זהו, משחק אחרון. 32 במאים התחילו, רבים וגדולים וטובים נשרו בדרך. המתחרים היו מכובדים ומעולים, וגם אם ההרכב בגמר היה שונה – היה גמר מעולה. אבל מה לעשות, רק שניים יכולים להגיע לסוף. זהו לוח התוצאות המעודכן (הקליקו להגדלה):
שני המתמודדים בגמר מתחרים לא רק על תואר מחזיק גביע העולם בקולנוע לשנת 2014, אלא גם על מרתון: ביום ראשון, ה-3.8, ייערך בסינמטק חולון מרתון של סרטיו (או סרטיהם) של הזוכה(ים). בטוח שיהיה שם פסקול מעולה, וכנראה גם כמה יריות. אבל מה בעצם יוקרן – תגידו אתם.
על שני המתחרים בגמר ועל ההיסטוריה שלהם כבר פירטתי במשחקים אחרים שבהם השתתפו, וחוץ מזה, מעצם העובדה שהם הגיעו לגמרי אפשר להסיק שרובכם הגדול כבר שמע עליהם פעם או פעמיים. אז רק כמה פרטים סטטיסטיים בנוגע למתחרים:
קוונטין טרנטינו
גיל: 51
מספר האזניים: 2
מספר הסרטים: 8
סרט ראשון: "כלבי אשמורת", 1992
כשרונות נוספים: תסריטאי, שחקן(?), עורך מוזיקלי
אוסקרים: 0 זכיות על בימוי; 2 מועמדויות ("ספרות זולה", "ממזרים חסרי כבוד"). 2 אוסקרים על תסריט ("ספרות זולה", "ג'אנגו ללא מעצורים") ומועמדות נוספת; זיכה את כריסטוף וואלץ באוסקר השחקן הטוב ביותר פעמיים; עוד 4 מועמדויות לשחקנים מתוך סרטיו.
סקרי השנה של עין הדג: 1 זכיה ("ממזרים חסרי כבוד"). 3 סרטים נוספים בעשיריות.
250 הגדולים של IMDb: חמישה סרטים בין 250 הגדולים, הגבוה מבינהם – "ספרות זולה" (מקום 5).
ארץ לידה: What
מספר הסרטים שבהם ג'ון גודמן מקפיד על שמירת שבת: 0
הקשר היהודי: דניאלה פיק
איפה זד: מת
ואם אתם צריכים עוד ריענון כדי להיזכר למה טרנטינו הוא מגניב, קחו שלוש דקות וצפו בזה.
(אזהרה: הסרטון הוא מונטאז' של קטעים קצרצרים, ולמי שלא ראה את הסרטים האלה כנראה הם לא יהיו יותר משמעותיים מטריילר ממוצע, ובכל זאת – כן, יש פה קטעים המהווים ספוילרים לסרטים).
ג'ואל ואיתן כהן
גיל: 117 (משותף)
מספר הריאות: 4
מספר הסרטים: 16
סרט ראשון: "רציחות פשוטות", 1984
כשרונות נוספים: תסריטאים, עורכים
אוסקרים: 1 אוסקר על בימוי ("ארץ קשוחה"); 2 מועמדויות נוספות ("פארגו", "אומץ אמיתי"); 2 אוסקרים על תסריט, ו-3 מועמדויות נוספות; 2 מועמדויות על עריכה; 2 זכיות של שחקנים מתוך סרטיהם (פרנסס מקדורמנד, "פארגו"; חבייר ברדם, "ארץ קשוחה"), 4 מועמדויות נוספות
סקרי השנה של עין הדג: 3 סרטים בעשיריות
250 הגדולים של IMDb: שלושה סרטים ברשימה; הגבוה בינהם – "ביג לבובסקי" (מקום 139).
ארץ לזקנים: לא
מספר הסרטים שבהם אומה תורמן נלחמת בגנגסטרים יפניים עם חרב סמוראים: 0
הקשר היהודי: אמא
משמעות החיים: אין
שלוש דקות של תזכורת (עם אותה אזהרת ספוילר כמו קודם):
ועכשיו, שירת ההמנונים הלאומיים ("Stuck in the Middle" ו"Man of Constant Sorrow") ולעסק.
הסקר נסגר, אך התוצאות המופיעות כאן אינן סופיות. תוצאות האמת יפורסמו בהמשך היום, אחרי בדיקה של ההצבעות והסרת קולות לא כשרים.
