ובכן, קמפיין התרומות של עין הדג עבר את ה-50,000.
וואו.
הרבה עבודה הושקעה בקמפיין הזה, והתכוננו כמעט לכל אפשרות. אבל האפשרות הזאת בכל זאת תפסה אותנו קצת לא מוכנים. מה עושים אחרי 50?
מעבר לסכום הכספי שנתרם, שהוא מדהים כשלעצמו, שווה לשים לב למספר הכביכול צנוע יותר שמעליו: מספר התורמים, שעומד, נכון לכרגע, על 467. לא בדקתי את כולם, אבל ככל הידוע לי, לא היה עדיין קמפיין מימון-המון ישראלי שהגיע למספר כזה. היו אמנם קמפיינים שהשיגו יותר כסף, אבל לא דייויד ברוזה, לא "חורים ברשת" ולא מירב מיכאלי הגיעו למספר כזה של תורמים. כבר אמרתי שזה אדיר? כבר אמרתי כמה שזה מרגש? כבר אמרתי לכולכם תודה? יופי. אז אני אגיד שוב.
תקציר הפרקים הקודמים, למי שלא היה בסביבה: ב-2 בדצמבר פתחנו קמפיין ב"מימונה" לסיוע במימון עין הדג. המטרה המוצהרת היתה להגיע ל-15,000 ₪. שש שעות לאחר מכן, עברנו את הסכום הזה. בהלם קל, העליתי פוסט חדש למחרת, ובו הבטחה חדשה: אם נגיע ל-37,000 ₪, הפרסומות של גוגל יוסרו מהאתר. זה לקח עוד יומיים, והגענו לזה. הפרסומות הלכו. אז הבטחתי דבר נוסף: אם נגיע ל-50,000 ₪, יהיו לאתר גם תכני וידאו. וביום חמישי האחרון, הגענו גם לזה.
אז יש וידאו! לציון הדרך הזה חיכיתי בשילוב של ציפיה וחרדה. מצד אחד, תכני וידאו הם דבר שאשמח מאוד לעשות; מצד שני, אני יודע כמה אנרגיה זה דורש, וזאת הסיבה שזה לא נעשה עד היום. אבל עכשיו לא תהיה לי ברירה – הבטחתי ולכן אקיים.
כל הדבר הכל כך משמח הזה קרה בזמן שהאתר עצמו עובר תקופה קשה מכמה בחינות, מה שגרם לשמחה להיות לא שלמה. חלק מזה הרגשתם: לאתר יש בעיות בשרת, הוא לא פועל כמו שצריך בימים האחרונים. וכן, זה מסוג הבעיות שקצת כסף אמור לפתור (אבל זה לוקח זמן).
פרויקט ג'לי טרזן
בכתבה "ג'אנקנימציה" ציינתי מפורשות את חוסר הכוונה שלי לראות סרטי אנימציה גרועים לילדים, וספציפית – את "העולם על פי דינו" או "ג'לי טרזן", סרט שאין לי באמת מושג אם הוא טוב או רע, אבל יש לי ניחוש מלומד וטריילר מכוער להדהים. עידן זיירמן ("BS"), דווקא איש נחמד בדרך כלל, החליט ליזום מיני-פרויקט: לגייס 750 ₪ משלל תורמים כדי לרכוש במשותף את מדרגת התרומה "As You Wish", ולאלץ אותי לראות את הסרט הזה. עד הסוף. ולכתוב עליו.
מסקנה: אל תבטחו בזיירמן.
עידן, יחד עם The Schwarz, Gizel, שי קילים ונוראל זאבי, קיבצו כמה תרומות חדשות למען המטרה המפוקפקת הזאת, וזה קצת הדאיג אותי למשך זמן מה, אבל נכון לעכשיו סך התרומות שלהם עומד על 380 ₪ בלבד, מה שאומר שאני חופשי ומאושר לחיות את שארית חיי מבלי לצפות בסרטי אנימציה דניים שנראים כמו פרסומת לקורנפלקס מהגיהנום. אבל אם בכל זאת אתם רוצים להתעלל בי, אתם מוזמנים לתרום (בין אם כבר תרמתם או לא) סכום כלשהו במימונה ללא בחירת תגמול, ולציין בתגובות שהסכום מיועד לפרויקט ג'לי טרזן. אולי זה המקום לציין שזיירמן הבטיח שהוא יתלווה אלי לסרט. הוא לא יודע למה הוא נכנס: אני, אחרי הכל, כבר רגיל לראות סרטי זוועה. אני אשרוד. אני חושב. אבל אני לא מבטיח שום דבר בקשר אליו.
ואם הקטע הזה של "התעללו ברד פיש להנאתכם" מוצא חן בעיניכם, אתם מוזמנים לגייס 750 ש"ח נוספים כדי לשלוח אותי לעוד מכשירי עינויים. אני אעמוד בזה, כנראה, ואתם תוכלו לקרוא את חוויותי מהתופת ובחזרה.
פרויקט סרט אחד בשנה
כביכול, נראה שכבר הגענו לשיא. הקמפיין נסגר ב-1.1.2013, בעוד שבוע. אבל שבוע זה עוד הרבה זמן, והרבה יכול להשתנות. אז המטרה הבאה היא שאפתנית: 70 אלף. כן, זה עוד די הרבה – אבל כבר עשינו כמעט חמש שביעיות מהדרך. וגם ההבטחה צריכה להיות שאפתנית באותה המידה, אז הנה זה: אם נגיע ל-70 אלף, אתחיל סוף סוף בפרויקט גרנדיוזי שעליו אני מפנטז כבר שנים, אבל אף פעם לא היה לי האומץ להתחיל אותו ברצינות: סרט אחד בשנה.
מה זה "סרט אחד בשנה"?
פעם היה נהוג לכתוב על פוסטרים "אם תראו רק סרט אחד השנה… תראו את הסרט הזה!". מה אם באמת הייתי רואה רק סרט אחד בשנה?
