הפוסטר הראשון של "המשחק של אנדר" כאן.
זה לא רע. או לפחות, לא נורא. המבנה של הפוסטר הוא הנדוש ביותר האפשרי (טיזר-פוסטר שבו נראה הגיבור הראשי בגבו אלינו, באמצע התמונה? אף פעם עוד לא ראינו דבר כזה). וכמובן, זה בכחול-כתום. והטקסט הוא מתכתי "עתידני" עם בוהק על אחת האותיות, אלא מה. אבל הפרטים הקטנים משמעותיים: רואים כאן את חדר הקרב. והוא נראה דווקא לא רע. אם אני זוכר נכון, בספר הקירות של חדר הקרב לא היו שקופים, אבל ברור שהם צריכים להיות שקופים. במקום שהסצינות החשובות בסרט ייערכו על רקע קיר, הם ייערכו עם חלל ופלנטות יפות ברקע. כדי להתעמק בפרטים, גירסה גדולה יותר של הפוסטר נמצאת כאן.
מחר אמור לצאת הטריילר המלא של "וולברין". ובינתיים – פוסטרים. אבל משהו נשבר במחלקת פוסטרים של שיווק הסרט הזה. הם התחילו מצוין: שני פוסטרים ששוחררו בשנה שעברה היו בהחלט מגניבים.
אוקיי: וולבי. יפן. המסר ברור. אבל עכשיו, לקראת הטריילר, שוחררו שני פוסטרים חדשים, שמעלים את השאלה – מה קרה?
הפוסטר הימני משעמם לגמרי. השמאלי מכוער להפליא, ונראה כמו יצירת פוטושופ חובבנית. אבל לפרסם את שניהם באותו היום פשוט מזמין את המהדורה הקלה ביותר אי פעם של משטרת הפוטושופ: אנחנו אמורים לא לשים לב שזאת אותה תמונה עצמה של הראש של יו ג'קמן, שהודבקה על הגוף שלו (או של דוגמן גוף כלשהו) בשתי תנוחות שונות? אולי הפקת הסרט הזה מקווה לשחזר את הנוסחה של "אקס-מן: ההתחלה", סרט האקס-מן הקודם, שגם הוא התחיל עם פוסטרים מביכים לגמרי והתברר כסרט מצוין.
הפוסטר החדש של "מלחמת העולם Z":
(יש גם גירסה מעט שונה).
אין לי הרבה תקוות לסרט הזה, אבל לא הייתי צריך שהפוסטר ידגים כמה שזה הולך להיות אידיוטי. כמה זמן המסוק היה צריך לרחף באותה הנקודה כדי לאפשר לזומבים לבנות מגדל של מכוניות, לטפס עליו ולקפוץ על המסוק בהמוניהם? אף אחד בשום נקודה לא אמר "אולי פשוט נטוס קצת יותר גבוה"? אם טייס המסוק שלך מפסיד בקרב מוחות נגד זומבים, האנושות באמת אבודה.
(אגב, נדמה לי שבין צלליות הזומבים שנופלים מהמסוק אפשר לזהות את מייקל ג'קסון).
"White House Down" הוא סרט עם בעיה קשה. זה הסרט של רולנד אמריך שייצא בקיץ, ובמרכזו השתלטות של טרוריסטים על הבית הלבן. הבעיה היא שכבר יש סרט כזה, והוא יצא ממש השבוע – "המטרה: הבית הלבן" ("Olympus Has Fallen"), ולמרבה הצער (של רולנד אמריך, לפחות), הוא גם הצליח למדי – הכנסות של 30 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון.
כמובן, דברים כאלה קורים כל הזמן. ל-"White House Down" יש עכשיו שלושה חודשים כדי לפרסם את עצמו ולהבהיר לצופים שהוא לא "הקרב על הבית הלבן" אלא משהו שונה לחלוטין. ולכן הפוסטרים של הסרט שפורסמו אתמול הם שגויים לחלוטין.
אלה היו טיזר-פוסטרים סבירים בהחלט, אלמלא היה בעולם "הקרב על הבית הלבן". אבל יש. מלבד התאריך, הפוסטרים האלה יכולים להתאים לשני סרטי הבית-הלבן בדיוק באותה המידה. ומכיוון ששם הסרט לא מופיע בפוסטר (מלבד כהאשטאג קטן בתחתית, וזה לא עוזר) – ומכיוון שרוב האנשים כרגע מודעים לקיומו של "Olympus Has Fallen" ולא ל"White House Down" – הפוסטרים האלה פשוט מפרסמים את הסרט הלא נכון. צוות הפרסום של אמריך הוציא כסף כדי לפרסם את הסרט המתחרה. תן להם העלאה.
מה זה החרא הזה לא יכולים לעשות פוסטר נורמלי? (וולברין)
הפוסטר של מלחת העולם Z מגניב לגמרי.
(ל"ת)
אני היחיד שלא ממש מתלהב מאנדר?
לא יודע – הספר היה סבבה (אלא אם קראת את Starship Troopers ואז רק הטויסט בסוף משאיר אותך קצת המום), אבל כבר איזה חמש שנים (אור סו איט סימז) אנשים מחכים ומתלהבים ומנסים לנתח כל תמונה שצוות ההפקה שיחרר – חדר האוכל (יש פודינג!), דלת של איזה חמ"ל (אין ידית!) ועכשיו – חדר המלחמה (הם משחקים שם D&D עם קוביות d8..?).
זה רק אני? (כרגיל, כי אני אף פעם לא קולע לטעם של האנשים פה באתר)
זה לא רק אתה.
למרות שאצלי זה די הפוך. קראתי את הספר כי שמעתי שמדובר ביצירת מופת והתאכזבתי. זיהיתי את "הטוויסט הגדול" מקילומטרים, ככה שיכלתי להתמקד בעלילה עצמה שהייתה.. בסדר. ממש לא הפנינה הספרותית או יצירת מדע בדיוני הענקית שהבטיחו לי. ולמרות (ואולי בגלל) זה אני קצת מחכה לסרט. לא בגלל שיש ליצירה הזו כ"כ הרבה משמעות אצלי (כי אין לה), אלא בגלל זה שאני חושב שהיא דווקא יכולה להשתפר בשינוי מדיום. עם הבמאי הנכון שיכול להביא את החזון והראית עולם שלו של הספר ועם השחקנים הנכונים היא יכולה לעבוד טוב על המסך הגדול בתור סרט אקשן עתידני.
לחלוטין לא מסכים איתך בנושא WHD
הפוסטרים האלה אדירים. בניגוד לפוסטרים הנדושים עם הגיבור והאותיות, הפוסטרים האלה משווקים קונוטציה. התמונה של הילדה עם המצלמה על הבית הלבן והמשפט האלמותי "זה התחיל כמו יום רגיל" – אמריקאי ממוצע רואה את זה וקופץ בראשו תמונות מ 11/9 ושאר אסונות לאומיים. לראות פוסטר כזה באולם קולנוע, בין פוסטרים גנריים אחרים, אף אחד לא ישכח את הסרט הזה עד הבכורה.
...וקראת את מה שכתבתי?
הפוסטרים האלה היו יכולים להיות מצוינים אם הם היו מפרסמים את הסרט הנכון.
הפוסטרים האלה נהדרים.
במיוחד זה מצד שמאל.
הבעיה היא, כאמור, שיש כבר סרט בנושא זהה בדיוק. אנשים לא ישכחו את הסרט עד הבכורה (כפי שאתה אומר) רק בהנחה שהם לא יתבלבלו עם הסרט שמוקרן כעת בקולנוע.
הפוסטר של אנדר די סתמי
הפוסטרים לנפילת הבית הלבן היו יכולים להיות טובים יותר אם היו להם פוסטרים משלימים – שכל אחד מהם מראה לא רק את ה-"לפני" אלא גם את ה-"אחרי".
הקסדה של אנדר נראית כמו גנרל אקבר.
(ל"ת)
*אדמירל
תן כבוד
גדל הילד
קצת גדול אנדר …..
בן כמה הוא אמור להיות ?
במשך שנים לא עשו את הסרט בגלל הויכוח על הגיל של הילדים עם הסופר
הילד שלי בן 4 והוא עומד ככה כשהוא כועס
רק בלי כל הקטע של חלל ופלאנטות ושיט..
אבל אני בספק אם הילד שלך בכזה גובה.
(ל"ת)
ובאיזה גובה מדובר?
לא שמתי לב למידות החלון.. או הפלאנטה והקוביות d8 שבחוץ..
לפי מבנה הגוף אפשר בבירור לראות
שמדובר בנער ולא בילד קטן.
סליחה, אבל
לא נמאס כבר לאנשים מזומבים? מההתחלה זה היה רעיון פאקינג מטומטם. ואני מקווה שיפסיקו לעשות עליו סרטים…
ומה זה בכלל המשחק של אנדר? זה איזה ספר, לא?
בוא נבדוק:
http://lmgtfy.com/?q=%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%A7+%D7%A9%D7%9C+%D7%90%D7%A0%D7%93%D7%A8
כאן! אני! לי נמאס מזומבים!
לומר את האמת, מעודי לא טרחתי ללכת לסרט זומבים בקולנוע, וחוץ מ-Shawn גם לא נשארתי עד הסוף באף סרט, כי – אם להודות על האמת – זה משעמם! תנו לי קצת Hellraiser, איזה Exorcist, עוד Angel Heart – משהו טוב, על טבעי, גיהינום ושדים, לא החארטה הזאת עוד פעם..