סינמונדיאל 2014 - משחק הגמר
מס' מצביעים: 1,024 Loading ...
|
בהצלחה לכולם. היה כיף.
מה זה סינמונדיאל? כתבת הפתיחה והסברים
שמינית גמר 1
שמינית גמר 2
שמינית גמר 3
שמינית גמר 4
רבע גמר 1
רבע גמר 2
חצי גמר 1
חצי גמר 2
ספרות זולה מקום 5. לא שזה משנה משהו.
( אלוהים אדירים הרשימה הזאת)
והצבעתי לאחים כהן.
כי: א. יש להם יותר סרטים שאני אוהב
ב. אין להם סרטים שאני לא סובל
ג. בתוך לואין דיוויס> ג'אנגו.
אבל אני חייב להגיד שלמרות שחשבתי שזה יפריע לי יותר אני חי בשלום עם הזכייה של טרנטינו.
.There can be only one
דבר ראשון – ראשון!!!!1@#$ (לא, באמת, הצבעתי ראשון. אין איזה פרס או משהו? איזה ביג קהונה בורגר?)
"ארץ לידה- What". אוקיי, אבל איזו שפה מדברים שם?
שהטוב ביותר (טרנטינו) ינצח.
ולסיום, תמונה של הר. (גרמניה בגמר, חייב להיות הר איפה שהוא).
ההמנון הטרנטינואי זה לא יחזקאל 25,17?
בכל מקרה, אני עם טרנטינו.
ראיתי שני סרטים של טרנטינו ושני סרטים של האחים כהן. האם להצביע?
ראיתי את ג'אנגו וממזרים של טרנטינו ואת ביג לבובסקי ואומץ אמיתי של האחים כהן. אני בהחלט לא יכול לשפוט על פי הסרטים האלה למי להצביע. זה גם נראה לי לא ראוי
וכן, אני יודע. יש לי חתיכת חור בהשכלה
ובכן, דור קרב פנדל.
לא פנדלים, פנדל. במקרה כזה אני פשוט מסתכל על הסרט האהוב עליי של כל במאי, ואז מסתכל ביניהם מי אני יותר אוהב. אצל טרנטינו זאת כמובן "ספרות זולה". אצל האחים כהן – "ברטון פינק". אני מהאנשים שכן שומרים רשימה מדורגת של הסרטים האהובים, ואם ספרות זולה, מאז צפייתי בו, דווקא ראה גיחות לעשירייה השנייה, ממקום 11 עד 14, הרי שברטון, מרגע שצפיתי בו, התקמם בעשירייה ומאז לא זז משם. כן, זה עד כדי כך סרט מדהים. והקטע הוא שאני לא באמת מבין על מה הוא. כמו כן: ג'ון גודמן? העוול של "האביר האפל" זה כלום לעומת מה שעבר על האקדמיה כשהם הביטו על הסרט הזה ולא הביאו לו מועמדות לשחקן משנה (למי הם כן הביאו? להוא ששיחק את המפיק. והוא היה מצויין גם הוא, אבל היה רק באיזה 3 סצינות). פשע נגד האנושות ונגד אחת ההופעות הכי טובות של שחקן אי פעם.
במילים אחרות – אני מצביע לאחים כהן. מה גם שאחרי ההדחה של הולנד אתמול אני עדיין צריך להצמד למשהו יהודי.
איפה הייאו מיאזאקי. איפה.
הצבעתי האחים כהן, בכל מקרה
אתה מופתע מזה שהייאו מיאזאקי לא בגמר?
אפילו ספילברג לא בגמר…. וגם לא הגיע לחצי הגמר……
הקליפים האלה רק חידדו
כמה האחים הם רבגוניים ומתנסים בהרבה יותר ז'אנרים. מבחינתי רק על זה מגיע להם לזכות.
הצבעתי לאחים כהן בגלל ארץ קשוחה
ואני אסביר,
את שניהם אני מאוד אוהב, האחים כהן היו אלו שהכניסו אותי בכלל לאהבת הקולנוע (הסרטים הראשונים שהושיבו אותי לראות לפני עשר שנים באיזור כיתה ט' היו ביג ליבובסקי ואחי איפה אתה, כל כך התלהבתי שאני ממשיך לראות סרטים עד היום על הדלק שלהם..) אבל טרנטינו זה טרנטינו ובואו נגיד את האמת, לסרט הבא של טרנטינו אני מחכה יותר מלסרט הבא של האחים.
