אתמול בסינמונדיאל: דארן ארונופסקי הוא אולי כח עולה, אבל ספילברג הוא ספילברג, והוא הביס אותו די בקלות במשחק המובילים של בית א'. בינתיים, בית ח' התגלה כצפוף וקשה, כששני העימותים שנערכו בו היו קשים וצמודים. בשני המקרים זה היה קרוב לתיקו, אבל בסופו של דבר ספייק ג'ונז ניצח את רידלי סקוט, ומישל גונדרי גבר על פול תומס אנדרסון, ונראה נבוך (הוא תמיד נראה נבוך, זה לא קשור לניצחון). המאבקים הצמודים רומזים על כך שהתוצאה בבית הזה רחוקה מלהיות מוכרעת. הטבלאות המעודכנות, וההסברים על מה זה בעצם הסינמונדיאל הזה – בכתבת הפתיחה של הפרויקט.
היום נפגשים שני שחקני בית א' שהפסידו בסיבוב הקודם: טים ברטון ("המספריים של אדוארד", "סיפורי דגים", "אד ווד" ורבים אחרים) ולארס פון טרייר ("לשבור את הגלים", "דוגוויל", "מלנכוליה" ועוד). כל אחד מהם זקוק לנקודות הראשונות שלו כדי להישאר על המפה ולהמשיך להיאבק על העליה לשמינית הגמר.
בית א', משחק 4
מס' מצביעים: 670 Loading ...
|
משתתפי בית ב' חוזרים גם הם למשחקים נוספים היום. בסבב הראשון זה נראה כמו הבית ה"קל" ביותר – שני המשחקים בו הוכרעו בהפרשים עצומים. האם חילופי זוגות ישנו את המצב? פול גרינגראס ("זהות אבודה ,"יונייטד 93", "קפטן פיליפס") פוגש הפעם את הייאו מיאזאקי ("המסע המופלא", "השכן הקסום שלי טוטורו", "הנסיכה מונונוקי"). ריאליזם רועד פוגש פיוט צבעוני. מי מנצח?
בית ב', משחק 3
מס' מצביעים: 656 Loading ...
|
ובמשחק השני, האחים כהן ("בארטון פינק", "ביג ליבובסקי", "יהודי טוב") פוגשים מישהו שיכול לתת להם פייט, מבחינת רמת הברוטליות וחוסר הרחמים, לפחות: פארק צ'אן ווק ("שבעה צעדים", "סימפטיה למר נקמה", "סימפטיה למרת נקמה"). אתה בא אלינו עם פטיש? נבוא אליך עם קוצץ עצים.
בית ב', משחק 4
מס' מצביעים: 659 Loading ...
|
נראה שלא יהיו התמודדויות קשות היום.
אבל אולי עד סוף היום בכ"ז יהיו הפתעות?
אחרי הכל, אמנם נראה שהכל צפוי, אבל עדיין הרשות נתונה…
המספריים של השכן הקסום שלי מר נקמה
ברטון מסיבות שצוינו בעבר, מיאזאקי מסיבות שצוינו בעבר ופארק צ'אן ווק כי אני מצביע לו כל עוד הדבר מתאפשר כי לשמינית הגמר הוא כבר לא יגיע.
הפעם זו תחרות פופולריות פשוטה
כי בכל אחד מהעימותים יש קולנוען נגיש וידוע נגד קולנוען פחות נגיש או אלמוני יותר.
בגדול אתה צודק,
רק שהימים האחרונים הוכיחו שהקולנוען הנגיש יותר והידוע יותר לא בהכרח מנצח (אדגר רייט, שרק סרט אחד שלו הוקרן בארץ מסחרית, ניצח את ג'וס הנוקמים ווידון; ספייק ג'ונז ניצח את רידלי סקוט). חוץ מזה, ה-ר-ב-ה יותר אנשים בעולם המערבי מכירים את סרטי ג'ייסון בורן מאשר את הסרטים המצוירים המוזרים של היפני ההוא.
אנחנו לא בעולם המערבי
אנחנו בעין הדג והקהל פה הוא מן הסתם לא הקהל המיינסטרימי.
סלח לי אבל your argument is invalid.
אז מה שאתה אומר זה
שהבמאי שזוכה בסקר בעין הדג נוטה להיות הבמאי היותר פופולרי בעין הדג? מפתיע.
אכן. גרינגראס מול מיאזאקי: הנגיש מול הרגיש.
(ל"ת)
ברטון, הייאו והכהנים. קלי קלות.
(ל"ת)
נראה לי האחים כהן שוברים שיא של נקודות לטובתם
(ל"ת)
הניצחון של ברטון מאכזב אותי למען באמת
פעם הוא היה הבמאי האהוב עליי, כשהרזומה שלו נצץ מסרטים מופתיים כמו ביטלג'וס, המספרים של אדוארד, סליפי הולו ושיתוף פעולה דומיננטי בסיוט שלפני חג במולד. אבל הפער בין זה לבין הזוועות שהוא מייצר היום פשוט לא מצליח לשמר אותו מבחינתי, וכל דבר שלו כבר מביך אותי מעל למשוער. אל מולו, עם פון טרייר אני מרגיש שיש עקביות יפה שברמה האישית קונה אותי. מעבר לפרובוקציות והשואו המוגזם שלו, רוקדת בחשכה לעולם ישאר אחד הסרטים העצובים שנוצרו, אנטיכרייסט לעולם ישאר חקוק בזכורני (לטוב ולרע) ומלנכוליה היה מרהיב. אני יודע שהוא לא כוס התה של כל אחד, לכן לא כלכך מפתיע אותי שהוא מפסיד, אבל קיוויתי ששאר האנשים יהיו פחות סלחניים כלפי ברטון.
אני די בטוח שרוב האנשים שהצביעו לברטון
עשו שאת מחסד הנעורים שזכרו לו. אתה צודק שצריך להיות פחות סלחניים כלפי ברטון כי הפילמוגרפיה שלו מכילה גם לא מעט סרטים סבירים ואפילו גרועים אבל הטים ברטון ה"ישן" בכל זאת יותר ראוי בעיני רבים מפון טרייר.
בהחלט צריכים להיות פחות סלחניים
ב'אליס בארץ הפלאות' ממש היה אפשר לראות כיצד ברטון מוכר את הסגנון הגותי שלו לטובת מסחטת הכסף של דיסני. אם טרנטינו, האחים כהן או ווס אנדרסון היו עושים משהו כזה לא הייתי סולח להם כזה בקלות.
מיאזאקי, אפשר לומר, הוא המייצג של האנימציה פה
מאחר והוא הבמאי היחיד בכל התחרות הזאת ש*כל* סרטיו הם אנימציה.
נכון, בראד בירד עשה שלושה סרטי אנימציה מוצלחים מאוד, טים ברטון הקים תת ז'אנר באנימציה ואפילו סטיבן ספילברג עשה סרט אנימציה אחד (אמנם לא בדיוק אנימציה טהורה, לכידת תנועה), אך מיאזאקי הוא היחיד פה שלא עשה שום סרט שאינו אנימציה.
לכן אני שמח שהוא כבר ניצח בשני משחקים. הידד לאנימציה!
אף אחד לא מגיב פה או מעורר דיון נכון לעכשיו אז רק רציתי להזכיר לאנשים ששכחו
שהשם בעברית של פורקו רוסו ( אחד מהסרטים היותר טובים של מיאזאקי) זה חזיר באוויר וזה אדיר לחלוטין.