"משחקי הכס" היא סדרה כזאת שלא כל מי שנכנס חי לתוך עונה שלה ייצא ממנה באותה הצורה. ולכן, בכל עונה מצווה עלינו לשחק טוטו-מוות. החוקים לגמרי פשוטים: עוד לפני שהעונה מתחילה (כלומר, ראשון הקרוב בלילה), אתם כותבים לכם רשימה של דמויות שלדעתכם ימותו במהלך העונה. נקודות בונוס מקבלים על דמויות משמעותיות: לא חוכמה להגיד שניצב 17 ימות, אבל אם אתם מהמרים על טיריון או אריה – זה כבר דורש אומץ. אלה ההימורים שלי לעונה הקרובה. הימורים שלכם יתקבלו בברכה.
-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
תוכן וידאו חדש? על משחקי הכס?! יש!!!!
לא להישמע גרידית מדי, אבל אני מקווה שזו סנונית ראשונה מתוך משהו שיימשך לאורך העונה.
לגביי הימורי מוות, היחידה מהרשימה הזו שאני בספק גדול לגבייה זו סרסיי. איכשהו קשה לי לראות אותה לא שורדת לעונה האחרונה.
אני משתדלת להיכנס לעונה הזו עם כמה שפחות ציפיות. יהיה מעניין לראות לאן העלילה תתפתח לקראת סיום הסדרה. מה שכן, אני מקווה שהדמות של יורון גרייג׳וי לא תהיה רמזי בולטון redux, היה לנו כבר אחד כזה והיה מאוד מספק להיפטר ממנו.
אני מהמר על טיריון.
(ל"ת)
היחידים שאני (כמעט) בטוחה בבטחונם
לעונה הנוכחית הם ג׳ון, דאינריז וטיריון.
אמנם הסדרה הזו ידועה בהריגת דמויות ראשיות, אבל הפעם האחרונה שמתה דמות גיבור ראשית באופן ממש לא צפוי הייתה בחתונה האדומה. איכשהו קשה לי לדמיין שמישהו משלושת הדמויות האלו לא יהיה שם לעונה האחרונה.
מה שכמובן אומר שאם זה אכן יקרה זה יהיה עוד יותר מפתיע ואפקטיבי, אז אם אכן כך יהיה – שאפו.
ג'ופרי?
והפרק סיום של העונה הקודמת גם לקח מאיתנו כמה וכמה דמויות, אומנם לא ראשיות ברמת מד סטארק אבל גם רוב לא היה בדיוק הפרונט של משחקי הכס.
כתבתי דמות *גיבור* ראשית
בפעם האחרונה שבדקתי ג׳ופרי לא היה גיבור אלא נבל.
מאותה סיבה סרסיי לא ברשימה שלי. אני מחשיבה אותה לדמות הנבל הראשית שנשארה בסדרה ומאמינה שגם היא תשרוד את העונה, אבל אני הרבה פחות בטוחה לגביה מאשר לגביי השלושה שהזכרתי.
אהה מתנצל
פספסתי את ההבחנה בין סתם דמות ראשית לגיבור. מסכים.
ג'ון?
זה שהוא הוחזר לחיים לא סותר את העובדה שהוא נהרג.
בסדרה לא אוזכר הקטע שאחיה של סרסיי יחנוק אותה
תקנו אותי אם אני טועה.
נאמר בנבואה (עונה 5, פרק 1) ששלטונה כמלכה לא יאריך ימים מאחר ומלכה אחרת, צעירה יותר, תבוא במקומה, אבל לא נאמר כלום בקשר למותה בידיי אחיה. אולי זה היה בספרים (לא קראתי), אבל הסדרה הרי כבר חרגה מעלילות הספרים לא פעם.
באופן כללי, לא הייתי ממהר להספיד את סרסיי. כולם יודעים שהיא בעמדת נחיתות, כולם חושבים שאין לה סיכוי, זה הדבר הכי צפוי והכי הגיוני, ודווקא בגלל זה אני משער שהיא שוב תצחק על כולנו בסוף.
גם לי לא זכור שזה קרה בסדרה
אבל אני די בטוח שאם סרסיי מיועדת למות הספרים, היא תמות גם בסדרה – פשוט הם בחרו לא לחשוף את זה.
And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you.
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Maggy
מכאן הציטוט
Valonqar is High Valyrian for "little brother".
כמו שאמרתי
הציטוט הזה לא נכלל בסדרה, רק בספרים.
https://www.youtube.com/watch?v=iPCAfvHV-A0
שדיאנריז תמות אינשאללה
כבר שנים אני מחכה שדיאנריז תמות, ראבאק! שמישהו כבר יתקע בה איזה חץ. מורעל. לצוואר.
הרי בסופו של יום מה ההבדל בין דאינריז לבין אחיה האפס הדושבאג מהעונה הראשונה?
שלהבדיל ממנו, היא לא יכולה להשרף… זה הכל! אבל חוץ מזה – היא בדיוק אותו הדבר כמו האח הדפקט שלה: יהירה. מפונקת. וחושבת שהכל מגיע לה בגלל השם משפחה שלה…
כל הזמן מנגנת "זו הזכות שלי" "זו הזכות שלי". כושיליראבאק של הזכות שלך.
אני בעד סרסיי לאניסטר. כן. ועוד איך אני בעדה! אני בעד הגמד. אני בעד ג'ון סנואו. אני בעד ליטלפינגר. אני בעד כל הדמויות בסדרה שלא נולדו עם 'שם' ולא נולדו עם 'זכות' – אלא עשו לעצמם את השם ולקחו לעצמם את הזכות.
אני בעד אלו ש״באו מלמטה״, ושלא היו אמורים להיות זכאים לכלום – אבל נלחמו ושאפו ורדפו ועשו טעויות ונכשלו וניסו שוב והצליחו… בלי שום דרקונים מעופפים ובלי קסמים ובלי נעליים… העולם שייך לאלו שנלחמים עליו ומרוויחים אותו… לא לאלו שחושבים שהכל מגיע להם רק כי נולדו למשפחה מסויימת.
סרסיי לאניסטר בהחלט נולדה למשפחה מסויימת.
