אם היה לי זמן ותקציב, הייתי עושה פעם בשנה סיבוב בין כל בתי הקולנוע בארץ ומדרג אותם מהטובים לגרועים ביותר, עם ביקורות מפורטות. אין לי, ולכן טוב שיש אנשים שעושים דברים כאלה מדי פעם.
אורון שמיר ב"עכבר העיר" פרסם סקירה של "בתי הקולנוע הטובים והגרועים בארץ" – אם כי הכותרת מטעה: הכתבה למעשה סוקרת רק את הקומפלקסים הגדולים ביותר, ועוד כמה בתי קולנוע ייצוגיים. בניגוד לרוב הסקירות הצרכניות של בתי קולנוע שבהם נתקלתי, הוא יודע על מה הוא מדבר ומתייחס לנקודות הנכונות.
אז מה המסקנה? בערך מה שידענו כבר קודם: קולנועי "יס פלאנט" הם הטובים ביותר בארץ; "סינמה סיטי" סביר, והמיקום של הקופות בסניף הראשל"צי ביזארי; בגלובוס יש שירות מזעזע. ובכל זאת טוב שסקירות כאלה נערכות, ומומלץ לקרוא.
מבקר קולנוע: בתי הקולנוע הטובים והגרועים בישראל, מתוך עכבר העיר
הלינק לא עובד
(ל"ת)
אצלי הוא עובד
(ל"ת)
יש גם כזה על ת"א וירושלים.
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,636,209,62156,.aspx
אני מסכימה לחלוטין לגבי גיל-יימח-שמו, אבל הביקורת על גלובוס בנייני האומה פושרת להפליא. חוץ מהיותו מעט פחות דביק, הוא לא שיפור לעומת גיל. ותנאי ההקרנה מחרידים. אולי היה למבקר מזל מיוחד?
עם סמדר ורב-חן הוא קלע טוב יותר.
עם כל הכבוד
לזה שלב סמדר הוא קולנוע עצמאי שממוקם בשכונה יפהפיה, מקרין סרטי איכות ופועל גם בשבת, זה עדיין חרא של קולנוע. לא הייתי בו בשנתיים האחרונות, אבל מהעבר אני זוכרת דליפת סאונד מאסיבית של של רעשי בית הקפה אל תוך הסרט, כיסאות שאפילו באינקוויזיציה היו מתחלחלים מהם, ובית קפה יקר שגובה בחשבון 10% דמי שירות, שרובם הולכים לבעל הבית ולא למלצרית. אני מקווה מאוד שזה השתנה בשנתיים האחרונות.
הייתי ב"לב סמדר" בשבוע שעבר
במסגרת פסטיבל ירושלים ("טבלואיד" של ארול מוריס, הסרט הדוקומנטרי הכי מצחיק וביזארי שראיתי) וההקרנה הדיגיטלית היתה מעולה: פוקוס מושלם, תמונה צלולה, מסך גדול וסאונד נהדר. הכסאות אולי אינם כמו בפלאנט והסינמה סיטי אבל עדיין היו נוחים למדי. ושום רעש לא חדר מבית הקפה (המאד עמוס) שמעבר לקיר.
גלובוס מקס ב"ש- נורא ואיום
בגלל שסגרו את רב חן הנורא שהיה בקניון הנגב, ואחרי שסגרו את גלובוס החביב שהיה בקניון אביה, נשארתי, יחד עם כל הנגב בערך, עם הקולנוע הנוראי הזה.
אני לא יודע מי לימד אותם שיווק, אבל לשים את גוש החמאה של הפופקורן במקום גלוי כשרואים את הזבובים מתיישבים עליו, זה לא נעים. לא נעים להגיע לסרט, ולחכות חצי שעה אחרי השעה הנקובה כדי להכנס לאולם. לא נעים, אחרי שחיכינו חצי שעה, לעצור את הסרט ולהכניס את המאחרים, כי בכל זאת זה קולנוע בישראל.
אני לא יכול לומר שלשם אני לא חוזר, כי זה בית הקולנוע היחיד שיש באזור.
מסכים עם כל מילה בכתבה בנוגע לקולנוע הזה.
לעצור את הסרט ולהכניס את המאחרים?!
אף פעם לא קרה לי דבר כזה, ואם המאחרים לא היו ראש הממשלה ורעייתו, קשה לי אפילו לדמיין מצב כזה.
קולנוע נוראי
הביקורת בכתבה קולעת לגמרי, לצערי. אני אוהבת ללכת לקולנוע, והקומפלקס עצמו נראה דווקא מצוין, אבל הניהול נוראי. בשנה האחרונה נשברתי והגעתי רק להארי פוטר. גם שם היה נורא מעצבן – שני ילדים הפריעו, צעקו, רצו באולם ודאגו להרוס כל נקודה חשובה בסרט, ואף סדרן לא הגיע למרות בקשות. כשהתלוננו למנהל בסוף הוא אמר שיתן לנו לראות את הסרט שוב בחינם, שזה נחמד, אבל לא אמת מפצה על ההרס של החוויה מסרט שמאוד ציפיתי לראות.
לא יכולה לראות שם יותר סרטים אחרי שלל הזוועות, שכללו ריבוע שחור שכיכב על המסך באוואטר, קו ירוק שמופיע ונעלם לאורך כל הסרט בסרט אחר שראיתי, הקרנה לא בפוקוס, הקרנה של שלושת-רבעי מהסרט בלבד ועוד ועוד הנאות. הם גם מגיבים מאוד מאוד לאט לבקשות לתיקון, ואף סדרן לא נכנס בעצמו לבדוק אם הכול בסדר בזמן ההקרנה.
נסו את הנגטיב, הקולנוע של האוניברסיטה
הוא אמנם לא כזה מפואר, ומוקרנים רק שני סרטים כל יום, אבל זול משמעותית (גם ללא סטודנטים) וכל הצוות הרבה יותר נחמד.
ואין הקרנות 3D בכלל.
זה באמת נחמד, אבל הנגטיב הוא לא באמת בית קולנוע. זה נחמד ללכת לשם לראות סרטים במסך גדול, אבל עדיין מדובר בכסאות, סאונד ומסך של אולם הרצאות ישן באוניברסיטה.
