במבט ראשון, "מירוץ נגד הזמן" נראה כמו סתם אחד מאותם סרטי ג'אנק (לעתים קרובות עם ניקולס קייג') שמגיעים משום מקום אל האולמות הקטנים של סינמה סיטי ואז נעלמים. אבל לא, הוא לא כזה. הוא מקרה מאוד מיוחד של ג'אנק.
שום ביקורת שאוכל לכתוב כאן על הסרט לא תוכל להיות נוקבת וקולעת כמו זאת:
פול שרדר, במאי הסרט, פרסם את ה"פוסטר" הזה בפייסבוק. נמצאים כאן הוא עצמו, ניקולס ווינדינג רפן ששימש כמפיק הסרט, ושני השחקנים הראשיים, ניקולס קייג' ואנטון ילצ'ין. על החולצות שלהם מודפס הסעיף בחוזה שעליו הם חתומים, שאוסר עליהם, למעשה, לומר מילה רעה על הסרט. במילים אחרות: אסור לנו לומר שום דבר רע, ולכן אנחנו לא נאמר כלום, כי שום דבר טוב בוודאי שאין לנו להגיד. הסעיף הזה – שהוא ככל הנראה סטנדרטי בעבודה מול אולפן הוליוודי – הוא הסיבה שכמעט לא קורה לעולם שמישהו שהיה מעורב בסרט, ולא משנה עד כמה הוא מחורבן, יאמר בגלוי שהוא לא מרוצה מהתוצאה. בשביל שהבמאי, המפיק ושני שחקנים בעלי שם יתגייסו לאמירה כזאת – בשביל זה צריך אסון קולנועי שלעומתו הטיטניק היתה פרויקט מוצלח. הספינה, לא הסרט. שרדר טוען שהסרט נלקח מידיו ועבר עריכה מחדש, שינוי פסקול ואפילו שינוי של גווני הצבעים בתמונה, כל זה ללא שליטתו ומבלי שהיתה לו מילה כלשהי בנושא. הסרט שיצא – לטענתו של שרדר – הוא לא סרט שלו. ובוודאי שלא סרט טוב.
אז אם ניקולס קייג' ופול שרדר אומרים, מי אני שאתווכח? הם צודקים לחלוטין. "מרוץ נגד הזמן" הוא אכן סרט נורא. אבל האמת, אני לא בטוח שאני מאמין שכל זה אך ורק אשמת האולפן, ושזה נובע רק משינויים ועריכה שנעשו אחרי שהסרט צולם. קשה לי לדמיין "גירסת במאי" של הסרט הזה שהופכת אותו ליצירה משובחת. ובואו נודה, אם להסתמך על היצירה שלו בעשור האחרון, העובדה שפול שרדר יצר סרט גרוע היא לא ממש מפתיעה ("The Canyons" ו"דומיניון: פריקוול למגרש השדים" הם שניים מיצירותיו. לא ראיתם? יופי לכם).
אולי הסרט באותה גירסת במאי דימיונית היה לפחות רע באופן מעניין. "מרוץ נגד הזמן" שבקולנוע הוא אפילו לא זה: הוא פשוט משעמם, סרט חסר השראה או עניין שנראה ומרגיש כאילו ראינו אותו כבר מאתיים פעם. ניקולס קייג' הוא סוכן CIA שמחפש טרוריסט שהתעלל בו, וגזר לו חתיכה מהאוזן, לפני 22 שנה. "הוא מת!" כולם אומרים לו, אבל קייג' מתעקש שהוא חי. והנה, הוא מקבל מידע על פיו ייתכן שהוא צודק. הוא מתחקה אחרי הטרוריסט עד לאפריקה כדי לנקום את נקמתו. הסוכן קייג' סובל ממחלה שהורגת את מוחו באיטיות, וגורמת לו לבלבול ולהזיות; הטרוריסט סובל ממחלת דם נדירה שמגבילה גם את זמנו על פני האדמה. השאלה היא אם יצליחו להרוג זה את זה לפני שהטבע יקדים אותם.
