אתמול נערכו המשחקים האחרונים בשלב הבית. שאזל ובירד היו בתיקו צמוד (47-53), אבל על סמך עשרה קולות, העלייה לשמינית הגמר הלכה לשאזל, ובירד הפעם היה צריך להישאר בחוץ. בזמן הזה, כפי שהיה ניתן לצפות – בונג קיבל שיעור בקולנוע כדורגלני מהאחים כהן והפסיד קשות. בבית ח', פינצ'ר וסקוט הרוויחו שניהם נצחונות נוספים על סמך ביגלו ואבראמס. אז אחרי שבועיים, זה המצב:
עברנו 48 משחקים בשביל להביא לרשימת הנבחרות שעלו לשמינית הגמר. 10 מהם היו כבר בשלב הזה, ועבור 6 מהם זאת הפעם הראשונה. חלק מהם היו הפתעות, לפחות בשבילי (האחים רוסו הפתיעו את כולנו, וזה כאשר כמעט ולא הכנסנו אותם לתחרות בכלל), ועל חלקם היינו די בטוחים שיחזרו לפה לפני ארבע שנים. את הסיכום בטבלאות אפשר לראות בכתבת הפתיחה כאן.
אבל עכשיו הכפפות ירדו, והמשחקים רציניים – הגענו לשלב הטורניר (או הנוקאאוט) ובכל כל הפסד – הפסד. אין תיקו, אין בפעם הבאה: מי שמפסיד הולך הביתה, ומי שמנצח – עולה לשלב הבא. מעכשיו, גם הבחירות הולכות להיות הרבה יותר קשות. נשארנו עם 18 במאים: 14 מתוכם אמריקאים, 3 בריטים ואחד קנדי, שני צמדי אחים, 3 במאים (או במקרה אחד, צמד במאים) שזכו בפרס הגדול בקאן, 12 שהיו מועמדים לפרס הבימוי באוסקר, 7 שזכו, שלושה מהם שאחראיים על שניים מעשרת הסרטים הקופתיים ביותר בארה"ב ולשלושה מהם שם המשפחה מתחיל באות ס' – כולם מוערכים, אהובים ואהודים, ואתם יכולים לבחור רק אחד כל פעם, כי בסופו של יום – There can only be one.
מחר בבוקר אנחנו נתחיל בצמד משחקי שמינית הגמר הראשונים. בזמן הזה, אתם יכולים להתחיל להתלבט כבר עכשיו במי לבחור או להמר מי יגיע לגמר או כל דבר כזה או אחר בעזרת הטבלה הנוחה שעיצב לנו קסם. (אפשר ללחוץ עליה כדי להגדיל)אגב, ראוי לציון: בקרוב נפרד מהלו"ז המונדיאלי ונעבור ללו"ז יותר מהיר. שמינית הגמר עוד תהיה צמודה ללו"ז שלהם, אבל משם והלאה הלו"ז יהיה עצמאי.
הימורים קלים
מימין טורנטינו או האחים כהן. מהמר על טורנטינו.
משמאל נולאן.
נולאן תופס את הסניצ', אבל טורנטינו מנצח.
א. טורנטינו זה נהדר
ב. איך לעזאזל נולאן מצליח לתפוס את הסניצ' ולא לנצח?
פשוט מאוד
בזמן שקוב חוטף את הסניצ' מהחלום של רון, הג'וקר מבקיע 10 גולים עצמיים בשביל הכיף.
כי הוא זורק את הסניצ'
לחור תולעת חמש ממדי וכשהוא חוזר בזמן טרנטינו תופס אותו קודם.
אז, הימורים על הרבע גמר?
נולאן, ספילברג, רייט, פינצ'ר, סקורסזה, טרנטינו, אנדרסון, האחים כהן.
טוב שחזרתם, אתמול היה סיוט להכנס לאתר.
(ל"ת)
נולאן נגד ספילברג, סקורסזה נגד טרנטינו
הולך להיות רבע גמר קשוח :|
נולאן וסקורסזה for the win
(ל"ת)
שוב, ההעפלה של האחים רוסו מפתיעה כמו ההעפלה של רוסיה לשמינית הגמר
הסיבה העיקרית (או היחידה) ששניהם נכנסו מלכתחילה לשני הטורנירים היא כי הם נהנים מיתרון האירוח, הסיבה שהם העפילו מעבר לשלב הבתים היא כי הייתה להם הגרלה די נוחה (או לכל הפחות די סבירה על מנת שזה לא יחשב כהפתעה אם יעפילו), אבל ברור לכל ששניהם מאוד מאוד רחוקים מלהגיע רחוק בטורנירים שלהם וכל שנותר להם כרגע הוא רק טו סמולר דה השפלה.
