פרק אחרון לעונה. ספוילרים גדולים ושמנים וקטלניים.
צילום ועריכה: אלעד רט, DigTV
סיכום טקסטואלי מפורט של הפרק הזה – בטיים אאוט.
בפרקים הקודמים של פישטיוב משחקי הכס:
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 1
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 2
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 3
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 4
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 5
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 6
במקום סיכום פרק 7: שני סוגי הצופים של משחקי הכס
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 8
בגלל התמונה הזו:
איזה קומה זה היית אומר? עשירית?
שכחתי לסמן ספוילר^
אגב, צריך לסמן ספוילר בכתבה הזו כשמדברים על דברים שקרו בפרק?
הם קפצו לשלג,
אני לא אומר שהם בטוח שרדו, אבל היוצרים בהחלט התכוונו שלא נהיה בטוחים.
"קפצנו לשלג, תיכף נשוב"
(ל"ת)
הטיעון "לפי הספרים" לא תקף, בטח לא בעונה הזו
(ל"ת)
מסכים
(ל"ת)
זה לא ברור?
הנשרים מ"שר הטבעות" אספו אותם!
חחחח
בסוף ריקון הוא האחרון שיכבה את האור. ואז ייפול עליו פסנתר.
הימורים לעונה הבאה!
מה אתם אומרים?
1. ספויילרים כבדים לספרים הבאים
2. עלילות דורן מומצאות למיניהם
3. מורחים עוד שנה ומוציאים ספין אוף לבריאן ופוד
אני מוכן גם להסתפק בלורד בייליש
(ל"ת)
אני בעד המהלכים הלבנים גם ודאינריז אם היא תלמד לשחק את המשחק יותר טוב
אני ממש מופתע(ת)
לא משנה כמה ארוכה הדרך, בסוף תמיד המסקנה תהיה שהגבר הלבן ההגמוני ינצח.
אכן פרק רב-פגרים, עד כדי כך שהתשובה לשאלה: "למה, מי מת?" היא
למה, מי לא?
היא זרקה הרי את הטבעת שלה
כך שלג'ורה ודאריו שבהם לעקוב אחריה יהיה רמז לכיוון בו היא נמצאת. לא נראה שמצבה טוב
הדת היתה קיימת
המלכה היתה מספיק "חכמה" להרשות להם להתחמש
גם להדליק נר בחלון
נחיה ונראה בקיצור
אם הם יפספסו את הטבעת, אולי את הדרקון הגוסס הם יצליחו למצוא...
צריך להוסיף אותו לרשימת האולי מתים?
עכשיו גם הוא "גוסס"?
אוקיי, רשמית, כל האנשים והיצורים והדברים שהופיעו בסדרה אי פעם מתים. גם אלה שלא. כולם מתים או גוססים או הולכים למות כנראה. ברצינות, מה לעזאזל.
זו בעצם סדרת אנתולוגיה
כל עונה הורגים את כל הקאסט הראשי ובעונה הבאה אותם שחקנים מגלמים דמויות אחרות.
האמת היא, שכולם הולכים למות בכל מקרה.
מי מוקדם יותר ומי מאוחר יותר.
אז תגיד שואלאר מורגוליס
(ל"ת)
אתה מתכוון שאף אחד לא יחיה לנצח? מעניין...
(ל"ת)
האמת, שלא ממש ברור מה המצב שלו. אבל אני בתור דינאריס לא הייתי עוזב באמצע השממה דרקון במצב מתפקד.
אפילו מת בטח טוב לחלפים או משהו…
הוא הילד שלה, והוא בן נוער שכרגע אכל יותר מדי.
הוא ממש לא קרוב למות, סתם אין לו שום כוח לשטויות של אמא, שתלך ותסתדר לבד.
מסתבר שבעקבות זוועות הפרק האחרון חלק ניכר של הצופים פיתח הפרעת דחק פוסט טראומטית,
שאחד הסימפטומים שלה הוא דכדוך, יאוש ומסקנה שכולם מתים או גוססים או הולכים למות.
זה גם מה שאני הבנתי
(ל"ת)
לא העליתי בדעתי לרגע.
ולא חשבתי שמישהו אחר כן יחשוב על זה, או שיש סיכוי שהם מתים. בכל זאת, זאת סדרת טלויזיה.
איזה כיף שיש הנחה להרצאה בסינמטק!
איך מקבלים אותה?
זה עובד!
מכניסים את הקוד 108 כשמזמינים את הכרטיס באינטרנט (או מראים את התלוש שעוד יפורסם כאן בהמשך, כשקונים את הכרטיס בקופה).
תודה רבה! נגיע בהמונינו*.
* במידה וארבעה נחשב להמונים.
אנשים פשוט הניחו שכל הדמויות מתו?
גם אם אין שום סיבה לחשוב ככה?
שכחתי לסמן ספוילר
אני התפלאתי שלא כללת גם את טיריון ברשימת המתים.
הוא נראה לי קצת חיוור בסצינה האחרונה שלו, והמפגש שלו עם ואריז גם תומך בזה (יש התקדמות עלילתית חיובית לכאורה – סימן שתיכף יקרה משהו רע).
אני מהמר - בעוד 2 עונות
לדעתי מה שיקרה זה שהם יחלקו את הספר הבא ל2, כמו שעשו עם הספר השלישי – ואז את החלק הזה הם ישמרו לעונה 7 (משער לעצמי שזה יופיע רק לקראת הסוף – אמצע של הספר הבא במידה וזה אכן יקרה)
הבעיה עם הסדרה הזו היא עלילות המשנה שלה
כן, הן מעניינות בחלקן ומפתחות את את העולם הפנטסטי של "משחקי הכס", אבל רובם הגדול לא באמת מרגיש קשור לעלילה המרכזית (השליטה על ווסטרוז וההגעה של המהלכים הלבנים).