וכן – אנדר זה ספר שהוליד תרבות שלמה של אנשים שנזכרו שיש כזה דבר מד"ב ועכשיו הם נוהרים אחרי כל מילה שהסופר המאוזן בנפשו עם הדעות הליברליות טורח להוציא מהפה (כשהאולפנים מרשים לו..)
חזור לשנות החמישים – המד"ב שם היה עדיף..
מייקל ג'קסון חחחחחחחחחחחחחחח רד אתה מלך!
(ל"ת)
אני חושב שנתקע לך משהו בגרון (או במקלדת).
(ל"ת)
או שאחד הגמדים שמקלידים את התגובות שלו
ואחראי על האות חי"ת פשוט שמנמן במיוחד.
גמדים זה כל כך אייטיז
היום כולם משתמשים באצבעות בשביל לכתוב.
בפוסטר של אנדר הוא נראה גדול. מממש ממש גדול.
ואני יודעת שנכתב שזה לא באמת יהיה עם ילדים, וזה היה מעצבן כבר בפעם הראשונה ששמעתי על זה, ועכשיו זה מעצבן בפעם הראשונה שאני רואה את זה… הרי כל הקטע היה שהם ילדים ולא נערים. כל הספר כתוב מנקודת מבטו של ילד (כשאנחנו קוראים מה עובר לו בראש). זה פשוט לא מסתדר לי.
אני לא מבינה את התלונות של אנשים על זה
שביגרו את אנדר בסרט. קודם כל לא נראה לי סביר לעשות את הסרט עם ילדים בני שש שמתהלכים ערומים, לכן לגמרי סביר בעיניי שיבגרו אותם להיות מתבגרים.
דבר שני, כשקראת את הספר באמת חשבת שהגיבור מדבר כמו ילד בן שש? אני חשבתי שהם מדברים כמו אנשים בוגרים, אולי כמו ילדים בתיכון חכמים יותר מהממוצע. אני מוכנה להאמין שמדובר בחבורת ילדים בני שש שנאלצה להתבגר מהר (אם כי גם אז זה עדיין מאד מוגזם בעיניי, אנדר פשוט לא נשמע כמו ילד בן שש תחת שום נסיבות), אבל במקרה הזה מה זה משנה שביגרו אותם להיות מתבגרים צעירים בסרט? באיזה אמינות זה פוגע?
אני מבינה את האילוץ הליהוקי, אבל הוא פוגע במהות הסיפור
הספר מאוד ממוקד בעובדה שהוא ילד קטן, ביחס של שכבת הגיל, בהתנהגות של ילדים אחרים, במשחקים, בגודל הפיזי שלו לעומת אחרים, בגיל שלו לעומת מפקדים אחרים וכמובן, כל הפואנטה של הספר כפי שהיא מוסברת מפורשות היא שאת מה שהוא וחבריו עשו יכולים לעשות רק ילדים, לכן לקחו אותם בגיל כ"כ צעיר… נכון שהוא מחונן ויש לו חשיבה בוגרת, אבל מבחינה נפשית זה ברור לחלוטין שהוא ילד. אל תשכחי שזה לא רק הגיל שלו, לשנות אותו אומר גם לשנות את כל הסביבה (בני גילו, אלה שמעליו, אלה שמתחתיו, פקודיו, אחיו). אני בטוחה שמצאו דרכים יצירתיות לשנות, אבל לדעתי זה ממש פוגע במהות. אני לא חושבת שהעברה של כל זה למתבגר בן 14 ומעלה יכולה לשמור על אותה רמת אמינות.
הוא לא נראה בן 14
ילדים נראים ככה בגיל 8-9 (אני מכירה אישית גם בנים וגם בנות בני 8 שנראים בדיוק כך מאחור – צנומים וזקופים, זוויתיים וטיפה "נוקשים בקצוות"). אבל מחוץ לנקודה המאד סובייקטיבית של איך שהוא נראה לכל אחת מאתנו, נראה לי לא פחות מהכרחי לבגר את הילדים בסרט בארבע-חמש שנים לפחות. "ילדות" היא מושג מאד אלסטי, ובחברה המערבית של היום (כלומר, קהל הצופים הפוטנציאלי) בני שש הם סוג של פעוטות, ובני 8-9 הם ילדים קטנים ממש (מקבילים לבני שש של התקופה בה נכתב אנדר, פחות או יותר). כך שאני לא רואה כאן פגיעה ממשית ברעיון של הספר, אבל את זה כמובן נוכל לדעת רק אחרי שהסרט יצא.
להפך, דווקא כיום ילדים מתבגרים מוקדם יותר
וזה נכון גם ביולוגית. אבל גם מבחינות אחרות, בין אם מדובר בחשיפה לתכנים בוגרים, השתתפות בעולמם של מבוגרים, לבוש ועוד, ההבחנות מטשטשות (לא פעם כי יש מי שבוחר לטשטש אותן, אנשי שיווק למשל). אפילו בתכנית שירה עם ילדים שמשודרת בפריים טיים ילדים כבר לא שרים שירי ילדים עם חוויות מחייהם (כפי שהיה בפסטיבלי הילדים למשל) אלא שירים של מבוגרים מעולמם של מבוגרים… וכולם מרוצים איזה יופי הם שרים בכזו בגרות ורצינות…
אני חושבת שאנחנו מדברות על תהליכים שונים
אבל מקבילים. מה שמצופה מילדים לבטח נתון לשינוי – אבל הם נשארים ילדים, זמן רב מבעבר. מדוע למשל העלו את הגיל שבו מותר להם לחצות את הכביש לבד? לטוס לבד במטוס?
יש לנו כיום ציפיות ודרישות שונות מילדים, אבל כקבוצה, "ילדים" נשארים כאלה הרבה יותר זמן ממה שהיה נהוג, אפילו לפני דור אחד בלבד (וכך גם "מתבגרים"). תקופת הילדות (ולא הילדים עצמם…) נמתחת כמו מסטיק. התכנים שלה משתנים (ותמיד השתנו, מאז שהוכרה כקטגוריה נבדלת בעידן הוויקטוריאני). לגבי שירה ומשחק – זה דווקא לא חדש, בעיקר מחוץ לישראל יש באופן מסורתי ציפיות גבוהות מילדים בתחום.
השאלה אינה ביולוגית ואפילו לא התנהגותית, היא בעיקר תפיסתית.
שוב, לא מסכימה. תפיסתית אם חל שינוי מזמן כתיבת הספר
הרי שהוא לגמרי בכיוון ההפוך. לא הארכת הילדות אלא דווקא התחלת גיל ההתבגרות מוקדם יותר, ואני לא מדברת עליי; קראתי תכנים כאלה בפורומים של הורים למתבגרים. גם מבחינה ביולוגית גיל ההתבגרות כיום מתחיל מוקדם יותר ויש לכך השפעות נפשיות.
אין קשר בין כסת"ח ואמצעי בטיחות לבין כל השאר. בילדותי היה מותר לעלות לבד במעלית מגיל 14, זה לא השתנה… אבל בילדותי בגדים לילדות לא נראו כמו בגדים לנשים קטנות, לילדות ולנערות לא היו נעלי עקב. בגיל חטיבה עוד היינו יחסית תמימים מבחינה מינית, היינו מבקשים מהמורה שתלמד אותנו מה זה "אורגזמה" (אני רצינית לגמרי). היום ילדים היום יודעים יותר, חשופים יותר לתכנים בוגרים באמצעות האינטרנט…
אפשר לטעון ששום דבר מהותי לא השתנה, אבל לומר שהילדות נמשכת כיום יותר זמן? לא מסכימה. התלות בהורים ויציאה לחיים עצמאיים כבוגר, זה כן. אבל מבחינת המעבר בין ילדות להתבגרות, ממש לא.
מכיוון שאנחנו מדברות בעצם על אותו הפיל
אבל את מתארת את החדק ואני את הזנב, נדמה לי שאפשר להניח לזה. אסכם רק בכך שלא דיברתי על תכני תקופת הילדות (המשתנים תדיר), כלומר, *מהו* ילד, אלא על התפיסה של *מיהו* ילד (גילאית). וכן שבעיני, יש קשר הדוק מאד בין התלות הארוכה בהורים (תקופת התבגרות ארוכה מעבר) ובין תקופת ילדות ארוכה מבעבר (ושתיהן קשורות לחיי אנוש ארוכים מבעבר).
אם לקשר בחזרה לאנדר, אנדר הוא ילד – גם אם הוא בן 8, גם אם הוא בן 9, ולמעשה, גם אם הוא בן 13 (כמובן שהכל אינדווידואלי, אבל שם פחות או יותר הייתי מותחת את הגבול).
לא, גם אני דיברתי על התפיסה מיהו ילד גילאית
ומן הסתם התפיסה הזו תלויה גם בתכנים וגם ביולוגית (האחת נגזרת מהשנייה). כאמור, אני לא חושבת שהוא ממש אותו ילד מגיל 13. זה לא אותו הדבר, זה לא אותו גיל, לא מבחינה מינית, לא מחינת התפיסה, לא מבחינת היחסים עם הסביבה והגוף ועוד. בפרט שהוא אמור לבלות בבית הספר ללחימה אי-אילו שנים, ויש הבדל מהותי אם אלה שנות הילדות או שנות הנעורים. אם הוא מגיע בגיל 6 ומסיים בגיל 12 הוא עדיין ילד, וכך זה בסיפור. אם הוא רק מתחיל בגיל 13 ומסיים כבר בגיל 19, כבוגר, זה סיפור אחר.
