אז איפה היינו? תקציר החודש האחרון: ינואר, בדרך כלל בעיקר חודש של נפלים, היה גדול מהרגיל בקופות האמריקאיות. נפלים בהחלט היו ("הרקולס", "אני, פרנקנשטיין", "ג'ק ריאן"), אבל בתחילת החודש "השורד האחרון" הפתיע עם פתיחה של 38 מיליון דולר; מיד אחריו, התעלה עליו "Ride Along", שפתח עם 41 מיליון דולר ונשאר במקום הראשון שלושה שבועות רצופים. שני הסרטים הגיעו כבר להכנסות כוללות של יותר מ-100 מיליון דולר. יפה להם. זה בהחלט יותר מהצפוי לחודש הזה.
אבל עכשיו הגיע סרט הלגו, וגימד את שניהם. הרעיון לעשות סרט מלגו נשמע מטופש, לפחות מאז ש"באטלשיפ" הדגים שבעצם, סרטים המבוססים על משחקים נטולי עלילה הם לא רעיון כל כך גאוני (מי היה מאמין). אבל "לגו" הופקד בידי כריס מילר ופיל לורד, הצמד שעומד מאחורי "גשם של פלאפל" ו"רחוב ג'אמפ 21", והם הפכו אותו להרבה מעבר לסרט-הפרסומת שלו כולם ציפו. אפשר היה לראות את זה כבר בטריילרים: הסרט הזה נראה כיפי נורא. ובכל זאת הוא התעלה על הציפיות. נתון: ל"לגו – הסרט" יש כרגע ציון "עגבניות רקובות" של 95%. זה דירוג ששמור בדרך כלל לסרטי אוסקר איכותיים במיוחד ולפיקסאר. בטח שלא מה שהייתם מצפים מסרט שהוא כולו פרודוקט פלייסמנט אחד גדול.
בקשר לקהל – הוא מסכים עם המבקרים. לפי ההערכות הנוכחיות "לגו" הכניס בסוף השבוע 69 מיליון דולר. זאת הפתיחה השניה בגודלה אי פעם לחודש פברואר (רק "הפסיון של ישו" הכניס יותר), ובמרחק של מיליון וקצת דולר מלהיות הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט אנימציה שאינו המשך. התקציב המדווח של הסרט הוא 60 מיליון דולר, סכום שאותו הוא כבר כיסה; תחרות כלשהי בתחום סרטי הילדים לא תגיע עד החודש הבא. בקיצור: לא משנה מה עוד יקרה בשנת 2014, "לגו" הוא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של השנה. וגם התחלה של פרנצ'ייז. הסרט השני כנראה לא יעמוד ברמה של הראשון.
במקום השני, עם כ-23 מיליון דולר, נמצא "ציידי האוצרות" ("The Monuments Men" במקור), וטוב לו שם. ג'ורג' קלוני ביים את הסרט, ודחס לתוכו שחקנים נכבדים: מאט דיימון, ביל מוריי, קייט בלאנשט, ג'ון גודמן, ז'אן דוז'ארדן ("הארטיסט") וגם קלוני עצמו. סרט עם נבחרת כל כך חזקה נשמע כאילו הוא שייך לעונת האוסקרים – ובאמת, במקור הסרט היה אמור לצאת לקראת סוף 2013, כדי להצטרף לתחרות על הפסלונים המוזהבים למיניהם, אבל אז נדחה לתאריך הנוכחי, היוקרתי הרבה פחות. היתה לכך, מתברר, סיבה טובה: לסרט הזה לא היה סיכוי באוסקרים. המבקרים מתאכזבים ממנו מאוד. אבל עכשיו כשהשוק כמעט נקי מתחרות, לפחות עבור פלח האוכלוסיה של מבוגרים בלי ילדים שההורים שלהם לא קנו להם לגו כשהיו קטנים, הסרט יכול להשיג מספרים סבירים. 23 מיליון דולר, כאמור.
במקום הרביעי, מאחורי "Ride Along", נמצא "לשבור את הקרח", סרט שאוזלים לי הסופרלטיבים כדי לתאר את הביצועים הקופתיים שלו. בשבוע שעבר דיסני גילו שרוב האנשים שרואים את הסרט הם כאלה שכבר צפו בו, וחוזרים אליו פעם שניה ושלישית ורביעית, ולכן הפיצו אותו מחדש בגירסת "קריוקי", עם מילות השירים על המסך, כדי לעודד את הקהל לשיר עם הסרט. זה עבד, כי הירידות הקטנות ממילא של "לשבור את הקרח" משבוע לשבוע הפכו לקטנות עוד יותר. הסרט הכניס כבר 368 מיליון דולר בארה"ב בלבד, ובכך עקף את "גנוב על המיניונים" וטיפס למקום השלישי ברשימת הסרטים המצליחים של 2013; בכל העולם ההכנסות שלו הן כבר מעל 900 מיליון (אבל "גנוב על המיניונים" עדיין מעליו). עוד מספר מדהים לגביו: זה השבוע העשירי ברציפות ש"לשבור את הקרח" מבלה בחמישיה המובילה. היו סרטים שבילו בחמישיה הרבה יותר זמן, כמובן, אבל זה היה מזמן, בעידנים קדומים שבהם טבלאות הקופות היו רגועות יותר ופחות קופצניות. מ-1995 ועד היום, מספר הסרטים ששהו יותר זמן מ"לשבור את הקרח" בין חמשת הגדולים הוא: 2. טיטאניק ואווטאר. וגם ההקרנה השניה בחולון היתה מלאה לגמרי.
עוד סרט יצא השבוע, "האקדמיה לערפדים", שנראה כמו שילוב של "קלולס" ו"דמדומים" או משהו, אבל מכיוון שהוא נפל חזק לקרשים עם פתיחה של 4 מיליון דולר, אני לא אבזבז את הזמן בלברר על מה הוא באמת. כישלון, בכל מקרה.
זהירות
בניית הציפיות הזאת תוביל לאבדון של כולנו
סרט הלגו
מישהו יודע מתי הוא יהיה מופץ בארץ?
הנה:
http://www.fisheye.co.il/movies/lego/
השילוב של קלולס ודמדומים...
…הוא לא הסרט ההוא שבו אלישיה סילברסטון משחקת את גרסת הערפדה של שר?
לא נראה לי שזה יקרה, אבל אם פרוזן יוכל להמשיך ככה רק עוד כמה שבועות
הוא יוכל לעבור את "גנוב על המיניונים" ולהפוך לסרט המצליח של השנה אחרי "איירון מן 3" (שאותו אין לו סיכוי לעבור), ואולי אפילו הוא יוכל לעבור את משחקי הרעב בארה"ב או לפחות להגיע למקום השני וככה בארה"ב עצמה שני הסרטים הכי מצליחים של 2013 יהיו בכיכובם של נשים, שזה בפני עצמו הוא שיא מאוד מרשים.
פיש, אמרת לי לכתוב פה,אני כותב פה.
תרגום שמות סרטים לרוסית:
ההוא עם השוטרת-גברת סוכנת סמויה
ממנטו-זכור
זיכרון גורלי-להיזכר בכל
לשבור את הקרח-לב קפוא
אינספשן-התחלה(כן,אותה הטעות)
מנועים קדושים-מנועים קדושים בע"מ
התרגום של ממנטו מעניין
כי התרגום נכון בסך הכל – ממנטו זה חלק מהביטוי הלטיני "ממנטו מורי" שזה "זכור ש(גם אתה) תמות".
יש הרבה
מת לחיות – אגוז קשה (לפיצוח)
ספרות זולה – ספרות פשע
כלבי אשמורת – כלבים משוגעים
הנוסע השמיני – זר
חטופה – בת ערובה
דווקא התרגום של הנוסע השמיני מוצלח מאד.
(ל"ת)
רק עכשיו ניזכרתי בנוסע השמיני
הנוסע השמיני 2- זרים
ככה זה גם באנגלית.אופס.
(ל"ת)
סרט לגו
זה לא סרט הלגו הראשון. יצאו מספר סרטי לגו ישירות לדיוידי של מלחמת הכוכבים (לא משהו) ושל באטמן. הסרט של באטמן הוא באופן מפתיע די מוצלח (לטעמי לפחות). זהו בעצם אוסף קטעי הווידאו ממשחק הלגו באטמן 2 עם מעט תוספת שמקשרת בין הקטעים והופכת אותם לסרט קוהרנטי. נדמה לי שאפשר למצוא את הסרט ב-VOD של הוט.
ג'יימס פרנקו עושה טומי וויסו.
אנחנו רק בפברואר וכבר יש מועמד מוביל לתואר בחירת התפקיד המוזרה של השנה. מסתבר שחברת הפקה שג'יימס פרנקו עומד בראשה, רכשה את הזכויות לספר בשם "The Disaster Artist", שהוא בעצם ספר שמתאר את הפקת סרט הכ"כ-גרוע-שזה-נהדר הידוע לשמצה "The Room", ונכתב על ידי אחד השחקנים הראשיים בו. פרנקו עצמו, כרגע, הולך לביים את הסרט, אבל אני לא אתפלא אם בקרוב נשמע שהוא גם יגלם את טומי וויסו.
http://www.deadline.com/2014/02/james-franco-disaster-artist-movie-the-room
משום מה זה הפך לאחד הפרוייקטים שאני הכי מחכה להם כעת.
אז, מה הסרט האנמציה שנמצא במקום ה-1?
(ל"ת)
אי פעם? צעצוע של סיפור 3.
(ל"ת)
לפי הטבלה הבאה
http://boxofficemojo.com/genres/chart/?view=openings&id=animation.htm&p=.htm
"לגו" במרחק של 13 מיליון מהמקום הראשון לפתיחה של סרט אנימציה שאינו המשך ומקדימים אותו לא פחות מחמישה סרטים: "מפלצות בע"מ" (פתיחה של 82 מיליון), "הסימפסונים" (74), "משפחת סופר על" (70), "מוצאים את נמו" (70), "הלורקס" (70).
