למי שלא בטוח מה קורה פה – כתבת הסבר וטבלת שלב הטורניר.
אתמול שני הקרבות של הסינמונדיאל הסתיימו לטובת הגנגסטרים – אלה של סקורסזה, ואלה של טרנטינו. אומנם אלה של סקורסזה היו בקרב צמוד מול וילנב (ובתחילת היום, וילנב אפילו הוביל לרגע או שניים), אבל בסופו של דבר סקורסזה ניצח 4:3 (או 56-44) את וילנב. אצל טרנטינו-זמקיס היה פחות מתח, אבל זה בהחלט היה המשחק הראשון שטרנטינו היה צריך להתחיל להתייחס אליו ברצינות. הוא הסתיים ב2:1 לטובתו, או 64-36.
הקרב הראשון להיום מציג לנו את מארבל מול די.סי.. סוג של. מצד אחד, הבמאי שאחראי על הסרטים הכי מהוללים של באטמן. ומהצד השני – הבמאים ששמו את קפטן אמריקה על הבמה. נולאן ("ממנטו", "יוקרה", "דנקרק") או רוסו ("קפטן אמריקה: חייל החורף", "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו-"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים")?
שמינית גמר 3
מס' מצביעים: 379 Loading ...
|
שני במאים ותיקים מוצאים את עצמם ראש בראש. כל אחד עם קריירה ארוכה, מוערכת ומסועפת. כל אחד עם שני אוסקרים על בימוי. אבל רק אחד יכול לנצח. ספילברג ("אינדיאנה ג'ונס", "פארק היורה", "שחקן מספר אחת" ) או איסטווד ("בלתי נסלח", "מיליון דולר בייבי", "צלף אמריקאי")?
שמינית גמר 4
מס' מצביעים: 377 Loading ...
|
מחר: ווס אנדרסון נגד דארן ארונופסקי והאחים כהן נגד רידלי סקוט.
בינתיים שמיניות הגמר הן ברוטאליות לחלוטין.
(ל"ת)
של היום, כן.
למען האמת אני לא בטוח אם אתה מתכוון "מבחינת תוצאות המשחק" או "מבחינת הבחירה שאני צריך לעשות" אבל בכל מקרה – של היום, כן.
נולאן, ספילברג.
על האחים רוסו לא שמעתי עד הסינמונדיאל. פשוט לא מעניין אותי מי מביים את רוב הסרטים של מארבל (להוציא שני שומרי הגלקסייה ות'ור: רגנרוק).
ספילברג לא עשה יותר מדי דברים מעניינים בעשור וחצי האחרונים, אבל הרזומה שלו פשוט עשיר מדי לעומת זה של איסטווד כבמאי, טוב עד כמה שיהיה השני.
כן, נראה שזה הלך הרוח הכללי
מה שמדהים אותי הוא שהאחים רוסו מקבלים *יותר* קולות מאיסטווד בשלב זה. אם ההגרלה הייתה שונה והם היו נמצאים מולו, האם הם היו עולים לרבע?
אני מאוד מקווה שלא.
הפתיע אותי מספיק לראות אותם עולים על חשבון לינקלייטר, במידה מה גם על חשבון ג'ונסון. לסרטים של איסטווד אני שב מדי פעם והם מחזיקים בצפיות חוזרות. את הסרטים שהאחים רוסו ביימו ראיתי פעם אחת ואני זוכר אותם די במעורפל ועם קווי עלילה מאוד כלליים, בלי שום רגעי "וואו" קולנועי פרטניים שבאמת חורטים סרט בזיכרון.
אבל טוב נו, את מלחמת האינסוף עדיין לא ראיתי. אולי באמת מדובר בסרט מוצלח מספיק לשכנע אותי לעקוב אחרי פרוייקטים עתידיים שלהם.
ושוב, זה עניין של גישה
אני אישית חושבת שלהצליח לייצר סרט טוב בתוך המגבלות שהאולפן מטיל עליהם זה לא פשוט בכלל.
קפטן אמריקה 2 הוא לטעמי אחד הטובים במארבל (וככל שהזמן עובר הוא רק עולה בדירוג מבחינתי, לטעמי הוא עומד יותר טוב במבחן הזמן מרוב הסרטים של מארוול), ומלחמת האינסוף זה סרט מלא הייפ שהצליח להצדיק את ההייפ. זה לא פשוט בכלל.
אם השאלה היא לסרטים של אילו במאים אנחנו מצפים – אז כן, אני מצפה לסרטים של האחים רוסו (במסגרת העולם של מארוול, וגם לא במסגרת העולם הזה) הרבה יותר ממה שאני מצפה לסרטים של במאים אחרים.
בטח ובטח מול איסטווד שימי הזוהר שלו כבר מאוווווווד מאחוריו. אני חושבת שהסרט האחרון שלו שבאמת הערכתי היה מליון דולר בייבי ועבר המון זמן מאז.
ואני רוצה להדגיש: חייל החורף.
