מנחה האוסקר השנה, בפעם הראשונה, יהיה אדי מרפי. אם אתם מבוגרים: וואו, הכוכב הסופר-ענק של "השוטר מבברלי הילס", "48 שעות" ו"מגלה את אמריקה" עושה סוג של קאמבק. אם אתם צעירים: זה ההוא שעושה את הקול של החמור ב"שרק".
[ Deadline ]
מנחה האוסקר השנה, בפעם הראשונה, יהיה אדי מרפי. אם אתם מבוגרים: וואו, הכוכב הסופר-ענק של "השוטר מבברלי הילס", "48 שעות" ו"מגלה את אמריקה" עושה סוג של קאמבק. אם אתם צעירים: זה ההוא שעושה את הקול של החמור ב"שרק".
[ Deadline ]
סטנדאפיסט בחסד
אף פעם לא כבש אותי כשחקן..
She whined, "What have you done for me *lately*, Eddie?" I was like…"*Bitch*! You was butt-naked on a zebra last month!"
אפשר סטטיסטיקה?
כמה מנחים שחורים היו עד עכשיו?
סתם מעניין אותי לדעת…
השלישי, למיטב זכרוני
וופי גולדברג (פעמיים אאז"נ) וכריס רוק. לא.. טאקר… רגע… רוק, כריס רוק.
היו יותר
היו עוד מנחים שחורים, כמו ריצ'ארד פריור וסאמי דייויס ג'וניור, אבל הם לא הנחו לבד, אלא עם עוד אנשים.
יש לך רשימה מלאה פה – http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Academy_Awards_ceremonies
שאלה בנוגע לרשימה
באוסקר של 88' כתוב NO HOST. מה הכוונה? איך אפשר לעשות אוסקר בלי מנחה? או שפשוט נתנו את הפרסים לזוכים והלכו הביתה?
סליחה, 89'
וגם 68'-70' ו-38'.
זה באמת אומר שאין מנחה
טקס פרסים, או כל ארוע, לא חייב מנחה בכדי להתנהל. זה פשוט אמצעי להעניק לארוע מסגרת יותר ברורה ולספק עוד אמצעי בידור/עניין לקהל. תחשוב רגע מה בעצם עושה מנחה אוסקר בימינו. הוא מעביר מונולוג פתיחה, מתבדח על חשבון המועמדים ואולי גם מערב טיפה פוליטיקה, מציג פה ושם אנשים שעולים להעניק פרסים ועולה לבמה לדבר מדי פעם בשביל שיהיה זמן להתארגן מאחורי הקלעים וכדי להעיר קצת את הקהל. אם תוריד את המנחה, המבנה הבסיסי של הטקס לא נפגע והוא מתנהל יפה גם ככה (אלא אם הבמאי שיכור, או שפרנק דרבין מגיע). עדיין עולים אנשים שונים להציג את המועמדים ולהכריז על זוכים, לדבר קצת על הסרטים המועמדים, לספר בדיחות ולהציג מונטאז'ים והופעות חיות. ההבדל הוא שמנחה יוצר קשר יותר טבעי בין הקטעים ועוזר לטקס לקבל אופי משלו. הוא גם עוזר במקרה שיש תקלה וצריך להעסיק את הקהל, או להסיח את דעתו.
תודה על ההסבר
פשוט זה כבר הרגל (או סוג של מסורת) שלכול אוסקר יש מנחה, כך שהורגלתי לחשוב כי אוסקר חייב מנחה.
ועוד 2 שאלות שיש לי בנוגע לעניין הNO HOST: מתי נוצר מצב שבו לאוסקר אין מנחה? הרי תמיד יש סלב/שחקן בדעיכה/מישהו נואש שאפשר להזמין אותו להיות מנחה, לא?
ואיך נוצר המצב שב-89' לא היה מנחה לאוסקר?
בעיות כלכליות של האקדמיה.
זה ההסבר היחיד שיש לי.
