ובכן, הגענו עד כאן. רגע האמת, או לפחות אחד מבין שני רגעי אמת שיובילו לרגע האמת הסופי בסוף. בקיצור: חצי גמר. מ-32 במאים נותרו עומדים ארבעה. שניים יפלו ביומיים הקרובים.
זהו לוח התוצאות המעודכן:
כדי להבין את גודל ההישג של כל אחד מהבמאים האלה, מספיק לראות את שובל הגופות שהם משאירים אחריהם. שניהם הגיעו לחצי הגמר בלי אף הפסד. בדרך לכאן, טרנטינו ניצח את מרטין סקורסזה, גיירמו דל טורו, קלינט איסטווד וסטיבן פאקינג ספילברג. דייויד פינצ'ר הביס בדרך את ווס אנדרסון, בראד בירד, ג'יימס קמרון ואלפונסו קוארון.
אצל שניהם תמצאו אלימות, אצל שניהם תמצאו סטייל. שניהם התחילו את דרכם הקולנועית כמעט באותו הזמן – ב-1992, השנה שבה טרנטינו הוציא את "כלבי אשמורת" ופינצ'ר את "הנוסע השמיני 3". כמה שנים מאוחר יותר, טרנטינו הביא את "ספרות זולה". פינצ'ר את "שבעה חטאים". שניהם הנמיכו קצת מבערים ב-1997, עם "המשחק" של פינצ'ר ו"ג'קי בראון" של טרנטינו. פינצ'ר חזר לפול גז עם "מועדון קרב", טרנטינו עם "להרוג את ביל". אחר כך פינצ'ר יצר את "החדר", "זודיאק", "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", "הרשת החברתית" ו"נערה עם קעקוע דרקון". טרנטינו הביא את "חסין מוות", "ממזרים חסרי כבוד" ו"ג'אנגו ללא מעצורים". פינצ'ר היה מועמד לפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר פעמיים, אבל לא זכה. טרנטינו גם.
מי משניהם יגיע לגמר?
חצי גמר 1
מס' מצביעים: 792 Loading ...
|
מה זה סינמונדיאל? כתבת הפתיחה והסברים
תולדות שלב ההכרעה:
שמינית גמר 1
שמינית גמר 2
שמינית גמר 3
שמינית גמר 4
רבע גמר 1
רבע גמר 2
טרנטינו זוכה במאה אחוז מהקולות(כרגע)!
(ל"ת)
אמ,
בכל סקר יש שלב שבו מועמד כלשהו זוכה במאה אחוז מהקולות.
הוראות הצבעה: תטיל מטבע
יצא פינצ'ר? תטיל שוב.
אוי את הפלי
(ל"ת)
הטריק עם הטלת מטבע
זה שקודם צריך להטיל, ורק אחרי זה לבחור מה המשמעות של כל צד.
בחרתי בפינצ'ר
כי אני מעדיף את הסרטים שלו.
הגיוני.
(ל"ת)
היה צריך להגיע עד חצי הגמר
בשביל לקבל נימוק כל כך הגיוני לבחירה של מישהו.
אני בחרתי בפינצ'ר, אבל לא מאהבת מרדכי.
טרנטינו הוא קולנוען מבריק, אבל יש לו נטיה להעריץ ולהאדיר דווקא את הרעים בסרטיו.
בכל פעם שהמצלמה מתמקדת ברע (לא משנה באיזה סרט), רואים כמה הבמאי אוהב את הדמות.
וזה לא שהטובים אצלו הם כאלה טובים, את אף אחד מה"טובים" לא הייתי רוצה לפגוש ולהכיר מקרוב.
רמת המוסר של כל הדמויות אצלו מפוקפקת עד כדי חסרה לגמרי.
מצד שני, פינצ'ר עשה את הסרט היחיד שדיכא אותי יותר מ"רקויאם לחלום", וזה לא פשוט.
מצד שלישי, "Panic room" – מת עליו.
אז פינצ'ר.
טרנטינו אולי אוהב חהתמקד באנשין רעים
בל משהו שכח מבקריו שוכחים זה שהוא דווקא לא מאדיר אלימות. אם אתה מבצע מעשים אלימים בסרט של טרנטינו, צפה לעונש. לא חושב שיש יוצא מן הכלל כלשהו בכל הפילמוגרפיה שלו.
תזכיר לי איזה עונש קיבל ג'קסון ב"ספרות זולה"?