בסדרה המצב קצת פחות גרוע מהספרים אבל עדיין, למשל כל מה שקורה עם אריה ובראן, איך זה בעצם מתקשר לשאר העלילה?
מה לדעתך העלילה הראשית?
מה שקורה במעלה המלך? כי אני ממש לא סגור על זה. קשה לי מאוד מאוד לשים את האצבע על הסיפור שהוא ה"ראשי" וכל מה שסביבו משני לו. אני יכול להגיד שבתור קורא הקטעים עם אריה מוצלחים הרבה יותר מאשר הרבה קטעים במעלי המלך בהרבה מקרים. בכל אופן לעלילות כן עתיד להיות נקודות השקה, גם אם קשה לראות את זה עכשיו.
נ.ב: באיזה עולם המצב בסדרה יותר טוב מהספרים ?
שתי מילים: אנשי הברזל.
לא יכול להבין איך מישהו יכול לקרוא את פרקי הסבל המשעממים האלה במשך שני ספרים ולאהוב את זה. תודה לאל שאין אותם בסדרה, זה היה הופך אותה לעוד יותר נמרחת ולא קשורה (חדשות רעות: כן יש קריאת ליהוק לדמות שלפי התיאור שלה יכולה להיות אך ורק יורון… חדשות מנחמות: זה לפחות יכול להיות מאדס מיקלסן בתפקיד).
ועדיין אני לא מסכים עם דניאל, אובראול הספרים עדיין הרבה יותר טובים מהסדרה, גם אם יש בהם את העלילות הלא מעניינות שלהן באותה מידה.
אני אותו דבר
רק עם בראן – הוא מרגיש כאילו הוא הולך להיות חשוב, אבל מצד שני הוא פשוט לא מעניין אותי כרגע ביחס למה שקורה מסביב!
יש עלילות שסובלות מפגמים כאלה ואחרים, אבל אני מניח שיש להם תכלית.
בנוגע לעלילת המשנה עם אריה
בשעתו מליסנדרה דברה אתה על כל האנשים שתהרוג והבטיחה שהן ייפגשו בשנית. אז מן הסתם בנוגע לסטאניס היא פשלה, אבל אולי כאן היא תצליח יותר? כדאי גם לזכור שמרין טרנט היתה דמות יחסית שולית ברשימה של אריה. יהיה מעניין לראות אם תגיע לסרסיי יום אחד
תודה
(ל"ת)
אמממ יכול להיות
לא בדיוק זכרתי, רק זכרתי משהו שקשור בעיניים אז עשיתי קצת 1+1, וגם השיחה הזאת לא התקיימה בספרים אז בכלל לא הצלחתי לדייק, תודה על התיקון :)
בתוקף תפקידי החדש כשר האינטרנט, אני מעביר בזאת חוק:
"אנשים טיפשים אמרו משהו אידיוטי באינטרנט" זה לא חדשות.
כן, יש אנשים טיפשים בטוויטר ובפייסבוק. כן, הם אומרים דברים טיפשיים או סקסיסטיים או גזעניים או סתם מפגרים. זו דרכו של עולם. זה אפילו לא "כלב נשך אדם", זה "גם היום הגרביטציה פועלת". זה לא חדשות בשום צורה ואופן, ולהקדיש להם תשומת לב באמצעות כתבות המתלוננות על ה"גל" או ה"טרנד" או על ה"זעם" או ווטאבר רק נותן תשומת לב בדיוק לאנשים שהכי פחות צריכים אותו.
כן, אדוני השר
(ל"ת)
אתה כל כך צודק לגבי מירסלה וג'יימי
(ל"ת)
פרנקשטיין הוא המדען!! לא המפלצת
כן, אני מהאנשים האלה
כמו כן, תודה על המערכון של קיי ופיל. הדבר הכי טוב שראיתי בכמה ימים האחרונים.
ידעתי את זה!
כמו שידעתי שלד זפלין היא להקה…אבל כן, תמשיכו לנטפק…אני אשב ואבכה לי בחושך.
וכן, הם נהדרים. ממליץ לך לראות עוד דברים שלהם, כמו זה, זה וזה.
אה וכמובן האחד על 'משחקי הכס' (ספוילרים לעונות קודמות).
אל תשב בחושך.
תדליק אור, כשאתה יושב לבד ובוכה.
כן, הם נהדרים תודה. את זה של משחקי הכס כבר הכרתי.
אכן תרחיש אפשרי
סיקרנת אותי ! לא חשבתי על זה כאופציה, כי על פי הספרים זה די לא, אבל מצד שני אני לא יודע כמה D&D הולכים לעקוב אחרי עלילת הספרים בהמשך ולכמה הם יודעים על המאורעות שעתידים לקרות.
יש הבדל אדיר
בין נפילה שבה זורקים אותך מלמעלה, בכוח, בלי שהיה לך זמן להתכונן, אל רצפת בטון – לבין קפיצה מתוכננת, אל תוך ערימת שלג, של אנשים שגדלו כל חייהם בטירה הזו, יודעים איפה המקומות הבטוחים לקפוץ, והכינו את הקפיצה כך שיפגעו עם הגוף בקרקע בצורה שתעשה הכי פחות נזק.
דורון, אתה נהדר
(רק רציתי לציין)
שכחתי לשים תגית ספוילר
אדמינים, אנא עזרו לי
הזוי
שלא נתקלתי הבדיחה המתבקשת הזו עד עכשיו … השלמת לי את החסר
אני היחיד שגיחך
כשמירנדה נפלה אל מותה וזה נראה כל כך שקוף שמישהו שם זרק בובה לבושה בחצאית?