זה לא 'מפלצות בע"מ' שפתח עם 82 מיליון
זה הפריקוול שלו, 'בית ספר למפלצות'.
רק חשוב לי לציין בהקשר של סרט הלגו, שציון קבוע ב rotten tomatoes ממש לא בהכרח אומר הרבה –
http://www.rottentomatoes.com/m/sharknado_2013/
בתור אחד שצפה בשארקנדו
חשוב לי להזהיר את כל חובבי הטראש: הוא לא כלכך מצחיק. הציפיות של הקונספט גבהוהות ממה שהוא היה יכול לעמוד בהם
אבל מספר הביקורות של שרקנדו מאוד קטן
ואלו שטרחו לבקר אותו הם כנראה אלו שבאמת היה חשוב להם לצפות בו – כלומר קהל היעד הטבעי של הסרט. אבל גם במקרה של ה"לגו" נראה לי שהציון קצת מטעה – על פי הטריילרים וקריאת הביקורות הוא נראה לי יושב באזור של "גשם של פלאפל", שכמעט כולם אהבו אבל אף אחד (כמעט) לא משווה אותו ליצירות הגדולות של פיקסאר. כל מה שציון גבוה מאוד בעגבניות אומר הוא שיש הסכמה שאת הסרט הזה כדאי לראות – וזה כל מה שאני צריך לדעת כשאני מחליט אם ללכת לסרט או לא.
מסכים עם כל מילה
אם תשאל את כל המבקרים שאהבו את לגו, מה יותר טוב, קשה לי להאמין שהם יגידו שלגו יותר טוב מהסרטים החזקים של דיסני ופיקסאר
זה שזה קיבל ציון גבוה בפני עצמו כעצמו, לא בהכרח אומר שהוא טוב יותר מהסרטים הגדולים של פיקסאר ודיסני. זה יותר אומר שהוא עצמו סרט טוב מאוד, אך לא ביחס לאף סרט אחר.
מה גם שלגו נמדד בצפיה הרבה יותר נמוכה יחסית ממה שמודדים את דיסני ופיקסאר, ולכן הציון הגבוה שלו.
לכן עם כל הכבוד, אני לא רואה את לגו כפייבוריט חזק לפרס האוסקר לסרט האנימציה ב2014. וכן, גם לא חזק בפרס השיר (מצטער רדפיש…).
בגלל זה יש עוד מדדים
בניגוד לשרקנדו שזוכה לאהדת 82% מהמבקרים אבל רק 35% מהקהל, לגו זוכה לאהדת 95% מהמבקרים ו93% מהקהל. בנוסף, גם הציון הממוצע של הביקורות שלו עומד על 8.2 לעומת 6.1 עבור שרקנדו (וזה כמובן בנוסף לכמות הביקורות שהזכירו).
לשם השוואה, toy story 3 שאולי נמצא בטופ של הציונים לסרטי אנימציה של פיקסאר זוכה לאהדת 99% מהמבקרים ו89% מהקהל, עם ציון ממוצע של 8.8. ככה שלגו בהחלט מתקרב בכל המדדים שלו לסרטים הטובים של פיקסאר (up, wall-e, משפחת סופר על).
אכן, הקהל הרחב לא מצליח להעריך את האיכויות של אומנות הקולנוע כפי שהיא מתבטאת בשרקנדו
המונים נבערים. אני מקווה שזה לא ירתיע את אורלנדו מלהביא את הפנינה הזאת לארץ.
אני עדיין חושב שהביקורות על הסרט הזה, הם על הסרט עצמו ולא כהשוואות לסרטי פיקסאר.
הציון הגבוה של הסרט הוא בפני עצמו.
בפני עצמו, לגו הוא סרט מצויין ואדיר. אבל אם תבקש מהקהל ומהמבקרים להחליט מה יותר טוב, צעצוע של סיפור 3, אפ, וול אי, או לגו. אני לא מאמין שלגו יעקוף אותם או אפילו יתקרב אליהם.
"לגו" עדיף על "למעלה", בלי ספק.
יש מצב שגם על "וול-אי", אם מסתכלים על "וול אי" כמכלול שמורכב מחצי סרט נפלא וחצי סרט סתמי, ובסה"כ בסדר פלוס.
"צעצוע של סיפור 3" זוכה מתוקף היותו הסרט האחרון בטרילוגיה שנמתחת לאורך שלושה עשורים וגדלה עם הקהל שלה. וגם כי הוא סרט מצויין.
קשה לי להאמין ש"לגו" יותר טוב מ"למעלה"
(ל"ת)
תאמין.
אם כי, כדיסקליימר, כדאי להזכיר שהקביעה הזאת גם תלוייה במידה בה אתה מעריך את "למעלה".
וגם, אתה יודע, שהכל סובייקטיבי.
אתה צודק.
אם כי, בניגוד לעידן דקל, אני אעשה את המנהג המטופש הזה של להוסיף "לדעתי". :-)
האמת שהויכוח הזה קצת לא שייך.
למעלה הוא יותר דרמה, ולגו הוא יותר קומדיה פרועה.
כך שכל אחד נשפט לפי הסגנון שלו.
למעלה נשפט יותר ביחס לסרטי דרמה, ואילו לגו נשפט ביחס לסרטי קומדיה.
עכשיו העניין הוא איזה סגנון כל אחד מעדיף. מי שמעדיף קומדיות ברור שיגיד שלגו יותר טוב. ומי שיותר אוהב סגנון דרמתי יאהב יותר את למעלה.
אי אפשר להשוות כאן מי יותר טוב, כי שניהם קיבלו את הציון הגבוה שלהם בז'אנר שונה.
רדפיש, אני אגיד את מה שאמרו לך כבר לא מעט פעמים פה
כשאתה מתלהב ממשהו, אתה *מתלהב* ממשהו. במקרה הזה, המשהו הזה הוא הסרט לגו. כל העולם ואחותו הבינו שאתה מתלהב ממנו, משיר הנושא שלו, מהטריילרים, מהסרטונים הקצרים שמייחצנים אותו, מהביקורות שהוא מקבל, ומהפיסת לגו שמצאת משנות השבעים בבוידעם של ההורים שלך. גם עוד לפני הטאג ליין החדש של האתר, אני מבטיח לך שאם מישהו היה מעיר אותי באמצע הלילה עם פנס לאישון ושואל – "רד פיש? הוא מתלהב מסרט הלגו?" לא הייתה עוברת מאית השנייה לפני שהייתי אצעק "כן!".
עכשיו.. אפשר לדבר על דברים אחרים..? אתה יודע, בשביל הגולשים שקצת פחות מתלהבים מזה?
אין לי מה לטעון נגדו. אני הייתי אותו הדבר בדיוק רק על לשבור את הקרח
וכשראיתי את הכתבה הזאת ( http://www.rotoscopers.com/2013/11/11/you-might-be-a-snarky-frozen-fan-if/ ) שכ"כ מתאימה לי, אני אומר שצריך לעשות גם משהו כזה מתמונות של לגו בשביל רדפיש.
נ.ב. התמונות עלולות לחשוף מעט ספויילרים. הצפיה באחריותכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
די הבן אדם לא חייב לך כלום
זכותו להתלהב מסרט שאתה לא מחבב וזכותו להתעלם מסרט השנה שלך – זה האתר שלו.
זה לא דמוקרטיה פה.
זכותך גם לבקר את זה אבל קצת יותר בעדינות בתור אורח ב"בית" שלו.
אתה צודק,
זה שדיווחתי על כך שלגו הכניס 69 מיליון דולר זה באמת מוגזם מצידי. רואים שאני מתלהב מדי וזה פוגע לי באובייקטיביות. הייתי צריך לדווח על 30 מיליון, 40 מקסימום. וגם הדיווח על הציון בעגבניות היה נלהב מדי. הייתי צריך לומר שיש לו 56%, ולעשות את זה באדישות, כדי שאף אחד לא יחשוב חלילה שאני מתלהב ממשהו. לאהוב דברים זה כל כך לא קול.
אתה יכול לאהוב את מה שאתה רוצה.
שוב, אני מעריך את האתר (אחרת לא הייתי פה כל כך הרבה זמן), אבל זוכר שלא מזמן היו אנשים שהיו מצליחים לדחוף את הנושא החשוב והמעניין שנקרא "פמיניזם" לכל דבר אפשרי? למרות שהקשר של זה היה קלוש? זוכר שיש עד היום אנשים שעושים את זה עם 'באפי' ווידון? זה נחמד שיש דברים שאתה אוהב אבל זה פחות נחמד שמדברים עליהם יותר מדי. ושוב, בעיקר בשביל האנשים שזה פחות מעניין אותם.
ולפני שתבוא עוד תגובה של גולש שאומר "זה האתר שלו – זכותו לעשות מה שהוא רוצה". אני מבין שאסור ג לאף אחד לומר מילת ביקורת על טים ברטון על זה שהוא מתלהב מג'וני דפ, ומכניס אותו לכל סרט. מי שלא אוהב את הסרטים של ברטון – פשוט שלא ילך אליהם, וכל מילת ביקורת שנאמרה עליו ועל היחס המועדף שלו לדפ היא מגוחכת וצריכה להמחק מדפי האינטרנט.
היו שני אייטמים שעסקו בסרט הלגו באתר בחודש האחרון. 2.
אם עומס מטורף כזה הוא יותר ממה שאתה מסוגל לשאת – חבל.
אני מבינה למה אתה מתכוון
וגם אני מרגישה ככה עם כלמיני סרטים לפעמים,
אבל א. הוא באמת לא הוזכר כל כך הרבה, ב. זה באמת מפתיע שיש ממנו התלהבות בקרב מי שכבר ראה אותו כי היה אפשר לצפות שזה יהיה סרט מעפן, כלומר יש סיבה לדבר עליו.
חוצמזה, אף פעם לא חשבתי להתלונן על דברים כאלה, הרבה פעמים מדברים פה המון על סרטים שלא מעניינים אותי, אז מה?
