קוונטין טרנטינו ישתתף בגמר הסינמונדיאל. הוא ניצח את דייויד פינצ'ר – בקרב שנחשב לקשה מאוד בקרב המגיבים, אבל מבחינת ההפרש, היה משכנע למדי (59%-41%), בחצי הגמר הראשון.
עכשיו נשאר לדעת נגד מי טרנטינו ישחק בגמר. שאלה טובה.
זהו לוח התוצאות המעודכן (הקליקו להגדלה):
ג'ואל ואיתן כהן הם מפלצת דו-ראשית. אם היינו הולכים לפי הקרדיטים בלבד, מי שהיה צריך להתחרות בסינמונדיאל הוא ג'ואל כהן – שחתום לבדו על בימוי כל סרטיהם מ"רציחות פשוטות" (1984) ועד "אכזריות בלתי נסבלת" (2003), בעוד איתן קיבל את הקרדיט על ההפקה, ועל העריכה מופקד "רודריק ג'יינס", שגם הוא בעצם ג'ואל ואיתן. על התסריט חתומים שניהם. הכהנים התפתחו בשנות השמונים ("בייבי אריזונה", "צומת מילר"), פרחו בתשעים ("בארטון פינק", "הקפיצה הגדולה", "פארגו", "ביג ליבובסקי", "אחי, איפה אתה?"), וקיבלו מעמד אגדי בשנות האלפיים, שאיפשר להם לקפוץ בקלילות בין ז'אנרים ובין סרטים רציניים יותר ופחות ("האיש שלא היה שם", "לחסל את הליידי", "ארץ קשוחה", "לקרוא ולשרוף", "יהודי טוב", "אומץ אמיתי", "בתוך לואין דייויס"). פרט מעניין: מבין כל העולים לחצי גמר הסינמונדיאל, האחים כהן הם היחידים שזכו באוסקר הבמאי הטוב ביותר (על "ארץ קשוחה").
גם צוות נולאן מורכב, בעצם משני אחים – כריסטופר וג'ונתן, שכתבו כמה תסריטים יחד – אבל כאן ברור מיהו האח הדומיננטי יותר. כריסטופר נולאן הוא כל כך גדול היום שקל לשכוח שבעצם הוא שחקן חדש למדי. מבין הבמאים שהגיעו לחצי הגמר, האחים כהן התחילו בשנות השמונים, פינצ'ר וטרנטינו – בתחילת התשעים, אבל על נולאן אף אחד לא שמע עד תחילת המילניום הנוכחי, עם "ממנטו" (כן כן, אני יודע שהוא עשה את הסרט "Following" ב-1998, אבל אתם לא ברצינות טוענים שראיתם אותו בזמן אמיתי). אבל מה שנולאן עשה מתחילת המילניום ועד היום רוב הבמאים לא היו מספיקים לעשות גם בשלושה עשורים: זינוק מסרט עצמאי קטן אך משובח לפרנצ'ייז שמכניס מעל מיליארד דולר לסרט ("באטמן מתחיל", "האביר האפל", "עלייתו של האביר האפל") ורשימת פטנט על הבלוקבאסטר המתוחכם ("יוקרה", "התחלה").
הערה: הסקר נסגר, אך אלה אינן התוצאות הסופיות. ההצבעות עוברות בדיקה, והתוצאות האמיתיות יפורסמו אחרי שיוסרו הקולות של האינפנטילים שניסו לרמות.
חצי גמר 2
מס' מצביעים: 822 Loading ...
|
מה זה סינמונדיאל? כתבת הפתיחה והסברים
תולדות שלב ההכרעה:
שמינית גמר 1
שמינית גמר 2
שמינית גמר 3
שמינית גמר 4
רבע גמר 1
רבע גמר 2
חצי גמר 1
ג'ונתן נולאן הוא אמיתי?
זה לא סוג של דונלד קאופמן?
אמיתי לגמרי
הוא אפילו מופיע בסרט הראשון (באורך מלא) של כריסטופר נולאן, 'Following'.
(לא שאני גרופי או משהו)
בשחור לבן...
מעניין לראות אותו בצבעוני
בתור מי הוא מופיע?
ראיתי את הסרט, ואני לא זוכר אותו שם.
הוא היה השוטר, זקנצ'יק חמוד כזה
זה אבא שלו, לא אח שלו
(ל"ת)
שיט.
*נסוגה בדממה*
תיקון, זה דוד שלו
זה ג'ונה נולאן:
אני מצטער, אפשר לא לקרוא לו ג'ונה?
כי ג'ונאנולאן זה לא שם שאמור להיות של בן אדם.
אמיתי לגמרי,
ואפילו כולם קוראים לו ג'ונה.
ויש לו סדרה מצוינת בטלוויזיה, "מבוקש לחקירה" שיש לה עלילה גאונית.
כזה גאון ולא יהודי? פה חשדתי.
השם הרשמי בעברית הוא "מבוקש"
או באנגלית Person of Interest
מעניין
האחים כהן הובילו – ולא בקול אחד, אלא בהפרש משמעותי – כשהיו לנו כאן כ-150 קולות, אבל עכשיו נולאן סגר את הפער. כרגע תיקו.
פיש, אתה מקדים את זמנך
חצאי הגמר במונדיאל הם היום ומחר, לא אתמול והיום.
וחוץ מזה עם כל הכבוד לנולאן, ויש המון כבוד, מבחינתי האחים כהן הם הדבר האמיתי – מתוחכמים, מצחיקים, מרתקים ומגוונים. והם מתמידים בזה כבר 30 שנה!
הוא עדכן שזה יפסיק לחפוף…
עם כל הכבוד לאחים כהן על מה שהם עושים כבר שלושים שנה, נולאן זו גאונות מסוג אחר לגמרי. הוא שינה את כללי המשחק. (ובזה הוא דומה לטרנטינו).
כללי איזה משחק?
ואיזה כללים הוא שינה?
אממ.. לעניות דעתי מאז נולאן כל אחד חייב שהסרט יהיה חכם, עמוק ושיהיו בו כמה טוויסטים מפתיעים. כמו שמאז טרנטינו כולם חייבים דיאלוגים שנונים ולא קשורים ישירות לעלילה.