(ל"ת)
אתה צודק והכל
אבל תכלס, רק ליטלפינגר בערך עונה על התיאור שלך. כל השאר פריבילגים בטירוף.
אם כבר
דיאנריז בנתה את עצמה הרבה יותר "מלמטה" מאשר בייליש. כן, היה לה שם משפחה, אבל זה בערך הכל. היא נולדה כנסיכה גולה, כשאיום התנקשות מתמיד מרחף מעליה, ונמכרה כבייסיקלי שפחת מין לחונטה של ברברים. היא מצאה דרך להפוך את זה למנוף. לעומתה – בייליש היה בן חסות של הטאלים והתחנך שכם לשכם עם אצילים מגיל אפס.
שם משפחה זה לא בערך הכל, זה באמת הכל
זהו עולם פיאודלי. היא חותנה בעל כורחה בכדי להשיג לגיטימציה לברברים ומאותו רגע היא עצמה הייתה מלכה ברברית. כל ההתקדמות משם די לינארית ונסמכת על שמה והדרקונים שלה.
בכדי להשתתף ב"משחקים", אתה צריך להחשב שחקן, זאת אומרת לעמוד בסטנדרט מינימאלי של אצילות או לוחמה, כמו רף אולימפי. בכל אולימפיאדה מדברים על האנדרדוג שלוקח את הזהב מהפייבוריט וכו'. אבל כולם שם הם מראש שחקנים ברמה אולימפית: בייליש הוא אציל סוג ג' שבנה עצמו ונמצא בגמר. תכלס, הסריס יותר מרשים מכל הרשימה שטל ציין במה שהיה צריך לעבור בדרכו מעלה.
אה, ואלו משחקי הכס – כולם תחת איום התנקשות ;)
היא לא נסמכת רק על השם והדרקונים שלה.
פעם אחר פעם היא הוכיחה את עצמה בתור מלכה בעלת חוש צדק. בין השאר, כאשר שחררה את העבדים מהפרנסים ואת הדותראקים משליטת החאליסיות המזדקנות. כן, יש לדמויות בסדרה הרבה אמונות תפלות במאגיה, אבל היא הוכיחה את הקסם שלה: מבחינה טכנית, היא לא נשרפת והיא החזירה לעולם את הדרקונים, ומבחינה מטאפורית, יש לה כריזמה מטורפת.
לשם שלה בתור טארגריאנית אין השפעה על הדותראקים והעבדים. אלו המעשים שלה שגררו את הכבוד שלהם.
והדרקונים שלה כשלעצמם לא נותנים לה שליטה על ווסטרוז, כפי שנאמר שוב ושוב בפרקים האחרונים.
לדעתי היא תמות בעונה הבאה
מי שעוקב אחר הספרים יודע שזה לא ממש אופייני לסופר לבנות דמות כמו שהוא בונה את דיאנריז כדי שהיא תנצח בסופו של דבר, זה פשוט יהיה אנטיקלימטי. הוא מרים אותה כל כך גבוהה רק בשביל להפיל אותה, והנפילה הזאות תיהיה הרבה יותר כועבת עבור אוהדיה.
לפחות זה מה שאני חושב.
מי אמר שהנבואה תתגשם?
יותר מדי צפוי מצד ג'ורג' מרטין לגרום לנו להאמין וללכת שבי אחרי נבואה רק כי 85% ממנה התגשמו.. אז כנראה היא לגמרי נכונה. לא ככה רדפיש?
אני מהמר על סאנסה
בגלל שכמו שזה נרמז בסוף העונה הקודמת, מתחיל להיפער קרע בינה לבין ג'ון סנואו כנראה על מידת הלגיטימיות שלו בתור מלך. אחד מהם כנראה ייהרג בסכסוך הזה, לא סביר שזה יהיה ג'ון סנואו כי הוא כבר מת וחזר לחיים ולכן זאת כנראה תהיה היא.
אני מהמר שסאנסה לא רק תחיה אלא תנצח בסוף הסדרה
1. פה מסבירים את זה יותר טוב ממני (ובכללי מומלצים).
2. תכלס, הקרב האמיתי הוא בין ליטלפינגר לבין הסריס (שכחתי שמו). הרוב הם שחקנים במופע המריונטות שלהם. יש שחקנים מוכשרים מאוד, כמו כמה מבני לניסטר וכמה "טנקים" (במובן של משחקי מחשב) כמו דאינריז.
יש עוד מלא שחקני משנה ועלילות רקע יפות (כמו המהלכים הלבנים) בשביל שיהיה שמח. "יהיה שמח" == הרגשה של עולם שלם שהעלילה המרכזית מתרחשת בתוכו ומתכתבת איתו (פה החוזק העיקרי של משחקי הכס לדעתי). ברגע שעלילות הרגע באיכות ירודה (כמו עם הקטע של השחרור של הג'ינג'י ע"י אחותו) ממש מרגישים זאת, וכולנו פחות שמחים.
המסקנה היא שכקוטן הזין כן גודל האמיבציות?
זאת אומרת, אני מתנצל על הגסות, אבל זה ממש משתמע כאן.
אהה.. מה?
מעניין מה אתה רואה כשאתה עושה במבחן רורשאך, אבל לפעמים סיגר הוא רק סיגר.
מצד שני, אולי עלית על איזושהי פיקסציה של ג'ורג' ר. ר. מרטין…
למה?
יש שתי דמויות שהן אשפיות המניפולציה הפוליטית בסדרה. לשתיהן יש, באופן מאוד מוצהר, עניין עם גודל/העדר איבר המין הזכרי.
יכול להיות ששתי העובדות הללו (מיומנות פוליטית + גודל הזין) לא קשורות האחת לשניה, כמובן. אבל את הצימוד הזה לא אני עשיתי, אלא מרטין.
מה בעצם אנחנו יודעים על הזין של ליטלפינגר?
(שואל 50% כי אני סקרן ו-50% כי זה מצחיק)
אנחנו יודעים שהכינוי שלו נובע ממנו
זה לא אומר כלום על האיבר עצמו (אלוהים, הדברים שאני מוצא את עצמי כותב בעין הדג), אבל זה כן אומר שהדימוי הציבורי שלו קשור בעניין העדר הגודל
הכינוי של ליטלפינגר
נובע משני דברים למיטב ידיעתי:
1. הוא נולד וגדל באזור על המפה שנקרא ״האצבעות״. הנחלה של משפחתו הייתה ממוקמת על ה״אצבע״ הקטנה ביותר.