אם אני לא טועה
הם גם מקצרים משמעותית בסרט את הזמן שבו אנדר נמצא בבבית הספר ללחימה.
במקום כמה שנים כמו בספר, זה שנה או משהו כזה כדאי לא להחליף שחקנים.
אבל ככה אני הבנתי מאחד מהראיונות.
לא שמעתי ראיונות וכאלה,
אבל נראה לי שהורידו לגמרי את התקופה שלו בצבא עכברוש- אין ליהוק לרוז ודינק מופיע בתמונה שפורסמה עם מדים של צבא סלמנדרה. אני יכולה לראות למה שיחשבו שזו לא תקופה חשובה, אבל היא כן. חבל.
אני לא חושב
שהסיבה שיורידו (אם אכן יעשו זאת) את צבא העכברוש היא כי היא תקופה "לא חשובה" אלא בגלל הפוליטיקלי קורקט. יש בקטע שבו הוא נמצא שם דברים שעלולים להחשב אנטישמיים ,בעיקר בתרבות האמריקאית (וגם היהודית) הנוטה לתקינות פוליטית קיצונית ופחד גדול מגזענות.
איזה שטויות.
אפשר בקלות למחוק את המשפטים הבודדים שנאמרים על היהדות של רוז בלי למחוק את התקופה הזו לגמרי.
אני מניחה שהם פשוט רצו לקצר וזה היה נראה להם מיותר.
כן, זה נשמע הגיוני...
לצערי אני לא מצליחה לחשוב על דרך להפוך את הספר הזה לסרט טוב. אני מסכימה עם פייפר שאולי זה יהיה סרט טוב, אבל זה לא יהיה "המשחק של אנדר", זה כבר יהיה משהו אחר. אני משתדלת להיות סובלנית לעיבודים לספרים שאהבתי, אבל כשמדובר באחד הספרים שקראתי הכי הרבה פעמים בחיי, זה קצת קשה.
זה הולך להיות קשה
אני מסכים, אני ממש מפחד לראות את הסרט.
אני לא רוצה שכל העולם שנוצר לי בראש יוחלף בסרט.
אבל כמו שאני מכיר את עצמי יהיה לי קשה לא לראות את הסרט, לפחות בשביל לנטפק אותו לאורכו ולרחבו.
אני חושבת שאנחנו צריכים פה קבוצת תמיכה.
(ל"ת)
כל דבר שהוא יחסי לשכבת הגיל יהיה אפשר לעשות די בקלות גם
בשכבת גיל מבוגרת יותר.
וגילאי 13-14 הם עדיין לגמרי ילדים כך שהמסר של הספר לא מתערער בעיניי – להיפך, כמו שאמרתי, כשקראתי את הספר לא הרגשתי לרגע שמדובר בילדים בני שש וגם לא דמיינתי אותם ככה. אם כבר יש כאן פאק של הספר שהסרט רק הופך ליותר סביר. בעיניי זה הרבה יותר לא אמין לקחת ילדים בני שש ולתת להם לדבר כמו מבוגרים קטנים (שזה בתכלס מה שקורה בספר), הרי בעצם אין באנדר שום דבר שמזכיר התנהגות של ילד בן שש.
אז אפשר להגיד שהוא כל כך בוגר ומחונן לגילו, סבבה, אבל במקרה הזה הבגרות שלו כל כך קיצונית ולא הגיונית שגם אם נבגר אותו בחמש שנים הוא עדיין ישאר מאד מחונן ובוגר לגילו.
לא ממש
א. לא מדובר בהכרח בעניינים יחסיים. אם נאמר מפורשות שבחרו ילדים בשל תמימותם ואהבתם למשחק זה לא אותו הדבר בגיל 6 לעומת 14. אני לא מסכימה שגיל 14 זה ילדים, ובטח שלא דומה לגיל 10 ומטה.
ב. גם מבחינת יחסים, ההבדל בגיל קטן ככל שהגיל עולה, הן פיזית והן מנטלית.
ג. ברור שהוא שונה, ברור שהוא חריג, ברור שהוא גם נאלץ להתבגר מהר בגלל המסלול שהוא עובר. אבל חלק מהעניין זה גם הפער בין הגיל והמראה שלו לבין היכולות שלו… ויש שם סביבו דווקא לא מעט ילדים די ילדותיים, לא כולם כמותו.
אנחנו כנראה זוכרות את הספר ממש שונה.
אני לא זוכרת בספר שום התנהגות, של אף אחד מהילדים, שאפילו התקרבה (או התקרבה ללהתקרב) להתנהגות של ילד בן שש. אולי 14 זה גדול מדי, אבל אני מקבלת את 10-12 בלי בכלל למצמץ.
אס"ק הסביר בזמנו
שהוא כותב את הילדים לא כפי שאנחנו נתפוס אותם כמבוגרים, אלא כפי שהם תופסים את עצמם. ובאמת ההרגשה שלי מקריאת הספרים הייתה די קרובה לזה. כלומר, זה הזכיר לי איך שאני חשבתי שאני מדבר ומתנהג בתור ילד (למשל בתיאור המתחים בין קבוצות הילדים, בהרגשה שהמצוקות שאני מתמודד עמן גדולות בהרבה משנדמה למבוגרים, בקשר עם האחים ועם החברים ובוודאי במחויבות העמוקה למשחקים).
הילדים בספר הזה בפירוש לא מתנהגים כמו ילדים, אבל גם ממש לא כמו בני נוער. אני מסכים עם טריליאן שלנסות להפוך אותם לבני נוער משנה את הסיפור מקצה לקצה. למשל, זה מגדיל בצורה ניכרת את הסיכוי שנראה מימד רומנטי בקשר בין אנדר לפטרה (גם אם לא מפורש), במקום יחסים של אח-אחות גדולה/אמא שהיו בספר.
אם יהיה ביניהם קשר רומנטי
אז זו אינטרפטציה שונה של הספר. אבל זה לא חובה – אם יוצרי הסרט יזהרו מזה, אין שום סיבה שזה יקרה.
ושאר הדברים שאמרת, איתם אני מסכימה, בהחלט רלוונטיים גם לגילאי 10-12. אולי טיפה פחות מלגיל שש, אבל כיוון שהילדים בספר לגמרי לגמרי אפילו לא קצת מתנהגים כמו ילדים שקרובים לגיל שש, זה באמת לא נראה לי כזה אסון בלבגר אותם.
יש כזה ספר? 0-:
(ל"ת)
כן!
גם אני הייתי בשוק כשגיליתי לא רק שיצא ספר חדש בסדרה, אלא גם שלא שמעתי על זה שום דבר בשום מקום (כשגיליתי הספר היה *מתורגם לעברית* מזה שנה וחצי).
כמה עוד אפשר לחלוב את הסדרה האומללה הזו?
אני מניחה שכל עוד אנשים ימשיכו לקנות אס"ק ימשיך ליצור… מנהל הבנק שלו ודאי מודה לו על כך.
אני כבר לא יודעת מה לחשוב; הסדרה המקורית הסתיימה במפח נפש עבורי וצלחתי בקושי את הרביעי;
בסדרת הצללים כבר לא היו לי הרבה ציפיות… בניגוד לרוב הקוראים לא נפלתי מ"הצל של אנדר" (הוא לא היה רע אבל קצת קלקל לי את הספר המקורי) והוא היה היחיד ששווה קריאה. אין לי מושג איך שרדתי את הספר השני (לא כ"כ מעניין) ואת השלישי (צדקנות נוצרית דביקה ומעיקה שנתקעה לי בגרון) אבל ברביעי כבר נתקעתי ולא הצלחתי להמשיך, אף שבמקור הבטחתי לעצמי להגיע עד לסוף.
עכשיו מתברר שאין סוף להגיע אליו כי בכל מקרה קו הסיום הולך ומתרחק…
נראה לי שאעשה מה שעשיתי עם "ארץ ים" (זו רק טרילוגיה, לא? ).
לגמרי מש"א
(ל"ת)
נראה לי שדי הרבה
יש פער זמנים די גדול בין סדרת הצללים לבין קול למתים. אפשר בכיף למלא את הפער בעוד ועוד ספרים.
וגם, כיוון שאנדר בגלות קצת סותר את המשחק של אנדר, אס"ק מציין באפילוג משהו בסגנון "כן, יום אחד אוציא גרסה מעודכנת למשחק של אנדר, שתתיישב עם הספר הזה". ללא מילים.
אני לא מבינה, חסר לו כסף?! או רעיונות מקוריים *חדשים*?
הוא לא יכול להניח לאנדר לנוח בשלום על מדפו? :-/
הספר היחיד שהתקרב לקרסוליו של "המשחק" הוא "קול למתים", שאני נותנת לו 90. הבעיה איתו שהוא מאוד לא סגור ובהמשכים אס"ק הצליח לחרב את כל הטוב שיצר…
הבעיה שעכשיו אני יודעת על קיומו של הספר הזה והסקרנות מתחילה לדגדג לי… האם הוא שווה קריאה חרף הסתירה או שזו תהיה סטירת לחי ומפח נפש?
לא היה מפתיע אותי אם חסר לו כסף
זה לא כאילו שהוא יכול להשיג עבודה אחרת כיום.
כשאתה יוצר מצליח ומוכר הרבה, הכסף זורם אליך
על פרי יצירתך גם אם אינך עובד כרגע. ובכל מקרה אל תדאגי לו; הוא מרצה מבוקש, יש עוד לא מעט דברים שהוא יכול לעשות.