(ל"ת)
הוא לא קיבל כי הוא החליט לפרוש מחיי הפשע
(ל"ת)
מה היה העונש של ברוס וויליס, הכלה, בראד פיט וג'נגו?
(ל"ת)
אני די מחשיב את ההודעה הזאת לספוילר
לא רק שאתה עושה ספוילרים למי שלא נענש אלא גם עצם האי האזכור עושה ספוילרים גם למי שנענש.
אני חובב מרדכי גדול דווקא
(ל"ת)
לאור המלצתך הלכתי לקרוא
את הביקורת על 'החדר' כאן באתר.
תובנה ראשונה: אני אחפש את הסרט ואצפה בו, בשאיפה בקרוב.
תובנה שנייה: תמיד אפשר למצוא משהו מעניין כשמעלעלים בהיסטוריה, למשל את המשפט הבא מהביקורת:
"הילדה, קריסטן סטיוארט, שייכת למגמה הגוברת בשנים האחרונות של שחקנים צעירים שממש יודעים לשחק".
אני עדיין בדעה שהיא יודעת לשחק
מריל סטריפ כבר לא תצא ממנה, אבל אני חושב שהמוניטין שלה בתור שחקנית גרועה לא מוצדק. אמרו אותו דבר על רוברט פטינסון, והוא מוכיח שוב ושוב שהוא דווקא יודע מה הוא עושה.
אולי היא יודעת לשחק
ואולי אני יודע לבנות כורים אטומיים. זה לא משנה כל עוד אני אף פעם לא עושה את זה.
הסרט האחרון שבו היא שיחקה היה "Speak"
מאז היא מופיעה לכל סרט ובכל סרט עם אותה הבעת הפנים.
היא הייתה נהדרת כג'ואן ג'ט בהראנאוייז
לא יודע אם זה התאמה של סגנון משחק – תפקיד, או שפשוט דרשו ממנה יותר אבל בכלליות סטוארט יודעת לשחק ומפגינה את יכולות המשחק האלה כל פעם שהיא לא עושה סרטים הוליוודים שמשעממים אותה.
אני חושבת שגם בעד קצה העולם היא הייתה בסדר.
לא היה לה תפקיד רציני או גדול שם,
אבל את הדמות שלה היא שיחקה לא רע.
אני חושבת שמאז דימדומים-ירח חדש יכולת המשחק שלה היתדרדרה(את דמדומים
הראשון אהבתי, ולדעתי ה-בלה שלה בראשון הייתה יותר נחמדה.
מהשני זה הידרדר).
ב"רק לדבר" היא שיחקה ממש טוב.
על פי הדיווחים מפסטיבל קאן האחרון
סטיוארט משחקת לא רע בכלל בסרט החדש של אוליבייה אסיאס לצד ז'ולייט בינוש וקלואי מורץ. מצד שני, אולי הם התרשמו מכך שהיא עם משקפיים בסרט.
הסרט שהכי דיכא אותך זה לא משהו טוב?
(בהנחה וזו הייתה כוונתו של הסרט, כמובן). ולאיזה סרט התכוונת?
אם אומר, אספיילר.
אבל אם תחשוב קצת, תבין לבד.
אוף
קיוויתי לאיזשהו פייט, משהו גבולי יותר. הצבעתי לפינצ'ר בלב שלם וחיכיתי את החצי שנייה בשקיקה, לראות את התוצאות עד כה. אני לא יכול להגיד שאני מאוד מופתע שטרנטינו מוביל בהפרש, פשוט דיי מאוכזב. אם כבר הגענו לנקודה הזו, הגמר הבאמת מעניין יהיה פינצ'ר מול הכהנים. זה יכל להיות מרתק. אבל זה עין הדג, ולכן ממש לא מפתיע שזה יהיה טרנטינו-נולאן (לא ביקורת או ציניות בכלל, באמת. פשוט קהילה מאוד ברורה עם טעם דומיננטי משל עצמה).
כן, כי מעריצי האחים כהן
ממש רחוקים מלהיות "קהילה מאוד ברורה עם טעם דומיננטי משל עצמה".
אם אתה אכן צודק
אז אתה בכל זאת תזכה לקרב המרתק הזה,על מקומות 3-4
הסבב הכי קשה עד כה מבחינתי.
לא משנה לאיזה מהצדדים אני אצביע, יהיו לי רגשות אשם.
אני חושב שהפתרון הכי טוב בשבילי זה שאני פשוט אמנע.