למעשה גם אותי הסרט הזה לא ממש מעניין… אולי אחרי שתעלה ביקורת מפורטת יותר אני אחליט שבא לי לראות אותו, אבל זה לא שאני מצפה לו בקוצר רוח.
אתה יכול להגיד, הסרט של הלגו נשמע לי ממש מעפן, לא מבין מה יש להתלהב ממנו, הטריילר היה גרוע כי כך וכך. זה נקרא להביע את דעתך. אפשר אפילו לדבר על זה אם מישהו שכן מתלהב מהסרט יסביר לך למה זה מלהיב אותו. אבל אני לא מבינה מה הטעם בלהתלונן על זה שדעתו של מישהו שונה משלך… מה בעצם אתה מצפה שיקרה? שהסרט לא יוזכר יותר? שדורון לא יגיד יותר שהוא מחכה שהוא יגיע? (זה די טיפשי, זה אתר ביקורות, כל הרעיון הוא שדורון מביע את דעתו על סרטים ואנחנו באים כדי לקרוא ולהגיב על זה). זה הרי לא שלא עולות כתבות בנושאים אחרים ואין דיונים בנושאים אחרים באתר. לא חסרות כתבות שלא עוסקות בסרט הזה. אז מה הבעיה בעצם?
הכל בסדר.
לא להיות עקבי וכנה זה ממש לא קול.
"ובמרחק של מיליון וקצת דולר מלהיות הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט אנימציה שאינו המשך". – החלק הזה חסר משמעות וממש מתלהב. שבוע שעבר פרסמתי ש'פרוזן' הוא סרט האנימציה המצליח בכל הזמנים, שאינו המשך וללא הוצאות מחודשות. כתבת לי שזה חסר משמעות ואני אצטט:"תוסיף עוד כמה כוכביות, וגם "פעמיים בוסקילה" יכול להיות הסרט המצליח ביותר אי פעם".
אז דורון לכתוב על 'כמעט' עוד יותר לא מעניין ובטח שלא אובייקטיבי. בנוסף, הבומרנג חוזר אליך..
בנה לך קולנוע מלגו וBOX OFFICE מלגו, (אני אדאג לדג זהב), זה יהיה סרט המצליח ביותר אי פעם.
נ.ב אל תשכח לשבור את הקופות בסוף. או רק לפרק, מה שירגש אותך יותר;)
אני מסכים עם העכבר,
ואם אנחנו כבר פה אז כדאי שגם תחליף את השטיח בבית שלך. הוא לא נוח ולא יפה. ותקרא לילדים שלך בשמות אחרים. ותחליף תספורת.
דיס-פישלייק!
או רוטן-פיש אם תרצו,
תקשיב אני מצפה לסרט הזה לא פחות מרדפיש ולכן התגובה שלך פגעה גם בי (שלא לדבר על העובדה שהסרט מאוד הצליח קופתית) נכון שלא תמיד כל הכתבות לטעמי, לפעמים כן ולפעמים לא, הגיוון הופך את האתר למעניין יותר לקהל רחב יותר. צריך להתגאות במגוון
ולהפסיק להיות אגואיסט כאילו כל העולם חייו להתאים את עצמו בדיוק לפי מה שאתה רוצה. (אני לא באה להעליב אלה רק לגרום לך להבין שפלורליזם זה דבר יפה וטוב שיש אותו כאן – ככה שאף אחד לא פוחד להביע את דעותיו..)
רדפיש, במקומך...
אם אני הייתי בעלי האתר, בהינתן התגובה למעלה הייתי מחליף את רקע האתר לכזה שעשוי מקוביות לגו, את השם ל"עין הלגו" ואת לוגו הדג ל"לגו-דג", ואז נראה למי יש תלונות…מוהאהאהא!!
'Just Sayin..
יאללה, מי יוצר את לוגו האתר בלגו?
(ל"ת)
בבקשה.
אתה מפוטר
(ל"ת)
בוסים מתנשאים וחסרי חוש הומור
(ל"ת)
יש אתר שעושה את זה
Brickify
אח אח
איפה ימי שלטון הברזל של "עין הדן" ?
שם האג'נדה הייתה ברורה ובלתי ניתנת לעירעור
עוד פרס לפני האוסקר
גילדת המעצבים האמנותיים חלקה את הפרסים שלה אתמול. בדרך כלל, לא הייתי מתעכב על פרס תעשיה זניח יחסית, אבל רשימת הזוכים הדגישה משהו מוזר שכבר הוזכר כאן בעבר.
פרס העיצוב הטוב ביותר בסרט תקופתי, הוענק ל"גטסבי הגדול". אוקיי, הגיוני. אם יש דבר אחד שהסרט הזה באמת הצליח בו, זה בהדגשת הניגודים בין משכנות הפועלים העניים לבין חיי החברה הגבוהה הנוצצים והבזבזניים. אני בטח לא אתלונן אם הוא יזכה גם באוסקר.
פרס העיצוב הטוב ביותר בסרט פנטזיה, הוענק ל"כח משיכה". אה? מילא שהקטגוריה מתעלמת מחלוקה בין מדע בדיוני ופנטזיה. בסדר, בחירת שם לא מתאימה לכל עיצוב שאינו מבוסס על העולם האמיתי. אלא שכח משיכה מבוסס על המציאות. הוא מתרחש בהווה ומתבסס על טכנולוגיה שקיימת במציאות. נכון שיש שם כמה צרופי מקרים לא הגיוניים, אבל העיצוב מבוסס לחלוטין על המציאות וההווה.
פרס העיצוב בסרט עכשווי הוענק ל"היא". פה אני באמת מתחיל לתהות אם חברי הגילדה טורחים לצפות בסרטים, או רק בתמונות סטילז מתוכם כדי להתרשם מהעיצוב עצמו. נכון ש"היא" מתרחש בעולם דומה לשלנו, אבל זה סרט עתידני והעיצוב בהתאם, מנסה להראות כמו המשך האבולוציה של הארכיטקטורה המודרנית. מה זה ההגדרות המשונות האלה לעכשווי ופנטזיה?
הימור שלי: פרוזן בדרכו להיות סרט האנימציה הרווחי בהסטוריה (בארה"ב)
לא בסיבוב הזה, כנראה, אבל מתישהו בעתיד.
את נמו הוא יעקוף כנראה כבר בעוד כשבועיים, מה שישאיר לו לטפס מעל שני הרים גבוהים במיוחד:
צעצוע של סיפור 3 ומלך האריות.
כרגע, עם 369 מליון, הוא לא מאוד רחוק מצש"ס 3 (415 מליון) ומה"א (423 מליון), ותיאורטית הוא יכול לעקוף אותם תוך חודשיים שלושה. אבל לא סביר שהוא ישרוד כ"כ הרבה, ולכן אני מהמר שהוא יעצר על קצת מעל 400 מליון.
אבל זה רק אומר שלדיסני תהיה סיבה טובה לשחרר אותו מחדש בעוד כמה שנים, כמו שהיא עשתה עם כל הקלאסיקות שלה (ממלך האריות ועד נמו). זה בטח יהיה עם איזה גימיק מטופש, כמו גרסת קראיוקי, גרסת 4DX או גרסת בוא-נקפיא-את-האולם-כדי-שהצופים-ירגישו-בתוך-הסרט.
הגרסה הזו לא תהיה הצלחת ענק, אבל היא גם לא צריכה להיות. המטרה שלה היא בסה"כ להכניס עוד 15-20 מליון, כדי להקפיץ את פרוזן מעל שתי המשוכות הנותרות. ואת זה היא תעשה כמעט בוודאות.
*הכל כמובן מתייחס לטבלה האמריקאית.
הממ... ועכשיו רק קלטתי
שיש בפסגה את שרק 2 עם 441 מליון. משום מה שכחתי ממנו.
זו פסגה שיהיה יותר קשה לכבוש, אבל זה עדיין אפשרי.
עזוב את ארה"ב
בסוף שבוע האחרון, 'פרוזן' עשה 53 מיליון בכל העולם. הכנסות עומדות על 913 מיליון. נשאר לו 74 מיליון לעבור את 'מלך האריות' (כולל ההוצאות המחודשות שלו). בסין הוא רק שוחרר בסופש האחרון. ההימור שלי שעד סופ"ש הבא הוא עוקף את מלך האריות, סוף החודש שובר אתצ המליארד. וחודש הבא שישוחרר ליפן (15 במרץ), הוא עתיד לעקוף את 'צעצוע של סיפור 3' (1063) ולהיות סרט האנימציה המצליח בכל העולם ומרכיב ל10 הסרטים המכניסים בכל הזמנים.
אתה אומר בעצם שהשבוע הוא עלה ב53 מיליון ושבוע הבא הוא יעלה ב70 מיליון??
קצת לא הגיוני. הרווחים או לא זזים או יורדים. ובהתחשב שכמות הזמן שהוא כבר מככב במסכים אז הוא כבר בתהליכי ירידה.
בסוף שבוע הקודם הוא העלה בערך 50 מיליון דולר. השבוע הוא שוב העלה 50 מיליון, הסיבה לכך שהסכום לא ירד היא הפתיחה של סין.
כך שיש מצב שבסוף שבוע הבא הוא יתקדם רק ב40 מיליון פלוס מינוס. ולכן אין מצב שהוא יעקוף את מלך האריות כבר בשבוע הבא.
אבל, אפילו אם נוריד לו 10 מיליון ברווחים בכל שבוע, הוא עדיין יוכל לעקוף או להיצמד למלך האריות תוך שבועיים.
ולדעתי תוך 3 שבועות, לכבוד טקס האוסקר, לשבור את הקרח יעקוף את המיליארד.
לגביי השאלה אם הוא יעקוף את צעצוע של סיפור 3.. אני לא מחשב את האופציה של 'בטח יקרינו אותו שוב בעתיד'. זה הגיוני אבל נכון גם לגביי צעצוע של סיפור 3 עצמו.
אבל כיום, יחד עם הרווחים שיכולים להגיע מהיפנים, יש ל"לשבור את הקרח" את ההפשרות לעקוף את "צעצוע של סיפור 3", אבל גם אם הוא יעקוף וגם אם לא, ההפרש בניהם יהיה משהו זעום של 10-20 מילון דולר למעלה או למטה.