מה שאני אוהב בעיקר בטרנטינו (כמו כמעט כולם, אני חושב) אלו הסצינות הארוכות, המותחות, הדיאלוגים הכל כך מהודקים, הבנאדם פשוט אמן בזה. אבל מבחינתי "ארץ קשוחה" זה הנצחון של האחים כהן במשחק של טרנטינו.
אולי אין שם את הדיאלוגים הארוכים אבל בבניית מתח בתוך סצינה ובתוך סרט הוא פשוט מושלם, ותשמעו, סצינת המכולת (או תחנת הדלק, מה שלא יהיה..) היא "סצינת הטרנטינו" הכי טובה שראיתי, והיא בסרט של האחים כהן.
מעבר לזה הם שניהם (שלושתם?) נוגעים בתוך הסרטים שלהם בכל הז'אנרים האפשריים, אבל האחים עושים את זה בצורת כל כך הרבה סרטים שונים, שמתמקדים בז'אנרים שונים ובאווירות שונות, וטרנטינו פשוט עושה "סרטי טרנטינו", שהם הכל, אבל הם לא שונים אחד מהשני כמו אצל האחים.
אז למרות שלסרט הבא של טרנטינו אני מחכה יותר, אני לא יכול לא להצביע לאחים.
אז טרנטינו נגד האחים כהן
כמו שצפיתי (בוגר, אני יודע).
שניהם נותנים, קודם כל, חוויות אסתטיות חזקות. לשניהם יש "סגנון", אבל יש הבדל אחד ברור:
שניהם נהדרים, אבל בבחירה בין הבטן לראש, אני בוחר באופציה השניה. חוויה אינטלקטואלית זה פשוט כיף יותר.
האחים כהן, משום מה.
ועכשיו אני גם מברך על התחרות הנהדרת שהייתה, בתקווה שתהפוך עוד.
אגב, אם בוחרים בסקר את הסרט האהוב ביותר של האחים כהן, האם ניתן להחשיבו כסרט האהוב ביותר על גולשי עין הדג?
*תהפוך למסורת.
(ל"ת)
לא
משום שגם את הבמאי שיזכה פה אי אפשר להגדיר כבמאי האהוב על גולשי עין הדג.
אם ההרכבים במשחקים היו אחרים יכול להיות שהגמר היה אחר לגמרי.
אם היו עושים סקר אחד ובו נמצאים באותו זמן כל הבמאים, אז אפשר היה לומר שמי שזכה הוא הבמאי האהוב על גולשי עין הדג.
חוץ מזה, יש הרבה אנשים שיגידו על במאי X שהוא הבמאי הטוב ביותר לדעתם, אבל אם תשאל אותם מה הסרט הטוב ביותר לדעתם הם יגידו סרט של במאי אחר, פשוט בגלל שחוץ מאותו סרט הם לא אוהבים את הסרטים של אותו במאי ולכן הם לא יכולים להגיד שהוא הבמאי האהוב עליהם.
לוגיקה פשוטה.
ואני עדיין אשמח לראות סקר של הסרט האהוב ביותר של הזוכה/זוכים :)
טרנטינו
ממש התלבטתי, אבל הקליפים האלו חידדו והזכירו לי, אני ממש מממש אוהב את טרנטינו.
החלטתי להימנע
שניהם (או ליתר דיוק שלושתם…) במאים "מאגניבים" ומרוב סטייל והתלהבות עצמית התוצאה לא פעם מעיקה עליי ולא באמת מלהיבה אותי, ובעיקר לא מחברת אותי רגשית. מבחינתי שניהם לא היו עולים לגמר.
מבין סרטיו של טרנטינו שראיתי (כלבי אשמורת, ספרות זולה, ג'קי בראון, קיל ביל, ממזרים חסרי כבוד) אהבתי באמת רק את "כלבי אשמורת" (היחיד שצפיתי בו כמה וכמה וכמה פעמים ואף קניתי ב-DVD). השאר היו חביבים אך לא מלהיבים, ולא פעם משעממים (ג'קי בראון) או מרגיזים (ממזרים חסרי כבוד).
מבין סרטיהם של האחים כהן שראיתי (ברטון פינק, ביג לבובסקי, אחי איפה אתה, האיש שלא היה שם, אכזריות בלתי נסבלת) אהבתי רק את ברטון פינק, וגם הוא למעשה לא נטול שעמום ולא קל לצפייה (ולמרות זאת צפיתי בו לפחות פעם פעמיים נוספות…). השאר נחמדים יותר או פחות, אבל לא ברמה שטרחתי לצפות בהם שוב ושוב או אפילו לרכוש אותם ב-DVD… ניסיתי לצפות פעם ב"בייבי אריזונה", השתעממתי, לא נהניתי ונטשתי.