לא ברור למה הצבא של סרסיי לא מחלץ אותה. עלילה לא הדוקה
(ל"ת)
קודם כל, כי אני עייפה וזה מאוחר: ממש LOL'תי
(כמה פעמים) בפישטיוב הזה. כל הפישטיובים היו מצחיקים ומעולים. גם ,כשבאופן טבעי, לא חלקתי את כל הקובלנות שהעלית, ההומור והצחוקים שהם הפיקו היו פשוט מאסט עבור קצת תרפיה.. שכפי הידוע הכרחית בעקבות הסדרה המחורפנת הזו. תודה!
שיט! תודה על התיקון.
ובעניין הסצינה של סרסיי – הסצינה הזאת בפני עצמה לא היתה גורמת לי "לזעוק שוביניזם". זאת לא היתה סצינה של אונס אקראי לחימום האווירה או עירום לקישוט, היא היתה חלק מהותי מהעלילה. והיא בוצעה היטב. זאת היתה סצינה מצוינת.
אבל. יש עניין של השפעה מצטברת. כשסצינה כזאת מגיעה אחרי כ-ל מה שקרה לאורך הסדרה, וכל הרגעים של העירום הרלוונטי והלא רלוונטי – אפשר לקבל את הרושם שיוצרי הסדרה נהנים מזה יותר מדי.
אבל
היא מצולמת באופן שמעורר הזדהות איתה ולא להפך.
את בטח לא לוקחת
ברצינות רבה מדי מה שאומרים השחקנים על עתיד הסדרה, נכון? הם יאמרו בדיוק מה שההפקה תגיד להם לומר, ואם זה יעזור להפתעה הם בקלות יכולים לבצע הונאה שכזאת.
אז...
כשסאם אמר לאולי "Jon always comes back" זה לא בהכרח היה omen למוות של ג'ון…
נראה לי שהם הלכו הפוך עם הפוך עם הקלישאה הזו.
צר לי להגיד לך אבל התיאוריה הזאת
נאמרה כבר בכל מקום אפשרי, כולל באתר. בכל מקרה אני מאד מקווה שהיא לא נכונה כי זה יהיה סופר קלישאתי ולא מתאים ל"משחקי הכס".
אומנם כן התעלמו מליידי סטונהארט
אבל גם ראינו מקרים של אנשים שחוזרים מהמתים (ההוא מהאחווה הוא הבולט ביותר, למרות שגם ההתערבות במצבו של ההר מתקשר לזה), וראינו את היכולות של מליסאנדר. זה יהיה כיוון לא מאוד צפוי מצד הסדרה, אבל אני חושב שעל זה הם ניסו לשחק. התאוריות לגבי דמותו של ג'ון ותפקידו במערך הכללי והיכולת להחזיר מתים לחיים וודאי גרמו להם להציג דווקא את המוות שלו בפרק בתור המוות הכי וודאי, בשביל לשחק עוד יותר על השאלה אם הוא אכן מת סופית או עוד יחזור.
או שהחזיונות כלל לא התקיימו, והיא משקרת לסטאניס.
כיוון שהיא מבינה שהמטרה שלו כבר אבודה, אבל אין סיכוי שהיא תגיד לו את זה אחרי שהיא דחפה אותו להקריב את הבת שלו.
היי דורון, 2 שאלות על ההרצאה
1. כתוב שלגולשי האתר מגיע כרטיס ב20 ש"ח, אך לא כתוב כיצד לקבל את ההנחה. בהזמנה דרך האתר של הסינמטק המחיר המקורי מופיע כברירת מחדל. כיצד אם כן?
2. האם ההרצאה מתוכננת להיערך בסינמטק הרצליה בזמן הקרוב?
תודה :)
היי
1. לקבלת ההנחה: הזן את הקוד "108" בזמן הזמנת הכרטיסים.
2. דווקא שם אין תכנית כזאת (יש אירועים מגניבים אחרים בסינמטק הרצליה!)
אלוהים אדירים אם אין משהו יותר מתסכל מהזדמנות מפוספסת.
תכל'ס, לפי כל מה שקרה בפרק האחרון, הם בקלות היו יכולים לעשות את העונה הזאת מעולה אם הם פשוט היו מפזרים את כל הWTFים על פני כל העונה, משנים קצת את הסיפור של דוראן כדי שיהיה פחות טיפשי, ובקלות הם היו יכולים להוציא עונה אדירה, שאין בה פרק שמרגיש מרוח.
(לא שאני אומר שהעונה הזאת הייתה נוראית, שלושת הפרקים האחרונים היו די מעולים, אבל כל העונה פשוט הרגישה מבולגנת עם הסיפור של דוראן, דאניריז ומעלה מלך.)
הדבר הכי טוב שיצא מהפרק
זו אחת הסיבות שאני אוהב את האינטרנט – אתה צופה במשהו, זה ממש מזכיר לך משהו אחר, ואז אתה מגלה שמישהו באינטרנט גם חשב על זה ועשה את המאש-אפ. פשוט נהדר.
(ספוילר לפרק, obviously. למי שלא מזהה את הסרט, יש לינק לקטע הזה מהסרט בתיאור הסרטון. ומומלץ לראות את כל הסרט.)