הבנת הנקרא
סופ"ש האחרון – השבוע שהיה. 8.2.
סופ"ש הזה – השבוע שמתקרב. 15.2.
סופ"ש הבא – השבוע שיבוא אחריו. 22.2.
הווה אומר בשבועיים הוא יעשה את ה70 מיליון.
עוד סיבה, שאני חושב שהסרט עתיד להכניס כ"כ הרבה למרות שעבר זמן רב. היא שמאז שדיסני עברו לתלת מימד עם הCGI, הם יותר קרובים באנימציה שלהם לאנימה היפנית והסינית (עיניים מאוד גדולות וכדו') כגון: אווטאר/ פוקימון ויותר קל להם להתחבר. ושיש סיפור טוב מאחורה אז בכלל.. בלי יותר מידי סטריאוטיפים, בצפון קוריאה הסרט עשה בשבועיים 44 מיליון. הסינים במצב 'FROZEN' של ממש ואני מניח שזה הקשה עליהם לצאת בשבוע האחרון. נראה מה יהיה שבוע הבא..
*צפון* קוריאה? אתה בטוח...?
(ל"ת)
לא בצפון קוריאה. ארצות הברית לא שולחת לשם כלום. הם מסוכסכים.
אבל הוא בטח מתכוון לדרום קוריאה. הם הרוויחו כבר כמות של 58 מיליון דולר.
כמעט הרווחים הגדולים ביותר ממדינה זרה, היחיד שעוקף אותם הוא בריטניה עם 60 מיליון.
ממש לא, - תיקון טעות, דרום קוריאה.
(ל"ת)
ג'וני בי גוד
ג'וני דפ ו(אולי) טום הארדי יככבו בסרט "Black Mass" על הגנגסטר ג'יימס בולגר. הסרט יבויים ע"י סקוט קופר ("אחים בדם").
וויל סמית' לא עומד לחזור לסרט ההמשך של "היום השלישי", אבל כנראה שהוא עדיין יקרה. כרגע תאריך היציאה של הסרט הוא 1 ביולי, 2016.
ובפינת ה WTF – ג'ון טרבולטה ידבב את הדמות המצויירת Gummy Bear.
הנרי ג'וסט ואריאל שולמן, הבמאים של "קטפיש", יביימו את הסרט "Nerve" שמבוסס על ספר. הסיפור הוא על משחק "אמת או חובה" שמשודר ברשת.
ולסיום, גרסת 60 שניות ל"500 ימים עם סאמר" שהוכנה ע"י עבדכם הנאמן בשביל תחרות של ג'יימסון ואמפייר.
נ.ב. המלצת מסך קטן – למי שטרם רואה, מאוד מומלץ לצפות בסדרה "בלש אמיתי" של HBO. גם כדי לראות את מת'יו מקונוהי ו-וודי הארלסון בתפקידים אדירים, וגם כי בערך כל דבר בסדרה הזאת אדיר, במיוחד הצילום. (בסוף הפרק האחרון ששודר יש שוט אחד ארוך של בערך 10 דקות שהמילה היחידה לתאר אותו היא "וואו").
עמדתי לשאול "איזה מה-Gummy Bears הוא עומד לדבב?" ואז הבנתי שזו לא עומדת להיות גרסה קולנועית לסדרת הטלוויזיה משנות ה-80.
והבנתי גם שאני מזדקן. את הסדרה הזאת שידרו באותו עשור שבו הערוץ הראשון שידר את הסרטים בכיכובה של ההיא מהאייטם בעמוד הבית.
שידרו אותה, או סדרה אחרת בשם "דובוני אכפת לי", גם כשאני הייתי זאטוט.
בערוץ שש, לפני כ-12 שנים. שידרו גם סרט או שניים של ה… אמו. איך אומרים "פראנצ'ייז" בעברית? זיכיון?
"דובוני אכפת לי" זה משהו אחר לגמרי.
"הגומונים" היתה סדרה מאאאגניבה, עם דובונים ששותים שיקוי שגורם להם לקפוץ. והיו להם עגלות על מסילות מתחת לאדמה (סטייל אינדי2), ופתחים סודיים וכל זה!
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%92%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D
אה, והיה להם את שיר הפתיחה הכי מגניב בעולם, גם אם הוא באנגלית ולא הבנו כמעט כלום:
https://www.youtube.com/watch?v=z3TgSOhdqQk
הו, אייטיז. אייכן?
"הגומונים" היא גם סדרה שעשתה היסטוריה, לפחות בשני מובנים
היא היתה הפקת האנימציה הטלוויזיונית הראשונה של דיסני (דיסני הפיקו תכנים מצולמים לטלוויזיה במשך כמה עשורים לפני-כן, וכמובן ששידרו בטלוויזיה גם תכנים מצוירים של דיסני – אבל מדובר היה בהפקות קולנועיות במקור). והיא היתה גם סדרת האנימציה האמריקאית הראשונה, למיטב ידיעתי, שהפיקו לה פרק שאפשר להגדיר כפרק סיום – כזה שאשכרה סוגר חלק גדול מהעלילות המתמשכות שהוצגו בה.
צפיתי בקטע מהסדרה ביוטיוב.
נדמה לי שכן צפיתי בה בילדות, אבל אולי זה זיכרון כוזב. על כל פנים, ברור שלא מדובר ב"דובוני אכפת לי".
אם כבר התחרות של אמפייר וג'יימסון
שווה לתת אזכור לסרט של לי להב האלילה, שחברה לתום טרגר ואורן מנדזיטסקי ויצרה גרסת 60 שניות ל"כוח משיכה" שפשוט קורעת מצחוק.
לג'ון טרבולטה יש כבר נסיון בדיבוב אחרי שהוא דובב את בולט
זה עדיין לא מרגיע כל כך.
ובדיוק קראתי בפייסבוק של סטיבן קינג שקארי פוקנאגה שביים את כל הפרקים של "בלש אמיתי" עדיין מפתח את "זה". אז יאיי על זה שהפרויקט עדיין לא מת.
"קארי" מביים את "זה"
איך לא חשבו על הקרוסאובר הזה קודם?
פישלייק על 500 ימים עם רייצ'ל
(ל"ת)
חשוב מאוד שתתיחס לזה פיש, הגיע הזמן לשינוי והבנה במדיום הקולנוע לטלוויזיה וכאן אחת מן הדוגמאות :
פיש,
הרבה פעמים אני מקווה שאתה גם תקשר בין הסרטים שמתרחשים בהוליווד לבין הסדרות שמוציאות הרשתות במקביל(או בפחות או יותר אותה מסגרת של זמן).
מקונוהי כבר לפני חודש וחצי, זמן מה לפני צאת הסרט, יצא לאקרנים הסדרה "בלש אמיתי" (שגם עליה ניתן לפרט מפה עד הודעה חדשה). כל פרק הוא ו וודי הרלסון נותנים שם את הופעת חייהן שלא היו מביישות 90 % מהשחקנים בהוליווד ב100% מהסרטים שהם שיחקו.
כל פרק הוא טעימה נדירה ומבוא לכתיבה קולנועית בפני עצמה עם שוטים גאוניים בהרבה מכללי הצילום (אובר דה שולדר, בלתי נגמרים, זוויתיים ועוד…) וכישורי משחק של שתי הדמויות הבלתי נגמרות בין שני פרקי הזמן.
מקונוהי כובש ומשכנע גם בסרט וגם בסדרה הנהדרת ואני חושב שממזמן הגיע הזמן לעבור למסך הקטן שכבר תופס יותר נפח ואתגר מהמסך בגדול.
קלסי גרמר, קווין ספייסי, קווין בייקון, שון בין, לאנה לאנג (ועוד הרבה דמויות נדירות שצריכות אוסקר רק על התמדה ומשחק בסדרות כמו אנדרו לינקולן, בריאן קרנסטון, זאקרי אקווינטו ועוד..)
צריך להתחיל להיווצר ניתוח מקביל ויותר מוערך מהמדיום הנוסף! תקדים את המאוחר (לדעתי :) )
יור'ז טרולי
מתן
טלויזיה היא קולנוע
כשעין הדג הוקם, הוא היה אתר על קולנוע. לא על טלויזיה. הגישה היתה נורא פשוטה: טלויזיה יכולה להיות סבבה בפני עצמה, אבל אנחנו לא עוסקים בטלויזיה אלא בקולנוע. או בקיצור, לא מדברים על באפי.
המצב מאז השתנה. היום ההבדל בין טלויזיה וקולנוע לא גדול, ולפעמים לא קיים. סרטי קולנוע יוצאים ישר ל-VOD, סרטי טלויזיה מוקרנים גם בקולנוע, ויותר חשוב, רמת ההפקה בחלק מהפקות הטלויזיה זהה או גבוהה יותר מסרטי קולנוע רבים. אין שום סיבה שנובעת מאיכות החומר שבגללה ל"משחקי למות מרעב" מגיעה התייחסות באתר, אבל ל"בלש אמיתי" לא.
הסיבה שזה לא קורה היא טכנית. בפורמט הנוכחי של האתר אני כותב את התכנים שלו, ואני כמעט שלא רואה טלויזיה. אני לא יכול לפרסם ביקורות על דברים שלא ראיתי. מילא, אפשר לנהל באתר דיונים גם בלי ביקורת שלי: אפשר לפתוח "דפי סרט" לתכניות טלויזיה. אבל יש פה בעיה של פורמט: לפתוח דף לכל סדרה? האם הדיון בכל העונות של "שובר שורות" צריך להיות מרוכז בדף אחד? הוא יהיה עמוס במידה בלתי אפשרית. אז דף לכל פרק? אין סיכוי, ממילא אני בקושי עומד בעדכון התאריכון של סרטי הקולנוע. חוץ מזה, יש אלפי תכניות טלויזיה. לפני מה קובעים למה מגיע דף סרט ולמה לא? האם בקטגורית "בימוי" צריך לכתוב את שמותיהם של כל הבמאים שביימו פרק כלשהו של הסדרה? שלא לדבר על קופת השרצים של משטרת הספוילרים ברגע שנכנסים לתחום הטלויזיה: ברור שצריך להזהיר מפני ספוילרים, אבל לא רק לסדרה, אלא גם לפרק ספציפי. ואם אתה מספיילר את הפרק הלא נכון צריך להזיז או למחוק או לברר מה בדיוק קרה איפה ובהההההה!