לסיכום: לטרנטינו יש סרט אחד שאני ממש אוהבת, לאחים כהן יש יותר סרטים שאני מחבבת, אבל אף סרט שממש אהבתי (מבין אלה שראיתי, כמובן). בשורה התחתונה, אני אדישה לזהות הזוכה.
תסבירי
את ההתלהבות העצמית אצל טרנטינו אני יכול לזהות, במיוחד בסרטיו האחרונים – למרות שזה לא תמיד מונע מהסרט להיות מעולה; לעומת זאת, את האחים אני לא יכול להאשים בדבר כזה. איפה את רואה את זה ואיך?
אין ממש מה להסביר, יש מה להרגיש (או שלא)
מרגישים (או לפחות אני מרגישה) את המאמץ להיות מאגניבים, מן שונות או מוזרות לשם השונות או המוזרות, ושיהיה מסוגנן להפליא, כמובן. מן טפיחה עצמית על השכם של "איזה מקוריים, מיוחדים ומאגניבים אנחנו וכל כך בסטייל!" (לא רק הם, כאמור, גם טרנטינו כזה, אפילו יותר).
לדעתי חייב להיות הסבר
אולי אין לך כוח להסביר את זה לעומק, אבל זה מן הסתם נובע ממשהו שאת יכולה לנמק.
לא רומז שאת חייבת :) רק אמרתי שזה לא רק הרגשה.
שוב, זה רושם, תחושה
אני חשה כך (ואני רואה שאני כנראה לא לבד) ואתה לא. אין לי יכולת לגרום לך לחוש כמוני או לחוות את הסרטים דרך העיניים שלי…
אני נורא אוהב את התגובות שלך
ואני דווקא מאוד מחבב את טרנטינו.
סתם, שתדעי.
למה לאומה תורמן אין אף סרט סמוראים? לא הבנתי?! :(
(ל"ת)
זה החיסרון של האחים לעומת מה שטרנטינו עשה ב"קיל ביל"
לעומת ג'ון גודמן שומר השעבס ב"ביג לבובסקי".
אה אופס, איזה אידיוט אני, זה בסקשן של הכהן. ושוב :(
(ל"ת)
אההה… בטעות הצבעתי 234 פעמים לטרנטינו, אשמח אם תתקן את הטעות שלי ותמחק את הקולות הכפולים
(במילים אחרות, לכל הרוחות הפסדתי בהתערבות)
גמר מעניין
אולי הבמאים האלה הם לא הכי "גדולים", אבל הם מאוד מעניינים ואפשר להרגיש בסרטים שלהם סגנון ייחודי שאין בסרטים אחרים.
בקטע הזה אני יותר אוהב את הסגנון של טרנטינו, אני אוהב את הסרטים נוטפי המגניבות שלו, ואת הדיאלוגים המושחזים והמבריקים.
הסגנון המעודן והחכם של האחים נותן תחרות קשה, אבל זו הבחירה שלי.
מבחינתי עצם הגעתם לגמר הוא אושר קטן
אבל איך בוחרים בין כלבי אשמורת לצומת מילר?
בין בוצ' לליבובסקי?
בין ארץ קשוחה לאומה קשוחה?
בכל מקרה תודה לעין הדג וקוראיו על הסינמונדיאל המשובח!
ולמי שנשאר אדיש, Obviously you're not a golfer…
מזל טוב טרנטינו
אבל לפי דעתי האחים כהן הם יותר טובים. לא יודע, יש לי חיבה מוזרה לביג לבובסקי
אין בזה שום דבר מוזר
(ל"ת)
חכה עם ה"מזל טוב"
כרגע האחים כהן מובילים על טרנטינו ב-10 קולות
קשה הפעם
עד היום לא התלבטתי באף הצבעה. תמיד היה ברור לי מי עדיף. הפעם אלו שלושה במאים שאני מעריך מאוד, ויש המון ללמוד מכל אחד מהם.. בחרתי לבסוף לפי טעם אישי – למרות שללא לספק יש לי סרטים מועדפים בשני הצצדים
היי היי היי!
טרנטינו גם שימש על תקן צלם ב"חסין מוות" (ועשה עבודה טובה מאוד, יש לציין). תגובה מפורטת שלי על כמה שאני אוהב את שני המתמודדים הללו תבוא בהמשך.