נשמע בדיוק כמו גלובוס בנייני האומה בירושלים
(ל"ת)
ההקרנות של גלובוס מקס קריון באמת נושא כאוב
יצא לי לראות שם כמה סרטים ב-IMAX לפני שהם הפסיקו עם זה, החוויה גדולה פי כמה מבקולנוע רגיל. ממש חבל, הייתי מוכן לנסוע לשם בשביל זה (ויס פלאנט במרחק 10 דקות נסיעה מהבית שלי, והקריון במרחק של כמעט 40 דקות), ואפילו לשלם יותר.
סינמה סיטי גלילות לא נגיש לנכים
מבקר בתי הקולנוע לא בחן את הנגישות של בתי הקולנוע לנכים. אז אמנם יס פלאנט בלב המפרץ מקדיש רק את השורה השלישית לנכים, אבל לפחות הגישה לאולם לנכים פשוטה ולא משפילה (נכנסים דרך האולם, ללא מעלון ושאר ירקות), נכים יושבים באמצע השורה ואפילו יש להם קדימות בתור לקופות!
הברווז ואנוכי מחרימות את הסינמה סיטי בגלילות מסיבות שכבר פורטו באתר זה בעבר: על מנת לראות סרט, היה עלינו לצאת מהבניין (!), להיכנס לאולם דרך דלת צדדית מבחוץ ולראות את הסרט מאחת השורות הראשונות בזווית בלתי אפשרית בצד (!). זה אולי עונה על הדרישות בחוק לנגישות, אבל לא על הדרישות של כל נכה שמכבד את עצמו.
ואגב – הברווז רצתה לראות סרט בשבוע שעבר עם אמנו והאחיין ברב חן במרכז הקונגרסים, והפלא ופלא – המעלון לא עבד! (בד"כ הבעיה העיקרית שלנו היא שהצוות מתקשה להפעיל את המעלון). הצוות שם התנצל והציע לאחותי כרטיס פיצוי, אבל את הסרט היא כבר לא ראתה.
הכתבה מצביעה על משהו עוד יותר מדאיג:
מחסור בתי הקולנוע בצפון הארץ. 5 שנים אחרי סגירת הקולנועים בכרמיאל ובקריית שמונה, תושבי הגליל והגולן צריכים להעריב (כמו להצפין רק למערב, אם בכלל יש מילה כזאת) לקריות או לחיפה. הייתי בטוח שבשלב הזה, כבר יהיה כלשהו משקיע חדש ותמיכה כלכלית כדי להקים אותם מחדש, אבל בסופו של דבר, מסתבר שיש עדיין אנשים בעולם שאין להם קולנוע בעיר. וואו.
טעות בניסוח:
ב"אותם" בשורה שלישית, התכוונתי לבתי הקולנוע, כמובן.
נראה לי שיש גלובוס בנהריה
(ל"ת)
שוב, צפון, אבל יותר מדי מערבי.
מה עם אזור קריית שמונה? צפת? קצרין? כרמיאל? להם לא מגיע לראות סרטים?
שמעתי שמועה
שיש קולנוע בעפולה, אבל אני לא בטוחה אם הוא באמת פעיל. ויש את בית גבריאל בצמח.
אכן, גלובוס עפולה פעיל.
הייתי שם בהקרנות מעולות של "סטאר טרק" ו"הנסיך חצוי-הדם" והקרנה קצת פחות מוצלחת של "סיפור גדול".
עדיין לא יצא לי להתרשם מהקרנות ה-3D במקום.
פעם אחת בלבד ביקרתי בזוועה בב"ש
החוויה שלי הייתה מאוד דומה לזאת שבכתבה.
לשמחתי, אני כבר לא גרה בדרום. פעם אחת בביקור התפתתי ללכת לסרט במתחם החדש. זה היה נורא. הסאונד היה חלש יותר ממה שהטלביזיה שלי יכולה להפיק, סראונד הוא בטח לא היה. בתחילת הסרט קיבלנו רק חצי מסך. הרמקולים ברובם לא עבדו. ניסיתי לחפש סדרן, זה באמת היה מסובך. לאחר פעמיים שבהן הסברתי מה לא בסדר עם ההקרנה, ויתרתי.
רב חן היה דווקא קולנוע לא רע בכלל עם איכות מסך וסאונד מושקעים. חבל שהוא נסגר.
מופע האימים של גלובוס מקס ב"ש
בתור דרומי יוצא לי לבקר בגלובוס ב"ש הרבה יותר ממה שמומלץ (כלומר יותר מפעם אחת בחיים). לא הייתה הקרנה אחת שעברה בשלום – סרטים ללא פוקוס, סאונד, או סתם באיחור של חצי שעה ויותר וסדרנים שלא באמת מבינים למה אתה מפריע להם עם התלונות שלך באמצע בילוי חברתי עם שאר חבריהם לעבודה. יש לי מסורת של הימורים לפני כל סרט בניסיון לנחש מה ישתבש הפעם. לא תמיד אני קולע, אבל תמיד תמיד משהו משתבש.
כהערת אגב, אני חושב שהדרך הכי טובה להגדיר את כל רשת גלובוס במילה אחת – דביק. נראה לי שיש תקנה בקולנועים שלהם לנקות את הריצפה עם קולה (שהשמועות אומרות שאכן מורידה כתמים…)
זאת תעלומה בעיני
מה, הם לא רוצים את הכסף שלי?
נכון שאנשים מגיעים מדי פעם, אבל כל מה שאני מכירה מגיע לעיתים רחוקות מאוד, וגם אז רק בתנאי שבטוח לא יוצא להיות בעיר אחרת. נכון שאין קולנוע אחר בסביבה, אבל זה לא שאין אלטרנטיבות לצפייה בסרט בקולנוע. אז למה להיות עד כדי כך גרועים?
אולי ההנחה היא
שמי שמשתמש בדרכים אלטרנטיביות לצפות בקולנוע ממילא לא יגיע, והשאר הם קהל שבוי. בארץ, בה הקהל המבוגר הוא עדיין כח, מן הסתם שיש עדיין אוכלוסיה גדולה שלא משתמשת באלטרנטיבות לקולנוע.
נשמע הגיוני
למרות שזאת גישה טיפשית, כי גם קהל שבוי יצמצם את הביקורים שלו אם הוא יהנה פחות.