לא יודעת לגבי הרצאות
יש מן הסתם חוגים שהיו מאוד שמחים לסוגי ההרצאות שלו, אבל אני התכוונתי לכך שרק לאחרונה הוא פוטר ככותב הליין החדש של סופרמן לאחר שדי.סי. הופצצו בתלונות על ההחלטה לשכור אותו וחנויות קומיקס סרבו להחזיק את החוברות. אחרי הבלגן הזה, קשה לי להאמין שמישהו בתעשיה יהיה מוכן להעסיק אותו ולהסתכן באותה התגובה. עד עכשיו המו"לים של הספרים שלו התחמקו מזעם הפאנבויס, ולכן מה שנשאר לו זה כנראה לכתוב ספרים, ואנדר הוא זה שמוכר.
לא מבינה בקומיקס... אבל הוא סופר מוכשר
שכתב גם מספיק ספרים אחרים (שמוכרים) מלבד אנדר. הייתי מצפה ממישהו במעמדו לדעת לשים לזה סוף…
זה היה דבילי
רציתי לראות מה קארד יכול לעשות עם סופרמן.
הסיבה שפוטר היתה אידיוטית לחלוטין. צריך להפריד בין הדעות הפרטיות של האדם ליצירות שלו. ההומופוביה שלו לא מתבטאת ביצירות שלו ממה שראיתי (ההפך, למעשה. אני די משוכנע שקארד הוא הומו בארון), אז מה זה משנה?
אם הוא היה סתם הומופוב, אז ניחא
כלומר, מן הסתם שזה לא היה בסדר, ולרוב כשמישהו אוחז בדעות כאלה זה כן מתבטא ביצירה שלו בין אם הוא מתכוון לכך או לא – זכורה לי לפחות דמות אחד בספר של קארד שאמורה להיות הומוסקסואל "טוב", מה שאומר שהוא מתחתן עם אשה, מתכחש ליצרים שלו, ובסוף מבין שהוא באמת מאוהב בה. אבל ניתן אולי היה לטעון שאפשר להפריד בין הדעות שלו ליצירה שלו.
אבל קארד הוא לא סתם הומופוב אלא בן אדם שצועק את ההומופוביה שלו בחוצות העיר באופן הכי נתעב שאפשר. היצירה המפורסמת ביותר שלו בשנים האחרונות היתה מאמר שבו קרא לפרישה מארה"ב אם נישואים הומוסקסואלים יהפכו לחוקיים. לא מדובר פה על אדי מרפי שמספר בדיחה חסרת טעם, אלא על בן אדם שהקדיש חלק ניכר מהחיים שלו למאבק בשוויון זכויות להומוסקסואלים. מה לעשות שכתוצאה מכך חובבי קומיקס לא רוצים לתת לו את הכסף שלהם.
וגם, זה שקארד כנראה עמוק בארון זה די ידוע – אם אני לא טועה הרמז המובהק ביותר היה מאמר שבו טען שכמובן שכל הגברים חשים משיכה עמוקה כלפי בני מינם, אבל רובם יודעים שהם חייבים להאבק בזה. זה לא הופך אותו לפחות הומופוב – באותה המידה היית יכול להגיד שאמא טאליבן היא לא מיזוגנית.
לא ידעתי על עמדותיו ופעילויותיו בנושא, אבל זה לא מפתיע
בהתחשב בעובדה שהוא נוצרי (מורמוני) שמרן ונדמה לי שככל שהוא מזדקן הוא יותר מטרחן (זה מה שעולה מספריו, לפחות). אירוניה עגומה לחשוב שזה אותו אדם שכתב את "קול למתים", ספר שגילה פלורליזם וסובלנות לזר ולשונה מאוד (עד כדי מאיים)… אולי הוא מסוגל לקבל חייזרים שנראים כמו חרקים אבל לא בני אדם שאוהבים את בני מינם. עצוב לגלות שגם אדם כה מוכשר (וגם נחמד ונעים לבריות) לא מצליח להשתחרר את המוח מאחיזתה החזקה של השמרנות הדתית…
אבל זה לא גורם לי לשנוא אותו או לכעוס עליו, יותר לרחם. אני זוכרת שבהרצאה בארץ הוא דיבר על כך שהוא לא מטיף לדת אבל הוא כל כך כן… אני זוכרת את עצמי חושבת באנחה "הו אורסון, אתה כל כך לא מודע לעצמך…". אולי הוא שקרן או תחמן מוכשר, אבל התחושה שלי היא שהוא שקוע כ"כ עמוק שהוא פשוט לא מבין שהוא משפריץ את זה לכל הכיוונים. אולי אני טועה, אבל הוא השאיר עליי רושם של אדם יקר, ישר, אכפתי, הגון ומרצה בחסד. הוא יודע לדבר לקהל לא פחות משהוא יודע לכתוב (טכנית; התכנים עצמם לא תמיד אי-אי-אי, כאמור…).
לא את כל הליין.
קארד נשכר לכתוב את סיפור הפתיחה בסדרת אנתולוגיה דיגיטלית חדשה בכיכוב סופרמן. הקולות נגדו התעוררו מיד לאחר ההכרזה, אבל DC הודיעה רשמית שהחברה לא רואה בעיה בשכירתו. אחרי שהצייר שהיה אמור לעבוד איתו נבהל מהמהומה והתפטר, DC החליטה לוותר על הסיפור של קארד.
מה שאני קראתי זה שלא פרישת הצייר הביאה לפיטורים
אלא העובדה שחנויות קומיקס הודיעו שלא ימכרו את הליין.
למיטב זכרוני וידיעתי
DC הוציאה הודעה רשמית כשהביקורת התגברה, ולפחות באופן רשמי הצהירה שקארד לא יפוטר. העבודה בוטלה רק לאחר שהצייר פרש, אז ייתכן שבחברה ניצלו זאת כדרך לצאת מהתיסבוכת במקום לנסות למצוא צייר מחליף (אולי אחרי שהבינו שיהיה קשה למצוא מישהו שיעבוד עם קארד לאור המצב).
ושוב, זה לא ליין אלא סדרת אנתולוגיה. היא תפורסם קודם דיגיטלית ולאחר מכן תעבור לדפוס.
תוספת: לפני שליחת התגובה בדקתי שוב, וההודעה הרשמית של DC הייתה שהסיפור של קארד הוקפא לעת עתה ויפורסם בעתיד עם צייר חדש. נניח.
הוא לא רק אנדר, הוא גם מתחבר עם סדרת הצל.
ככה שאם נטשת אותה באומצע באיזשהו שלב לא תביני מה הולך שם. גם אני לא טרחתי לקרוא אותו, הספיקה לי החליבה הזאת של אנדר המסכן.
אגב, זה לא הסוף. ב-2012 יצא Shadow Of Flight, להלן הספר החמישי בסדרת הצללים. ומיותר לציין שגם הוא לא הסוף. בסוף השנה אמור להתפרסם הספר הראשון בטרילוגיה חדשה המתארת את מלחמת הבאגים הראשונה.
נטשתי את סדרת הצללים בספר הרביעי, "הצל של הענק"
אחרי שאת הקודמים קראתי פחות או יותר בזמן אמת (עד כדי כך שאת "הצל של ההגמון" קניתי וקראתי עוד לפני שתורגם לעברית… כאילו לא היה קשה גם ככה). אאל"ט גם את "בובות צללים" קראתי עוד באנגלית (אין לי מושג איך שרדתי). אני זוכרת ממנו מעט מאוד, והדבר העיקר שנחרט לי בזיכרון הוא מאסה דביקה להחליא על קדושת החיים שממנה זעקה בין השורות הטפה חריפה נגד הפלות. אני קולטת עכשיו שכבר עבר עשור, כי כשאס"ק היה בארץ (אייקון 2003) אני זוכרת שתכננתי לומר לו בפניו מה אני חושבת על הספר, אבל (חרף היותו מטיף נוצרי* בהכחשה) הוא היה כ"כ נחמד, מקסים ואדיב שלא היה לי לב…
ואז ניסיתי לקרוא את "הצל של הענק" וכבר לא נשארה לי מוטיבציה. הרגשתי שאני מנסה לטפס על הר תלול כשבמנוע נשארו לי רק אדי דלק… כל הזמן אמרתי לעצמי true fans go all the way (עד הסוף המר…) אבל זה לא עזר. ויתרתי, כי כמה עוד אפשר?
עכשיו בעקבות הודעתך הלכתי לחפש את שמות הספרים בויקיפדיה ונזכרתי שבעצם קראתי גם כמה סיפורים קצרים, למשל את זה שבו הוריו מכירים. היה סביר, אבל זה כבר בשלב שבו נראה שכל ספר שבו הוא חושף עוד זווית של האירועים (לא פעם בקטע של "לא מה שחשבתם") זה לא עוזר או מעניין, זה פשוט מקלקל את המורשת.
—————
* לפני שאתם קופצים, אני יודעת שהוא מורמוני, לא באמת מעניינים אותי הזרמים; הערכים שלו לא ממש שונים מאלה של נוצרים שמרנים אדוקים אחרים.
אז האמת היא שאני לא זוכרת כל כך
מפח נפש כנראה שלא (אלא אם הסתירות למשחק של אנדר יעצבנו אותך) אבל הוא לא השאיר עליי רושם מיוחד.
עד כמה שאני זוכרת, הוא רוצה להעביר נקודה מסויימת ביחס לאנדר, ולכן מורח את העלילה בעצלתיים עד שהוא מגיע ל"עיקר".