בקיצור: הייתי שמח להפוך את עין הדג לאתר על קולנוע וטלויזיה, אבל זה מחייב שינוי פורמט של האתר בקנה מידה שאני לא מסוגל לבצע כרגע. אבל אני בהחלט מכיר בכך שהטלויזיה היא מזמן כבר לא "פורמט נחות". ואני לא מתחייב שלא יתפרסמו כאן ביום מן הימים גם תכנים שקשורים ליצירות טלויזיוניות.
חוץ מזה, מי שרוצה לדבר ולקרוא על טלוויזיה
מוזמן להגיע אל קפה+טלוויזיה. האתר הכי רציני שיש היום על טלוויזיה, כולל בלש אמיתי.
זה מעניין אבל שבלוגי קולנוע כמו באדאסס דיגסט וסלאש פילם מפרסים דברים גם על טלוויזיה
בלי למצמץ, למעשה ראיתי לא מעט תלונות ב*תגובות* שלהם על זה (פה זה הפוך) אבל לבעלי הבלוגים לא נראה שזה מפריע.
הנקודה שלי היא שזה לא צריך להיות משהו שחושבים עליו יותר מדי, לדעתי פשוט צריך לאפשר דיונים על סדרות אבל שהאתר עדיין יהיה מוגדר קודם כל כאתר קולנוע ולכן הכתבות הן בעיקר לקולנוע, ורק במקרים חריגים אם תרצה תפרסם אולי משהו שקשור לטלוויזיה.
המממ..
http://www.fisheye.co.il/cowboy_bebop/
למה שלא רק תניח את זה כאן?
(ל"ת)
המממממממ...
http://www.fisheye.co.il/%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%92%D7%99/
גחחחחחחח
http://cdn.backyardchickens.com/a/a2/a259ea15_Picture242.jpeg
(מה שאני אוהב באתר הזה זה את הדיונים האינטליגנטיים).
במסגרת שבוע ה"הבאת את זה על עצמך"
הגיע הזמן שתעשה חשבון נפש.
זה לא אני שהתחלתי לדבר בנהמות.
זה היה או למחוק את ההודעות האלה, או תרנגולת במריצה.
צודק.
*הולך לעשות חשבון נפש*
טריילר ל-The Rover ואיזה הרהור.
http://www.youtube.com/watch?v=P7C95zhu7yA
לא יודע מי שמע עליו ומי לא, אבל בכל מקרה, מדובר באחד הסרטים שאני הכי מחכה להם השנה. למה? בגלל שהבמאי-תסריטאי הוא בחור בשם דייוויד מיצ'וד, שלפני 4 שנים ביים את "ממלכת החיות", אתם יודעים, סרט הפשע האוסטרלי המדהים שאיכשהו חלף מתחת לרדאר פה בארץ, ועדיין ייצא לחו"ל את ג'קי וויבר, ג'ואל אדגרטון ובן מנדלסון שפתאום מופיעים בכל דבר. מדובר באחד הסרטים הכי מרשימים שראיתי בשנים האחרונות, ואני חושב שמדובר, אחרי "הרשת החברתית", בסרט האהוב עליי ב-2010, וזאת שנה שכללה יצירות מופת כמו "התחלה", "127 שעות" ו"צס"ש 3". אז כן, הטריילר לא מוסר הרבה יותר מ"זה סרט על שממה פוטס אפוקליטית אוסטרלית", אבל בחיי שאני סומך על מיצ'וד בעיניים כמעט עצומות.
ובכל מקרה, זה לא העניין היחיד שאני רוצה לדבר עליו בגלל הטריילר הזה, אלא נושא אחר (שלא אני חשבתי עליו, אלא הייתה זאת גרייס רנדולף מהערוץ הנהדר Beyond the Trailer שהפנתה את תשומת ליבי אליו): כפי שחלקכם שמו לב, מלבד גאי פירס משחק בסרט הזה גם רוברט פטינסון. עכשיו, כדי שלא יהיו אי הבנות לגבי הגישה שלי אליו, גם לדעתי הבחור היה ממש גרוע בדמדומים. ממש גרוע. ועדיין, אני מתחיל לחשוב לפתע שהבחור צועד בצעדיו של לאונרדו דיקפריו. כן, תחשבו על זה, גם לדיקפריו הייתה תקופה ממש אחרי טיטאניק שבה הוא היה אליל כל הנערות בעולם, וחייבים להודות שהרבה מהרווחים של הסרט הגיעו מילדות בנות 14 שרצו לראות את ליאו על המסך. ואז, דיקפריו ניסה כמה שיותר להרחיק את עצמו מהתדמית הזאת. הוא ניסה לצאת מהגבולות האלה, ובהתחלה זה הלך לו ממש גרוע – השיא היה "החוף" של דני בויל, וזה לא היה סרט טוב במיוחד (בלשון המעטה). ועדיין, בסופו של דבר הוא מצא את המסלול הנכון, לדעת רבים, כשחבר לספילברג וסקורסזה וכו'.
ופטינסון? משום מה יש לי תחושה שהוא באמת מתחיל ללכת במסלול דומה. הרי באותה שבה הוא סיים עם דמדומים, יצא "קוסמוספוליס", שגם הוא היה מאוד לא משהו לפי הרבה דעות (אבל לפחות לא ברמה של החוף). ועדיין, זה היה בערך הדבר האחרון שאפשר לצפות מהערפד המנצנץ והבוהה, שפתאום הוא יילך לעשות סרטים עם במאי כמו קרוננברג. בדיוק כמו דיקפריו, התחלה די מקרטעת. ועדיין, נראה שסרטים כמו The Rover יהיו שלב המבחן שלו, מעין כנופיות ניו יורק או תפוס אותי אם תוכל שכזה. אולי.
אני יודע, ההקבלה הזאת בין דיקפריו לפטינסון לא נכונה במאה אחוז, אפילו לא קרובה: לפטינסון אין איזה מקביל ל"מה עובר על גילברט", כלומר, סרט והופעה שהעידו על איכות מצידו לפני ההפיכה לאליל נערות. אבל אני גם לא חושב שההשוואה הזאת מתיימרת להיות מדוייקת במאה אחוז. זה רק ציון של כיוון כללי ושל האפשרות שיום אחד אולי יצאו מלא ביקורות על איזה סרט, ואחת הנקודות המרכזיות בכל הביקורות האלו יהיו "וואו, מי ידע שהערפד המנצנץ מדמדומים יכול לשחק ככה?". כמובן, לא בטוח בכלל שזה יקרה, אבל לפי איך שהדברים נראים כרגע, אני באופן אישי לא אהיה מופתע במיוחד אם זה יקרה.
אני לא יכול לחשוב על שחקן אחד שנשאר לאורך זמן במסגרת של "אליל נעורים"
לרוב התדמית הזאת נבנית מתפקיד אחד או שניים, והשחקנים האלו פוזלים בסופו של דבר לתפקידים יותר איכותיים. גם כוכבי קומדיה/סרטי קיטצ' רומנטיים טהורים כמעט וכבר אין (הכי קרוב שאני יכול לחשוב עליו כ"חתיך קלאסי'" מהשנים האחרונות זה צ'אנינג טייטום, וגם הוא מתחיל לפזול ימינה ושמאלה). אפילו כוכבי אקשן טהורים כמעט שאין.
ראפ VS רוק
טריילר לסרט ההמשך של "הטיהור". הראשון היה די מטופש, אבל זה נראה…טוב יותר? אולי. בכל מקרה, זה נראה מעניין יותר, יותר "כללי" מהסרט הראשון, בו התמקדו רק בבית אחד. יצא לי לרפרף על התסריט – טיוטה שלו, לפחות – וגם אם זה לא יהיה טוב בפני עצמו, זה בהחלט נראה שיפור מהראשון (התארחתי לפני כמה חודשים אצל קרובי משפחה בלוס-אנג'לס ואחד הם הוא אחראי לוקיישנים ^^ זה הימד"ב שלו).
ג'ון סינגלטון – הבמאי של "2 מהיר 2 עצבני", "חטיפה" וכו' – יביים סרט על חייו של טופאק.
אולפני Open Road רכשו את זכויות ההפצה בארה"ב ל"רוק בקסבה"! מה? לא, לא הזה עם האינתיפאדה. הסרט הזה הוא קומדיה מקורית על מנהל להקות ותיק שעושה סיבוב באפגניסטן עם הלקוחות האחרונים שלו. לאחר שהוא מוצא את עצמו נטוש שם, הוא מגלה בחורה עם קול מדהים ומחליט לעזור לה לנצח ב"כוכב אפגני" (הגרסה המקומית של "אמריקן איידול"). הקאסט המרשים כולל את ברוס וויליס, ביל מאריי, קייט הדסון, זואי דשאנל, דני מקברייד ושאיה לבוף (לפני שהוא ירד מהפסים).
ולסיום, פספוסים מהסרט של "לגו". הצפייה על אחריותכם כמובן, לדעתי זה לא ממש מספיילר. וזה כנראה הדבר הכי טוב בינתיים שראיתי מהסרט הזה.
מסכן ג'ון סינגלטון.
פעם הוא היה ידוע בתור דברים כמו הבמאי הכי צעיר אי פעם שהיה מועמד לאוסקר, או הבמאי השחור הראשון שאי פעם היה מועמד לאוסקר… והיום הוא ידוע בזכות מהיר ועצבני ואיזה משהו עם טיילור לאוטנר. מסכן.
