אז אתם במתח? משחק חצי הגמר האחרון של הסינמונדיאל, בין נולאן וכהן, הותיר כמה סימני שאלה, בגלל קומץ קטן של קיצוניים שכרגיל, הורסים לכולם. אבל אם כבר, נמשוך את המתח עוד קצת. נפתח בכמה הודעות.
קודם כל: משחק הגמר של הסינמונדיאל ייערך מחר, יום חמישי, ה-10.7. קצת לפני הגמר של המונדיאל אמנם, אבל אנחנו מושכים זמן פחות מהם*.
הודעה נוספת, שימו לב: כדי לחגוג את הזכייה, ייערך ביום ראשון, ה-3.8 בסינמטק חולון מרתון של סרטי הזוכה בסינמונדיאל! אנחנו עדיין לא יודעים מי זה יהיה, אבל אנחנו יודעים שיש לו הרבה סרטים מגניבים, ששניים מהם (לפחות) יוקרנו שם בעותקים איכותיים על מסך גדול. עוד סיבה לתת לבמאי החביב עליכם לנצח.
ועכשיו לעניין חצי הגמר. הוא היה מותח, זה בטוח. האחים כהן פתחו עם הפרש משמעותי, נולאן סגר אותו, הוא הוביל, הם סגרו, הם נשארו בכמעט-תיקו לאורך שעות ארוכות. זה היה מרתק, אבל העיבה על המשחק בעיה אחת – ההם שמחליטים להשפיע יותר מדי. זה לא חדש לי שבכל סקר, לא משנה עד כמה לא משמעותי הוא יהיה, יש כאלה שחייבים לראות את החביב עליהם מנצח, לא משנה איך – ולצורך העניין מוכנים גם להצביע שוב ושוב ושוב, כאילו שתהיה לזה משמעות כלשהי בסקר פופולריות. זה לא אסון, כי את הקולות הכפולים והמשולשים וה-x14 אפשר לזהות בקלות ולמחוק – וחוץ מזה, כאן זה כולה סקר, לא בחירות לכנסת – אבל זה מעצבן, מעכב את פרסום התוצאות וקצת מוציא את הכיף מכל העסק. במקרה הזה, אגב, הקולות הלא כשרים הגיעו בעיקר (אבל לא רק) מצד נולאן, מה שלא ממש עוזר לתדמית של מעריצי נולאן כילדים זבי חוטם ומשועממים. אז תודה רבה לרמאים, הצלחתם לבזבז את זמני, להפריע לכולם ולא השגתם שום דבר חוץ מלהוציא שם רע לעצמכם. יצאתם, איך לומר, ברזיל.
אבל נעזוב את השטויות האלה: אחרי ניקוי האורוות והקולות, איך באמת יצא בסוף?! אז ככה:
חצי גמר 2
מס' מצביעים: 822 Loading ...
|
זה בהחלט היה קרוב, אבל הכהנים ניצחו. מעניין לראות איך הבמאי שסטטיסטית יש לו את כל הסיבות לנצח (נולאן ניצח בסקרי שנה בעין הדג שלוש פעמים. האחים כהן – אף פעם) התמודד עם הכהנים, שמביאים איתם יותר ניסיון וסטייל. אולי גוף היצירה הגדול יותר מנצח מה שנתפס עדיין כלהיט עכשווי שאולי יעבור בהמשך.
בכל אופן, משחק הגמר של הסינמונדיאל: קוונטין טרנטינו נגד האחים כהן. היכונו.
זוהי טבלת הסינמונדיאל הסופית (הקליקו להגדלה):
* לא ייערך משחק על המקום השלישי כי לא מתחשק לי לנהל עוד משחק שנולאן מתחרה בו.
קיצור תולדות הסינמונדיאל:
סינמונדיאל: פתיחה, הסברים ושלב הבתים
שמינית גמר 1
שמינית גמר 2
שמינית גמר 3
שמינית גמר 4
רבע גמר 1
רבע גמר 2
חצי גמר 1
חצי גמר 2
יופי של גמר
טרנטינו ינצח, אבל גם במקרה של ״הפתעה״ – הזוכה ראוי ביותר.
מצד אחד עצוב לי נורא על נולאן,
מצד שני הבחירה בין טרנטינו לנולאן היא כמעט בלתי אפשרית מבחינתי.
בלי קשר למי שיזכה בגמר
אני רק מבקש לנצל את ההזדמנות להודות לך, רד פיש, על הסינמונדיאל.