אני מניחה ש"אפשר לקרוא" תהיה ההגדרה המדוייקת.
אני לא יודע מה איתכם – אני מחכה לסידרת "הצל של הצל של אנדר" שבו נגלה שהיה ילד עוד יותר גאון אפילו שהיה בסיפור הרקע של בין והשפיע על כל האירועים בסידרה: זו תהיה טרילוגיה בת חמישה חלקים (לא כולל פריקוול ונובלה קצרה) שבה יאוזכרו קטעים מהספר הראשון כל פרק שלישי די להזכיר לקוראים כשהיה אכפת להם מהתקופה.
.
.
.
.
… ואחרי זה צפו ל"הצל של הצל של הצל של אנדר 2: נקמתו של פיטר בפול ומרי". שבו מסתבר שהיה לאנדר אח תאום ברחם שתיקשר איתו באופן טלפטי והעביר לו את האישיות שלו ארחי שמת בזמן לידה וכל הסיפור יתרחש מנקודת המבט של האישיות המרחפת שחווה את . כל. האירועים. של. הספר. הראשון. בדיוק. באותה. צורה.
נ.ב.
נתתי / מכרתי לאחרונה את כל הספרים של אס"ק שהיו לי בבית, אני אוהב את אנדר מילדות ואת הסיפורים הקצרים שלו מהעבר אבל היצירות האחרונות שלו מספיק גרועות (והדעות שלו מספיק חשוכות) כדי להרוס רטרואקטיבית את היצירות הישנות שלו1
1 כן – יש לי עדיין את מרבית היצירות של פרנק מילר בבית. לא – אני לא מרגיש צבוע2
2 אני כן מרגיש צבוע.
מה, כבר אין אמוטיקון של LOL? שערוריה!
הייתי חייבת להגיב כי באמת גרמת לי לצחוק בקול, זה כ"כ נכון ומדויק עד כאב…
בדיוק מה שאני אומר על "המוסד" של אסימוב
זו רק טרילוגיה. ספרים נוספים ? על מה אתם מדברים ?
~ סספנשן אוף דיסבליף ~
אני לא מבין מה הבעיה, דג,
בעולם בו כולם זומבים והכל נחרב למעט הקארה המושלם של בראד פיט-
בעולם כזה יכולים המתים המהלכים ליצור פירמידת זומבים ולקפוץ על הליקופטר
(אולי טייס המסוק בדיוק סימס למישהו ולא שם לב. אתם יודעים איך זה זומבים, הסחת דעת קלה והם עליך)
ואסיים בברכת חג שמח לכל הדגים בבריכה
יש סיבה ששני סרטי וולברין נקראים באותו שם?
כלומר בזה מ-2009 יש איזו הקדמה מצ'וקמקת לפני השם, אבל רוב האנשים זוכרים (או מנסים לשכוח) אותו בתור "וולברין". ממש כמו שזוכרים את אוסטין פאוורס הראשון כפשוט "אוסטין פאוורס" (בטח הייתי יכול למצוא רפרנס יותר טוב, אבל הרגע שידרו אותו ביס). ולא, המילה "The" לא נחשבת.
טוב,
הרגע ענית לעצמך שהם לא באמת חולקים את אותו שם.
וחוץ מזה, איך היית רוצה שיקראו כבר לסרט?
אני מבין שטכנית לא קוראים להם באותו השם
אבל אני מוכן להתערב שמרבית האנשים שצפו בסרט הקודם לא זוכרים את השם המלא שלו. אם רוצים להימנע מ"וולברין 2", אפשר לקרוא לזה "וולברין – הכנס-משהו-זכיר-כאן".
לי זה נראה
כאילו פוקס בכלל מנסים להימנע מכל דבר שקשור לסרט הסולו הקודם של וולברין. ובצדק, לפוקס יש תוכניות גדולות עבור אקס-מן (אם להאמין לסינגר, הם רוצים ליצור יקום ענקי סטייל הנוקמים). הם לא רוצים לפשל שוב.
סינגר כבר אמר ש-Days of Future Past הולך לתקן כמה מהדברים התמוהים שנעשו בסרט השלישי, בנוסף ליצירת קו זמן חלופי שיתכן שאפילו יקבל סרט משלו מתישהו.
לגבי The Wolverine, מה שיפה בקונספט של הסרט היא דווקא העובדה שזה סרט פוסט-אקס-מן בו וולברין עזב מזמן וחווה דברים חדשים ושונים. זה ברור שלוולברין היתה תקופה בה בילה ביפן מתישהו בין "אקס-מן- המקור: וולברין" ל"אקס-מן", אבל לפי הדיווחים ב-The Wolverine יש התייחסות לכך שזאת הפעם השניה שלו ביפן.
בקיצור, מה שאני מנסה לומר זה שפוקס לא רוצים קשר לפריקוול של וולברין ובונים כנראה פרנצ'ייז חדש בכיכובו שיהיה גם פוסט-אקס-מן.
הדרך היחידה לעשות את זה, כנראה, זה להחליף את יו ג'קמן
כשאותו שחקן משחק את אותה הדמות, אנשים מיד מיחסים את זה לאותו קו עלילה. בכלל, זה די שאפתני להריץ במקביל פריקוול וסיקוול לאותה סדרה ממש. ובכל זאת, כשמדובר באקס-מן, אני מניח שגם עם שם מבלבל וחוסר מיקוד כל הסרטים האלו יצליחו בקופות.
לא צריך להחליף את ג'קמן.
סרט הוולברין החדש (וגם ההמשכים שלו, במידה והסרט יצליח) לא מבטל את מה שקרה בכל הסרטים הקודמים- הוא פשוט מתרחש בשלב מתקדם יותר בעתיד ולא קשור אליהם. אבל טכנית, זה אותו יקום ובדיוק אותה גרסא של הדמות.
בכללי רק עכשיו אני מבין למה פוקס נצמדים לאותה המשכיות ומסרבים לעשות ריבוט לסדרה (גם כשהסרט השלישי ממש דפק את העניינים)- הם רוצים יקום גדול ומלא קרוס-אוברים. למעשה, אם לא מדובר ב-wishful thinking של סינגר ו-Days of Future Past באמת יתקן את אירועי "אקס-מן 3", אז סרט של "אקס-מן 4" יהיה סוף-סוף אפשרי.
אוקיי, זה לגמרי , אבל -
מה קרה לגרוואטר שלך? האם הצטרף לאתר ביטלגו'ס חדש או שאתה פשוט מחובר כרגע ממייל אחר וזה ככה זמנית או שזה סתם איכשהו השתנה? אני באמת מצטער על האוף, אבל זה מאוד מוזר לי ואני מניח שאני לא היחיד שתהה ושיהיה לו קשה להתרגל.
תודה לאל שמישהו שואל.
אני אותו אחד עדיין (או לפחות כך אני טוען).
פתחתי סוף-סוף ג'ימייל כמו בן אדם- אז התחלפה התמונה. מה שמוזר זה שבחשבון הג'ימייל יש לי כבר תמונה (אחת אמיתית שלי, לא סתם) ומשום מה זה לא מציג אותה כאן!
זה יציג רק מה שמופיע בחשבון הגראבטר (www.gravatar.com)
שמשוייך לכתובת המייל. מה שמופיע בחשבון הג'ימייל לא יתפוס.
אוקיי, תודה :)
(ל"ת)
הפוסטר של אנדר די מדאיג אותי
והנה הסיבה:
אחד החלקים החשובים בספר הוא החלק שבו אנדר מלמד את החיילים בצבא דרקון *להתעלם לחלוטין* ממה שנתפס בעינהם כ'למעלה' ו'למטה' בחדר הקרב. כבר במפגש הראשון שלהם הוא מתווה כלל חדש, שגורם להם לכוון את עצמם תמיד כאילו ה'למטה' הוא שער הכניסה של היריב. בניגוד לתפיסה של כל שאר הצבאות ביית הספר.
והנה כאן אנחנו רואים קרב שלם שמתנהל בחוסר כבידה, וכל אחד מ9 החיילים שמופיעים בו, מכוונים עם הראש בדיוק כלפי אותו כיוון – ה'למעלה' של הפוסטר.
אם הבמאי מצליח לפספס את אחד החלקים הכי קריטיים בספר ככה שאפשר לראות את זה עוד לפני שהסרט יצא, אז יש סיבה די טובה לדאוג בנוגע לאיכות הסרט…
תמיד יש הבדל בין הפוסטר לסרט
אז מהבחינה הזאת אין מה לדאוג.. אני מאמין שהם יתייחסו לזה בסרט עצמו, פשוט בפוסטר אתה לא תרצה לראות מלא ראשים למטה. טוב, אולי אתה ספציפית כן.
נחמדים
אני לא ממעריצי "אנדר" כך שאין לי שום ציפיות או תובנות לגבי הסרט. אני רק יודע שלא הייתי מצפה להרבה מהבמאי של "וולברין". (אגב, האם הבוהק בשם הסרט רומז שהעיבוד לספר הבא יעבור כבר לידיו של ג'יי ג'יי וכך הוא ישלים רשמית את השתלטותו על הקולנוע הגיקי?)
לגבי "ה-וולברין", אלו אכן פוסטרים די מעפנים (הימני עושה לי אסוציאציות של "האויב שבפנים").
