אתמול בסינמונדיאל: משחקי בית ג' הוכרעו חד משמעית. טרנטינו עקף את קתרין ביגלו בהליכה (91%-9%), וגם סקורסזה לא התקשה בכלל להביס את גיירמו דל טורו. בבית ד', הסנסציה הספרדית של הסינמונדיאל ממשיכה: קלינט איסטווד, חמוש במקל הליכה וסיקס-שוטר, ניצח את ג'וס ווידון וחבורת גיבורי העל שאיתו. התוצאה: אחרי שני משחקים, ג'וס ווידון צבר 0 נקודות, והוא – וזה סופי – לא ימשיך איתנו לשמינית הגמר. באמת. אתם יכולים לראות בעצמכם בטבלאות הבתים המעודכנות בכתבת הפתיחה של הפרויקט.
והיום: דרבי בריטי מרתק מתרחש בבית ד', עם שני במאים, שניהם צעירים, שניהם בריטיים, שניהם מוכשרים, מאחורי שניהם מספר זהה של סרטים (4) והמון הערכה מצד הקהילה הגיקית. אז מי יזכה – מתיו ווהן ("אבק כוכבים", "קיק-אס", "אקס-מן: ההתחלה") או אדגר רייט ("מת על המתים", "סקוט פילגרים נגד העולם", "סוף העולם")?
בית ד', משחק 4
מס' מצביעים: 636 Loading ...
|
בבית ה', החיים ממשיכים להיות קשים עבור נבחרת ישראל, הידועה גם בשם יוסף סידר ("מדורת השבט", "בופור", "הערת שוליים"). הפעם הוא צריך להתמודד עם נבחרת מסודרת ומדויקת כל כך שלידה גרמניה נראית שלוכית – ווס אנדרסון ("משפחת טננבאום", "ממלכת אור הירח", "מלון גרנד בודפסט").
בית ה', משחק 3
מס' מצביעים: 610 Loading ...
|
ובמשחק האחרון להיום: בראד בירד ("ענק הברזל", "משפחת סופר-על", "רטטוי") ודייויד פינצ'ר ("שבעה חטאים", "מועדון קרב", "הרשת החברתית"), שניהם מגיעים כמנצחים במשחק הראשון שלהם בסבב, הפעם זה נגד זה.
בית ה', משחק 4
מס' מצביעים: 641 Loading ...
|
רייט, סידר, פינצ'ר.
(ל"ת)
מש"א
(ל"ת)
הפוך גוטה, הפוך.
ווהאן, כי עם כל האהבה לרייט(ויש המון) זה הכי קרוב ללהצביע לגאי ריצ׳י.
אנדרסון- אין עוד כמוהו.
בירד- כי תמיד אבחר בבמאי שעושה לצופה טוב על הלב מאשר כזה שנהנה לייסר את צופיו.
ככה היא באמצע
רייט – כי למרות שווהאן עשה את עוגת שכבות ואקס מן:ההתחלה רייט עשה את הסרטים שרייט עשה. כי סרטים של רייט מרגישים כמו סרטים של רייט בניגוד לסרטים של ווהן שמרגישים פשוט כמו סרטים מהודקים וטובים, אבל חסרה קצת טביעת אצבע ייחודית מעבר לגיקיות כללית ( שגם היא חסרה בעוגת שכבות, למשל)
אנדרסון – מה שאמרת.
פינצ'ר – ואני אפילו לא בטוח למה באמת.
דווקא ווידון עוד לא גמור
אם אני לא טועה הסבב הבא זה ווידון – ווהן ואיסטווד – רייט, במקרה כזה אם איסטווד וווידון מנצחים יש תיקו בינו לבין רייט.
בנוסע לסיבוב הנוכחי מבחנתי היה יותר קל ממה שציפיתי,
ווהן, אנדרסון ופינצ'ר.
אתה שוכח את המשחק של היום
רייט או ווהן עומדים להוסיף למאזן שלהם היום 3 נקודות. לא משנה מי מהם מנצח (או אפילו אם יהיה תיקו), יהיו שני במאים בבית הזה שלהם יש 4 נקודות לפחות – ואפילו אם ווידון ינצח במשחק הבא, הוא לא יכול לעקוף או להשוות להם.
צודק לא שמתי לב
ואני בת. טוב נו, זה לא שציפיתי שווידון יגיע לגמר בכל מקרה, סתם חבל לראות אותו עף בשלב כזה מוקדם
ידעתי את זה! סליחה.
(ל"ת)
ממש בא לי טילון עכשיו...
(ל"ת)
מישהו צריך להסביר את האנומליה
בהעלמותו של ג'וס כל כך בשלב כל כך מוקדם של התחרות
וכמובן שיש שם "כל כך" אחד מיותר
אני מבולבלת.
גם אותי זה מבלבל. אני מת על ג'וס ולא ציפיתי שזה יקרה לו.
זה שהקריירה שלו כוללת שלושה סרטים ששניים מהם די עלומים זה לא הסבר מספיק טוב?