ואמוס ואמוס ארחנטינה ואמוס ואמוס א גאנאר!
הקרקר שפתר לי את הדילמה
קיוויתי שזה יהיה הקרב הסופי. יחסית לחלוקת הבתים זה באמת הקרב האידאלי
הייתה לי התלבטות מסויימת למי להצביע
טרנטינו מאכזב אותי בזמן האחרון ואת האחים כהן אני די אוהב כך שלא ידעתי במי לבחור.
האמת כמעט שנמנעתי מהצבעה
אבל כשהסתכלתי על התגובה הזאת (http://www.fisheye.co.il/cinemondiale_2014_final//#target-comment-881625) של קרקר כפול התחלתי לחשוב
למי יש יותר סרטים שאני באמת אוהב ?
טרנטינו = 5/7
כהן = 5/17
למי יש פחות סרטים שאני לא אוהב ?
לכהנים יש לפחות ארבע סרטים ש ביעסו אותי ושיעממו אותי(לא כולל שני סרטים שאפילו לא טרחתי לראות).
לטרנטינו יש שניים שביעסו אותי את שניהם קשה לי להגדיר כסרטים רעים או משעממים.
מי לוקח הסרט הכי טוב של טרנטינו או הסרט הכי טוב של כהן?
Barton Fink < Pulp Fiction (בפנדלים)
מי לוקח בקטוגוריית הסרטים שהכי פחות אהבתי?
(לא כולל סרטי כהן שטרם ראיתי)
Intolerable Cruelty / Fargo <Django Unchained
בקיצור טרנטינו לוקח. עדיין.
יש מצב שבשנה הבאה זה יהיה שונה.
אם הייתי יכול היית מקבל
פישלייק על כל פסקה.
מצד שני, האחים עשו הרבה יותר סרטים מטרנטינו
(אם לא סופרים פרויקטים שבהם הוא היה מעורב אבל לא ממש סרטים "שלו") וכשהכמות גדלה והמגוון גדל לרוב יש גם יותר סיכוי לסרטים שלא אוהבים. בסופו של דבר הופתעתי לגלות שבמשך כעשרים שנה טרנטינו עשה הרבה יותר רוח מסרטים… זה אולי הופך כל סרט שלו ל"אירוע" אבל לעומת במאים אחרים שמתקתקים עבודה, ההספק שלו די נמוך.
ואם טרנטינו היה משחיל
עוד חמישה סרטים גרועים על הדרך, זה היה מגדיל את ההערכה שלו אליו?
לא יודעת, לא הגבתי אליך...
LoneRider הוא זה שבדק למי יש יותר סרטים שהוא לא אוהב במסגרת ההשוואה בין הבמאים.
התכוונתי לכתוב "ההערכה *שלך*"
ככה זה עם מקלדות אנדרואיד מרגיזות עם פונקצית השלמת מילים שלא במקומן. אני מתנצל בשמי ובשם הסמארטפון החדש שלי.
כאמור, זה לא היה השיקול שלי מלכתחילה...
(ל"ת)
התלבטות רצינית בחרתי בטרנטינו
בסופו של דבר את האחים כהן גיליתי רק השנה וטרנטינו הכניס אותי לאהבת הקולנוע, כך שלמרות שהיה לי קשה להצביע די ידעתי מראש שהקול שלי ילך לטרטינו.
בנוגע לקון: (מיועד רק לתרחיש שבו טרנטינו זוכה). דברים שנראה לי יהיו מגניבים
קון נקמה: להתחיל בג'אנגו לעבור לקיל ביל (ברצף) ולקנח בממזרים.
קון מוקדם: כלבי אשמורת, ספרות זולה וג'קי בראון.
קון מגניב: כלבי אשמורת, ספרות זולה, ממזרים
בחירה קשה בהחלט
לשני הבמאים יש סגנון ייחודי וסטייל שמיוחס רק להם, ויזואלי ותסריטאי.
עם זאת, ועם כל הכבוד לכהנים (שאני מת עליהם, באמת באמת), בספרות זולה (וגם כלבי אשמורת באופן פחות מובהק) טרנטינו ממש שינה את הצורה שבה אפשר לספר סיפור ונארטיב (עם כל הסגמנטים הקטנים שמתחברים). בספרות זולה הוא ממש גרם לקפיצת מדרגה באיך שאני רואים סרטים ואיך שאפשר לספר סיפור (הרעיון של לספר סיפור היה קיים אבל טרנטינו לקח אותו צעד אחד קדימה, ככל שידוע לי).
לכן אני בוחר בו.