לפי הטריילרים והפוסטרים של "מלחמת העולם Z" נראה שהזומבים יודעים לרוץ ולטפס על מכוניות או אחד על השני. מה הלאה, הם יפתחו רגשות ויחזרו לאט לאט להיות אנושיים?
אני לא יודע לגבי מה שאתה אומר על הפוסטרים של WHD. מצד אחד, הפוסטרים עצמם והטאג-ליין מעולים ודי חודרים מתחת לעור כזה. מצד שני, אם היו כותבים את שם הסרט בגדול על הפוסטר זה די היה הורס את האפקט לדעתי, ואולי בגלל זה הוא רק בהאש-טאג. אבל כנראה היה אפשר להתפשר על משהו באמצע. בכל זאת, נחמד מאוד.
אגב, יצא גם פוסטר חדש שאני אישית מאוד אהבתי ל"האשליה".
לגבי "האשליה",
אני לא חושב שאמרתי את זה קודם, אבל יש לי תחושה מוזרה כזאת שזה יהיה ה"כרוניקה" או "רחוב ג'אמפ" של השנה. סרט שנראה עם עלילה מקורית, הגיע די משום מקום, בלי הרבה באזז קודם, בלי הרבה אנשים מוכרים בהפקה (חוץ מכמובן הקאסט המטורף הזה) ואיכשהו כבש את האינטרנט עם הטריילרים שלו.
אני נורא מצפה לסרט הזה כדי לראות אם התחזית שלי תתממש, ואין ספק שהפוסטר המעולה הזה מעלה לי את הציפיות.
הבעיה היא שלרוב אין שום קשר בין מי שעושה את הסרט
למי שעושה את הפוסטר. ושהאיש שעשה את הפוסטר בכלל לא ראה את הסרט. אני מבין איך פוסטר יכול ליצור ציפיות (ולמען האמת, גם לי הסרט הזה נשמע אחלה), אבל כשחושבים על זה רציונלית, אין בזה שום הגיון.
אגב – אי אפשר להשוות בין הסרט הזה ל"כרוניקה", שבאמת כל מי שמעורב בו היה אלמוני לחלוטין. ג'אמפ סטריט פשוט נשמע על פניו כרעיון כל כך גרוע וכל כך מיותר, שקשה היה להאמין שיכול לצאת מזה משהו טוב (בדומה, למשל, לכוכב הקופים האחרון). אני לא חושב שמישהו יהיה מופתע אם "האשליה" יהיה אחלה סרט.
תאור העלילה של "האשליה" גורם לו להיראות כמו יורש ל"יוקרה", אבל הבמאי עשה עד עכשיו רק אקשן והכותבים עשו בעיקר זבלונים, כך שאין לי ציפיות.
הפוסטר, אגב, מזכיר את אחד הפוסטרים של אינספשן, מה שמחזק את הסברה שהסרט הזה מנסה למשוך את מעריצי נולאן.
וולברין וwwz
וולברין: הפוסטר הימני כל כך נדוש.. כבר חשבתי שיביאו חידוש כמו הראשונים, הפוסטר השמאלי זה פשוט אסון
חשבתי שאיזה מעריץ עשה את זה באמת לא להאמין שזה אשכרה פוסטר רשמי של הסרט הרעיון חביב אבל הביצוע
אחד הגרועים שראיתי לסרט בהפקה כזאת.
לא להאמין שפעם הייתי כולי ציפייה לסרט של וולברין ואחרי אקס מן המקור זה פשוט מנמיך את הציפיות באופן
משמעותי.
world war z: דווקא פוסטר סבבה והטענות על המסוק שמתקרב יותר מדי בקלות אפשר לומר שהוא בא לחלץ
אנשים או משהו כזה והזומבים קופצים עליו בהמוניהם סתם לדוגמא.
...
1) עכשיו שאני רואה את הפוסטר לאנדר אני אחזור על זה שוב… אם יש סרט שהיה צריך להיות בתלת-מימד, זה זה. העובדה שהוא לא בתלת-מימד היא מאכזבת, דמיינו לעצמכם קרבות באפס כוח כבידה בתלת-מימד עם הכוכבים האלה ברקע? מדהים!
2) מה הקטע עם הכחול-כתום?
3) קראתי את התסריט ל-World War Z, באמת שאין מה לצפות לסרט הזה, בעיקר אם אתם מעריצים של הספר המקורי כמוני. אני אפילו לא מבין למה טרחו לקרוא לו World War Z כשחוץ ממגפה כלל עולמית של זומבים אין בינהם הרבה במשותף.
4) לא קראתי אותו (עדיין) אבל שמעתי שהתסריט ל-White House Down נחשב דווקא באופן מפתיע ללא רע. אבל צריך לראות איך יהיה הביצוע. על אמריך קשה לסמוך.
הפוסטר של הזומבים מעולה
מבחינה אומנותית, הפוסטר של מלחמת העולם Z הוא מעולה, במיוחד אם להשוות אותו לשאר הפוסטרים הבאנליים שמוצגים פה. מלבד זה שהוא מעוצב בצורה מעולה, הוא מראה איך אנשים הפכו למגיפה, איך הזומבים האלו מתרבים ומתפשטים, הוא מייצר תחושה של עומס, שמרוב זומבים אי אפשר לנשום, שיש כל כך הרבה זומבים שאין גבול לאן שהם יכולים להגיע.
אני אישית לא חושב שצריך לחפש היגיון בפוסטר הזה ולהבין למה המסוק טס כל כך נמוך, פוסטר אמור להיות סוג של אומנות, כאן הוא בא לשדר תחושה יותר מאשר היגיון. זה כמו לנסות להבין למה וולברין החליט סתם ככה לרדת על הברכיים באמצע הרחוב ולצעוק.
לא דוגמא טובה
כי הפוסטר של וולברין גרוע בפני עצמו
הילדים במשחק של אנדר
זה נכון, עשו את הילדים באנדר מבוגרים יותר. אבל מניסיון עבר של שחקנים ילדים (אהמ אהמ, אימת הפנטום) אני חושב שזאת בחירה נכונה.
בקשר לכחול כתום- אני יודע שזה טריק פוסטרי ידוע אבל צבעי צבא דרקון (צבאו של אנדר) הם אפור-כתום-אפור, ונראה שאלו הצבעים שהוא לובש. אז לפחות הפעם יש להם תירוץ :)
בקשר לשחקנים ילדים
אל תשכח את "אני והחבר'ה".
יש עוד ניסיון של שחקנים ילדים,
גם כאלה שיכולים לשאת על כתפיהם דמות רצינית ומשא מאוד כבד כמו שמצופה מאנדר. ההוא מ"לופר", למשל. רק צריך למצוא את הילדים הנכונים.
הילד מלופר היה די נוראי, כמו כל הסרט. אבל אם בכל הסרטים ששלושתנו ראינו הצלחנו למצוא אחד, אולי עדיף לבגר את הדמויות, ולו רק בהתחשב בעובדה שפה לא צריך ילד אחד, אלא צבאות על גבי צבאות שלהם.
הילד מלופר
היה אחד הדברים שעשו את הסרט לנפלא. הוא היה יכול לגרום לי לחשוב שהוא רופא ולמכור לי מכונית משומשת, אם הוא היה רוצה קצת כסף כיס.
ואני לא חושב ש"הצלחנו למצוא אחד". פשוט לא חיפשנו מספיק. לפחות אני לא חיפשתי יותר מדי. הילד הזה הוא הראשון שקפץ לי לראש, למרות שאני מסכים שאין הרבה.
ואין שום צורך ב"צבאות על גבי צבאות" של ילדים שחקנים טובים. יש מספר קטן של דמויות אקטיביות בסיפור. כל השאר הם ניצבים בכמויות (או יותר נכון, דמויות CGI בכמויות).
הסתבכת בגדול, גולדי
אף אחד לא מפקפק בפירס הענק אין מיי טאון!
הילד היה מעולה. הסרט נוראי.
(מישהו צריך להביע עמדת ביניים)
הסרט סבבה, הילד נוראי.
(ל"ת)
הילד בינוני, הסרט בינוני.
נראה לי שכיסינו את כל האפשרויות.
היילי אוסמונט ג'וניור
(בתקופתו כילד)
הפסוטר של אנדר לא רע
אני די מחבב גווני כחול כתום (יש בהם משהו מרגיע, לדעתי) והפוסטר גם מזכיר לי שהגיע הזמן להתחיל לקרוא את הספר (שבדיוק קניתי לפני כמה ימים ).
הפוסטרים החדשים של וולברין, הממ, הימני (שבו הוא כורע ברך על המדרכה) די מגניב. אבל השמאלי (שבו הוא אין לי מושג) מזעזע. נראה כמו עבודת פוטושופ לא מוצלחת.
בפוסטר של מלחמת העולם Z הם מנסים להפוך למגה זורד זומבי?
והפוסטרים של מתקפה על הבית הלבן 2 הם די בסדר.
ועכשיו, תהיה קצת ית. זה רק אני או שלאחרונה הטריילרים לסרטים הקרובים (במיוחד אלה של הקיץ) יוצאים די מאוחר? אחרי שבשנים האחרונות כול סרט קיבל טיזר חצי שנה לפני יציאותו, השנה יש לא מעט סרטים שאמורים לצאת עוד 3-4 חודשים ורק עכשיו התחילו לפרסם אותם.
בפוסטר השמאלי של וולברין יש נינג'ות.
הוא מוקף לגמרי בנינג'ות. רק לי לקח שלוש צפיות שונות כדי לשים לב?
