איזה עיתוי מדהים: במקום טריילר לסרט החדש של דייויד קרוננברג, עם ויגו מורטנסן, קירה נייטלי ועוד איזה מישהו, יש טריילר לסרט החדש של דייויד קרוננברג, עם ויגו מורטנסן, קירה נייטלי ופאקינג מגניטו!
וזה… מאכזב.
זהו? הדבר החשוב שיצא מקארל יונג וזיגמונד פרויד היה המצאת הסאדו-מאזו? דייויד קרוננברג, שאצלו באופן שגרתי מכונות אוכלות אנשים ולהיפך, פתאום מתרגש מקצת מכות בטוסיק? הצילום לא מעניין, העלילה נראית כמו סקנדל בשקל ורבע, אין אפילו רגע קרוננברגי אחד, ובכלל, אלמלא השמות המעורבים לא היתה לי שום סיבה להאמין שזו לא דרמת טלויזיה.
אין ברירה, אני אאלץ להמציא תירוצים קלושים כדי להישאר אופטימי. הסיבה שהטריילר כל כך לא מעניין היא שרובו של הסרט כל כך נפיץ, כל כך קיצוני וכל כך בלתי מתפשר שכדי למכור אותו לקהל המיינסטרים היה צריך לברור בקפדנות את הקטעים המשעממים ביותר. כן, זאת בטח הסיבה.
בורינג
לא היה כבר סרט כזה לפני כמה שנים? משהו בשם "עד כלות הנשמה"? אני לא מת על דייויד קרוננברג של הסרטים האחרונים. מאז שהוא הפסיק לכתוב את הסרטים שלו הוא עושה סרטים הרבה פחות מעניינים. הסרט הטוב האחרון שלו בעיניי היה אקזיסטנז. מה שכן, את הסרט הבא שלו, "קוסמופוליס" הוא גם כתב, המ שאומר שיש סיכוי שזה יהיה סרט טוב
בהתחשב בעובדה שקוסמופוליס מבוסס על רומן (לא משהו) של דון דלילו אני לא בטוח שאפשר להגיד שהוא כתב אותו בעצמו.
ממש לא ניראה כמו קרוננברג
יותר כמו דרמת טלוויזיה של הבי.בי.סי.
לי זה נראה טוב
צריך לקחת בחשבון שהסרט משווק גם למי שלא מכיר את הסרטים היותר הארדקור של קרוננברג. הוא מוזכר בטריילר בתור הבמאי של "היסטוריה של אלימות" ו"סימנים של כבוד", שהם שני הסרטים שהביאו אותו לקהל חדש, שלא ידע את "סורקים" ו"וידאודרום". יש למפיצים גם שאיפות להביא את הסרט לאוסקר, מה שאומר שרוצים להצניע את הצד הפחות נוח לעיכול שלו ולשווק אותו כדרמה תקופתית רגילה, רק עם הרבה סקס (במילים אחרות, Dangerous Liasons, שגם מוזכר בטריילר). הרושם שקבלתי הוא שהטריילר מנסה להצניע את הצד האפל של הסרט ולגרום לו להראות פחות קרוננברגי ממה שיהיה באמת.
לחלוטין מש"א.
בחיאת רבאק, זה קרוננברג. גם בשעתו הפחות מוצלחת הוא אחד היוצרים הכי מעניינים (ואפלים) בקולנוע כיום.
זה נראה שלא ידעו איך למכור את הסרט
אז הכינו טריילר של סיפור אהבה תקופתי (שזה משהו שקיירה נייטלי מזוהה איתו…). ואני בספק אם זה הסרט שקרוננברג התכוון לעשות. על פניו רשימת השחקנים לא רעה בכלל, אז אולי זה כן שווה צפיה.
אגב, מאד אהבתי את "היסטוריה של אלימות", ואילו הסרטים המוקדמים והסופר-אלימים שלו ("אקזיסטנז") דווקא לא מדברים אלי.
זה מעלה שאלה שאני בטוח שכבר נענתה לא אחת
יש מקום כלשהו שאפשר למצוא בו "טריילרים" לסרטים שנערכו כך שהרושם שמתקבל מהטריילר יהיה שונה מהותית ממה שבאמת קורה בסרט (וזאת למרות שכל הקטעים בטריילר לקוחים מהסרט)? אני בטוח שכבר דיברו על דברים כאלו כאן, ופשוט לא זוכר.
