אמש בסינמונדיאל: בית ח' ממשיך להיות הבית הקשה והצפוף ביותר בתחרות. המשחקים שנערכו בו היו צמודים, ושניהם התקרבו לתיקו בשלבים מסוימים, אבל בסופו של דבר ספייק ג'ונז שתה את המילקשייק של פול תומס אנדרסון (מה שמשאיר את אנדרסון עם 0 נקודות!), ובקרב סוס הבד נגד חד-קרן הנייר, רידלי סקוט גבר בהפרש קטנטן על מישל גונדרי.
את כל הטבלאות אפשר למצוא בכתבת הפתיחה של הפרויקט, אבל יש הרבה אנשים שכל העניין הזה של שלב הבתים מבלבל אותם: כולם משחקים נגד כולם, ואם מפסידים זה לא אומר שלא משחקים הלאה. השלב הזה, תשמחו(?) לשמוע, עומד להסתיים. בשלושת הימים הבאים ישוחק הסבב האחרון של שלב הבתים: שני עימותים אחרונים ייערכו בכל בית, והם יכריעו מי עולה לשמינית הגמר – ומי ישחק שם נגד מי. יש בתים שבהם זה כבר ברור, יש כאלה שלא כל כך. בואו נעבור עליהם אחד אחד.
בבית א', המצב לפני המשחקים של היום הוא כזה:
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | סטיבן ספילברג | 6 |
2 | טים ברטון | 3 |
3 | דארן ארונופסקי | 3 |
4 | לארס פון טרייר | 0 |
שני הבמאים שמגיעים למקומות הראשונים בכל בית עולים לשמינית הגמר. עקרונית, במצב הנוכחי הכל יכול לקרות; שילוב מסוים של תוצאות בהפרשים גבוהים במשחקים של היום יכול להכניס לשמינית אפילו את לארס פון טרייר, או להוציא את ספילברג החוצה. מעשית, שניהם תרחישים לא סבירים (גם אם אפשריים), וסביר יותר שהשאלה שתוכרע היום היא מי יצטרף אל ספילברג בשמינית הגמר – ברטון או ארונופסקי?
משחק ראשון, ספילברג ("מלתעות", "רשימת שינדלר", "דו"ח מיוחד", טונות של אחרים) נגד ברטון ("ביטלג'וס", "באטמן", "צ'רלי בממלכת השוקולד", רבים נוספים):
בית א', משחק 6
מס' מצביעים: 690 Loading ...
|
משחק שני, ארונופסקי ("רקוויאם לחלום", "ברבור שחור", "המבול") נגד פון טרייר ("לשבור את הגלים", "דוגוויל", "מלנכוליה").
בית א', משחק 5
מס' מצביעים: 637 Loading ...
|
בבית ב', המצב לפני שני המשחקים האחרונים הוא כזה:
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | האחים כהן | 6 |
2 | הייאו מיאזאקי | 6 |
3 | פול גרינגראס | 0 |
4 | פארק צ'אן ווק | 0 |
המצב כאן פשוט למדי: אחרי שהשיגו שני נצחונות לכל אחד, האחים כהן ("בארטון פינק", "ביג ליבובסקי", "ארץ קשוחה" ועוד) והייאו מיאזאקי ("המסע המופלא", "השכן הקסום שלי טוטורו", "הנסיכה מונונוקי" ועוד). כבר הבטיחו שניהם את העלייה לשמינית הגמר. השאלה שנשארה היא מי מהם יסיים במקום הראשון בבית (ויתמודד בשמינית מול מי שיגיע במקום השני בבית א') ומי יסיים במקום השני (וישחק מול הזוכה בבית א').
בית ב', משחק 6
מס' מצביעים: 663 Loading ...
|
המשחק האחרון בבית הוא, למעשה, על כבוד בלבד. פול גרינגראס ("זהות אבודה ,"יונייטד 93", "קפטן פיליפס") ופארק צ'אן ווק ("שבעה צעדים", "סימפטיה למר נקמה", "צמא") לא יכולים כבר לעלות לשמינית, השאלה היא רק מי יסיים במקום האחרון בבית, עם 0 נקודות, ומי לא.
בית ב', משחק 5
מס' מצביעים: 581 Loading ...
|
טוב, זה מדכדך
היה שלום ברטון, זקנותך המבישה פגעה בך וגרמה לכך שארנופסקים למיניהם שלא ממש מתקרבים לאנושיות שסרטים רבים שלך הקרינו ניצחו אותך. נקודת נחמה: עיניים גדולות כבר עכשיו מקבל ביקורות נהדרות – אם המצב יישמר והסרט באמת יהיה נהדר, יהיה נחמד לראות אנשים חוזרים למחנה ברטון.