2. כשהוא הגיע לריברן כילד, הוא היה יחסית נמוך וקטן לגילו.
בעיקרון זה כינוי שהודבק לבייליש כלעג על מוצאו, אבל לאחר הרבה שנים, כשהוא הגיע למעמד גבוה, הוא אימץ לעצמו את הכינוי הזה כמעין בדיחה אירונית לכך שהוא התחיל כליטלפינגר, ובסוף הגיע לאן שהגיע.
כן, מה שארמלדו אמר. מתי בדיוק היתה איזושהי התייחסות, אהמ, לגודל?
אני זוכר שיש סצנה שבה דמות אחרת מתייחסת לזה מפורשות
אבל לא מעבר לזה. יתכן שאני טועה.
לו רק אלוהי ווסטרוז היו רחמנים כלפי הסטארקים כמוך
(ל"ת)
אני מנסה לחשוב על דמות כלשהי בסדרה הזאת שעדיין אכפת לי ממנה, ואני לא רוצה שתמות, ולא מוצא כזאת.
אולי רק דאבוס. בעולם אחר הייתי גם אומר ג'יימי, הדמות האהובה עליי מהספרים, אבל כמו שציינתי פעם העיבוד שלו לטלוויזיה הוא שני רק לסטאניס בעד כמה הוא חוטא למקור. ולא, זה לא בקטע של "כל מה שבספרים יותר טוב!!!!", באמת תגידו לי, איזה טעם יש לדמות שלו אם נכון לכרגע הוא עדיין נמצא באותו מיינדסט שאיתו הוא התחיל את העונה הראשונה, של "סרסיי אחותי כפרעלייך חיימשלי זה רק את ואני נגד כל העולם ושזידיינו כולם"? את השברים ביחסים שלו עם אחותו וההבנה שלו שאולי היא לא תמיד בסדר כבר היינו אמורים לראות לפחות לפני שתי עונות. הם אפילו לא התחילו להציג את התהליך הזה, ואני בספק אם הם יצליחו לדחוס אותו לשתי עונות מקוצרות והרבה יותר מדי מאוחרות בלי שזה ייראה מאולץ.
איזה כיף!
טופיק משחקי הכס רשמי כך שלא נראה אוף-טופיקס מבצבצים בכל כתבה רעננה
עוד דבר שקצת פוגם ברומן הרומנטי של תולע אפור ומיסאנדיי
זו העובדה הפעוטה שהחתן מסורס באופן יסודי למדי
ואולי לא!
קיים דיון ער בשאלה האם למעשה לתולע אפור יש שני פונפונים על המצנפת.
איפה קיים?
לפחות בספרים זה היה מאוד חד משמעי
קיים בעיקר פה.
(פיסקה רביעית בערך).
וזה מאוד משעשע שזה כבר הדיון השני בעמוד הזה שעוסק, אה, בבולבולים.
ואחרי זה עוד אומרים שהעירום לא רלוונטי
פיש, אתה מביא ציטוט של עצמך כחיזוק לעמדה שלך?
כבוד! נראה לי שאתה בשל לכניסה לפוליטיקה D-:
יותר מזה, אני בדרך להיות אסי דיין!
ולראיה, ציטוט שלי.
"מהביקורות הטובות שרד פיש כתב" - אייל חדד
(ל"ת)
מסיבת נקניקיות 2
(ל"ת)
אם כבר התעסקנו עם סמלים פאליים,
האם בעונה הזאת נראה את שובה של אורטל?
אף פעם לא ימאס לך להמציא עוד מטאפורות למיקרופון והאוזניות?
נ"ב אני ממש גרוע בזה.
התמסחרות סופית של הסדרה
המשיכו את הקו שהתחיל בשתי העונות האחרונות והם הולכים ומתקרבים להיות גרסת "מהיר ועצבני" של עצמם.
לאט לאט כל קווי העלילה, כל הדמויות, כל דבר אפשרי, מקבל קלישאות וקטעים די חסרי הגיון של מזל מוגזם. לא היה אפילו משפט אחד שנון הפרק, אקט אחד מפתיע, מהלך אחד חכם של משחקי שלטון. אפילו השפה כבר לא ספרותית ונהפכה לאנגלית רגילה ומודרנית לכל דבר.
הייתה פה נטו התלהבות מנופים ואפקטים וניסיון נואש ליצור אפיות על כלום.
למקרה שמישהו לא שם לכל זה, נתנו הופעת אורח שהיא לגמרי מעולם הפופ, כדי שלא נשכח לרגע לאיזו סדרה ממוסחרת הם נהפכו.
אני יודע שזה רק הפרק הראשון העונה ועוד יקרו דברים, אבל כשזאת מגמה שהולכת כבר שתי עונות, לא מאמין שהכיוון ישתנה בהרבה.
כל הכבוד להם שהצליחו ליצור, יחד עם הספרים של ג'ורג' מרטין, סיפור כל כך סוחף ויפה שמלהיב אנשים. חבל שהרסו אותו עם ההצלחה.
הסדרה הזו הייתה מסחרית מאז ומעולם
את די חייבת להיות מסחרית בתור סדרת דגל של HBO שכל פרק שלה עולה מיליונים רבים.
אולי זה בגלל שלא קראתי את הספרים (שומרת את זה למתי שהסדרה תסתיים), אבל אני באמת לא רואה את ההבדל המהותי והמובהק בין הסדרה שראיתי בעונות 1-4 למה שהיה בעונות שמאז. להיפך, העונה האחרונה התהדרה לדעתי בשניים מהפרקים המדהימים ביותר שהסדרה הנפיקה (קרב הממזרים ופרק הסיום).
העלילה מתקדמת לכיוון שאליו היא נבנתה מתחילת הדרך. אנחנו עכשיו ב-Final stretch וזה הגיוני שקווי העלילה יתחילו להצטלב, שקונפליקטים יגיעו לשיאם ויפתרו, שהמסע יגיע ליעד.
