בראד בירד היה אחד מבמאי האנימציה הגדולים בעולם ("ענק הברזל", "משפחת סופר-על", "רטטוי"), שהתברר כבמאי אקשן לא רע בכלל ("משימה בלתי אפשרית 4"). אבל מה שהוא באמת רוצה לעשות – ומדבר על זה בראיונות כבר די הרבה שנים – זה לביים סרט בשם "1906", על רעידת האדמה שהחריבה את סן פרנסיסקו באותה שנה.
והוא באמת עומד לביים סרט עם שם של שנה, אבל זה לא יהיה "1906".
Deadline מדווחים, באופן לא רשמי בינתיים, שבירד שם את הפרוייקטים האחרים שלו בצד, בדרך לביים פרוייקט גדול בשם "1952" לדיסני. את הסרט מפיק וכותב דיימון לינדלוף, אחד מהחבר'ה של ג'יי. ג'יי. אברהמס: הוא היה אחד הכותבים של "אבודים", וגם "פרומתאוס" ו(נקודה כאובה) "הפלישה למערב". דיסני, כידוע, כבר לא עושים סרטים. הם עושים פרנצ'ייזים. אם הם מדברים על סרט גדול לקיץ, אפשר להיות בטוחים שיש להם מראש מפת דרכים שכוללת המשכונים, צעצועים וסדרת טלויזיה. אז "1952" הוא עסק גדול.
נשארה רק שאלה אחת: מה זה "1952"?
מלבד שם הסרט, ודיווחים מעורפלים על כך שמדובר במדע בדיוני, שום דבר לא ידוע עליו. האינסטינקט הראשוני הוא להתייחס ל-1952 כשנה – אבל סקירת האירועים הגדולים שהתרחשו בשנת 1952 לא מעלה אף אירוע שמתבקש לעשות עליו סרט, שלא לדבר על פרנצ'ייז (יצחק בן צבי נבחר לנשיא השני של מדינת ישראל. ליאם ניסן נולד). אולי בכלל לא מדובר בשנה. היה פעם איזה קרב מפורסם שבו השתתפו 1952 ספרטנים, או משהו? יש איזה רפרנס ברור אחר למספר הזה? או אולי זה בכלל שם קוד בלי משמעות אמיתית, והוא עוד יוחלף? ניחושים פרועים יתקבלו בברכה.
(בתמונה למעלה: בירד עושה חיקוי של ציפור).
ספקולציה שקראתי ב-IO9 (נדמה לי) היא שהסרט יעסוק
ב-Washington Flap, אירוע שבו נצפו עצמים לא-מזוהים בשמי וושינגטון באותה שנה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Washington_flap
גם אם זה נכון, לקרוא לסרט על שם השנה זה רעיון דבילי. וכמו שהבעתי את דעתי בביקורת של מב"א 4 – לתת לבראד בירד להמשיך לביים סרטים מצולמים זה רעיון עוד יותר דבילי.
אז שוב "גברים בשחור"?
אני מקווה שזה לא נכון, ושהרעיון יותר מקורי מזה.
למה בעצם?
גם מי שלא אהב את מב"א 4 חייב להודות שהבימוי נהדר. אין סיבה לחשוב שבראד בירד לא יוכל לעשות משהו טוב עם תסריט יותר "רציני". כמובן שהרבה פעמים בימאי אקשן אוהבים לדבוק באקשן, אבל יש לא מעט יוצאים מן הכלל (מישהו אמר סטיבן סודרברג?).
כי במקום לעשות סרט מצולם טוב, או אפילו טוב מאוד
האיש היה יכול כבר מזמן להביא את יצירת המופת המונפשת הבאה.
אני חושב שאני יודע למה
כי זה פשוט לא דבר קל.
לעשות סרט אנימציה לוקח בממוצע כ-3 או 4 שנים. ובעיקר אם מדובר בפיקסאר, שמוציאים רק סרט אנימציה אחד בשנה (בניגוד לדרימוורקס נגיד) ויש להם כבר ליין-אפ קבוע, זה אפילו יותר זמן.
זו הסיבה שאני בטוח שבגללה במאים כמו בירד וסטנטון החליטו לביים סרטי לייב-אקשן. כי הם לא רוצים לחכות, הם רוצים ליצור עוד סרטים.
ולעשות סרטי לייב-אקשן לוקח יותר מהר.
ובקשר ליצירת עוד יצירת מופת. בירד יכול לעשות את זה גם בלייב-אקשן, הבעיה היא שהוא עובד על סרטים עם תסריטים שנכתבו על ידי תסריטאים אחרים, הרבה פחות מוכשרים ממנו.
למה לא לתת לו לכתוב את התסריטים?
וחוץ מזה, רעיון מעולה שאנשים ברשת העלו הוא שבירד צריך לכתוב ולביים את "ליגת הצדק", אם DC אי פעם יזיזו את התחת שלהם.