האמת שלפינצ'ר היו חיים די קלים עד עכשיו
קשה להשוות את רשימת הבמאים שהוא ניצח לסקורסזה וספילברג. לדעתי אין לו סיכוי מול טרנטינו וזה מראה כמה הגרלה זה חשוב.
בכל פעם שיש סיבוב עם טרנטינו
בעיקר בשלבים המאוחרים האלה, יש רגשות אשם להצביע לו.
זאת אומרת – פינצ'ר הוא במאי מעולה, כנראה יותר טוב מטרנטינו, באמת שמגיע לו גמר אבל… אני אוהב את טרנטינו יותר.
וואו
כאילו, ברור שאני בוחר בטרנטינו כי הוא הבמאי האהוב עלי. אבל זה לא פשוט כי אני גם מאוד אוהב את פינצ'ר. יש ביניהם עוד נקודות השקה בעייני: שניהם עשו סרט שהשפיע מאוד על הדרך שבה אני מסתכל על קולנוע ('כלבי אשמורת' ו'מועדון קרב'), שניהם עשו סרט שבצפייה ראשונה לא התלהבתי ממנו אבל בצפייה שנייה הוא הפך להיות אחד האהובים עלי ('ספרות זולה' ו'שבעה חטאים'), הסרט האחרון לכרגע של שניהם הוא סרט באורך שעתיים וארבעים שהוא מאוד מהנה אבל עם בעיות בתסריט ('ג'אנגו ללא מעצורים' ו'נערה עם קעקוע דרקון') ולפני זה הם עשו סרט שזכה להמון המון שבחים ('ממזרים חסרי כבוד' ו'הרשת החברתית'). מצטער פינצ'ר, אתה עדיין אחד הבמאים האהובים עלי.
למה ספילברג!!! למההה!!!
איך נפלו גיבורים…
עכשיו נזכרת לקונן?
כבר סיימנו לשבת שבעה
רק עכשיו אני מרגיש את החוסר שלו...
אני מרגיש שיש חלל בכל התחרות עכשיו
בגלל שככה הוא מבטא את השם שלו!!!
(ל"ת)
עד עכשיו זה עוד היה סביר
בכל סבב חשבתי על הסרט הכי אהוב עלי/מוצלח בעיני של כל במאי והשוויתי בינהם. הסרט שניצח קיבל את הקול שלי.
אבל עכשיו, איך אני יכולה לבחור בין מועדון קרב לספרות זולה? את שניהם אני יודעת לצטט כמעט לגמרי.
אז חשבתי על מהלך עוקף- כיוון שבראד פיט מופיע בסרטים של שניהם (פספסתי עוד שחקנים משותפים?) אז אני אחשוב איזה פיט אני יותר אוהבת: מועדון קרב/שבעה חטאים או ממזרים חסרי כבוד. אבל גם זה התברר כבעייתי כי איך אפשר להשוות בין תפקיד ראשי לתפקיד משנה?
אפילו חשבתי לבחור במי שיש לו יותר דמויות להתחפש אליהן בפורים, אבל זה לא נראה לי שיקול הוגן במשחק רציני שכזה.
בסוף הלכתי על טרנטינו. כי ככה.
תחפושת טיילר יכולה להיות נהדרת בתנאי שיש לך את הנתונים המתאימים,
בעוד שתחפושת אלדו ריין היא משהו שיכולה לעבוד גם אם אתה נראה כמו בנאדם רגיל. אין לי ספק שב"Se7en" ופייט קלאב פיט היה יותר מוצלח ב"ממזרים חסרי כבוד", ואת "פייט קלאב" אני אוהב יותר מ"ספרות זולה", אבל לפינצ'ר לא היה שום סרט שמתעלה בעיני על קיל ביל הראשון, נניח (בעיני לפחות).
הכל מתנקז לכך שטרנטינו הוא לגמרי אמן, בעוד שפינצ'ר הוא איש מלאכה (או, לחלופין, אומן) – איש מלאכה יוצא מגדר הרגיל, אבל הוא עדיין הרבה יותר מדי אנליטי בשבילי, בעוד שבסרטים של טרנטינו, בכל אחד ואחד מהם, יש את התחושה שאתה בידיים של מישהו באקסטזה, ומעבר לכך – שאתה בידיים של מישהו שאוהב את מה שהוא עושה יותר מכל דבר אחר. אז כן – טרנטינו הוא במאי יותר טוב, ואני אוהב אותו יותר.
פינצ'ר.