לגביי הפרק הראשון, בעיני בהחלט היה בו רגע נהדר, גם אם לא מפתיע ביותר – המשתה שפתח את הפרק היה רגע מזוכך של קתרזיס. פתיחה נפלאה לעונה מבחינתי. יתר הפרק היה יותר על תקן הכנת הקרקע לבאות, אבל באופן אישי לא השתעממתי לרגע.
ועדיין אין לי מושג למה אנשים כל כך התעצבנו על ה-cameo של אד שירן. הוא היה לא מזיק בעליל. הסצינה הזו הייתה מאוד מוצלחת בעיני והעבירה יפה את הנקודה. הנוכחות שלו לא פגעה בה כהוא זה מבחינתי.
בעיני, משחקי הכס סוחפת ומלהיבה לא פחות כרגע מאשר בעונות קודמות. להיפך, נדמה שההתרגשות והציפייה לסדרה רק הולכים וגוברים ככל שהיא מתקרבת לסיומה. ככה זה לפחות מרגיש מהפינה שלי.
מזל שהיא לא מעריצה שלי
ככה הייתם רואים גם אותי שם. במילים אחרות – מה הקשר? תעשו לה הפתעה – אבל למה על חשבון הצופים?
פשוט מדי.
סדרה שהייתה מורכבת ומסועפת הפכה ל… פשוטה מדי. ממש פשוטה מדי. וזה, למרבה ההפתעה, קצת משעמם.
מספר הדמויות ירד משמעותית.
המניעים והעמדה של כל דמות ידועים, ברורים ומפורשים.
המלחמה ברורה, הצדדים ברורים, המהלכים ברורים בעת ביצועם (גם אם לא ידועים מראש).
אפילו הכוונות של הצדדים מוכרזות במפורש.
הדמויות התאחדו לקבוצות. כעת יש לנו מעט קבוצות, וכל המשחק מתרחש ביניהן. אין פוליטיקה פנימית.
ה"מחלוקות" שמנסים להציג בין שתי דמויות (ג'ון וסנסה, סרסיי ואחיה) הן בדיחה לעומת הפוליטיקה המסועפת שפעם שרתה במקומות האלה. מאבקי השליטה המתוחכמים של בתוך קינגס לנדינג הוחלפו בוויכוחים פשטניים בין שני אחים. זה עצוב ממש. לא ראינו אפילו מועצה קטנה או ימין-מלך. אין שום כוח חדש שנכנס לתוך הוואקום שנותר. מספר הדמויות צומצם משמעותית, ואף-אחד לא מחליף אותן.
בשלב הזה הסדרה כבר לא יכולה להפתיע אותנו בפעולות כמו המרדה בעזרת בית ואסל (פעולה שהלאניסטרים ניסו לבצע 3 פעמים בעבר: בולטון במקום סטארק, פריי במקום טאלי, והפראים במקום אירי). כבר לא מדברים על הבתים הואסלים. אין באמת פוליטיקה פנימית. רק פוליטיקה חיצונית בין קבוצות ברורות ופשוטות.
בקיצור – אני מתגעגע לעונות 3-1.
שאלת תם
גילוי נאות – אינני צופה של הסדרה, כל מה שאני יודע זה שיש כמה ממלכות שלא מסתדרות זו עם זו ומטבע הדברים ישנם קרבות מדי פעם.
הרבה אנשים (ממה שאני שומע/קורא/עד לו) מכתירים אותה בתור אחת מהסדרות הגדולות שנוצרו אי פעם, עכשיו – קודם כל מעניין אותי להבין איך היא בכלל נכנסת לטייטל של "סדרת מופת גנרית" אם אין שום עומק (פילוסופי או מכל סוג, זה פשוט ההוא שונא את ההוא שעשה לו ככה מתישהו ולכן הוא כורת ברית עם ההיא שחייבת לו טובה וביחד הם עושים לו כך וכך אכזרי במיוחד. תקנו אותי אם אני טועה)
גם אם יהיו כאלו שיגידו שהסדרה פרצה דרך מבחינת כל מה שנוגע להפקה, זה פשוט לא מספיק, לא קרוב להספיק. לא באתי לקנטר או משהו – רק להבין באמת על מה כל המהומה.
הספרים, בחור, הספרים...
כל העומק הוא שם.
אתה טועה
וזה לא מפתיע בהתחשב בכך שלא ראית את הסדרה. גם בלי לצפות בסנדק אפשר לקבל את הרושם שהוא סתם סרט על תככים פנימיים במשפחה, ההוא שונא את ההוא, ונוקם בו, ואכזריות וכולי. רק שזו דרך עקומה מאד לשפוט מוצר תרבות כלשהו. מציע פשוט לצפות כדי לגבש עמדה.
אבל אם אתה מתעקש להבין באופן אקדמי איפה פה העומק – הנה טעימה:
מדובר בסדרה שעוסקת בעיקר בעונותיה הראשונות בכח, במי מחזיק אותו, מתוקף מה, מה מאפשר אותו ובאיזה אופן הוא מיושם. שהפוליטיקה שבה, עד כמה שהיא כביכול רחוקה מאיתנו, מתגלה כל הזמן כרלוונטית לגמרי.
היא משתמשת בתפאורה של עולם פנטזיה אפי סטייל שר הטבעות כדי להפוך את כללי הז'אנר. לספר סיפור שאין לו מבנה של סוף טוב וקתרזיס. שהאלימות בו אינה מאשררת את הערכים של הצופה, אלא מדממת ומזעזעת ששוללת ממך כל הזמן את הסיפוק שציפית לו. הסדרה הזו לוקחת מערכי ציפיות שנוצרו סביב תבניות סיפוריות שחוקות והופכת אותן על הראש. אין בה גיבור מוגן מכל פגע שהעלילה מתעקמת כדי לשרת את התהליך שלו, אלא אוסף של דמויות שכל אחת בטוחה שהיא מרכז הסיפור שלה אבל שהתהליך של אף אחת מהן אינו ברור מראש. כי ההשראה שלה היא ספרי היסטוריה, ולא ספרות נרטיבית.