מי זה "כל אחד"?
הקולנוע האירופאי והאסייאתי לבטח לא הושפע ממנו, אבל גם בקולנוע האמריקאי אני לא בטוח על מי אתה מדבר. האם אתה רואה השפעות של נולאן ב"אשמת הכוכבים"? ב"רובוטריקים 4"?
בנוסף, טוויסטים מפתיעים היו לפני נולאן.
אני מצטער על הקטנוניות.
"חייב" ?
היחיד שעושה טוויסטים מפתיעים בסרטים חכמים מאז נולאן הוא… נולאן. וטרנטינו עשה הרבה יותר מדיאלוגים שנונים, וההשפעה של נולאן היא אפסית לעומת ההשפעה של טרנטינו. ואני אומר את זה בתור אחד שאוהב את שני הבמאים (אבל את האחים כהן יותר)
אז נולאן התחיל גל של סרטים חכמים ומפתיעים?
תרשה לי לא להסכים איתך בשתי רמות:
1. הסרטים של נולאן אמנם מאוד מנסים, אבל ממש לא כולם מצליחים להיות חכמים.
2. אני ממש לא רואה גל של חיקויים או השראה שהוא מוביל.
1. לפחות מנסים… יש כאלו שגם לא מנסים.
2. נראה לי שבשנים האחרונות (ובפרט בשנים של האביר האפל והתחלה) יש יותר מאמץ כללי לטוויסטים מפתיעים.
אם כבר אפשר להגיד על מישהו שהוא ידוע כבמאי הטוויסטים,
זה מ. נייט שאמאלאן, וזה בהחלט לא כבוד גדול.
כשאני חושב על האביר האפל והתחלה, "טוויסט" היא לא המילה שעולה לי לראש.
אישית, מה שעולה לי לראש זה כמה שהית' לדג'ר עשה את הראשון, וכמה מקושקש הרגיש לי השני. אף אחד מהסרטים האלה לא גורם לי להעריך במיוחד את נולאן.
התחלה הרגיש לך מקושקש? או עלייתו של האביר האפל?
התחלה.
(ל"ת)
אכן, סרטי טוויסטים קיימים כבר שנים רבות
בין אם זה הסרטים של היצ'קוק, ובין אם זה ברבור שחור, החוש השישי, האחרים, נפלאות התבונה, מועדון קרב, מלהולנד דרייב, החשוד המיידי, ועוד ועוד.
ממש לא ספוילר.
למשל, אם תקרא את הביקורת כאן באתר ל"מועדון קרב", תראה שמוזכר שם שיש טוויסט בעלילה, אבל לא נאמר מה הוא.
לציין שיש טוויסט בעלילה זה בסך לומר שקורה בה משהו בלתי צפוי. לא יותר מזה.
רגע, שנייה
יש טוויסט למלהולנד דרייב?!
יש טענה כזו, ואני תומך בה.
אבל עם סרט כזה מוזר, לך תדע.
http://www.youtube.com/watch?v=aWaJ0s0-E1o&feature=kp
לא יודע, בשביל טוויסט לא צריך להניח הנחות כלשהן
מבוססות כמו (ספויילרים למועדון קרב ומלחמת הכוכבים:) "דארת' ויידר הרג את אבא של לוק" או "טיילר דרדן הוא בן אדם נפרד מהמספר" ?
איזה הנחות יש במלהולנד דרייב שמתערערות? זה שיש לסרט עלילה קוהרנטית בסוף זה לא טוויסט, אגב.
בנוסף : https://www.youtube.com/watch?v=4LGu1sOvxYs
השפעות ומושפעים
אז זה לא שנולאן המציא את הבלובאסטרים החכמים והפילוסופיים. אינספשן שאב מלא השראה ממטריקס של האחים וושאובסקי (שלא נכנסו לתחרות ובצדק כי מאז היו להם לא מעט כשלונות וסרט אחד שנוי במחלוקת). מטריקס בעצמו שאב השראה מכל מיני מקורות יפניים לפי מה ששמעתי. ועל טרנטינו בכלל אין מה לדבר הוא הושפע מכל כך הרבה דברים שיש אנשים שאפילו טוענים שהוא מעתיקן (ולא בצדק). בקיצור להעריך במאי לפי כמה הוא השפיע זו דרך די דפוקה להעריך אותו כי אז צריך להוריד לו על כל מה שהוא הושפע ממנו, ולך תוכיח אם הוא השפיע על הסרט הזה או הושפע מהאחר. בקיצור סמטוחה שלמה.
כבר ב-1968, כוכב הקופים המקורי היה בלוקבאסטר פילוסופי עם טוויסט
אבל "צליל אינספשן" אין לו…
גם לאינספשן אין צליל אינספשן.
הוא הופיע רק בטריילרים.
"כל אחד"?
לדעתי כדאי לך לנסח את זה מחדש, כי אפשר בקלות לסתור את האמירה הזאת. סתם דוגמה שסותרת את שניהם – "ספרינג ברייקרס". חכם ועמוק? הדבר העמוק היחיד בו זה המחשופים. דיאלוגים שנונים? כן, אם אתה חושב שלחזור על אותם 5 משפטים כל הסרט זה שנון…
לדעתי הדבר היחיד שהושפע מנולאן זה ש95% מהסרטים חייבים עכשיו לשים את "צליל האינספשן" בטריילרים שלהם.
נו, לא כל אחד. אדם סנדלר וג'לי טרזן תמיד יהיו. מספיק שיש תנועה מסויימת לכיוון הזה.
אבל מי כן?
איפה התנועה הזאת מתבטאת? בסרטי מארבל? הריבוט של כוכב הקופים? הפרש הבודד?
פרסומת סמויה
הטריילר החדש של פינצ'ר שפורסם ביום שהוא התמודד, לא עזר לו לנצח את טרנטינו.
מעניין אם "צוק איתן" של היום יעזור לאיתן כהן לנצח.
כן.. אתה צודק מן הסתם
נולן אחלה, באמת, אבל...