כל הסרטים שאנחנו רואים היום הם תוצאה של 116 שנים של התפתחות הקולנוע. זה התחיל בסרטים באורך של חצי דקה שמתעדים רכבת נכנסת לתחנה, והגיע עד לשעתיים וארבעים דקות של הוביטים וגמדים מזמרים בתלת-מימד ו-48 פריימים לשניה. כמו כולם, גם אני צולל מדי פעם לעבר וצופה בסרטים ישנים, אבל אף פעם לא לפי סדר כלשהו – "מטרופוליס", "קזבלנקה" ו"הטוב, הרע והמכוער" נכנסים כולם לאותה המשבצת, של "קלאסיקה", למרות שהופקו בשלושה עידנים שונים לחלוטין, וצופי כל אחד מהם ראו את האחרים כהיסטוריה עתיקה. כל מה שרחוק יותר משנים ספורות נראה "ישן" באותה המידה.
אבל מה אם הייתי לוקח דלוריאן לשנת 1896, עם המצאת הקולנוע, ומטייל קדימה בזמן כשאני צופה בסרט אחד בדיוק מכל שנה? איך הייתי חווה אז את התפתחות הקולנוע, המוסכמות של אופן סיפור הסיפור, ההתקדמויות הטכניות שבאו לאורך השנים? האם הייתי יודע להעריך דברים כמו צבע, קול ודיאלוגים אמינים? האם הצורה שבה אני רואה את הסרטים של היום היתה משתנה?
אני לא יודע. אבל הייתי רוצה לגלות. פרויקט "סרט אחד בשנה", בהנחה שבאמת יושלם, יכלול (לפחות) 116 ביקורות. אחת על סרט מכל שנה, משנת 1896 ועד 2012 (וייתכן בהחלט שיותר – כי ייקח הרבה זמן לסיים את הסאגה הזאת). אני רוצה לצפות בהם לפי הסדר, בזה אחר זה, כדי לשפוט כל אחד בהשוואה לאלה שבאו לפניו, ולא בהשוואה למה שמוכר לנו היום. אבל זה לא אומר שאני אהיה רחמן או פלצן. סרט מגוחך מ-1915 יקבל בדיוק את אותו היחס כמו "דמדומים".
זה הרבה. זה פרויקט גדול ומפחיד. אני לא יודע כמה זמן ייקח לי לצלוח אותו. אבל אני מעוניין לנסות. ואם נגיע ל-70 אלף, לא תהיה לי ברירה.
(בתמונה למעלה: מיליון דולר זה לא מגניב. אתם יודעים מה מגניב? מיליארד דולר).
היי, ראיתי את Gigli מרצוני החופשי.
I can take it.
It's the nice ones that get you
משתתף בצערך, רד פיש. אם אני אתרום שוב, אני לא אשלח אותך לסרט גרוע. מקסימום אבקש עדות מצולמת שלך מבקש כרטיס לסרט עם שם מגוחך כמו "כוננות עם שחר" או "האויב בתוכנו" (ולא, לא תוכל להתחכם ולהגיד "סטאר טרק", אלא "האויב בתוכנו").
וזה אכן נשמע כמו פרוייקט גדול ושאפנתי. אפשרי בכלל להשיג סרט מ 1900 בלי ? נראה לי שהכסף הוא כדי שתוכל לטוס לבקר בבתי קולנוע נידחים שעדיין שומרים אותם.
בקיצור, בהצלחה עם…הכל. מחכה לביקורות וידאו
סרטים ישנים שכבר אין עליהם זכויות יוצרים
אפשר להשיג מכל מיני מקומות. למשל בארכיון האינטרנט.
https://archive.org/details/moviesandfilms
סרטים אילמים
כמו המסע אל הירח מ-1902, או הקבינט של דר' קליגרי (1919), יש גם ביוטיוב.
או הסרט הראשון על אליס, מ-1904.
איזה כיף שיש כאלה דברים זמינים.
וואו. זאת בהחלט מטרה ראויה
שמצדיקה תרומה נוספת. הידד לעין הדג!
ואחרי שיגמר הקמפיין...
האם יהיה אפשרי לעשות "מינוי" לאתר? נגיד, תמורת 10-20 ש"ח בחודש לקבל אתר נטול פרסומות, גם אם הן יחזרו (וגם אם לא)?
אני אשמח לתרום 120-240 ש"ח בשנה (לא כולל מבצעי התרמה מיוחדים) פשוט כדי להבטיח שהאתר יוכל להמשיך לפעול. זה נשמע מעט, אבל אם כל מי שתרם יעשה "מינוי", הסכום יכול להיות משמעותי מספיק כדי להקל על תחזוקת האתר לאורך זמן. גם אם לא – אשמח אם הקמפיין יהפוך למסורת שנתית.
כן, הכוונה היא שאפשר יהיה לעשות "מינוי" לאתר.
וזה יהיה מאוד משמח. תודה :)
אנחנו מאוד נשמח לעשות מנוי.
אני מאמינה גדולה ברעיון שעל תוכן איכותי צריך לשלם ומנסה להכיל את החוק הזה על מה שאפשר.
זה יהיה תענוג לשלם על מנוי לעין הדג כי תכלס, אין לי מושג איך שרדתם יותר מעשור בלי זה. הכי מגיע לכם.
א. אוי, שטויות.
"הבטחתי ולכן אקיים", שטויות. ברוח הימים האלה אתה יכול להבטיח לנו מה שאתה רוצה ואח"כ לצפצף עלינו בקשת מהמקפצה. לא נשים לב.
ב. והיית פשוט יכול לומר שאתה רוצה לקנות דלוריאן ב-70,000 ש"ח. נשמע מחיר מציאה.
ג. אחלה רעיון ואחלה פרויקט, באמת. יהיה לך קצת כאב ראש להחליט איך לבחור באיזה סרט לצפות, אבל אתה תסתדר.
מה אתה נותן לו רעיונות?
(ל"ת)
רד מספיק מוכשר.
