הפישקאסט פה שוב! וזה אומר שזה כבר לא תופעה חד פעמית, אלא ארוע סדרתי.
במקרה שלא הייתם פה בפעם הקודמת או ששכחתם מה זה פודקאסט, תזכורת: אלה, במקרה הזה, שעה ועשר דקות של אנשים מדברים על סרטים. אפשר לשבת מול המחשב ולהאזין, אבל עדיף להוריד את הקובץ ולהעביר איתו את הזמן בנהיגה, בנסיעה באוטובוס, או בזמן שאתם בורחים מפסיכופטים עם גרזנים ביער.
הפעם אנחנו מדברים על אימה. בערך. אני, דורון, שנאתי את "חתולים על סירת פדלים" ואהבתי את "בקתת הפחד". אורון שמיר, הוא מ"סריטה" ומ"עכבר העיר", אהב את "חתולים על סירת פדלים" ושנא את "בקתת הפחד". ולמרות שברור לכל בר דעת שאני צודק ואורון טועה, החלטתי לתת גם לו הזדמנות להביע את דעתו השגויה.
זהירות, ספוילרים: אם לא ראיתם את הסרטים האלה – בעיקר את "בקתת הפחד" – ואתם רוצים להימנע מכל מידע עליהם, עדיף לדחות את ההאזנה עד אחרי הצפיה. ספוילרים משמעותיים ל"בקתת הפחד" (וגם קצת ל"פול") יגיעו אחרי הדקה ה-34: נזהיר אתכם לפני שאנחנו מתחילים לספיילר.
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
להורדת הקובץ (65 MB) – קליק ימני ו"שמירה בשם" יעשו את העבודה.
ההקלטה נעשתה ביום שני האחרון, לפני פרסום הביקורת על "בקתת הפחד" והתגובות לה; הרבה מהנקודות שאנחנו מעלים הוזכרו כבר בתגובות, כאן ובמקומות אחרים. אנחנו היינו קודם.
כמה הערות, קישורים רלוונטיים והבהרות למתרחש בפודקאסט:
01:00 זה הפוסטר של "פרומתאוס". לא מזכיר יותר את מורפאוס?
02:40 אנחנו מתחילים לדבר על "חתולים על סירת פדלים". זאת הביקורת המקורית שלי על הסרט; זאת הביקורת של אורון.
04:56 כמה מילים על "פובידיליה" נכתבו בכתבת "הסרטים הכי טובים ש(כנראה) לא ראיתם ב-2010"
07:00 אורון נדרש לשאלה הקשה: מה טוב ב"חתולים"? או ליתר דיוק – מה סביר בו?
15:26 הצעה לגיבור-אימה ישראלי חדש: אפרים קישון
18:50 נקניקיות עם קטשופ סגול
20:34 זאת לא בעיה בהקלטה, זה ניסיון לשחזר קטע מהסרט.
21:05 ד"ש ל"לוף" – סרט המפלצות הישראלי הקצר הטוב ביותר אי פעם
22:35 כמה מהסרטים הגרועים ביותר אי פעם:
"נערות שעשועים", "מאנוס, ידי הגורל".
23:00 זהו "הטרמפיסט", אחד הדברים המזעזעים ביותר שהוקרנו על מסך קולנוע מעולם. הסרט עדיין מוקרן מדי חודש בסינמטק תל אביב. עדכונים על ההקרנות הבאות אפשר למצוא בדף הפייסבוק שלו. כן, לדבר הזה יש דף פייסבוק. והקרנות.
23:26 "השלד האבוד של קדאברה". הסרט הוקרן באחד מהקונים של עין הדג, ואת התגובות אליו אפשר לקרוא ביומית ההיסטורית הזאת.
23:56 "Black Dynamite".
25:30 גמרנו עם החתולים. עוברים ל"בקתת הפחד". זוהי הביקורת של דורון, וזוהי הביקורת של אורון.
32:50 שתי מילים (אוקיי, שש) על "קלוברפילד".
34:15 מכאן והלאה – ספוילרים ל"בקתת הפחד". אם לא ראיתם את "בקתת הפחד", אל תמשיכו להאזין מנקודה זו.
36:00 איך "בקתת הפחד" מסביר כל סרט אימה אחר, ולמה אורון לא מבין כלום
41:55 ניסיון היפנוזה על המאזינים.
45:15 דיון תיאולוגי על הקשר שבין קורבנות אדם לפירורי לחם.
49:26 האם ג'וס ווידון מרביץ לפעילי שמאל מדנמרק?
53:20 זהירות, ספוילרים גם לסרט "פול".
1:09:25 מצפים ל"הנוקמים".
האזנה נעימה.