נמנעתי בפון טרייר-ארנופסקי. לכאורה הייתי אמור להצביע לארנופסקי רק על בסיס המתאבק, אבל לא הייתה לי מוטיבציה לעזור לו להעפיל על סמך ברטון.
בית ב' – פארק צ'אן ווק מכסח את גרינגראס. עם פטיש. חסרונו של צ'אן וורק יורגש, אך זה היה קרב הוגן – מיאזאקי והאחים כהן מתנשאים כאגדות קולנוע עם רזומה מרשים לעומת הרזומה העדיין מצומצם של צ'אן ווק. אה, וברור שהוא עדיף על גרינגראס.
האחים כהן מול מיאזאקי – האחים כהן. תראה, מיאזאקי, הכל טוב ויפה אבל הם יצרו כמה מפסגות הקולנוע שעדיין לא הגעת אליהם ואתה עדיין צריך לכפר על טוטורו והמסע המופלא.
"לכפר על טוטורו והמסע המופלא"
זה כמו "לכפר" על המצאת המזגן, מרפא לסרטן ושוקולד.
נכון!
גם הם, חוצפנים! התחילו מריבות בין גברים ונשים לגבי טמפרטורת החדר! גורמים לחצ'קונים בכל מקום! משמרים אנשים חיים וכך גורמים לפיצוץ אוכלוסין! שיישבו בצד ויחשבו טוב טוב מה עשו!
מזגן גורם חצ'קונים...?
חוץ מזה, מיאזאקי.
לא הבנתי
מזגן גורם למיאזאקי שבתורו גורם לחצ'קונים?
איפה ראית ש״עיניים גדולות״ מקבל ביקורות טובות?
(ל"ת)
כאן
כלומר, כאן
פת"א
ואני רק עם ניחוש לא מבוסס – הסיבה שפול תומאס אנדרסון עם 0 נקודות (מלבד כמה יריבים קשוחים) היא שאנשים לא ראו מספיק סרטים שלו. לכל מי שזה המצב – אני יכול רק להמליץ לכם ללכת ולהתפנק עם "מגנוליה". משם יבוא התיאבון.
(אגב, ספילברג-ארונופסקי-כהן-ווק)
יריבים קשוחים
פת"א הוא מקרה שבו הטבלה מטעה – מצב הנקודות שלו (0) גורם לרושם כאילו הוא, נו, אפס, ואף אחד לא אוהב אותו, כשלמעשה בכל אחד מהמשחקים שלו הוא נתן פייט והפסיד בהפרש קטן. ייתכן שעם שיבוץ נח יותר הוא היה מגיע הרבה יותר רחוק.
האם עוד יש עוד סיכוי לפת"א?
אם פתא ינצח את רידלי סקוט (מה שנראה לי מאוד סביר)
וספייק ג'ונס ינצח את מישל גונדרי (מה שפחות נראה לי שיקרה)
או אז, יהיה בבית ח' ניקוד כזה:
ספייק ג'ונס 9
כל השאר 3
האם במצב כזה הוא עולה או שעדיף להתפלל לגשם של צפרדעים?
כדי לעלות במצב של תיקו משולש
פת"א צריך לנצח את סקוט בהפרש של 127 קולות מינימום ולצמצם פער של 181 קולת מגונדרי (זאת אומרת שההפרש שבו ג'ונס ינצח את גונדרי בתוספת ההפרש שבו ינצח פת"א את סקוט צריך לעלות על 182 קולות). תרחיש לא הכי סביר בהתחשב בזה ש(להערכתי האישית) הסיכוי שפת"א בכלל ינצח את סקוט הוא לא ריאלי, הרי גונדרי ניצח את פת"א בסיבוב הראשון והפסיד לסקוט בשני, דבר ששם על הנייר את סקוט בעמדת עליונות/יתרון מול פת"א .
"אה, מעולה, אז יש עוד סיכוי!"
טוב, אני מבין. חבל.
אבל אני עדיין חושב שפת"א ינצח את סקוט:
אני חושב שסקוט פה בעיקר בזכות חסד נעוריו.
בנעוריו עשה סקוט קולנוע יותר פיוטי ומהורהר תחת מעטה של סרט פופולרי.
בקרב הזה פת"א ינצח אותו.
כלומר, אלו שאוהבים את סקוט בגלל סוג כזה של קולנוע, יעדיפו את הסוג הזה של הקולנוע כשפת"א עושה אותו.
אף אחד לא אוהב אותו?
הוא אמור להיות נחשב לאלוהי הקולנוע, לא?