אני חושב שהאחים רוסו נהנו מעוד יתרון
וזה שיש אנשים בעולם הזה שממש *ממש* שונאים את ג'ונסון. היו לא מעט במאים עם קהל מתנגדים, ולא אבל אני בספק שהיה לנו עוד במאי כמו ג'ונסון עם אנשים שממש שמחו בנפילתו.
יכול להיות כמובן, שגם בלי הקהל הזה הם היו עולים, אבל זה בהחלט עוד יתרון שהיה לכל המשתתפים בבית שלהם.
אז מסתבר שההפתעה היחידה (לפחות מבחינתי) בשלב הבתים
היא שיש אנשים ששונאים את ריאן ג׳ונסון. באמת? למה? הוא אמנם מוצלח במה שהוא עושה אבל הוא לא מספיק מצליח בשביל ליצר אנטי, למרות שללכת ולביים סרט מלחמת הכוכבים הוא צעד בכיוון.
זה דווקא קל
מעריצים לא היו שונאים את ריאן ג'ונסון, אם ריאן ג'ונסון לא היה שונא אותם.
בבקשה תגיד לי שאתה ציני
בבקשה! או שאתה אשכרה בן אדם שחושב באמת שבמאי עשה סרט כי הוא לא אוהב את העולם שלו ואת המעריצים שלו ואהביסוס שלך לזה הוא שאתה לא אהבת את הסרט, בבקשה תגיד שאתה ציני
לא הבנתי
איך מה שכתבתי נובע מאי-אמון כללי ביחס למניעיהם של אחרים, מתוך אמונה שבני אדם הם אנוכיים מטבעם, הנשלטים על ידי הרגש ומושפעים במידה מכרעת מאותם אינסטינקטים פרימיטיביים שסייעו לאדם לשרוד בטבע הפראי בטרם התפתחו הציוויליזציות האנושיות?
תודה לאל
חשבתי שאתה אשכרה רציני לשנייה
"אחרוני הג'דיי" התקבל ב"ביקורות מעורבות"
כאשר ביקורות מעורבות אומר שרוב העולם היה סבבה ואוהב אותו מאוד (ראה ערך: ההישגים הקופתיים שלו, הקבלה הביקורתית החמה ברובה המוחלט, עובדת היותו בעשיריית עין הדג 2017), אבל ישנה קבוצה שמאוד מאוד לא אהבה את הכיוון שג'ונסון ודיסני לקחו עם הפרק השמיני לסדרה. (ויש גם, כמובן, קבוצה שסתם לא אהבה. או שאהבה, אבל לא את הכל. או שלא אהבה, חוץ מדברים מסוימים וכו' וכו').
אני מניח שהיתרון העיקרי של האחים רוסו
הוא פשוט שהם ביימו את הסרטים שהכי הרבה אנשים ראו.גם אם יש המון אנשים שלא אהבו את הנוקמים,כמות האנשים שראו אותו מספיקה כדי לפצות על זה.מה שאי אפשר לומר על לינקלייטר.אי אפשר להצביע לבמאי שלא ראית סרטים שלו(טכנית אפשר כמובן,אבל אני מניח שאנשים לא עשו את זה).כנראה שכמות האנשים שראו את התבגרות היא אפילו לא חצי מכמות האנשים שאהבו את הנוקמים.
אז זו כבר נקודת פתיחה טובה.
אגב,סתם מסקרנות,למה אתם מפסיקים ללכת לפי הלוז המונדיאלי?
כי אני לא רואה סיבה להתמהמה
אם אמצא סיבה להתמהמה, אז אולי באמת נתמהמה ביחד עם המונדיאל.
אני לא מצביע נגד במאי שלא ראיתי סרט שלו
וחשבתי שזה די הגיוני ושכולם עושים ככה. אולי לא, אבל אם כן רוב המצביעים פועלים כמוני (שזה, בתכל'ס, כמו שצריך לעשות) אז העובדה שפחות אנשים ראו סרט של לינקלייטר, לא "מתרצת" את עלייתם של האחים רוסו.
אבל לרוסיה יש סיכוי סביר לנצח את ספרד
לעומת האחים רוסו שלהם לא כל כך…
אנחנו מאמינים שיש להם סיכוי סביר לנצח
בגלל ששלב הבתים הים די מתיש להרבה קבוצות דרג א׳ ואפשר היה לקבל את הרושם שהפערים הצטמצמו באופן כללי אבל על הנייר הם שתי דרגות מתחת לספרד ויש להם רק סיכוי תיאורטי לנצח.