פלאשבק לעבר: פישקאסט #1: משחקי הרעב
'למרות שברור לכל בר דעת שאני צודק ואורון טועה'
משפט די שחצני, לא? נניח שמישהו לא אוהב את 'הבקתה' ואהב את 'חתולים' זה אומר שהוא אדיוט?
זה אמור להיות ברור לכל בר דעת שזו בדיחה, לא?
(ל"ת)
מה שממש מצחיק
זה שזה נאמר בתגובה לפודקאסט שבו אני אומר שלא משנה עד כמה בדיחה נראית ברורה, תמיד יהיה מישהו שייקח את זה ברצינות.
אוו, שוב פעם דורון ואורון!
מתי יצטרפו לפאנל המומחים עוד אנשים?
מתי אתה ואורון תתחילו לעשות פוזות כי אתם הייתם מהפישקאסט הראשון והם סתם מעפנים שהגיעו באמצע וכשיגמר לכם החוזה רק אחד מכם יסכים להישאר המשכורת שלו תעלה בהרבה והשני יעזוב ויהיה גלמוד ובודד בזמן שהפאפרצי של "פנאי פלוס" ירדפו אחריו לברר מה לעזאזל קרה ובסוף הוא יהיה "ברוקדים עם כוכבים בבית האח הגדול על האי"?
או כמו שהנייד שלי קורא לזה: חתולים על סיר.
אני לא מבינה גדולה, אבל חשבתי שקוראים לזה ארגז חול.
הדיונים הקולנועיים פחות עניינו אותי הפעם
פשוט כי מדובר בסרטים שלא מעניינים אותי, אבל ההומור, משפטי המחץ, הרפנרנסים ושאר הדברים שניתן למצוא באתרי-וורדפרס-שנונים-על-נושא-תרבותי-מסויים היו הרבה יותר טובים מבפעם הקודמת. יישר כוח + פישלייק סרוט.
ממש ממש אדיר.
מאוד נהניתי, היה מצחיק בדיוק כמו בפעם הקודמת. לצערי לא ראיתי את "בקתת הפחד" כי הוא מגיל 16 אז החלטתי לשמוע כי יקח זמן עד שאני אשיג אותו, ואת "חתולים עם סירת פדלים" לא הייתי רץ לראות אבל אם היה מזדמן אז בסדר גמור.
אהבתי את הבדיחה עם הלורקס הענק, נקניקיות עם קטשופ סגול ופשוט את הכול. :)
הפישקאסטים מגניבים, תמשיכו עם זה.
מצטער לספר לך...
אבל הסרט מוגבל מגיל 18.
גם אותי זה הפתיע, אבל גיליתי את זה רק אחרי שקניתי את הכרטיסים באינטרנט. אז כבר ברור שנכנסתי.
יש איזשהו סרט ששניכם מסכימים עליו?
באיזשהו שלב כבר הזכרתם סרטים אקראיים (כמו ג'יימס בונד) והסתבר שאפילו בהם הדעה שלכם הפוכה…
כאילו, חשבתי שבחרתם סרטים בהם יש ביניכם פערים וככה יהיה עניין בפודקאסט, אבל עושה רושם שאפילו אם תדברו על הנסיכה הקסומה נגלה שאחד מכם מתעב אותו.
אגב, הקטע שהכי הצחיק אותי, היה כשאורון אמר משהו בסגנון:
"רציתי שכל הדמויות של מאחורי הקלעים ימותו. ורציתי קצת שגם אני אמות."
אני לא מסכים בכלל (ובכלל, בינתיים אני בדעה של רד בכל מה שעלה בשני הפודקאסטים), אבל היה מצחיק :)
לגבי כותרת הפתיחה
(זאת עם הקאט המיידי)
זה הזכיר לי למה אני כל כך אוהב את סצנת הפתיחה של "סקוט פילגרים נגד העולם".
בכלל, כל סצנת הפתיחה של "בקתת הפחד" הזכירה לי למה.
הכותרת הייתה מהירה מפתיעה ו-WTF-ית.
בדיוק במילים האלו אני יכול לתאר את סצינת הפתיחה של סקוט פילגרים.
לא ראיתי את בקתת הפחד ולכן אני לא אקשיב לפודקסט,
בינתיים. אבל כל פודקאסט כזה מבורך! Keep 'em coming.
לא ראיתי, לא מקשיב,
אבל ממתין ותומך בקאסט הבא שיהיה על סרט אחר (שאצפה בו).
ובנימה אחרת – היה נחמד לראות היום בעיתון את הביקורת על "בקתת הפחד". חבל שאי אפשר לכתוב שם "פורסם במקור ב'עין הדג'".
אגב, גם את הכתבונת על ג'יימס קמרון וקריירתו החדשה היה מגניב לראות.
