אתמול בסינמונדיאל, נערכו המשחקים המכריעים בשני בתים שונים, אבל איזה הבדל. בבית ג', התוצאה היתה ברורה מהרגע הראשון: סקורסזה וטרנטינו עלו לשמינית הגמר, אחרי שדרסו כהרגלם – שניהם בהפרשים גדולים וחד משמעיים – את המתחרים שמולם, גיירמו דל טורו וקתרין ביגלו.
בבית ד', לעומת זאת, הדרמה נמשכה עד לרגע האחרון. מתיו ווהן וג'וס ווידון ניהלו קרב צמוד למדי, אבל בסופו של דבר ווהן ניצח בהפרש קטן (53%-47%). ווידון נשאר ללא נקודות כלשהן במשחק; ווהן עלה ל-4 נקודות, מספר שווה לזה של קלינט איסטווד. על כן, ההכרעה בגורלם של ווהן ואיסטווד עברה למשחק של איסטווד, זקן המשתתפים בסינמונדיאל, מול אדגר רייט, הצעיר שבהם. ואיזה משחק זה היה. התוצאה נשארה צמודה צמודה במשך שעות על גבי שעות. אחרי שנשאר פתוח עד הבוקר, ואחרי ניכוי הקולות הכפולים, התבררה התוצאה הסופית: תיקו. ההפרש בינהם קטן מכדי להכריע. עד היום בתולדות התחרות היתה רק משחק אחד שהסתיים בתיקו, גם הוא בהשתתפות איסטווד. התיקו מעניק לכל אחד מהצדדים נקודה אחת – מה שמספיק בדיוק לאיסטווד כדי לברוח ברגע האחרון מווהן, ולעלות לשמינית הגמר על הקשקש. וואו. הרגע הדרמטי ביותר של הסינמונדיאל עד כה, בלי ספק.
(ולמתקשים לעקוב, זה אומר שהמשחקים בשמינית הגמר יהיו: איסטווד נגד טרנטינו, רייט נגד סקורסזה. הדרמה רחוקה מלהסתיים).
טבלאות הבתים המלאות – כאן.
היום, משחקי ההכרעה בבתים ה' ו-ו'.
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | דיוויד פינצ'ר | 6 |
2 | ווס אנדרסון | 3 |
3 | בראד בירד | 3 |
4 | יוסף סידר | 0 |
הכל עוד יכול לקרות כאן: אם פינצ'ר מנצח או אפילו מסיים בתיקו את המשחק מול ווס אנדרסון, הוא מבטיח עליה לשמינית הגמר. אבל אם אנדרסון ובירד מנצחים שניהם בהפרש משמעותי, הם עולים יחד לשמינית ומשאירים את פינצ'ר מאחור. אפילו נבחרת ישראל עוד יכולה לעלות אם הכוכבים יסתדרו נכון. ולעניין:
ווס אנדרסון ("משפחת טננבאום", "ממלכת אור הירח", "מלון גרנד בודפסט") נגד דייויד פינצ'ר ("שבעה חטאים", "מועדון קרב", "הרשת החברתית").
בית ה', משחק 5
מס' מצביעים: 654 Loading ...
|
בראד בירד ("ענק הברזל", "משפחת סופר-על", "רטטוי") נגד יוסף סידר ("מדורת השבט", "בופור", "הערת שוליים").
בית ה', משחק 6
מס' מצביעים: 657 Loading ...
|
זה המצב בבית ו':
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | כריסטופר נולאן | 6 |
2 | ג'יימס קמרון | 3 |
3 | דני בויל | 3 |
3 | וודי אלן | 0 |
כאן, לפי התוצאות של המשחקים הקודמים נדמה לי שאפשר לנחש די בבטחון מי יעלה לשמינית הגמר, אבל במקום לנחש, נשחק.
וודי אלן ("הרומן שלי עם אנני", "חצות בפריז", "יסמין הכחולה") או ג'יימס קמרון ("שליחות קטלנית 2", "טיטניק", "אווטאר")?
בית ו', משחק 5
מס' מצביעים: 649 Loading ...
|
דני בויל ("טריינספוטינג", "נער החידות ממומביי", "127 שעות") או כריסטופר נולאן ("ממנטו", "האביר האפל", "התחלה")?