סינמה סיטי ראשל"צ
אני אישית מוצא את מה שהוא כתב שם לנורא קטנוני.
להתלונן על מיקום הקופות? לא באמת מבין מה הביג דיל. אז הקופות נמצאות מתחת לקומה של האולמות. זה לא שהמקום כזה גדול ואפשר ללכת לאיבוד בו. תוך 10 דקות גג כל בן אדם משוטט יכול למצוא את הקופות או מקסימום לשאול את השומר בכניסה.
גם היציאה מהאולמות לא כזאת קשה כמו שתואר שם- הסדרנים מותחים סרטים וחוסמים אותך כשאתה יוצא מהאולם ובדיוק ככה אתה מנווט ישר ליציאה. נייס אנד איזי.
גם התלונה על הציורים על הקירות בתוך האולמות תמוהה בעיני. הוא באמת אמר שזה מפריע לו לריכוז של הסרט? כלומר, במצב שבו האולם חשוך לגמרי, הוא חיפש לבחון את הציורים על הקירות? כנראה שהסרט לא היה מעניין במיוחד כי לי זה לא קרה עדיין. להיפך, כל הקישוטים והבומבסטיות של המקום תורמים המון לאווירה ולכיף.
בכללי, אני רואה המון סרטים בסינמה ראשל"צ (רק לאחרונה צפיתי שם באיך להיפטר מהבוס- סרט אדיר ואיכות הקרנה ללא רבב) ולמעט הקרנת התלת של שודדי 4 שהיתה חשוכה מדי (אבל מצד שני לכו תראו לי מקום שכן יכול להתמודד עם הקרנות תלת מאה אחוז) לא נתקלתי בדברים חריגים.
בקיצור, אחלה מקום.
10 ד' עד לקופות? 10 ד'?!
זה מתחם שמטרת העל שלו היא קולנוע ולכן להסתובב 10 ד' במתחם ולחפש את הקופות זה המון זמן.
יצא לי להיות במתחם, אף פעם לא כדי לראות שם סרט חלילה, ומעולם לא ראיתי שם קופות, לא למטה ולא למעלה, אבל אולי זה רק אני שחושבת שהקופות צריכות להיות במיקום הכי נוח על מנת שיוכלו לקנות מהם כרטיסים.
הייתי שם כמה פעמים
אל תקשקשו, מרגע שאתה נכנס למתחם של הקניון אז יש שלטים שמדריכים אותך. וזה לא בעיה למצוא את הקופות, זה פשוט בקומה למטה ומרגע שאתה נכנס לקניון אז מקסימום דקה ואתה כבר בקופות.
זה מקום נוח לפי דעתי.
אבל ביס פלאנט רמת גן אף פעם לא הייתי אז אני צריך לדעת אם הוא יותר טוב מסינמה סיטי ראשל"צ
הקופות בסינמה סיטי ראשל"צ
בפירוש מוסתרות ונמצאות, כנראה במכוון, במיקום הכי לא נוח האפשרי – זה שבדרך אליו תצטרך לעבור על פני כמה שיותר חנויות. אותו ההגיון שמנחה סופרמרקטים לשים את הלחם והחלב בפינות הכי מרוחקות מהכניסה. אם אתה יודע איפה הן נמצאות, תוכל להגיע אליהן בריצה תוך דקה, כן. אם זה הביקור הראשון שלך שם? 10 דקות הן הערכה אופטימית. ולא, זאת לא קטנוניות.
ולי זכור שאנחנו חיפשנו נואשות דרך להגיע לקולנוע
לא נזקקנו לקופות, כי הזמנו מראש ונתקלנו באוטומט, אבל משום מה למרות שהיה המון שילוט למתחמי מזון, חנויות ושירותים, לא היה שום אזכור דמוי-הכוונה של אולמות הקולנוע.
בהמשך לתגובה שפרסמתי בכתבה על הדו-מימד...
מאחר שבשיחת טלפון ל"קולנוע הבית" שלי (=יס-פלאנט רמת-גן) הבנתי שלא מפריע להם לאבד לקוחות לשני סרטים (גרין / קפטן), צפיתי בהם בסינמה-סיטי רשל"צ.
חוויות מהביקור הראשון בקומפלקס:
א. מיקום הקופות – לא אינטואיטיבי, אבל קיים שילוט ברור ומדויק שמוביל לקופות. אני מסכים שנכון יותר היה למקם אותן ברחבה הגדולה שסמוכה לכניסה לאולמות ולא בכוך צפוף יחסית, אבל אני חושב שלא צריך להכפיש לגמרי את ס"ס. בכל זאת, אם יש נציג של ס"ס שקורא מילים אלו: אנא, נסו למצוא פתרון ידידותי יותר ללקוח.
ב. מתחם האולמות – קשה להאמין, אך הכניסה למתחם של 25 אולמות נעשית דרך דלת אחת. מאד לא נוח. מדובר בצוואר בקבוק שסובל מתכנון לקוי. בעיה נוספת היא שהיציאה מהאולמות נעשית בחזרה אל תוך המתחם של האולמות ולא החוצה אל הקניון. אמנם נתקלתי בתופעה דומה בקומפלקסים בחו"ל, אך פה מדובר בבעיה מטופשת (ראו סעיף ה' להלן).
ג. פרסומות וקדימונים- בכניסה לאולמות מופיע שלט ברור המצהיר כי ניתן להכנס למחם רק בסמוך למועד ההקרנה וכי במשך 20 הדקות הראשונות מהשעה הנקובה מוקרנות רק פרסומות. לאחר 20 דקות אלה מתחילים טריילרים. לפיכך, יפה מאד שסינמה סיטי מאפשרים לתכנן את הזמן ולהמנע מלצפות בפרסומות משעממות כקהל שבוי.
ד. איכות הקרנה – טובה מאד. בשני הסרטים לא נרשמו תקלות או בעיות. הכסאות נוחים ובשיפוע בריא. באולם 25 יש בין כל שתי שורות משטח שמזמין התייחסות כהדום. התעלמתי מההזמנה הזו באלגנטיות, אבל רשמתי אותה לפניי.