הרעיון הנפלא הזה הוא לא רק תחליף למונדיאל,
הוא בימים האחרונים גם מפלט מפייסבוק אלים וטורי דעות מרחיקי לכת.
ולחלקנו גם מטילים.
אז תודה(:
אני מקווה שאני לא בין הרמאים
אני לא בטוח, אבל יכול להיות שהצבעתי פעם מהטלפון ופעם מהמחשב. אני פשוט לא זוכר.
לא דיברתי על אנשים שהצביעו פעמיים בטעות
זה קורה כל הזמן ולא מטריד אותי – אני מדבר על הצבעות מאורגנות שוב ושוב ושוב.
כנראה כמה מההצבעות שלי
היתי בטוח שההצבעה לא נחשבה כי עדיין היתה אפשרות להצביע(בדרך כלל אין)לכן הצבעתי כמה פעמים וכל פעם חשבתי שההצבעה לא נרשמה.אולי באג במחשב.
למען האמת, אצלי היה אותו דבר בדיוק בערך מאמצע ה"טורניר".
אבל אני לא הצבעתי יותר מפעם אחת בשביל לא לפגוע בלי כוונה בספורטיביות.
באמת תמוהה כל ההתנהלות הזו.
" לא ייערך משחק על המקום השלישי כי לא מתחשק לי לנהל עוד משחק שנולאן מתחרה בו." – כפרה עלייך פישלר.
אמנם במקרה הפרטני הזה עוד איכשהו אפשר לתרץ את זה בהצעה לקיים גביע-קון וברצונם של אנשים לצפות בסרטי הבמאי האהוב עליהם על מסך גדול, אבל באמת שיש לי קושי להבין את הצורך הזה להטות סקרים שמטרתם היא נטו כיף. אולי זה כי אין לי כזו הערצה פרטנית לבמאי אחד או עניין ממשי לדרג אותם אחד מול השני (להוציא מאשר במסגרת סינמונדיאלים, כמובן!).
זה כי אם הבמאי האהוב עליך יזכה בסקר,
זה אומר ש*אובייקטיבית* הוא באמת הבמאי הטוב יותר, וזה מראה שאתה צדקת כל הזמן.
הייתי אומר לכם מי הבמאי האהוב עלי, אבל השאלה היא עד כמה אתם מכירים במאים מחתרתיים מליכטנשטיין.
רגשות מעורבים
אתחיל ואומר שאני מאוד עצוב שנולאן לא הגיע לגמר, לא עצוב כמו אוהדי ברזיל אבל עצוב.
אף פעם לא הייתי מעריץ גדול של הכהנים ולכן הבחירה בגמר נעשתה עכשוו הרבה יותר קלה בשבילי.
חוץ מזה, לא יודע אם זו הייתה התוכנית מהתחלה אבל אני לגמרי הצעתי שיקרה ערב הקרנת סרטים של הבמאי המנצח ואפילו קיבלתי על זה מספר דו ספרתי של פישלייקים (!). העובדה שהתאריך שנקבע הוא היומולדת שלי רק מחזק אצלי את התחושה שיש לי בזה חלק:)
אני גם רוצה להודות לרד ולהגיד שזה היה אחד הרעיונות המגניבים והמוצלחים שנתקלתי בהם והיה לי העונג להיכנס ולהתעדכן ולהצביע כל יום מחדש.
אני רוצה לאחל לכולנו שיהיה לנו גמר מרתק וישר ושהקוונטין הטוב ביותר ינצח אמן!
ניצחון הכי מוצדק בעולם,
נולאן מצוין אבל אין לו דיבור על גוף היצירה המדהים של האחים, שכולל כבר מספר דו ספרתי של סרטים מדהימים. שמח לראות שגם בעין הדג הם זוכים לקרדיט!
פרויקט ענק
הבעיה היא עם המצביעים… באמת, אני שמח שהאחים כהן יקיריי עלו, אבל כשאני חושב על כל במאי הענק שנפלו בדרך אני נאלץ לאחוז בחזי ולהתמוטט, כמו דוני מחוץ לבאולינג.
פעם הבאה שתהיה הצבעה גלויה, נראה מי יהיה אמיץ מספיק בכדי להפיל את קלינט איסטווד בשלב מוקדם כלכך. (וכל שלב לפני נצחונו בגמר יהיה מוקדם מדיי, לטעמי)
למרבה האירוניה נראה
שדווקא ההפסד של נולאן יסלול לטרנטינו את הדרך למדלית הזהב.