יש, כאן:
http://www.thetrailermash.com/
עריכות-מחדש כאלה היו באופנה לפני כמה שנים – נדמה לי שמה שהתחיל את הטרנד היה הטריילר המבריק של "הניצוץ" כקומדיה רומנטית:
http://www.youtube.com/watch?v=sfout_rgPSA
אני חושב שהוא התכוון לטריילרים מטעים שיצאו לקראת סרטים,
לא לפארודיות שיצאו אחרי.
בעצם, אולי אני טועה. שכח שאמרתי משהו.
(ל"ת)
ובכן, לא התכוונתי לזה
אבל זה בהחלט מסקרן אם היה משהו כזה (כמובן שיש המוני טריילרים שבהם הסרט נראה טוב למרות שהוא גרוע… ויש גם טריילרים שנמנעים באדיקות מלחשוף פאנץ' מהותי שיש בסרט, דוגמת "מיליון דולר בייבי")
זה באמת היה חיוני?
אם הטריילר נמנע, אפשר להשתדל להימנע גם כן.
ובכן
התכוונתי שהטריילר לא אומר *איזה* פאנץ' יש – לא שעצם האמירה שיש פאנץ' היא ספוילר (אני לא חושב שהיא ספוילר). אם זה כן ספוילר, אשמח אם יוסיפו אזהרה להודעה שלי.
בסרט אגרוף כמו זה הנדון
לציין שיש פאנץ' מהותי בסוף [מבלי לפרט] אינו ספוילר
LOL
(ל"ת)
עברו 7 שנים מאז שהוא יצא
הייתי אומרת שכבר חל חוק התיישנות על אזהרת ספוילר בנוגע אליו, לא?
אין חוק התיישנות על ספוילרים
תמיד, בכל נקודה בזמן, תהיה כמות של אנשים שלא יודעים מה קורה בסוף של סרט מסויים, או על הטוויסט המפתיע לקראת המערכה השלישית. גם אם יש סרטים, כמו "כוכב הקופים" (המקורי) או "סוילנט גרין", שמפורסמים בזכות הספוילרים שלהם יותר מאשר בזכות שאר העלילה, ישנם אנשים שגילוי פרטים ללא אזהרה יהרוס להם את הסרט.
סויילנט גרין
דווקא מפורסם בכך שהטריילר הרישמי שלו גילה את סוף הסרט..
כן, את כל הסוף.
א. לא
אין חוק התיישנות על ספוילרים.
ב. בנושא הזה, להגיד ש"יש ב'מיליון דולר בייבי' פאנץ' כלשהו" זה ניסוח כל כך מעורפל שלא הייתי מחשיב אותו לספוילר גם יומיים אחרי שהסרט יצא.
בכל אופן, יש גם רשימות כאלה
הנה דוגמה לרשימה מוצלחת של עשרה טריילרים אמיתיים מטעים:
http://www.modernman.com/10-incredibly-misleading-movie-trailers/
א. הטריילר של rules of attraction נתן לי סרטן
ב. השם שלו דומה מדי לקומדיה הרומנטית ההיא עם פירס ברוסנן בתור עורך דין תמהוני http://www.imdb.com/title/tt0323033/
אין הרבה מה לעשות
"חוקי המשיכה" מתבסס על ספר של ברט איסטון אליס שיצא עשור לפני הסרט ההוא עם פירס ברוסנן (שיצא גם אחרי הסרט המדובר, אגב).
אני אכן חוששת שהטריילר מטעה
למרות שעדיין לא ראיתי את הסרט. לדעתי זה קורה לא מעט. יצא לי לשוחח לא מזמן על דוגמה לטריילר כזה בדיוק – חבר המליץ על "סוריאנה" ושיתף את הטריילר: http://www.youtube.com/watch?v=bTa2PTcycyI
זה אחד הטריילרים הכי מטעים שיצא לי לראות. קצבי, רועש, עמוס אקשן, מכות, פיצוצים, סוכנים חשאיים וטרוריסטים. והרי כל מי שראה את סוריאנה יודע שמדובר בסרט איטי ומהורהר ועמוס פרטים ודמויות שדורשים ריכוז וסבלנות. אבל קשה למכור סרט כזה.
