לו רק השנה היתה 1989.
אילו השנה היתה 1989, "תכנית בריחה" היה סרט השנה. מה השנה, העשור. המילניום. הסרט של כל הזמנים, האירוע המכונן שתספרו עליו לנכדיכם: סילבסטר סטאלון. וארנולד שוורצנגר. ביחד. שתי מעצמות העל. גוג ומגוג. בנזין ותיסלם. איצ'י וסקראצ'י. מי היה מאמין שנראה את היום שבו נוכל לחזות בשניהם על מסך אחד, בו-זמנית. קיימת סכנה שאולם הקולנוע כולו יועף לאחור, יקרוס לתוך עצמו, יהפוך לחור שחור ויבלע את מערכת השמש. וכל זה רק בכותרות הפתיחה. העובדה שמדובר בסרט אקשן מבדר וסביר בהחלט עלולה לגרום גם לכמה מהגלקסיות השכנות לקרוס לתוך עצמן.
השנה אינה 1989. שוורצנגר כבר פרש, הלך לפוליטיקה וחזר, וסטאלון מנסה נואשות לגרד את מה שאפשר משאריות הקריירה שלו. שניהם מתקרבים לגיל שבעים. הם מודעים היטב לכך שבשלב זה הם בעיקר פארודיה על עצמם, פאנצ'ליין של בדיחות על שנות השמונים. והם כבר הפיעו יחד על המסך, ב"בלתי נשכחים" – אבל שם זאת היתה רק מעין הופעת אורח לצורך התבדחות (שוורצנגר אומר "אני אחזור". כמה שנון). העולם, מתברר, כבר לא עוצר את נשימתו כשרמבו וקונן מתקרבים זה לזה.
וחבל קצת שפספסנו אירוע קולנועי כל כך ענק רק משום שהשנה היא לא השנה הנכונה. הפעם שוורצנגר וסטאלון הם באמת שני הכוכבים הראשיים, בסרט שיש לו עלילה אמיתית, ולא אוסף של וואן-ליינרים מחוברים במסטיק. ויותר מזה – בסטנדרטים של 1989, "תכנית בריחה" היה יכול להיות יצירת מופת. היום הוא מזכיר פרק מושקע למדי של "נמלטים", אבל כשממקמים אותו על הסקאלה של סרטי שוורצנגר וסטאלון, הוא ענק.
סטאלון מגלם מומחה בריחה: הוא נכלא מרצונו בכלא, הוא בורח מהכלא, ואז הוא מראה לבעלי הכלא איך הוא עשה את זה כדי לשפר את האבטחה. אחרי שהוא מבהיר שהוא יכול לברוח מכל מקום, סטאלון מקבל על עצמו ג'וב נוסף, במסגרתה הוא יישלח לכלא סודי ביותר, ובלתי חוקי להדהים, שנועד במיוחד לאנשים שהיה עדיף – אם כבר חוקי המוסר וז'נבה לא מזיזים לכם – לירות בהם ולגמור עניין. הכלא הזה כל כך סודי שאפילו לסטאלון אסור לדעת איפה הוא נמצא, ולמרות שזה נוגד כל כלל בטיחות שהוא אי פעם המציא לעצמו, הוא מחליט לקבל את העבודה, כי אחרת לא היה סרט.
בפנים, הוא כמובן מגלה שכולם שכחו מקיומו, אף אחד לא מתכוון להוציא אותו אי פעם, ובריחה מהכלא הזה היא בלתי אפשרית. עכשיו נשאר רק לעשות את הבלתי אפשרי. ומכיוון שאת זה אפילו סטאלון לא יכול לעשות לבד, הוא מצטרף לשוורצנגר, כאסיר נוסף במקום.