נולאן אחלה, באמת. "האביר האפל" היה מדהים, "בטמן מתחיל" היה טוב, "שובו של" היה מגעיל נורא ומזעזע, יוקרה היה צפוי ומאכזב והתחלה היה מעולה. כן, כמו שאמרתי, נולאן אחלה. אבל האחים כהן לא אחלה וגם לא סבבה. האחים כהן גאוני קולנוע, יוצרים אדירים בעלי קול יחודי, מספרי סיפורים מגדולי האמנים והיוצרים שידע הקולנוע.
"בארטון פינק" הוא חתיכת יצירת מופת מדהימה. סרט שהגדיר מחדש את חשיבות פס הקול לאווירה ולמצב הרוח של הצופה. "צומת מילר", מגדולי סרטי המאפייה בכל הזמנים, "ליבובסקי" לא צריך הקדמות, "פארגו" ענק, "ארץ קשוחה" מעולה וגם לאחרונה, "בתוך לווין דייויס" העיף לי את המוח. אז נולן מגניב, אחלה, סבבה, Loud noises, אבל הכהנים גאונים, מתווי דרך, אוטרים אמיתיים. אין תחרות.
(לדעתי)
טוב, אני אשאל
מה זה "שובו של"?
זה התרגום האוטומטי של IMDb
שובו של, עלייתו של, זה בכל מקרה סרט נורא
כמה נורא מ-1 ועד מליארד דולר?
ואללה? כסף כמדד לאיכות?
אההה, כמו רובוטריקים 2? או אולי כמו שודדי הקריביים 3? אולי כמו אימת הפנטום?
אפילו גרוע יותר. כי יש טוענים שאנשים באו כי הם ציפו להאביר האפל.
אני אשתה ווייט ראשן לכבוד זה
(ל"ת)
זה מאוד מוזר
לאהוב את "התחלה", אבל לשנוא את "עלייתו של" ו"יוקרה". איזה מן סוג של חובב נולאן אתה?
עוד לא נתקלתי בדעה מעניינת כזאת.
לא בטוח שהבנתי אותך
אם אני אוהב את התחלה אני חייב או צריך או אמור לאהוב גם את עלייתו של? ומה אם אני מאוד אוהב את האחים כהן ואת הסרטים שלהם אבל לא סבלתי את אחי איפה אתה? אז זה גם מוזר בעיניך? ותמיד הערצתי את ספילברג אבל חושב שאינדיאנה ג׳ונס האחרון הוא זוועה מטורפת, אז זה גם דעה מעניינת? אתה אוהב בצורה עיוורת את כל הסרטים של הבמאים שא ה אוהב?
עוד לא נתקלתי בדעה מעניינת כזאת.
ונכון לשנייה זו-נולאן מוביל בקול אחד
(ל"ת)
מה שיפה הוא שכתבתי את זה בפעם הראשונה שנולאן הוביל
מאז זה היה נכון כבר לכמה מצבים אחרים
מאבק צמוד ומסקרן… מנסיון, הקולות השפויים מתעוררים יותר לקראת אחר הצהריים, אחרי שהם סיימו לעבוד בורגנית.
או רוב המעריצים של נולאן,
שעכשיו בחופש גדול וקמים מאוחר.
(גם אני אחד כזה)
או שהם גרים בעוטף עזה ואין להם קליטה בממ"ט
אם הם באמת בממ"ט כמו שאתה מנחש,
אז יש להם שתי בעיות הרבה יותר חמורות בהצבעה מאשר סתם קשיי קליטה:
א. הם בגיל הרך.
ב. הם נסעו בזמן ותקועים בתחילת הניינטיז (בלי אינטרנט).
פרצופים עצובים
(ניסיתי לאמבד, לא הצליח)
אני כבר לא יכול להצביע מהשלב הזה...
ההכרעות האלו גדולות עליי. מה גם שאני לא מחשיב את עצמי לבעל חינוך קולנועי מספיק לקבוע לגבי האחים כהן, טרנטינו וכו' מי טוב יותר ממי. האמת היא שנראה שאני בור באופן מביך לגבי נושאים שדנים בהם באתר הזה כל יום.
תעזוב חינוך 'קולנועי',
תצביע בעד אלה שנהנית יותר בסרטים שלהם.
(או, כמו במקרה שלי – נגד מי/אלה שסבלת יותר בסרטים שלו/הם. בהצבעה הנ"ל זה היה אצלי פרמטר הרבה יותר מובהק. מלבד ביג ליבובסקי, קשה לי למצוא סרט של האחים כהן שממש נהניתי ממנו. עם כל ההערכה שלי ליכולת שלהם לביים סצינות קולנועיות לעילא כשלעצמן).
תתחיל ב"בייבי אריזונה"
תמשיך לפארגו ואז נראה…
מאז חלפו 18 שנים, אולי הגיע הזמן לתת לו צ'אנס חדש?
אבל כן, האחים כהן זה טעם נרכש. לא כולם חייבים לאהוב אותם.
אולי.
הענין הוא שגם בסרטים אחרים שלהם – 'ארץ קשוחה' הוא אולי הדוגמה הכי מובהקת לאחרונה, אני שוב ושוב נתקל במה שמפריע לי אצלם.
הסרט הזה, שזיכה אותם באוסקר, הוא לכאורה בין היותר קומוניקטיביים שלהם. מותח, דמויות אינטנסיביות ואפקטיביות, ולא מעט סצינות שנחרטות בזיכרון – וחלקן כבר הפכו לקאלט. אבל מה שמפריע לי, זה שכל זה לא מתחבר (בתפיסה שלי כמובן, אין פה אמירה אובייקטיבית חס וחלילה) לעלילה קוהרנטית, עם סיבתיות והמשכיות ניתנים לסיספונד, ככה שבסוף אני מסיים את הסרט ומרגיש יותר שחזיתי באוסף של סיפורים קצרים – חלקם מבוימים, מצולמים ומשוחקים במיומנות גבוה ביותר – ולא בסרט עלילתי ארוך שאומר משהו באופן שלם ומלא.
להיפך, בסרט הזה – כמו שכבר נדון כאן לעייפה בדיונים הרלבנטיים – בשלב מסוים אתה מרגיש שיוצרי הסרט פשוט יורקים על העלילה וזורקים אותה (ואותי כצופה) החוצה כסמרטוט משומש – אבל היי, אנחנו יודעים לביים סצינות מבריקות ומגניבות, אנחנו שולטים במדיום, בטח שמת לב, לא?