ווור זי נראה כמו פרודיה לעצמו, גם לפי הטריילר וגם הפוסטר.אם כל זומבי היה איש חי פעם, אז כדי שיהיו מספיק זומבים למגדל ענק פלוס ניצולים וצבא… לקחו את זה קצת רחוק מדי. מישהו קרא את הספר ויודע אם יש לזה הסבר?
שמתחלקים בשטח די גדול
אולי בחלקים מסוימים בסין או בהודו הצפיפות גדולה מספיק, אבל לא בארצות הברית.
לארה"ב יש די הרבה שטח
אבל זה לא אומר שהתושבים בה מחולקים בצורה שווה על פניו.
הנה – וויקיפדיה מספרת שניו יורק היא לא רק אחת הערים הגדולות בעולם מבחינת מספר התושבים, גם צפיפות האוכלוסין בה היא מהגדולות בעולם. 10,198 נפשות/לקמ"ר, שזה קצת יותר מטהרן, והרבה יותר מדלהי או מבייג'ין.
חוצמזה, המגדל האנושי בתמונה לא מצריך כזו כמות של אנשים. מספיק איצטדיון טדי אחד מלא בזומבים כדי להרים כמה וכמה מגדלים כאלה.
בין הספר לסרט נמצא אוקיאנוס של הבדלים
למשל, העובדה שהספר לא עוסק באדם שמנסה למצוא תרופה למחלת הזומבים, ואילו הסרט כן. הספר לא כולל קטעי אקשן או בראד פיטים, והסרט כן.
טעות שלי
עבר זמן מאז שקראתי את הספר, אבל סצנת אקשן אחת לא משנה את המהות של סרט\ספר שלם.
וואוו
לא השקעתי לפוסטר יותר מדי מבט אבל עדיין אני מתפלא שלא שמתי לב בכלל שהרקע עשוי מנינג'ות :P.
זה עדיין חרא פוסטר, אבל וואו.
הפוסטר עם המסוק זומבים מעולה בעיניי.
זה די ברור שלא מדובר בסצינה ממשית מהסרט (פוסטרים לא בהכרח מתארים סצינות אמיתיות מהסרט. ב'אביר האפל' האחרון, לא באמת הייתה תערובת בניינים שהתפוררה בצורת סמל העטלף). הפוסטר מציג סצינה שהיא מגניבה (לא משנה עד כמה זה מופרך, הייתי רוצה לראות את זה קורה), ותוך כדי מזכיר שמדובר בסרט אקשן, עם זומבים.
לדעתי פוסטר הזומבים מצויין לקהל אמריקאי,
כי הקהל הזה מן הסתם יזהה מייד את ההתייחסות לתמונה המפורסמת מאוד של פינוי סייגון:
ולא לחינם זה אפילו אותו סוג מסוק.
יש פוסטר שלישי של וולברין
והוא מעט מוצלח יותר. רק חבל שהגימיק בגרסת הפוסטרים הנעים מרגיש ממוחזר בגלל רקע זהה.
http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=44497
בנוסף לכך, אבנים וטיפות גשם? מה מעניין בזה? וולברין משסע את טפריו או החרב בפני הצופה היה ניצול הרבה יותר טוב של הפורמט.
לגבי הפוסטרים של וולברין
אני יודעת שלפחות הפוסטר הימני ועוד גרסה שלו שוחררו כ'פוסטרים זזים',
(את זה, ועוד הרבה חליפות של איירון-מן אפשר למצוא כאן: http://www.comicsalliance.com/2013/03/27/link-ink-iron-man-3-super-alloy-wonder-woman-xxx-costume-wolverine-motion-posters/
פאק-יה! ריבוי מקורות מידע!)
אם האולפנים התכוונו לשחרר את הפוסטרים החדשים בתור פוסטרים זזים, כנראה שהם היו צריכים לוותר על הגרסאות הדוממות. או להסתפק בשני הפוסטרים הקודמים.
ובקשר לשמאלי.. פשוט תתעלמו ממנו ותכחישו את קיומו.
הו, אנדר, מה יהיה איתך?
כל תמונה או ידיעה שקשורה לסרט הזה הורגת אותי עוד קצת מבפנים.
וזה לא שאני חושבת שהוא יהיה רע במיוחד. אם לא הייתי מכירה את הספר, הסרט היה נראה לי די מזמין. אבל אני מכירה את הספר [טוב מאד] והוא פשוט יצירה שלמה ונכונה מכדי שיהיה אפשר להעביר אותה למדיום אחר בלי להרוס אותה.
אני אומרת הרבה שאני לא אצפה בסרט הזה, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה ברגע האמת. לפני זה יהיו לי עוד הרבה החלטות קשות, כשהטריילרים יתחילו להגיע.
בנוגע לפוסטר- דווקא לא רע. גם אם קשה לי לעכל את הרעיון של הקירות השקופים [חדרי הקרבות נמצאים במרכז בית הספר ללחימה. לא אמורים לראות את החלל מכל הכיוונים]. הכחול-כתום גם הוא מובן. כמובן שהצבעים המתבקשים הם אפור-כתום, אבל ז'אנר המד"ב אוהב כחול, אז שיהיה. ואת זה שאנדר הרבה הרבה יותר גדול משהוא צריך להיות כבר ידענו. אז היום ההפקה של הסרט הזה הרגה אותי מבפנים קצת פחות מהרגיל. הוריי.
ומלחמת העולם Z הוא ספר נפלא, אבל השינויים העצומים שעוברים עליו לא מפריעים לי כמו מה שקורה בזירת אנדר. הבן אדם חייב לבחור את הקרבות שלו, אני לא יכולה לתת להכל להשפיע עליי ככה.
אין שום צורך להיכנס לכזאת מצוקה.
אפשר פשוט להתרחק מהסרט. למעשה מומלץ, כשהופכים ספר אהוב עלייך במיוחד לסרט לברוח לצד השני. גם אם הסרט יהיה מצוין הוא ישתלט על כל העולם שבנית בראש סביב הספר, כל ואך מה שדמיינת יומר במה שהבמאי דמיין (תלוי תקציב הפקה וחוקי הפיזיקה). שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה…
לגבי הקירות, ממה שאני זוכרת הם כמובן לא שקופים
כי הרי אי אפשר לדעת מראש מה יש בפנים ואיך בנו את החדר לקרב… מתואר מפורש שהמפקד עומד לפני השער והחיילים אחריו ואז בשעה המדויקת השער נהיה שקוף ואפשר לראות מה קורה וגם להיכנס.
זה נכון.
אבל בפוסטר הקרב כבר התחיל, יש ילדים בתוך החדר.
אז למה שהוא יהיה בחוץ?
אם זה הצבא שלו הוא כמובן איתם, אם אלה צבאות אחרים, זכור לי שרק המורים יכולים לצפות בקרבות בזמן אמת (אני אפילו לא בטוחה שתלמידים יכולים לצפות בקרבות שהם לא השתתפו בהם, למיטב זיכרוני הם מקבלים רק את התוצאות). המסקנה המתבקשת (אלא אם הם כמובן שינו את הכללים, זה לא יפתיע אותנו…) היא שזה לא חדר הקרב עצמו אלא חדר אימונים.
בהחלט יכול להיות שמדובר באימונים.
ויכול להיות גם שזה סתם פוסטר והוא עומד שם כי זה נראה מגניב ודרמטי.
גם "סתם פוסטר" בשביל המגניבות לא יפתיע אותי...
אני חושבת שאפילו מ"עלובי החיים" חששתי פחות.
לא קראתי את הספר ממש הרבה זמן
אבל אם אני זוכר נכון יש קרב אחד שבו הוא נכנס לזירה הרבה אחרי הזמן כדי להפעיל איזו שהיא אסטרטגיה.
הקירות השקופים
תסתכלי שוב על הפוסטר – הספינה היא דיסקית מסביב לחדר הקרב, שהוא בליטה ענקית באמצע הספינה. דווקא מתאים לספר, למרות שגם אני לא דמיינתי את זה ככה במקור.
זה מאוד בעייתי.
בספר, אם אני זוכר נכון, הספינה היתה גליל שמסתובב על צירו, כשהכח הצנטריפוגלי יוצר את הכבידה המלאכותית. במרכז הגליל הסיבוב לא מורגש ולכן אין שם כבידה.
אם, כפי שהפוסטר רומז, הספינה היא מעין טבעת שחדר הקרב חוצה את מרכזה, ההסבר הזה לא עובד גם חדר הקרב יסתובב עם הספינה, וחוץ מנקודה אחת במרכזו, גם בו תהיה כבידה שתדחוף את כל השחקנים "למעלה" ו"למטה" (כלומר, לעבר שער האויב ולהיפך). כנראה שכמו כל סרט אחר אי פעם, גם הסרט הזה יתעלם משאלת הכבידה המלאכותית בחלל וישאיר את העסק הזה לפית הסיספונד.
פטרה נדמה לי אומרת לאנדר מפורשות "אז למה כשפותחים את השער חדר הקרב לא מסתובב יחד עם שאר הספינה…יש טכנולוגיות שלא מספרים לנו עליהם".
ובצל של אנדר בין משיג את התוכניות של הספינה, אני די בטוח שזה היה דיסקית.
דרך אגב, זה די מדהים, אין לי את הספר איתי אבל בגרסה עם &ImageType=None" rel="nofollow">התמונה הזאת, כתוב בדף הפנימי "עיצוב כריכה: רד פיש" או משהו כזה, זה מקרי?
אם השאלה היא האם זה אני, התשובה היא כן.