העלילה הזאת מופרכת כל כך שזה נשמע כמו חומר טוב לטמטום מענג מהסוג שאפיין את סרטי השרירנים מהאייטיז. אבל במפתיע, הסרט מתייחס אליה די ברצינות. מהבריחה של סטאלון בתחילת הסרט מן הסתם לא כדאי לקחת שיעורים למקרה שאתם מוצאים את עצמכם בכלא על לא עוול בכפכם, אבל יש בה כמה רעיונות משימה-בלתי-אפשרית מעניינים. שני השרירנים המזדקנים יודעים כבר שהצד החזק שלהם היום הוא לא להתאבק בלי חולצה, והם מבלים יותר זמן בדיבורים מאשר במכות ויריות. סטאלון לוקח את העבודה ברצינות, בעוד שוורצנגר פשוט מצחיק: הוא הפך לחקיין מספר אחת של ארנולד שוורצנגר בעולם. בסצינה אחת הוא חוזר – אולי לראשונה בתולדות הופעותיו בקולנוע – לשפת אמו, ומתחיל לקלל נמרצות בגרמנית. לא ברור למה זה כל כך משעשע, אבל עובדה. ג'ים קאביזל, בתפקיד סוהר שהוא בן דודו הגרוע יותר של השטן, מתחרה ברמת המשחק המוגזם בשוורצנגר, וכמעט מנצח.
מבחינת אקשן, כאמור, יש גבול למה שאפשר לדרוש מזוג קשישים, אז אל תצפו לשיאי אדרנלין. אבל כאקשנון קליל ומטופש קלות, "תכנית בריחה" הוא באמת בסדר גמור, והוא היה יכול בהחלט לעבוד גם בלי אלילי העבר. מוקדם יותר השנה, גם שוורצנגר ("עומד אחרון") וגם סטאלון ("כדור בראש") ניסו להתקמבק עם עוד סרטי אקשן בטעם של פעם, שנבנו לגמרי מסביבם: "סרט של סטאלון" ו"סרט של שוורצנגר" במלוא מובן המילה. "תכנית בריחה", להבדיל, היה יכול לעבוד גם אילו השחקנים הראשיים היו זוג אלמונים. אולי זאת טעות: אולי היום, אם כבר מכניסים את ארני וסטאלון לסרט ביחד, מה שהיינו צריכים זה הגזמה פסיכית ומטורפת, בלי שמץ של הגיון או סבירות. סרט כזה בהחלט היה יכול להתבלט כאחד משיאי השנה, גם אם רק בזכות הגיחוך. "תכנית בריחה" הוא לא כזה, הוא לא תכנית בדיחה, הוא אשכרה סרט די מהנה – ובגלל זה הוא לא מתבלט או זכיר במיוחד. לו רק הוא היה יוצא 24 שנים מוקדם יותר.
פורסם במקור בוואלה אבל התגובות כל כך מפגרות שלא בא לי ללנקק לשם
הכי מתאים לסרט ב-10 שקלים!
כמה עלה כרטיס לסרט ב-1989? מחר אנחנו הולכים לראות את הסרט הזה במחיר של חצי כרטיס רגיל. נשמע לי כיף מכל ההבטים.
כמובן שמיד רצתי לוואלה לקרוא את התגובות,
ומה שהיה לי ממש מוזר הוא השימוש הלא שגרתי במילה "כתב". כל המגיבים מתייחסים לדורון ככתב, חוץ משניים שאומרים כותב ואחד שמשתמש במילה הכי הגיונית בהקשר הזה- מבקר.
לא יודעת מה זה אומר אבל זה ממש הציק לי.
זה אומר שרובם הם אותו אדם טיפש.
(ל"ת)
:(
(ל"ת)
גם אני רצתי לוואלה כמובן
יותר מעניין להבין ממה נפגעת, מאשר התוכן של התגובות, טוקבקים זה סוג של גילטי פלזר, מומלץ לא לקרוא אם מצליחים להתאפק. לא הייתי מתרגש, התגובות לא כל כך מפגרות, כמו שהן מעצבנות…
דורון אני מאחל לך שלא תיקח יותר מידי ללב, ופשוט תתעלם מהטוקבקיסטים.