היא בונה עולם שבו אי אפשר אפילו לדמיין מלחמת טוב ברע, כי ערכים הם כלי פוליטי כמו כל דבר אחר. כי זוועות מחרידות לגמרי מבוצעות בשם ערכים נעלים. היא מציגה דיון מורכב ובכלל לא פשטני על היכולת לגבש עמדה בסוגיות מוסריות בתוך עולם ציני ואקראי. היא אחד הדברים הכי אלימים וציניים שקיים על המסך ועדיין מכילה שורש הומניסטי ופצפיסטי מובהק.
ונכון – כל הדברים האלה הלכו ואבדו ככל שהסדרה חרגה מהספרים. ועדיין – הסדרה הזו אינה רק מהפיכה בערכי ההפקה של סדרות טלוויזיה, היא גם בשורה הראשונה של הסדרות מבחינת העושר הרעיוני שהיא מכילה.
זה מה שחיפשתי, תודה
(ל"ת)
חבל רק שזה לא ממש נכון בעונות האחרונות
אבל זה בהחלט מאפיין את העונות הראשונות.
ברטרוספקטיבה, זה היה חתיכת אנדרסטייטמנט.
(ל"ת)
אני נאלץ להסכים
העונה הזו הצליחה לשבור הרבה מאד ממה שהפך את משחקי הכס למה שהיא. אני בכל זאת מרוצה מהפרק האחרון, אבל מבואס ממש מכל הכתיבה הבינונית שהיינו צריכים לעבור בדרך אליו.
אוקיי קצת מרגיזה התגובה
אבל לכל אחד זכות לדעה.
לגבי שלשלאות בספריה זו לא המצאה של הסדרה
https://en.wikipedia.org/wiki/Chained_library
לגבי אד שירן – בת ה17 נשארה עד שתיים לפנות בוקר לצפות בסדרה בזכותו!
והיא בטח לא היחידה. יש לו יותר מעריצים מבנדיקט.
המונטא'ז אכן מוזר אך משעשע. אפשר ורצוי גם רגעים קומיים איכסיים בסדרה כה מדכאת
"קומיים איכסיים" זה אוקסימורון מבחינתי
אני יכול לספור על יד אחת רגעים קולנועיים "מגעילים" ששעשעו אותי. אלא אם כן את עושה סרט אימה מאוד גורי, לא רואה טעם להראות על המסך נוזלי גוף מכל סוג שהוא. אין לי בעיה עם לראות מישהו רץ לאסלה ולשמוע רעשים של הקאה, אבל ממש לראות אותו מקיא לא תורם בכלום. האם היו סצינות עם שתן או צואה שבאמת הצחיקו אותך? נראה לי שזה נועד יותר בשביל shock value מאשר באמת להיות קומי. אלא אם כן זה סרט קולג' או של אדם סנדלר, ואז אני מניח שזה סוג ה"הומור" שמצפים לו. הפעם היחידה שבה לראות מישהו מקיא בסרט שעשעה אותי הייתה ב"טים אמריקה", וגם זה כי זו הייתה פרודיה על קטעים כאלה בסרטים. אני אהיה בסדר גמור עם לא לראות יותר שום נוזלי גוף על המסך. באמת לא רואה איזו מטרה זה משרת חוץ מלהיות מגעיל.
קומי התייחס לסם ולא לנוזלים.
כל אחד והרגישויות שלו
אותי נוזלי גוף/חלקי פנים אדומים יותר מגעילים מחומים.
הקטע של אובריין יותר הגעיל אותי ,כמו כן דקירת הריונית בבטן וכל הריגה של ההר
בכל אופן קומי התייחס לסם ולא לנוזלים. (אני יודעת שחלק לא עפים עליו אבל את לבי הוא שבה)
גם אותי לא שעשע הנוזלים per se.
והצחיקה אותי העובדה שהם בטח חשבו לעצמם- אונס ? DONE THAT,
שפיכת מעיים? זריקת ילד מחלון? עריפה?? check check check
איך עוד אפשר לזעזע? הכל כבר ניסינו. מממ אה, רגע . eureka! קקי. נוזלי.
אולי בBRIDESMADES חייכתי ,מודה.
סנסה נתנה גם את המשפט הכי טוב בפרק.
no need to have the last word little finger. I would
assume it is something clever
מתי הצנונית הזאת גידלה לשון?
אה, בליל הכלולות עם רמזי?
(ל"ת)
זה היה אחלה משפט
אבל אני הכי אהבתי את "Leave one wolf alive, and the sheep are never safe"
קאסט אלטרנטיבי.
משעמם לי והאמת שזה גם ככה משהו שרציתי לעשות מזמן.
רוב התלונות שיש לי על הסדרה בעצם מסתכמות בחוסר התרגום של דמויות מסויימות מן הספרים למסך. לכתיבה הקלוקלת בהחלט יש חלק בכך, אבל אני חושב שבחלק מהמקרים ליהוק שהיה תואם את הרוח של הדמות היה פותר את הבעיות האלה אוטומטית. עכשיו, אני לא מתנשא פה בקטע ל "אם זה לא כמו בספרים זה לא טוב" כי אני מוכן להודות שיש ליהוקים שגם אם לא היו מדוייקים לפחות היו מבוצעים טוב – ג'יימי, לדוגמה. אבל במקרים אחרים, לא רק שהדמות לא נאמנה למקור, אלא שהפירוש שכן ניתן פה בסדרה פשוט לא טוב מספיק כדי לפצות על זה, ולפחות במקרה אחד גם פשוט משוחק גרוע (נחשו מי).