הקונספירציה היחידה פה היא שאתה מכניס לי לפה דברים שלא אמרתי
וקורא דברים שלא אמרתי. מה שעשיתי הוא ניתוח יבש וסובייקטיבי של המציאות ולא הייתה שום טענה כלפי הנהלת האתר. האחים רוסו נהנים מהעובדה שהסקר נערך באתר שמקדש בצורה לא פרופורציונלית את החיבה לסרטי גיבורי על (אני לא אומר את זה בצורה ביקורתית או שלילית אלא בתור דעה/עובדה). אם הסקר היה נערך במקום אחר שמתייחס ל"ז'אנרים" קולנועיים בצורה קצת יותר שיוונית האחים רוסו לא היו מגיעים לשלב הבתים גם אם היו מרחיבים את רשימת המתמודדים ל-96. הם לא מספיק מזוהים או מיוחדים או מגוונים, הם בסך הכל שכירי חרב שעושים את העבודה שלהם ביעילות. אבל מיכוון שאנחנו בעין הדג וצריך (צריך, לא חובה) נציג של "ז'אנר" סופר פופולארי בקרב גולשי האתר בסקר שעוסק בבמאים פופולאריים על גולשי האתר הגיוני שמארגני הטורניר יחליטו לכלול את האחים רוסו בשלב הבתים, הרי הם הבמאים הבולטים בתחום. וזאת החלטה סופר לגיטימית. וזאת גם סוג של הקבלה שרוסיה נמצאת בשלב הבתים של המונדיאל כי התקנון מחייב שהמארחת (והזוכה הקודמת) מעפילה אוטומטית לשלב הבתים, יתרון האירוח. לא אמרתי מילה על משפרי ביצועים או דברים לא חוקיים אחרים. על קלילות או נוחות ההגרלות או חוסר היותן כאלה אפשר להתווכח עד 2022 אבל זאת תהיה חכמת הבדיעבד כי אנחנו מנהלים את זה אחרי שלב הבתים ולא בשלב ההימורים, ההשערות והניחושים, למרות שהטענות על הקלילות של הבית הרוסי היו גם הרבה לפני תחילת המונדיאל.
אפרופו חכמת הבדיעבד: לפני פתיחת המונדיאל והסינמונדיאל הייתה פה פרשנות של אחד הגולשים באתר שטענה ששלב הבתים במונדיאל הנוכחי הוא אחד הקלים והמיותרים בהיסטוריה כי הכל נראה צפוי כשבפועל כל הפייבורטיות לתואר הקיזו דם בשביל לעבור את שלב הבתים והאלופה המכהנת הסריחה את המגרש והודחה בבושת פנים.
הזוכה הקודמת לא מעפילה אוטומטית למונדיאל
(ל"ת)
מה שגובלין אמר
בדיוק כמו שאם טרנטינו לא היה עושה סרט הוא לא היה פה
סליחה, אבל זה קשקוש מוחלט.
מי קבע מה זה "פרופורציות" עבור ז'אנר גיבורי העל? באיזה מובן הוא "מקודש" פה באתר? רבים וטובים סבורים, ובצדק, שעבודתם המדהימה של הרוסואים בז'אנר היתה בעולם מתוקן קרדיט לפסלון מוזהב. רק שמשום מה, ההנחה השניצקליינית הישנה שבלוקבאסטרים היא למטומטמים – עדיין רווחת. אני לא רואה שום צורה כיצד עבודת הבימוי הסופר-מדהימה שלהם נחותה מרוב מוחלט של המתמודדים במשחק כאן. בימוי הוא בימוי, וזאת עבודה קשה ומאתגרת גם אם אתה עושה את 'תברח' בחמשה מליון דולר וגם אם אתה עושה סרט שמכניס שני מיליארדים, ואולי קשה יותר במקרה השני.
אולי אני נשמע תוקפני, אבל אני באמת מתוסכל מהרוח הנושבת מהפתיל הזה. עלה בדעתכם שהאחים רוסו עלו לשמינית פשוט כי הם יותר טובים מכל השאר? זה הכל?
ואם כבר שמינית גמר, אני יודע שאין להם סיכוי מול נולאן; אני עדיין יצביע להם, כי לדעתי הם יותר טובים ממנו. ולפני שאתם זורקים עליי עגבניות או משהו, בואו נסכם שנריב על זה בפוסט הרלוונטי.