Here here
זו אחת הדמויות, בספרים, שאיבדה הכי הרבה סימפטיה אצלי, במיוחד לאור אירועי הספר החמישי
אני לא יודע מהי למי שלא מבין זה רק אור שאני לא לא הבנתי זה לא התשובה
נתקלתי בזה גם
ואני בספק אם ג'ורג' מרטין היה מפקיר את היצירה הכי גדולה שבידי 2 אנשים שכל מה שהוא יודע עליהם זה שהם … יצירתיים מספיק? זאת המילה שחיפשתי? אני לא בטוח, אבל הבנת :)
בכל פעם שהם סיפרו את הסיפור הזה,
הם אמרו שג'ורג' לא אמר להם אם הם צדקו, הוא רק הנהן למשמע התשובה וככה הוא בעצם החליט לקחת אותם. (לא שהוא החליט רק על פי זה)
לך תדע יכול להיות שהוא אח של דאינריז
זו שאלת מיליון הדולר
אני לא זוכר אזכורים לגילאים של נד / רוברט או אולנה. יכול להיות שמדובר בהפרש של שנה-שנתיים, יכול מאוד שמדובר בהפרש של 30 שנה, כמו שאמרת.
דורון, יא חתיכת גזור, תודה על כל הסיכומים, היה חזק מאד...
קרעת אותי הרבה קרעת אותי
תודה יא גזור
(ל"ת)
אני חושב ש"יא קרוע" יהיה כינוי נכון יותר.
(ל"ת)
יא גזר, כוונתך.
(ל"ת)
למה מי לא?
דיוויד נאטר - איך זה שהבחור הזה עדיין לא מביים בלוקבסטרים?!
אני אוהב את זה ש"משחקי הכס" נהיתה מקפצה ללא מעט במאים לביים סרטי קולנוע גדולים, אבל עדיין יש מישהו אחד, דיוויד נאטר שביים את הפרק הזה, עוד לא מעט פרקים מעולים בסדרה, אבל חשוב מכל את הפרק של "החתונה האדומה" שהקנה לו זכייה באמי.
ואם זה לא מספיק, הוא ביים את הפיילוטים גם ל"החץ" וגם "לפלאש", פלאש בעיקר הוכיח שהבחור יכול לביים סרטי גיבורי על כי הפיילוט שלו היה יותר טוב מהרבה סרטי גיבורי על אחרים שיצאו לקולנוע.
כש-"תיקים באפילה" היתה בשיא ההצלחה שלה בשנות ה-90 (נאטר לא התחיל שם את הקריירה, אבל שם הוא התגלה)
נאטר ביים סרט אימה בשם Disturbing Behavior עם קייטי הולמס הצעירה שלא הופץ בקולנוע בישראל (יצא פה ישר לוידאו בשם "מופרעים"). למרות שהסרט בהחלט הראה איכויות חזותיות די מרשימות בעבודה של נאטר (ושל אנשי "תיקים באפילה" האחרים שעבדו אתו על הפרויקט) הוא גם היה מחורבן למדי, וכשלון מסחרי שדי שלח את נאטר בחזרה לטלוויזיה עד היום.
אמ... לא.
"גשמי קאסטמר" היה מועמד לאמי על התסריט (של וייס ובניוף). נאטר היה מועמד כבמאי על הפרק הזה ל-DGA (פרס גילדת הבמאים של אמריקה). משחקי הכס אף פעם לא זכתה באמי על בימוי – למעשה, הזוכה היחידי של הסדרה באחת מהקטגוריות ה"חשובות" (בימוי/תסריט/משחק) הוא פיטר דינקלג', בעונה הראשונה.
וואלה, טעות שלי.
ראיתי כתבה שטענה שהוא זכה על הפרק הזה באמי אבל בדקתי וזה באמת לא נכון.
…אבל הוא היה צריך לזכות, though.
על הראשונה קיבל, ועל הרביעית לא קיבל? נשמע תמוה
(ל"ת)
ברביעית הוא התמודד
מול ארון פול על העונה האחרונה של שובר שורות. מה לעשות. לארון הגיע יותר.
לג'סי היה את השוט האחרון שלו ב"Felina", לטיריון היה את הנאום במשפט.
אחרי הפרק של המשפט, ד"א, זכור לי שהיה וייב של "כן, אין מצב שהוא לא מקבל על זה אמי". הלך הרוח למעשה היה שחייבים לפרגן סוויפ מוחלט של "שובר שורות" לכבוד חצי העונה האחרונה, ככה שהסדרה ושלושת השחקנים הראשיים (וולטר, סקיילר וארון) לקחו. ומשום מה, אמי רוסום לא הייתה מועמדת גם אחרי ארבע עונות. לא קשור לשום דבר, רק רציתי לנכח שאפילו האוסקרים פחות עיוורים מאחיהם הטלוויזיוניים.
אני לא יודעת אם הפרק
שארון שלח, היה Felina, יכול להיות שהוא שלח פרק אחר משמונת הפרקים האחרונים של העונה האחרונה והיו פרקים שהיו לו בהם תצוגות יותר טובות מ-Felina. אני זוכרת את הדיבור הנרחב אחרי פרק המשפט של טיריון כולל זה שחשבו שהוא זה שיזכה במשנה דרמטי באמי, ותכלס גם אני הייתי בטוחה שזה מה שיקרה, אבל פייר, רציתי שפול יזכה הרבה יותר (למרות שיחד עם הזכייה הזאת הוא מוביל על דינקליג' 3-1, אבל עדיין מגיע לו). תפקיד כמו של ג'סי פינקמן בגילומו של פול זה תפקיד שלא ראינו או נראה משהו דומה לו בטלוויזיה (לדעתי, לדעתי), ועם כל ההערכה שלי לדינקליג' שהוא שחקן מצויין, טיריון הוא לא דמות מרתקת כמו פינקמן.
נכון שלא תמיד טקסי פרסים מוצדקים (ואנחנו יודעים את זה מהאוסקר) והזכיות של אמי 2013, למשל היו מן התמוהות ביותר. בשנה ההיא השחקן הראשי בדרמה היה ג'ף דניאלס מחדר החדשות, שגבר על בריאן קרנסטון, ג'ון האם וקווין ספייסי. הכי #מה!?