קראתי את הביקורת של אורון שמיר* על בקתת הפחד
הדבר הראשון שעבר לי בראש זה שהנה יש לכם סרט להתנצח עליו בפודקאסט הבא. הדבר השני היה שהוא כנראה הצליח לפספס פרט מאוד מהותי בקונספט של הסרט, מכיוון שחזר והגדיר אותו כמשעמם. אני יכול להבין אם היה טוען שהוא גרוע, או לא אמין, אבל משעמם? זו בהחלט הייתה בחירה מוזרה לתאור הסרט. אני שמח שהפודקאסט נתן לו במה לספר בצורה יותר מפורטת מה הפריע לו, למרות שאני עדיין לא מסכים.
*אין קשר משפחתי, למקרה שוודוניסטים זועמים מתכננים פעולות נקם.
בהרבה נקודות, הוא לא בלתי צודק.
בעיקר לגבי הסרט אימה. הוא כל כך מתאמץ להיות סטנדרטי וקלישאתי, שהוא מצליח. וגם ברובד שמאחורי הקלעים, יש אמת בדבריו. אני לא בטוח שהמילה שהייתי משתמש בה היא "משעמם", אבל לפחות החצי הראשון של הסרט היה מתסכל למדי, עקב הסתרת המידע. "אז למה הם עושים את זה? אז למה הם עושים את זה?". אני מניח שכל אחד יצליח לאבד עניין ולהשתעמם אחרי מנה מספקת של ערפול והסתרה מכוונת, כשלכל אחד הרף שונה.
(אם כי, בכל זאת אנשים הצליחו לשרוד יותר מפרק אחד של 'אבודים'. לעולם לא אבין איך.)
השוואתי מהר בין ה"פס-קולים" שבתמונות של הפישקאסטים
והם זהים!
ובכך הלכה התאוריה שלי שזה באמת הגראפיקה של הפס-קול של כל פישקאסט…
ופה נכנסת הדילמה שלי.
שמעתי עד לאזהרת הספוילר, היה מעולה והכל אבל… אני מתלבטת אם להמשיך הלאה. מצד אחד, זה כנראה סרט טוב והכל, לא הייתי רוצה להרוס, אולי עוד יזדמן לי לראות אותו. מצד שני, סרטי אימה הם לא כוס התה שלי, אני לא חושבת שצפיתי בכלל בסרט אימה ראוי לשמו. לא נראה לי שייצא לי לתפוס אותו בקולנוע, ואח"כ הסיכויים שאני אראה אותו רק הולכים ופוחתים. אז אולי אני פשוט אשמע מרד פיש והאובססיה שלו לדלתות מה קרה שם ונסתפק בזה?
שווה לעשות מאמץ מיוחד / להשאיר לעצמי את האופציה לצפות בו בנקודה עלומה בעתיד?
אני יודעת ששאלו בדף הביקורת שאלה דומה, אבל היא רק דומה, היא לא ממש אותה שאלה.
אני הייתי מוותר על הפודקאסט במקרה שלך,
וצופה בסרט כשייצא בדיוידי. אם את לא בקטע של אימה, אז עם אורות דולקים. הוא לא ממש מפחיד, אגב, סתם הרבה gore, ואולי רעש מקפיץ פעם בהרבה זמן.
הפודקאסט משעשע, אבל לא תביני חצי ממה שהם מדברים עליו, וזה יהרוס לך לגמרי את הצפייה בסרט.
זה לא שאני מפחדת מסרטי אימה.
פשוט לא משתגעת עליהם.
אבל תודה.
תודה.
ויתרתי על הספוילרים אז, ועכשיו ראיתי את הסרט והוא היה מדהים.
ועכשיו לפודקאסט.
נהדר :-)
זה באמת סרט שגם מי שלא מת על אימה יכול להנות ממנו.
סגנון הדיבור כ''כ תל אביבי!
זה מצחיק כל פעם מחדש לתושב פריפריה שכמותי!
הקשבתי רק למס' דקות בגלל אזהרות ספוילרים.
אבל היה מגניב!
עד כמה שידוע לי פישלר מכפר-סבא ואורון הוא ירושלמי. אז מה בדיוק תל אביבי בדיבור שלהם? זה שהם לא מסיימים כל משפט עם "באמא'שלי"?
הסגנון נאה לאוזן, לא טענתי אחרת!
(ל"ת)
טוב, אחרי שיצאתי קצת חסר הומור
שמעתי קצת מהפודקאסט הזה (וגם מהקודם) והוא נחמד מאוד.
רק, בקשה קטנה, אפשר אולי בפודקאסט הבא שיהיה גם תמלול של השיחה? (נניח, כתוביות, CC כמו שיש ביוטיוב) כי לפעמים קצת קשה לשמוע מה אומרים.
