אתמול בסינמונדיאל: אנחנו מתחילים לקבל מושג לגבי משחקי שמינית הגמר. שני משחקים קלים נערכו בבית ב': הייאו מיאזאקי הביס את פול גרינגראס בקלות, והאחים כהן דרסו את פארק צ'אן ווק במשחק החד-צדדי ביותר בטורניר עד כה (93%-7%). לכן, גם מיאזאקי וגם הכהנים הבטיחו את מקומם בשמינית הגמר – אם כי עדיין נשארה פתוחה השאלה מי משניהם ידורג ראשון בבית ומי שני, והאם הם יתמודדו מול סטיבן ספילברג, דארן ארונופסקי או טים ברטון (שניצח, גם הוא בקלות, את לארס פון טרייר). הטבלאות המעודכנות, וההסברים על מה זה בעצם הסינמונדיאל הזה – בכתבת הפתיחה של הפרויקט.
והיום, שני משחקים בבית ג'. קוונטין טרנטינו ("ספרות זולה", "להרוג את ביל", "ממזרים חסרי כבוד") מגיע אחרי שניצח את מרטין סקורסזה בסיבוב הקודם; קתרין ביגלו ("נקודת פריצה", "מטען הכאב", "כוננות עם שחר") הפסידה בסיבוב הקודם לגיירמו דל טורו. ברור מי הפייבורייט פה ומי האנדרדוגית. האם ייתכן פה מהפך?
בית ג', משחק 3
מס' מצביעים: 708 Loading ...
|
מרטין סקורסזה ("נהג מונית", "החבר'ה הטובים", "הזאב מוול סטריט") אמנם הפסיד, אבל נתן פייט לטרנטינו בסיבוב הקודם. הפעם הוא נפגש עם גיירמו דל טורו ("הלבוי", "המבוך של פאן", "פסיפיק רים"), שיכור ניצחון מהקרב מול ביגלו. האם הקאיג'ו ינצחו את הזאב?
בית ג', משחק 4
מס' מצביעים: 690 Loading ...
|
בית ד' ממשיך להיות המקום שבו קלינט איסטווד, הזקן שבמתחרים, מסתובב וצועק על הצעירים הפרועים מסביבו שיהיו בשקט בין שתיים לארבע או שהוא יירה בהם. איסטווד ("בלתי נסלח", "מיליון דולר בייבי", "גראן טורינו") סיים בתיקו מול מתיו ווהן בשבוע שעבר; איך הוא מול ג'וס ווידון ("סרניטי", "הנוקמים")?
בית ד', משחק 3
מס' מצביעים: 692 Loading ...
|
אני קצת בשוק שנראה שג'וס הולך לצאת מהמשחק כל כך מוקדם.
בעין הדג.
מצאנו את הספרד שלנו.
(ל"ת)
נראה לי שהסיפור הגדול יותר הוא איך דל-טורו הולך להימחץ על ידי סקורסזה.
(ל"ת)
זה באמת כזה מפתיע?
גיירמו דל טורו במאי מצוין שעשה כמה סרטים מצוינים, אבל הוא לא שם שנישא בפי כל. אין שום בושה בלהפסיד לסקורסזה.
איכשהו היה לי נדמה שהסרטים של דל-טורו זוכים פה ליותר אהדה
(אגב, הצבעתי בשבילו. כן, סקורסזה במאי גדול וכו', אבל אתר לאנשים שלא סובלים ביקורות וקלנוע וגו')
או כפי שאמר טל פרידמן: "זה לא סקורסזה"
(ל"ת)
חבל על גוס, אבל איזה כיף שספרד עפה??
זאת... לא תגובה כזאת מצחיקה.
(ל"ת)
גם על דברים עצובים אפשר לעשות לייק...
(ל"ת)
ההפסד של ווידון או של ספרד?
כי חלקינו מאוד שמחים משניהם :)
גם אני. הייתי בטוח שהוא פייבוריט בקרב קהילת עין הדג
אבל טוב לדעת שפופולריות ורלוונטיות של במאי לא משפיעות על ההצבעה כמו איכות הרזומה שלו (אם כי הצבעתי הפעם ווידון פשוט כי ראיתי רק סרט אחד של איסטווד). הולך להיות מעניין במשחקים הבאים.