הוא יכול לחשוב על תירוצים וכבישים עוקפים גם בלעדיי
למעשה, דלוריאן עולה 70,000 פאונד
צירוף מקרים? I think not!
http://www.firebox.com/product/4907/Electric-DeLorean-DMCEV
איך אתה בוחר את הסרט שמייצג כל שנה?
הסרט שזכה באוסקר? הסרט שהרוויח הכי הרבה? איך בוחרים סרט אחד משנה שלמה?
קודם כל עושים בכדל,
זה כבר מצמצם את הרשימה…
עושים מה?
(ל"ת)
מבחן בכדל.
(ל"ת)
וואו. מעניין איך מבחן בכדל פועל
בשנים שבהן לנשים לא הייתה זכות הצבעה, שחקנים שחורים גולמו על ידי לבנים צבועים, סרטים נמשכו 20 דקות ולא כללו דיאלוגים של ממש.
הופה, חסכת לרדפיש שלושים שנה! הידד!
(ל"ת)
שאלה טובה
התשובה היא לא ולא, או גם וגם.הכוונה היא לבחור סרט שמייצג התפתחות בקולנוע או את האופי שלו באותה שנה. זה לאו דווקא הסרט הטוב ביותר שיצא באותה שנה (כי איך אפשר לבחור?) או דווקא את הסרט המצליח ביותר. ברור שאין פה בחירה נכונה, ואפשר היה לעבור את כל מסלול השנים כשבוחרים סרטים שונים לחלוטין. לא תאמיני כבר כמה שנים שוכבת אי שם על המחשב שלי טיוטת רשימה של סרטים אפשריים מכל שנה.
תסתכל על זה ככה.
אם יהיו לך ספקות לגבי הרשימה שלך, תמיד תוכל לעשות עוד סקירה כזו, לפי קריטריון בחירה אחר.
יכול להיות מושפע מביקורות מוזמנות?
כי אני תרמתי כדי להזמין ביקורת על סרט (כלשהו, אבל יש מועדפים) של דני קיי כדי להחזיר את הגאון הקומי/מוזיקאלי הנשכח לתודעת ההמונים (=קוראי עין הדג). ביקורת מוזמנת כזו יכולה להכנס לפרוייקט הזה (אם יצא אל הפועל, אינשאללה) כנציגת שנה קולנועית מסויימת? או שזה יהיה בנפרד?
אישית, נראה לי שעדיף שזה יהיה בנפרד
(ל"ת)
הו, נפלא.
רעיון מצוין! להחזיר כל מיני כאלה מהעבר לתודעה. יהיה נחמד לראות גם קלאסיקות כאלה בביקורות.
אני יודע שכבר קוננתי על זה בעבר, אבל אף פעם זה לא יותר-מדי במקרים כאלה: איפה הימים בהם ילד קטן היה יכול לראות, ככה סתם באמצע היום, סרטים של לורל והארדי, שירלי טמפל, ג'רי לואיס ודני קיי בטלוויזיה (ולצורך העניין, גם מיקי מאוס, באגס באני ושות')?
היום זה לא קיים אפילו בערוצי הסרטים ה"מובחרים".
דני קיי באמצע היום בטלוויזיה, אבל לא סתם ככה
בינואר ימלאו מאה שנים להולדתו של דני קיי, ולציון התאריך ישודרו בערוצי הסרטים של יס (שם אני עובד) שישה מסרטיו – הנס כריסטיאן אנדרסן, הנער מברוקלין, חייו הסודיים של וולטר מיטי, שיר נולד, אל הנשק ועושה הנפלאות.
וואו, איזה יופי.
עכשיו רק צריך להשיג יס.
וגם – מאה שנה? וואו.
עושה הנפלאות אחד משני האהובים עלי
וכל הכבוד על היוזמה, אבל מה לגבי ליצן החצר? הוא אחד המשובחים! וגם "הקש בעץ" מעולה.
ושאלה צדדית – "אל הנשק" זה Up in arms, מה שנקרא בתרגום הישן "ידיים למעלה"?
גם עלי:)
ליצן החצר והקש בעץ שודרו בעבר. וגם חג מולד לבן. הפעם לצער כולנו לא התאפשר, ועדיין אנחנו מרוצים מהשישה שישודרו.
"אל הנשק" זה אכן Up in arms, שם שאני לא מת עליו אבל ראיתי שתחת שם זה הוא הוקרן בעבר בסינמטקים. "ידיים למעלה" הוא שם יותר טוב. אם אכן כך הוא נקרא בעבר נשקול לשנות אותו.
הוא נקרא "ידיים למעלה" כששודר בערוץ הראשון לפני שנים רבות. אני לא יודעת איך לאשש את זה ממקור אחר.
או, נהדר! אני אוהבת את דני קיי
לפני כמה שנים החלטתי "למסד את הקשר" בינינו, אז קניתי דיסק אוסף שלו וכמה סרטים – The Five Pennies (נהדר אך מדכדך משהו), ליצן החצר ו-Wonder Man, סרט שראיתי בחינוכית אין ספור פעמים (לא יודעת למה דווקא הוא, ככה יצא…). את האחרון לא מצאתי בשום מקום אז הזמנתי מאיביי והתברר שמכרו לי DVD מזויף… אבל לא נורא, העיקר שצפיתי בו שוב, היה ממש כיף. אולי נארגן איזה מרתון ביתי?
אפשר
יש לי אוסף די גדול. יש לי את אנדרו העליז, המפקח הכללי, ליצן החצר, חייו הסודיים של וולטר מיטי, 5 הפני (איך הוא נקרא בעברית?), הנס כריסטיאן אנדרסן, הקש בעץ, עושה הנפלאות, שיר נולד, וחג מולד לבן.
כואבים בהעדרם: ידיים למעלה והנער מברוקלין.
אני מציעה שנעבור לאימייל ונכתב אליו גם את אסף. נוכל להחליט על אילו סרטים ואצל מי. :)
יש מצב
לקבל את הרשימה הזאת? זה מעניין בפני עצמו לראות איזה סרטים נראים לך כמרכזיים בתעשייה גם בלי לראות את הביקורת שלך עליהם.