זה בסדר, גם מה שאתה אומר הוא קשקוש (אבל לא מוחלט)
אתה לא יכול לטעון ש"האחים רוסו עלו לשמינית פשוט כי הם יותר טובים מכל השאר" מהסיבה הפשוטה שהם לא ניצחו אף אחד אחר בשלב הבתים. הם נכתשו מול טרנטינו "וניצחו" בנקודות את ריאן ג'ונסון ואת לינקלייטר, הגיעו לאותה כמות של נקודות ועלו שלב בזכות הפרש שערים.
אתה מפרש את ה"מקדש" באופן יותר מדי מילולי. "ז'אנר" גיבורי העל זוכה לסיקור (של המערכת) וחיבה (של הגולשים) רבים ביחס לז'אנרים אחרים. זאת עובדה שאפשר עם המציאות. לא מבין על מה התרעומת.
פעם ראשונה שאני שומע אזכור של האחים בקשר לאוסקר. אני לא בטוח אם זה משהו שנאמר באופן מוקצן בשביל להביע תסכול או משהו שדורש התייחסות רצינית.
מה זאת אומרת "לא נצחו אף אחד בשלב הבתים, רק בנקודות?"
זה נקרא לנצח. אנשים רבים הצביעו להם, ולכן הם עלו. נכון שגם המאבק בין לינקלייטר לג'ונסון עזר, אבל הם התמודדו מול כל אחד מהם וזכו ביותר קולות.
ובקשר לאוסקר – קראת מה שכתבתי? ברור שזה לא רציני. אין לי שום מחשבה שאומרת שאולי הם יזכו באוסקר. אני דיברתי על עולם מתוקן (לטעמי כמובן), בו בלוקבאסטר קיצי יכול לזכות להערכה גורפת ולא רק באתרי גיקים (כבר כמה פעמים הגבתי כאן באתר על הנושא הזה). זהו נושא רחב ולא חדש, ואני מאלה שסוברים, כמו שכתב כאן פעם פעם דג אדום, ש"לעזאזל עם האקדמיה".
עוד בנושא העליה לשמינית – זה לא רק ה"ניצחו או לא ניצחו" בבית שלהם. היתה תהיה כללית לגבי הסינמונדיאל האם הרוסואים יצליחו בו או לא; הם הצליחו. אנשים הופתעו, ואני לא לגמרי הבנתי למה – בין משתתפי הסינמונדיאל כולו, הם ראויים יותר מהרבה אחרים. לדעתי גם בבתים אחרים הם היו מצליחים; אבל שוב – זה לא רק ההתמודדות הספציפית בשלב הבתים, אלא יחס כללי אליהם במסגרת "גביע העולם בקולנוע". למרות שברור שהם לא ישרדו את השמינית, עדיין נוכל מהיום לספר על זה שהם לפחות הגיעו עד שם.
הטייה מוגברת לטובת היבשת שהתגלתה אחרונה, ובעיקר לטובת צפונה
בדיוק כמו ההטייה לטובת יבשת אירופה במונדיאל ברוסיה.
האם הבמאים האפריקאים נכשלו כי לא הצליחו להראות את הייחודיות שלהם אלא ניסו להעתיק ממה שקורה בקולנוע הגדול (הפופולארי?)
ומה על הנציגות האסייתית, היכן גדולי הבמאים היפנים הזכורים לנו?
"הזכורים"?
אם אתה מדבר על קורוסאווה ואוזו וחבריהם – הרי שהסינמונדיאל לא רלוונטי עבורם, כי מדובר על במאים שעדיין פועלים.
לא, אני מדבר על זה שהמונדיאל אמור להיות אירוע בינלאומי שמציג סגנונות שונים מכל העולם, ובו חלק מהאומות מנסות להידמות למגמות בקולנוע הפופלארי אבל חלק שומרות על ייחודיות אמנותית.
בכדורגל יש הטייה אירופית מבחינת הנציגות ובשאר העולם רואים קבוצות/נבחרות שמנסות לשחק בסגנון אירופי וחלק ששומרות על המסורת המובחנת שלהן, לעיתים על אף שהחברים משחקים באירופה.
בסימונדיאל רואים הטייה ברורה לטובת במאים צפון-אמריקאים ואני שואל – מה קרה לשאר האומות על הסגנונות הייחודיים להן, האם יש הטייה והן מקבלות מראש נציגות מופחתת או שהן ממש לא עומדות מול השליטה הצפון אמריקאית.