אם זה סרט מדע בדיוני, לא בטוח שיש חשיבות לשנה
זה יכול לקחת אירועים כלשהם שקרו באותה שנה ולטוות עלילה בדיונית סביבם. נניח:
February 2 – A tropical storm forms just north of Cuba moving northeast. The storm makes landfall in southern Florida the next day. It is the earliest reported landfall from a tropical storm, and the earliest formation of a tropical storm on record in the Atlantic basin.
אה-הא! חשוד מאוד שהיית סופה טרופית כל כך מוקדם ועוד כזאת שגרמה למפולת! מה באמת קרה שם?
בדרך כלל, אם נותנים לסרט שם של שנה,
זה מרמז לאירוע מוכר שקרה בה. מספיק (אני מקווה) לשמוע את שמות הסרטים "1492" או "1941" כדי לדעת פחות או יותר במה הם עוסקים. אם הייתי שומע על סרט מד"ב בשם "1969" הייתי מניח שהוא קשור לטיסה הראשונה לירח. זה לא נכון בהכרח לגבי "1906" – לא יודע מה איתך, אבל אלמלא הסרט המתוכנן של בראד בירד לא הייתי מודע לכך שהיתה אז רעידת אדמה, אבל אולי באמריקה זה אחרת. אז אם הסרט לא עוסק בארוע מעניין שקרה באותה שנה, מה ההגיון בשם הזה? זה לא מושך קהל. היה עדיף לקרוא לזה "ג'וני והחייזר המגניב".
זה נכון בדרך כלל
אבל לפעמים המספר מקבל משמעות תוך כדי הסרט. למשל 300 (שרוב האנשים לא הכירו לפני הסרט), 23.
אלה לא שנים, אבל עדיין מספרים. יכול להיות שהיו מספר התרחשויות לא חשובות לכאורה שהסרט יקשור ביניהן ואז פתאום זה ייראה לך חשוב.
מה עם 1984?
כלומר, כשהספר יצא זה אמנם היה בעתיד, אבל כשהסרט יצא (בדצמבר 1984) היה די ברור שהוא לא מתייחס לאירועים שבאמת התרחשו.
ואם כבר מדברים על סרט מדע בדיוני עם שם של שנה – אני עוד מחכה שמישהו ירים את הכפפה ויעשה סרט מד"ב בהשראת השיר 39' של Queen, על אסטרונאוטים(?) שחזרו לכדור הארץ וגילו שכולם חוץ מהם הזדקנו במאה שנה. יש בזה פונטציאל לסרט מעולה.
http://www.elyrics.net/read/q/queen-lyrics/39-lyrics.html
2525, אגב, כבר הפך לסדרה טראשית וחיננית ביותר.
http://www.metacafe.com/watch/3040204/cleopatra_2525_intro/
באסה
שהוא לא חוזר לביים אנימציה. אם כי אני לא חושב ששני סרטים מספיקים כדי לקבוע שהוא אחד מבמאי האנימציה הגדולים בעולם ובכלל בסרטי אנימציה הקרדיט שייך לאולפן הרבה יותר מאשר לבמאי (עם יוצאים מן הכלל כמו ריצ'ארד וויליאמס ביש המזל)
חידוד קטן
דיימון לינדלוף היה לא סתם מכותבי "אבודים" אלא הנווט שלה יחד עם קרלטון קיוז, כלומר השואוראנר.
השאלה היא האם זה אומר עליו דברים טובים.
(ל"ת)
הוא גם כתב את ההמשכון ל"סטארטרק",
יחד עם צמד החמד אורסי&קורצמן.
שגם לגבי זה עומדת השאלה האם זה אומר עליו דברים טובים…
למה לעזאזל צירפו אותו?
אהבתי מאוד את "סטאר טרק" מ-2009, למה להוסיף מישהו שיכול רק לחרבש?
הוא כבר היה בצוות שם הסרט מ-09',
בתור אחד המפיקים ואחד מצוות ההיגוי הראשי של ההפקה.
חוצמזה, בטח יש מי שיטען שכשמצרפים אותו לאורסי וקורצמן הוא רק יכול להעלות את הרמה…
לא, זה בהחלט לא אומר עליו דברים טובים.
(ל"ת)
טוב, אנחנו עדיין לא יודעים
ואבודים, על כל פגמיה, בהחלט היתה טובה יותר מסטאר טרק הראשון אז יש תקווה שלינדלוף ישפר מעט את סרט ההמשך.
אבל אלוהים אדירים, האם ג'יי ג'יי אייברמס יכול בבקשה להפסיק להציף את הוליווד בכותבי המשנה חסרי הכשרון שלו? ובדרך גם לצאת לגמלאות בעצמו?
אני לגמרי מסכים איתך
הוא זה שגרם לצמד קורצמן את אורסי להפוך לצמד גדול כל כך ואבודים היא זו שהפכה את לינדלוף לשם חם.
אילו רק היה קורה אותו הדבר רק לכותבים מהסדרות של ווידון, הוליווד היתה מוצפת בכותבים טובים בהרבה.