אז אולי אם הם היו מוציאים אוסף סיפורים קצרים, הייתי מפיק ממנו הנאה, בתור כותבי רומנים הם מאבדים אותי כקורא שוב ושוב.
מיומנות *גבוהה*, כן, ככה זה.
(ל"ת)
זה נכון שהסרטים שלהם קצת פחות קלים לעיכול
אבל התחושה שהם יוצרים… וואו.
"יהודי טוב", למשל, הוא חוויה מענגת מאלף ועד תו.
גם אותו ראיתי, היית מאמין?
(ל"ת)
כן.
(ל"ת)
יש דווקא אוסף סיפורים קצרים בשם "שערי עדן" שכתב איתן כהן, והוא מעולה
(ל"ת)
My point exactly.
(ל"ת)
אין בעיה, כל אחד רשאי ליהנות
כשיורקים עליו. אני, אישית, זאת לא כוס התה שלי.
וזה לא שאני לא טולרנטי לעלילות לא לינאריות, מלהולנד דרייב הוא מהסרטים האהובים עלי.
אבל העלילות כן לינאריות!
וכן קוהרנטיות! זה הדבר הכי רחוק ממלהולנד דרייב שיכול להיות!
(ואני לא רואה את זה בתור יריקה אלא באמת ובתמים בתור דרך לאתגר את הצופה).
Whatever, Dude
(Yeah, well, that's just, like, your opinion, man)
אני די בטוח שנהניתי ביותר סרטים של נולאן
אבל גם ראיתי פי 2 יותר סרטים שלו אז אולי אני לא את קלטתי האחים כהן מהזווית הנכונה שתגרום לי להנות מהם במיוחד או להעריך אותם כמו שאנשים אחרים מעריכים אות (זה לא שלא אהבתי, אהבתי אבל לא עד כדי כך).
שים לב טוב למה שקורה כאן,
איך שזה נראה יש מצב שההצבעה שלך תכריע את הכף, אז תשקול היטב היטב את צעדיך!
(אבל בלי לחץ, כן? ;-)
חחח בסוף הצבעתי כבר, מזמן,
…ונכון לעכשיו עדיין אין הכרעה.
האחים כהן
יכולים להמתיק את הגלולה. הצביעו כהן. אני לא אשרוד עוד מפלה של שועל ותיק ועכשווי מול צעיר מוכשר.
בחירה קשה-קלה
נקודות לזכות הכהנים:
יותר סרטים טובים, הם בסביבה יותר זמן.
מבחר סרטים הרבה יותר מגוון.
סחטו הופעות משחק משובחות יותר מהשחקנים שעמדו לרשותם.
איכות צילום בסרטים הראשונים שעשו הייתה פורצת דרך.
מצחיקים לאללה.
דברים כאלה
https://www.youtube.com/watch?v=muNjgBQHwng
נקודות לזכות נולאן:
נועז יותר, לוקח סיכונים עם תקציבי ענק.
שילוב מדהים בין איכות, חשיבה, ויכולת לגרום הנאה לצופים.
בטמן… וטסלה.
מרהיב בבימוי סצנות פעולה ענקיות.
לא הוציא תחת ידו סרטים מסריחים, האחים הוציאו שלושה.
הבחירה היא בין שני גאונים מטורפים לגאון אחד מחושב.
אני בוחר במטורפים.
"מרהיב בבימוי סצנות פעולה ענקיות"
איפה בדיוק?
כמו שנאמר כבר
בביקורת מסלון:
מרתק.
נולאן אולי מפגר טיפטיפונת כאן, אבל הסיכוי שלו לנצח עדיין קיים והוא בכל מקרה מקבל המון הצבעות. כשבסקרים קודמים הוא ניצח באופן מוחץ, למרות כל הקולות שהוא קיבל, בקושי היה אפשר לראות את התגובות של האנשים שהחליטו להצביע לו – ההפך, רוב התגובות שהתייחסו לנולאן היו התגובות השליליות שהגיעו מאלה שלא אוהבים/שונאים אותו. מוזר לאללה.
התלבטתי מאוד!!
מצד אחד נולאן הוא במאי מדהים ואני מאוד מאוד אוהב את האביר האפל ויוקרה.
מצד שני, אני חושב שהאביר האפל הוא גדולתו העיקרית. זה פשוט סרט ע נ ק. אבל הוא כזה, לדעתי, הרבה בזכות היט לאדג'ר שעשה את הג'וקר בתפקיד של פעם בדור.
בנוסף, סרט שהרבה מאוד אנשים תופסים ממנו ושמו התחלה, הוא לטעמי לא כזה סרט מוצלח. מאוד מבולבל, אני אישית לא אהבתי אותו במיוחד.
ובעצם, פה זה נגמר, לא ? מה עוד יש לו להציע ?
האחים כהן, פשוט עשו הרבה יותר סרטים טובים. חלקם מצויינים! אם כי לדעתי אין להם סרט אחד שממש תפס אותי למעט ארץ קשוחה שלדעתי הוא פסגת היצירה שלהם עד כה.
אז נכון שלנולאן יש את האביר האפל, שהוא סרט שאני אוהב יותר מכל הסרטים שעשו הכהנים. אבל אם אני אסתכל על מספר הסרטים הטובים שהם עשו ולא מצביע בגלל סרט אחד הם לוקחים.
חוץ מזה שהם יהודים P;
ממנטו
יש לו להציע את ממנטו.
אני באמת מתקשה להבין את התוצאות עד כה
הצביעו קצת יותר מ-500 איש,שזה רוב המדגם שיהיה בכל מקרה והאחים כהן מובילים?
אני באמת לא יודע איך לאכול את זה.
האחים כהן משעממים אותי,נולאן מלהיב אותי.
אני יודע שלאנשים שונים דעות שונות אבל קשה לי להבין את האהבה העצומה שהאחים כהן זוכים לה כאן.
accept the mystery
זה בגלל שהם שניים והוא אחד,
אז זאת לא חוכמה.
נולאן
כולם מדברים פה על התחלה יוקרה והבאטמנים למיניהם , אבל דווקא על הסרט הכי טוב , והיחיד מהם שבאמת מתוחכם ואינטיליגנטי לא מדברים – ממנטו .