טוב, זה חלק ממה שמגניב בטורנירים, לא? עם הגרלה טובה לא צריך פרוטקציה.
אני באמת מסופק אם יש במאי שהיה מנצח את טרנטינו
בכל הגרלה שהיא.
הבן-אדם ניצח את ספילברג, פור גודס סייק.
ומי אמר שהכהנים לא ינצחו את טרנטינו?
הם ניצחו את נולאן, פור גודס סייק.
(בצדק לדעתי)
זה חלק מנקודת המוצא של ההודעה של פונז, שעליה הגבתי
(ל"ת)
אולי לא, אבל הסיכויים שלו
מול נולאן נראים לי פחותים מהסיכויים מול האחים כהן. דווקא בגלל השוני הניכר בז'אנרים ובקהל היעד.
ככה זה כשהבחירות אינן אסוציאטיביות ;-)
נצחון מוצדק מאוד!
תשמעו, אני חובב גדול של נולאן, אבל עד היום היו לו שני סרטים מדהימים, שלושה אחלה ממש ואחד סבבה ותו לא (משאיר לכל קורא לנחש אילו סרטים). זה הספק מרשים מאוד לקריירה קצרה יחסית, אבל האחים כהן לעומת זאת הם יוצרים מדהימים כבר כמעט 30 שנה ומאחוריהם מעל עשרה (!) סרטים פשוט מופלאים (וגם כמה פשוט סתמיים. אז מה).
הולכת ברגע זה לרכוש רגיעון
אני לא חושבת שהלב שלי יחזיק מעמד במשחק הגמר.
מצד אחד קיוויתי שאף אחד מהמתמודדים לא יפול בדרך, אבל הצורך להכריע בין טרנטינו לאחים גדול עלי.
אם הגמר יסתיים בתיקו יהיה מרתון של שניהם?
ומצטרפת לכל המודים מעלי. ללא ספק הסנמונדיאל היה המרענן הרשמי של הקיץ, הבלוקבאסטר הכי אסקפיסטי שיש, ותחליף ראוי למשועממי כדורגל שכמותי. כן ירבו!
אוף
אז שני הבמאים שהצבעתי להם בחצי הגמר הפסידו ואפילו לא יהיה משחק בינהם על מקום שלישי-רביעי.
העיקר שגרמניה ניצחה אתמול
הגמר קצת עצוב לי
הבמאים שאני ממש אוהבת נפלו מוקדם ברובם (מיאזקי, ארונופסקי, סידר, פון טרייר, וגם ווידון וגונדרי), וגם אלו שאני מאד אוהבת והיה להם סיכוי לא הגיעו רחוק מספיק (ספילברג, סקורסזה ונולאן). הגמר פשוט לא ממש מעניין אותי, כי אין לי חיבור רגשי לסרטים של הבמאים בגמר, גם אלו שנהניתי מהם.
בפעם הבאה אתמוך בארי פולמן והאחים וואשובסקי מראש וככה לא יהיו לי ציפיות מוגזמות.
יש מצב שרימיתי בטעות
אחריי כל פעם שהצבתי וחזרתי לדף זה הראה לי כאילו לא הצבעתי עדיין ככה שבסופו של דבר הצבעתי איזה 3 פעמים
הניצחון של האחים כהן הפתיע אותי הרבה יותר מהתוצאה במשחק הכדורגל אתמול.
ועכשיו אני לא בטוח למי אצביע בגמר.
מצד אחד טרנטינו הוא הבמאי האהוב עליי בין המתחרים שנותרו ואני מאוד רוצה שהוא ינצח בגמר. מצד שני, אני מעדיף שיהיה מרתון סרטי האחים כהן מאשר מרתון סרטי טרנטינו (כדי שאוכל להשלים את סרטי האחים שטרם ראיתי).
אבל אני די בטוח שגם אם יהיה מרתון סרטי האחים כהן אני פשוט לא אלך אליו בסוף. אז נראה לי שאני אצביע לטרנטינו בכל זאת.
מרתון סרטי האחים כהן אכן עלול להיות חוויה מנטלית לא פשוטה
אבל זה תלוי בסרטים. יש להם גם קומדיות קלות לעיכול כמו "אחי איפה אתה", "אכזריות בלתי נסבלת", ו"הקפיצה הגדולה".
"יש להם גם קומדיות קלות לעיכול כמו 'אכזריות בלתי נסבלת',"
…
כאילו, לא ראיתי את הסרט, אבל…
אבל..?