"חייל החורף" הוא הרבה מעבר לסצנת המעלית, והוא בעיני מקום ראשון בין סרטי מארבל (עם תחרות קשה מ"שומרי הגלקסיה" ו"איירון מן"), והוא אולי לא סיבה לדחוק מתחרים חזקים אחרים, אבל בהחלט סיבה טובה למה הם פה.
אני חושב שמה שחסר להאחים בחתימה אישית (הסינמונדיאל הוא קצת תחרות אוטרים, והאחים רוסו לא ממש כאלה) הם מפצים בהחלט ברמת הסרטים שהם הוציאו. אם הסינמונדיאל היה על טהרת ה"מה הסרט האחרון שהם עשו"/"הסרטים שהם עשו ב-4 שנים האחרונות", לאחים רוסו היה סיכוי טוב להגיע אפילו לחצי גמר, לדעתי. "מלחמת האזרחים" היה דרמה רומנטית נפלאה (או סרט אקשן נפלא, תלוי בגישה שלכם), ו"מלחמת האינסוף" הצליח אפילו להתעלות על הציפיות שלו וליצור סרט שמשנה את מה שאנחנו יודעים לגבי מה שמארבל מוכנים ולא מוכנים לעשות.
בהשוואה מול "בין כוכבים" או "שמונת השנואים" או הסרטים של איסטווד מהשנים האחרונות? אני יודע במי אני רוצה לצפות שוב ושוב, ולא רק בגלל שזה פופ אסקפיסטי.
לא בכדי ציינתי שלושה סרטים של מארבל.
מאוד נהניתי משני שומרי הגלקסיה, ואף יותר מת'ור: רגנרוק. דדפול הראשון והנוקמים הראשון (את מלחמת האינסוף טרם ראיתי) היו גם כן טובים, אבל זהו בערך, עבורי.
אני לא יודע מה הן המגבלות הפרטניות שהאולפנים מטילים על האחים רוסו, בתור צופה אני רק יודע שמרבית הסרטים נהפכו אצלי לעיסה אחת גדולה שחוזרת על עצמה. אחרים נהנים מהסרטים האלו יותר ממני, אין לי שום בעיה עם זה. האמת, גם עם זה שמשבחים במאים שהסרטים שלהם עמומים מאוד אצלי בזיכרון אין לי באמת בעיה, אני פשוט לא מסכים עם ההעדפה.
הם לא ביימו שום דבר מעניין לפני סרטי גיבורי העל, אולי הם כן יביימו משהו מעניין אחרי. אבל כאחד שלא מצפה במיוחד לשום סרט קומיקס, קשה לי להתלהב.
האמת? אני גם לא בטוח שאני מקבל את הטיעון הזה, כי באותה מידה אפשר להעלות על נס במאי שהצליח ליצור סרט טוב עם תקציב מזערי. או הוציא תצוגת משחק טובה מפלקט אקראי כזה או אחר. אם התוצאה היא עדיין סרט סביר ולא משובח, אחכה לראות מה אותם במאים יעשו עם תקציב טוב יותר, שחקנים טובים יותר וחופש אומנותי רחב יותר. זה לא שאני לא אוהב את האחים רוסו, אני פשוט לא חש שום דבר כלפיהם כבמאים, אין איזושהי טביעת חותם שגרמה לי להגיד "וואוו, מי ביים את זה? אני חייב לדעת. האם יש עוד סרטים שלו?". ג'נרי.
בכל-אופן, איסטווד באמת מדשדש. אבל גראן טורינו ושני הסרטים על איו ג'ימה עדיפים בעיניי על-פני כל הסרטים של מארבל, מלבד השלושה שציינתי בהודעה הקודמת.
ובנוגע לבית שהם עלו ממנו, אין בכלל מה לדבר על לינקלייטר, שעדיף פי כמה מונים הן על האחים והן על איסטווד. גם כשהוא בינוני הוא עדיין ייחודי. על מעניין אפשר להתווכח, אבל סרט של לינקלייטר לא קשה לזהות. גם לסרטים של ג'ונסון אני מצפה יותר כי בכל זאת יש לו את בריק ולופר ברזומה, גם אם אחרוני הג'דיי היה איום בעיניי.
כמה חבל
כמה חבל שראיין ג'ונסון לא עלה, רק על הגאונות שלו בטוויטר היום מגיע לו מקום
מזל ששופטים לפי סרטים
ולא לפי התחכמויות בטוויטר
לפי סרטים?
או לפי סרט אחד שלא באמת עשוי גרוע, פשוט לא קרה בו בדיוק מה שצופים מסוימים רצו?
לפי שקלול של כולם כמובן
ואם הסרט הגרוע ממש ממש גרוע ונכשל בצורה יוצאת מגדר הרגיל כמובן שזה ישפיע מאוד.
עוד לא ראיתי את האחים בלום, אבל אני בספק שהוא היה ממש כישלון.