כל שאר הסרטים שלו נעים בין הטובים לבינוניים , והם לכאורה מתוחכמים בעוד שבתכלס הם פשוטים למדי ( אולי יותר אינטיליגנטי מהבלוקבאסטר הממוצע, אבל זה לא אומר הרבה) .
ממנטו הסרט היחיד שלו שהיה ונשאר גאוני , מהסרטים שבאמת דורשים יותר מצפיה אחת כדי להבין מה באמת קרה בו.
בכל מקרה
הצבעתי לאחים כהן . אין מה להשוות בכלל.
לא כל כך מסכים
ממנטו היה סרט טוב, מפתיע, משעשע לפרקים עם גימיק ממש מוצלח אבל בצפייה שניה קצת השתעממתי ובשלישית העברתי ערוץ כדי לראות "מאושרות".
ממש לא מסכים
זה לא היה גימיק, המטרה היתה לתת לצופה להיות הגיבור.
אם הסיפור היה מסופר כרונולוגית, בכל סצינה הצופה היה יותר חכם מהגיבור (לני) כי לצופה היו את כל הסצינות הקודומות בראש וללני יש את "הבעיה" של הזכרון.
בהחלטה (הגאונית) של נולן להקרין את הסרט מהסוף להתחלה בכל סצינה הצופה יודע בדיוק מה שיודע הגיבור, וחווה את אותו הדבר. כשלני פוגש את הבחורה עם פנס בעין, הוא לא יודע שהוא הכניס לה אגרוף וגם הצופה לא יודע. כשלני שותה את הבירה עם הרוק בפנים, הוא לא מבין למה כולם סביבו צוחקים וגם הצופה לא.
זה נותן לצופה אינספור סצינות של "אהה" שמגביר את חווית הצפיה פי כמה.
גאוני 1.
בנוסף מסופר לצופה הסיפור המייסד של הסרט. בהחלטה (הגאונית) לשלב בין הסצינות אבל לספר סיפור אחד מהסוף להתחלה ובצבע, ואת השני וההתחלה לסוף ובשחור לבן, מאפשר לנו הבמאי להפריד בינהם ולחבר בינהם בסוף עם "אהה" אחד גדול.
גאוני 2.
אז זהו בדיוק
ההקרנה ההפוכה נהדרת, היא שמה אותנו בתפקיד הגיבור כמו שאמרת, ובאמת יש המון רגעי "אהה" שמאוד נהניתי מהם, אבל זה עדיין גימיק בעיני. גימיק גאוני, מוצלח, חדשני ועוד איזה סופרליטיבים שתבחר, אבל גימיק שלא מחזיק מיים מעבר לצפייה אחת ולא עומד במבחן הזמן (שהוא, לדעתי, המבחן האולטימטיבי לסרט) ובטח לא טומן בתוכו עומק או עניין כלשהו. ממנטו הוא בעצם תרגיל בקולנוע. התחכמות נרטיבית ולא יותר.
"בתחום השיווק, גימיק (באנגלית: Gimmick) הוא תכונה מיוחדת ושונה שמבליטה משהו על פני המתחרים שלו, אך בדרך כלל איננה רלוונטית במיוחד למוצר, אלא שינוי לשם השוני"
החשוד המיידי היה סרט גימיק שלא שורד אפילו הקרנה שניה. ממנטו הוא לא סרט עם טוויסט.
אם היית מוציא את ה"גימיק" מתוך הסרט היית מקבל סרט אחר לגמרי.
זה לא גימיק, זו החלטה שמשנה את הסרט ואת חווית הצפיה.
מהו סרט אם לא סך כל הפעמים שיוצא לך "אההה". את סצינת הלובי אני מוכן לראות אינספור פעמים, אבל זה לא יגרום לי לראות את המטריקס עוד פעם. ממנטו עבורי הוא סצינת לובי אחת ארוכה.
אני מוכן עכשיו לראות את הסרט שוב ולהנות מכל רגע.
כנראה שנסכים לא להסכים
הקריטריונים שלנו לגבי מהו סרט טוב שונים לגמרי. סרט טוב לא (לחלוטין לא) שווה לכמות רגעי "אההה" שיש בו (החשוד המיידי הוא סרט ענק לדעתי). אגב, תודה על האיות האנגלי של המילה גימיק, תמיד רציתי לדעת ולא היה את מי לשאול….:-)
משעשע, סצינת הלובי לדעתי
היא הסצינה הכי צפויה והכי פחות מקורית ב'מטריקס'.
(ועדיין היא מגניבה בטירוף, כן?).
הסובייקטיביות הורגת
החשוד המיידי הוא שעמום ועלבון לאינטיליגנציה (לדעתי, רק לדעתי)
והלובי? תן לאחים כהן לביים אותה ותראה איך ניאו הורג את השומרים בטקסטים משעממים.
ההליכה על הקירות, הצילום מהצד כשהקירות מתנפצים עליך, הנפילה האיטית של התרמילים (כולל הסאונד), והסיום – חריקת גרירית הרגליים, פינג המעלית, ונפילת האריח האחרון.
אין כאן ענין של צפוי לא צפוי, יש כאן הנאה נטו.
מהסימן שאלה והלאה אנחנו מסכימים.
:-)
לא יכולתי להסכים איתך פחות
אני חותם על כל מה שאמרת על סצינת הלובי. אכן הנאה נטו. איך זה קשור או מתמודד עם האחים כהן, או מה זה קשור לדיון, אני כנראה לא מספיק חכם בשביל להבין.
בכל מקרה סיימתי. תודה, היה מעניין.
באמת לא ממש הבנתי את הסרט
כנראה כי ראיתי אותו רק פעם אחת, אתה אומר.
כשאני ראיתי את הסרט אי שם בתחילת 2001 ראיתי אותו יום אחד עם חברים , ויום אחרי ראיתי אותו שוב לבד.
אפשר להבין אותו גם בצפיה הראשונה , אבל לא באותה רמה .
בצפיה השניה אתה יודע מה המניע של כל דמות , ומה מוביל למה .
מומלץ לראות אותו יותר מפעם אחת גם בלי קשר סתם כי הוא סרט מעולה , ולדעתי הטוב ביותר של נולאן עד כה.
