אתמול בסינמונדיאל: אדגר רייט ניצח את מתיו ווהן והבטיח לעצמו מקום בשמינית הגמר; וגם בית ה' מתחיל להתבהר, עם ניצחונות לדייויד פינצ'ר ולווס אנדרסון. הטבלאות המעודכנות – בכתבת הפתיחה של הפרויקט.
והיום:
בתחום ה"קרבות בין שני במאים כל כך שונים שלא ברור על בסיס מה אפשר בכלל להשוות בינהם, יש לנו את וודי אלן ("הרומן שלי עם אנני", "חצות בפריז", "יסמין הכחולה") מצד אחד, וכריסטופר נולאן ("ממנטו", "האביר האפל", "התחלה") מצד שני. דבר אחד בטוח הוא שלשניהם קהלי מעריצים מושבעים.
בית ו', משחק 3
מס' מצביעים: 682 Loading ...
|
המשחק הנוסף בבית ו': דני בויל ("טריינספוטינג", "נער החידות ממומביי", "127 שעות") פוגש את ג'יימס קמרון ("שליחות קטלנית", "שובו של הנוסע השמיני", "אווטאר"). שניהם עשו סרטים שמתרחשים בחלל; כל אחד מהם גרף ערימת אוסקרים דווקא על אחד הסרטים הפחות מעניינים שלו.
בית ו', משחק 4
מס' מצביעים: 667 Loading ...
|
ולבסוף: ספרד נגד מקסיקו. פדרו אלמודובר ("אהבת בשר ודם", "הכל אודות אמא", "דבר אליה") נגד אלפונסו קוארון ("הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", "הילדים של מחר", "כח משיכה").
בית ז', משחק 3
מס' מצביעים: 660 Loading ...
|
חיכיתי לקרב הזה בחרדה מאז תחילת המשחקים
נולאן מול אלן. שניהם במאים אדירים וכול כך שונים, זו אולי ההחלטה הכי קשה שהייתה לי עד עכשיו. אבל היה לי ברור, עם כול כמה שזה קשה, בקרב הזה נולאן מנצח.
מצטער וודי, באמת שלא רציתי לעשות את זה, אבל אין לי ברירה.
מסכים, ואני גם אוסיף
שהסיבה שאני הצבעתי לנולאן היא בעיקר כי וודי התדרדר ברמת הסרטים שיצר בשנים האחרונות (בעשור וחצי האחרון בעיקר). הם פשוט לא מגיעים לרמת הסרטים המוקדמים שלו (תחשבו על "חלומה של קסנדרה" מ-2007 לעומת "לפרק את הארי" מ-1998). נולאן, לעומת זאת, למרות מעידות פה ושם, עדיין נשאר אחד הבמאים המסקנים ביותר שיש. במאי כזה ש(אני, לפחות) מצפה לסרטיו בכל שנה מחדש (אינטרסטלר, אני מסתכל עליך!)
טיהי, הסרטים המוקדמים של אלן מ-1998
למען האמת, לא מזמן ראיתי שוב את "פשעים ועבירות קלות", והרגשתי שהסרט ממש התיישן ושאלן העביר את הפואנטה בצורה טובה יותר ופחות לדחוף-את-המסר-לגרון עם Match Point. אני די מחבב את הסרטים החדשים שלו, אם כי כרגיל עם אלן, פזורות נפילות פה ושם ביניהם.
מעניין
הסרטים שראיתי של וודי אלן היו בעיקר חביבים ומשעשעים מאוד, שזה כלום לעומת טרילוגיית 'האביר האפל'. אני בחרתי בנולאן.
לדני בויל יש כמה סרטים מעולים, אבל 'שליחות קטלנית 2' מנצח את כולם. אז קמרון.
לא ראיתי עדיין את הסרטים הנחשבים של אלמודובר, אבל אני בספק אם מה שאני אראה ממנו (וגם מה שראיתי ממנו) ייתעלה על השוט הראשון של 'כוח משיכה'. אז קוארון.
בשני משחקים אני עם הרוב (נולאן וקוארון)
אבל באחרון, שוב, דני בויל.
ו... בחרתי בכל האנדרדוגים, מסתבר
אלן, בויל ואלמודובר. נו טוב.
קרה לי בהמון סיבובים
עד עכשיו. דווקא בסיבוב הזה, לראשונה, אני תומכת בכל המובילים.
אלמודובר וקוארון היה לי הכי קשה.
"דבר אליה" מחץ לי את הלב כמו שמעט מאוד סרטים מחצו אותו, אבל קוארון הוא בעיני מאסטר בתפעול מצלמה – פריימים כאלה " rel="nofollow">כאלה, למשל, הם הסיבה שהקולנוע הומצא. הבנאדם הוא אחד ממשהו כמו חמשת הבמאים היחידים בעולם שיודעים איך ללחוץ על הכפתורים הנכונים אצל הצופה כדי להוציא ממנו את התגובה שהוא רוצה. אני הולך על אלפונסו.
דווקא בעיני אלמודובר יודע לעצב פריימים טוב יותר מכמעט כל במאי אחר.
בהכל אודות אמא כל פריים כמעט יפהפה, וגם בנשים על סף התמוטטות עצבים יש כמה שוטים מדהימים.
מעניין
בין טיטאניק (או כל סרט קמרוני קלאסי אחר שראיתי כבר) לטריינספוטינג די ברור לי שהייתי צופה שוב בטריינספוטינג. עדיין משום מה קמרון נראה לי כמו זוכה נכון יותר. גם בתחרות הראשונה הלכתי על התשובה המסחרית (נולאן) אבל זה קל, לא מתה על וודי אלן בכלל.
דווקא במשחק השלישי לא ברור לי איך זה שאלמודובר מפסיד.
וודי אלן?
סתם במאי כושל. מצחיק בעיקר את עצמו, קללת האבן הירוקה זה סרט שאני צריך לקחת ברצינות? אף פעם לא לקחתי אותו ברצינות.
בקיצור אין פה שום קרב, והבתים ממש קלים.
כן, פשוט במאי נוראי
מעז לעשות סרט אחד גרוע מתוך איזה 70. בושה.
אהא, בטח, וודי אלן לא עשה שום סרט מוצלח...
…חוץ מכמובן הרומן של עם אנני, אהבה ומלחמה, זליג, מנהטן, פשעים ועבירות קלות, דני רוז מברודווי, צללים וערפל, שושנת קהיר הסגולה, אנה ואחיותיה, ימי הרדיו, לפרק את הארי, מתוק ומרושע…
*חנה
(ל"ת)
היה שלום אלן.
נולאן עשה סרט אחד מופתי, והמון סרטים בומבסטיים שאני לא לגמרי מבינה את ההתלהבות הגורפת מהם. אלן, למרות הדרדרות קיצונית, עשה כמה מהסרטים המצחיקים ביותר שראיתי ויצר כמה ז'אנרים קולנועיים לגמרי בכוחות עצמו. אלן בלי למצמץ אפילו.
חוץ מזה קמרון ואלמודובר, אבל במשחקים האלה הייתי פחות מעורבת רגשית.
וודי מול נולאן
מצד אחד, נולאן במאי יותר טוב.
מצד שני, אלן אמן הרבה יותר גדול.
אני לא יכול לחשוב על אלן, בלי לחשוב על הסיפורים וקטעי הסטנד אפ שלו, שהם מהמוצלחים שנעשו.
מה ההגדרה לתחרות "הבמאי הכי טוב"?
לפי כמה אני מחכה לסרט הבא שלו?
לפי מכלול סרטיו לאי בודד?