ובשחקן משנה באותה שנה זכה בובי קאנוויל על תפקיד זניח וחסר יחוד באימפריית הפשע וגבר על מנדי פטינקן, (!) ג'ונתן בנקס (!!), פיטר דינקלידג' (!!!) ופאקינג ארון פול (!!!). שזה עוד יותר מאדרפאקינג #מה!?!
אבל! האמי של 2014 שנתן סוייפ לכולם שם בשובר שורות- היה מן הדברים המוצדקים ביותר שקרו (לדעתי, לדעתי).
א. אני מרגישה שהגיעה להם כל זכיה. העונה האחרונה הייתה מופתית, וכל פרס שהם קיבלו היה פשוט מוצדק. זו אחת הפעמים הנדירות שבהם פרסי אקדמיה באמת משקפת איכות.
ב. זה לא היה איזה פרסי "נחמה". הסדרה קיבלה פרסים עוד לפני העונה האחרונה. כאילו לעזאזל, בריאן קרנסטון קיבל את האמי בפעם הרביעית על התפקיד, פול בפעם השלישית, גאן בפעם השניה, והסדרה עצמה פעם שניה. זה לא כמו שבאוסקר לפעמים נותנים לשחקן/נית/במאי/ית אמי ניחומים על תפקיד/סרט פחות טוב רק כי הם הפסידו על כ"כ הרבה דברים גדולים. זה לא המקרה פה. כי כולם כבר קיבלו פרסים באמי-ים הקודמים על הסדרה, והעונה האחרונה באמת הייתה מצוינת. זה לא היה אמי של חסד.
אז סורי דינקליג', ארון שדד ממך את האמי בשנה ההיא בצדק גמור. אתה נתת הופעה דיי מעולה (על קו עלילה שאני אישית מאוד לא אהבתי, אבל שיחקת מצויין). אבל ארון פול נתן משהו חד פעמי בסדרה חד פעמית. הכל עניין של טיימינג.
וכן, זה פשע שאמי רוסום לא ראתה מועמדות מימיה. נכון שיימלס היא סדרה לא אחידה ברמתה. אבל בחייאת זומזום, יש בה כ"כ הרבה דברים מדהימים בסדרה הזאת ששווים צפייה, ולדעתי האקדמיה פשוט לא רואה את הסדרה אבל אין לה בעיה להמשיך לתת מועמדויות לסדרות גנריות ומשעממות כמו "המפץ הגדול". אני יכולה לחיות בעולם שבו יש ילדים עניים במדינות עולם שלישי, ודאעש קיימים, אבל לחיות בעולם שבו קלייר דאנס זוכה פעמיים באמי, ואמי רוסום אפילו לא רואה מועמדות, זה באמת יותר ממה שאני יכולה לסבול.
לו יכולתי הייתי נותן
פישלייק לכל פסקה.
הטריילר הארוך הראשון לעונה השישית.
https://www.youtube.com/watch?v=CuH3tJPiP-U
נראה שהטריילר הזה מאשר שתהיה סצינת פלאשבק לקרב במגדל החדווה.
איך לעזאזל פלאשבק כזה יתקיים – הדמות היחידה ששרדה את הקרב הזה ועדיין חיה עד "היום" מעולם לא הוצגה בסדרה ואין שום דיווח על זה שלוהק אליה מישהו, אז יהיה מעניין איך הם יגיעו לשם.
אניה בוקשטיין בעונה החדשה!
מראים אותה עם טיריון בטריילר החדש. מעניין אם יהיה לה תפקיד גדול? בכל מקרה, כבוד.
אם הקדישו לה תפקיד משמעותי (בשביל טריילר גם שני שוטים זה משמעותי), אז כנראה שזה יהיה תפקיד נכבד, בטח יחסית להופעות אחרות של ישראלים בחו"ל.
כשרק פורסמו הידיעות על הליהוק שלה הטענה הרווחת הייתה שהיא תשחק את ליאנה סטארק בפלאשבק (שבלעדיה או לא, די אושר שאכן יתקיים בעונה הזאת), אבל מהלבוש שלה רואים שהיא כוהנת אדומה, וכמו כן המפגש שלה עם טיריון מפריכים את הטענה הזאת. אני חושב שמדובר בדמות חדשה פשוט.
לא שמעתי את הטענה הרווחת הזאת
ולא הייתי מאמין לה לו הייתי שומע אותה. ליאנה סטארק היא תפקיד משמעותי, לא של ניצבת.
התפקיד של ליאנה יכול להיות גם 2 שורות ודקה זמן מסך
זה היה בעיקר Wishful thinking של מעריצים שהתבסס על דימיון מסויים בין אניה למייזי וויליאמס (אריה אמורה ללהזכיר את ליאנה). גם קישרו אותה לאשארה דיין (עוד דמות משמעותית מהעבר).
אבל גם אניה לא הולכת להיות ניצבת.
(ל"ת)
זה ידוע בוודאות?
יודעים בכלל בכמה פרקים היא אמורה להופיע? בעמוד שלה ב-IMDB אין בכלל אזכור להופעה ב-"משחקי הכס".
שוב, היא מופיעה בטריילר הזה, שמה שנראה כמו סצינה דרמטית שמערבת את אחת הדמויות המרכזיות בסדרה.
אין ספק שבהכי מינימום יש לה סצינה אחת בפרק אחד שבה יהיה לה תפקיד משמעותי. היא לא הייתה מופיעה בפאקינג טריילר אם זה היה עוד תפקיד של גופה או מחבלת.