דווקא לגיטימי, זו תחרות במאים, לא תסריטאים :)
(ל"ת)
למה זה כל כך מפתיע?
בתור במאי קולנוע הוא עד כה רשום בעיקר על סרט "גדול" אחד. זה היה אחלה סרט, אבל קלינט איסטווד עשה מספר דו ספרתי של אחלה סרטים.
זה מפתיע כי הוא ג'וס ווידון.
ואני יודע שהצבעתי לו בגלל שהוא ג'וס ווידון, ולא בגלל שהוא הבמאי של הנוקמים.
אני מנחש שרוב המצביעים כן מצביעים לו/נגדו בתור במאי
(ל"ת)
אם זה היה ככה
אז איסטווד היה מקבל הצבעות על כל הדברים שבהם הוא הופיע שלא היו עבודות בימוי – ועם כל הכבוד לבאפי ואיינג'ל ודוקטור הוריבול הם ממש לא הארי המזוהם, הטוב, הרע והמכור, בעבור חופן דולרים והסרט ההוא עם הבבון.
למעשה זה היה אורנג-אוטנג
(ל"ת)
האם טרנטינו ינצח בהפרש גדול יותר מאשר הכהנים אתמול?
אני בהחלט רואה את זה קורה. בכל מקרה, אני בחרתי בטרנטינו (אבל גם כן כי צפיתי רק בסרט אחד של קת'רין, "מטען הכאב", וגם ממנו לא התלהבתי), במרטין (וזו לא הייתה בחירה קלה כי דל טורו פשוט אדיר) ובקלינט כי איפה הוא ואיפה ג'וס ההוא.
וזה קצת משעשע שבדיוק אני שומע כשבזמן שאני כותב את המילים האלו מתחיל להתנגן לו Freedom מ"ג'אנגו". הכוונה מלמעלה?
ואו איזה חבל
שבסיבוב הבא אנו הולכים לאבד או את הייאו או את האחים כהן…
לא נכון
הייאו והאחים כהן הבטיחו שניהם את העלייה לשמינית.
תיקון
שלושתם הבטיחו את העלייה.
בשמינית הגמר, סיבוב זה-בתים, שמינית גמר, רבע גמר וכו.
אתה מיתכוון למחזור הבא שבו שניהם יהיו( וגם בסיבוב הבא), אחרי הבתים אחד מהם יתחרה נגד שפילברג, משמע הוא לא יעבור את השמינית
היה פעם קרב בין טרנטינו לביגלו
וידה של ביגלו היתה העליונה :)
ובאמת, כשהצבעתי לטרנטינו, הרגשתי שהצדק נעשה.
חבל לי לומר את זה ככה, כי "מטען הכאב" היה סרט מצוין, ו"כוננות עם שחר" עוד יותר, אבל ההפסד הכמעט-מוחץ של "ממזרים חסרי כבוד" באוסקר היה מחפיר, בעיני. מילא סרט ובמאית, אני מבין למה האקדמיה תעדיף סרט אקטואלי על המלחמה בעיראק על פני סרט פנטזיה על השואה, אבל בחייאת רבאק, תסריט מקורי. אני מת על ביגלו, אבל טרנטינו בימיו הגרועים נמצא כמה רמות מעליה.
ביגלו היא לא תסריטאית, לכן ההשוואה בינה לבין טרנטינו בתחום הזה לא רלוונטית
(ל"ת)
היא דווקא כן.
אולי היא לא כתבה משהו כבר כמעט שני עשורים, אבל עדיין..
אוקי...
אולי לא הבהרתי את זה מספיק טוב קודם: ביגלו, במאית מצוינת ככל שתהיה, לא הפגינה כישורי בימוי עילאיים כמו טרנטינו ב"ממזרים חסרי כבוד". אני מבין את הזכייה שלה באוסקר באותה שנה כמו שכולם הבינו (כולל סטרייסנד, שהגישה את הפרס בעצמה): האקדמיה הבינה שעליה להעניק פרס בימוי גם לאישה, בניגוד לשאר עשרות הגברים שזכו בפרס לפניה. אני מפרגן, אבל מה לעשות – טרנטינו עשה עבודה יותר טובה.