הייתי שמח לראות אותו עושה יותר דברים בסגנון הזה מאשר לראות אותו מנסה לעשות כל סרט יותר epic מהשני .
300:300.
(ל"ת)
אז איפה סועדים הערב?
(ל"ת)
שמעו אני בודק כל שעה את התוצאה
אני לא יכול לעקל את זה שהאחים כהן באמת כל כך צמודים לנולאן.
אז תנסה *לעכל* את זה. יהיה לך קל יותר. מבטיח.
(ל"ת)
ואני חשבתי שהקרב בין טרנטינו לספילברג היה הכי צמוד פה
וואלה, בא לי שהקרב יגמר בתיקו, נראה איך פישלר ימיר לפה את הפנדלים
ג'יזס קרייסט, אני לא יכול עם המתח הזה!
(ל"ת)
נולאן מנצח אצלי בכל דו קרב(חוץ מספילברג שכבר לא איתנו)
האחים כהן ענקיים ואני בהלם שהם מובילים עכשיו אבל את נולאן אני יותר אוהב.
נ.ב
למה ספילברג למה??!?!?!?!?!
ספילברג!
אה, רגע…
אני חושב שכבר אפשר להגדיר את נפילתו של ספילברג ברבע הגמר כ"המחדל הגדול של הסינמונדיאל 2014"
(ל"ת)
מתברר שאני הייתי אחראי ל-366:366
אם בתחום האיכות הייתה לי דילמה, היתרון המובהק של האחים בתחום הכמות הכריע.
כמו שכבר אמר מישהו חכם, ככל שהמתמודדים יותר צעירים, כך קטנה האינפורמציה על הישגי העבר שלהם.
If you make yourself more than just a director
If you devote yourself to an ideal.
You'll become something else entirely.
A legend, Mr. Nolan. A legend.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
(ל"ת)
שלי ושל עוד 381 איש!
אגב, יא קרקר גונב שכמוך ☺
http://www.fisheye.co.il/cinemondiale_four_2/#target-comment-880273
לא רק שאני גונב
אני עוד גונב מעצמי של לפני שנה או משהו (קישור)
מה שאומר שאני כנראה שייך לאסכולת הטרנטינו של היוצרים.
בכל מקרה זה נראה ציטוט תגובה יותר ראוי מאשר "nobody fucks with the coens" אבל אולי זה היה שיקול מוטעה.
התלבטות אבל יש החלטה בכל זאת
לאחרונה (חייבת להודות שבעיקר בעקבות הסימונדיאל) הבנתי שהרבה סרטים בפילמוגרפיות של במאים חשובים חסרים לי, אז התחלתי לראות את הסרטים הקלאסיים. ביניהם ראיתי שלושה סרטים של האחים כהן: ארץ קשוחה, פארגו ובתוך לואין דייויס. חייבת להודות שמאוד אהבתי רק את בתוך לואין דייויס. ארץ קשוחה מתחיל לעניין אותך רק בחצי, אם לא מאוחר יותר. פארגו מתאר אווירה שונה ודמויות מעניינות, אבל לפי דעתי הוא קצת אובררייטד.
בנוסף ראיתי מזמן את ביג ליבובסקי ואת אכזריות בלתי נסבלת ודי אהבתי אותם, אבל אני עדיין לא בטוחה שהשם הענק שיצא לאחים כזה שווה את זה.
לעומת זאת, כריסטופר נולאן, לא עשה כל כך הרבה סרטים, אבל את כולם ראיתי (חוץ מפולווינג) ואת כולם מאוד אהבתי. חייבת להודות שציפיתי ליותר מעלייתו של האביר האפל, אבל הוא גם היה מעולה. מה שמיוחד בנולאן שהוא עושה סרטי ענק מבחינה תקציבית והופך אותם למעניינים ושונים. אני באמת חושבת שמה שהוא עשה לז'אנר גיבורי העל זה דבר שעוד ידובר עליו רבות כי זה השפעה ברמה אחרת. מבחינתי זה לא חכמה לעשות סרטים מעניינים ומקוריים שאתה יוצר עלילה ודמויות כאלה מראש, אלא לקחת דמויות שקיימות כבר ולהפוך אותן למשהו מקורי וייחודי שיש לו משהו מעניין להגיד על העולם.
אני יודעת שזה קצת צפוי להיות עם נולאן, אבל מבחינתי הוא במאי מהדור החדש שעושה סרטים מעולים ואני מאוד מצפה לפרוייקט החדש שלו.
נאמר בתגובות שמעריצי נולאן לא כותבים מספיק, אז הנה, אנחנו פה!
נולאן אכן שינה את ז'אנר גיבורי העל
אבל אני לא מסכים איתך שזו לא חכמה לעשות סרטים מעניינים ומקוריים עם דמויות ועלילות חדשות. זה גם לא פשוט לקחת דמות שקיימת עשרות שנים ולשנות אותה בצורה טובה למטרה שלך. לדעתי יצירת דמויות חדשות זה כן יותר קשה, אך אפשר להעריץ את נולאן והאביר האפל ולהפנים שבאטמן עצמו הוא לא רעיון מקורי של נולאן וזה בסדר גמור.
אני אישית גם הצבעתי לנולאן ואני מת על האביר האפל.
424:425 לנולאן.
אני לא רואה תסריט שהמשחק כדורגל היום יהיה יותר מותח.
אולי אם טרנטינו יכתוב…
לפי הטבח שהיה אתמול, קצת נראה כאילו טרנטינו כתב אותו.
(ל"ת)
הסקר הזה מורט את העצבים שלי!
בעצם, לא, הוא לא.
https://www.youtube.com/watch?v=ussCHoQttyQ&feature=kp
הקטע הוא
שאת התוצאות האמיתיות של הסקר אפשר יהיה לראות רק מחר בבוקר, כשאוריד את כל ההצבעות הכפולות, ונראה לאיזה צד יש פחות מעריצים אינפנטיליים.
(כי ברור, להצביע שוב ושוב זה כה מתוחכם, ובטח אף אחד לא ישים לב).