אודישן ל(כנראה)דמות שלה דלף לרשת עם שחקנית אחרת
לא הסתכלתי עליו כי אני משתדל להמנע מספוילרים, אבל כמו שאמרו, רואים בטריילר שיש לה סצינה משמעותית עם טיריון ו-ואריז, ולפי איך שהיא מתרחקת זה נראה כאילו עוד יחזרו לדמות שלה.
אני מהמר שהיא תהיה סוג של תואמת מליסנדרה רק במירין
פרסום עצמי: עוד קשר בין "משחקי הכס" וישראל
שמונה שנים לפני "משחקי הכס" (הספר), ג'ורג' ר.ר. מרטין כתב סיפור שעוסק בהיסטוריה חלופית של מדינת ישראל. לכבוד עליית העונה החדשה של "משחקי הכס" (סדרת הטלוויזיה) מתפרסמת כתבה שלי על אותו סיפור ב-Tablet Magazine.
http://www.tabletmag.com/jewish-arts-and-culture/199384/game-of-thrones-jewish-state
(תמונת הפוטושופ בראש העמוד אינה באחריותי או רעיון שלי)
ממש מוזר שזאת הפעם הראשונה שאני שומע על זה.
(ל"ת)
אוי ויי. מעדיפה לא לדעת.
(ל"ת)
ועכשיו, אחרי כמה ניסיונות כושלים לעיבוד קולנועי, סדרת Wild Cards של מרטין הולכת לטלוויזיה
בהתחשב בכך שסיפור ההיסטוריה החלופית של ישראל מתוך הסדרה לקוח מהכרך הרביעי שלה היא כנראה תצטרך לרוץ כמה עונות לפני שיגיעו אליו, אבל בכל מקרה – חדשות מצוינות. על הסדרה אחראית הכותבת/מפיקה מלינדה סנודגראס, שהיתה חלק מפרויקט Wild Cards עוד מהחלק הראשון והיא תסריטאית ותיקה בזכות עצמה (כתבה פרקים ל-"מסע בין כוכבים: הדור הבא", וגם עיבדה סיפור קצר של מרטין – Sandkings – לפרק בסדרה "גבולות המסתורין"). אם זה יצא כמו שצריך, נקבל פה את מקבילת גיבורי-העל ל-"משחקי הכס" – או לחליפין, דוגמה לאיך *כן* היה צריך לעבד סיפור גיבורי-על מורכב וריאליסטי למסך (כן, זאק סניידר ו-Watchmen, אני מסתכל עליכם).
דיווח בבלוג של מרטין:
http://grrm.livejournal.com/496792.html?mode=reply
אחרי העונה הזו ישארו עוד 13 פרקים לסיום הסדרה
יתחלקו בין עונות 7 ו-8, כלומר עונה 8 תהיה האחרונה של הסדרה. כך אמר דיוויד בניוף אחד מיוצרי הסדרה היום. אני מניח שהספר השישי יצא עד אז אבל השביעי בטח לא יצא עד 2020 לפחות. אני מקווה שלפחות יתנו למרטין להיות מעורב בתסריטים של העונה האחרונה כך שלפחות תסתיים קרוב מאוד לספרים. יהיה מעצבן אם ילכו על סוף מקורי לסדרה כי רק מרטין יודע איך צריך באמת לסיים את הסיפור. אני אישית לא סומך על צמד היוצרים שיביאו סוף טוב יותר.
אתה טועה במשהו.
בניוף אמר שהם רוצים לעשות עוד 13 פרקים בלבד, לא שזה מאושר וחתום כבר. HBO, סביר מאוד להניח, לא הולכים לאשר את זה באף מצב.
הם לא ילכו על סוף מקורי, נקודה. אנשים קצת מגזימים עם העניין של "הספרים והסדרה לא אותו דבר". נקודות העלילה החשובות והראשיות נשארות זהות או לפחות דומות עם שינויים מינוריים למה שבספרים. אפשר לומר שהסדרה והספרים מגיעים לאותם מקומות בדיוק, רק בנתיבים שונים. וגם ככה מרטין כבר אמר להם את הסוף אז אין סכנה בתחום הזה.
זה שהוא אמר להם את הסוף... בסדר
אבל הכל תלוי בביצוע. הכתיבה של איך זה יתנהל. אני מקווה שיתנו למרטין להיות מעורב.
אף פעם לא הבנתי את האמירה הזו
מה המשמעות של המושג "מה קורה בסוף" בסדרה כמו משחקי הכס שבזה למבנה הנראטיבי המקובל?
זה לא שיש כאן איזה קונפליקט יחיד שמניע את העלילה שאנו במתח לדעת כיצד יפתר. למעשה, כל פעם שצץ קונפליקט כזה מרטין מצא דרך להוציא ממנו את כל האוויר על ידי חיסול מפתיע של דמויות שהיו אמורות להניע אותו.
כן, יש מהלכים לבנים מצד אחד ודיאנריז מצד שני שכל אחד מהם הוא איזה כח שנבנה לאורך עונות שלמות ומחכה לבצע את המהלך שלו. כביכול זו העלילה הראשית שלנו, אבל היא כזו רק על דרך האילימינציה, מכיוון שהיא הדרמה היחידה שעוד לא נפתרה. לא מן הנמנע שגם היא תתפוגג באופן אנטיקליימקטי באיזה טוויסט שאף אחד לא צפה.
מה שיש לנו הוא עלילה שמתנהלת לפי המבנה הנראטיבי של ספר היסטוריה ולא של סיפור. זה אומר שאירועים דרמטיים מסתיימים באופן אנטיקליימקטי והמון קוי עלילות צצות משום מקום או נקטעות באיבן. זה אומר שאנחנו עוקבים אחרי שורה של דמוית מתחלפות שכל אחת מהן בטוחה שהיא מרכז הסיפור, אבל למעשה ניתן להחליף את כולן בהדרגה ועדיין להמשיך את אותו הסיפור על משחקי השלטון בממלכה הדמיונית.