לא, כי
הרשימה הזאת רחוקה מלהיות מוכנה. הכנתי אותה לפני שנים, כמו שאמרתי, כמעין ספורט. יש חלקים ענקיים בתולדות הקולנוע שאין לי שום מושג בהם, וייתכן מאוד שהבחירות שלי היו שגויות. עד שהפרויקט יגיע (אם יגיע) לכדי מימוש אני אצטרך להתייעץ עם כמה אנשים שמבינים בהיסטוריה של הקולנוע הרבה יותר ממני, כדי לגבש רשימה סופית.
כן, אבל...
היתרון ברשימה טיוטאית שלא יהיה בפרויקט הוא המגוון של הסרטים (בין 2 ל5 סרטים בשנה בהערכה גסה וממוצעת), לכן אם אפשר אולי (בהנחה שהפרויקט באמת יקרום עור וגידים) לתת אחרי כל סיקור של סרט רשימה של אלטרנטיבות שהיו לך בראש, סרטים משמעותיים נוספים באותה שנה וכן הלאה, בכדי שהמבט על ההתפתחות הקולנועית לא יהיה סינגולארי
בהחלט כן.
(ל"ת)
ההיסטוריה של הקולנוע
דרך אגב, לאחרונה יצאה סדרה מעולה, בת 15 פרקים, שסוקרת את ההיסטוריה של הקולנוע (כמובן תוך התייחסות בעיקר לקולנוע האמריקאי והאירופאי אבל לא רק): The Story of Film: An Odyssey.
הנה לינק לטריילר: http://www.youtube.com/watch?v=jAQNc6aQtO0
חלק מהפרקים המלאים כבר נמצאים ביוטיוב, ומה שלא, אפשר להוריד.
לדעתי כדאי להאריך את מספר הימים עד לסוף קמפיין התרומות
בעוד שבוע לפחות או שבועיים, לדעתי תוכלו להגיע לסכום אפילו יותר גדול בעיקר אם תטפלו בבעיות השרת שבטח מונעות מכמה אנשים לתרום כמו שצריך.
תודה, אבל השרת של פישאיי לא קשור לשרת של "מימונה"
ומעבר לכך, אין לנו אפשרות לשנות את תאריך היעד. מרגע שהוא נקבע – זה סופי.
תמיד אפשר לפתוח קמפיין סיקוול.
(ל"ת)
אבל הסיקוול תמיד יותר חלש מהמקור
ברוב המקרים
תמיד ברוב המקרים...?
(ל"ת)
ביקורת של דורון על סרט רע הממ...
נשמע כמו רעיון טוב במיוחד.
עדויות מהעבר מראות שהביקורות הכי מוצלחות הן אלו שנכתבו על סרטים גרועים.
בכלל, הייתי מסתפק בביקורת קצרצרה על סרטים טובים ואילו לגרועים ביקורות ארוכות (וכמובן משעשעות).
התופעה של ביקורת מוצלחת על מוצר גרוע כנראה רחבה. גם הביקורות על מסעדות, של שגיא כהן בהארץ, מתנהגות באופן דומה.
מה לגבי גן שעשועים עין הדג?
תוכל להגדיר את זה בתור המטרה הבאה ואולי גם לגייס ONE HUNDRED MILLION DOLLARS! בחודש הקרוב.
איפה תורמים בשביל לשלוח את רד פיש לסבול מול זוועות בינלאומיות?
תמורת 5 מליון רד פיש בוודאי יסכים
להסגיר את עצמו לפיראטים סומליים, שיקחו אותו בשבי ויקרינו לו בלופ את סאגת דמדומים, כל סרטי אווה בול, ואת הסרטים משלהי הקריירה של לסלי נילסן.
פרוייקט שאפתני ומעניין
על פי אילו קריטריונים תבחר את הסרטים?
עצם הרעיון של צפיה כרונולוגית בסרט מכונן של כל שנה נשמע כמו משהו ששווה לנסות אותו ויתן תמונה מדהימה של ההתפתחויות השונות בחברה/בתרבות//בטכנולוגיה (פרויקט שנראה לי אפשרי רק אם אתה פנסיונר או נשוי לנוחי דנקנר).
איזה כיף שחזרתי עם עודף מחו"ל
בקרוב אתרום! (לפרוייקט גלי טרזן כמובן, שלא יהיה לכם ספק)
הפרויקט נשמע מעולה
השאלה שלי בנוגע לפרויקט היא: האם הסרטים יהיו רק הוליוודיים? הזכרת גם את מטרופוליס, שהוא סרט גרמני. האם אפש בכלל לקבל מבט מלא על התפתחות הקולנוע אם מסתכלים רק על מדינה אחת?
וגם, תרמתי קצת לפרויקט ג'לי טרזן עכשיו. אל תיקח את זה אישית, פישלר.
אני לוקח את זה אישית.
אי אפשר לקבל תמונה מלאה על תולדות הקולנוע מצפיה בסרט אחד מכל שנה. וזאת גם לא הכוונה. הרעיון הוא לקבל תמונה על מצב הקולנוע ממה שהיה פופולרי ומשפיע באותו זמן – ומה שפופולרי הוא בדרך כלל הוליוודי, כך שהדגש העיקרי יהיה על סרטים הוליוודיים. אבל אין מניעה שגם סרטים שאינם כאלה יקבלו ייצוג בפרוייקט.
מטרופוליס יצא באותה שנה (והתחרה בקופות) עם "זמר הג'ז'"
לפחות בארה"ב.
אז איכשהו נראה לי שדווקא "מטרופוליס" לא ייכנס לרשימה הזו, אף שמגיע לו ללא ספק.
ככל שעובר הזמן אני מעריך את 1927 הרבה יותר.