קודם כל כי אני בעד האנדרדוג, אבל גם כי בזכות הדיונים כאן אני הבנתי שעדיף לי לשפוט את המתחרים לפי כישורי הבימוי נטו שלהם ובלי קשר לתסריטים שאותם הם מביאים לחיים. אז הייתי צריך לעשות השוואות שגם לי כאבו. האיש שעשה את סצינת הקופסה מ"שבעה חטאים" או האיש שעשה את סצינת ה-Don't Let me be Mistunderstood מקיל ביל? סצינת הקולנוע מ"ממזרים" או סצינת הסיום של פייט קלאב? כל סיקוונס הפתיחה של "הרשת החברתית" או הסצינה בחנות מספרות זולה? ממש קשה להכריע אבל אני הולך על פינצ'ר. מנצח בהפרש זעום, ועדיין מנצח. אפילו לא טרנטינו הגדול מתעלה עליו ביצירת אווירה וסחיפת הצופה אל תוך הסרט.
נו, שנאוצר מצביע לפינצ'ר וקורא לו אנדרדוג.
כנראה שזה פינצ'ר ננסי.
אם מישהו עושה את הבדיחה הזאת עוד פעם אני נושך אותו :(((
(ל"ת)
אבל אף אחד עוד לא הזכיר את פון טרייר!
(ל"ת)
די להיות שוודי
(ל"ת)
טרנטינו
בסופו של דבר, למרות כמה שפינצ'ר וספילברג גאונים וחשובים כשמסתכלים למשל על הסצנה ב" ג'נגו ללא מעצורים" בבר עם ה"תקרא לשריף לא למרשל", מבינים שטרנטינו הוא הגדול מכולם. טרנטינו הוא לא רק במאי טוב, שיודע ליצור קטעים בלתי נשכחים/מרגשים. הוא גאון.
וכשמסתכלים על זה ככה, הסצנה עם הילדה באדום או הסצנות המפורסמות מ"מועדון הקרב" לא מתקרבות לסצנות של טרנטינו מ"כלבי האשמורת" או "ג'נגו ללא מעצורים".
אחח, להיות צעיר כל כך...
(ל"ת)
ספילברג וסקורסזה
עפים. והחיים ממשיכים. איך?
הצעה,אם טרנטינו לוקח את הטורניר
בטורניר הבא שותפו הפחות מוערך רוברט רודריגזׁׁׂ (עיר החטאים,מצאת החמה עד צאת הנשמה) ישתתף בטורניר.
אני מניח שרודריגז היה בכיף משתתף בטורניר הנוכחי
אם לא היה לו כפיל שמביים בשמו סרטי ילדים זוועתיים.
קח בחשבון שיש כאן אנשים צעירים שרואים בספייקידס סוג של נוסטלגיה וגילטי פלז'ר (חוץ מהשלישי כי יש גבול) :p
מישהו מוכן לעשות משהו כדי שפינצ'ר ינצח?
מישהו?
למה איכפת לי בכלל?
למה אני לא מצליח לעצור את הדמעות?
למה?
הצבעתי לטרנטינו רק כי הוא נקם בספילברג שהדיח את מיאזאקי הגאון
נקמה זה דבר אידיוטי.
(מצטער).
אוף אבל היה כתוב למעלה אסקפיזם =[
(ל"ת)
תסביר את זה לכלה.
(ל"ת)
זאת שהרגה בערך 126 איש
כדי לסגור חשבון עם האיש הרע? אני אספר לה בהזדמנות.
לא אמרת רע, אמרת אדיוטי.
(ל"ת)
וכבר ציינתי את הבעיה שלי עם טרנטינו והמוסריות הדפוקה של גיבוריו.
(ל"ת)
בקיצור, ל"טובים" של טרנטינו יש את אותה התפיסה המוסרית של "הרעים" של אקס-מן
אריק לנשר יכל להיות חבר של כבוד ב"ממזרים".
וואו, כן! שמישהו יעשה כזה סרט!
(ל"ת)
אבל חצאי הגמר של המונדיאל מתחילים מחר :(
הלך הסנכרון :X
זה בסדר, פיפ"א אישרה.
(ל"ת)
יהיה משחק על המקום השלישי רביעי?
יכול להיות מעניין לקבל את הקרב הגדול שלא קיבלנו בגמר..
(ובמונדיאל עושים את זה, אז…)
פינצ'ר לניצחון!