אז מה קורה בסוף? בסוף, אחרי שנים של שפיכות דמים ומאבקים שלטוניים ווסטרוז נחלצת מימי הביניים ומגיעה למהפיכה התעשייתית. לחלופין – בסוף כולם מתים.
אז זהו שלא
"משחקי הכס"/"שיר של אש ושל קרח" היא לא פיסה אקראית מתוך ההיסטוריה של העולם הזה, אלא סיפור עם התחלה ו- ככל הנראה – גם סוף. אילו זה היה כפי שאתה מתאר את זה, אפשר היה לקרוא כל אחד מהספרים בפני עצמו, ולהפסיק את הקריאה בכל שלב. זה לא המצב. יש פה קשתות גדולות שיובילו לסוף כלשהו. אני לא יודע מה יקרה בספרים האחרונים, אבל אני מנחש שלמרות הכל הסיפור לא יסתיים לפני ניסיון הכיבוש של דאינריז את ווסטרוז, ושאריה, ג'ון ובראן יחזרו וישפיעו כולם, בדרך כלשהי, על המאבק על כס הברזל. מעגלים ייסגרו – אולי לא כולם, אבל חלקם.
טוב, הסיפור הוא לא בדיוק
פיסה אקראית מההיסטוריה, אבל האירועים המתוארים בו הם המשך ישיר של אירועים שקרו בהיסטוריה הלא יותר מדי רחוקה של העולם הזה. החטיפה של ליאנה סטארק והמרד של רוברט הם רקע הכרחי לאירועים של העונה הראשונה והסדרה הייתה יכולה באופן עקרוני להתחיל גם בהם. הסיבה שהסדרה מתחילה דוקא היכן שהיא מתחילה – במוות של ג'ון ארין וההצעה של רוברט לנד לשמש כימין המלך קשורה אני מניח לכמה אירועים בהיסטוריה שהסדרה רוצה לשמור כהפתעה, לוא דוקא כי זו ההתחלה של איזה סיפור עם גבולות ברורים.
כן, חלק מהדמויות נמצאות שם בנקודת ההתחלה שלהן. הילדים לבית סטארק ודיאנריז בהחלט עוברים את ההתפתחות העיקרית שלהם במהלך הסדרה ולא לפניה, אבל זה בעיקר כי הם כולם מאד צעירים. דמויות אחרות כמו נד, טיווין, ג'יימי ורוברט נמצאות אחרי הדרמה העיקרית של חייהן, ובכל זאת הסדרה מציירת אותן כדמוית ראשיות שמעשיהן משמעותיים למהלך העלילה לא פחות (ובדיוק בגלל זה כשמגיע "סוף הסיפור" המוחלט של אחד מהם הוא תמיד אלים ומפתיע וטורף את כל הקלפים).
לגבי סוף הסדרה – אתה מניח שדיאנריז תנסה לכבוש את ווסטרוז כי הסדרה מרמזת לנו שלשם היא מושכת, אבל על בסיס אותם רמזים הייתי יכול לנחש לפני שתי עונות שהסדרה לא תגמר לפני שרוב סטארק ילחם באנשיו של ג'ופרי, וכולנו יודעים איך זה נגמר. יתכן שדיאנריז תגיע לשם בסוף, אבל אני לכל הפחות אהיה מאד מופתע אם תכנית הכיבוש הזו תצא לפועל כפי שאנו מדמיינים אותה ולא תעבור איזה טוויסט אכזרי שישנה אותה לחלוטין. מוות של דיאנריז ו/או הדרקונים לדוגמא. או מעבר של הדרקונים לאמא חורגת. או שינוי המוטיבציות של דיאנריז. או כניסה של גורם נוסף למשחק שאנחנו לא יכולים לדמיין כרגע. כרגע כל העניין נראה הירואי מידי, ואין דבר שמרטין אוהב יותר מאשר לתקוע אצבע בעין לכל מי שמאמין בהירואיות חסרת השלכות.
אני חושב שאתה טועה כשאתה מתייחס לסדרה (טלוויזיה וספרים) כ-"סיפור על היסטוריה"
זה סיפור על דמויות, ולמרות שיש הרבה מאוד מהן, יש בבירור דמויות דומיננטיות יותר ופופולאריות יותר, וה-"סוף" של הסדרה יגיע כשנדע מה קרה בסוף הסיפור של הדמויות האלה. נכון, אין לדמויות חסינות וגם דמויות דומיננטיות ואולי גם פופולאריות מתו במהלך הסדרה*, אבל יש סיבה שדמויות מסוימות מקבלות יותר זמן מסך מהאחרות, ועוקבים אחרי הסיפור שלהן ביותר תשומת-לב.
* הדוגמאות הבולטות הן כמובן נד ורוב סטארק, אם כי כאן ראוי להעלות הסתייגות – דמויות דומיננטיות, כן. פופולאריות? אני לא חושב. ההלם הגדול מהמוות של שתיהן (מצד אלה שלא קראו את הספרים, that is), הגיע מהעובדה ששניהם משתייכים באופן יחסי לצד של ה-"טובים" והמוות שלהם היה ברוטאלי אפילו ביחס למה שרואים בסדרה בדרך כלל. אבל כשחושבים על זה – לא נראה לי שלפני מותם, שניהם דורגו גבוה מדי במדד אהדת הציבור. לא ברמה של, נגיד, טיריון או דאינריז.
