שלום וברוכים הבאים לסינמונדיאל השני של עין הדג.
למי שלא מכיר, מדובר בתחרות שבה 31 במאים ובמאית אחת, מהיוצרים הגדולים, האהובים והמשפיעים בעולם יתחרו על ליבו של הקהל (אתם) בשורה של תחרויות אחד-על-אחד. מבנה התחרות זהה בדיוק לזה של המונדיאל האחר – זה שבו משחקים כדורגל: הבמאים מחולקים ל"בתים" של ארבעה, ובתוך כל בית נערכים שישה משחקים, כך שכל במאי נפגש נגד כל במאי אחר מהבית, כך שאפילו אם הפסדת במשחק אחד, יש לך סיכוי להחזיר את הכבוד שלך בשני המשחקים האחרים. שני הבמאים שיגיעו למקומות הראשונים בכל בית יעלו לשמינית הגמר – ומשם כבר אין חזרה: כל משחק הוא המשחק המכריע. מי שמפסיד – עף. המתחרים ינופו עד שנגיע לגמר, בו נגלה מיהו הזוכה, והאם הוא ייקח מטרנטינו את גביע עין הדג לארבע השנים הקרובות. למי שלא היה פה בשבוע האחרון, אפשר לקרוא מעט על זהות המתחרים וכיצד נבחרו כאן וכאן.
מהם חוקי המשחק?
32 הבמאים חולקו לשמונה בתים. בכל פעם יעלה למגרש זוג במאים שנמצאים באותו הבית יחד כדי להתחרות בסקר אחד-על-אחד. הבמאי הזוכה בסקר יקבל שלוש נקודות והבמאי המפסיד – 0. שינוי משמעותי בחוקי הפורמט הפעם הוא תיקו. בסינמונדיאל הקודם, תיקו היה הפרש של 5 נקודות. הפעם, תיקו ייחשב פער שקטן מ-10 אחוזים. כלומר, אם התוצאה היא 45%-55% לטובת אחד מהמועמדים,זה ייחשב ל"תיקו" וכל אחד מהבמאים יקבל נקודה אחת. במקרה של מספר נקודות זהה, העדיפות בדירוג בטבלה תינתן לבמאי שמספר הקולות הכולל שקיבל בסקרים שבו השתתף היה הגדול יותר. כל אחד מהסקרים יישאר פתוח למשך לא יותר (ואולי פחות!) מ-24 שעות, וייסגר ללא התראה מוקדמת.
לאחר סיום כל משחקי שלב הבתים, המועמדים יוצלבו למשחקי שמינית הגמר, בהם כל במאי שהגיע למקום ראשון בבית כלשהו ישחק נגד במאי שהגיע למקום שני בבית אחר. למשל: הזוכה בבית א' ישחק נגד הסגן של בית ב'; הזוכה בבית ב' ישחק נגד הסגן בבית א', הזוכה בבית ג' ישחק נגד הסגן בבית ד' וכו'. הזוכים בשלב שמינית הגמר ימשיכו אל רבע הגמר, וכן הלאה – עד למשחק הגמר. בשלב זה, התיקו מצטמצם משמעותית וחוזר לתוצאה של 50% לכל אחד מהצדדים. במקרה כזה, השופטים יכריעו האם צריך לעבור לפנדלים, או שיש מספיק קולות לאחד הצדדים כדי שזה ייחשב ניצחון לכל דבר ועניין.
שימו לב – אתם רשאים להצביע פעם אחת. במקרה של חשד כלשהו להצבעות כפולות, משולשות, מחומשות, מעושרות וסתם לא כשרות, אנחנו רשאים לפסול, להסיר ולמחוק כל קול שנראה לנו לא לעניין.
הסינמונדיאל יתחיל מחרתיים, ביום חמישי עם המשחק הראשון (והיחיד לאותו יום) ולאחר מכן יהיו לנו שבועיים עמוסים של שלבי הבתים, ואז מעבר לשמינית הגמר וכן הלאה וכן הלאה. שיהיה לנו סינמונדיאל נהדר (או מונדיאל, למי שחוגג) ושהבמאי הטוב יותר ינצח. הולך להיות חודש מעניין ועמוס בכל טוב.
