יורגוס לנתימוס הוא במאי יווני שמתמחה בדרמות אינדי תמוהות ומלחיצות. הוא פרץ לתודעה הבינלאומית ב-2009 עם הדרמה המשפחתית הפרברטית שלו, ״שיני כלב״, ב-2015 הועמד לאוסקר על התסריט המקורי הטוב ביותר על כתיבת ״הלובסטר״ ובשנה שעברה הקריפ את סצנת הפסטיבלים עם המותחן ״להרוג אייל קדוש״, בכיכובם של קולין פארל וניקול קידמן.
אותי אישית כל הסרטים האלה מאוד הלחיצו רק משלב הטריילר, אז בחרתי להישאר בצד, להסתכל על המבקרים מתחרים במקצה ה״מי אהב את הסרט האומנותי הזה יותר״ ולראות את הסרט החדש של אמה סטון (ותודה לאל, יוצא כזה אחד לשנה, וכמעט תמיד כיף לי איתו).
השנה, נראה שלנתימוס החליט שתשומת ליבם של כל מבקרי תבל לא מספיקה לו, ושהוא רוצה שגם אני אבוא לסרט החדש שלו, אז הוא החליט ללהק את זוכת האוסקר הג׳ינג׳ית אמה סטון לסרטו החדש – ״The Favourite” . ואם זה לא מספיק הוא גייס גם את זוכת פרס האמי אוליביה קולמן, שנתנה הופעה של פעם בחיים בסדרת המתח הבריטית ״ברודצ׳רץ׳״, את זוכת האוסקר רייצ’ל וייס (אותה אפשר לראות עכשיו בקולנועים לצד רייצ’ל מקאדמס ב״שאהבה נפשי״) וגם את ניקולס הולט החמוד מ"מקס הזועם: כביש הזעם" שעדיין לא זכה בשום פרס כזה או אחר אבל גם הוא שחקן נפלא שאני מאוד אוהב .
הסרט, דרמה תקופתית, מספר על תככים ומזימות בחצר מלכת אנגליה מסביב לקרב על תואר יד ימינה של המלכה. לא בדיוק הז'אנר שבו לנתימוס עובד בדרך כלל, ומבחינת זה רק לטובה כי הטריילר? כיף חיים.
מה70 שניות האלה, נראה כאילו מדובר בסרט כיפי ומדליק ובוודאי הדבר הכי מיועד לקהל הרחב שלנתימוס עשה עד היום. האם הסרט יעשה שמות בעונת הפרסים הבאה, ויביא את סטון, וייס או קולמן לשטיח האדום כמועמדות לאוסקר? הטריילר נראה קצת אומנותי מדי בשביל הטעם הרגיל של האקדמיה, אבל אחרי עונת הפרסים האחרונה אי אפשר באמת לדעת כלום. האם הוא יהיה להיט בקרב פסטיבלי הקולנוע ובקרב המבקרים? סביר להניח. אבל הכי חשוב – האם הוא יספק לשלוש השחקניות הנהדרות שלנתימוס קיבץ הזדמנות להוכיח מה הן יודעות לעשות כשנותנים להן תפקיד עסיסי באמת, ויהיה מבדר כמו 70 השניות הנ״ל? הלוואי.
הלובסטר הוא אחד הסרטים הגרועים שיצא לי לראות מימי
אבל הטריילר הזה נראה כיף ,אז יש תקווה.
להרוג אייל קדוש הוא אחד הסרטים הגרועים שיצא לי לראות מימי
|לקחת נשימה ארוכה לפני שקוראים| אלוהים זה היה חרא, חרא של סרט. הוא צולם נהדר אך חסר כל הגיון אנושי או… קיצר, אנושיות. דמויות שמתנהגות ומדברות כמו חייזרים שמנסים לחקות בני אדם, ולא לדבר שסרט של שעתיים, שלי סובייקטיבית זה לא סרט ארוך, הרגיש כמו שלוש שעות של בני אדם המתנהגים הכי אנמיים ואדישים שאפשר וכתוצאה מכך בהחלט לא היה לי הזדהות עם שום דמות ושום עניין בעלילה ככל שהיא המשיכה, או באלגוריה "החכמה" , ועם העלילה חסרת התשובות בניסיון להיות מסתורית אך חסרת כל הגיון אבל עזבו את זה, יש…. אה… הצילום היה יפה. צולם נהדר. ויש אלגוריה, כזה חכם. |לנשום רגיל|
_____________________________________________________________
מ-53 שניות של הטריילר הסרט נראה… מצולם יפה.