זו הכי קומדיה קלילה. לא צריך להיבהל מהשם שלה.
קיל ביג.
קודם כל, מוזיקה בבקשה!
למרות שאני מעדיף את נולאן על הכהנים, אני שמח שהוא לא הגיע לגמר. לא רק כי לא הגיע לו לדעתי, אלא כי אם יש אנשים ילדותיים שהצביעו לו 10 פעמים ומעלה רק כדי שיעלה, אז מגיע לו אפילו פחות (וכן, אני מודע לכך שגם לכהנים היו הצבעות כאלה).
בפראפרזה על הטאג-ליין של "הנוסע השמיני נגד הטורף" – לא משנה מי ינצח, אנחנו נהנה. אני אשמח להגיע לקון בין אם זה יהיה של טרנטינו או הכהנים. אגב, משהו אומר לי שזו בכל מקרה התכנית, אבל אני מניח שיהיה סקר של סרטי הבמאי/ם המנצח/ים שיקבע אילו סרטים יוקרנו? אין לי ממש סרט אהוב במיוחד של האחים, אבל אם טרנטינו יזכה, אני מקווה ל"ממזרים זולים". Just sayin'.
יאללה, נתראה בגמר. ספוילר – אני מצביע לטרנטינו.
פשוט אי אפשר לסמוך על הקבלני קולות האלה.
מה כבר ביקשתי? מס' רב של הצבעות מנקודות IP שונות.
אין אין!!!
כל האמון באנושות ירד לי.
והעיקר אמרו לי שיש לו מספיק ניסיון מוועידות הליכוד והעבודה.
הייתי צריך לדעת שאנשים מהפוליטיקה זה עסק יותר מדי מלוכלך לעין הדג:(
ננסה פעם הבאה:(
יחי ווס אנדרסון לעולם ועד.
נו ברור שכהן
כי הכוהנים- show you the you the life of the mind!!!!!!!!!!!!! אחח קצת נחת.
אם טרנטינו ינצח (והוא ינצח)
אז זה יהיה מדהים אם תהיה הקרנה רצופה של קיל ביל 1-2, וככבוד לבמאי ולאיך שהוא רוצה להקרין סרטים (העובדה שבערך בכל מסיבת עיתונאים נגדו הוא מתבטא נגד הקרנות דיגיטליות) זה יהיה עוד יותר אדיר אם ההקרנה תהיה בעותק 35MM, כמו שהבמאי היה רוצה (אם האחים כהן ינצחו אני מניח שהפילם פחות קריטי).
(זו לפחות הפנטזיה שלי לגבי מה שיהיה ב3.8)
בכל מקרה גם אם זה לא יוקרן ככה או הכהנים ינצחו זו הזדמנות טובה להגיד ממש תודה לרדפיש על היוזמה, הסינמונדיאל היה אדיר ממש ובאמת באמת, בלי לפרט הרבה כי כבר כתבו מעלי, יוזמה מבורכת אז תודה.
תודה רבה
ואם טרנטינו ינצח, מרתון קיל ביל הוא אפשרות שנשקלת בהחלט (אני לא בטוח אם העותקים הקיימים הם פילם או דיגיטלי).
אבל אם כבר מדברים על זה, אני לא מבין מה הקטע של טרנטינו (וגם של נולאן, אגב) נגד הקרנה דיגיטלית. טרנטינו טוען שהקרנה דיגיטלית זה "פשוט טלויזיה גדולה". אה, כן. זאת טלויזיה גדולה שמקרינה בפוקוס, מה שלא תמיד נכון כשמדובר בהקרנות פילם. הצופה המצוי לא מבדיל (ולא צריך להבדיל) בין הקרנות פילם לדיגיטלי, מלבד העובדה שההקרנה בדיגיטלי בדרך כלל איכותית יותר. ההתרפקות שלו על הפילם, יסלח לי טרנטינו, נשמעת כמו נוסטלגיה של עולם ראשון – כשיש לך אולם הקרנה פרטי ומקרין מומחה שיודע להקרין הכל באופן נכון, פגמים קטנים בפילם יכולים להיראות לך כמו חיספוס נוסטלגי וחביב, כאלה שאפשר אפילו להוסיף לסרט שלך רק בשביל הקטע. בשבילנו פשוטי העם, הפגמים האלה לא חביבים – הם מעצבנים. טוב, בעצם כבר כמה שנים שכל הקולנוע הוא דיגיטלי, אז אולי עוד מעט זה באמת יהפוך לנוסטלגי גם עבורנו.