ה. חומר אנושי- רעשני, ילדותי וערסוואתי. אמנם ציפיתי לכך לאור המיקום בגבולות החיב"ר, אבל זהו עדיין מינוס ברור לקומפלקס הזה שמרחיק אותי ממנו בחזרה אל הקולנוע "שלי", למרות הבדלי המרחק. בנוסף, חלק מהקהל נוטה להשאר במתחם האולמות לאחר תום הסרט ולהשתחל להקרנות אחרות. לכן ישנו שלט שמנחה את הצופים להחזיק בכרטיס הקולנוע עד סוף הסרט. מעבר לכך, לפני ההקרנה של קפטן אמריקה עבר סדרן בין השורות, בדק את הכרטיסים של כולם והרחיק כמה שב"חים. למרבה הצער, הוא לא טרח לעשות כלום נגד נודניקים קולניים וטורדניים.
לסיכום: בשורה התחתונה יס פלאנט עדיין לוקח ביד רמה את תואר 'הקולנוע הטוב ביותר' מבין הקולנועים בהם צפיתי בארץ. אני רק מקווה שהם יקפידו להקרין גרסאות דו-מימד ולא רק תלת, אחרת הם ימשיכו לאבד הכנסה ממני.
אני לא כ"כ יודע איך להתייחס
לסעיף ה' שלך, הוא די בעייתי. אני אציין שגם בס"ס של גלילות יש הצפה של ילדים לא נחמדים, וזה במשך שנים ככה. ובשבוע שעבר בשודדי הקריביים ביס פלנט, היו בבונים צעירים מהסוג שאתה מדבר עליו, שכל מה שהם תרמו לחוויית הצפייה שלי היה תחילתו של רצון לא לבקר יותר באולם קולנוע בחיים. עד כדי כך. זו פשוט בעיה חסרת פתרון.
היא לא חסרת פתרון
הבעיה היא שהפתרון הוא, באופן המיידי, מוכנות של הסדרנים ובעלי הקולנוע להשליט סדר, ובטווח הרחוק יותר, חינוך טוב יותר, ושתי אלה מטרות שנדמה שלא יותר מדי אנשים במדינה הזו מעוניינים בהן.
בכל מקרה, אני לא נוטה לבקר באף אחד מבתי הקולנוע האלה כך שאני רק מנחשת, אבל יכול להיות שזו בעיה של החופש הגדול ולא של כל השנה.
בדיוק.
יש פתרון, רק שאני לא רואה אותו קורה. חינוך זה באמת לטווח רחוק וקשה מאוד, והשלטת סדר זה לא משהו שאני רואה קורה, בכלל, בתוך האולמות. בטח לא ע"י סדרנים שהם בד"כ קרובים בגיל לבבונים המדוברים.
והבעיה היא בחלקה של החופש הגדול, אין ספק. מצד שני, אני קיוויתי שכל הבבונים המשועממים כבר ראו את שודדי הקריביים, ואז הסתבר שגם אחרי שחצי חופש עבר וחודשיים וחצי שהוא מוקרן, הם עדיין נכנסו לשם. בעעע.
יש פתרון
הסדרן אמור להשתיק אותם. כבר קרה לי פעם שהייתי בהקרנה עם ילדים מעצבנים שדיברו כל הסרט, אחרי שכמה פעמים אמרתי להם לשתוק והם לא שתקו, קראתי לסדרן והוא השתיק אותם.
וזה גם תלוי בימים ובשעות שאתה הולך לקולנוע.
ביס פלאנט חיפה, למשל, יש את המבצע של קיץ ב-0" לתלמידים, ולהתקרב בימים שלו (ראשון ורביעי, אם אני לא טועה) לקולנוע זו משימת התאבדות.
זה לא 10 ש"ח?
ואני במקרה באתי לראות סופר 8 בדיוק שכל האולם היה מלא ילדים (יום רביעי) ובאופן מפתיע כמעט ולא הפריעו (צחקו מכל שטות וצרחו מכל דבר) אבל לא היתה בעית דיבורים או משהו בסגנון. בכלל, הילדים של יס פלאנט חיפה מאוד בשקט בכלל, ואם אתה רוצה למצוא ילדים צורחים, כדי לבדוק בגלובוס הקונגרסים בחיפה (הייתי פעמיים וזה הספיק לי למשך כל שאר החיי).
כשאני הייתי בסופר 8 אמנם לא היו ילדים מעצבנים
אך הייתה ילדה מאחורי שהפילה בטעות שקל מתחת לכיסא שלי, ובמקום לצפות בסרט ולחפש אחר כך, היא החליטה לחפש אותו במהלך הסרט (כואב לי הגב רק מלהיזכר בזה). ואפילו אחרי שהיא מצאה, היא שיחקה עם הרגליים בקופסאת הפופקורן הריקה שהיא הניחה על הרצפה.
אבל לפחות את סשן הפרצופים הזועמים שלי היא קיבלה.
ביס פלאנט נתקלתי בקהל בעייתי רק פעם אחת עד כה-
בהקרנה של שודדי 4, לפני כשבועיים. צירוף מקרים מעניין, אני מניח. האם גם אצלך הרגשת כאילו נערך בשורה האחרונה ערב כיתה של ח'2?
בקריאה מחודשת של סעיף ה' אני קולט שהניסוח היה מתנשא ובעייתי. אני מתנצל – כנראה שהעייפות בעת פרסום ההודעה גרמה לאורות להתחיל להכבות בראש שלי והאיפוק היה בין הראשונים ללכת. הנקודה שניסיתי להעביר היא שהקומפלקס בראשון סובל מסטיגמות מסוימות ושהצטערתי מאד להווכח שהיו צופים בקהל שהתנהגו באופן שמנציח אותן. לא כולם, חלילה, אבל בסביבתי הקרובה היתה שלישית נערים שצעקו כל הזמן לעבר המסך, התרגזו כשהיו בדיחות אותן הם לא הבינו ודנו בקולי קולות במה שהם יאכלו לאחר הסרט, למרות נסיונות השתקה חוזרים. יותר הצטערתי לראות שהאופן בו מתוכננים האולמות והיציאות מהם גורר צורך בכרטיסנים בתוך האולמות, שלא מנצלים את כוחם כסדרנים גם לנוכח הפרעות חוזרות ונשנות.