אני דווקא אהבתי
את הצילום, את המשחק המנותק, את הסצינות ההזויות, את ההתנהגות החייזרית, הדיאולגים השטותיים שנלקחים ברצינות, את הסיטאוציות ההזויות וההתנהגות הכביכול נורמלית בהם, את החידתיות, את השימוש המוגזם במוזיקה וגם את הצילום (אבל אני יכול להבין לגמרי למה אנשים חושבים שהוא סרט גרוע) והסרט הזה – המועדפת – נראה אדיר וכמו שנכתב בכתבה בהחלט נראה כמו כיף, מקווה שהסרט יגשים את ההבטחה.
אני מודה שחלק מהסיבה שאני חושש מלהשלים את הסרט, למרות המחמאות שגרף
זה בדיוק הדברים שאתה מתאר פה.
אבל זאת בדיוק הסיבה שהסרט הזה כזה טוב.
כל זה מכוון לגמרי: זאת לא טעות. הדמויות מנותקות מהמציאות ואחת מהשניה וזה מוביל למצבים אבסורדיים במיוחד, וזה בדיוק הכיוון של הסרט. זה מוגזם, נטול רגש אבל יחד עם זאת מטריד ופשוט מוזר ואולי קצת מצחיק. זאת נישה מאד ספציפית וקשה לפענוח, בין היתר כי את הלובסטר למשל לא אהבתי בכלל :)
זהו, שנראה באמת שיש לא מעט אנשים ש"הלובסטר" ו"אייל קדוש"
מהווים הפכים מבחינתם על סקאלת האהבה/שנאה. בשבילי.. ובכן, לא יודע. "שיני כלב" שיעמם אותי, ו"הלובסטר" עניין אותי ואהבתי אותו – אבל לא נפלתי לחלוטין, והיו לי לא מעט השגות לגביו. האם זה אומר שדווקא אתלהב יותר מ"אייל קדוש"? אין לי מושג.
בקיצור.
לובסטר היה טוב בחלקו הראשון, שיעמם בחלקו השני. אייל קדוש מעיק כי זו כביכול מציאות רגילה והכל אז אין שום סיספונד של למה כולם מתנהגים כמו שהם מתנהגים, חוץ מגחמות של היוצר. אמנם עדיף שזה מכוון מאשר בטעות, אבל עבורי לפחות, זה ממש לא הופך את זה לסרט שמתקרב לטוב.
אה, הטריילר נראה סבבה.
(ל"ת)
לאן נעלם השחקן הסקסי והמוכשר גגל?
הוא נעלם ממסכינו מאז דון גון. מישהו יטדע מה קרה איתו?
כדאי לגגל את זה ולברר
(ל"ת)
עכשיו ברצינות
מה קרה למסכנציק ב5 שנים האחרונות
"המרגל: סנודן", "על חבל דק", "הלילה שלפני", "עיר החטאים 2".
נראה שמה שקרה לו בחירת תסריטים קצת מנחוסים. (למרות שאני חושב שלרוב הסרטים פה יש גם אנשים שהתלהבו מהם, מי יותר ומי פחות).
ולחדשות אחרות
Hbo קנו את הפיילוט לסדרת מדב אפית חדשה של ווידון, שלטענתו היא הנרטיב הכי שאפתני שיצר. נהיה סבלניים בנןגע לזה.
הלובסטר הוא מהסרטים הנדירים
שהפסקתי לראות באמצע.
כמה מיזנטרופיות, אכזריות ושנאת אדם בסרט אחד. בחיי שנתתי לזה צ'אנס אבל בשלב מסוים באמת שלא הבנתי למה.
בדיוק! סרט טיפשי ולא מעניין.