כאילו, היא באמת ככל הנראה השנה הכי חשובה בתולדות הקולנוע. "מטרופוליס", אחת מיצירות המופת האמיתיות הראשונות של המדע בדיוני בקולנוע, האוסקר הראשון, הסרט המדבר הראשון (שהוא גם המיוזיקל הקולנועי הראשון), "אוניית הקרב פוטיומקין", ו"זריחה", שיוסף סידר הגדיר פעם, אם אני זוכר נכון, כ"ההוכחה שאפשר להגיע לשלמות באומנות". אני לא חושב שאי פעם הייתה שנה כל כך מהפכנית בקולנוע – אולי היו שנים עם רצפים יפים של סרטים טובים (39', 09', 99', 94'), אבל 1927 אשכרה הזיזה הרים. תכלס, למרות שמטרופוליס הרבה יותר משוכלל מבחינת הקולנוע שלו, "זמר הג'אז" הוא עדיין הסרט שאם היית רואה סרט אחד בשנה בזמן שהוא יצא, זה היה אמור להיות הוא.
אוניית הקרב פוטיומקין יצא שנתיים קודם.
(ל"ת)
(והאוסקר הראשון, שהתייחס לסרטי 27-28, נערך שנתיים אח"כ)
(ל"ת)
אני עומד מתוקן
(ל"ת)
מעניין איזה סרט תראה ב1987...
(ל"ת)
"ריקוד מושחת", כאילו דה?
(ל"ת)
לא רובוקופ?!
(ל"ת)
מסתבר ש"התרופה לאינסומניה" שוחרר ב87
אני רוצה ביקורת על זה.
לא.
(ל"ת)
תרמתי 70, לטובת פרוייקט סרט האנימציה הדני. אני פשוט
חייב לקרוא את זה :)
האם סרטים ישנים שכבק קיבלו ביקורות באתר
("הנסיכה הקסומה", "טוראי ריאן" וכו') פטורים אוטומטית מלקבל ביקורת במסגרת הפרוייקט?
לא. אף אחד לא פטור.
מוהאהאהא.
מגניב. אני אשמח לדעת מה אתה חושב באופן אישי
על קלאסיקות כמו "אפוקליפסה עכשיו", למשל.
לא רק זה,
זה גם יאפשר דיון עכשווי בסרטים של פעם. הרי רק לעתים נדירות (פעם ב-47 שנה, כך מראה הסטטיסטיקה) מתעורר דיון על סרטים בביקורות מן העבר. ביקורת חדשה עשויה לעורר דיון חדש.
וטוב שכך.
וישא"ק.
גם אני שאלתי את עצמי את זה
חשבתי שהרי יש לא מעט סרטים עם ביקורות, אז האם הם יבוקרו בשנית, או לא יבחרו? הדוגמה הראשונה שחשבתי עליה היא "אווטאר", הסרט הבולט של 2009 (מבחינה טכנולוגית ובכלל), ואז הלכתי לדף הסרט וגיליתי לתדהמתי שאין עליו ביקורת בכלל. דאבליו טי אף?
אני חושב שזה קשור לעובדה
שהאתר לא היה בדיוק פעיל בעת יציאת "אווטאר".
אני, אגב, טוען
שהסיבה היחידה שבגללה אווטר הצליח כל כך היא שהוא יצא באותן שתי שניות שבהן האתר היה סגור ולמרפי התחשק להשתעשע.
זה לא תירוץ
אבל נוותר לכם.
בכל מקרה, נראה לי שאנחנו יודעים עכשיו מה תהיה הביקורת של 2009.
תרמתי ותרמתי!
אני הסנדק 2!!
אבל איפה אני יכולה לבחור איזה דף סרט אני רוצה שיהיה חקוק על שמי?
בהתבסס על מספר תשובות קודמות
(ואם אני לא טועה), יישלח אלייך מייל כשיגיע תורך.
אני תרמתי 60 ש"ח ולקחתי חסות על "לאון". זה נחמד, אבל זה לא מתקרב אפילו לשקף את רמת ההנאה והאושר שהאתר הזה הביא לי במשך לפחות עשור. לצערי, זה מה שאני יכול לתרום כרגע. אני ממתין לתשובה ממספר מקומות עבודה, ונדרתי שאם אמצא עבודה עד סוף המבצע, אגדיל ואתרום עוד 125 ש"ח בתמונה לחולצה. נקווה שאצליח לעמוד ביעד :)
בהצלחה!
(ל"ת)
אני מודה שחששתי מאוד לתרום עד עכשיו
כי לפני כמה חודשים מישהו גילה איכשהו את פרטי כרטיס האשראי שלי וקנה מוצרים בשווי של כ-2500 ש"ח באמאזון וב-Barnes & Nobel, אני מניח לאחר שפרץ לאחד מהאתרים בהם השתמשתי באותו כרטיס ושמהם הוא גנב את הפרטים.
אני ממש מקווה שיש לכם מערכת אבטחה רצינית. ממש ממש מקווה.
מערכת האבטחה היא לא של עין הדג
היא גם לא של מימונה. הם משתמשים בשירות צד שלישי בשם Netpay International.
אז אני מקווה שמערכת האבטחה שלהם היא טובה
כי אני חושש ומאוד.
יו חסכת לי עכשיו שעות של עצבים!
גיליתי לפני כמה ימים שיש לי חיוב באשראי שהשם שלו הוא anoomim. לא הבנתי מה זה והייתי בטוח שגנבו לי את האשראי מאיפשהו. אפילו התקשרתי לחברה שהם אמרו לי שנקראת NetPay לנסות לברר לגבי התשלום אבל לא קיבלתי תשובה.
בדיוק שקלתי להגיד לחברת האשראי שיבטלו את החיוב ואז כתבת את שם החברה והכל התחבר לי…
mimoona הפוך!
ישישה שוחה!
(ל"ת)
הא?
כמות הפישלייקים מחייבת אותי לבקש הסבר לבדיחה
רק פושטק עלוב בולע קטשופ קר
(ל"ת)
ילד כותב בתוך דלי!
הממשל מתעקש, מעמעם, שקעתם לשממה!
פלינדרום
http://www.fisheye.co.il/palindromes/?comNum=421328#li-comment-421328
תגובה שגיליתי בזכות מערכת מעקב הדיונים החדשה, ולא עמדתי בפיתוי.
אגב, כל זה לא ממש קשור
הרי "ישישה שוחה" זה לא פילנדרום.