בית ו', משחק 6
מס' מצביעים: 659 Loading ...
|
אנדרסון, בירד, אלן, בויל.
(ל"ת)
Tinker, Taylor, Soldier, Spy.
(ל"ת)
שומעים? אל תתנו לוודי להפסיד לג'יימס קמרון.
לא לעניין. ו-ווס אנדרסון לא עולה? באמת? תגידו מה שתרצו על הסגנון שלו, הוא קולנוען מוכשר לאללה ומגיע לו מקום בשמינית לפחות :(
למה?
(ל"ת)
כי אחרת הוא יבכה בחדר שלו ולא ייצא עד שנתנצל.
(ל"ת)
שברת לי את הלב
איך אפשר לבחור בין אנדרסון לפינצ'ר?
גם ליבי שלי נשבר
שניהם עשו רק סרט אחד שאהבתי (ממלכת אור הירח, מועדון קרב) ולא רציתי לבחור אחד מבינהם..
בוחרים בפינצ'ר
ומרגישים יותר טוב!
אנדרסון, בירד, קמרון, נולאן
למרות שהתלבטתי מאוד בין אלן לקמרון, וההכרעה יכולה הייתה להשתנות בכל רגע. אבל קמרון עשה את שליחות קטלנית 2 ואלן לא.
טעות נפוצה
אך בעצם שליחות קטלנית 2 הייתה עבודה משותפת של אלן וקמרון. אפשר לראות סימני היכר רבים של סרטיו אלן כמו רובוטים מהעתיד, סצנות אקשן ועוד. בגירסה המקורית וודי גם היה אמור להיות בתפקיד אדוארד פורלונג, אך אחרי שהורידו את אינטרס האהבה של הנער אלן איבד עניין בתפקיד.
מה שנחמד הוא
שאצל אלן באמת יש רובוטים מהעתיד (רק אומר למקרה שזה לא היה מכוון)
בויל נגד נולאן-ללא ספק המבחן הכי קשה עד עכשיו מבחינתי.
לבחור בין הבמאי של הסרט האהוב עלי (בויל, עם 127 שעות) לבין הבמאי האהוב עלי (נולאן)-זה בהחלט היה קשה.
אבל נולאן לוקח.
לא!!!
דני בוייל :(
עצוב לי מאוד.
זה היה אכזרי
פינצ'ר מול אנדרסון. וואו.
הסרט האהוב עלי+כמה בינוניים מול כמה סרטים נהדרים? קשה. בסוף בחרתי באנדרסון, כי למרות "פייטקלאב" פינצ'ר לא עשה בעיני משהו שמתקרב לשאר הסרטים של אנדרסון.
ו… אני במיעוט.
בירד מול סידר – בחירה קלילה בבירד.
קמרון מול אלן – ברור שאלן!
רגע, מה, לא?! אוף איתכם.
בויל מול נולאן – פחח ברור שבויל.
מה?! שיט.
מה שאותי מעניין זה איך יתכן שישנם אנשים כה אינפנטילים ובעלי אופי כל כך משובש שהם לא מסוגלים שלא לרמות אפילו במשחק חברתי ונחמד שאינו משנה במאום (אני מדבר על הקולות כפולים).
סתם מסקרנות,
איך אתה יודע שיש קולות כפולים?
כתוב למעלה
"אחרי שנשאר פתוח עד הבוקר, ואחרי ניכוי הקולות הכפולים, התבררה התוצאה הסופית: תיקו."
הפתרון היחיד לבעיה הזו - לתת רק למשתמשים רשומים להצביע.
אולי זה לא רעיון כזה נורא.
בלי פאניקה
כמו שכתבתי בכתבה עצמה, היו קולות כפולים, אבל הם היו בודדים. לפעמים אנשים מצביעים פעמיים בטעות – אם אתה לא זוכר את הצבעת כבר ואתה מגיע הביתה אחרי שהצבעת במשרד, או משהו כזה. זאת טעות, לא רמאות, וברוב המקרים (כלומר, בכל סקר שהתוצאה בו לא קרובה לתיקו) אין לזה השפעה של ממש על הסקר. היו בסקרים אחרים באתר מקרים של אנשים שניסו לרמות באופן שיטתי – הצביעו עשרות פעמים – וזה באמת, איך לומר בעדינות, קצת מפגר. אבל אין לי סיבה לחשוד שזה מה שקרה פה עכשיו.