למען ההוגנות
גם הסרט שעליו הוא מועמד לאוסקר הוא לא ממש פנינה קולנועית. הוא אפקטיבי ונחמד, אבל העובדה שהוא היה מועמד וספייק לי לא זה מטורף ( לא באותה שנה ספציפית. בכלליות). ספייק לי, לפחות בסרטיו הראשונים, מציג חזון הרבה יותר מעניין ומאתגר מהסרט של סינגלטון ולמרות ששניהם לא ממש נמצאים בתקופות הצלחה מסחררות, ספייק לפחות עוד מנסה לעשות סרטים ייחודים ( כן, הוא בדיוק עכשיו התרסק עם שבעה צעדים, אבל הסרט הבא שלו הוא סרט במימון המונים על ערפדים שחורים או משהו בסגנון) בעוד שסינגלטון עשה כמעט אך ורק סרטי מיינסטרים.
ולמרות כל זה, עם הליהוק הנכון, אני אצפה לסרט של טופאק. אני לא מספיק מכיר שחקנים שחורים אבל אם יביאו מישהו ברמה של מייקל בי ג'ורדן – זה יהיה נהדר.
ודיברת כל כך הרבה על רוק בקסבה, לא יכלת ( הכובען, לא שנאוצר) להזכיר את השם של ברי לוינסון? אז הוא לא עשה שום דבר פופולרי בזמן האחרון, אבל איש הגשם עדיין נחשב קלאסיקה, לא? ( ולכשכש בכלב. ובוקר טוב ויטנאם, ודוני בראסקו.)
לא ראיתי את הטיהור הראשון, אבל ההתרשמות מהטריילר שלו היא שהוא לקח קונספט ( מפגר לחלוטין ומופרך אבל עדיין ) מעניין אבל לא חקר אותו אלא השתמש בו כדי לספר עוד סיפור פלישת-ביתים נורמלי. אז העובדה שכאן לפחות מתייחסים לנושא נראה שיפור. ( ושוב, אני מדבר מההתרשמות, מישהו ראה את זה ויכול לאמת/להגיד שאולי כדאי לי להפסיק לשלוף דברים בלי שום הוכחה?)
דוני בראסקו זה של מייק ניואל
(ל"ת)
9 הסרטים המועמדים לאוסקר- עשויים מלגו!
http://movies.yahoo.com/photos/the-9-best-picture-nominees-recreated-as-lego-movies-1392309271-slideshow/
וואו, משהו מוזר עובר על שאיה לה-באף...
הוא התחיל לעשות תערוכה בה אנשים יכולים לפגוש אותו פנים אל פנים ולדבר איתו, בלוגר אחד הצליח להחדיר לשם מצלמה ולדבר איתו, וזה די קשה לצפייה (בעיקר שהבלוגר מנסה בכוח להצחיק ולהיות מניאק):
http://www.youtube.com/watch?v=_6rDDZioHoM
אני מאוד מקווה בשביל לה-באף שמדובר במשהו בשביל סרט, כמו הסרט המוקומנטרי של חואקין פיניקס, ומדובר בתרגיל ולא יותר, אחרת הייתי מתחיל לדאוג לשלומו.
אמא של פרשס ודוקטור ברק בטריילר מרגש מאוד לסרט חדש
שנראה כמו הכלאה בין טיילר פרי לגרג אראקי:
http://vimeo.com/86641697
יהיה לאלמנה השחורה סרט סולו (קריאות שמחה)
קווין פייג' טוען שהסרט יגיע אחרי הנוקמים, כנראה יהיה הסרט השני בשלב ג של הנוקמים מאחר והסרט הראשון יהיה אנט מן. הידיעה הזאת כמובן מאד משמחת מפני שהאלמנה השחורה היא דמות נהדרת וגם מפני שהגיע הזמן שיהיה סרט סולו על גיבורת על (קאטוומן עם האלי ברי לא נחשב). נוסף על זאת הכריזו לאחרונה על עוד סרט סולו של גיבורת על, סרט על וונדרוומן. סוף סוף הוליווד הפנימו שגם לנשים מגיע ייצוג בסרטי קומיקס, ולא רק בתור דמות משנית.
יהיה לאלמנה השחורה סרט סולו אולי מתישהו
או במילים אחרות, שום דבר לא השתנה.
ממש עצבנה אותי הכותרת הזאת ב-Variety – מה שאמור להיות אחד משני הפרסומים הכי רשמיים ומכובדים בעולם הבידור יורד לרמה של לינק-בייט עלוב. הכותרת היא "מארוול מפתחת סרט של האלמנה השחורה". הטקסט שבתוך הכתבה לא דומה לזה בכלל. המשפט האמור הוא זה:
"The notion of exploring that even further in her own film would be great, and we have some development work with that."
זה נשמע כמו "אנחנו הולכים לעשות עליה סרט"? לא, זה או דון פיאנו. ידענו אתמול שהאפשרות שייצא סרט של האלמנה השחורה בשלב כלשהו קיימת, ואנחנו יודעים את זה גם היום. האמירה הזאת לא משנה שום דבר, וחדשות זה לא.
תכלס, אני לעשות סרטים כאלו הם הימור ענק.
נכון שחתמו עם גל גדות חוזה על 3 סרטים שבניהם גם סרט שבו תככב וונדרוומן, אבל זה לא אומר שבסוף זה יבוצע.
תכלס רוב הקהל הצופה בסרטי גבורי – העל הם גברים. ולכן גם הדמויות הראשיות הם בהתאם – סופרמן, באטמן, איירון מן וכו', כולם גברים.
עד כמה באמת יהיה ביקוש ורווחים בקופות לסרט גיבורי על שבו יש גיבורה ראשית ולא גיבור.
זה הימור ענק, ואין לי מושג איזה אולפן סרטים יקח עליו את זה.
אני חושבת שמשחקי הרעב הוא תקדים די טוב.
יש לו גיבורה נשית, שזה סיכון, אבל הוא מבוסס על פרנצ'ייז מאד פופולרי ומככבת בו שחקנית מאד אהובה. לאלמנה השחורה יש נתונים דומים [לוונדר וומן לא כל כך]: כולם מתים על סקרלט והעולם הקולנועי של מארוול מאד מצליח, אז לא נראה לי שזה יהיה כישלון.
אני אישית גם אעדיף לראות מותחן ריגול חכם וכתוב טוב מאשר עוד פלישת חייזרים.
וכוח משיכה. ולשבור את הקרח.
( אגב, כולנו הבנו שעל פי המפיקים יהיה ביקוש לסרט עם דביבון מדבר שיורה במקלע אבל לא לסרט עם גיבורה בתפקיד הראשי?)
המפיקים לא תמיד מתחשבים בנתוני ההכנסות
כשההטיות האישיות שלהם נוגדות את הנתונים.
מקרה לדוגמא: שכר נשים שחקניות מול שכר גברים שחקנים בתלות בגיל.
http://thesocietypages.org/socimages/2014/02/05/female-movie-stars-peak-at-age-34-but-men-see-success-till-the-end/
הנתונים אומרים שללהק אשה מעל גיל 32 לא פוגע בהכנסות, לעומת זאת, ליהוק גבר מעל גיל 42 כן פוגע בהכנסות. ובכל זאת שכרן של השחקניות יורד ושל השחקנים עולה (עם הגיל).
(לעוד דברים לא רציונליים שאנשים עושים כנגד האינטרסים של עצמם אפשר לקרוא את טברסקי וכהנמן, ובעדכני יותר, דן אריאלי).
מוזר, בראש שלי הכותרת שלך נקראה במבטא רוסי.
(ל"ת)
הצבא האמריקאי בונה חליפות איירון מן אמיתיות
http://www.youtube.com/watch?v=qOPcWD_vx70
יהיה משעשע אם בעתיד יהיו גיבורי על אמיתיים שנוצרו מהמדע ונוצרו *בגלל* הסרטים האלה, בניגוד לסרטים עצמם שברובם גיבורי העל האלה מקבלים את הכוחות שלהם מתאונות.
לגו ממשיך להתקדם גם השבוע באופן מרשים.
השבוע הוא עלה ב50 מיליון, עם ירידה של רק 30 אחוז מהשבוע הקודם.
זה מרשים ומכובד, אבל זה לא גדול בהרבה ממה שהרוויח הלורקס. בהתחשב בעובדה שזה שובר קופות ממוצע, ובהתחשב בעובדה שבעוד שבועיים עומד להיכנס לתחרות גם "מר פיבודי ושרמן" שאומנם לא מרגיש כמו שובר קופות, אבל ללא ספק ינגוס ללגו בהכנסות. אז אני מעריך שלגו יסיים בארצות הברית עם סכום של כ250 מיליון דולר.
עכשיו עולה השאלה עד כמה חזק המותג של לגו גם בשאר העולם, כרגע אי אפשר לדעת כלום הוא הרוויח בשבועים מ25 מחוזות בעולם רק כ18 מיליון.
אם המותג חזק אז הסרט יוכל להגיע עד ל600-700 מיליון, אם הוא חלש אז הוא יגיע ל350-450 מיליון.
כרגע באמת אין לי מושג לאן הוא עוד יגיע.
נ.ב. לשבור את הקרח עלה ב40 מיליון השבוע, והגיע לסכום של כ955 מיליון, ועקף את הרווחים של "שרק 2" ו"מוצאים את נמו", וממוקם במקום הרביעי בסרטי האנימציה המרוויחים ביותר (מלפניו – גנוב על המיניונים, מלך האריות וצעצוע של סיפר 3).
הימור שלי, תוך שבועיים או מקסימום 3, הסרט עוקף את המיליארד.
טריילר ל Locke
סרט ששמעתי עליו לפני כמה חודשים ובהחלט נראה מסקרן. אם הבנתי נכון, בכל הסרט (או לפחות רובו) רואים רק את טום הארדי נוסע ברכב שלו, כשחייו נחשפים דרך שיחות עם אנשים אחרים.
https://www.youtube.com/watch?v=2Ao2r6qD22A
הצעת עבודה לחובבי קולנוע
למנוע המלצה לסרטים ותוכניות טלוויזיה, דרושים חובבי קולנוע וטלוויזיה רציניים (הרבה שעות צפייה, טעם מגוון), לעבודה במשרה מלאה.