ומעבר לכל זה, מה שמעציב אותי כל כך בסמי-התעלמות של האקדמיה מ"ממזרים חסרי כבוד" הוא העובדה שהתסריט המחושב והמבריק של טרנטינו הפסיד לתסריט המגניב עם המבנה הלא-שגרתי של מארק בול. זה הכל.
הם פיצו את טרנטינו על זה שלוש שנים אח"כ
כשהתסריט הבינוני והמתאמץ-להיות-מגניב שלו לג'אנגו ניצח את התסריט המחושב והאינטליגנטי של מארק בול לכוננות עם שחר.
סוף סוף סבב קל
אבל זה רק מראה שהסבבים הבאים הולכים להיות הרבה יותר קשים.
וקוונטין טרנטינו לגמרי מנצח את הסבב הזה תוך כדי הליכה איטית וקולית.
אני לא מבין איך אנשים פה בכלל מצביעים לווידון ?!?
מול איסטווד ?
מה זו בדיחה ?
מי זה כבר ווידון ? עד כמה פאןבויס אנשים יכולים להיות ??
הנוקמים זה סרט סבבה לגמרי. אבל פאקין סרט גיבורי על ! זה לא סרט שהפיל אותי מהרגליים. פשוט כי סרטי גיבורי על הוא לא מסוג הסרטים שעושים את זה. הוא לא אמור! זה סרט כיפי, לא יותר.
(להוציא נולאן והאביר האפל, השומרים שהראה משהו אחר לגמרי ועוד כמה אולי)
אבל כל "הנוקמים", "קפטן אמריקה", "תור" , "איירון מן" וכדומה הם סרטי FUN קלאסיים (ואני מת עליהם).
אני אישית צוחק על אנשים שלוקחים את הסרטים האלו ברצינות.
אלו הסרטים האהובים עלי של איסטווד –
Unforgiven
Million Dollar Baby
Mystic River
לדעתי אלו שלושת הסרטים הטובים ביותר שלו. ואין מה להשוות מבחינת איכות לנוקמים. LOL.
הבלתי נסלח זה סרט סבבה לגמרי. אבל פאקין סרט מערבון. זה לא סרט שהפיל אותי מהרגליים. פשוט כי סרטי מערבונים הם לא מסוג הסרטים שאמורים לעשות את זה. הם לא אמורים! זה סרטי כיף ולא יותר.
…. אוקיי – בשנות התשעים כבר התייחסו למערבונים ברצינות אבל לקלינט יצא לשחק בכמה סרטים שלא זוהו כגאוניים בזמנם פשוט כי הם היו "סתם מערבונים".
אני מסכים עם הנקודה העיקרית (איסטווד לוקח את ווידון בשתי ידיים קשורות מאחורי הגב ושיניים חשוקות היטב) – אבל הנקודה השניה פשוט מצלצלת לי רע.
לי לא ברור, אם אתה צוחק על אנשים שלוקחים סרטי FUN ברצינות,
מה אתה עושה פה?
רוב גולשי האתר מתייחסים מאוד ברצינות (וגם בהומור) לסרטי FUN או סרטי גיבורי על, או אפילו סרטי ילדים.
כשאתה מתנשא מעל כולנו, אתה מציב עצמך בשורה אחת עם נחמן שניצקליין.
אני לא מאמין שלגמר יגיעו רק במאי "איכות" כמו איסטווד, אלן או סקורסזה, וגם אם כן, זה לא יהיה בקלות. אנשים שראו סרטים של כל הבמאים וכבר עברו את גיל 30 – עדיין יתלבטו במלוא הרצינות בין במאי של סרטי FUN כמו אדגר רייט לבין איסטווד.
HELL, אני לא בטוח שאיסטווד עצמו לא היה מצביע לרייט.
איסטווד יושב ורואה את "סקוט פילגרים נגד העולם".
מעניין אם המגנום 44 יישלף לפני האקס הראשון, או בערך בשלב כתוביות הפתיחה…
עזוב, אותי מעניין לראות את איסטווד צופה בפעם הראשונה ב"בחזרה לעתיד".
(ל"ת)
בחזרה לעתיד 3
(איך לעזעזל להוסיף חיוך?)
אוקיי, אולי הגזמתי קצת בתגובה שלי.