זה עברית ויזואלית.
(ל"ת)
החוש השישי.
(ל"ת)
יש אופציה לשלוח כסף בדואר?
עם כמה שזה מטופש, בשביל קטינים נטולי כרטיס אשראי?
עדיף שלא.
אני מאוד מעריך את הרצון, אבל לשלוח כסף בדואר זה מאוד לא בטוח.
אבל אפשר לנסות כרטיס ויזה נטען
http://www.israelpost.co.il/postshirut.nsf/misparid/163?OpenDocument
אדיר! תודה
הלכתי לטבוע באיביי
פרויקט שאפתני ומוצלח ביותר.
מזל טוב לרגל חמישים אלף ש"ח!
מכונת הזמן תעשיות בע"מ גאה מאוד להציג: מאה תשע עשרה
"ג'לי טרזן" – נו טוב, לפחות זה לא 'Empire' (1964).
חוץ מהרפרנס היפה בכותרת,
לא ממש הבנתי מה הכוונה. אבל רפרנס טוב
לצערי אני לא יכול לתרום, אבל הפרויקט נשמע מאוד מסקרן ובאמת שמגיע לאתר הנהדר הזה. אני מאוד שמח שהסכום שהרווחתם עד עכשיו יגרום לכם ליותר נחת, מגיע לכם. המון בהצלחה בהמשך!
בהצלחה עם העינוים
(ל"ת)
סרט בשנה נשמע כמו אחלה פרוייקט
ובניגוד לג'לי טרזן, לא בזבוז זמן מוחלט. אני חייב לצטט את אור ולומר שבאמת מגיע לכם להמשיך לעשות דברים מעניינים את באתר המעולה הזה, ולצערי אני לא יכול לתרום לזה… (גם קטין בלי כרטיס אשראי…)
כל ההתעסקות
של סרט בשנה ואיזה סרט לבחור מזכיר לי, מתי יהיו הסקרים של הופעת השנה סרט השנה וכל אלה? (אם יהיו בכלל סקרים כאלו).
הצעות להמשכים ל"פרוייקט ג'לי טרזן":
FRED
A Serbian Film
The Cure for Insomnia
Oogieloves
A Serbian Film? יש גבול לכל תעלול.
(ל"ת)
נכון.
זה אחד הסרטים שאני לא מתכוון לראות, לא משנה אם ישלמו לי על זה או לא.
(ואם אתם לא יודעים על מה מדובר, עשו לעצמכם טובה ואל תנסו לגלות).
מה לגבי martyrs?
(ל"ת)
סרט סביר - יותר הייפ ממה שהוא באמת
לעומת "סרט סרבי" שהוא יותר קיצוני.
בהמשכים הוא צריך לצפות בסרטים מליל הטריילרים.
Kill yourself!
Kill yourself!
Kill yourself!
אהמ...
לא בדיוק.
אני יודע,
אבל עשיתי קצת פרפרזה כדי להמחיש את מצבו הנפשי הצפוי של הדג
מה 'רפרנס יפה'? תתפשטלייק!
לאנדי וורהול יש ברזומה הכה-מפוארת שלו גם סרט בשם 'אמפייר' – 8 שעות של צילום סטטי בהילוך איטי של מגדל האמפייר סטייט. אולי נמצא סוף-סוף הסרט שמאיר שניצר עשוי לאהוב, אבל לא נראה לי שזה ידידותי לדגים.
מה שבאמת הזוי בסרט של וורהול
זה שהצילום המקורי היה בן שש וחצי שעות. ככה שזה לא סתם האמפייר סטייט בילדינג עומד, זה האמפייר סטייט בילדינג עומד *בסלואו מושן*. שם דברים בפרספקטיבה אחרת לגמרי.
ישודרג 'אמפייר' ל48 HFR!
(דווקא הזכרתי את ההילוך האיטי)
מה שבאמת הזוי זה איך שהתגובה שלי קפצה לראש הפתיל, מנותקת מהקשרה, משל הייתה טרנספוזון שובב.
אגב, תאר לך שוורהול היה פועל בימינו ומצלם את מגדל התאומים בתאריך-אתם-יודעים-איזה. בטח היה מתעצבן שהסרט כבר לא אמנותי ומעניין.
כן, ואם הוא היה מצלם בתאריך הזה
מישהו עוד היה טורח לראות את מה שהוא צילם, וזה מוציא את כל הכיף מהעניין.
טיימליין
רוצה להציע לטובת הענין את הטיימליין שלנו – אפשר לראות דוגמא ב:
http://static.allofme.com/?timeline=616393
אפשר גם ביותר קטן ובעברית (וגם בתכלת אם צריך :-)
ניסיתי להתאפק...באמת...
הקמפיין תפס אותי בדיוק בתקופה בה אני ואישתי מנסים לצמצם הוצאות( בצורה רצינית,
לא כמו בדר"כ: "אוי, שוב אנו במינוס…אנחנו חייבים לצמצם הוצאות….את רעבה?
יש משהו מעניין בבית לאכול? לא? תראי איזו מסעדה נחמדה, בואי נבדוק אותה….)
אבל כל כך התרגשתי לראות את הסכומים הולכים ועולים, וכשהיעד היה 50,000
החלטתי לתרום תרומה צנועה של 20 ש"ח.
חשבתי שאני חזק, שעמדתי בפיתוי בגבורה, אבל אז הגיע יעד חדש: 70,000,
ואיתו גם פרוייקט שנשמע מדליק ומעניין.
אז נשברתי, ותרמתי. הפעם 70 ש"ח.
שיהיה ברור, אם אישתי מגלה זאת, זה באמת יעלה לי ביוקר ( "על זה אתה מוציא כסף!?!?!!?")
אז, שששש….רק בינינו.
נ.ב
איך בוחרים חסות לסרט מסויים? יש רשימה של מה שכבר תפוס?
