למי שלא בטוח מה קורה פה – כתבת הסבר וטבלת שלב הטורניר.
ביום חמישי היו פה שני קרבות קשים וצמודים, כשכל המתמודדים הם במאים אהובים ומצליחים. אבל הסינמונדיאל הוא כמו "משחקי הכס" – אתה מנצח או שאתה מת. וכך, אנחנו נפרדים בצער רב מסטיבן ספילברג ואדגר רייט. מה שאומר שכרגע הטבלה נראית כך:
שימו לב שמרבית האנשים בחצי הגמר כבר היו בשלב הזה ב-2014. למען האמת, אם טרנטינו היה זה שעולה ולא סקורסזה – זה היה בדיוק אותה רביעייה מלפני ארבע שנים. אבל סקורסזה כן עלה, ולכן הוא היום נמצא מול מי שכבר היו פעם בגמר: האחים כהן. אז בלי עוד דיבורים:
מצד אחד, עם 25 סרטים עלילתיים (ועוד לא מעט סרטים דוקומנטריים) ואוסקר אחד ויחיד – סקורסזה ("השתולים", "השור הזועם"', "שתיקה") שבדרך לכאן הביס את טרנטינו ואת דני וילנב וניצח בביתו את קלינט איסטווד, פול תומאס אנדרסון ואלכסנדר פיין.
מצד שני, עם 17 סרטים עלילתיים ושמונה אוסקרים בסך הכל – האחים כהן ("ביג לבובסקי", "ארץ קשוחה" , "יחי הקיסר!") שבדרך לכאן הביסו את ווס אנדרסון ואת רידלי סקוט וניצחו בבית את דמיאן שאזל, בונג' ג'ון הו ובראד בירד.
אז – אתם מדברים איתי או שאתם שומר פאקינג שבאעס?
חצי גמר 1
מס' מצביעים: 407 Loading ...
|
מחר: חצי גמר שני – נולאן נגד פינצ'ר.
האחים כהן, כלומר, סקורסזה, כלומר, אה.. שיט
יש משהו בהתלהבות של סקורסזה שאני אוהב יותר מהניתוק של האחים כהן, אבל האחים כהן עושים סרטים שאני יותר טוב אוהב אבל חשבתי ש"שתיקה" טוב בהרבה מ"יחי הקיסר" אבל מהאחים כהן אני מצטט הרבה יותר אבל לסקורסזה אין שום "להרוג את הליידי" בפילמוגרפיה שלו אבל גם אין לו שום "ביג לבובסקי" אבל אההההההההההההההההההההההה
אכן בחירה לא אפשרית
אני נמנעת לצערכם…
איך אני מתרגש לקראת הגמר בין האחים כהן לנולאן
(ל"ת)
ואז לניצחון של האחים?
כי.. ובכן, זה מה שקרה פעם שעברה כשהאחים ונולאן נפגשו.
לדעתי האישית קרנם של הכהנים ירדה מעט אחרי הפעם שעברה
אני חוזה ניצחון (אחרי קרב צמוד) לנולאן.
(משאלת הלב שלי אגב היא בכלל גמר בין פינצ'ר לסקרוסזה)
משאלת הלב שלי כל כך לא ריאלית, נראה לי שהיא נגנזה איפשהו בשלב הבתים
אבל כן, גם סקורסזה מול פינצ'ר (או אפילו האחים כהן נגד פינצ'ר) לא נראה ענייני בשלב זה.
אה, אם מדברים בכלליות
משאלת הלב שלי לא הייתה בכלל אפשרית במסגרת הסינמונדיאל הנוכחי (מיאזאקי, מבחינתי הכוכב זה אתה).
אני מאוד אשמח אם פינצ'ר ינצח
(אומרת זו שתמכה בפורטוגל, קולומביה וברזיל)
משהו כאן קצת מוזר לי
בשלב הקודם סקורסזה הרוויח 225 קולות נגד יריב שגנב לו 225 קולות.בשלב הזה סקורסזה מתמודד מול יריב שכונה לו פחות קולות ולמרות זאת הוא רחוק 65 קולות ממה שהוא הגיע מול טרנטינו.איך זה הגיוני?לאן נעלמו כל אלה שהצביעו לסקורסזה בפעם הקודמת?
מודה שהחשבון הזה נורא מבלבל אותי,אבל לפחות נדמה לי שלסקורסזה היו אמורים להיות הרבה יותר קולות
אני חושבת שהזמן והצמצום עושים את שלהם
ככל שהעסק מתארך, אני חושדת שהמומנטום יורד ושאנשים קצת מאבדים עניין.
יתרה מזאת, אני חושבת שככל שהרשימה מצטמצמת, יש יותר מאוכזבים שבוחרים בטוב מבין האופציות שהוא לא בהכרח במאי שהם מאוד מאוד אוהבים, ואז פתאום פחות דחוף להשתתף בסקר. [ועוד פחות דחוף להשתתף בסקר בתוך יולי, חודש שאנשים נוסעים בו לחופשות].