לא הייתי מעודכן ב-89'
אז אני יכול רק לנחש. מי שמחליט אם יהיה בכלל מנחה ומי זה יהיה, אלה לרוב המפיק והבמאי של הטקס. הם מקבלים יד חופשית יחסית בהזמנת אנשים ועריכת הטקס, כל עוד הוא לא חורג ממסגרת הזמן והתקציב וכל הפרסים מוגשים בשידור. יש דברים שנשמרים תמיד, כמו השארת פרס הסרט הטוב ביותר לסוף, או קטע המוקדש לזכר אנשי התעשיה שהלכו לעולמם, אבל רוב הטקס מנוהל בהתאם לחזון של המפיק והבמאי (כאשר ידוע להם שאם יעשו עבודה לא מוצלחת, כנראה שלא יתבקשו לחזור בקרוב). כך נוצר מצב שלפני כמה שנים, מתוך כוונה לקצר את הטקס, הוגשו חלק מהפרסים במעבר שבין המושבים בקהל ולא על הבמה. הרעיון זכה לתגובות שליליות ולא אומץ בטקסים הבאים.
אם האנשים האחראים על הטקס מחליטים ללכת על פורמט שונה, הם עשויים להציע שלא יהיה לטקס מנחה ומגישי הפרסים וקטעי הקישור ימלאו את מקומו, או שיהיה מספר גבוה של מנחים שיחלקו את האחריות ביניהם (כפי שנעשה כמה פעמים בשנות השמונים). אני לא יודע אם הם חייבים אישור מגבוה בשביל זה, אבל די ברור שמי שהציע את אדי מרפי כמנחה השנה, הוא ברט רטנר שמפיק את הטקס.
ב-1989, היה נסיון לרענן את האוסקר במספר שינויים. מלבד העדר המנחה, הוחלט שבמקום להכריז "והזוכה הוא…", מגישי הפרסים יגידו "והאוסקר הולך ל…" כדי להפחית תחושה של תחרות. הטקס גם ידוע לשמצה בקטע פתיחה ארוך וקיטשי להחריד שכמעט הוביל לתביעה מצד דיסני בגלל שימוש ללא רשות בדמות של שלגיה (התחפושת של השחקנית עוצבה על פי העיצוב של דיסני). הסברה של שנאוצר לגבי בעיות כלכליות הייתה יכולה להיות הגיונית, לולא קטע הפתיחה הזה שבוודאי עלה יותר ממשכורת של מנחה חד פעמי.
מה שעוד אולי השפיע (אם כי אני בספק), היה שביתת התסריטאים הגדולה של אותה שנה. השביתה אמנם הסתיימה כחצי שנה לפני הטקס, אבל כותבים רבים היו עסוקים בהשלמת העבודה שלא עשו לפני כן ויתכן שמפיק הטקס, אלן קאר, החליט להימנע מהצורך להעסיק כותב עבור המנחה. כאמור, האפשרות הזו נראית לי פחות סבירה כי השביתה הסתיימה הרבה לפני. לשם השוואה, שביתת התסריטאים של 2007-2008 הסתיימה שבועיים לפני טקס האוסקר וג'ון סטיוארט עדיין הנחה את הטקס עם מונולוג פתיחה וקטעי קישור.
אלן קאר?
ההוא מהסיגריות??
אחד אחר
http://en.wikipedia.org/wiki/Allan_Carr
TYD
(ל"ת)
היו אנשים שמגישים את הפרסים
והיו מן הסתם כמה קטעים מוזקיליים או ווידיאים שקשורים לסרטים המועמדים, אבל קטעי קישור קומיים לא היו.
אתה יכול להיעזר בזה:
http://www.fisheye.co.il/chris_rock_chris_tucker
וואו, איזה יופי!
כל הכבוד שהם מביאים כוכב שנמצא בשיא הפופלריות שלו להנחות את האוסקר! לא יכלו למצוא מישהו יותר טוב! ("בסדר, הבנו! אתה סרקסטי!")
או שזו החלטה ממש טיפשית, או שהם ממש סומכים על כך שהסרט המתקרב החדש שלו עם בן סטילר (Tower Heist – גם לזה עשו איזה עברות נוראי שאני לא זוכר כרגע) יזניק לו חזרה את הקריירה, שיש סיכוי מאוד קלוש שזה יקרה. יוחזר יו ג'קמן לאלתר!
אתה יודע שאדי מרפי מנחה את הטקס רק בגלל
שבמאי הסרט "Tower Heist" מפיק את הטקס?