לא
א' – זו יותר מידי עבודה עבורנו, וממש לא נורא אם מחמיצים מילה פה ושם (לא מדובר כאן על תורה מסיני).
ב' – פודקסט הוא מדיום שונה מכתיבה, הצגתו ככתבה עלולה לא להיות מוצלחת.
התנצלותנו בפני אנשים עם ליקויי שמיעה.
WTF? האם ידעתם
שאלן טיילור, אחד הבמאים המרכזיים של הסדרה המדהימה "משחקי הכס" יביים את "ת'ור 2"?
http://www.comicbookmovie.com/fansites/GraphicCity/news/?a=58435
פתאום אני נורא מצפה לסרט הזה, וזה למרות שחשבתי ש"ת'ור" היה סרט לא משהו והכי חלש של מארוול.
סוף סוף האזנתי, והשתכנעתי משני הדוברים.
השתכנעתי מרד שחתולים על סירת פדלים הוא משהו שאסור לי לראות (אלא אם האופציה השניה היא להתפצל),
ומאורון השתכנעתי שהרעיון מאחורי הפרוייקט שמאחורי 'ביקתה ביער' הוא עוד פחות הגיוני ממה שחשבתי.
אבל מבקתה ביער נהניתי, בסך הכל, ואילו צפיה ב'חתולים' נשמעת יותר ויותר כמו אופציה הגיונית למוות ב'בקתה'.
אוי, זה היה עינוי.
הפעם האחרונה שכל כך לא הסכמתי עם מישהו היתה בתיכון, כשהיה בכיתה שלי בחור יהיר, שוביניסט וימני קיצוני, שהאמין בתורת הגזע ושהעם היהודי הוא מתת האל לאנושות וכל השאר צריכים להשחוות בפניו.
חצי מהפודקאסט פשוט הרגשתי איך התסכול הולך וגואה בי עד שהתחשק לי לקחת את אורון, לאחוז בו ולצעוק עליו "מה לא בסדר איתך?!". למזלי היה שם את רד כדי לעשות את זה בשבילי (אם כי יותר בעדינות), אבל כל כך הזדהיתי עם התסכול שלו. אני יכולה להבין שאורון לא אהב את הסרט, אבל זה בעיקר נראה כאילו הוא בא עם דעה מוחלטת ומוצקה על הסרט ולא משנה מה רד אמר לו, הוא רק הלך והתבצר יותר בעמדה שלו וחיפש דרכים לסובב את ההסברים של רד כדי שיתאימו כמה שיותר לדעה שלו. בעיני זו לא דרך להתדיין וממש חרה לי להקשיב לפודקאסט הזה. זה היה יותר כמו ויכוח פוליטי ארץ-ישראלי מצוי מאשר דיון חביב על קולנוע.
אני מאוד מקווה שבפודאקסטים הבאים יהיה לי יותר נעים להקשיב, בדומה לקודם, ממנו נהנתי.
נהניתי לשמוע
אני שמח על ההחלטה להקשיב לפודקאסט בלי לראות את 'חתולים'. אחרת, זה כנראה לא היה קורה לעולם ונשמע כי אם היו מכניסים צופים לאולם ומשמיעים להם את הפודקאסט במקום 'חתולים', הם היו נהנים יותר.
מאוד אהבתי את בקתה ביער.
אני חושב שזה הסרט היחיד שאני מזדהה עם המפיצים ולמרות שאני לא אוהב את השם העברי, אני משלים איתו. אולי אני לא נותן מספיק קרדיט לקהל הישראלי ואולי כי אימה זה לא ז'אנר שרוב האנשים היו שמחים להיכנס אליו במקרה ואח"כ היה קשה להם להישאר עד סופו.
הערה לסיום (ויכול להיות שזו רק ההרגשה שלי) – אחרי שהכרזתם "מכאן ספוילרים לבקתה ביער" עדיין היו קטעים שפירטתם בערפול מה הולך שם/"לא נספיילר את זה". הייתי שמח אם בפעמים הבאות תרגישו חופשי מרגע שעברנו את סימן הספוילר, לשפוך חופשי.
תודה על הפודקאסט :)
זה בא באיחור אמנם
אבל זה תקף להרבה מהפודקאסטים שלכם אז קודם כל אני אגיד שהם מצחיקים וכיפיים ומעניינים ואני אוהב לשמוע אותם. רק מה- הקונספט הזה של "אחד אהב אחד שנא" מוביל לכך שזה ששנא את הסרט מקבל הרבה יותר "זמן קובץ" מזה שאהב. כמעט כל הפודקאסט הוא על כמה חתולים ובקתת זה גרוע, עם מישהו שמתחלף באמצע שצועק "אבל זה כן טוב!". בא לי לשמוע כמה מילים מפרגנות :-)