התגובות בוואלה הם אוסף הגיבוב הלא קוהרנטי הכי טוב שיצא לי לראות
בחייך, פיש, אתה חושב שקוראיך הנאמנים לא ירוצו לראות מה אמרו שם?
תקראו לי סנוב מתנשא, אבל בוואלה יש "טוקבקים וטוקבקיסטים" – בעין הדג יש "תגובות וקוראים".
זה מר אדון כתב בשבילך!
(לפי תגובה 38).
הטוקבקים צודקים (כנסו כנסו!)
הכתב כנראה לא ראה מעולם סרט קולנוע או אוהב רק סרטים אירנים סמולנים על מנקה רחובות שמתאהב בפנס או משהו כזה…. אי אפשר אחרת להבין איך הוא לא נהנה מהסרט הזה. שני הענקים שוורצנגר וסטאלון ביחד על מסך אחד!!1 מה עוד אפשר לבקש?! מציע לכותב לעזוב את עסקי הביקורות ולעבוד במפעל לגילוי פגמים בשבבים אלקטרונים, כי לעמוד עם זכוכית מגדלת ולחפש פגמים זה כנראה תחביב שלו.
אגב, את הטוקבקים ב'וואלה!'אני יכול לבחור לא לקרוא אבל למה הם חייבים לאנוס אותי לשמוע בפול ווליוםב רמקולים את הפירסומות של יס מקס כל פעם שאני נכנס לביקורת? למה ברירת המחדל היא להפעיל את הסרטון אוטומטית ולא לחכות שהגולש יעשה את זה? מי הגאון שהחליט שבביקורת כתובה (שצריך לקרוא לא לצפות בה) על ההתחלה יופעל אוטומטית סרטון?
אין לי בעיה עם הטוקבקים שטוענים שהכתב טיפש
אני לא אוהב את אלה שצועקים על הכתב שהוא לא מבין כלום כי הוא אמר שהסרט רע, כשהביקורת היא חיובית.
וברצינות - לדעתי זאת ביקורת שלא מתאימה ל'וואלה!'
וכן, זאת מחמאה.
ביקורת שאומרת "'תכנית בריחה' הוא לא הגזמה פסיכית ומטורפת, בלי שמץ של הגיון או סבירות. סרט שבהחלט היה יכול להתבלט כאחד משיאי השנה, גם אם רק בזכות הגיחוך. הוא אשכרה סרט די מהנה – ובגלל זה הוא לא מתבלט או זכיר במיוחד", יכולה לבלבל את הטוקבקיסט המצוי. "אז רגע.. זה סרט שלא בולט, אבל מהנה אבל מצד שלישי – גם יכל להיות הרבה יותר טוב… מה זה אומר?"
אני חושב שפעם התווכחתי איתך בקשר לדירוג באמצעות כוכבים. הקהל של וואלה! מושלם לאופציית הכוכבים. נראה אותם כותבים הודעות שינאה למבקר שנתן ארבעה כוכבים לסרט שלהם.
בהחלט דרוש פה שיעור
אינטנסיבי בהבנת הנקרא.
הרשה לי להכיר לך עולם חדש בשם AdBlock.
מסכים לגבי הפרסומת
זה בטח אשמתו של הכתב. OFF WITH HIS HEAD!
אבל ברצינות, זה ממש מעצבן. אם יוטיוב לא מפעיל לך סרטונים אוטומטית כשאתה נכנס אליו, אין סיבה שביקורות בוואלה יעשו זאת.
ולכל אנשי ה"מה הבעיה, תוריד אד-בלוק" – כן, אני יודע שאני יכול להוריד אד-בלוק. אני יכול להוריד הרבה תוספים שיעזרו לי עם הרבה דברים מעצבנים באינרנט. העניין הוא שהדברים המעצבנים האלה לא אמורים לקרות מלכתחילה.