תכנון טוב יותר של המתחם היה יכול להפחית את המטרד, לדעתי. בנוסף, נראה לי שניתן להפחית את מספר בני התשחורת באולמות קולנוע בשעות שנוחות לאנשים עובדים, על ידי מתן הנחות כספיות (מבוססות גיל?) בהקרנות המוקדמות (אפשרות אחרת היא להגביל על פי גיל כניסה לאולמות קולנוע בהקרנות מסוימות, אך מהלך כזה עשוי לפגוע בתדמית של בעלי האולמות ובהכנסותיהם לאורך זמן).
כל פתרון יהיה חלקי או זמני, שהרי תמיד יהיו בעולם בני נוער וילדים קולניים (טוב, כמעט תמיד). כמו שאמר אפלטון על אריסטו, הנוער של היום זה לא מה שהיה פעם.
תלוי מה קורה בערב של כיתה ח' 2.
אם זה כולל מספיק רעש כדי שזוג יקבל איומים כלשהם שגרמו לבת הזוג לנסות להכניס להם שכל לראש בטענה שהם "לא יאיימו", ואז היא קיבלה איום בתגובה (משהו בסגנון "תרגיעי אם את לא רוצה פה פצצות", לא יודע למה התכוון המשורר) – אז כן, זה היה ערב של ח' 2.
כן, תמיד יהיו קולניים, השאלה היא כמה ובאיזו מידה ובאיזו צורה. יש דרך להיות סתם שובב, ויש להיות משהו-שאני-לא-יודע-אפילו-איך-לכנות-אותו.
אם אתה רוצה להיות סתם שובב, תהיה סתם שובב אצלך בבית.
אל תהיה סתם שובב בזמן סרט שאני מנסה לראות.
10 דקות זאת הגזמה פרועה.
מה הבעיה בלשאול את השומר בכניסה איפה הקופות בהנחה שזה הביקור הראשון ולא יודעים איפה?
מדובר בעיכוב של 10 שניות וכסף זה לא עולה.
למה אני צריך לשאול מישהו בכלל?
למה אני צריך לחפש בכלל קופות של קולנוע? קופות זה הדבר הראשון שאני צריך לראות כשאני בא לקולנוע.
כל קולנוע שהייתי בו בחיי (מלבד זה בדיזנגוף סנטר למעלה, וגם שם יש שילוט מצוין שפותר את הבעיה), כולל את הקופות בצמוד לכניסה, או בטווח ראייה מהכניסה לאולמות, או במקום בולט בכניסה (כמו בגלילות).
בביקור הראשון שלי בסינמה סיטי של ראשל"צ, וכתבתי על זה פה בזמנו, הבנתי טוב מאוד שהקומה התחתונה היא קניון פלסטיקי ומגעיל, ובתי הקולנוע הם בקומה העליונה. על סמך היגיון בריא שהפעלתי, עליתי למעלה בדרגנועים הנחמדים, מצאתי את הכניסה לאולמות ואת דלפק הפופקורן ושות', אבל קופות אין. רק בשלב הזה שאלתי מישהו לגבי מיקום הקופות, והוא שלח אותי בחזרה לקומה התחתונה. ולא ששם הן במקום בולט. הן בכוך הכי הזוי שראיתי, בטח כשמשווים לגלילות.
לדעתי הם פשוט רצו להרגיע את בעלי החנויות שקנו חנות במסדרון הצדדי הזה של הקניון וחשבו שאף אחד לא יגיע לשם (ובצדק), ואמרו להם – "אל דאגה, נחביא פה את הקופות, ואז כל מי שמגיע לקניון יראה גם את החנות שלכם".
אחלה חווית שירות.
במחשבה שניה,
אולי זה בסנטר למטה? אני תמיד מתבלבל ביניהם. לא משנה, זו לא הפואנטה
אני עדיין בדיעה שלי.
אני לא חושב שזה נורא כי זה משהו שעלול להציק רק בביקור הראשון ובאמת שזה לא ביג דיל. אבל כנראה שאני היחיד שחושב ככה.
בכל אופן, מילה טובה על הקניון עצמו- סניף הסטימצקי שם מעולה בעיקר בגלל שיש בו מבחר מאד מרשים של סרטי די וי די וחנויות מהסוג הזה הולכות ומתמעטות ככל שהזמן עובר לו. אני תמיד אוהב להיכנס לשם לפני\אחרי הסרט ומדי פעם לקנות משהו.
יש לי שאלה- איזה קולנוע יותר טוב?
אני גר באיזור המרכז.
איזה קולנוע יותר טוב?-
יס פלאנט רמת גן או סינמה סיטי ראשל"צ?
שמעתי שלא מזמן התפרסם איזה מאמר בעניין
תנסה אולי לקרוא אותו.
איפה המאמר התפרסם?
איפה?
המאמר התפרסם פה:
http://www.fisheye.co.il/cinemas_oron/
סליחה, מה זה האוף-טופיק הזה? לכתבה הזו יש נושא ספציפי!
(ל"ת)
לדעתי, יס פלאנט רמת גן.
(ל"ת)
מבחינתי
אחרי שחוויתי את סינמה סיטי ראשל"צ ויא פלאנט איילון, אני לא יכול ללכת לקולנוע אחר (גם אין ממש סיבה, אני 10 דקות מהסינמה ו20 דקות מהפלאנט). אחרי מושבים כאלה ומסך כזה, להצטופף שוב בקולנוע של גלובוס או רב חן פשוט לא מרגיש נכון. נקלעתי פעם אחת להקרנה ברב חן רחובות שנחשב לקולנוע טוב, ובתור פרפקציוניסט היה לי קשה להנות מהסרט במאה אחוז. בגלובוס בכלל הייתי סובל. מאז אני לא עושה את הטעות הזאת.
ונתון משעשע, הכתב מציין את אולם 6 ביס פלאנט איילון כאולם הכי טוב בארץ- זה מה שאני תמיד אומר. אני מחפש בדרך כלל את ההקרנה באולם הזה, גם אם השעה פחות נוחה לי. המסך הכי גדול, המון מושבים (16 לאורך, 30 לרוחב), ובכלל מקום עצום. ראיתי שם הארי פוטר וכשכל הקהל מחא כפיים זה הרגיש כמו איצטדיון.
מבחינתך?
לדעתך יס פלאנט רמת גן יותר טוב מסינמה סיטי ראשל"צ?
איפה אמרתי את זה?