יש אגב כמה ליהוקים מושלמים שלא צריך לגעת בהם. הם אפילו הרוב. טייווין, רוברט, ת'יאון, טיריון, אריה, דאבוס, ז'ורה, קלגיין, ג'ופרי, בריאן. אבל אם הייתי יכול בזמן בהחלט הייתי משחק טיפה בליהוקים בתקווה שיהיה טוב יותר. מעבר ל5 דמויות ראשיות ספציפיות שאני אתייחס אליהן, אני אציין שמבחינתי כמעט כל הקאסט הצעיר של הסדרה – כלומר דמויות שאמורות להיות בגיל העשרה ומטה, כלומר רוב, ג'ון, סאנסה, בראן ושומו שמיים אפילו דאינריז – צריכות ליהוק מחדש, בין אם כדי לעשו אותם יותר מעניינות (ברצינות, לא היה הרבה יותר מעניין לראות את רוב בתור מלך בן 17 מה שהיה מוסיף לדמות הלא מדהימה שלו איזה רובד נוסף?) או סתם כדי לתקן פשוט משחק שהוא נטו רע (דאינריז אחרי העונות הראשונות, ג'ון עם ההבעה האחת ועיני העגל שלו מההתחלה ועד עכשיו). אני פשוט לא אתן ליהוקים אלטרנטיביים כי בגילאים האלה מן הסתם סביר להניח שהשחקנים הבאמת טובים הם פשוט לא מוכרים ולא התגלו אי אז כשהסדרה לוהקה. אז אין לי כ"כ מה לעשות עם זה.
נד סטארק – ליאם ניסן
גם לי מוזר לכתוב את זה כי אי אפשר לומר שבין עושה עבודה רעה בתפקיד, ואני אפילו חושב שהדמות שלו עובדה באופן נאמן – או בעצם, רק אספקט אחד שלה, וכאן הבעייתיות. אני בהחלט יכול לקנו את שון בין בתור נד סטארק שועל הקרבות הוותיק מהצפון, אני פחות קניתי אותו בתור הלורד האציל והאהוב על נתיניו ובתור האבא והבעל האוהב שיש לו מלא לספר ובוא זמנית לא מספר כלום. נד סטארק הוא מישהו שמלכלך את הידיים ומבזבז זמנו בפוליטיקה רק כי אין לו ברירה, שון בין הוא מההתחלה גריטי ומלוכלך כי מה לעשות זה מי שהוא בתור שחקן. אני חושב שמישהו כמו ליאם ניסן היה תופס בצורה יותר טובה את כל הניואנסים המנוגדים של הדמות, ומשדר את הקרירות הרגועה אך מלאה בצער שתמיד קראתי את נד איתה. אם לתרגם את זה לאנלוגיה כלשהי, שון בין שיחק את נד סטארק כמו בוץ, בעוד שנד אמור להיות יותר כמו שלג – ואני חושב שניסן יותר מתאים לדמות כזאת.
קייטלין סטארק – מיראנדה אוטו
הליהוק של מישל פיירלי בתור קאט תמיד היה בעייתי בעיניי. בהתחלה זה נראה כמו אי דיוק קוסמטי בלבד – קייטלין של הסדרה מבוגרת באיזה 30 שנה מקייטלין הספרותית ואם לומר את האמת היא גם נראית יותר מבוגרת מנד – אבל בעצם בעיית הגיל הזאת מקרינה על הבעיה המהותית שבעיבוד של קייולין כדמות. קאט לא ממש מוזכרת בשיח שסובב את הסדרה לגבי נשים חזקות, כי באמת לא תורגמה כמו שצריך. קייטלין של הספרים היא אישה חקה בטירוף שאומנם לא הורגת וכובשת אף אחד אבל מצליחה לעמוד על הרגליים למרות שהחיים דופקים אותה כל פעם מחדש. והכי חשוב, בספרים יש לקייטלין אלמנט קדמוני ופראי הרבה יותר בכל הקשור לאיך היא מסתכלת על כל הסיטואציה ואיך היא נאבקת ביחד ולמען המשפחה שלה (יש קטע משעשע במיוחד שבו היא מבהירה מה היא בדיוק הייתה עושה לסרסיי אם מישהו היה מביא אותה לפניה). זאת דינמיקה שלדעתי האישית יהיה יותר קל להעביר דרך שחקנית יותר צעירה, ובקו המחשבה הזה, למה לא אאווין משר הטבעות? קייטלין אומנם לא לוחמת בעברה או משהו, אבל כן יש לה אופי מאוד מודחק של פייטרית, אבל כזאת שבדיוק כמו בעלה עושה את זה כמוצא אחרון – ומירנדה אוטו יכולה לעשות דמות כזאת בעיניים עצומות. גם בספרים וגם בסדרה תמיד מזלזלים בקייטלין בגלל שהיא אישה, אבל אם בספרים יש תחושה של "אם אולי תסתמו את הפה שלכם ותקשיבו לה תגלו שיש לה לא מעט דברים חכמים להגיד", את הזלזול בקייטלין השברירה והחלבית של הסדרה כן אפשר להבין.
ג'יימי וסרסיי – צ'ארלי האנם ושרליז ת'רון
עוד טעות קוסמטית שמקרינה על שאר הטעויות. כן, יש פה שורה עליונה של "הם לא יפים מספיק". ג'יימי וסרסיי בעיקרון אמורים להיות הבראנג'לינה של ווסטרוז – כל גבר בממלכה רוצה לשכב עם סרסיי וכל נערה מפנטזת על ג'יימי. עכשיו, יופי זה עניין של טעם ושלדעת מישהו לנה הידי וניקולאי וולדו חתיכים אש, אבל אני מדבר על יופי לא ריאליסטי שכזה ששמור לדוגמניות ודוגמני צמרת, מהסוג שאמור לעצבן את אלה שמתלוננים על אידיאל יופי ודברים כאלה. אני חושב שמבחינת גילאים, ת'רון והאנם בדיוק מתאימים לקטע הזה – קשה לי להאמין דמישהו יכול לומר עליהם שהוא לא מעריך אותם אסתטית על פי המין שאליו הוא/היא נמשכים. בלי קשר לזה, סרסיי היא ממילא דמות עם מיניות הרבה יותר מוחצנת (ביחס לחברה ימי ביניימית כמובן) ממה שלנה הידי גורמת לה להיראות, והאחרונה גם ממש לא מתרגמת היטב את ווייב "המלכה הביצ'ית המרושעת" שהיא מתוארת על פיו בספרים. כל הזמן עם פרצוף קר וזועף במקום התנשאות תמידית וחיוכים מרושעים, סטייל רייצ'ל מקאדמס ב"ילדות רעות". ת'רון היא שחקנית מגוונת בטירוף והיא ביצעה דמות שכזו בדיוק ב"לא בוגרת", עכשיו תתנו לדמות הזאת טונות של כח וקסם אישי ביד – ובום, ליהוק מודלם. היא צריכה להיות מישהו שתבין אבל עדיין תאהב לשנוא.