היא דווקא כן
(ל"ת)
כרוניקה של לינקים
ראיתי אמן האשליות > כותב בשורת החיפוש "אמן האשליות עין הדג" > רואה הצעה לביקורת על תכנית בריחה > פותח בכרטיסיה חדשה > מסיים לקרוא את דף הביקורת על אמן האשליות > חוזר לביקורת *הזו* > רץ לוואלה > נקרע מצחוק
תודה פיש!
אני לא בטוח אם זו הייתה הכוונה שלך
אבל גרמת לי לרצות לרוץ – כלומר – לטוס – לראות את הסרט הזה. אולי זה געגועים ל – 1989 (או יותר הגיוני במקרה שלי, 1993. ב – 1989 עוד לא הייתי מודע לסרטים של צמד השרירנים)
כ"כ מזכיר לי את הביקורת הזו על "the internship"
http://goo.gl/5QiO0i
איפה הקרדיט לוינסנט ד'ונופריו?!
ראיתי שהוא מופיע בסרט. אני מניחה שזה תפקיד קטן, אבל זה לא משנה. בשביל לראות את ד'ונופריו אני אלך לכל סרט שהוא.
רגע.. אז אם Demolition Man הוא סרט סוף-אייטיז.תחילת-ניינטיז האולטימטיבי. אז כמה הסרט הזה בסולם Demolition Man?
אני לא סובל את "איש הרס".
(ל"ת)
תודה שזה כי אתה לא יודע איך להשתמש בשלוש קונכיות.
(ל"ת)
אני מבולבל.
גוג ומגוג ואיצ'י וסקראצ'י לא נוטים להופיע ביחד תמיד?
זה שוורצנגר בתמונה? הייתי בטוח שזה ג'ף ברידג'ס.
(ל"ת)
אחרי שקראתי ששוורצנגר מדבר שם גרמנית
פתאום התחשק לי לשמוע את זה – הוא תמיד נשמע כל כך מתאמץ באנגלית, שרציתי לראות אותו פעם אחת מתבטא בטבעיות. אז פניתי ליוטיוב, ולהפתעתי הוא נשמע ממש מוזר גם בגרמנית (לא ראיתי קטע מהסרט, סתם ראיון). דוברי גרמנית, הושיעו – האם הוא באמת מדבר מוזר, או שאני סתם לא רגילה למבטא אוסטרי?
אם תתן לינק לסרטון המדובר
אז אוכל לענות לך:)
מה שכן, אין דבר כזה מבטא אוסטרי. יש הרבה מבטאים אוסטריים שמשתנים קשות בין חלקים שונים של המדינה (בפלדקירש, למשל, הם כבר ממש דומים למבטא השוויצרי של אפנצלר השכנה). שוורצנגר בא מחלק די זניח של אוסטריה, גראץ, ולכן אני לא אופתע אם אף פעם לא שמעת מישהו מדבר במבטא הזה (וכנ"ל אני, אגב, שחצה את אוסטריה ממערב למזרח באופניים אבל לא הגיע לחלק הספציפי הזה).
פלדקירש ואפנצלר זה לא מחזה של חנוך לוין?
(ל"ת)
של טום סטופארד.
(ל"ת)
היו מתים.
(ל"ת)
אני בת
וכן, רק אחר כך נזכרתי שבכלל לא שמתי לינק :) מכל מקום, בעקבות ההודעה שלך חיפשתי מישהו מגראץ והקשבתי לו, והמבטא שלו אכן נשמע קצת שונה ממה שאני רגילה, אבל לא היה לו את חיתוך הדיבור המוזר והרובוטי משהו של שוורצנגר. מסקנה – הוא מדבר מוזר אבסולוטית :).