יום 1 (סגור)
יום 2 (סגור)
יום 3 (סגור)
יום 4 (סגור)
יום 5 (סגור)
יום 6 (סגור)
יום 7(סגור)
יום 8 (סגור)
יום 9 (סגור)
יום 10 (סגור)
יום 11 (סגור)
יום 12 (סגור)
יום 13 (סגור)
יום 14 (סגור)
יום 15 (סגור)
אלה הם הבתים:
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | קוונטין טרנטינו | 9 |
2 | האחים רוסו | 2 |
3 | ריאן ג'ונסון | 2 |
4 | ר. לינקלייטר | 2 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | כריסטופר נולאן | 9 |
2 | רוברט זמקיס | 6 |
3 | גיירמו דל טורו | 3 |
4 | מיכאל האנקה | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | מרטין סקורסזה | 9 |
2 | קלינט איסטווד | 4 |
3 | פול ת. אנדרסון | 4 |
4 | אלכסנדר פיין | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | סטיבן ספילברג | 9 |
2 | דני וילנב | 6 |
3 | ג'ורג' מילר | 1 |
4 | לורד ומילר | 1 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | ווס אנדרסון | 9 |
2 | מרטין מקדונה | 2 |
3 | דני בויל | 2 |
4 | פיטר ג'קסון | 2 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | אדגר רייט | 9 |
2 | דארן ארונופסקי | 4 |
3 | א. ג. איניאריטו | 4 |
4 | סטיבן סודרברג | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | האחים כהן | 9 |
2 | דמיאן שאזל | 4 |
3 | בראד בירד | 4 |
4 | בונג ג'ון הו | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | דייוויד פינצ'ר | 9 |
2 | רידלי סקוט | 6 |
3 | קתרין ביגלו | 3 |
4 | ג'. ג'. אבראמס | 0 |
(וכמובן, תודה לקסם על כל הגרפיקה מפה ועד הודעה חדשה)
ההימור שלי
טרנטינו ורוסו, נולאן ודל טורו, איסטווד וסקורסזה, ספילברג ווילנב, אנדרסון ומקדונה, רייט ואיניאריטו, כהן ושאזל, פינצ'ר ואבראמס
טרנטינו ולינקלייטר, נולאן וזמקיס, סקורסזה ואיסטווד, וילנב וספילברג, אנדרסון ובויל, רייט ואינאריטו, הכהנים ובונג, פינצ'ר וביגלו.
שמינית:
טרנטינו – זמקיס
סקורסזה – ספילברג
אנדרסון – איניאריטו
כהנים – ביגלו
נולאן – איסטווד
וילנב – בויל
רייט – בונג
פינצ'ר – שאזל
רבע גמר:
טרנטינו – סקורסזה
אנדרסון – כהנים
נולאן – וילנב
רייט – פינצ'ר
חצי:
סקורסזה – כהנים בשחזור הגמר
נולאן – רייט
גמר:
טרנטינו – רייט
עברתי על הסינמונדיאל הקודם..
הפער בגמר בין טרנטינו לאחים כהן הוא 0.6%.
הפער בחצי הגמר בין האחים כהן לנולאן הוא 0.6%.
אז שימו לב – כל קול מכריע! לא לותר, שחס וחלילה איניאריטו לא יגיע לגמר…
בכל אופן, נולאן טרנטינו וספילברג נפלו באותו צד של ההגרלה. כך שמאוד קשה להמר מביניהם מי יגיע לגמר. אני אלך על נולאן.
בצד השני לדעתי אדגר רייט יפתיע ויגיע לגמר.
תודה על הפרוייקט הנהדר!
האמת שמכל הבמאים פה הכי מפתיע אותי ההכנסה של פיטר ג'קסון.
מישהו אהב את "ההוביט בכלל"? וגם הטרילוגיה נגמרה לפני 4 שנים בכלל.
אני אהבתי את ההוביט
לפחות את הראשון. האחרים פחות.
בסינמונדיאל הקודם הצבעתי לו כמה שיכולתי, אבל הפעם לא נראה לי שיש לו סיכוי, ולמעשה אולי אפילו הוא פחות שייך לסינמונדיאל הנוכחי. אם מניחים שצריך להסתכל על העשייה הקולנועית ע"פ העשור האחרון בלבד אז כמה שההוביט נחמד הוא לא מגיע לרמה של שר"ה, ולג'קסון אין יותר מדי סיכוי כאן.
אם היינו מחשיבים את העשייה הקולנועית הכוללת של הבמאים אז כנראה שספילברג היה מנצח בכל סינמונדיאל.
אם עושים תחרות אחרת בסגנון "היכל התהילה" של הבמאים אז בהחלט שיש לו שם מקום מובטח על שר"ה.
גם אני חיבבתי את "ההוביט הראשון" אבל לא מספיק בשביל לשרבב את השם שלו לכאן.
בכל מקרה הסרט היחיד שאולי יכול להיכלל בתקופה שעברה בין הסינמונדיאל הקודם לנוכחי זה ההוביט האחרון שגם התומכים הגדולים של הטרילוגיה התקשו להגן עליו מרוב שהוא מחורבן. אם בסינומנדיאל הקודם הנוכחות שלו הרגישה עוד איכשהו הגיונית פה זה לא המקרה.