זה יותר מפגר מזה. 99.9 מהסרטים לא נערכים בפילם יותר, אלא בדיגיטאל – כולל אלה של טרנטינו, למיטב ידיעתי. אז היתרון הטכני האמיתי היחידי של פילם,רזולוציה אנלוגית, לא רלוונטי יותר.
זה לא בדיוק כמו המצב עם תקליטים?
(ל"ת)
מאוד דומה. ההבדל היחיד (אולי) הוא שחוויית המשתמש של תקליט ושל דיגיטל היא באמת שונה
מבחינת הפורמט הפיזי, השקעת המאמץ הנדרשת, הפורמט ה"דו-צדדי". כלומר אתה מרגיש לא רק את ההבדל כצופה אלא גם כ"מקרין".
דעתי לגבי הנושא
רוב ההקרנות היום דיגיטליות, למרות זאת יש הקרנות פילם פה ושם. רוב הבמאים והצלמים כבר עברו לדיגיטלי מבחינת צילום ועדיין יש כמה כמו טרנטינו ונולאן שעושים עבודת קודש ומשמרים את הפורמט האנלוגי (מיד אסביר למה עבודת קודש).
דיגיטל נגד אנלוגי זה כמו לומר באטמן נגד סופרמן, הם לא באמת אויבים, הם אחד ליד השני, שני פורמטים שונים לגמרי שמציעים יתרונות וחסרונות.
דיגיטלי – כמו שאמרת (מתייחס לרד פיש) הרבה יותר מדוייק, אבל זו הבעיה, הדיוק שלו, שמרגיש לעיתים מלאכותי וטלוויזיוני (גם מבחינת סאונד). בקרוב מאוד הטלוויזיות ישתוו לגמרי, גם בגודל, לאולם הקולנוע.
פילם – הצבעים בפילם הרבה יותר אמיתיים ועמוקים לדעת הרבה אנשים (גם דעתי) וכך גם פס הקול. החסרונות כמובן הטרחה, והעובדה שללא מקרין/צלם טוב, זה לא יצא טוב (וכמובן יש את השחיקה, חלק רואים בכך דבר רומנטי כזה וחלק לא סובלים את זה).
(בד"כ החסרונות והיתרונות באים לידי ביטוי גם בצילום וגם בהקרנה)
יש מי שמעדיף פורמט אחד ויש מי שאחר (ויש מי שנהנה משניהם).
בתור אחד שהציע להקרין את קיל ביל ב35MM, זה ההסבר שלי לאיזה סרטים אני אראה בדיגיטלי ואיזה אעדיף בפילם:
בפילם אני אראה סרטים שצולמו בפילם (למרות שכבר רובם נערכים בדיגיטל), סרטים שהבמאים ירצו שאראה בהקרנת פילם, או (ובעיקר) סרטים ישנים מלפני הדיגיטלי, בעיקר כדי לשחזר את החוויה של לראות את הסרט כמו שהוא הוצג לקהל הרחב בתקופת ההקרנות "הסדירות" שלו.
בדיגיטלי אני אראה את כל השאר, סרטים עדכניים שצולמו בדיגיטלי ומיועדים להקרנה דיגיטלית בידי היוצרים.
דוגמא להקרנת פילם של סרט חדש שמתעלה על הדיגיטלי: ראיתי את "עלייתו של האביר האפל" של נולאן בלב תל אביב, זה היה חמוד, אבל חודש אחרי הייתי בארה"ב וראיתי את אותו הסרט בגרסאת האיימקס בפילם, ומה אני אגיד, זו הייתה חווית צפייה חד פעמית ומדהימה (במיוחד יחסית לדיגיטלי בלב), לא רק בגלל הגודל והיחס המסך המלא, אלא בגלל הצבעים ואיכות התמונה המדהימה.
תהיה לגבי פס הקול:
כבר שנים שפס הקול, גם בהקרנות מפילם, מקודד באופן דיגיטלי. מה היתרון שלו על פני זה של הקרנות דיגיטליות?
מחזק את ענין הצבע,
בגלל אופן יצירת הצבע במקרן דיגיטלי, בדרך כלל הוא לא מצליח להגיע למרחב הצבע של מקרן פילם.
אי לכך, הרבה פעמים הגרסאות הדיגיטליות עובורת סוג של דחיסה של מרחב הצבע המקורי, שיתאים להם יותר. אבל זה רק מחזק את העובדה שיש שוני אובייקטיבי בעניין הזה בין שתי הטכנולוגיות.