כשדיברתי על במאים יפנים ישנים התכוונתי לסגנון שלהם וההשפעה שלו על במאים יפנים מודרניים
אבל ההשפעה של במאים יפנים לא קיימת רק אצל במאים יפנים מודרניים
רוב סוגת האקשן באשר היא לא הייתה קיימת כמו שהיא היום לולא קורוסאווה, ובטח ובטח לא יקום מלחמת הכוכבים וכתוצאה ממנו – כמעט כל ז'אנר הבלוקבאסטר.
לגבי הטיה/לא עומדות: תראה, אין כיום במאי יפני באמת בסדר גודל שהכנסה שלו לסינמונדיאל לא הייתה גוררת הרמת גבה. הקרוב ביותר הוא אולי טאקאשי מייקה. כן הכנסו במאים דרום קוריאנים הן הפעם והן פעם שעברה והם פשוט לא הגיעו לשמינית. גם במאים אירופאיים (שאינם בריטים) לא שרדו: האנקה, פון טרייר, אלמדובאר – כולם סיימו עם 0 נקודות.
אז, לתשובתך: השליטה הצפון אמריקאית כרגע חזקה מאוד.
אם תהיה בעתיד כניסה מוצדקת של במאי יפני לסינמודיאל
יותר הגיוני שזה יהיה מישהו שהסרטים שלו גם מופצים בארץ ואנשים גם רואים אותם מאשר טאקשי מייקה. ואם להיות יותר ספציפי אני אהמר על קורה אדה. הוא פחות או יותר הדבר הכי קרוב בקולנוע היפני (שאני מכיר) לאלמודובר, שזה לא אומר הרבה אבל זה מבדל אותו. שנית, הוא אולי לא עושה סרטי ז׳אנר או נחשב לסופר פופולארי באתר אבל הוא אחד שבאופן די עקבי מביא קהל לסרטים שלו פה כך שיכול להיות שהוא יהנה מתמיכה של לא מעט גולשים שקטים, לא שזה אומר שזה יבטיח לו חיים ארוכים במירוץ.
יש מצב, כן.
(ל"ת)
האמת שקורה-אדה אחלה.
את הסרטים שלו שראיתי – אהבתי. ויש לו הרבה סרטים. אבל אני חושב שאפילו רוב החובבים שלו בארץ לא יודעים שהם חובבים שלו. הסרטים האלה נכנסים יפה למסגרת סרטי קולנוע לב – סרטים זרים נעימים ולא מאתגרים מדי לקהל מבוגר (וזה אולי נשמע מעליב, אבל באמת שאני לא אומר את זה נגדו. שוב, אני באמת חושב שהוא עושה סרטים מצוינים), ונדמה לי שרוב גדול של האנשים שצופים בהם ונהנים מהם לא יידעו לציין את שמו של הבמאי. בקרב חובבי קולנוע אינטרנטיים – הקהל של האתר – אני פשוט לא רואה שהוא מקבל תשומת לב, אז אם הוא היה נכנס לסינמונדיאל אני חושש שהוא היה נכשל.
מסכים בהחלט
חלק מהסיבה לכשלון של במאים אסייתים נכשלו בשני הסינמונדיאלים קשורה לסיבה שסרטים שלהם לא מופצים פה בקביעות (אם בכלל), כי גם אם אנחנו מדברים על חובבי קולנוע אינטרנטיים זה עדיין קהל שצורך את הסרטים שלו בדרך המסורתית. ההתייחסות שלי לקורה-אדה הייתה נקודתית ונבעה מהאזכור של טאקשי מייקה. לא אמרתי שיש לקורה-אדה סיכוי לעשות חיל בסינמונדיאל אלא רק שיש לבמאי כמוהו (עקבי עם סגנון יחודי שסרטיו מופצים פה בתדירות די גבוהה ושמו תופס תאוצה גם אם זה באופן איטי עד לא קיים) יותר סיכוי להכנס לסינמונדיאל הבא/ים על פני במאי מפוזר ופורה בצורה מבחילה שאף אחד מסרטיו לא הופץ פה (אני טועה?) או כל במאי יפני אחר שפועל כיום. יחד עם זאת אי אפשר להגיד שאין שינוי (קטן) בידיעת שמו בקרב חובבי קולנוע באופן כללי בהשוואה ללפני חמש שנים.
הגמר יהיה נולאן נגד טרנטינו
כל תוצאה אחרת תפתיע אותי בטירוף.
ונראה לי שהפעם נולאן יקח.
מהמר על רייט- טרנטינו
יש לשניהם בייס רציני פה באתר.
אני לא בטוחה שאני רואה
את רייט עוקף את נולאן.