יתרון לבוגרי לימודי קולנוע.
הגדרת תפקיד: Content Analyst – תיוג תוכן באופן ייחודי ומעניין. אין מדובר בעבודת עריכה או כתיבה.
דרישות
דרישות התפקיד: אנגלית מצוינת, חשיבה אנליטית, אוריינטציה טכנולוגית, שליטה במחשבים, אינטרנט ואופיס (בפרט אקסל), יכולת סדר, ארגון וריכוז, ויכולת לעבוד שעות ארוכות מול מחשב.
רכב וידיעת שפות נוספות – יתרונות משמעותיים.
העבודה תיעשה במשרדי החברה בפארק אפק, ראש העין.
נא לצרף קורות חיים באנגלית או בעברית. רק פניות מתאימות תיעננה.
טרם פנייתכם אנא כנסו לאתרנו והתנסו בו (עדיף – אך לא חובה – להירשם(.
קו"ח נא לשלוח לכתובת jobs@jinni.com
ראש העין רחוק לי
אבל רציתי להגיד שביקרתי באתר שלכם בעבר ואז קצת שכחתי ממנו ועכשיו שראיתי שוב פעם – עשיתם קפיצה אדירה והאתר גם נראה וגם עובד הרבה יותר טוב, וזה כשהוא היה ממש טוב גם לפני כן.
מה האתר?
(ל"ת)
הכתובת היא
jinni.com. האתר מנסה להמליץ לך סרטים שתאהב על בסיס דירוגים אחרים של סרטים. זה נשמע פשטני, אבל בגלל רמת הניתוח של סרטים ( מעבר לקומדיה, אימה, דרמה אלא ל"דרמה שבה גיבור קטן נמצא מול המערכת עם סוף טוב" ו"אימה פסיכולוגית שמערבת ג'וקים") אז התוצאות הרבה יותר מדויקות ומעניינות.
ועכשיו ( לא יודע אם עכשיו, אבל בגלגול הראשון זה לא היה) הם מנסים גם להתאים לך אנשים עם טעם דומה לשלך כך שתוכל לראות מה הם אהבו בנוסף לאלגוריתם של האתר.
אבל אולי הניסוח שלי טועה או פשטני, אז אני בטוח שלפרקונית תוכל להסביר יותר טוב.
קודם כל תודה :-)
אכן עשינו לפני כמה חודשים עיצוב מחודש והרבה שיפורים ושיפוצים, אני שמחה לשמוע שזה ניכר ושהאתר אכן עובד יותר טוב.
חוץ מזה דווקא הסברת מצויין מה שאנחנו עושים, ונוספו גם כמה פיצ'רים חדשים של למצוא כותרים לקבוצה של אנשים לפי הטעם המשותף שלכם, אבל זה באמת אוף טופיק אז מי שמתעניין מוזמן להכנס לאתר http://www.jinni.com ולהרשם :-)
הרוח כבר לא נושבת
יאיר רווה מדווח בסינמסקופ על מותו של הבמאי והאנימטור ג'ימי מורקמי. מורקמי ידוע בעיקר בזכות "בנשוב הרוח" – סרט אנימציה בריטי משנת 1986 שהוא, ככל הנראה סרט האנימציה המדכא ביותר בכל הזמנים. רווה גם שומר למורקמי חסד נעורים בזכות עבודתו על "קרב בין הכוכבים", סרט טראש בהפקת רוג'ר קורמן שניסה לרכב על הצלחת "מלחמת הכוכבים" ושכמה שמות גדולים לעתיד (התסריטאי ג'ון סיילס, המלחין ג'יימס הורנר, ג'יימס קמרון) עשו בו את צעדיהם הראשונים.
מה שלא מצוין בהספד של רווה הוא העבודה של מורקמי על "דברי ימי נארניה" – לא סרטי הקולנוע אלא סדרות הטלוויזיה של ה-BBC שגם שודרו בארץ. אגב, כמו שבדיעבד הופתעתי לגלות עד כמה פיליפ סימור הופמן ז"ל היה צעיר עם ההודעה על פטירתו, הופתעתי באותה מידה לגלות שמורקמי כבר היה די זקן – הוא נפטר בגיל 80. המשמעות היא שאת "הרוח נושבת", היצירה המשמעותית ביותר שלו, הוא עשה בגיל 52.
http://cinemascope.co.il/archives/17206
ובינתיים, בריבוט של "טרמינייטור"
ג'יי קורטני ("מת לחיות ביום טוב", "ג'ק ריצ'ר") לוהק לתפקיד קייל ריס. הוא מצטרף לאמיליה קלארק (שרה קונור), ג'ייסון קלארק (ג'ון קונור) וארלונד שוורצנגר (הפעם לא CGI).
עושים רימייק לפשיטה
האמת שזה ידוע הרבה זמן, אבל עכשיו יש במאי ותסריטאי. את הסרט יביים פטריק יוז (הבמאי של הבלתי נשכחים 3) ויכתוב אותו בראד אינגלסבי, התסריטאי של "אחים בדם". האולפן שהפיק את הסרט המקורי אמור להפיק גם את הסרט הזה. בנוסף, יש שמועות שהאחים המסוורת' ישתתפו.
זה נשמע קצת מוזר מכיוון שהאקשן בסרטי הבלתי נשכחים שונה לגמרי מזה של הפשיטה, אבל אולי זה יצא טוב איכשהו.
מקור
*דופק ת'ראש בקיר*
1. אתם יודעים מה לא צריך רימייק? הפשיטה
2. אה, אני מבין – זה בגלל שזה בשפה זרה. ובכן – תנו לי להבטיח לצופים שהפשיטה משודר בשפה הבינלאומית המדוברת ביותר – אלימות! לא צריך שום כתוביות לבעיטה מעופפת לפנים
3. אם אתם כל כך מתעקשים לראות משהו שהוא "כמו" הפשיטה אבל באנגלית אתם לא צריכים להתאמץ הרבה: פשוט תפיצו מחדש את "דרד" ותקראו לו "דרד: הפשיטה" (ותשימו את דרד בקטן ואת הפשיטה בגדול על הפוסטר). כי דרד הוא אחלה סרט ומגיעה לו הזדמנות שניה.
4. אתם יודעים מי צריך להוביל סרט שהדרישה העיקרית מהשחקנים שלו זה היכולת שלהם כאמני לחימה? אני לא יודע אבל אני די בטוח שהתשובה היא לא האחים פאקינג המסוורת'.
*דופק ת'ראש בקיר שוב, מבצע בעיטה אווירית מסובסבת בקיר ואז מסיים בסדרת אגרופים סופר-מהירה תוך כדי צרחות בג'יבריש*
RAIDTALITY
(ל"ת)
הסזאר 2014:
בדרך כלל רוב הסרטים בטקס לא אומרים כלום לצופה הישראלי הממוצע, אבל השנה הוא דווקא היה עמוס בסרטים שכבר הוקרנו (או יוקרנו) פה. אז מי המנצחים והמפסידים בטקס פרסי הקולנוע הצרפתי שנערך אמש?
את הפרס הגדול לקח דווקא האלמוני מבניהם. "Les garçons et Guillaume, à table!", בוגר פסטיבל קאן האחרון שגם היה בעל הכי הרבה מועמדויות בטקס, לקח, בנוסף לפרס הסרט הטוב ביותר, עוד ארבעה פרסים: שחקן ראשי, עריכה, תסריט מעובד וסרט ביכורים. הסרט אמור לצאת בארץ בשבועות תחת השם "אני, עצמי ואמא שלי". הטריילר נראה טיפה מבטיח.
"העבר" ו"צעירה ויפה" יצאו בידיים ריקות. "רנואר", הנציג הצרפתי לאוסקר, הסתפק בעיצוב תלבושות. הגרסה המי סופר כמה לסיפורו של מיכאל קולהאס בכיכובו של מאדס מיקלסן ("ניצוד", "צ'ארלי חייב למות") לקחה את פרס הסאונד ואת פרס המוסיקה . ז'אן פייר ז'אנה את פרס הצילום על "טי. אס. ספיווט". רומן פולנסקי לקח את פרס הבימוי על "ונוס בפרווה" (?!?!).
"כחול הוא הצבע החם ביותר", הסרט הצרפתי המדובר של השנה שהיה מועמד בשמונה קטגוריות, יצא עם פרס אחד בלבד: השחקנית המבטיחה לאדל אקסרקופולוס. פרס השחקן המבטיח הלך למקבילה הגברית של "כחול", "זרים על שפת אגם".
ההפתעה האמתית של הטקס היה "המעגל השבור" שלקח את פרס הסרט הזר כשהוא גובר על, שימו לב, "כח משיכה", "יסמין הכחולה", "ג'אנגו ללא מעצורים" ו"יפה לנצח".
בפסקה שנייה זה אמור להיות "בשבועות הקרובים"
(ל"ת)
פרוזן עבר את המיליארד!
עכשיו הוא סרט האנימציה הכי מצליח בכל הזמנים אחרי "צעצוע של סיפור 3"! (שאותו אין לו ממש סיכוי לעבור).
והסרט הכי מצליח של השנה אחרי "איירון מן 3". מאוד מרשים בשביל סרט מקורי* שהוא לא המשך לשום דבר.
*אני אומר סרט מקורי כי למרות שדיסני טוענים שזה עיבוד ל"מלכת השלג" אין בינו לבין הסיפור המקורי כמעט שום דמיון, אפילו את השם שינו. היו יכולים להוריד את החלק של ה"מבוסס על" ואף אחד לא היה מתלונן על העתקה.
למה אין לו סיכויי לעקוף את צעצוע של סיפור 3??