אני לא יודע אם מישהו מאיתנו יכול לדעת כמה פופולרי נד סטארק היה ב-1996,
קרי לפני עשרים שנה, שנת יציאתו של הספר הראשון בסדרה. יכול להיות שאז הקורא הנאמן, שהלך עם מי שהוא חשב במשך ספר שלם שהוא גיבור הספר, דווקא די התבאס שהוא הגיע לסופו העגום. כלומר, האם כשהיה רק ספר אחד הוא היה פופולרי יותר מטיריון או דאינריז או פחות? בעיני קשה לדעת.
אני רוצה להניח שכשהסדרה הזאת כללה ספר אחד אדארד היה די פופולרי, ואנשים התבאסו על מותו. אם הם לא היו מתבאסים לא היה לזה שום אימפקט רגשי. ואני חושב שגם בסדרה זה עבד, ע"ע מאות סרטוני היוטיוב של אנשים שמגיבים לפרק תשע של העונה הראשונה.
אבל בגלל שאנחנו רואים ממנו כל כך מעט, ברור שהוא לא יכול להיות דמות פופולרית כמו טיריון או דאינריז, שאנחנו הולכים אחריהם בנאמנות כבר חמישה ספרים וחמש עונות.
זה לא "סדרה על היסטוריה"
אבל זו כן סדרה שהעלילה שלה לוקחת השראה מספרי ההיסטוריה הרבה יותר מאשר מבנים סיפוריים אחרים.
ברור שהיוצרים של הסדרה לא חסינים מפני השפעת אהדת הקהל והרצון לספר "סיפור טוב" ולפעמים זה גורם להם באמת להיסחף לקלישאות סיפוריות ש"עובדות" גם אם הן מאולצות ולא נובעות מההגיון הפנימי של העולם. השיקולים האלה אחראים לכמה מהרגעים החלשים יותר של הסדרה. יתכן שעכשיו כאשר אין יותר ספרים להצמד אליהם זה הסיפורים שנתחיל לראות יותר ויותר, אבל אישית לא הייתי רוצה לראות סוף כזה אפילו אם הוא "עובד" סיפורית ונותן לי סיום דרמטי ושלם לתהליך של הדמויות. הייתי מעדיף בהרבה סוף-חסר-סוף כזה שהוא אולי אנטיקליימקטי ומתסכל אבל שלא עושה הנחות לאף דמות.
כן, טיריון ודאינריז נחשבות דמויות עם "חסינות" שיותר מדי מונח על כתפיהן כדי שהיוצרים יעזו להרוג אותן. זה אומר שאתה לא יכול לדמיין חיסול מפתיע של אחד מהם? כי אני דוקא יכול. המעריצים יצווחו, חלק יאיימו שיפסיקו לצפות בסדרה, ואולי גם יקיימו. ואז אחרי שני פרקים העולם ימשיך להתקדם ואנחנו כבר נהיה שקועים בכאוס ובאפשרויות החדשות שההעלמות של הדמות יצרה, באופן בו הוא משפיע על שאר הדמויות ובקשתות האחרות שעוד קיימות ונגיד שגאון המרטין הזה ששוב הצליח למשוך את השטיח מתחת הרגליים שלנו, ושבאמת הרבה יותר מעניין מה קורה בעולם הזה עכשיו.
אבל מה הקטע?
הסדרה תעשה ספוילרים לקוראי הספרים.
אתה לא חייב לראות אותה, אתה יודע.
ואני אגב לא מחובבי הסדרה בכלל, אבל אני אראה את זה למרות הספוילרים כי אין לי סבלנות לחכות לראות איך (בקווים כלליים פחות או יותר) כל הסאגה עומדת להיגמר. כמה שנים אח"כ הספרים ייצאו ואני אקבל גרסה משופרת, "גרסת הבמאי" אם תרצה, של גרר מרטין. Win-Win.
HBO לא מבזבזים זמן
וחידשו כבר לעונה שביעית.
איזה זוועה של פרק ראשון
בפעם הראשונה מצאתי את עצמי מציץ בטלפון בפרק של משחקי הכס, מקווה שמה שהיה שם לא ידרדר גם לספרים
יהיו פישטיובים על העונה החדשה?
אני יודע שזה בטח הרבה עבודה אבל הם פשוט ענקיים.
לצערי לא.
(ל"ת)
אם כך, איפה יהיה אפשר לדון על הסדרה באתר? (אם בכלל)
מעכשיו הכל על העונה השישית בפוסט הזה, או שתהיה דרך אחרת?
זמן טוב להעלות מחדש הצעה שהייתה פה לפני מלא זמן:
דף סרט נפרד לכל עונה של משחכס. זה יאפשר לרכז את הדיונים גם בלי שיש כתבה על כל פרק, ולא דורש המון השקעה (בהמשך ניתן להרחיב את זה לכל סדרה אחרת שמעוררת מספיק הד באתר, אבל זה פחות קריטי כרגע).
וביקורות טקסטואליות שלך בטיים-אאוט כן יהיו?
(ל"ת)
כן, יש, הנה:
http://timeout.co.il/%D7%AA%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA/%D7%98%D7%9C%D7%95%D7%95%D7%99%D7%96%D7%99%D7%94/%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%99-%D7%94%D7%9B%D7%A1-%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-1-%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%94-6
הפרק היה סביר ותו לא.
(ל"ת)
אגב התאוריה שלי היא שהעונה הזו תהיה "עונות התחייה והתקווה"
אחרי כל עונות המוות והדיכאון שהיו לנו.
יהיה לנו את התחייה של ג'ון סנואו, ליידי סטונהארט סוף סוף ואולי אפילו דאנריז בסיום העונה סוף סוף תתחיל לזוז לכיוון ווסטרוז?
אני לא מסמן בספוילר כי זו רק תאוריה.
ואתה אומר את זה אחרי שראית את הפרק?
(ל"ת)
תתפלא.
(ל"ת)