דווקא נראה מעניין
אני לא אוהב את קירה נייטלי, אף פעם לא אהבתי אותה. ומייקל פסבנדר שחקן טוב רק הוא צריך לדעת מתי להפסיק לדבר כמו שחקן עם עצירות – זה התאים לדמות המתנשאת שלו ב"ממזרים..", זה לא התאים לו ב"X מן" ואני מהמר שלא יתאים לו גם בסרט הזה.
איפה בדיוק איאן מק'לקלן מופיע בטריילר?
(ל"ת)
לך תראה את אקס מן החדש...
(ל"ת)
נראה לי כמו קרוננברג של "M Butterfly"
שזה אמנם לא קרוננברג של וידאודרום, ואפילו לא קרוננברג של סימנים של כבוד, אבל עדיין קרוננברג שמאוד אהבתי.
אני אופטימי. (אבל אני פאנבוי של קרוננברג, אז אני לא ממש עדות.)
בזמן האחרון אני כל כך מתאכזב מסרטים
שאני אשמח מכל סרט שיהיה טוב.
אני לא צריך שיהיה "קרוננברי" אני צריך שירתק אותי בצורה כלשהי
הטריילר רע, אבל אני אופטימי
יש בו משהו לא קוהרנטי – חצי ממנו עם מוזיקה מותחת ומאיימת, ואז החצי השני עם מוזיקה עלק-מרגשת שמתאימה לסיפור אהבה כנגד כל הסיכויים. והחיבור בין שני החצאים פשוט לא עובד. אין לי ספק שהטריילר לא משקף בצורה שלמה את הסרט…
אבל אני אופטימי, כי גם הטריילרים של 'סימנים של כבוד' ו'הסטוריה של אלימות' לא היו טריילרים משקפים (הסתכלתי בהם מחדש). אמנם הם הבהירו שמדובר בסרטי מתח, אבל עשו את זה בצורה די בנאלית ולא הציגו את האווירה עוכרת השלווה שהיתה בסרטים בסופו של דבר.
אני מאמין שאחרי פסטיבל ונציה, ולפני תחילת ההקרנות המסחריות – יוציאו עוד טריילר שיעשה יותר באזז מהדבר הזה.
אגב, יש כבר תאריך הפצה משוער לסרט בארץ?
לא. אם היה, הוא היה ב"לא סופי".
(ל"ת)
מה שעוד יותר מתסכל בהתעסקות במין
הוא שגם נייטלי מגלמת דמות אמיתית, שלאחר הטיפולים שלה עם יונג הפכה בעצמה לפסיכואנליטיקאית.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sabina_Spielrein
לא ראיתי אף סרט של קרוננברג.
המלצות מדורגות יתקבלו בברכה!
בבקשה:
אני חושב שרוב הצופים מכירים יותר את הסרטים האחרונים שלו (הסטוריה של אלימות וסימנים של כבוד) ושניהם סרטים אדירים. אני באופן אישי גדלתי על הסרטים המוקדמים שלו ואני מאוד ממליץ לצפות בהם אבל תהיה מוכן. הם לא קלים, לא לצפייה ולא לעיכול. יש בהם אלימות, מיניות, דימויים סוריאליטיים והזויים והם לחלוטין לא מיין סטרים.
המועדפים שלי הם תאומי המריבה הגאונים והמסוייט עם ג'רמי איירונס בתפקיד כפול,
ארוחה עירומה המציג כמה מהתמונות הכי חזקות שיצא לי לראות יחד עם סיפור הזוי ומוטרף.
וידיאודרום, סרט חזק ומאוד מיני שאני מאוד אוהב,
הזבוב, סרט אימה מפחיד, מלחיץ ומגעיל אשר לוקח את הדמויות ואת הסיפור שלו ברצינות.
גם קראש שווה צפייה אבל רק אחרי שאתה מכיר את הבמאי, כי זה מאוד קשה לעיקול.
והסרט ספיידר מציג משחק משובח אבל הסיפור מעט חלש.
לדעתי אפשר לוותר על אם באטרפליי הלא מיוחד, אפשר לוותר גם על scanners שהוא סרט מגניב אם אתה ילד בשנות השמונים, וזהו.