אגב
היום נכנסתי לאתר לא דרך המשתמש, ולא יכלתי להצביע משום שכביכול הצבעתי כבר (היה מסומן במודגש למי). לאחר כשעתיים נכנסתי שוב ויכלתי להצביע. לא הצבעתי עדיין, ולאחר זמן מה כשעוד פעם נכנסתי, היו כבר הצבעות שכביכול הצבעתי עליהן (וגם כאלה שאני עדיין יכול להצביע).
מלבד זה שיש באג – אני תוהה האם בכל הפעמים הללו באמת התקבלה איזשהי הצבעה (למרות שלא הצבעתי לאף אחד – אני מצביע רק מהמשתמש)
זה בדיוק מה שקרה לי עכשיו
הצבעתי היום בצהריים ועכשיו שוב, בעבודה.
אנדרסון*, בירד, קמרון, נולאן
*זאת הייתה בחירה קשה במיוחד.
אנדרסון – סידר – קמרון – בויל
כפי שנראה בויל וסידר לא עולים.
איזה כיף! הייתי בטוח שבירד לא עולה לשלב הבא, אבל הוא כן
והנציג היחיד של ישראל פה מפשל בגדול.
מה שאומר שבסופו של דבר גם ישראלים לא מתים על קולנוע ישראלי. אז מה הפלא שלא קיבלנו אף אוסקר?
לא מסכים איתך
הוא פשוט "נפל" על בית קשה מאוד – הרבה במאים לא ינצחו את פינצ'ר ואנדרסון, וההפסד שלו לבראד בירד גם הגיוני.
כמו וודי אלן – פשוט הבתים שלהם מאוד מקשים עליהם.
אם כבר מדברים על בתים קשים
הייאו מיאזאקי עלה לשמינית הגמר, אך הוא יאלץ להתחרות באחד המאסטרים הגדולים של כל הזמנים – סטיבן ספילברג. כאילו, יש לו איזשהו סיכוי, אפילו קלוש לעלות לרבע הגמר? הוא נפל על אחת ההתמודדויות הכי קשות. מסכן. זה משחק אבוד מראש….
אישית אני חושב שגם מיאזאקי
ראוי בהחלט לתואר "אחד המאסטרים הגדולים של כל הזמנים", אבל אתה צודק, ההתמודדות מול ספילברג תהיה קשה מאוד לכל אחד.
זה הקטע בהגרלות - הן יכול להיות מאוד מעצבנות
למשל במונדיאל, ברזיל וארגנטינה יכולות למשל להיפגש (לא במונדיאל הזה אלא באופן תיאורטי) בשלב שמינית הגמר וזה מעצבן רצח כי שתיהן נחשבות פייבוריטיות מובהקות לזכייה. בקיצור, ס'אמק.
אבל אין מה לעשות, כדי שזה יהיה מעניין צריך התמודדויות של במאי מול במאי, ואז תמיד יש סיכוי לנפילות "לא הוגנות"
הברירה האחרת, היא פשוט לעשות סקר "מי הבמאי הטוב ביותר" ואז לגמור את כל העסק ביום אחד…
זה היה אולי יותר צודק ומאוזן, אבל הרבה פחות מעניין…
מסכים מאוד
או במילים אחרות – וודי אלן הוא כמו ספרד של מונדיאל 14': אחד הבמאים הטובים בעולם שפשוט נפל במפתיע בבית לא קל.
סמכו עלי
הבמאים ימשיכו לחיות ולהתקיים גם לאחר הדחה מוקדמת. מה אפשר לעשות שלא כמו במונדיאל כאן הסיכוי להפתעה אמיתית (ווהון הוא לא באמת הפתעה, עם כל הכבוד) הוא אפסי. זה סקר. שתוצאותיו כמעט וידועות מראש. זאת לא ביקורת, הרעיון מבורך וזה כיף של משחק כמעט כמו שx men first class שהוא ממש כיף כמאמר ינאי. רק יש בו מגבלות מעצם מהותו. כמה שזה מבאס זה די צפוי.. למי יש סיכוי בדור שלנו מול נולאן או טרנטינו? הלוואי שאתבדה.
לאחר ריב ארוך ומסע שכנועים
אני הצבעתי פינצ'ר וטיילר הצביע לאנדרסון :P