325 מול 325.
מממממ….
אני נמנע
מה זה האכזריות הזאת לבחור בין טרנטינו לאחים כהן. שני (כן אני יודע שהם שלושה אבל אני מחשיב את האחים כישות אחת) הבמאים האהובים עליי שהביאו לעלולם כול כך הרבה יצירות מופת וסרטים משובחים שזה מגניב. איך אני אמור לבחור בין 'ספרות זולה' ל'ביג ליבובסקי'? בין מיה וולאס למוד לבובסקי? בין האנס לנדה לאנטון שיגור? בין מר פינק לדוני? איך אני אמור להעדיף את אחד מהם על פני השני?
אני נמנע. שאחרים יעשו את ההחלטה הזאת בשבילי.
אתה יכול לשים לב
שכל הדוגמאות שלך לגבי האחים כהן (חוץ מאחת) מסתמכות על סרט אחד ויחיד, ולהסיק את המסקנה המתבקשת.
גם לדעתי הוא הסרט הכי טוב שלהם אבל סנונית, אביב, וכאלה.
למרות שנתתי בעיקר דוגמאות מסרט אחד שלהם
אני עדיין לא מרגיש בנוח להצביע לטרנטינו. במיוחד אחרי שראיתי את הסרטון של האחים כהן שנמצא בפוסט הזה. טרנטינו הוא הבמאי האהוב עלי, אבל אני לא מרגיש מוסרי לבחור בו על פני האחים כהן. זה כמו שאת אמא אני אוהב יותר, אבל אני לא הייתי בוחר בה על פני אבא (מצטער אם זו דוגמה די קיצונית. פשוט זו הדרך הכי טובה שלי להעביר את הנקודה הזאת).
נ.ב. 'סנונית, אביב, וכאלה' זה רפרנס למשהו?
סנונית אחת לא מבשרת את בוא האביב
יש פתגם כזה.
יש! הטיתי את הכף לטובת האחים כהן
334 מול 333 :)
דבר אחד שאפשר כבר להסיק מהסינמונדיאל הוא שסטיב בושמי כנראה די פופולרי בקרב גולשי עין הדג.
אמממ יש מצב לשנות את ההצבעה?
ברגע קט של חוסר תשומת לב הצבעתי לאחים במקום לטרנטינו.
הנימוק שלי להצבעה: אם עכשיו היו מוקרנים 2 סרטים, אחד מכל מתחרה ולא הייתי יודע שום מידע על הסרטים,
הייתי בוחר בסרט מאת טרנטינו.
אני מוחה בשמם של האחים כהן
"הקשר היהודי: אמא"
אז נכון שרק בזכות אימם הם יהודים, אבל גם אביהם יהודי, מהאבא הם קיבלו את הכהונה!
טוב אז זה הופך אותו לקשר הכהני שלהם
(ל"ת)
LOL
אשכרה תיקו
זה כל כך צפוי שנולאן יקח בסוף.
(ל"ת)
או, לנולאן דווקא הייתי מצביעה בשמחה
בעשור האחרון נהניתי מכל סרט שלו שראיתי; ואם לומר על במאי ש"ממנטו" הוא בעיניי דווקא הסרט הכי פחות מוצלח שלו (מבין אלה שראיתי) זה אומר משהו… אם כי גדולתו היא יותר בתסריט ובהפקה ולאו דווקא בבימוי עצמו, אבל לא משנה לי; בסופו של דבר אלה סרטים שלו, כיוצר, ובכך הוא לא שונה מטרנטינו או האחים כהן, למען האמת. אני שופטת את המכלול, והמכלול נאה מאוד בעיניי.
כמה חבל, הייתי מצביעה לאחים כהן
לא הגעתי בזמן.
מאוד מדכאים אותי תרחישי פנדלים בכדורגל, דווקא בתחרות פופולריות של במאי זה מעניין.
מורידה את הכובע בפני המשתתפים בסינמונדיאל, הייתי בטוחה שנולאן יקח (ולא ידעתי שיש רמאויות)
עדיין אפשר להצביע
(ל"ת)
קטע
קודם זה נראה כאילו ההצבעה נגמרה והכהנים הפסידו, מוזר, הצבעתי.