יש עוד כמה אבל הם לא ראויים לציון מיוחד לדעתי.
אני ממליץ לוותר לחלוטין על אקזיסטנז המטופש, הילדותי והחלש ביותר בסרטיו של קרוננברג. סרט המשכפל את הנרטיבים האחרים של הבמאי אבל שנוקט בשיטות מוזרות מאוד, עם יצורים חמודים סטייל ג'ארגא'ר בינקס. לא. פשוט לא.
כל זה לפי דעתי האישית בלבד. בבהחלט במאי ענק ואחד המוחות המקוריים של התקופה שלנו.
קדימה, להתקיף את האוזן השלישית!
פרטי מאץ' מה שהוא אמר.
(ל"ת)
בספיידר הסיפור יותר מ"קצת" חלש.
(ל"ת)
אבל המשחק יותר מ"קצת" משובח
לדעתי, זה סרט נהדר.
אני מסכימה.
ואני גם לא חושבת שהסיפור חלש. הצלילה לתוך עולמו הפנימי של סכיזופרן היתה מרתקת בעיני, גם אם איטית מאוד ולעיתים קרובות לא נוחה. וברמה הקולנועית קרוננברג עשה שם כמה דברים מבריקים.
זה היה כל כך משעמם, שלא הצלחתי לשים לב לדברים אחרים בעת
הצפייה. אם זכור לי נכון, זוג חברים שהיה איתנו יצא החוצה מרוב סבל, והתגנב לסרט אחר. "8 מייל"? אפילו שם נהנו יותר.
זה נמשך ונמשך ונמשך, בלי שקורה כלום. סיפור? תסריט אולי יש לסרט הזה. לא סיפור.
אני לא זוכר הרבה מהסרט. רק את הסבל הנמשך, שבסופו הטוויסט המעליב. כאילו, רק אתמול למדת שקיים כזה דבר, "טוויסטים", והחלט לחגוג את הידיעה בטוויסט הכי שחוק והכי צפוי בכדור הארץ, וכנראה בכל פלנטה תבונית אחרת?
מבין אלה שראיתי
רצוי להתחיל עם האחרונים, "סימנים של כבוד" ו"היסטוריה של אלימות", מכיוון שהם פחות מוקצנים מסרטים ישנים יותר של קרוננברג. בעיני, "סימנים של כבוד" הוא גם הסרט הטוב ביותר שלו שראיתי, אבל הוא פחות מייצג את הסגנון שמזוהה עם סרטיו הקודמים. גם "תאומי המריבה" קל יחסית לעיכול, למרות שהוא די מטריד מבחינת הנושא שלו (והופעה מצויינת של ג'רמי איירונס). "אקזיסטנס" הוא סרט מוזר, אבל טוב. תזמון היציאה שלו, קרוב לבכורה של "מטריקס", גרם לשני הסרטים להשלים אחד את השני בלי כוונה.
לשלבים מתקדמים יותר, אחרי שהתרגלת למוזרות והעדר הקווים האדומים של קרוננברג, כדאי לעבור לסרטים הפחות שגרתיים מבחינת הסיפור, כמו "ארוחה עירומה" (סרט מאוד ביזארי) או "וידאודרום". את "ספיידר" לא אהבתי, הוא היה משעמם בעיני, אבל גם אותו עדיף לשמור לשלב מאוחר יותר, למרות שהוא לא כזה ביזארי. את "הזבוב" ראיתי מזמן ואני לא זוכר ממנו הרבה, רק שהוא לא קל לצפיה ועמוק בהרבה מרוב סרטי האימה משנות השמונים.
קרוננברג זה מסובך.