עכשיו הכל מובן
(ל"ת)
גם בילי קריסטל למשל לא היה כזה כוכב על
ולהזכירך, אדי מרפי הוא גם החמור של שרק, סדרה שעשתה כמה דולרים פה ושם בשנים האחרונות. ככה שזה לא שהוא ישב מובטל בבית ורק חיכה לטלפון מהפקת האוסקר.
השם העברי של "Tower Heist"
הוא, תופים בבקשה, "מיליארד סיבות לשוד".
I rest my case
(ל"ת)
אני נח את המזוודה שלי.
לא "אל תפיל את המיליארד"?
כי זה על, אתם יודעים, מגדל. שהוא גבוה. או משהו.
לא הייתי מתפלא גם על זה
או על עוד דברים הזויים כמו "מת להתעשר" / "אבא בא לשוד" / "שודדים ללא הפסקה" וכו'. עם המצב של העברותים היום, זה באמת יכול היה לקרות.
5000 סיבות להנחות את האוסקר
חמשת אלפים דולר. זאת המשכורת של מנחה האוסקרים. ברצינות.
שכר סמלי למדי.
לא בשביל זה כוכבים מהשורה הראשונה (או אדי מרפי) יוציאו עצמם מהבית.
איך אתה יודע את זה?
(ל"ת)
הגמול הוא לא בכסף
הצ'ק הוא 5000 דולר. הבונוס יכול להגיע למיליונים בחשיפה ופרסום, הוא יכול להיות גם שווה ערך לכדור בראש במקרה של כשלון.
מרפי כבר קיבל כמה כדורים כאלה… אז נשאר לו רק לזכות מחדש בחשיפה ופרסום אם הוא יתן הופעה טובה.
קראתי ב- EW לפני כמה שנים
זה לא רשמי אבל האקדמיה לעולם לא תאשר את זה גם ככה.
אוף טופיק – רוב הסרטים הישראליים הקלאסיים (70', 80') יצאו בדיוידי בגרסת מסך מלא. האם זה יחס המסך הנכון ( בימדב בדר"כ אין נתונים טכניים לגביהם) ואם לא האם יש דרך לראות אותם בגירסה המקורית שלהם?
שמח בשבילו
אני זוכר לו את חסד נעוריו ואשמח לראות אותו חוזר לעצמו.
וגם החמור בשרק הוא אחלה
החלטה קצת ריסקית
קודם כל, הפעם האחרונה שהבנאדם הצחיק מישהו מעל גיל 14 היתה לפני משהו כמו 25 שנה. שנית, הגדולה שלו כקומיקאי היתה בהומור הגס, משולח הרסן והפרובוקטיבי שהוא הפגין, ומן הסתם שום דבר מתוכו לא יוכל לבוא לידי ביטוי בטקס האוסקר הממלכתי. אבל בתור מי שחושב ש- RAW ו- DELIRIOUS הם שניים ממופעי הסטנדאפ הכי מצחיקים שנוצרו אי פעם, אני די מחכה לראות מה הוא יעשה שם.
מוזר שזה לא מפתיע אותי?
אין לי הוכחות לזה, כי לא פרסמתי את זה בשום מקום, אבל כבר יותר מחודש שאני מסתובב עם ההרגשה שיציעו לאדי מרפי להנחות את האוסקר. בלי קשר לכך שברט רטנר, שמביים אותו בסרט חדש, מפיק את הטקס. פשוט הייתה לי הרגשה שהוא מייצג בדיוק את מה שהאקדמיה מחפשת עכשיו. הם קצת חוזרים בהם מהנסיונות לשנות פורמט בשנתיים האחרונות (כבר לא בטוח שיהיו עשרה מועמדים), אבל עדיין מחפשים דרך להגיע לקהל צעיר ולמשוך שמות גדולים לטקס עצמו. אדי מרפי רחוק משיא הקריירה שלו, לפחות מחוץ לעולם הדיבוב. מצד שני, יש איזו הערכה מחודשת אליו לאחרונה כקומיקאי. בטקס פרסים של קומדי סנטרל, הוענק לו פרס שוה ערך למפעל חיים, רק לקומיקאים צעירים יותר. אני מודה שהוא נראה מאוד כבוי כשקבל את הפרס ונראה שהוא עצמו לא מבין מה רוצים ממנו, אבל זה מעיד על כך שלא מתייחסים אליו כאל מישהו שמביך להעלות מול המצלמה.