אימיילים לכל הסנדקים נשלחים לפי התור
כיוון שזה על בסיס "כל הקודם – זוכה", סנדקים שתרמו מוקדם מקבלים את האימייל לפני סנדקים שתרמו במועד מאוחר יותר. תקבל קישור למסמך מסודר ובו רשימת כל הסרטים שכבר נתפסו.
מעבר לכך, אני מאד מאד מעריכה את התרומה שלך. הייתי מוסיפה עוד, אבל כל דבר אחר יישמע קלישאתי ולא יביע בצורה טובה מספיק עד כמה אני מזדהה איתך, ולכן – עד כמה אני מעריכה את הבחירה שלך (הגם שיש סיכוי טוב שבשם האחריות אעדיף את הצד של אשתך).
על כמה אנחנו עומדים בעניין ג'לי טרזן?
(ל"ת)
לא הבנתי את הקשר בין התרומה לצפייה בסרטים ישנים...
אם מתחשק לך לראות סרטים ישנים, פשוט תראה..
הבנתי את הקשר בין תרומות לפרסומות, או הגדלת רוחב פס לאתר – אבל מה הקשר לרעיון שלך ?
לטעמי זה קצת זולג מקטגוריית ה "עזרה לאתר" לקטגוריית ה "תממנו לי תחביב"
אממ.. לא יודע, לי זה קצת משונה… יש אלפי ביקורות – ודעה אישית – על סרטים ישנים… אני לא בטוח עד כמה עוד ביקורת תשנה משהו.. למרות שאם לאנשים חשובה ספציפית נקודת המבט של דורון על סרט כזה או אחר אז אני מבין את הרצון לעזור לפרוייקט הזה. בהצלחה.
אם אתה לא מסתכל לו על העין, מה אתה עושה בעין הדג, בעצם?
(ל"ת)
כלום :)
אני לא ממש חלק מהקהילה, סתם נכנס לפה פעם בשבוע-שבועיים לראות אם יש חדשה קולנועית שפיספסתי.
כי זה לא סתם לצפות בסרטים ישנים
נכון, יש אלפי ביקורות על סרטי עבר וקלאסיקות, אבל הן מנותקות מההקשר. הרעיון בפרויקט הוא לחוות את התפתחות הקולנוע מתחילתה ובאופן כרונולוגי: לשקוע לגמרי בתקופת הסרט האילם ולהיות מופתע מהמצאת הסאונד; לקבל את העובדה ששחור-לבן הוא הדיפולט ולהתרגש מהוספת הצבע לסרטים; להתרגל לדרך איטית מסוימת לספר סיפור, ולאט לאט ובהדרגתיות לעבור לסיפורים קופצניים עם אקספוזיציה כמעט בלתי קיימת.
כשצופים בהכל בסדר כרונולוגי, זה נותן יופי מסוים לכל הסרטים, שלא לדבר על הערכה וכבוד לפועלם של הרבה אנשים. אני חושבת שדברים כאלה יכולים לזלוג לביקורות ולהעביר את הפרספקטיבה הזו גם לקוראים.
ברור לי למה מתקבל הרושם הזה, עם זאת בעיני זו מתמטיקה:
תחשוב על זה ככה: בהערכה גסה, במצב רגיל רד עובד בסביבות 10 שעות ביום בעבודותיו הרגילות (גם סופ"שים, אם כי בסופ"ש קצת פחות) ועוד שעתיים על עין הדג.
התרומות הללו יוכלו לאפשר לו להפחית את עומס העבודה ל, נאמר, 7 שעות ביום + 3-4 שעות על פישאיי. כן, זה עדיין כולל עבודה גם בסופ"שים כי לעיתונאים אין פריבילגיה לנוח.
ופה נכנס העניין של פרויקט הסרטים: צפיה בסרטים דורשת זמן. כיום מדובר על שעתיים בממוצע לסרט (אם כי שרה"ט ודומיו מעלים בעקביות ובנחישות את הממוצע), ופעם דובר על 4 שעות לסרט ("חלף על הרוח" וחבריו). וזה עדיין בלי הזמן שדרוש כדי לעבד את הסרט ולכתוב ביקורת, ולא כולל את הזמן שדרוש כדי לערוך, לעמד, להכניס למערכת, למצוא תמונות ועוד מיליון משימות קטנות לפני העלאת כל כתבה לאתר. לפני שאתה מכפיל את מספר השעות הזה ב-116 שנות קולנוע, תזכור גם שאף אדם לא יהיה מסוגל לצפות בסרט אחד ביום ומיד לכתוב עליו (מה שאתה מכנה "לממן את התחביב") כי לא רק שמצב כזה הוא עבודה במשרה מלאה על הפרויקט הוא גם שוחק מדי ובכל זאת, יש גם עבודה לדאוג לה וחיים וכו' (עם כל הכבוד, 70,000 שקל לא יוכלו לממן התנתקות מהכל למשך 116 ימים). אז מדובר, אידיאלית, בהספק של שני סרטים בשבוע, וריאלית נלך על סרט אחד בשבוע. וזה בדיוק הזמן להכפיל את הכל ב-116. כלומר, אידאלית מדובר על פרויקט בן שנה, וריאלית מדובר על שנתיים רצופות של התחייבות למען האתר, כמובן לא כולל הדברים הקטנים שמסביב שגם להם צריך להקדיש זמן.
אז כן, מדובר בתשלום שיאפשר לרד להפחית את עומס העבודה ולהשקיע את השעות הרבות והיקרות האלו באתר. במקום שעתיים-שלוש ביום אולי הוא יוכל להגיע למצב של שלוש-ארבע שעות שיוקדשו לפישאיי ויכללו, בין השאר, אבל לא רק, צפיה ב-116 סרטים וכתיבת ביקורות להם.
מעבר לכך, בעיני לתרומות הללו יש גם פן סמלי: תרומה עבור 12 שנות קיומו של האתר, עבור מה שהיה והזמן שכבר הושקע ולא רק עבור מה שיהיה.
הבנתי את טעות היסוד שלי
חשבתי שזה אתר קהילה, לא הבנתי שזה מבוסס בעיקר של עבודתו של דורון.