אני לא באמת צוחק על אנשים שלוקחים את הנוקמים ברצינות. וכשאני חושב על זה שוב בהחלט אפשר לנסות להסתכל על עליהם בצורה רצינית יותר.
אני מממש לא בא להתנשא, כנראה ש 80% מהגולשים פה מבינים בקולונע טוב ממני.
אבל שוב, סרטי גיבורי על (לרוב) זה הכי קל כי זה המכנה המשותף הנמוך ביותר.
קצת כמו מוסיקת פופ ים תיכוני בחתונה. שהדיג'י רואה שהקהל לא זורם הוא פונה למכנה המשותף הכי נמוך שעושה שמח – מוסיקה מזרחית.
הא?
יש כל כך הרבה בעיות בהשוואה שעשית כאן, וחלקן אפילו לא קשורות לרעיעות האנלוגיה עצמה. בתור התחלה: אתה לא חושב שקיימת אפשרות (לפחות תיאורטית) לעשות מוזיקה מזרחית טובה, ואפילו מוזיקה מזרחית שתאהב, לא משנה כמה אתה רחוק כרגע מלאהוב את הז'אנר בפני עצמו?
האנלוגיה אולי באמת לא מוצלחת.
בכל אופן, נראה לי שלא הבנת שאני אוהב סרטי גיבורי על. באמת אוהב.
גם הנוקמים הוא סרט גיבורי על מצויין. אני לא טוען שלא.
אבל להגיד שבמאי שבגדול גולת הכותרת של הסרטים (בהדגשה על סרטים – כי וודן עשה לא מעט טלויזיה) שהוא ביים זה הנוקמים הוא במאי טוב יותר מבמאי שבאמתחתו רפרטואר של לפחות 3-4 סרטים מעולים (לדעתי) זה לא נכון.
מה גם שלדעתי מי שכן הצביעה לוודן מעריך פחות קולנוע עם אמירה (אחרת אני לא יכול להסביר את ההצבעה).
זה בסדר גמור להצביע לוודן.
קצת כמו להצביע ליאיר לפיד, זה פופולרי. (עוד אנלוגיה גרועה ;-) )
לא רוצה להפריע לתזה שלך בקשר למצביעים
אבל הוא גם ביים את סרניטי. אחד הסרטים האהובים עלי אי פעם, ובכמה רמות יותר מכל סרט של איסטווד (לטעמי האישי, כן?). על כן הוא זכה בקולי – ברשותך.
:)
כן, המערבון (והסרט) הכי טוב של וודון עדיף לדעתי על המערבון (והסרט) הכי טוב של איסטווד
בעיקר בגלל שאיסטווד לא עשה את המערבון שלו בחלל. וכשהוא כן ניסה לעשות משהו בחלל (Space Cowboys) זה לא נגמר מי יודע מה.
וודון ביים הרבה פחות, אבל את כל מה שהוא ביים מאד אהבתי. ואני באופן כללי חושב שהסרטים הטובים של איסטווד נשענים על תסריט טוב ולא על עבודת בימוי שמפילה אותי לרצפה.
ושוב
עם הטענה שהבלתי נסלח יותר טוב מהנוקמים אין לי בעיה.
גם עם הטענה שאיסטווד מתעלה על ווידון אין בעיה (אם אתה מסכים או לא – זה עניין של טעם1)
הבעיה היא עם הטענה שגיבורי על זה ז'אנר אינהרנטית נמוך ו"המכנה המשותף הכי נמוך" – במיוחד שהיא באה לתמוך במישהו שתפרסם בתור שחקן ובמאי של מערבונים – ז'אנר שנחשב במשך שנים בתור המכנה המשותף הנמוך של זמנו.
1 רק שאני צודק!
הסיבוב הזה היה באמת מאוד פשוט בשבילי.
(טרנטינו, סקורסזה, איסטווד. אין שאלה בכלל)
מה שכן, רק המחשבה על הסיכוי שהכהנים, ספילברג וטרנטינו ייאלצו להתחרות אחד מול השני מטרידה אותי נורא. אני כמעט בטוח שמדובר בשלושה מהבמאים הנערצים עלי.