תוסיף לזה את הרמאויות שהעורכים של האתר צריכים לנקות, ויש לך הסבר לירידה במספר הקולות לאורך זמן.
אני עדיין לא בטוח שסקורסזה בכלל ניצח את טרנטינו בצדק.
כאילו, כן, היה סקר וסקורסזה השיג יותר קולות מטרנטינו ועלה שלב על חשבונו אבל יש לי יסוד סביר להניח שהתוצאות מוטות (לא ע"י העורכים חלילה). אם הסינמונדיאל היה מוצג בצורת סקר יחיד שבו על הגולשים להצביע לבמאי אחד בלבד סביר להניח שכל גולש היה נותן את קולו לבמאי שהוא הכי אוהב מבין ה-16. במתכונת הנוכחית של הסינמונדיאל לאוהדים של הקבוצה מסוימת יש אפשרות תיאורטית להטות תוצאות של הקבוצה היריבה ובעיקר כאלה שמהווים עליהם איום רציני. מה שאני מנסה להגיד זה שיש מצב שסקורסזה ניצח את טרנטינו בגלל הצבעות נגד (טרנטינו) של אוהדי במאים אחרים שהיו גם הם פיבוריטיים לזכייה כבר מההתחלה, כמו האחים כהן ובעיקר אוהדי נולאן (בכללי) שלהם כבר יש היסטוריה בעיוות סקרי פופולאריות והצבעות נגד.
שאלה קצת מוזרה, אבל לא מצאתי מקום אחר לשאול אותה.
איזה מהסרטים של טרנטינו נחשבים לסרטי אוכל, ואיזה לא? ידוע, כמובן, שספרות זולה מאוד מעורר תיאבון, בגלל ה-food appeal הבלתי פוסק של הצ'יזבורגרים והמילקשייק, ושכלבי אשמורת פחות מעורר תיאבון, בגלל הסצנה… ההיא. אני מניח גם שממזרים חסרי כבוד פחות עושה תיאבון בגלל הנושא. אז אני שואל כאן את חכמי עין הדג – איזה סרטים של טרנטינו הולכים הכי טוב עם יציאה למסעדה? (זאת אומרת, אצלי כל פאקינג דבר הולך טוב עם יציאה למסעדה, אבל בכל זאת.)
ממזרים חסרי כבוד הולך נהדר עם שטרודל וינאי
רק אל תשכח את הקצפת!
אוכל וסרט של טרנטינו?
בכל אחד מהסרטים שלו יש קטעים גרפיים כל כך, שאני לא מסוגלת לשלב את המחשבה שלהם בסרט.
אני לא מבינה אם המטרה היא לצפות בסרט תוך כדי אכילה או לפני המסעדה. אם לפני, עוד בעיה עם טרנטינו שהסרטים שלו ארוכים בטירוף, אתה והנספחים תגוועו ברעב עד שהסרט יגמר.
לצפות בסרט לפני או אחרי מסעדה, נראה לי.
(בערך כמו עם רטטוי) וברצינות, כמות הפורנו אוכל בספרות זולה גדול מכמות הפורנו אלימות (בעיניי) ומכמות הפורנו-פורנו (סצנות נצלניות ממש של נשים או סקס לא זכורות לי משם, וסצנת האונס כמובן היא בהשתתפות גברים בלבד. לא שזה הופך אותה ל"פמיניסטית", אבל…) חוץ מזה שבעיני טרנטינו עצמו, הסצנה הדוחה והגרפית ביותר בסרט של מישהו אחר היא סצנת המסעדה מטעם החיים של מונטי פייתון. נראה לי שזה אומר הכול.
האמת שהאוכל בספרות זולה לא גירה אותי
האמריקנה מלאת השומן והסוכר של הציזבורגר והמילקשייק לא כאלה גירו, הזכיר קצת את הנאצוס הדוחה שסטאנטמן מייק טרף בחסין מוות. לעומת זאת השטרודל תפוחים בממזרים עם הקצפת והחלב תמיד גירהאותי. ואם מדברים על עוגות אז גם "העוגה הלבנה" (very subtle) מגאנגו נראית מצויין ויותר מזה הסצנה שהם מתפרצים למסבאה ושולץ מוזג להם בירות עושה לי דודא עזה לבירה מהחבית. הנזיד ב"שמונת השנואים" נראה לא רע בכלל. האמת שהאורז בקיל ביל 2 די גירה אותי בפשטותו ויש גם את הסושי אצל האנזו. האמת שחוץ מהשטרודל והבירה הוא לא פתח לי את התיאבון לאוכל יותר מדי.
אוף
הייתי בלי אינטרנט לכמה ימים, ופספסתי. לא שהקול הבודד שלי היה מציל את סקורסזה, ובכל זאת, חבל.