ואם כבר ההשוואה הזאת לדינמיקה של סרט תיכון – אם סרסיי היא כאילו מלכת הכיתה המרושעת, ג'יימי אמור להיות משהו כמו ספורטאי מצטיין ופופולארי וקוקי עם טאץ' אפל – אין ספק שניקולאי וולדו מצויין בתפקיד הזה, אבל אני חושב שהתהליכים שג'יימי עובר לאורך הסדרה יהיו במצב הרבה יותר מעניין של דיסוננס כשהם מתרחשים אצל צעיר "פרינס צ'ארמינג" בסביבות גיל 20-30 שהילדותיות המסויימת שלו והעובדה שגדל קרוב לצלחת ניכרים עליו פיזית, מאשר על בן 40 שנראה שעבר הרבה בחיים.
סטאניס – מארק סטרונג
ברצינות, אם יכלתי לשנות ליהוק אחד בלבד, זה היה זה. זה ידוע שסטאניס קיבל בסדרה את רצח האופי הכי אכזרי – כבר לא שינויים מינוריים לצרכי עיבוד אלא חוסר הבנה יותר ממוחלטת של מה שהדמות הזאת אמורה להיות. בסדר, גם בספרים הוא לא כריזמטי ואפשר היה להבין למה הרבה רואים בו מניאק, אבל הוא היה באדאסס. הוא היה לוחם חסר חת ובן זונה אמיץ, גבר אמיתי שגם אם אתם לא תומכים בעקרונות שלו היה משהו מרגש בעד כמה הוא לא מתפשר עליהם וכמה הוא נלחם למען החוק והצדק. בסדרה? הוא היה קליפה של הרעיון הזה, רק דיבורים ובכלל בלי מעשים, וכשכן היו מעשים אלה היו מעשים שסטאניס הספרותי לא היה חושב עליהם אפילו (אתם יודעים על מה אני מדבר) – הכל מקובץ בשחקן שעשה עבודה טובה של משחק נטו אבל גרם לדמות להיראות חלשה ורכרוכית. אם מארק סטרונג, התגלמות הבאדאסס הבריטי היה מלוהק לתפקיד, הם לא היו מצליחים לגרום לו להיראות רע אפילו אם הם היו מנסים. תמונה להמחשה:
איזו השקעה. מגיבה לשחקנים בלי קשר לספר
לא קראתי לכן ההתייחסות היא נטו למה שרשמת על השחקנים
Sean Bean- נד
כתבת- שון בין שיחק את נד סטארק כמו בוץ, בעוד שנד אמור להיות יותר כמו שלג. הוא אומנם תמיד נראה מלוכלך ומזיע (למה?) אבל בטח שלא התכוונת לזה…
אותי דווקא השחקן שכנע מאוד בצדקנות שלו ושהובילה למותו ובשתיקה שלו לגבי הממזר. ישב עליו בול. לא מבינה למה לדעתך השחקן "גריטי ומלוכלך" גריטי זה מראה על אומץ לב אבל מלוכלך? אתה מתייחס לבגידה בפרודו? זה הטבעת שהשפיעה עליו.
ליאם ניסן בהחלט גם יכל להיות ליהוק טוב.
אני נעלבת בשם Michelle Fairley. היא ילידת 65 ונראית מצויין. בזמן צילום הסדרה הייתה בית 45 (בת גילי! ) בהחלט גיל מתאים להיות אמא לרוב (לפי גילו /מראהו בסידרה) שון יליד 59. למה נראית לך זקנה ממנו ובכלל?
חוצמזה מיראנדה אוטו צעירה ממנה רק בשנתיים . זה לא ממש לבחור שחקנית צעירה יותר. היא גם מאוד שברירית במראה שלה.
חוצמזה רשמת קייטלין של הסדרה מבוגרת באיזה 30 שנה מקייטלין הספרותית . לפי החישוב של מה שרשמת צריכה הייתה להיות בת 15 הליהוק. אין לך תפיסת גיל נכונה
ג'יימי וסרסיי-
Lena Headey לא יפה??? מה????? היא יפיפיה טבעית.
לדעתי דווקא פה היית צריך להתלונן על גיל. היא מבוגרת לתפקיד. י
מעבר לזה אין מה להתלונן- לגמרי ביצית מרושעת שלא רואה איך גרמה למות הילדים שלה.
משחקת הכי טוב בסדרה!!!!
לכתוב שרליז תרון זו לא חוכמה…היא מתאימה להכל ואחת הנשים היפות בתבל. לא תחרות. אבל גם בטח עולה פי 10
עם ג'יימי אני מודה שיש בעיה. Charlie Hunnam בהחלט היה מדליק יותר.
סטאניס –
אני לא יודעת אם זה אשמת השחקן או הדמות לפי איך שכתבו אותה (מלך הכי משעמם בתבל EVER) אבל רק חיכיתי שיהרגו אותו כבר.
אני לא חושבת ש Mark Strong היה עוזר פה. אולי Colin Firth (אבל שוב היה מעלה את התקציב בהרבה) או אפילו יותר טוב Tim Roth
לפי הפרק הראשון, אריה בטוח הולכת למות
אני מהמר גם על ג׳יימי וג׳ורה העונה הזו.
יחסיות זה יחסיות.
(ל"ת)
אני חייב לומר
הכתובת של הכתבה הזאת באנגלית – Death Bet 7 נשמע כמו סרט ממש גרוע של ג'ייסון סטייתאם.
או סרט ממש טוב של טרנטינו.
איך הוא שונה מאחרים ?
הוא ממש לא האדם הראשון בסדרה שמתואר ביכולות לחימה מרשימות במיוחד. למה זה היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתך ?
יורון הוא לא הטוב
אבל גם הנחשיות לא. זה הכל. רע מאוד (נניח) ניצח רע בינוני.
מסכים עם רוב מה שכתבת, לא סותר מה שכתבתי
ת'יאון לדוגמא הוא רע למלמ כזה. אני לא חושב על מישהו צח בסדרה, אולי ג'ון.