ובניגוד לדברים אחרים שעשיתי מזמן, העטיפה הזאת אפילו לא מביכה אותי. אני עדיין מחבב אותה.
חח טוב יפה
(ל"ת)
הו פייפר.
(ל"ת)
אפשר להעביר את הספר הזה למדיום ויזואלי, פשוט לא ככה
אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להמליץ על סדרת הקומיקס שנעשתה על פי הספר. אני חושב שהקריאה שלה היא מה שהופך את הצפייה בחומרים המשוחררים לכל כך מתסכלת עבורי, כי כבר ראיתי שאפשר לעשות את זה טוב.
לא רק שהקומיקס מצליח להעביר את הסצנות הקשות והמורכבות הרגשית של הספר בלי לבגר את הילדים ולרגע לא הופך למגוחך, הוא גם מכיל כמה הברקות עיצוביות מרהיבות לחלוטין. אחרי שרואים את " rel="nofollow">עיצובי החליפות שלו למשל, אי אפשר שלא להתאכזב מחליפת המד"ב הג'נרית לחלוטין שרואים בפוסטר (אני חושב שוויל סמית' לובש אחת זהה לחלוטין בטריילר ל"After Earth").
נו, עם קצת מזל עוד כמה שנים יגיע רימייק איב"י מוצלח יותר. אולי באנימציה ריאליסטית או משהו.
רגע, ואתה טוען שעיצוב החליפות השחור-לבן בקומיקס
הוא לא " rel="nofollow">לחלוטין?
זה נראה כמו משהו שעוצב על ידי Aperture Science
(ל"ת)
אני חושב שהם היו מוותרים על השחור.
בכל אופן, סגנון העיצוב הלוחות-לבנים-על-גבי-צירים-שחורים לכל דבר רובוטי או עתידני הוא קלישאה מוחלטת (הוא גם יפה).
הוא לא שחור לבן
כמו בספר לצבאות שונים יש " rel="nofollow">צבעים שונים.
ובכל מקרה, גם קלישאה צריך לדעת לעשות טוב. בעיני העיצוב הזה פשוט עובד מכמה סיבות: קודם כל יש בו אלגנטיות נעימה שהרבה פעמים חסרה בעיצובים מד"ביים (כמו בדוגמאות שהבאת). הוא באמת קרוב יותר ברוחו לרובה הפורטלים מאשר לסוני מ"אני רובוט".
אבל יותר מכל – אני אוהב את החיבור שהוא עושה בין חליפת קרב מד"בית פרקטית למשהו ילדותי ומשחקי. זה מתבטא בבחירות הקטנות – בהשארת הקסדות פתוחות עם מגן פנים המזכיר קסדה של שחקני פוטבול, או בחיבור של האקדחים לכפפות שהופך את הקרבות למשהו שהוא חצי משחק דמיון, כמו ילדים המכוונים אצבעות אחד לשני וצועקים "פיו!". זו חליפה שעוצבה עבור ילדים – אי אפשר לדמיין מבוגר לובש אותה. תשווה את זה לחליפת האופנוען/סופר גיבור המשעממת שבתמונה למעלה – היא לא רק בלתי זכירה לחלוטין, גם אין בה שמץ מההומור או האירוניה הזו.
ואולי זה גם מסביר למה מפריעה לי כל כך הבחירה להפוך את הילדים לבוגרים יותר. זה קשור ליחס המסוים של הילדים בספר כלפי משחקים. נערים יכולים להתחרות בתחרויות ספורטיביות ואפילו להיות שקועים בהם מאוד מבחינה רגשית, אבל הם עושים את זה באופן ממוסגר, מתוך קבלה של מגבלות וכללים מסוימים. לילדים יש יחס אחר לגמרי למשחק. הם חיים אותו באופן הרבה יותר שלם. מבחינתם המשחק הוא טוטאלי כמו המציאות ומוגבל רק על ידי הדמיון וכושר ההמצאה.
לכן זה היה נראה כל כך הגיוני שרק ילד יוכל להציל את כדור הארץ, כי ילד באמת מסוגל לכיווני חשיבה שמבוגר לא היה מעלה בדעתו. זו האירוניה שקיימת בשם של הספר וזה גם מה שמוביל לטרגדיה שבסופו.
כנראה שהסרט ביגר את הילדים כדי לנסות להיתפס כרציני יותר. לי זה נותן את התחושה שהוא מפספס לגמרי את הנקודה.
כן, אבל
זה עדיין מגניב (ונראה יותר טוב ממה שבחרו להשתמש בו בסרט).
חוץ מזה בקומיקס היו עוד כמה רעיונות מאוד יפים ויזואלית שאני מקווה שישתמשו בהם גם בסרט.
קצת באיחור, אבל רציתי לציין שהסיכום שלך לעונה הראשונה של משחקי הכס היה גאוני!
למי שרוצה לראות:
ספוילרים לעונה הראשונה של משחקי הכס, obviously.
זהו ללא ספק הקרוס-אובר שעד כה לא ידעתי שתמיד חלמתי עליו
"משחקי הכס" בסגנון עדות "סקוט פילגרים".
וואו...האובר אנליזה של אנשים כאן....
מה אתם ישר מניחים הנחות על איזה קרב מדובר בפוסטר של אנדר? מאיפה לכם מה הולך שם בכלל? פןסטרים מאז ומתמיד לא מרמזים שום דבר על הסצינות של הסרט למעט מקרים חריגים. אנשים פה משוגעים לגמרי…הוא עומד בחוץ ומסתכל אל החדר רק כי זה נראה טוב וומוסיף דרמטיות לפוסטר..זה הכל. מה, בפוסטר של האביר האפל עם הג'וקר לגב המצלמה הקטע הזה הופיע מתישהו בסרט??
אין מעצבים באתר הזה???
מה שמוזר
זה שאף אחד לא מתלונן על הפוסטר שוולברין מוקף בנינג'ות שלא עושות עושות כלום! זה מוכיח שהבמאי לא יודע כלום על ווולברין, שבדרך כלל מעדיף להלחם ולא לעמוד עם ידיים מוצלבות ולצרוח כשכל האויבים מקיפים אותו ויושבים עליו.
בטח שהן לא עושות כלום
לא שמעת על חוק שימור הנינג'יטסו?
אמנם אני מסכימה שסביר שהפוסטר לא מציג אף קרב אמיתי, אבל
קודם כל, הוא עדיין מלמד אותנו הרבה גם על העיצוב של הסרט [החליפה!] וגם על האווירה של הסרט והכיוון שהוא הולך אליו.
שנית, וחשוב יותר, אל תקרא לנו משוגעים בגלל שאכפת לנו מהדברים שמהם אכפת לנו. יש פה הרבה אנשים שהם פאנבוי או פאנגירל של משהו ומנתחים פריטי מידע שוליים בקשר אליו. כמעט כל אחד פה מתייחס לסרטים יותר ברצינות מהאדם הממוצע ומנתח אותם יותר. אין שום סיבה שלא נשב פה ונעלה ספקולציות על מה שקורה בסרט על סמך הפוסטר. זה מעניין אותנו, וזה חשוב לנו, ומי אתה שתקרא לנו משוגעים בגלל זה?
תאמיני לי שאני פנאט לא פחות מכם
וקראתי את הספר ואני סופר מחכה לסרט הזה…נכון, להסיק מסקנות לגבי עיצוב הסרט בהחלט ניתן עפ"י הפוסטר ולא על זה דיברתי…לשאול בדאגה" למה הוא מחוץ לחדר??? למה הוא מסתכל עליהם?? "למה הם מסתכלים למעלה??? הם מסתכלים למטה בספר!!" זה כבר אבסורד…איזה פוטושופיסט הציב אותו שם כי זה נראה טוב לפוסטר…ופיזר את שאר הדמויות איך שנראה לו מבחינת קומפוזיציה נכונה. זה הכל…
הפוסטר של אנדר נראה לי קצת מוזר.
התגובה הראשונה שלי אליו היתה "וואו, איזה עיצוב רטרו". אבל השניה היתה "רגע, על איזה רטרו את מדברת? אין כאן שום דבר שאינו מסוגנן בצורה מודרנית לחלוטין."
התיאוריה שלי היא שמה שעיוות את התפיסה הראשונה שלי של הפוסטר הוא המשפט שבראשו – זו רק אני, או שזה נוסח מיושן ממש?
לא שמתי לב בכלל למשפט
והעיצוב נראה לי רטרו לגמרי. במיוחד הפונט.
הוא גם מזכיר לי את הכריכה של "ילד מלחמה", שהייתה הדבר הרע היחיד בספר הזה.
איך לעזזל אפשר לפספס פוסטר שכזה?
אני חושב שמעל הכל, הפוסטר של Machete Kills הוא הפוסטר של השנה:
http://www.imdb.com/media/rm3451428864/tt2002718?ref_=tt_ov_i
זה אולי היה נחמד
אם לא היו עושים משהו כזה 16 שנים קודם לכן.
וב-Space Quest 5 ב-1991
(ל"ת)
עוד פוסטרים.
פוסטרים חדשים (וממש יפים) ל"גטסבי הגדול"
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=102197
הבלוג של אנדר
בלוג על מדע בדיוני ופנטזיה ובעיקר ">" alt="" width="" height="" />' alt='!אחלה!' class='wp-smiley' />
http://endersgameroom.com/he/
קצת אוף-טופיק, אבל חמוד: פוסטרים עם שינוי קולינארי
http://www.pitria.com/snack-to-the-future