האם אחד הסיפורים העתיקים ביותר בעולם יכול להפוך פתאום לחדש ומרתק אם רק מוסיפים לתיאור העלילה "…ושניהם חולים במחלות סופניות"? כנראה שלא. באמת שאין פה כלום: זה סתם עוד סוכן שרוצה נקמה באיש רע כלשהו, במה שהיה יכול להיות פרק סטנדרטי של אחת מהרבה סדרות טלויזיה. הסרט לא טורח להצדיק את השאיפה לנקמה שבבסיסו: הנבל לא הרג את אשתו או את הבן של הגיבור, הוא רק הרביץ לו ועשה לו חתך קטן באוזן. ג'ק באואר עובר עינויים קשים יותר בכל שעה בממוצע. ועל זה הסוכן קייג' מתבכיין 22 שנה? יאללה, תתבגר. המתח לא מותח, קטעי האקשן הבודדים ערוכים באופן מביך. אם היו קטעים טובים בסרט, נראה שהם באמת ירדו בעריכה.
נוסף לכל, בואו נדבר על המובן מאליו: ניקולס קייג'. השחקן הזה, שלא אומר לא לשום דבר, איכשהו נחשב עדיין לכוכב, ולא משנה כמה זבל הוא יעשה: בשנת 2014 לבדה הוא הופיע בארבעה סרטים שונים, אף אחד מהם לא מתהדר בציון IMDb של מעל 5. כמובן, קייג' הוא קייג', ולכן כרגיל יש לו סצינות שבהן הוא מתחרפן ועושה פרצופים מדאיגים. אבל גם בכך הסרט לא מצטיין. אם כל שחקן אחר היה בוחר בטכניקת המשחק הייחודית הזאת היו שולחים אותו להסתכלות, כמובן, אבל אצל קייג' זאת הופעה באנרגיה נמוכה יחסית. אפילו ההתחרפנויות שלו חלשות.
"מרוץ נגד הזמן" הוא כישלון משמים שאין שום סיבה לראות, לא בקולנוע, לא בטלויזיה ולא בשום פורמט אחר. ואת זה לא אני אמרתי – אמרו את זה פול שרדר וניקולס קייג'. ותאמינו להם, הם צריכים להבין בזה. לשניהם יש הרבה ניסיון עם סרטים גרועים.
פורסם במקור בוואלה
משטרת הפוטושופ
שאלה שמסבכת את הסיפור: מה יש לאנטון ילצ'ין על היד?
בתמונה שלו ב"פוסטר" (הימני מלמעלה), פרק היד שלו, מתחת לאגרוף, מפוטשפ בבירור ובאופן לא מוצלח. השאלה היא למה. מה יש לאנטון ילצ'ין על פרק היד שפול שרדר (או מי שאסף ופרסם את התמונות האלה עבורו) רוצה להסתיר?
בתמונה המצורפת קשה לראות את שרידי הריטוש
לכן חיפשתי ומצאתי תמונה ברזולוציה גבוהה יותר, שם זה נראה בבירור. אולי קעקוע של צלב קרס?
הימור שלי - אנטון לא התאפק וכתב איזה משהו שלילי על הסרט על הזרוע
בסגנון מרדכי ואנונו כזה… זה לא חייב להיות משהו ישיר, יכול להיות סתם משהו מרומז (הרי כל המטרה של התמונה היא להביע תרעומת מרומזת על הסרט מצד המשתתפים בו). עממה, שרדר קצת יותר בוגר ממנו, ולא רצה לעשות משהו פומבי נגד הסרט ולכן צינזר את זה.
לאו דווקא בגרות.