הצעה
בשלבי הנוקאאוט, במקרה מאוד הגיוני של תיקו, אולי כדאי לעשות פנדלים? כלומר, מעמידים ראש בראש סרטים של שני הבמאים אחד מול השני, והגולשים יחליטו אם הסרט הוא גול או לא.
לדוגמה:
אדגר רייט ופינצ'ר סיימו בתיקו.
פנדלים:
שון של המתים- הנוסע השמיני 3
1-0 לרייט
שוטרים לוהטים – שבעה חטאים
2-1 לרייט
וכן הלאה, וכן הלאה.
זה אמנם קצת בעייתי (אם בשמינית הגמר יהיה תיקו, והבמאי שניצח אז בפנדלים הגיע לתיקו בחצי, נדע כבר כמה "גולים" יש לו) אבל זה נראה לי עדיף על קול אחד בודד (או 5 קולות) שיכריע מי יעלה.
לא כל כך טוב לדעתי
כי יש במאים שהבריטים המוקדמים שלהם אהובים מוערכים ויש במאים שהבריטים המאוחרים שלהם.אם לדוגמא תיקח את דמיאן שאזל מול במאי שעשה הרבה סרטים ורק סרטיו המאוחרים אהודים אז זו תחרות לא ממש הוגנת
סרטים! סרטים!אין שום קשר לבריטים!
god save the queen
אני לא כותב בדרך כלל תגובות כאלו אבל הטעות כתיב שלך קורעת
God shave the queen
(ל"ת)
שני דברים:
1. הסרט הראשון של אדגר רייט הוא לא "מת על המתים"
2. זאת הצעה ששקלנו, ואני לא פוסל על הסף אבל נקודת התורפה הרצינית שלה היא "במאים עם פילמוגרפיה מצומצמת נגד במאים עם פילמוגרפיה רחבה". יש פתרונות נגד זה, ויכול להיות שיהיה משהו דומה-אבל-שונה למה שאתה מציע, אבל כשנגיע לזה, נגיע לזה.
אפשר להחליט על שלושה סרטים
נגיד שלושת הסרטים עם הדירוג הכי גבוה בIMDB של כל במאי ולעשות "פנדלים" ביניהם
כן אבל
סביר להניח ששלושת הסרטים עם הציונים הכי גבוהים בימדב, ייחשבו כגול. אולי תהיה בחירה רנדומלית של סרטים ע"י, נניח, קוביה, וכך ייבחר הסרט באקראיות. כך לא נוכל לדעת אם הסרט יהיה גול או לא, כמו שבפנדלים, לא משנה מי בועט, תמיד יש סיכוי שיפקשש. גם כאן, יכול להיות שבדרך אקראית יצא לספילברג אינדיאנה גונס 4, וכנראה שהוא יחמיץ.
אוקיי אני התכוונתי להעמיד את הסרטים של הבמאים אחד נגד השני ורק אחד מהם יכול להחשב כגול..
ולא ממש כמו שהציעו למעלה
האמת שזה יותר הגיוני, כשאני חושב על זה.
(ל"ת)
לטובת שומרי השבת
נשמח אם משחקים לא יפתחו בשישי בערב, כי אז לא נוכל להצביע (פאן פאקט- שבת נמשכת כעשרים וחמש שעות. כלומר, אם כניסת שבת בשבע, ומשחק התחיל בשישי בשבע וחצי, כל המשחק מתחילתו עד סופו יתקיים בשבת).
תודה בכל מקרה על ההשקעה :-)
לא חשבתי שיבוא היום ויסבירו לי כמה זמן אורכת השבת.
בכל מקרה, המשחקים יתחילו בכל בוקר ויסתיימו בבוקר למחרת.
אל תדאג קרקר בצד שלנו
(ל"ת)
סליחה על השאלה, אבל למה מתיו ווהאן לא מופיע כאן?
כלומר, נכון שקינגסמן 2 לא היה מוצלח כמו הראשון, אבל הראשון היה מקורי ומצוין לדעתי (ולדעת רבים אחרים), והוא יצא ב2014.
נראה לי שהעובדה שמישהו העיר/התלונן על חסרונו בצורה רצינית
רק 6 ימים אחרי הצגת המועמדים עונה על 99% מהשאלה שלך.
מדובר בבמאי שעשה את אקסמן ההתחלה, אבק כוכבים, קינגסמן, קיקאס
סרטים מהשורה הראשונה בעיני.
לא ברור לי מאיפה הזלזול הזה, כשמופיע כאן למשל פיטר ג׳קסון על ההוביט המשעמם והמרוח.