הוא מהבמאים האלה שאו שמתים על הסרטים שלו או ששונאים אותם – אני, למשל, שניהם. יש סרטים שלו שהם מופתיים בעיני ("ספיידר", "ארוחה עירומה") וכאלה שהם איומים ונוראיים ("תאומי המריבה", "קראש"). זה גם לא ממש נחלק לתקופות ("ארוחה עירומה" מזעזע לא מעט, ובהחלט מהתקופה הביזארית והגרפית שלו)… בקיצור, הוא במאי שלא שופטים לפי סרט אחד, וכדאי לדגום בזהירות. במקומך, הייתי בוחרת איפה להתחיל לפי טעמך הכללי בסרטים:
ספיידר – לחובבי דרמות איטיות ומדכאות עד עפר
ארוחה עירומה, וידאודרום – לחובבי ביזאר שלא נרתעים מגועל (ארוחה עירומה, בעיני, טוב בהרבה)
תאומי המריבה – לחובבי מותחנים פסיכולוגיים
הזבוב – לחובבי אימה
קראש – לחובבי פטישיזם
סימנים של כבוד, היסטוריה של אלימות – לחובבי מותחנים אקשניים סטנדרטיים יותר (כפי שאמרו לפני, קלים בהרבה לצפיה. סימנים של כבוד הוא הטוב מבין השניים, בהרבה, גם לדעתי)
זה מה שיצא לי לראות.
רק את מסוגלת
להתחיל תגובה מפורטת בטענה ברורה, לסתור את עצמך באותו משפט ועדיין להישמע הגיונית.
(ל"ת)
קרוננברג
בהחלט מסובך, אבל כל כך מיוחד ויוצא דופן, לא יכול לחשוב על במאי אחר שמזכיר אותו, ראיתי את "אקזיסטנס" פעם שלישית לפני חודש ובאופן אישי הוא רק השתפר בעיני, אני אוהב כל כך הרבה דברים בסרטים שלו אבל במיוחד את האווירה. למרות שיש המון נושאים שחוזרים על עצמם בסרטים שלו בהחלט אפשר לחלק את הסרטים שלו לתקופות, אני ממליץ על :
THE BROOD\SCANNERS – סרטי אימה טראשים, בלי הרבה עומק אבל עדיין מהנים בדרך שלהם
VIDEODROME – סרט שהקדים את זמנו לדעתי, עדיין רלוונטי, אחד הסרטים האהובים עלי בכל הזמנים ופעם ראשונה שהרגשתי שיש לקרוננברג ממש קול אישי.
THE DEAD ZONE – סרט שבדרך כלל לא מזכירים, מבוסס על סיפור של סטיבן קינג, טיפה יותר מיינסטרים אבל עדיין מאוד מיוחד.
THE FLY – קלאסיקת אימה
NAKED LUNCH – רק קרוננברג היה יכול להפוך את הספר הזה לסרט, אחת מהאדפטציות הכי טובות שאני מכיר, סרט שקשה להסביר אותו במילים.
EXISTENZ-גם אחד הסרטים האהובים עלי בכל הזמנים, אני יודע שהרבה אנשים שונאים את הסרט הזה…
HISTORY OF\EASTREN PROMISES – קרוננברג החדש והיותר "מיינסטרימי" – פחות מוזר, אבל עדיין מעולה
עוד כמה דברים שאני ממש אוהב בקרוננברג זה השחקנים, המון שחקנים עושים את העבודה הכי\או אחת מהכי טובות שלהם בסרטים שלו, הוא נוהג לעבוד עם אותו צוות מתחילת שנות ה80! כמעט תמיד אותם צלמים, מלחין, מעצב וכו'. אני חושב שזה תורם להרגשה שיש משהו שכל הסרטים שלו חולקים, והוא אחד מהבמאים שהכי כיף לשמוע! זה בכלל לא מובן מאליו, גם הקריינות שהוא עושה על סרטים שלו וגם הראיונות שהוא מקיים תמיד מאוד מעניינים.
אני מאוהב :)
(ל"ת)
טוב, אז אם אנחנו כבר בלחוות דעה על כל סרטי קרוננברג...
Shivers, Rabid – שני סרטי body horror מוקדמים. באופן מעניין, שניהם נהפכים בסופו של דבר לסרטי זומבים, ואנחנו מדברים על לפני שיצא Dawn of the Dead. יש בהם פוטנציאל, במיוחד ב-Shivers, אבל הוא לא מספיק ממומש לדעתי.
The Brood – גם סרט אימת גוף, אבל טוב יותר ומעניין יותר, ועם יותר עומק לדמויות.
Scanners – סרט די סתמי. קצת אפקטים שהיו כנראה מגניבים לתקופת יציאתו של הסרט, אבל גם מהם אין מספיק.