(ל"ת)
זה בדיוק מסביר
נראה לי שהרוב פה מצפים לסרטים הבאים של ג'וס, והרבה ילכו בשמחה ובלי ספק לראות אותם. אבל זה שיש הרבה תקוות כלפיו לא אומר שהוא כבר הוכיח את עצמו בקולנוע – וזה כל העניין. הוא עדיין לא "אהוב" (לפחות בקולנוע), אלא יותר בכיוון של כוכב עולה – תקווה גדולות, וכל השאר.
יום קל
אדגר רייט- אין שאלה בכלל
נמנע- לא ראיתי שום סרט של יוסף סידר
דיוויד פינצ'ר- הוא מנצח אוטומטית כמעט כל במאי.
קל מאוד
רייט מנצח את ווהן, אנדרסון מנצח את סידר ופינצ'ר מנצח את בירד. רק הערה קטנה: אני הצבעתי ואז כשבאתי לדף הזה שוב זה מראה כאילו לא הצבעתי. מה שגורם לי קצת לאי בטחון בנוגע להאם ההצבעה שלי התקבלה או לא.
בקרב מול טרנטינו? הייתי מהמר על מאבק צמוד.
(ל"ת)
אם נולאן יהיה אחד משניהם אז בכלל.
מבחינה תקדימית בסקרי עין הדג הסיכוי שהוא לא יזכה מאוד נמוך.
אני מהמר על נולאן לניצחון.
(ל"ת)
סביר להניח, אבל לא בטוח לחלוטין.
(ל"ת)
וזה יהיה מצחיק בהתחשב בזה שהוא לא באמת עשה שום סרט ששווה משהו כבר כמעט עשור
ואני אומר את זה בתור אחד שספילברג הוא הבמאי האהוב עליו.
מה עם סופר 8?
זה היה סרט ממש כיפי.
נכון.
אבל ספילברג הפיק אותו. על כסא הבמאי ישב ג'יי. ג'יי. אברמס.
קרם דה לה קרם בסגנון אדגר
כמובן שרייט, the once and future king.
"מלון גרנד בודפסט" היה מאוד נחמד וחביב, אבל הצבעתי לסידר. למרות שבזמן האחרון יוצאים סרטים ישראלים מעולים ומגוונים כמו "אפס ביחסי אנוש", "הזאב הרע" וכו' (וזה נהדר), עד לא מזמן בקושי היו סרטים ישראלים מהעשור האחרון שאהבתי. "בופור" ו"הערת שוליים" הם לא פסגת היצירה הישראלית, אבל הם סרטים ישראלים טובים. ובתקופה שלהם לא היו הרבה כאלה (לדעתי, כמובן).
ועם כל הכבוד לבראד בירד, הסרטים של פינצ'ר הרבה יותר מרתקים.
מסיבת סובייקטיביות!
"בופור" התחרה ב-2007 מול סרטים כמו "ביקור התזמורת", "נודל" ו"מדוזות" (שקצת שעמם אותי, אבל מספיק אנשים שאני מעריך ממש עפו עליו). "נודל", דרך אגב, הוא בעיני אחד הסרטים הישראליים הכי אנדרייטד שאני מכיר, ואחד הסרטים הכי חמודים שראיתי (ילד+כלב וזה) עם הופעת ענק של מילי אביטל וענת וקסמן. אני מסכים ש"בופור" סרט מעולה, אבל סרטים ישראליים מעולים לא היו עניין נדיר בשנה שבה הוא יצא.
"ביקור התזמורת" היה חביב לדעתי.
את השניים האחרים שציינת לא יצא לי לראות. גם בשנים שאחרי יצאו סרטים שהרבה אנשים התלהבו מהם ולדעתי היו חביבים בלבד ("סיפור גדול", "פעם הייתי" וכו').
הקטע עם נודל
שלמרות שזה היה יכול היות סיפור ממש קיטשי וסוחט דמעות, השקט שהוא עשוי בו גורם לו לעבוד פשוט מצוין. דרך אגב נודל זה סרט המבוגרים הראשון שראיתי בקולנוע. (בגיל 10) וגם נראה לי שזה הסרט שראיתי הכי הרבה פעמים בכלל.
אני חושב שראיתי לפניו עוד סרטי מבוגרים בקולנוע,
אבל אני עדיין זוכר את חווית הצפייה בו בקולנוע טוב. שוב, בעיני אחד הדברים שמעלים אותו כמה רמות למעלה ממה שהוא היה יכול להיות הוא המשחק הרגיש והחזק של מילי אביטל. זאת באמת הייתה הופעה נדירה בקולנוע הישראלי, והסצנות שלה ושל וקסמן היו פשוט נהדרות. עד כמה שאני מת על רונית אלקבץ, האופיר באותה שנה היה שייך לאביטל.
שאלה
גם בשבת יהיה סבב של הסינמונדיאל?
ואם כן, האם הוא ימשך גם אחרי צאת שבת כדי לאפשר גם לדתיים להצביע?
כן וכן.
(ל"ת)