השאלה היא אם אברמס אשם
או הוליווד, שהיא שוכרת אותם. הצמד אורסי וקורצמן חתמו עכשיו על איזו עסקה נוספת עם אחד האולפנים. זו כבר לא אשמת ג'יי.ג'יי.
טוב,
כבר ידוע שבראד בירד הוא במאי שיודע את העבודה. סרטי האנימציה שלו היו אדירים ו"משימה בלתי אפשרית 4" היה סרט ממש ממש נחמד. אני מאמין שהוא יודע לייצר את המיטב מהרעיונות שלו, אז בטח "1952" יהיה נחמד +.
מחכה שהפרטים יתבהרו.
אולי מדובר בסרט
על חדר רדוף רוחות במלון יוקרתי – סטייל '1408' רק גבוה יותר (ומפחיד יותר) – '1952'!
כמו ש-Shiuy אמר מעליי, נראה לי שמדובר במספר שחשוב לסרט.
אולי נגיד, זה סרט על סוכן חשאי ו-"1952" זה המספר שלו. אולי דווקא מדובר בכתובת של בית או דירה שמשחקים תפקיד חשוב בסרט. אולי זה סרט שמבהלכו הצבא האמריקאי מפעיל איזה קוד בשם "קוד 1952".
ואולי, וזאת תהיה האפשרות הכי מעניינת, הסרט יתרחש ב-1952, אבל בהיסטוריה אלטרנטיבית כלשהי?
איבדתי עניין ב- "אחד הכותבים של 'אבודים'"
כעקרון אני מנסה להימנע מכל דבר שקשור לכותבים של אבודים.
למרות שאני מאד אוהב את בראד בירד..
"אין מספיק נתונים לתשובה משמעותית"
(ל"ת)
דווקא
קרו כמה דברים מעניים בשנה הזאת:
תאוריית המפץ הגדול פורסמה לראשונה,
בריטניה הפכה למעצמה גרעינית,
נלסון מנדלה נאסר,
מחאת המאו מאו התחילה בקניה,
ערפיח הורג 4000 אנשים בארבעה ימים באסון הסביבתי הגרוע ביותר בהיסטוריה של בריטניה,
יומנה של אנה פרנק פורסם
תמרור העצור הראשון הוצב בניו יורק (!!)
הםםםם, הפוטנציאל הקולנועי…..
כשקראתי
"יצחק בן צבי נבחר לנשיא השני של מדינת ישראל. ליאם ניסן נולד", מייד עלתה לי בראש תמונה של ליאם ניסן בתפקיד יצחק בן צבי. אני רק לא בטוח איך ישתלב קו העלילה בו הבת של בן צבי נחטפת והוא יוצא להצילה בכל מחיר.
השילוב של 1952 ומדע בדיוני העלה בי אסוציאציה של תקרית רוזוול, אף על פי שהיא מתוארכת חמש שנים קודם לכן. אני מניח שקל לקשר חייזרים לארצות הברית של אותה תקופה בגלל השילוב של המקרתיזם, המלחמה הקרה והתגברות הפטריוטיזם אחרי מלחמת העולם השניה, שגם ככה העניקו לממשלה יד חופשית יחסית לעסוק בעניינים מסתוריים הרחק מעיני הציבור. ידוע כיום על ניסויים ופרויקטים הזויים למדי שנעשו במימון ממשלתי באותה תקופה, כולל נסיון לרתום אנשים הטוענים ליכולות על-טבעיות למטרות ריגול ומשפחות של סוכנים סובייטים רדומים שחיו במשך שנים כאמריקאים לכל דבר. זו בדיוק התקופה בה הייתי ממקם סיפור על ארועים שיכולים להשפיע על גורל כדור הארץ, אבל אחת הדמויות הראשיות היא מישהו שתפקידו לדאוג שאנשים לא מורשים לא יגלו על כך.
אחת הדוגמאות היותר פסיכיות לסדרת ניסויים:
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_MKULTRA
כשראיתי אזכורים לפרוייקט בכל מיני 'תיקים באפלה' ודומיהם, הייתי בטוח שמדובר בסתם עוד תיאוריית קונספירציה שגרתית. אבל לא. כלומר, אולי לא התוצאות שנטען לפעמים שהם השיגו. הניסויים עצמם התקיימו, וכאמור, היו פסיכיים.
זה לא הפרוייקט שעשו עליו את הסרט
"הגברים שבוהים בעיזים"? (וכן, זה פסיכי).
אם כבר מחפשים אסונות,
בשנת 1952 היה צונמי חזק שמחק עיר שלמה וכמה עשרות כפרים והרג כ-2,336 איש.
http://en.wikipedia.org/wiki/1952_Severo-Kurilsk_tsunami
מה שמעניין – בבריה"מ על פי מיטב המסורת הצליחו לשמור את האסון בסוד.
אסונות טבע נוספים של השנה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:1952_natural_disasters