רק הערה קטנה: שימי לב שאת מתכתבת עם שלושה אנשים ומתייחסת אליהם כאיש אחד :)
אופס, סליחה, חוסר תשומת לב
תודה שהערת את תשומת לבי לעניין. הייתי בשוונג של הטענה המקורית.
מסכימה איתך שאם הנקודה לא קשורה לטענה המקורית של ניר, אכן נחשיות החול הן לא דמויות חיוביות לגמרי בפני עצמן. בהקשר של הדיון הנוכחי אבל, הנקודה שלי הייתה נטו שהצד "הצודק" כאן הוא לא יורון. זה לא היה דיון על הדמויות בתור דמויות אלא בהקשר של הקרב הנוכחי הזה.
נחשיות החול ואלאריה הן בעיקר דמויות מאוד לא מפותחות ולא מוצלחות. הן מסוג הדמויות שיכולות להיות טובות או רעות בהתאם להקשר. כשהן הרגו את מירסלה שהיא דמות חפה מפשע, הן היו הרעות מבחינתי באותו הקשר. בקרב הזה שבו הן נלחמות לצד דאינריז, וכשמהעבר השני יורון וסרסיי, הן נמצאות בצד הטוב של המשוואה.
כמו שאמרת, מעטות הדמויות שהן לחלוטין רעות או לחלוטין טובות. היה לנו את ג'ופרי ואת ראמזי, עכשיו יש את את יורון שלדעתי רק יילך ויקצין בהמשך.
אני לא כל כך מבין למה מגדירים את יורון כרע גדול
מה הוא כבר עשה? הרג את המלך כדי לרשת אותו ועכשיו כואס שיש טוענים אחרים לכתר? הוא סטנדרטי לגמרי, באותה נשימה עם סטאניס (הרג את אחיו) – אבל בעל דמות שטוחה יותר. מכריזים עליו כ"הדבר הבא" בעיקר בגלל הריק שנוצר בנוף הדמויות.
לא באמת צריך מליון דמויות חדשות, יש מספיק דמויות עגולות ודרכי פעולה אפשריים שיהיו גם מעניינות, גם מפתיעות וגם הגיוניות (בהגיון פנימי של הסדרה):
כולי תקווה שדאינריז "תתחרפן" (או סתם תקשיב לליידי ותחליט שהיא דרקון ששובר את הגלגל או משהו) ותהפוך לרע גדול בעצמה וכך יהיו מהלכים לבנים קרים מלמעלה ודרקונים חמים מלמעטה ושסרסיי תהיה נציגת השפויים.
שאיזה דרקון ימות והשליטה בדותרקים תתערער.
שהסריס והגמד יתמרדו כפי שאחד מהם הבטיח ואז יהיו קצת טוויסטים ברמה של העונות הראשונות.
שליטלפינגר יחזור לגדולתו וסאנסה תירש את היקום :) (אולי אחרי שג'ון ימות בקרב גדול, שזה די צפוי?)
אני חושבת שחלק לא מבוטל מהעניין
זה שבספרים (ממה שהבנתי) הוא פסיכופט רצחני ומטורף, וזה שהשחקן של הדמות (שעדיין אין לי מושג איך אומרים את שמו – פילו אזבק?) אמר לפני תחילת העונה שיורון הולך לגרום לראמזי להיראות כמו "ילד קטן".
אני אשמח אם יצליחו להפוך את היוצרות ולהפתיע קצת, אבל גם אם דאינריז תחליט לתקוף עם הדרקונים ובמסגרת העניין יהרגו חפים מפשע, קשה לי לראות אותה הופכת בשלב הזה לביג באד של ממש. אם הייתה לי תקווה שהצד האנושי של סרסיי יהפוך ליותר דומיננטי, היא די מתה עם אחרון הילדים שלה.
ה-Wild card הכי גדול כרגע הוא ליטלפינגר. הוא נמצא בפוזיציה לפגוע הכי קשה בג'ון, כי הוא נמצא בפנים, עם יכולת השפעה. סאנסה חושבת שהיא יכולה לשלוט בו אבל בפועל הוא משפיע עליה הרבה יותר משהיא נותנת לו קרדיט. ליטלפינגר, בניגוד לדאינריז, יהיה מוכן לשרוף הכל אם הוא יוכל למלוך על האפר. זה עשוי להיות הסיום הכי מעניין שאפשרי כרגע.
לא קראתי את הספרים
אז אני לא יודעת, אבל זה מה שקראתי בכמה תגובות לגביו, כשהטייק-אווי הכללי הוא שבסדרה עוד לא ראו כלום לעומת איך שהוא מצטייר בספרים. היה שם משהו לגביי זה שהוא אנס את אח שלו אם אני לא טועה?
לגביי עניין האפר – זה פשוט ציטוט ישיר של משהו שוואריז אמר לאולנה טיירל על ליטלפינגר בעבר.
"He would see this country burn if he could be king of the ashes"
זה פשוט ציטוט שמתכתב באופן די ישיר עם מה שנאמר על ידי טיריון ודאינריז בפרק האחרון. קשה להאמין שזה מקרי, בעיקר בהתחשב בכמות הרפרנסים והאזכורים בפרקים האחרונים.
מעניין מתי הגמד והסריס יבגדו בדיאנריז
מעניין מתי הם יבינו שהיא לא מה שהם חשבו שהיא… מעניין האם הם יבגדו בה ביחד..?
מעניין אם היא תבגוד בהם לפני זה.
אולי היה עדיף אם זה היה מסומן כספויילר עונה 7 פרק שלוש?
. סורי. למרות שלא גיליתי הרבה פתאום במחשבה שניה חוששת
סתם כי אני סאקר של דירוגים
מה לדעתכם העונה הכי טובה של הסדרה?
לטעמי עונה 3 הייתה הטובה יותר
הרבה בגלל שהיא מוקד רציני של כמה מהשחקנים החזקים ביותר בסדרה כמו טיריון, טיווין, ליטלפינגר, ואחרים, שכולם בשיא כוחם, או קרוב מאוד לכך.
עונות 4 ו-6 נלחמות על התואר.