היסטוגרמת ההצבעות הכפולות
והמשולשות, והמרובעות וכו' יכולה להיות מרתקת, אולי תפרסם אותה עם שוך הקרבות?
עם שמות!
למען יראו וייראו!
לגבי הצבעות כפולות
האם הצבעה של שני בני זוג ממחשבים שונים באותו בית נחשבת להצבעה כפולה?
(כמובן בהתחשב בכך ששני בני הזוג הצביעו לאותו צמד אחים במאים)
לא, אלא אם כן אותם בני זוג מצביעים עוד שש פעמים.
(ל"ת)
עד מתי אתה מקבל תשלומי שוחד?
ומה המספר בנק אם יורשה לי. יחי טרנטינו לעולם ועד.
זהו, אני מפסיק לרפרש את העמוד
וחותך לישון.
מי ייתן ונקום לבוקר שכולו שומער שעבסים מזמרים, אנטון שוגרים מפחידים, ברטון פינקים בוערים וג'ורג' קלוני עם משחה בשיער.
משחת שיניים?
המתח פה בול כמו בברזיל-גרמניה. בול!
(ל"ת)
טוב, נמאס לי
הרגע מחקתי לנולאן 14 קולות מזויפים. אני מדגיש שאלה *לא* כל הקולות הלא כשרים (ויש כאלה משני הצדדים); אני אעשה סיבוב חיסולים מקיף כשהסקר ייסגר, ואז אפרסם את תוצאות האמת. רק שתדעו שכרגע אלה הכהנים שמובילים. ולאלה שמצביעים 14 פעמים ומעלה: באמת? כאילו, באמת?!
מצד אחד לא ברור לי בכלל למה שמישהו ינסה לרמות בסקר הזה. לאף אחד אין אינטרס פה בשום מקרה. אני מאוד בעד נולאן אבל איך זה יהיה רלוונטי או בעל משמעות אם אני אצביע לו מספר פעמים..?
מצד שני אם כבר אנשים מרמים, אני לא יודע אם שווה להילחם בזה. כמובן שאתה יכול לתפוס קולות לא כשרים אם אנשים מצביעים כמה פעמים מאותו יוזר/סשן/IP אבל בסופו של דבר זה לא באמת בעייה לרמות בצורה שלא תוכל לעלות עליה, בלי שום תחכום למעשה..
פשוט לא יודע אם זה שווה את הטרחה שלך, זה הכל.
לא מפתיע
מעריצי טרנטינו ונולאן הם מתלהבים יותר עקב גילם הרך ונטייתם להתלהב יותר.
טרנטינו נגד ספילברג
אני הסתכלתי על התוצאות באחת בלילה ואחר כך בבוקר. בלילה טרנטינו הוביל בנקודה אחת, בבוקר כבר נמחקו הקולות הכפולים וטרנטינו הוביל בארבע עשרה.
בנוסף, ציטוט:
"ספילברג!! ססספפילברגגג!!" "הו ססספייללבלבברגדגהגגגג"
אני מקווה שאתה לוקח בחשבון שיש מחשבים שהם משותפים למספר אנשים שרשומים לעין הדג
כך שאם נגיד יש 3 הצבעות מניקים שונים אך מאותו מחשב, אולי אלה אחים או משהו כזה.
(כמובן שאם מדובר ב-14 הצבעות, קשה להניח שמדובר ב-14 אנשים שונים באותו מחשב. אני מדבר על מספרים נמוכים בהרבה)
לא יודע איך הוא עולה על הצבעות כאלה,
אבל אני נגיד הצבעתי מהאוניברסיטה. לא חושב שאפילו טרחתי להתחבר. אני מניח שיש עוד איזה 13 שעשו את זה…
אנשים, אני עושה את הסקרים האלה לא מאתמול.
(ל"ת)
מה, עכשיו סתם מתח בכוח?
האחים כהן (49%, 441 קולות)
כריסטופר נולאן (51%, 439 קולות)
משהו כאן לא בסדר, לא?
כנראה קשור לקולות הלא כשרים שנמחקו
(ל"ת)
הסקר נסגר
אבל התוצאות המוצגות כאן הן לא הסופיות. התוצאות האמיתיות יפורסמו בהמשך היום, אחרי שאסיר את הקולות של האינפנטילים שניסו לרמות.
איזה מתח
התוצאות ממש קרובות כך שהכל יפול על השאלה לאיזה במאי יש אוהדים אינפנטילים יותר.
הניחוש שלי: נולאן הולך להיות השמעון פרס של הסינמונדיאל
(ל"ת)
נולאן הולך להיות גם השמעון פרס של הסינמונדיאל וגם היאיר לפיד של הסינמונדיאל
הוא גם יפסיד את המשחק הנוכחי וגם יצבור כמות נכבדה וחדשה של שונאים בגלל אינפנטיליות יתר של תומכיו.
שונאי נולאן – מתלוננים כשאומרים להם שהסיבה בגללה שהם שונאים אותו היא אנטיות ורצון להיות נגד הזרם / אומרים שמי שאוהב את נולאן אינפנטיל.
חוץ מזה שלשנוא נולאן או את הקולנוע שלו
זה כזה לא נגד הזרם עד שממש אפשר להריח באוויר את הימים שבהם נשמע אנשים אומרים שהם שנאו את נולאן עוד לפני שזה היה מיינסטרים. להיות אדיש לקולנוע שלו זה ה-ללכת-נגד-הזרם החדש.
אם יש משהו שגורם לאדם יותר נחת
מלהרגיש שהדעות שלו הן הצודקות והנכונות, זה להרגיש שהדעות שלו הן הצודקות והנכונות בגלל שהוא יותר חכם ויותר נאור ויותר בוגר (ויותר אפל? המממ..) מאלה שיש להם דעות אחרות.
אינפנטילים....
גם אם ניסו לרמות וגם אם אתה חושב שזה דבילי – הם עדיין משתמשים באתר שלך, הם הקהל שלך וזה לא לעניין לקרוא להם בשמות.
לא, אני אמשיך לקרוא אינפנטיל למי שמתנהג באופן אינפנטילי.
(ל"ת)
בוגר
(ל"ת)
אדם בשל בשיקול דעתו, הניחן בחשיבה שאינה ילדותית.