הגרסה הבאה אמורה לצאת
עם תוכנת דיבור משודרגת שתתקן את הבאגים במבטא. היא ממוספרת 2000 או משהו כזה, וגם פחות שרירית. יש מצב שהיא תצליח יותר במבחן טיורינג.
1000.
(ל"ת)
דווקא לא
הוא מדבר מאוד נורמאלי ואפילו יותר ברור מרוב הגרמנים שאני מכיר (כנראה בגלל השימוש הרב באנגלית)
תודה!
מוזר, אני הגעתי למסקנה הפוכה (ראה למעלה), אולי בגלל שאני לא דוברת גרמנית.
שכחת את הבדיחה השנייה של "בלתי נשכחים!"
סטאלון: "לאן הוא הולך?"
ברוס וויליס: "הוא רוצה להיות הנשיא".
חה חה חה.
נשמע כמו סרט שטותי ונחמד, אבל מתקרבים אלינו לא מעט סרטים מעניינים יותר, אז נראה לי שאחכה כבר לצפייה ביתית.
מה זה "סטנדרטים של 1989"?
כשקוראים את הביקורת, אפשר לחשוב שעולם הקולנוע התקדם כברת דרך משמעותית ב20-30 השנה האחרונות.
אם כבר, אז ההפך הוא הנכון.
נחמד כזה.
חשבתי שאני אשתעמם אבל בסך הכל די נהניתי. מלא קלישאות אקשן שברגע שמתרגלים אליהם כבר לא אכפת [הטובים יורים ותמיד פוגעים, הרעים אף פעם לא פוגעים], עלילה כאילו מתוחכמת וקצת מכות ופיצוצים. לגמרי מה שכתוב על הקופסה. שוורצנגר חמוד ומצחיק כמו תמיד, סטאלון גם מגניב כזה.
אני לא יודעת אם לאחרונה אני בוחרת סרטים יותר בקפידה או שנהייתי ממש סלחנית, כי נראה לי שהסרט האחרון שממש לא נהניתי בו היה משחקי הרעב.
אני ממש הידרדתי.
בזמן האחרון נהנתי אפילו מסופרמן החדש ומ R.I.P.D.
אני שוקל לאסור על עצמי לראות יותר סרטי קולנוע.
תמיד תרדו פה על סטאלון ולא בצדק!
אדון מבקר כתבת שסטאלון מנסה לגרד את מה שנאר ממנו!! חחחחחחחחחח הבנאדם מפציץ מ-2006!
'רוקי בלבואה' הסרט הכי מיוחד בשנת 2006, סטאלון אף היה צריך לקבל אוסקר!
'רמבו 4' הסרט הטוב ביותר בסדרה מבחינת העלילה והדיוק שגורם לך להרגיש במלחמה, אוירה נכונה, בימוי אדיר של סטאלון, סרט ממש ממש ממש ממש גדול! הכי גדול ב-2008 לטעמי. 2010 'בלתי נשכחים', חלק התחברו, חלק לא, אני אהבתי את 'גרסת הבמאי' של הסרט הזה, וזה הוסיף מאוד לסרט, ס"כ סרט אקשן מיוחד, סטאלון הבריק!
'שומר גן החיות' – סרט משפחה מאוד נחמד וכיפי.
'בלתי נשכחים 2 ב2012 – פשוט סרט אדיר, אומנם עלילה קלילה, אבל באנו לראות אקשן וצחוקים והסרט פשוט יצר את זה בכייף, כל כוכבי האקשן ביחד פשוט חוויה! (סטאלון דאג לזה בעצמו), השורה התחתונה: סטאלון פשוט בשיאו כמו בשנות ה-80! ועכשיו, הסרט 'תכנית בריחה'? פאק, איך לעזאזל אתה קוטל את הסרט הזה?! סרט מיוחד, עלילה טובה, אקשן אדיר, שחקנים גדולים, הופעה ממש טובה של סטאלון ושוורצנגר, סרט כלא עוצמתי שלא נופל מגרין מייל, ולצד כל מה שאמרת כל הסרטים של סטאלון הצליחו בקופות, אז איך שלא תסתכל על זה הוא מספר 1 עדיין, ונראה שהוא ישאר מספר 1 עוד הרבה הרבה זמן.