קריאה סלקטיבית משהו.
(ל"ת)
ראיתי "מגנוליה". סבלתי מכל רגע.
אז כנראה שלא די בהמלצה הזו כדי לשפר את מצבו.
הייתי ממליץ לך על לילות בוגי
שהצפייה בו הרבה יותר קלילה רוב הזמן,
או לנסות את "מוכה אהבה" ולהיווכח שאדם סנדלר יכול "לעשות אדם סנדלר" אבל הסרט שמסביבו דווקא מכיל וזורם עם זה,
אבל מגנוליה זה הסרט הכי טוב שראיתי בכל ימי חיי,
אז שכחי. כנראה אנחנו לא ממש על אותו גל…
ניסוי קטן ולא מייצג:
מי משניכם ראה אותו בקולנוע?
מצטער להידחף עוד פעם לדיון הזה,
אבל אני ראיתי אותו פעמיים בבית והוא עדיין אחד הסרטים האהובים עלי.
מה שכמובן לא סותר או מוכיח כלום,
בוא ניתן להם לענות.
בבית, בקלטת VHS שרוטה, במסך לא גדול במיוחד,
עם קבוצה של 7 חבר'ה שמתוכם רק שלושה שרדו עד הסוף והארבעה האחרים ישבו במטבח ודיברו בקול.
ומאז ראיתי אותו עוד שש פעמים וכל פעם אני מסיים ואומר לעצמי: "כן, זה הכי טוב שעשו עד היום."
עכשיו אני נזכר, שבסצנה שגון סי.ריילי (השוטר) וקלאודיה (הבחורה) מדברים במטבח התווספו במפתיעה פסים שחורים מתחתית וממעל ושניהם דיברו במסך צר. לא בדיוק ידעתי אז מה זה סינמסקופ או 4:3 ותהיתי אם זאת בחירה של במאי.
(אגב, אני לא חסיד גדול של תיאוריות תנאי צפייה. לא תמצא אותי מזיל ריר על מושבים באולם איימקס)
מגניב. תודה על התשובה.
אני יכול לומר שבתחום אנלוגי – מוסיקה – גם לי לא הפריע הטייפ הלא סטריאופוני שהיה לי להתאהב באלבומים המשמעותיים ביותר בחיי. אז כנראה שזה די דומה, גם אם לי עצמי עדיין יש חיבה גדולה לאולם הגדול והחשוך.
אפשר להוסיף כאן איזה אמירה אופטימית על זה שיצירות גדולות באמת חסינות בפני מפגעי המדיום שמשדר אותם או משהו כזה.
ראיתי אותו במערכת קולנוע ביתית משובחת
בתנאים טובים יותר מקולנוע – חושך, שקט, מסך גדול ומשובח, סאונד משופר, וסבל רב מהסרט.
ושלא תבין אותי לא נכון, את "זה ייגמר בדם" אהבתי מאוד. מספיק כדי לצפות בו שוב.
אני ממליץ לך להשתמש במילה אחרת במקום "קלילה", כדי לתאר את חווית הצפייה של (פאקינג) לילות בוגי. אחרת אתה חושף את עצמך לזעמם של צופים מבוהלים שבמקום ליטוף קיבלו בוקס לפנים.
תן לי להתנסח בדוגלאסאדאמסיות מחדש:
קליל ברובו
צר לי על פתא
איך במאי שעשה את לילות בוגי, מגנוליה, זה יגמר בדם ואת המאסטר שעוד ימים יגידו כמה הסרט הזה מדהים ועצם תחושות רוב הצופים (לפחות על סמך הביקורת והתגובות בעין הדג) היא בעצם כוונת המשורר. במאי אדיר, סרטים אדירים. חבל ומצער.
אני לא מאמינה
שפארק צ'אן ווק מפסיד לפול גרינגראס. איך אפשר? יש מקום להשוות בכלל את אולדבוי לקפטן פיליפס?
הצבעתי בטעות לדארן, למרות שזה לא משנה
כי הוא ינצח, אבל אני רוצה להגיד שאם תיאורטית יהיה מצב שווה, יש מה לעשות?
אם יהיה שיוויון, נאלץ לעשות שובר שיוויון -
כל אחד מהם יביים סרט קצר חדש, ונצביע עליהם ראש בראש.
(כן, אני יודע שזה לא בדיוק מה שהתכוונת לשאול ;-) )
אני לא באמת עוקבת, אבל מדי פעם נכנסת ומצביעה
ועד כה בכל הפעמים שהצבעתי התברר לי שאני עם הרוב המוחץ… מעניין (או שלא).