זה לא זלזול, זה גיוון
ווהן, כמו לא מעט במאים אחרים שהיו בסינמודיאל הראשון ולא הותירו חותם מיוחד בתחרות, נשאר בחוץ על מנת (אני מניח) לרענן את הטורניר ולא לעלות עם אותם מועמדים מלפני 4 שנים. שוב, העובדה שרק עכשיו מישהו העיר על חסרונו כנראה "מצדיקה" את את הישארותו בחוץ הפעם (מבלי לזלזל ביוצר). אגב, הוא לא הבמאי היחיד מהסינמודיאל הקודם שגם עשה סרט בארבע השנים האחרונות ונשאר בחוץ. בין היתר אפשר למנות את אלמודובר, יוסף סידר, או ראסל ואת נער הפוסטר של תנועת #MEETOO ואף אחד מהם הוא לא בהכרח נחות מווהן.
אמנם רשמת את זה פעמיים
אך התלוננו על חסרונו גם בכתבה הקודמת.
"נראה לי שהעובדה שמישהו העיר/התלונן על חסרונו בצורה רצינית…"
האמת שחבל שהשאירו את אלמודובר בחוץ
הוא במאי ענק ו"חולייטה" הצליח יחסית יפה בארץ. אבל בהחלט מסכים לגבי השארתו של ווהן בחוץ, סדרת קינגסמן שלו די הורידה מהבחור. יש גם אחרים שנשארו בחוץ כמו ספייק ג'ונז, מישל גונדרי ואלפונסו קוארון. כולם טובים וראויים אבל ללא מוסר עבודה מספיק גבוה כנראה (גונדרי נראה לי ביים משהו ב4 שנים האלה אבל כנראה סרט מאד זניח). יש כמובן במאין כמו וודי אלן שהורידו בגלל צניחה בפופלאריות. בסינומנדיאל הקודם היה לו מוניטין טוב אחרי "יסמין הכחולה" ו"חצות בפריז" אבל סרטיו האחרונים לא הרשימו יותר מדי אנשים והחיים האישיים שלו אפילו פחות.
יש פה הרבה חדשים שאני מברך על הכנסתם. ריצ'ארד לינקטייר היה צריך להיכנס כבר בקודם אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. מקדונה הצליח להיכנס אחרי הבאזז ששלושה שלטים יצר (בניגוד לחוסר הבאזז של שבעה פסיכופטים). דאמן שאזל הוא מאסטר חדש, ריאן קיבל קצת הכרה שמגיעה לו וסוף סוף זמיקס מקבל קצת אור זרקורים כמו שמגיע לאשף כמוהו.
ושוב כפי שהתלוננתי למעלה, פיטר ג'קסון הוא בחירה נורא מיותרת. חוץ מזה שכמעט ואין לו סיכוי לגבור על מישהו אין כל כך סיבה להכניס אותו מבחינה טכנית מכיוון שסרטו האחרון והמאד לא אהוב יצא ב2014. גם אם מבחינה טכנית הוא חוקי הסרט הזה הוא כל כך מוריד שאין לי מושג איך הכניסו אותו. היו צריכים להשאיר את פארק צ'אן ווק במקומו, מה רע בשני קוריאנים.
אם אנחנו בקטע של במאים שהיו בסינמונדיאל הקודם והגיע להם עוד צ'אנס:
צ'אן ווק פארק.
הוא לא הגיע רחוק בתחרות הקודמת, אבל ב-4 שנים שעברו מאז הוא עשה את The Handmaiden, שיצא לי לקרוא לא מעט תגובות כאן באתר שקוראות לו סרט השנה (כולל ממני). הוא לא היה מנצח בחיים, אבל אני חושב שהמניות שלו עלו קצת מאז התחרות הקודמת.
האם בסוף של זה
תיערך הקרנה של הבמאי הזוכה, כמו שהיה בסינמונדיאל הקודם?
יש מצב!
(ל"ת)
גם אם טרנטינו יישמור על התואר?
(ל"ת)
יהיה קצת חסר טעם להכריז
"יהיה ערב של הזוכה במונדיאל, אלא אם כן הזוכה הזה יהיה מי שאנחנו לא רוצים שהוא יהיה".
חוץ מזה, "עשינו את זה כבר לפני 4 שנים" הוא לעתים נדירות תירוץ טוב לא לעשות משהו, וזה בהחלט כולל צפיה בסרטים של טרנטינו.
מה היה בסימונדיאל הקודם?
הקרנה של סרט בודד או שעשו ערב עם כמה סרטים של טרנטינו?
סינמונדיאל כמובן
לא התכוונתי לתחרות הסימס הבינלאומית, שזה אירוע חשוב מאוד ומגיע לו הרבה יותר באזז תקשורתי אבל זה כבר אוף טופיק.
עשו ערב במהלכו הקרינו 2 סרטים של טרנטינו
'ספרות זולה' ו'ממזרים חסרי כבוד'. היות וכול אחד מהם נמשך שעתיים וחצי אז יצא ערב של 5 שעות (פלוס הרצאה של דורון).