אולי פספסתי משהו, אבל איך "שומר גן החיות" קשור לסטאלון?
ובפעם הבאה תקרא את הביקורת לפני שאתה מגיב. אם אתה רוצה להתעצבן על מישהו שירד על הסרט, תמצא מישהו שירד על הסרט.
אם אתה מדבר על קופות, אז איך שלא תסתכל על זה, סטאלון לא מספר 1 בשום דבר. למעשה, אם כבר הזכרת קופות, אז על פי הדירוג של האתר the-movie-times הוא מספר 86.
סטאלון מדבב את האריה ב"שומר גן החיות"
(ל"ת)
וואלה.
אני בטוח שזה שינה את הסרט מקצה לקצה.
לא נופל מגרין מייל?
סטיבן קינג ופרנק דרבונט לוגמים ממש ברגעים אלה רעל עכברים ובמקביל, מייקל קלארק דנקן ז"ל מתהפך בקברו.
לא ראיתי את כולם, אבל...
"בלתי נשכחים 2" סרט אדיר? אני יודע שאומרים "לכבות את המוח ולהנות את האקשן", אבל שמעת את המשפטים שאמרו שם?
"עוד לא דיברת? אז אתה תמות בייסורים"
"החיים האלה, הם לא החיים המתאימים בשבילך"
"הלוואי שהייתי יכול לעשות משהו חוץ מלהתגעגע אלייך"
"למה זה מבינינו שרצה לחיות יותר מכל שהגיע לו לחיות יותר מכל מת?"
"דברים רעים קרו לאנשים שהתקרבתי אליהם"
לא היה שם תסריט, אלא ערבוב מצחיק של קלישאות. אה סליחה, קוראים לזה "תסריט של סטאלון".
כל פעם שמישהו משבח את סטאלון
המחשבה שמציפה אותי (עם חלחלה וצמרמורות) זה הסרט המזוויע van damm in hell
אני מריצה את התמונה הזו בראש ונחרדת עוד קצת כי חוויתי את הזוועה הזו משך 20 שעות נסיעה מלימה לוואראז- בלופים- בספרדית. ואיך לעזעזל אפשר להגיד שסטאלון אפילו סביר עם הסרט הנורא הזה.
רק שפתאום אני נזכרת שזה לא סטלון. תאכלס, אני לא יודעת להבדיל.
עזוב אותך אל תתעצבן...
מילא האתר הזה היה נותן כקונטרה סרטי וידאו-ארט, או קלאסיקות של שנות ה-70 או סרטים של וים ונדרס וטרקובסקי, הייתי מוכן להבין את זה (אני אישית מחבב לא מעט כאלה).
אבל הקונטרה של האתר פה זה סרטי גיקים של כריס נולאן וחבריו (למרות שלא תמיד). סרטי אימה ואקספלוטיישן, פעולה של שנות ה-90 (כמו הסטאלונה החדש), והסרטים ה"אומנותיים" שהזכרתי למעלה – זוכים לאותה רמה של הסתייגות. העיקר לעשות נפשות לקהילה ההיפסטרית הבינלאומית. אפילו בארה"ב לא כולם הרגישו בנוח את האוונג'רס למרות שזה חלק מהתרבות שלהם.