כמאמר ההדפס והידיעה, הם חתומים על סעיף שמונע מהם לטנף על הסרט. אם אכן היה מדובר במסר מתריס או משמיץ, שרדר מנע מעצמו ומילצ'ין פעולה משפטית מצד האולפן.
ניקולאס קייג' הפך לסמן לסרט איכותי
אבל בקטע שלא.
מה הסרט הטוב האחרון שלו בעצם? שר המלחמה (טוב אך אוברייטד) ? עימות חזיתי (מעולה) ? או שהיה משהו אחריהם?
ג׳ו היה סביר
וכמובן קיק- אס
אם סופרים סרטי אנימציה, "הקרודים".
אם מחשיבים סרטים טראשיים במכוון אך כיפיים, "מרדף עצבני".
אם מחשיבים תפקידי משנה, "קיק-אס".
אם רוצים סרט לא-מונפש, לא בקטע-מודע-לעצמו, פשוט סרט טוב שבו ניקולס קייג' מופיע בתפקיד ראשי – נדמה לי שהאחרון היה באמת "שר המלחמה". סרט שחוגג יום הולדת 10 בקרוב. וואו.
אוי, אדפטיישן סרט ממש ישן בעצם
(ל"ת)
מרדף עצבני מ-2011 ופקד מושחת מ-2009
שניהם סרטים הזויים ומעולים.
ואחד הסרטים האהובים עליי שלא הוקרן בארץ אף פעם – The Weatherman (מ-2005).
לוחם צדק מ-2011 היה לטעמי חביב פלוס בהחלט למרות הביקורות הלא טובות.
שאר הסרטים מהשנים האחרונות לא משהו, בלשון המעטה.
אנשי המזימות היה לא רע לסוגו
אבל גם הוא מ-2003
רצים בטאמבלר המון,המון
גיפים ולינקים לראיונות על רוברט פטינסון, שמספר על כמה הוא שונא את דמדומים אפילו יותר מאיתנו.
מצד שני, אני לא יודעת כמה זמןעבר לאחר הסרטים עד שהוא העז לדבר כך
זה סטייטמנט
מצטטים אותו כל כך הרבה כי הוא מקרה מיוחד. אם אני זוכרת נכון, הוא רצה להפסיק להופיע בהמשכים אבל החוזה חייב אותו, אז הוא ניסה בכוח שיפטרו אותו.
הפסקה הראשונה מזכירה לי ראיון שראיתי מתישהו,
של מייקל פסבנדר שמודה שאולי יכול להיות שיש מצב שפרומתאוס הוא לא הסרט הכי -הכי- טוב בתולדות הקולנוע. ואז נבהל מעצמו שהוא אמר דבר כזה, אם אני אמצא אותו שוב אני אשים לינק.
אוף טופיק אבל
לא היה גם סיפור עם כריסטיאן בייל שביקש לא לראות איזה סרט שלו? האם זה היה אקסדוס?
עד שקראתי ניקלאס קייג' הייתי בטוחה שזה אורי גוטליב בתמונה (הראשית)
(ל"ת)
לNT TIMES הייתה כתבה על שרדר
זאת הייתה עיתונאות שעוקבת אחרי שרדר תוך כדי ביום "הקניונים" עם לינזי לוהן. אתם יכולים לדמיין איך זה נגמר ומה קרה על הסט של הסרט. כמו כן הכתבה כללה ביקורת מרומזת כמו פטיש 5 קילו לכך ששרדר הוא אולי תסריטאי טוב אבל במאי…הוא לא ממש.
יש שם ,נדמה לי,סיפור על סרט שהוא ביים בשנות ה80 עם ג'ורג' סי. סקוט, שהיה אלכוהוליסט. באחד הטייקים סקוט לא היה מוכן לצאת מהקרוואן ושרדר נכנס בשביל לשכנע אותו לעשות את הסצנה, סקוט היה מוכן לכך רק אם שרדר יבטיח לו שלעולם הוא לא יביים אפילו סרט אחד נוסף…