הייתי שמחה להוסיף את קולי (הכשר, אני מקווה) לאחים כהן
הייתי כל אתמול הרחק מהאינטרנט, ובכך הפסדתי את אפשרות הטבעת חותמי על ההיסטוריה. בעסה. אם ההכרעה היא על חודו של קול – רשמו לפניכם קול נוסף…
והכי עצוב מכל הסיפור הזה הוא הנסיון החוזר להטיית משחק מגניב וחביב באתר אינטרנט אהוב. לא רוצה לדמיין מה קורה במקרים בהם ההכרעה היא יותר גורלית, או כשיש לה משמעות כלכלית. אני לא רוצה להשמע דרמטית מידי, אבל זו נורמה תרבותית שכל-כך מבאסת אותי שקשה לי אפילו להתחיל להסביר עד כמה, ודי מדכא שהיא מרימה את ראשה המכוער גם בבועות האסקפיזם הפרטיות שלי.
פעם היה את זה
http://velvetunderground.co.il/?p=26511
http://velvetunderground.co.il/?p=26363
אחר כך התגובות בבלוג נסגרו רק למשתמשים רשומים.
כל הכבוד לרד פיש ו/או אנשי האתר הטכניים על הסבלנות לנקות את התוצאות והסובלנות כלפי תופעות רשת מפגרות כמו הצפות כאלה.
וואו, תודה על הקישורים
סתם כדי שאדע איפה אני חיה.
זהירות – ספויילר לנורמות תרבותיות בעייתיות בקישורים שמעלי…
המשפט הזה: "אי־אפשר לעשות סקר על דבר חשוב ולצפות מכולם לנהוג בהגינות" מדהים, והוא הוא העניין שעליו אני מדברת. אפשר גם אפשר, ואמשיך לצפות. נאיבית? אולי. מעדיפה להיות נאיבית מאשר חשדנית. אפשר לפחות לצפות לספורטיביות בסקר חביב שלא משפיע באופן דרמטי על גורל העולם.
הצבעתי לאחים כהן...
רק משום שבגלל טרנטינו שפילברג לא נמצא פה
רד, חשבתי שלא אהבת את המונטאז'ים האלה של סרטי במאים.
הופתעתי לראותם פה. אם כי זה של טרנטינו הוא די גרוע. גם כי הוא משתמש בשיר אחד בלבד לכל אורכו (מה שהופך אותו למשעמם קצת) אבל בעיקר כי הוא מרגיש מאוד מבולגן. בעיקר בכל הקשור לסאונד. השיר מוצג בווליום גבוה, כך גם הדיאלוגים. והכל כואב באוזניים. שלא לדבר על כך שהוא לא מרגיש טרנטינואי בכלל.
אם כבר אז למה לא זה (שגם הוא לא הכי מוצלח אבל בהשוואה לזה שבכתבה הוא עדיף בהרבה, לדעתי).
זה של האחים כהן מצוין (כצפוי ג'ואל וולדן, העורך שלו) ובאמת מזכיר לי למה אני מת עליהם (אם כי לא הבנתי בצורך לשים את הספוילר לאחד מסרטיהם בסוף. למה זה היה טוב?).
האם הפעם התיקו המתמשך הזה אמיתי, עד כמה שניתן לדעת,
או שכמו בחצי הגמר יש מי שדואג "לתקן" את הפער בכל פעם?
הודעה מנהלתית
גם הפעם היו ניסיונות מכוונים להטות את תוצאות הסקר, בעיקר במשך הלילה, לכן התוצאה שמופיעה כאן אינה מדויקת. הסקר ייסגר בסביבות 10:30, ואפרסם פוסט עם תוצאות האמת, והזוכה בו (ובסינמונדיאל כולו) בהמשך היום.