וידאודרום – סרט גאוני ואחד האהובים עלי בכל הזמנים. אימת גוף / מד"ב / סוריאליזם בכמויות מסחריות, עם הרבה רעיונות מעניינים ומקוריים וביצוע נפלא.
The Dead Zone – סרט נחמד, אם כי לא "קרוננברגי" יותר מדי ולא בא בדרישות מיוחדות לקיבת הצופה.
The Fly – סרט אימת גוף מופתי. אין בו שום אלמנטים של סוריאליזם או הזויות, שזה למה אני פחות אוהב אותו מכמה דברים אחרים של קרוננברג – הוא פשוט סרט אימה טהור, בלי שטויות ובלי דברים מהצד.
Dead Ringers – סרט מטריד אבל מאוד מגניב, עם משחק מעולה מאת ג'רמי איירונס.
Naked Lunch – עוד סרט גאוני. סוריאליזם מוחלט. אני העדפתי את וידאודרום, אבל שניהם נפלאים.
M Butterfly – דרמה מאוד מעניינת, עם משחק נפלא מצד כל המעורבים. אני אישית אהבתי.
Crash – סרט… מוזר. הרבה פטישיזם, כלום עלילה. ונקודה אחת של "אוקי, אני לא מאמין שזה באמת היה בסרט כרגע" יותר מכל סרט אחר שראיתי, נראה לי.
eXistenZ – עוד קצת מד"ב ואימת גוף, אם כי פחות סוריאליזם. לדעתי סרט מעולה, אף שנכון שוידאדרום עשה את זה טוב יותר.
Spider – קצת איטי ומאוד מדכא, אבל בכל זאת מאוד מוצלח. ואחלה של משחק וצילום.
A History of Violence, Eastern Promises – שני סרטים מעולים, כשסימנים של כבוד הוא הטוב מבין השניים. אני במיוחד אוהב את האלימות הישירה, הלא מתפשרת. זה לא שיש שם באופן מיוחד יותר אלימות מאשר בסרטי מאפיה אחרים, זה שקרוננברג פשוט לא טורח להסיט את המצלמה במקום שבו כל סרט אחר היה מסיט אותה. זה גורם לזה להיראות אכזרי ומטריד יותר, ועושה עבודה נפלאה בלהזכיר לנו שכל האלימות שאנחנו רואים על המסך בסרטים בסגנון הזה היא באמת באמת לא דבר נעים.
נ.ב. כן, אני יודע שגם זה לא כל סרטי קרוננברג. בסדר.
מה זה "אימת גוף"?
נדמה לי שזו פעם ראשונה שאני נתקל במושג. זה התרגום הרישמי ל"Gore"?
Body Horror
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_horror
סוג של סרטי אימה שמבוסס על עיוותים יצירתיים של הגוף האנושי (בניגוד לגור, שהוא הרבה פחות יצירתי במה שהוא עושה לגוף האדם)
מה שהוא אמר
אימת גוף = body horror
ז'אנר אימה שאני מאוד מחבב, אם כי למרבה הצער אין בו יותר מדי סרטים טובים (או בכלל). רוב הדברים הראויים בז'אנר זה מה שקרוננברג עשה. אם כי ברבור שחור היה גם מאוד מוצלח.
הנה דוגמא טובה
לראות רק את הטריילר. הסרט הזה בלתי ניתן לצפיה בלי לאבד את החשק לחייך שוב. ראו הוזהרתם!
http://youtu.be/IX8fKLjC__c
אם כבר מזכירים את קרוננברג המוקדם
אז ODDin שאל בדף הסרט של The Brood שאלות שאני לא יכול לענות עליהן כי לא ראיתי את הסרט, אבל אם עוד אנשים ראו אותו ויכולים לענות עליהן, אתם מוזמנים.
http://www.fisheye.co.il/movies/brood/
וואו, איזה תגובות. תודה רבה לכולכם!
תודה רבה לכל שרשור המגיבים לבקשתי. אני לא מגיב אישית אחד-אחד כי זו תהיה הצפה מיותרת. אני בהחלט מודה לכם ונתתם לי חומר למחשבה. תודה, חבר'ה.
נראה מעניין
ואני מעדיף גם את קרוננברג של היום על פני פעם.