אני חושב שהם בערך באותה רמה. מבחינת האולם וההקרנה נטו יס פלאנט יותר טוב, מבחינת האווירה והמקום אני מעדיף את הסינמה (כן זה תעשייתי עד כאב, אבל גם משוכלל ומתקדם. מגניב להסתובב שם).
אישית, רוב הסרטים שאני רואה הם בסינימה ראשון
ואני די מרוצה, נכון 5 דקות הליכה מהבית עוזרים לי להחליט לאן ללכת,
למרות שלמיטב זכרוני הפלאנט ברמת גן הרבה יותר איכותי,
אבל לא בהבדל משמעותי..
הקופות לא באמת *כ"כ* קשות למציאה, ושוב, לשאול את השומר הוא מכוון אותך, המקום גם יחסית קטן..
בסינימה גלילות לעומת זאת האולמות והשירות בכלל לא משהו..אבל עדיין יותר טוב מכל גלובוס אחר בארץ כנארה..
זה נכון
יס פלאנט חיפה הוא באמת הטוב ביותר בארץ.
הוא נמצא במרחק נסיעה של שעה וחצי מהבית שלנו, והוא שווה את זה.
(אבל אז מתעצבנים כפליים מאלה שלא מפסיקים לדבר בהארי פוטר)
+100000
(ל"ת)
כל כך מש"א
רבע שעה מביתי ואני ברקיע השביעי. כל אולם מעולה והסאונד מדהים. אגב, מה שבכתבה מוזכר לגבי פלאנט רמת גן נכון לגבי חיפה, באולמות הקטנים אני סובל מהתאורת מדרגות וביזבוז מקומות טובים, ובתלת מימד זה בכלל נורא כיוון שהתאורה משתקפת במשקפיים אז אני אני תמיד מבקש ממי שאני צופה איתו להיות ליד המעבר כדי שהוא יסתיר לי את התאורה
ועוד דבר, בכתבה מוזכרים רק שני גלובוסים אבל גם החיפאי נוראי. לפני שהעבירו אותו בשביל עוד חנויות מהגרנד קניון הקולנוע היה נחמד מאוד. מאז שהעבירו אותו למרכז הקונגרסים החיפאי זה פשוט זוועה! אפילו אלה שבמזנון לא שם ואם רוצים לקנות משהו צריך לחכות שהם יחזרו מהקניון ליד. יצא לי לראות פעם אחת בתלת מימד וההקרנה היתה נחמדה ובאינספשן ההקרנה היתה בפילם, חצי סרט היה עם פס ירוק באמצע, הקרנה לא בפוקוס והתמונה בצדדים היתה מעוותת. גם האולם צפוף, מגעיל ולא נוח בכלל. וזה עוד באולם הגדול וממה מה שהספקתי לראות באולמות האחרים זה בכלל זוועה.
לגבי הסינמה סיטי
אולמות ה-VIP זה הדרך שלהם לקחת אותך לסרט גרוע בלי שתשים לב (הם בוחרים איזה סרטים יהיו באולמות ה-VIP, בד"כ סרטים גרועים).
גרועים = סרטים זולים שהאחים אדרי מאביסים אותנו בהם.
(ל"ת)
רב חן גבעתיים - יהלום חבוי
את אוואטאר ראיתי פעמיים בקולנוע, שבוע אחרי שבוע. בפעם הראשונה זה היה בקניון גבעתיים, ובפעם השניה ביס פלאנט, וההקרנה בגבעתיים פשוט היתה יותר טובה. יותר מוארת, יותר בפוקוס, ועם קהל יותר נחמד.
אני לא יודע למה זה קורה, אבל בזמן שהאולמות ביס פלאנט מפוצצים, האולמות בגבעתיים תמיד עוד חצי ריקים. המושבים שם נוחים, המסכים גדולים, השיפוע חד, ואפילו הפוד קורט יותר גדול. החניה לא משהו, אבל לא יותר גרועה מזו של קניון איילון, וליד מוכרי הפופקורן יש מין סלון כזה שאף פעם אין זמן לשבת בו, אבל עושה אווירה ממש נעימה.
הרבה זמן העדפתי לא להמליץ על הקולנוע הזה לאף אחד, שישאר יותר מקום בשבילי, אבל אני כבר לא הולך לקולנוע כמעט, ויש לי גם חשש אמיתי שהקולנוע הזה בסכנת סגירה. אז לכו לגבעתיים, אני ממליץ בחום.
מסכים- רב חן גבעתיים מאוד מוצלח
וגם רב חן שליד הסנטר די מוצלח לטעמי, למרות ששם בכללללל אין חנייה.
ואיזה כיף לראשון
שלא רק סינמה סיטי פעיל שם, אלא גם בנוסף יס פלאנט יפתח בקרוב!
תחרות שרק תעשה טוב.
בכנות, אין ממש צורך בפלנט בראשון.
הסינמה סיטי שם מספיק טוב, והיה עדיף אם פלנט היה נפתח במקום בו כרגע אין אופציה ראויה, כמו ב"ש או י"ם.
י"ם?
(ל"ת)
כן, ירושלים.
את אומרת שיש שם בתי קולנוע טובים, או שאת סתם לא מרוצה מהקיצור י"ם?
הקיצור י"ם לא תיקני
כן, גם התקשורת משתמשת בקיצור על זה אבל בגלל שזוהי מילה אחת אז הקיצור לא נכון. שים לב לזה.
שמתי לב, אבל אתה יודע מה?
כמות המקשים הקטנים בטלפון שלי עליהם אני צריך להקיש, מעניינת אותי הרבה יותר מהקיצור הלא תקני רשמית שממילא כולם משתמשים בו.
התהייה היתה לגבי ראשי התיבות.
נתקלתי ב"י-ם", אבל י"ם זה חדש לי. אז תהיתי מאיפה זה הגיע.
שמח שהיס פלאנט הוא הקולנועים הטובים בארץ
כבר קרוב לשנתיים שיס פלאנט איילון (אני גר בשוהם וחיפה רחוקה לי) הוא הקולנוע הקבוע שלי. יש שם אולמות נהדרים, סאנוד המשובח, אווירה הנהדרת ועוד כמה דברים שתורמים להנאה מצפייה שם בסרט (ראיתי שם את 'אווטאר' ביום שזה יצא ב3D וזו הייתה חוויה). סינימה סיטי ראשל"צ גם טוב, אבל הייתי שם פעמיים וכנראה המקום עושה לי מזל רע (בפעם הראשונה הקאתי באמצע הסרט ובפעם השנייה חצי סרט התאפקתי לשירותים). בקיצור, יס פלאנט איילון הוא הפייבוריט שלי.