אני מכיר את המילה. אני לא חושב שהיא מתארת אנשים שמנסים לחבל בסקרי פופולריות באינטרנט. אני גם לא רואה סיבה לצאת מגדרי כדי להיות נחמד אליהם בשל העובדה שהם טרחו והתארחו באתר שלי בזמן הניסיון לפגוע בו.
אני לא חושב שאתה צריך לצאת מגדריך כדי להיות נחמד אליהם, אבל אני גם מאמין שאלו לא אנשים שזו המטרה העיקרית שלהם לחבל בסקרי פופולאריות באינטרנט. יותר מתקבל על הדעת שאלו ילדים שמבקרים באופן קבוע באתר שלך כדי לקרוא כתבות שלך בנושא הקולנוע שכנראה קרוב לליבם. זהו הקהל שלך שמכבד את הדעה שלך ומן הראוי שתכבד אותם בחזרה.
בין אם אתה מסכים איתי או לא, אני חושב שראוי שתמתן את השפה שלך במיוחד לאחר שהעירו לך על כך. אני בטוח שלא תרצה שוויכוח בין משתמשים יתדרדר לכינויים ושמות וכרגע אתה לא בדיוק משמש דוגמה לאיך צריך להתנהג.
נכון שלא ציינתי שמות?
לכן לא הלבנתי פה פני אף אחד ברבים. מי שעושה דברים מטופשים – טיפש, מי שמרמה בסקרי פופולריות באינטרנט – ילדותי.
ואני לא מבין לפי מה הגעת מסקנה שאותם ילדים (או שלא) מבקרים באתר הזה באופן קבוע או מכבדים את דעתי – הם הרי לא כיבדו את הדעה שלי, או את הבקשות שלי, בנושא רמאויות בסקרים.
סתם בשביל הסקרנות
אם אדם מנהל אתר, ובא אדם אחר ומחבל לו באתר – באיזה ניסוח מותר למנהל האתר לנקוט בתור סנקסציה? במילון שלי המילה אינפנטיל, שהיא מילה נרדפת ל'ילדותי', היא לא סנקסציה מילולית קשה. היא כולה מבהירה לאנשים שהם התנהגו באופן ילדותי.
אתה לא מסכים שהם התנהגו באופן ילדותי? או שאתה לא חושב שצריך לאמר להם את זה?
מה אתה היית כותב?
אולי זה מגוון התגובות שקראתי עקב המצב הביטחוני עכשיו
אבל לי לא נעים לראות תגובות שיש בהן מילות גנאי. לא ״סמולנים משתמטים״, לא ״מפגרים״, וגם לא ״אינפטילים״. וכן, אם ננתח את זה, כנראה שהם באמת היו אינפטילים. אבל כנראה שגם היה אפשר להגיד את זה בצורה קצת יותר נעימה. לדוגמה ״אותם אנשים שמתעקשים לחבל בסקר ולפגוע בתחרות הדי כיפית הזאת״. להיות תקיף, גם כשאתה צודק במאה אחוז, זה לא משהו שאני מחשיב בתור מעלה. (מצד שני, זה גם לא פגע בי עד עמקי נשמתי, סתם בתור נקודה עקרונית. ובכל מקרה, קשה לי לשמור על פנים רציניות או להבין את המאבק הזה של מועדון המעריצים של נולאן למועדון המעריצים של ווידון או וואטאבר).
אתה בחור טוב:)
בלי טיפת ציניות. שוכנעתי.
אני מקווה שבאותה מידה גם מלא נעים לך לראות תגובות כמו "גזענים פאשיסטים" או "חרדים משתמטים"
(ל"ת)
* לא נעים לך
אכן צריך להוסיף אופציה של עריכת תגובות
אני מסכים שעדיף לו הייתה אופציית עריכה.
אבל אני לא מבין את הצורך לתקן את הטעויות בתגובות נוספות. במיוחד אם הכוונה של התגובה המקורית מובנת.
סליחה עם כל הכבוד, ויש כזה, אני חייב לומר לך דורון
שאתה פעמים רבות, מגיב בצורה לא לעניין, גם אני בעבר הגבתי תגובה שלא עומדת בכללי האתר שלך, והתגובה שלך הייתה למחוק את התגובה שלי פעמיים. ובפעם השלישית שכתבתי פה מדוע אתה מוחק, התנשאת עליי שהניסוח שלי לא לרמת האתר. במקום בפשטות להסביר איך ומה הדרך של מערך התגובות פה. שורה תחתונה: בוגר זה גם אחד שנוספו לו תובנות ברמת האינטליגנציה הרגשית. אלא אם אתה חושב שהאתר שיצרת זה משחק הלייזר של בארני, שכל הכיף שלו מסתכם בזה שהוא יכול לירות לכל הכיוונים ולנצח את כל הילדים! אז הלכתי לתפוס מחסה.
בהחלט יכול להיות שאני עונה לפעמים לא לעניין, אני רק בנאדם.
(ל"ת)
בטח, זה מה שכל צ'אטבוט היה אומר.
(ל"ת)
או!
זה הכל.
אני חייב לומר שאני מבקר באתר כבר המון זמן (עוד מאתר הישן כזה) כיוון שאני מאוד נהנה מה ביקורות שלך גם אם אני לא תמיד מסכים.
הדבר שתמיד הפריע לי זו ההרגשה שכשאחת התגובות לא לטעמך אתה נוטה לבטל אותה בזלזול. זה עלול להשתמע כעניין של חוסר כבוד לאנשים שתופסים ממך ומהדעות שלך מספיק כדי לעקוב אחרי העדכונים באתר. אני לא מהאנשים שמגיבים אבל זה דבר שנראה לעין.
לכן אני שמח שהנה אתה יכול לומר "טעיתי".
יהיה גם משחק על המקום השלישי?
(ל"ת)
במה חטאתי?
לא מפסיק שהבחירה הראשונה שלי והראויה ביותר לתואר עפה ברבע הגמר (למה ספילברג למה?!?!?) עכשיו בחירת הגיבוי שלי עפה בגלל 8 קולות.
מספיק*
רד אולי כדאי להוסיף אפשרות של עריכת תגובות?
יש. קוראים לזה "תצוגה מקדימה".
(ל"ת)