FYI
לפרויקט של הפועל יש יותר מ600 תורמים.
וואלה.
אז יש עוד לאן לשאוף.
(אנחנו ב-491. עדיין יש לכם הזדמנות להיות התורם ה-500!).
Hear Hear!
תשמע, אני אישית חושבת ששברת את כל השיאים EVER כן?
6 שעות, ראבאק.
מי שישבור את זה – ובכן – זה לא יקרה אף פעם.
די חבל לי שאנחנו בארץ (ישראל זאת אומרת) – כי פרוייקט כזה נשמע כמו אחלה רעיון לספר – משהו שבין ספרים לסטונדטים לקולנוע (או למרצים בקולנוע – אם יש כאלו שמוכנים "להודות" שהם קוראים עין הדג) לבין ספרים לקהל הרחב: בארצות דוברות אנגלית יש מקום טוב לספרים מהסוג (בעיקר כי הקהל הפונציאלי גדול בכמה וכמה דרגות) בעוד שבעברית דבר כזה לא ימכור יותר מכמה מאות עותקים ולכן לא יצדיק את קיומו.
חבל – הייתי שמח לשים על המדף ספר של ד. פישלר (או של ד. פיש).
נו… נקווה שהתרומות יגיעו ליעד החדש. לי, אישית, זה נשמע מגניב בהרבה מההבטחה לקטעי וידאו (או מהמחסור בפרסומות – אגב כואבות לי הרגליים, למישהו יש פיתרון?).
נכון לעכשיו,
חסרים בדיוק עוד 5 שקלים למימון מלא של פרויקט ג'לי טרזן.
מצוין. תפסיקו עכשיו.
הו, כבר כמעט תרמתי בעצמי
אבל מישהו כבר כיסה את ההפרש, הידד!
(וזה לא שאני לא רוצה לתרום, זה שאין לי מושג מה לעשות בכסף).
חשוב לציין שדווקא התנגדתי לפרוייקט.
באמת העדפתי שאיסוף סכום כזה של כסף ילך לביקורת מעניינת יותר עבורי, אבל 5 שקלים לגמרי היו שווים את זה.
אז אני מניח ש... It's a date?
שהאנשים שלי ידברו עם האנשים שלך. אבל מהר! אני רוצה לתת לסרט את הסיכוי להכנס לחמישייה שלי בסקר סוף השנה.
אם לא תספיקו ל'ג'לי טרזן'
אז אפשר להציע שתראו במקום את 'היפה והגלדיאטור', סרט שיוצא ב-14.2 ונראה מושקע בדיוק כמו הסרט ההוא עם טרזן (כלומר: כמו משחק מחשב גרוע).
http://www.youtube.com/watch?v=1-ojagkYzxk
אוי.
(ל"ת)
זה סרט לילדים?
:-o
facepalm
(ל"ת)
זה דווקא לא כזה גרוע.
בסטנדרטים של הסרטים האלה, כמובן. זה בהחלט שייך לקבוצת סרטי אנימצית הג'אנק, הוא מגיע מאיטליה והציון שלו בימד"ב הוא 3.0. האנימציה באמת נראית כמו משחק מחשב, אבל היא לא עד כדי כך גרועה. לעומת "ג'לי טרזן" זה נראה מעולה.
זה נראה כאילו הבעיה העיקרית היא הדיבוב המאונגלז עד אימה
(ל"ת)
אני רוצה להציע
שכדי להעצים את החוויה רד ילך לראות את ג'לי טרזן עם דיבוב.
הוא בכלל מוקרן בלי דיבוב?
מדובר בסרט דני, ואני לא חושב שרכשו גם את הזכויות על הדיבוב האמריקאי.
אין שום אפשרות אחרת, לצערי.
(ל"ת)
ובכן, ג'לי טרזן.
בעזרתם של עוד כמה תורמים אדיבים, חצינו את הסכום הנדרש. אני אאלץ לראות ולדווח. לכל התורמים לפרויקט: הרבה תודה וארורים תהיו.
וחוץ מזה: חצינו את קו 500 התורמים!
ווּהוּ!
(ל"ת)
חציתם את קו 500 התורמים
!?But at what cost? AT WHAT COST
בכל מקרה, תהנה.
אני בטוח שתהנה.
כותרת: "האם אני היחיד שיש לו חשק מוזר לראות את הסרט הזה?"
לא. גם למר זיירמן, מסתבר.
(ל"ת)
שיפתחו אירוע בפייסבוק להקרנה שהם הולכים ויזמינו את כולם. באידאל האולם יהיה ריק וזה יהפוך לסוג של Mystery Science Theater 3000
אני בטוח שהשד לא כזה נורא
אבל במקרה שכן, נסה לדמיין שזה משחק מחשב גרוע במיוחד. באופן אישי – איכשהו מצפייה בטריילר, אם אני מדמיין שזה משחק מחשב ולא סרט תחושת הגועל פוחתת.
אה.. ואני מקווה שבביקורת תהיה גם התייחסות לקהל – מעניין אותי מי הולך לראות את ה…. דבר הזה.
זה יהיה נורא מצחיק אם בסוף תאהב את הסרט
ותכתוב ביקורת מתלהבת…
אפשר להמליץ על "שיער" כמיצג את 1979?
(ל"ת)
הייתי אומר "בשום אופן לא, באותה שנה יצא 'הנוסע השמיני'"
אבל דורון כבר כתב עליו ביקורת, אז כן, "שיער", למה לא.
קצת מזכיר לי את סופיאן סטיבנס,
ופרויקט ה"אלבום לכל מדינה בארה"ב" שלו :)
בטוח שזה יסתיים טוב יותר…
מה עם לערוך פרויקט מכונת זמן מצומצם?
סרט לכל עשור, במקום סרט לכל שנה. אותה תחושה של התפתחות, ברזולוציה גסה יותר.
ועל הדרך – מה עם לעניין בזה אחד הסינמטקים (או את הפלאנטים, או את לב או מישהו), ולעשות מזה הקרנה חודשית שעל הדרך תשמש גם מפגש קהילתי?