מסכים מאוד על יס פלאנט איילון
הקולנוע האהוב עליי ביותר, בין היתר גם בגלל שהקהל שם הוא לא של ילדים מציקים ורועשים כמו בסינמה סיטי בגלילות (שגם הוא לא רע, למרות שהאולמות הקטנים שלו לפעמים מאכזבים).
בנוגע לבנייני האומה בירושלים
מה שממש נוח בבנייני האומה בירושלים זה הנגישות שלו: ממש קל להגיע אליו מרוב המקומות בירושלים בגלל שהוא ממוקם ליד התחנה המרכזית, לעומת לרב חן בירושלים, שכדי להגיע אליו צריך לנסוע בפקקים 40-50 דקות.
אני מרגישה כזאת עולם קטן: אף פעם לא הייתי בבית קולנוע מחוץ לירושלים, ולפי מה שכתוב פה, פספסתי הרבה.
עולם אחר.
כלומר, לא מכיר את בנייני האומה, אבל אם להשוות מול כל קולנוע אחר שיצא לי לראות בירושלים, מדובר על כ-15-20 שנה הבדל בסטנדרטים.
יותר.
הקולנוע של בניני האומה מזכיר לי את קולנוע "יובל אור" במרכז המסחרי של טבעון, לפני 21 שנה.
גם ב-1957 לא תמיד היה טוב בקולנוע
יאיר רווה פרסם בבלוג שלו דבר העורך של "העולם הזה" מ-1957, שמדבר על כמה טוב התייחסו לאנשים שהלכו לקולנוע. מהתיאור זה נשמע כאילו גלובוס היו פעם מונופול
http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=7598
אולמות VIP - חם או סתם?
הבכורה של "כוכב הקופים: המרד" היא ביום חמישי הבא, וזה סרט שאני ממש מצפה לו. רציתי להתפנק באולם VIP, אבל אני לא יודע אם האולמות הללו שווים את המחיר.
כרגע, ככל שהאולם והמסך גדולים יותר וככל שיש יותר קהל, כך אני בעצם נהנה יותר מהחוויה. מצד שני, אף פעם לא חוויתי אולם VIP.
בסינמה סיטי גלילות יש שני אולמות VIP: האחד הוא יציע והשני הוא אולם פרטי. רציתי לדעת מה דעתכם, מי שהיה בהם בכל אופן, איך האולמות? האם הם שווים את המחיר? מה גודל המסך באולם ה-VIP הפרטי? אולי העובדה שהאולם הראשון הוא יציע, מפריעה באיזושהי מידה או דרך? וחשוב לא פחות, מה לגבי יחס התמורה למחיר? אני גם מניח שהחוויה בכל אחד מהאולמות עשויה להיות שונה ושהסרט לא בהכרח יוקרן באולם המועדף יותר, בתקווה ששניהם נותנים תמורה טובה.
אני הייתי ב-V.I.P של יס פלאנט חיפה
היה כיף ביותר!
זה שונה מ-VIP בסינמה סיטי? או שזה אותו דבר בערך?
(ל"ת)
זה לא VIP בגלל איכות ההקרנה
זה VIP בגלל שזה כולל כיבוד ושירותים פרטיים. אם אני זוכר נכון – אבל זה היה לפני כשלוש שנים – הרי שאולם ה-VIP הפרטי בסינמה סיטי הוא נחמד, אבל לא יותר (או פחות) טוב מהאולמות האחרים שלהם. לגבי היציע – רואים בסדר, כי זה האולם הגדול ביותר שלהם, אבל זו כבר לא הקרנה מצומצמת-קהל. מצד שני, עדיין יש שירותים פרטיים וכיבוד.
אני מבין, תודה רבה על ההבהרה.
אם כך, אני מניח שאסתפק באולם רגיל "בלבד". אני מקווה שהסרט יוקרן באולם 6 ב"יס פלאנט איילון", זה תמיד מספק אותי.
תגובה לתגובות
אז אחרי כמעט שבוע של התמוגגות מעצם העובדה שהשם שלי מופיע באייטם של עין הדג (יש!), החלטתי להגיב.
קודם כל תודה לכם, תמיד אפשר לסמוך על האתר הזה שיעורר דיון של מעבר לטוקבקים סתמיים. במיוחד תודה למי שהעיר את תשומת ליבי לדברים שהיו חסרים בכתבה – מגיבה בעכבר שטענה שאם יש קטגוריה של חניה צריכה להיות גם אחת של דרכי גישה בתחבורה ציבורית והתגובה כאן של תאום של ברווז, שהעירה את תשומת הלב לעניין הגישה לנכים. אזכור זאת לפעם הבאה (אלא אם הדג האדום יקדים אותי ויתעלה עליי ואז פשוט אגיד שהעתקתי). תודה גם לכל מי שהמליץ על בתי קולנוע שלא הוזכרו בכתבה (אבדוק בקרוב את גבעתיים). וכאן אבהיר שהתקציב שלי נגמר פחות או אחרי הביקור בצפון ובבאר-שבע ושהעורך הגביל אותי ל12 בתי קולנוע בלבד, בכל הארץ. כך נשמט שבעת הכוכבים בהרצליה, למשל. או כל הסינמטקים.
למי שחושב שהגזמתי בנוגע לקופות של הסינמה סיטי בראשל"צ – מבלי להיכנס לפרטים על למה ואיך זה קרה, בואו נגיד שעליתי וירדתי במדרגות לפחות פי שתיים מן הדרוש בביקור הראשון שלי והלכתי איזה קילומטר וחצי מיותרים. יכול להיות שזו אשמתי ושאני חסר חוש התמצאות בבתי קולנוע, מקום בו אני מבלה את רוב זמני בחמש השנים האחרונות. אבל יכול גם להיות שמשהו שם מסודר בחוסר היגיון קל. שלא לדבר על גודל הקופות שאינו פרופורציונלי לגודל המקום, אבל לעמוד בתור לקולנוע אף פעם לא באמת הפריע לי.