נכון, יש לו ציון ימד"ב קצת נמוך יותר מהאחרים, אבל עדיין באיזור טוב. לא נראה לי שאפשר לקרוא לו כישלון מפואר.
אבל ברצינות, עוד לא ראיתי תלונה על אחרוני הג'דיי שלא מתייחסת לפרטי עלילה מאד ספציפיים. נראה לי שאנשים – מעטים יותר ממה שנראה להם – שונאים אותו בתור תסריטאי, וספציפית תסריטאי של סטאר וורז, והסינמונדיאל הוא תחרות של במאים.
ראיתי המון תלונות ש מתייחסות גם לבימוי
ומסתבר שאותם מעט אנשים היו מספיק רבים כדי להשאיר אותו מחוץ לתחרות מול במאים שמזלזלים בהם אינסוף פה. וזה באתר ששופע באנשים שמעריצים את הקרקע שהוא דורך עליה.
אז רק אולי זה לא מיעוט מבוטל כמו שנדמה.
אולי.
א. זה שקבוצה מסוימת היא מאד קולנית לא אומר שהיא הרוב.
קח לדוגמה מתנגדי חיסונים. קשה להתחמק מהם ולכן זה מפתיע שהם מיעוט קטן, אבל זה מה שהם (לא שאני אומרת שזה צריך לשנות בהרבה את היחס אליהם).
ב. מניסיון של אי אילו שנים באתר אני יכולה לומר בביטחון שהיחס לריאן ג'ונסון לא שונה מלכל במאי אחר בדרגתו. לא מכירה מישהו אחד ש"מעריץ את הקרקע שהוא דורך עליה".
ג. אם ההודעה שלך מתייחסת כמעט רק להערת השוליים שלי בנוגע לכמות האנשים שמחזיקים בדעתך, זה גורם לי לתהות לגבי רמת הטיעונים שלך.
אני חולק על האמירה הזו
לא ממש משנה לי מה היה קורה בTLJ, אבל לתחושתי (ופירטתי על כך בהרחבה רבה בעמ' הביקורת שלו) יש כאן כתיבה עצלנית מאוד, הגיון פנימי שלא עובד ונוגע בלב ליבו של הסרט ורדיפה אחר shock value ומה לעשות, זה מוריד מציפייתי לפרוייקטים הבאים שלו, לפחות עד שיוכיח את עצמו שוב.
את "האחים בלום" דווקא חיבבתי בהחלט.
מה הוא כתב היום בטוויטר?
חיפשתי ולא ראיתי משהו מיוחד, או שמדובר על משהו מלפני כמה זמן?
טעות
טעות שלי, זה היה חשבון מזוייף
אני מבקש להפסיק להפגיש את הבמאים שאני הכי אוהב ראש בראש
הבחירה הורגת אותי
(ולא, אני לא מדבר על העולם של D.C.)
אני יודע שנולאן יעלה, אבל בחרתי באחים רוסו
מכל הסרטים של נולאן אהבתי רק שלושה: האביר האפל, דנקרק והתחלה. נחרתי בבין הכוכבים, החזקתי את הראש בין הידיים בעלייתו של האביר האפל והבינוניות של באטמן מתחיל פשוט לא מספיקה.
וכן שלושת הסרטים שכן אהבתי מדהימים, אך רק האביר האפל והתחלה מתעלים על שלושת סרטי רוסו. דנקרק זה סרט טוב, אבל אני בקלות יכול להגיד שנהיתי יותר מחייל החורף, מלחמת האזרחים ומלחמת האינסוף. פשוט יותר הסגנון שלי.
נוסף על כך אני יותר מצפה לסרט הבא של האחים רוסו מאשר לסרט הבא של נולאן. דנקרק זה באמת צעד בכיוון הנכון בשבילו, אך הוא צריך לעשות סרט באמת מדהים כדי לגרום לי לשכוח מבין הכוכבים המשעמם עד מאוד.
אה זה כי לא ראית את ממנטו
(ל"ת)
או את יוקרה
האמת שבמקרה ראיתי היום את ממנטו
אחרי שהצבעתי לאחים רוסו, הבנתי שלא ראיתי את ממנטו ואולי זה היה יכול להשפיע על ההצבעה שלי (למרות שכבר היה מאוחר מדי). זה באמת סרט מעולה ומיוחד, חבל שלא ראיתי אותו לפני שהצבעתי. יוקרה, אגב, עדיין לא ראיתי.
יוקרה אחד הסרטים היותר טובים שלו בפרט ובכלל
*שלי*
(ל"ת)
עם ספילברג ואיסטווד עשיתי הפעם משהו אחר:
לשניהם הרי יש כשרון לא מבוטל ורזומה מרשים של יצירות מופת.
לכן השוויתי דווקא בין ה"פלופים" שלהם. כלומר הסרטים הגרועים שיצרו, או סרטים עם פוטנציאל שנהרס לחלוטין בגלל החלטות שגויות ומעצבנות של הבמאי.
ולכן הצבעתי לאיסטווד.