מתוך ארבעת (חמשת?) הפיינליסטים – פינצ'ר הוא זה שאני רוצה לראות זוכה בסינמונדיאל. איפה אתם, אוהבי מועדון קרב? השמיעו קול!
אנחנו במסיבה של אוהבי קיל ביל 1, תצטרפי, כיף פה!
(ל"ת)
קיל ביל זה יופי של דבר, אבל מועדון קרב הוא גאונות צרופה.
גו פינצ'ר!
ואני בזו של אוהבי קיל ביל 2
כדאי לכם להצטרף.
אני לא שומע יש פה חלון
(ל"ת)
וואו, זו הפרה בוטה ביותר של החוק הראשון (והשני).
(ל"ת)
ואם כבר גאונות צרופה - איפה מתלהבים מההודעה של פסטיבל הקולנוע על הביקור של ספייק ג'ונז?
פעם זה היה בדוחק"ואים, היום אני כבר לא בטוחה…
כי, היי, ספייק ג'ונז (ועוד מלא דברים קולנועיים מגניבים)!
ולפי הלינק הזה יש הקרנה בציבור של סרטים
לא רק בעיר העתיקה אלא גם במתחם התחנה. מגניב לכם.
לא כזה אכפת לי מג'ונז
אבל הפסטיבל השנה ממש נהדר ואני לא בטוח איך אבל מצאתי את עצמי הולך ל12 סרטים כאילו אין לי מבחנים והכל דבש ונהדר.
כמו שכבר אמרתי, זה קרב בין במאים, ומבין שניהם, פינצ'רה הוא הבמאי הטוב יותר
קולנוען וירטואזי שאוהב לחדש ולהפתיע עם אפקטים ותנועות מצלמה מדהימות. נכון שהסרטים האחרונים שלו לא היו משהו אבל "מועדון קרב" לבדו גורם לי לרצות להצביע לו. וגם ההופעה הכי טובה של בראד פיטה.
I see what you did there...
רגע, לא, אני לא רואה. מי זה דיוויד פינצ'רה ומה ההבדל בינו לבין הבמאי של פייט קלאב?
יש לי שתי תאוריות.
א – התייחסות לדיון סקורסזי/סקורסזה
ב – משהו שקשור לייצוג נשים בקולנוע אני מניח ובבקשה אל תהפכו את זה לפתילפלצת עכשיו
א'.
(ל"ת)
הכי קשה שהיה עד עכשיו
בספילברג-טרנטינו לא היססתי לשנייה והצבעתי לספילברג.
אבל הקרב הזה הוא שונה ונהדר שני במאים גדולים שכל אחד מחזיק ברזומה שלו שלושה יצירות מופתת לפחות, אולי יותר.
לא הצלחתי להחליט אז לקחתי את חמשת הסרטים האהובים עליי מכל במאי ועשיתי ביניהם דו קרב
ספרות זולה- מועדון קרב- מועדון קרב ניצח
כלבי אשמורת- שבעה חטאים- שבעה חטאים ניצח
ממזרים חסרי כבוד- הרשת החברתית- ממזרים ניצח
ג'אנגו- זודיאק- זודיאק ניצח
קיל ביל 1- בנג'מין באטן- קיל ביל ניצח
אז בסוף הקול שלי הלך לפינצ'ר, כמה חבל שהוא חסר משמעות
"וסטיבן פאקינג ספילברג"
אני רואה שגם אתה יודע מי באמת היה צריך לזכות בתחרות הזו.
לא הצבעתי. למה לי? מבחינתי זה נבלה וזה טרפה.
כפי שציינתי בעבר, כל סרט של הבמאים האלה שראיתי שנאתי. (ולא אני לא מתנגד לאלימות בסרטים).
זו סיבה להצביע
תצביע למי שיש פחות סיכוי להביס את נולאן… (פינצ'ר, לכאורה)
האחים כהן לוקחים את נולאן בכל מובן אפשרי,
אבל ממש קשה לי עם העובדה שהם בינתיים מובילים. לא תהיה לי בעיה להצביע לטרנטינו על פני נולאן, אבל להצביע לטרנטינו על פני הכהנים, ל"חסין מוות" על פני "צומת מילר", לכלה על פני מארג' – זה פשוט יותר מדי קשה.
מי האידיוט שהחליט שזאת הכתבה הנכונה לפרסם בה את התגובה הזאת
(ל"ת)
אתה ממש שנון לאחרונה.
מה שהופך את התגובות שלך למהנות במיוחד.
(רק שזה לא יעלה לך לראש).