ולמבקר – ישראלים אוהבים סרטים כאלה, ישראלים אוהבים אנטי-גיבורים (עיין ערך ההצלחה של עספור 1, למרות שאני אישית לא חיבבתי אותה יתר על המידה), וקח בחשבון שחלק מהסרטים המכוננים של השחקנים האלה – נעשה בישראל, וסוקר בתקשורת אז. זה לא שם אותך במקום כל כך טוב לקרוא לחבורה שלמה של טוקבקים אנשים טיפשים. ומילא אם היית איזה איש אקדמיה שאוהב את טרקובסקי, וה-NEW WAVE של מזרח אירופה, או איזה סרט ארמני או סרבי אקזוטי כזה או אחר, היה על מה להתדיין. אבל אתה אוהב את אותו סוג של סרטי סטאלונה – רק בלי סטאלונה, עם יותר תקציב ותלת-מימד ועלילה הרבה יותר גיקית ומופרכת. צר לי.
הוא בסך הכל
התייחס לטוקבקיסטים שלא שמו לב שהסרט קיבל ממנו ביקורת טובה.
עם טונות של הסתייגות מהז'אנר.
כאילו שאין מקום לסרטים כאלה בימינו, שהם כביכול כל כך שנות ה-90 (אחד העשורים היפים והמכוננים של המוזיקה האלקטרונית אגב, ומן הסתם אפשר לשפוך עוד סופרלטיבים על אותה תקופה, אבל לא נתקטנן). יש מקום לכל סוג של ז'אנר בעולם הזה, לא רק לסרטי היפסטרים על אדם שאוהב להתחפש לעטלף, לטפס לכלבו שלום, ולהרהר פילוספית על מהות העיר האורבנית. רק בגלל שחבורת היפסטרים ובלוגרים ניו-יורקים החליטו שזה הדבר עכשיו.
תכל'ס לרוב אני לא מילטנטי בהודעות שלי, הפריע שהוא קרא לאנשים טיפשים. הוא חיבב את הסרט בהקשר הנוסטלגי שלו, תוך ביטול מוחלט של כל תעשיית הסרטים הזו – שעדיין חיה וקיימת, ולא מעט שחקנים ברמה טובה משתתפים בה (ניקולס קייג' לדוגמא). אז כן אנשים לא טיפשים ושמו לב. ולמרות שאני כבר עברתי את התקופה בה אני באמת נהנה מסרטים כאלה, אני מעדיף לראות את מפגש לוהט מאשר את האוונג'רס (אני כנראה היחיד שראה את האחרון בהפסקות, רק כדי לעשות עוד V ברזומה של הסרטים שצפיתי).
האנשים היחידים שקראתי להם טיפשים,
ואני עומד מאחורי האמירה הזאת, הם האנשים שהגיבו בצעקות ומחאות על "איך המבקר מעז לקטול את הסרט" למרות שהם לא קראו את הביקורת, שהיתה חיובית כלפי הסרט. אין לזה שמץ של קשר לדעתם שלהם עליו.
אנא, אל תצטרף אליהם.
לא הבנתי אותך. "האביל האפל" הוא סרט היפסטרים?
ממתי סרטי היפסטרים מרוויחים מיליארד דולר ברחבי העולם?
האביל האפל זה סרט היפסטרים. האביר האפל - זה כבר משהו אחר...
מצטער, אבל זה נורא הצחיק אותי בקריאה ראשונה.
אני דווקא מאוד אהבתי את ר' עד שהיא התמסחרה…
קולע ממש!
(ל"ת)
הגענו לשלב
שאני כבר לא יכול לומר אם אני קורא פרודיה או את הדבר האמיתי.
יש הטוענים שכל העולם הזה
הוא פארודיה על הדבר האמיתי.
אחלה סרט
נהניתי הרבה יותר ממה שציפיתי. הייתה לסטאלון ושוורצה כימיה לא רעה בכלל, התסריט מופרך אבל מדי פעם יש לו הברקות, היו כמה בדיחות לא רעות בכלל ואקשן סביר. הסצינה שבה שוורצנגר מתחיל לקלל בגרמנית הייתה כיף קולנועי טהור, רק בשביל זה היה שווה לראות.