נקמת הממזרים השתולים
סיבוב די קל. יש פה שישה במאים מעולים, אבל בכל דו-קרב החיבה שלי לאחד גדולה בהרבה מהחיבה לאחר. ואם כבר הייצוג הנשי יצא מהטורניר, לפחות זה נגד במאי שלא חסרות נשים באד-אסיות בסרטיו.
שלום אני אור, ואני לא מתה על איסטווד כבמאי
*זה לא רגע קבוצת תמיכה?*
אומנם לא ראיתי את כ-ל הסרטים שלו, אבל ממה שיצא לא התחברתי, אז באמת הצבעתי לג'וס כי הנוקמים היה במקרה גם אחד הסרטים שהכי נהנתי מהם בחיי (היחסית קצרים כן). אני לא חושבת שאני צריכה להתנצל על הטעם הקולנעי שלי, ולא אף אחד אחר באתר, יש סיבה שהבמאים של הסינימונדיאל הגיעו בכלל לשלב הבתים.
וזהו, המשך טורניר נעים, ושהסיכויים יהיו לטובתכם (סליחה, תחרות אחרת)
למה אני נמנע מביגלו-טרנטינו
לא שזה משנה, כי טרנטינו הולך למחוץ כמעט וכל יריב שיבוא מולו אבל הקרב של ביגלו-טרנטינו הזכיר כמה בדיוק מסובך המשחק הזה כשלא ברור על פי אילו קווים מצביעים והכל פתוח.
כי אם השאלה היא "לאיזה אחד מהבמאים אני מצפה לפרוייקט הבא שלו?" אז ביגלו. ביגלו מחפשת ומסקרנת ומסתערת קדימה למתוח גבולות חדשים בדרכים לספר סיפור בעוד שטרנטינו נשאר בפינה שלו עם הבובות שלו וצועק " ועכשיו הוא עושה פיו ואז הכל קבוםםםםםם! ועכשיו הם קאובויים!".
אם השאלה היא "למי יש יותר סרטים שאני אוהב?" אז טרנטינו כי למרות ניסיונותיו הרבים, עדיין הוא לא הצליח להשכיח כמה באמת טובים ג'קי, הכלבים והספרות. וביגלו מפסידה הפסד טכני של " היי אני יודע שאני אמור לראות את הסרטים שלך ואני אעשה את זה מתישהו פשוט המתישהו הזה הוא לא היום".
וזה גם למה אני מחליט להימנע פה. לא ראיתי מספיק סרטים מהפילמוגרפיה של ביגלו. ( ואם להיות כנה, קשה לי להאמין שאפילו חמישית מהמצביעים ראו יותר משני סרטים שלה, או בעצם איזה שהוא חלק מהפילמוגרפיה שלה לפני מטען הכאב, אבל אולי זה רק הדמיון שלי) אולי אם הייתי רואה הייתי יכול להצביע לה בלב שלם (בהנחה שהם באמת היו טובים) אבל במצב כזה אני מחליט להימנע.
בנוסף – סקורסזה (דאה) ואיסטווד ( למרות שהוא כן אחד הבמאים שבעקביות נרדמתי כמעט בכל סרט שלו. ולמרות זאת, יש לי הערכה למספיק סרטים שלו שמתעלים על הסרט האחד של וידון שאני באמת אוהב (סרניטי, כמובן))
ביגלו נשכח
אם אנחנו בקטע של לצפות בסרטים של קתרין ביגלו שהם לא שני האחרונים שלה, אני רוצה להזכיר כאן את אחד הסרטים הפחות ידועים שלה ולא בצדק: "ימים משונים" ("Strange Days"). זה סרט שנעשה ב-1995 ומתרחש ערב המילניום, כלומר זה מד"ב שהפך ללא-רלוונטי כמעט מיד, ובכל זאת אני זוכר אותו כסרט מרשים לאללה, עם רעיונות מבריקים – ובסצינת הפתיחה האדירה ביגלו פחות או יותר המציאה את הפאונד-פוטג', עשר שנים לפני זמנו.
אפשר גם להזכיר שאת "ימים משונים" כתב ג'יימס קמרון
והוא אכן סרט משובח.
טרנטינו נשאר בפינה עם הבובות?