בכלל, יש בארץ נטיה להתייחס לתפקידי הנחיה כאל חלטורה שחלק מהמנחים לוקחים כי אין להם משהו יותר טוב לעשות. זה לא ככה בארה"ב ובמיוחד לא באוסקר. מנחה האוסקר (מה שנקרא Master of Ceremonies) זו עמדה שדורשת הרבה הערכה והכרה בשביל לקבל. ABC לוחצים להעלות את הרייטינג והאקדמיה לוחצת לשמור על אווירה של טקסיות וגדולה, כך שהמנחה צריך לספק את שני הצדדים. הוא צריך גם למשוך קהל וגם להיות מכובד. בשנים האחרונות, הנסיונות לגייס מנחים מתאימים לא צלחו. אפילו ג'ון סטיוארט, שהיה בעיני המנחה המוצלח ביותר מאז בילי קריסטל, נכשל בהבאת רייטינג מספק. זה קשור גם לסרטים שמועמדים, כששמות יותר מוכרים שווים יותר קהל, אבל ABC נוטים לראות את המנחה כחלק מהחבילה ולרמוז שהוא לא מתאים לטקס נוסף. במילים אחרות, אין מה להצטער בשביל אדי מרפי שזכה בתפקיד נכסף ויוקרתי.
האם הוא עוד מצחיק? קשה לומר מכיוון שככל הידוע לי, הוא לא מופיע על הבמות כבר שנים ומתעקש להשתתף בסרטים כושלים (לא כולל סדרת שרק). מצד שני, גם בשיא הפופולאריות שלו, אדי מרפי היה מצחיק יותר מול קהל.
יש לי הרגשה שבאחת מתמונות היח"צ לטקס
יראה אדי מרפי באותה תנוחה של הפסלון…
נראה בעוד מספר חודשים. אני את התגובה שלי אזכור .
לא יודע לגבי זה
אבל אני מבטיח לך שבחלק גדול מהתמונות, הוא יהיה עם גבה אחת מורמת.
ועם חיוך חושף שיניים קדמיות
(ל"ת)
יש לי הרגשה
שבכל התמונות שלו הוא יהיה שחור, על כמה מתערבים?
100 שקל
כמו זאת?
ואם אני ילדת סנדוויץ?
צעירה מדי בשביל להכיר את הדברים הבאמת טובים שהוא עשה, ומבוגרת מדי בשביל לחבב את כל הדברים המעצבנים האחרים (כן, שרק מעצבן אותי! שלא נתחיל בכלל עם ד"ר דוליטל.)
רגע, לא מחזירים את פרנקו?!
אנטישמים, כולם אנטישמים.
אני מניח שהחליטו לקחת הפעם מנחה ער
(ל"ת)
או סחי
(ל"ת)
פרנקו הוא מגה סחי
(ל"ת)
הוא אכן סחי, אבל בניקוד טיפה אחר.
(ל"ת)
ברט רטנר כבר לא מפיק את הטקס
רטנר הרגיז לא מעט אנשים בהתנהלות התקשורתית שלו בחודשים האחרונים, אבל השיא היה ברגע לארס פון טרייר שהיה לו השבוע. במהלך שאלות ותשובות אחרי הקרנת "מיליארד סיבות לשוד", רטנר נשאל על החזרות שהוא עורך עם השחקנים לפני הצילומים. התשובה שלו הייתה בפשטות: "Rehersing is for fags".
לפי דיווחים, השימוש במילה המאוד לא פוליטיקלי קורקט "fags", הביא לאנטי מאוד חזק כלפיו ששיאו בפיטורין מתפקיד מפיק האוסקר. בהתחשב בכך שרטנר הוא כנראה זה שהביא את אדי מרפי כמנחה הטקס, נשאלת השאלה מי יחליף אותו בהפקה והאם זה ישפיע לטוב או לרע על מרפי.
http://www.awardsdaily.com/2011/11/brett-ratner-out-as-producer-of-the-84th-academy-awards/
נו, זו לא בעיה, שפשוט יביאו את גיל קייטס, כרגיל
אה, רגע
לא פלא שהסרטים שלו נראים ככה.
(ל"ת)