אני רואה שטרנטינו עומד לקחת
וזה מעציב אותי.. כי אני באמת ובתמים חושב שהאחים הם במאים יותר מוכשרים שפשוט עושים סרטים מגוונים שבכל אחד הם מביאים את כישרונם בצורה אחרת. אם לפני מספר שנים אהבתי את סרטיו של טרנטינו מאוד היום יש לי טיפה סלידה מסרטיו פשוט בגלל שהרבה פעמים זה מרגיש כאילו אין לו מספיק ביטחון בבימוי הטוב שלו אז הוא מכניס הרבה רעש סביבה מגניב לסרטיו, איך נגיד את זה הסרטים שלו לא נקיים. או שכמו שרבים לפני כתבו כאילו הוא מוציא את אותו סרט שוב שוב ושוב בתקופות זמן שונות עם עלילה טיפה שונה. אבל הסגנון והאווירה הכללית נשארה זהה. קחו לדוגמא את אומץ אמיתי של האחים שהוא סרט כל כך פשוט אבל אם זאת כל כך איכותי ופשוט יפה, אני חושב שטרנטינו אחרי כל הקריירה שלו והביטחון שנוצר לו צריך להתחיל לעשות סרטים יותר אמיתיים ופשוטים, סרטים ללא כל רעש הרקע שמאפיין את סרטיו לפעמים (אלימות,פס קול), וגם טיפה לגוון את האווירה הכללית של סרטיו. (עוד דוגמא קובריק, שממש מרגישים שהוא חשב ונתן את כל כולו לכל סרט,שלכל סרט אווירה שונה מוחלטת) הרבה פעמים זה מרגיש כאילו קוונטין מתעצל וחושב לעצמו, "טוב איך אני אסיים את הסצינה הזאת" ומתפשר על הרעיון האוטומטי שלו (סצינת מכות מגניבה), ולא באמת משקיע מחשבה
אני לא בטוחה שאני מסכימה איתך
אני חושבת שהאלימות ופס הקול הם סימני ההיכר של טרנטינו, ולמרות שלל החיקויים שהקים עליו, הוא גם עושה אותם הכי טוב בתחום. אגב, על נולאן (שאני אוהבת למרות הרמאויות שהיו פה וכו') אפשר לומר משהו דומה- כמו טרנטינו גם ממנו אתה מקבל כל הזמן אותו דבר כללי כזה. אני לא רואה בזה דבר רע, זו איזושהי הבטחה שכל זמן שאתה חובב את הז'אנר אתה גם צפוי להנות מהתוצרת. צריך גם לזכור שזה שמישהו יודע ליצר משהו אחר טוב לא בהכרח מבטיח שהוא יצטיין בכל תחום ותחום. אפשר להתפלסף על מה יקרה ביום שבו טרנטינו יביים קומדיה רומנטית (כמו שעשה או ראסל המצויין לדעתי), אבל יכול להיות שזה פשוט יהיה חרא, יכול להיות שאם תקח ממנו את מה שהוא מצטיין בו תגלה שאין לו הרבה יותר מזה לתת.
לדעתי זה אפילו לא יוריד מערכו כבמאי, בסה"כ קולנוע כמו רוב תחומי האומנות נע על מנעד מאוד רחב בין אומנות עומק לבידור זול. יש זכות קיום ויש ערך לכל סוגי הקולנוע כל זמן שעושים אותם טוב.
נטיית הלב שלי היא להעריך ולהעדיף יותר את הבמאים עם היד היותר אומנותית, לכן תמכתי באחים כהן וכמה במאים שבקושי עברו את הבתים אם בכלל. יחד עם זאת, אלו גם במאים שיש להם ברקורד סרטים שאני לא אוהבת מה שאי אפשר לומר על טרנטינו ובמקרים מסויימים אין לי כח נפשי להתמודד עם הסרטים שלהם בכלל (לארס פון טרייר למשל).
מישהו יודע מה שם השיר החל מ-1:49 במונטאז' האחים כהן?
(ל"ת)
Grounds for Divorce
https://www.youtube.com/watch?v=MnmD_2rNJY8
שזאם. הוא תמיד יודע.
תתקין את האפליקציה Shazam.
לקח לה פחות משנייה לזהות שזה Grounds for Divorce
הבעיה עם טרנטינו היא שהוא גאון ואני לא מנסה להתחכם פה
הבעיה עם טרנטינו היא שהוא גאון
הוא משפריץ כישרון וכמו גאונים רבים זה עושה אותו נרקיסיט מתנשא שחצן ואגואיסט – שהוא אומר שהוא עושה את הסרטים שלו בשביל עצמו הוא באמת מתכוון לזה.
אבל זאת לא הבעיה שלי איתו. הבעיה איתו היא שכמו כל אחד שדברים באים לו בקלות הוא מזלזל ופועל מתוך גחמנות.
אני מסתכל על ג'אנגו שהוא היצירה הכי בעייתית של טרנטינו ורואה רצף לא אחיד של סצנות מופתיות לצד סצנות מאולצות וחסרות חן שנועדו לסגור פינות.
נסיונות להיות עמוק שנדרסים ע"י דחף בילתי נשלט להיות משעשע (בעיקר לעצמו).
ציטוטים קולנועיים שנימצאים שם כדי לקדם את העלילה (כמו שעושים בפרודיות) ולא כדי לתת להעמיק את הסבטקס (כמו בסרטיו האחרים).
בקיצור מרוב כישרון טרנטינו הפסיק להתאמץ.
במילה אחת היבריס