כל פרוייקט חדש של טרנטינו בעשור ומשהו האחרונים לקח מבחינתי כיוון שונה ולא צפוי לחלוטין. העשור האחרון של ביגולו לעומת זאת מרגיש תחום בנישה של טום קלנסי.
ואם הולכים אחורה עשרים שנה בערך, זה פשוט מביך לראות כמה רע הסרטים שלה התיישנו (אני מסתכל עליך "נקודת פריצה") לעומת אלו של טרנטינו שעדיין נוטפים סטייל.
אני חושב שמילת המפתח היא "מבחינתי"
למרות שאני בהחלט חושב שאפשר לדון בזה.
אני יכול להבין טענה שאומרת "טרנטינו לקח סרטי מלחמת עולם שנייה והפך אותם על ראשם!" או משהו בסגנון אבל אני לא מקבל אותה – בסופו של יום ממזרים חסרי כבוד הוא לא סרט מלחמת עולם שנייה – הוא סרט של טרנטינו. ובדומה לסרטים אחרים של טרנטינו הוא בדיוק באותה צורה כמו סרט של טרנטינו – קפיצות בזמן, ריבוי דמויות, מוות, אלימות, הופעות מגניבות. בזמן הזה אנשים רואים את מטען הכאב וכוננות עם שחר ורואים קודם כל סרטים מוצלחים על המלחמה בטרור ומלחמת עיראק – שני ז'אנרים שלמרות ניסיונות רבים לא הצליחו להתרומם ושנית דרך חדשה ושקטה להסתכל על סרטי המלחמה. לא השטאנץ הרגיל של רוב הסרטים, לא ההרהורים של מאליק ולא הגרנדיוזיות של שפילברג. סרטים כמעט תעודיים שמתמקדים הרבה פעמים יותר בפרטים הקטנים והטכניים מאשר ברגעים הגדולים. הסגנון הכמעט תיעודי של כוננות עם שחר נותן זמן וכבוד למאורעות על המסך כי הוא יודע שהם מספיק טובים גם בלי עריכה ססגונית וקופצנית.
טרנטינו בזמן הזה, פשוט הולך למערבונים משחק איתם בצורה שהוא משחק עם כל ז'אנר של סרט. זה בסדר גמור ומהנה מאוד אבל זה בטח לא כיוון שונה ובלתי צפוי. הסרט האחרון המפתיע של טרנטינו היה להרוג את ביל ואולי כמה גרוע ומשעמם היה חסין מוות.
בקריאה שנייה, אני עדיין חושב שמילת המפתח היא "מבחינתי", אז אתה מוזמן להתעלם מכל מה שכתבתי למעלה ולחשוב שאני סתם פוץ מטורלל אוכל כנימות.
מהההה
נקודת פריצה הוא אחד מסרטי האקשן הטובים בהסטוריה, ראיתי אותו שוב לפני איזה שנתיים והוא עדיין ממש מוצלח.
אוף טופיק ליום אחד לחובבי היסטוריה
רק היום (חמישי, 19 ביוני) מדריך הסיור שלי לחוף 'אומהה' בנורמנדי זמין להורדה חינם באמזון:
http://www.amazon.com/kindle/dp/B00KA0U6T0/
מי שאין לו קורא ספרים אלקטרוני יידרש להוריד Kindle for PC או אפליקציה לאייפון\אייפד וכו':
http://www.amazon.com/gp/feature.html/ref=kcp_pc_mkt_lnd?docId=1000426311
היי, היום ממש קל!
קוונטין וגיירמו בלי למצמץ, ועכשיו נשאר רק… אה. רגע. אני צריכה לחשוב על זה.
אני אוהבת את איסטווד, מאוד, אבל… ג'וס. כי סרניטי אמנם טוב פחות מפיירפליי, ועדיין הוא סרניטי, ועם כל אהבתי לבלתי נסלח ושות', את סרניטי אני יודעת בעל פה, ומהבלתי-נסלח יש לי כמה זכרונות עמומים מהשתי-צפיות-וחצי אי אז. אז, כן, אוקי. ג'וס. אני שלמה עם זה. כן.
ווידון-איסטווד, מצב העניינים כרגע
http://imgur.com/rjL7NeO
כולי תקווה שהיא תצליח לצאת מזה איכשהוא.