לגביי גלובוס בנייני האומה, הביקור האחרון שלי שם היה ב"רובין הוד". של רידלי סקוט, לא זה עם ארול פלין, אבל בכל זאת די מזמן. ייתכן שהמצב התדרדר מאז ויכול להיות שאני פשוט סלחן מדי. בתור קולנוע זמני, כך הגדירו אותו, הוא סביר בהחלט בעיניי. ואת לב סמדר אני מחבב עוד מימי הפילם, כך שכעת כשברשותם המקרן הדיגיטלי שמרגיש לי כמו אחד המעולים בארץ, אין לי מילים רעות. אבל ככה זה עם בתי קולנוע לפעמים – החוויה הראשונה נשארת איתך גם לפעמים הבאות, לטובה (סמדר) או לרעה (ראשל"צ).
לא בדקת מספיק פרמטרים
ביקורת נוספת היא שלא פירטת מספיק בנושא איכות האולם עצמו תכלס(איכות הקרנה, סאונד ומסך בקטגוריות נפרדות, נוחות מושב), בכמות הפרסומות(בטח קבוע בתוך כל רשת, אבל צריך לציין), הפסקות ומחירי מזנון.
עם זאת, אחלה כתבה לדעתי.
חבל שלא דיברו על המחירים המטורפים
מהרכטיס ועד הפופקורן – הכל יקר עד כאב.
זה לא עוזר לביקורת השוואתית
כי בכולם זה אותם מחירים מזעזעים
זה לא מדויק
המחירים דומים, אבל ההגדרות שונות. פופקורן "גדול" בקולנוע אחד יוגדר כפופקורן מיקרוסקופי באחרת. לא עקבתי אחרי הנושא בזמן האחרון, אז אני לא יכול לומר ספציפית איפה יקר יותר ואיפה פחות. זה שבכל המזנונים בכל הקולנועים המחירים יקרים מאוד – זה ברור, ידוע, קיים בכל העולם ולא עומד להשתנות.
צודק.
לדוגמה, בסינמה סיטי ראשל"צ מחיר הפופקורן זול (ביחס לבתי קולנוע אחרים, בפני עצמו הוא עדיין שערורייתי), אבל השתייה בכוס הגדולה היא מסחטת כספים מדהימה – 17 שקלים לכוס גדולה! (!!!)
אישית, כל פעם שאני הולך לקולנוע ויש בת בחבר'ה, אני מביא בקבוק שתייה או קונה בסופר על דרך…
אבל הכוס הגדולה בסינמה סיטי
היא כוֹס ע-נ-ק-י-ת לעומת בתי קולנוע אחרים, אז זה בכל זאת מסתדר עם המחירים אצל המתחרים.
אתמול הייתי בסינימה סיטי בגלילות
בהקרנה של 'קפטן אמריקה' (סרט מעולה). לא הייתי שם הרבה זמן יחסית. קודם כול, הדרך לשירותים שם הוא מבוך שנלקח מהמיתולוגיה היוונית, הקהל גרוע (חלק מההתחלה בסרט לוותה ברחשי 'שששששש') ונראה לי אחד דיבר באייפון שלו, למרבה המזל הוא עשה את זה בזמן סצנת אקשן (שהם כידוע הסצנות הכי רועשות) כך שלא זכיתי לשמוע את שיחתו השחובה של החוצפן ההוא, בנוסף, כמה אנשים שיצאו לשירותים במהלך הסרט לא שמעו בילדותם על השפן ששכח לסגור את הדלת והשאירו את דלת האולם כמעט סגורה. למרבה המזל גם הפעם, כול הדברים הללו לא הפריעו להנאה שלי מהסרט. אבל 2 מסקנות הפקתי מאתמול:
1. לסינימה סיטי ספק אם עוד אחזור בעתיד (אם כי את 'יעד סופי 5', שאני מתכנן לראות עם חבר שלי שגר בנס ציונה, אני ככול הנראה אראה בסינימה סיטי בראשון).
2. יס פלאנט שולטים ויימשיכו לשלוט.
חוץ מהמצוד אחר השירותים, עברתי את אותה חוויה לפני שבוע
וזה רק בגלל שלא ניסיתי אפילו למצוא אותם, אבל שכחת את המאבק על החניה – קודם רק על הכניסה לחניון ואז את מציאת מקום החניה הפנוי הראשון, איפהשהוא בחדרה. אני מניחה שגם אתה רצית לראות את הקפטן בשני מימדים ולא היה לך כוח להדרים עד ראשון? הקולנוע הזה פשוט זועתי, וכמוך נשבעתי שכף רגלי לא תדרך בו יותר.
לא שליס פלאנט – לרוב הקולנוע הקבוע שלי כי אני עובדת ברמת החי"ל – אין בעיות. הערב רציתי לראות את מרד הקופים, אבל כשהגענו לקניון הסתבר שיש משחק באצטדיון, וכבר בחמש לא היה מקום חניה אחד לרפואה.
בנוגע לחנייה
אני לא זה שנהגתי, אלא חבר של אבא של חבר שלי (סרטים בקולנוע אני רואה רק עם חברים), אם כי הבנתי שמציאת החנייה לא הייתה אתגר פשוט כול כך (כנראה משה אדרי והאחים לאון נורא אוהבים אתגרים ומיתולוגיה יוונית, או שהם לא יודע לתכנן דברים). בכול מקרה, לסינימה סיטי בגלילות, כפי שכתבתי, לא אגיע שוב. לסינימה בראשון (שאם אני לא טועה הוא כמו הסינימה בגלילות מכול הבחינות רק יותר גדול) אתן צ'אנס אחרון ב'יעד סופי 5'.
"משה אדרי והאחים לאון"?
למען הדורות הבאים, הבעלים של הסינמה סיטי (ויונייטד קינג) הם האחים משה ולאון אדרי.
אוי נכון
ויקיפדיה הטעתה אותי, או שלא הבנתי את הכתוב נכון.
שאלה קטנה על סינמה סיטי ראשל"צ.
שמעתי אי שם ברחבי הרשת (יתכן שאפילו פה) שיש אולם במתחם שנחשב לאחד האולמות הרגילים, אבל יש בו כיסאות בדיוק כמו באולמות ה-VIP.
באיזה אולם מדובר?
תודה רבה מראש לעונים