בעוד שבועיים לשבור את הקרח נפתח ביפן, והיפנים מסוגלים לתת לו דחיפה שתרים אותו מעל צעצוע של סיפור 3. אומנם ההפרש בניהם לא יהיה כ"כ גדול אבל עדיין הוא מסוגל לעקוף את צעצוע של סיפור 3
צעצוע של סיפור 3 הכניס יותר מ-120 מליון ביפן
http://voices.yahoo.com/toy-story-3-triumphs-box-office-japan-6760608.html
ל"לשבור את הקרח" מספיק קצת יותר מחצי מזה כדי לעלות למקום הראשון – והייתי מהמר שזה אכן יקרה.
אכן מדהים
ועוד יותר מזה: מבין סרטי "מועדון המיליארד" זה הסרט החמישי בלבד שהוא לא סרט המשך, והשלישי בלבד שלא מבוסס על שום חומר קודם (כאמור, אם מתעלמים מההשראה-לכאורה מ"מלכת השלג").
הוא עיבוד ל"מלכת השלג" כמו שהקונגרס של ארי פולמן הוא עיבוד ל"כנס העתידנים"
בשניהם יש קונגרס וסמים, ופה זה מסתכם. ובמקרה של פרוזן ומלכת השלג, בשני הסיפורים יש מלכה ששולטת על שלג, ופה מסתכם הדמיון ביניהם.
לא לא לא לא לא.
"הקונגרס" של ארי פולמן" הוא בהחלט עיבוד ל"כנס העתידנים", כולל התייחסויות ברמת הסצינה הבודדת. ועוד תוספות של המון דברים שלא היו בספר בכלל.
The Double
זמנים שבהם זה קצת חסר טקט להשמיע את "Let it go".
ג'ימי קימל גייס כמה שחקנים מפורסמים כדי ליצור טריילרים לסרטים ע"פ ממים אינטרנטיים, כמו זה (את השאר אפשר למצוא בערוץ).
הידעתם? "רובוטריקים 4" הוא הסרט המצופה של הקיץ.
לוהק ברוס וויין הצעיר לסדרה "גות'האם". והוא יהודי.
בהנחה שטקס ה"ספיריט" הועבר בשידור חי, כנראה שלריס ווית'רספון יש תאומה זהה / שיבוט / דלוריאן, או שהיא מכשפה. אחרת אני לא יכול להסביר את זה…
אנני - גרסאת 2014
העיניים שלי! העיניים שלי!
http://www.youtube.com/watch?v=O-lw0Jtmzn8
ולחשוב שלפני כמה ימים הימרתי על הדבר הזה לאוסקר הבא...
(ל"ת)
יש לך בעיה בעיניים?
אתה חושב שאלה מראות קשים? פששש. הנוער של היום. אתה רוצה מראות קשים, תראה את המקור. כלומר, אותו הדבר בדיוק, אבל עם השיער הזה:
חמוד וסכריני
בדיוק מה שהייתי מצפה ממיוזיקל לכל המשפחה שיוצא בחג המולד. לא איכותי במיוחד, אבל עם פוטנציאל להיות בידור קליל ובלתי מזיק. מעניין אם כשהסרט יצא, יהיה דיון על החלוקה הגזעית בין התפקידים, כשהפוליטיקאי העשיר שחור והפרחה מהארלם לבנה.
אפילו לטריילר של סרט לילדים מתעקשים לדחוף שיר ג'יי זי ברקע
אה, רגע…
טוב, הסימפול די הופך את זה למתבקש
כי זה סימפול מהמחזמר המקורי וזה…
חדשות מסקרנות: In Your Eyes, הפרויקט דל-התקציב הבא של ג'וס וידון הושלם
מדובר בקומדיית-פנטסיה שבוימה על פי תסריט של ווידון על ידי ברין היל (במאי שלא עשה דברים חשובים מדי לפני-כן). הבכורה תיערך בפסטיבל טרייבקה הקרוב באפריל.
http://www.imdb.com/title/tt2101569/?ref_=nv_sr_1
טריילר: "עיר החטאים 2".
מי היה מאמין שיהיה יום שבו אפשר יהיה להגיד את זה.
https://www.youtube.com/watch?v=nqRRF5y94uE
צומחים?
(ל"ת)
טוב, הם בפירוש לא דוממים...
(ל"ת)
מהאנשים שהביאו לכם את "גברים שבוהים בעזים":
"פרנק"
התסריטאי של "גברים שבוהים בעזים" ומחבר הספר שעליו מבוסס הסרט "גברים שבוהים בעזים" אחראים על התסריט, שם שלא אומר לי כלום על הבימוי, מגי ג'ילנהול ברקע ומייקל פסבנדר בתפקיד של משהו… אה… מאתגר יותר מכל תפקיד שלקח על עצמו עד היום (כן, אפילו יותר מ"רעב") בסרט שמבוסס על דמות שיצר קומיקאי-מוסיקאי בריטי בשם כריס סיבי. הקרב על תואר הסרט הכי היפסטרי לשנת 2014 הוכרע.
זה הבמאי של ״מה שריצ׳ארד עשה״
שהוא סרט אירי מומלץ ביותר.
זה אומנם עוד מוקדם, אבל האם סרט המשחקים הטוב הראשון יהיה Need for Speed?!
http://www.rottentomatoes.com/m/need_for_speed/
קראתי כמה תגובות מוקדמות חיוביות ויש גם ביקורת אחת חיובית בינתיים. נכון, זה לא אומר כלום. ובכל זאת, האם זה אפשרי שדווקא זה – סרט על פי משחק מירוצים ללא עלילה – יהיה הסרט הטוב הראשון המבוסס על משחק מחשב?
אם כבר משחקי וידאו
זה היה צפוי, אבל הודיעו רשמית שמתוכנן סרט ע"פ The Last of Us המעולה. כרגע רק ידוע שהתסריט יכתב ע"י הבמאי של המשחק עצמו וסאם ריימי יפיק.
אז מה הסיכויים שילהקו את אלן פייג' ? למרות שגם אמרתי בעבר שהילדה מ"Short Term 12" יכולה ממש להתאים.
לאור העובדה שהיא טענה לפלגיאט על המשחק
אני בספק.
ביקורת חיובית אחת לא אומרת כלום
במיוחד לא כשהסיכום שלו הוא "מותחן צפוי אך מבוצה היטב".
בנוגע לחלק השני – דווקא בגלל למשחק אין שום עלילה אין שום דבר שמונע מסרט ע"פ להיות טוב: סרט של Need for Speed יכול להיות כל דבר כל עוד יש בו מירוצי מכוניות שמצדיקים את קיום השם – זה יכול להיות ברמה של "מהיר ועצבני" או ברמה של "דרייב" או "מירוץ מחוף לחוף" (תחליטו לבד מה טוב ומה רע).
סרט כזה הוא בעצם לוח חלק שהיוצרים יכולים להקרין עליו מה שהם רוצים ולכן אם הוא טוב או רע תלוי לגמרי בהם.
עכשיו יש ארבע ביקורות חיוביות...
(ל"ת)
חיוביות זה קצת הגזמה
"The kind of film that feels like it's been entirely directed by a second unit with the script a mere afterthought."
"Waugh really can direct traffic but he's falls hilariously short when it comes to everything else."
זה חצי מהביקורות. אולי הם עדיין העבירו את הסרט, אבל זה לא בדיוק הביקורות שהייתי רוצה לקרוא על הסרט שלי.
אה, והאהוב עלי (וגם חיובי) : this film really does convince that there is a… uh… requirement for haste.
אני לא חושב שנכון לקרוא לזה "סרט המבוסס על משחק מחשב"
הוא לוקח את שמו מסדרה של משחקי מחשב, וככל הידוע לי, זהו. אפילו ל"באטלשיפ" היה יותר במשותף עם המשחק שעליו הוא "מבוסס".
לפי מה שהבנתי יש קצת משהו משותף בינו לבין Need for Speed: The Run, המשחק היחיד בסדרה עם עלילה
ושבוים על ידי מייקל ביי (והיה משחק מחורבן).
אה כן, לינק
http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed:_The_Run
גם בסרט אין עלילה
יש איזה קשקוש שמעביר את הזמן בין סצינות האקשן אבל שום דבר שמזכיר תסריט או הגיון. סרט רע מאוד. יהיה להיט גדול כמובן.
חשבתי ש"הנסיך הפרסי" כבר עשה את זה, לא?
הוא לא מהמשובחים שבסרטים אבל הוא בהחלט היה טוב.
מהבינוניים שבסרטים.
(ל"ת)
מהעצובים שבהם
פשוט עצוב על המעורבים בדבר הזה… בפייסבוק גם הייתי מוסיף סמיילי עצוב עם אלף פיות בסוף התגובה, אבל אנחנו באתר יותר מכובד מזה.
סוני מתכננת ריבוט של הדרדסים
שייצא ב2015 ( 4 שנים לאחר הסרט הראשון), במקום סרט המשך.
ועל זה נאמר " זה בגלל שלא התפללתם".
קישור
יהיה אפל יותר, בוגר יותר?
(ל"ת)
שלום קצר
לא מזמן סיימתי את הצפיה ב-Short Peace, אנתולוגיית אנימה של ארבעה סרטים קצרים (חמישה, למעשה, עם מחשיבים את כותרות הפתיחה שהן סרט קצר וחמוד בפני עצמן). את הסרט הזה הפיק קצוהירו אטומו, היוצר של "אקירה" – המנגה, סרט האנימה והתופעה. ואם יש משהו שבגללו באמת מגיע לאוטומו מקום של כבוד בהיסטוריה של האנימה זה הפקה של אנתולוגיות כאלה בדיוק, שבהן הוא גילה בעבר כשרונות צעירים ומבטיחים – בין היתר, יושיאקי קוואג'ירי (Ninja Scroll), קוג'י מורימוטו (הסרט Beyond מתוך פרויקט האנימטריקס) וסטושי קון התגלו באנתולוגיות כאלה שהוא הפיק.
אחרי כותרות הפתיחה שביים מורימוטו, מגיע הסרט הקצר Tsukumo, שבאנגלית תורגם ל-Possessions, וידוע גם בתור "סרט האנימה השני שהיה מועמד לאוסקר השנה" (בקטגוריית המצוירים הקצרים). הסרט, שמספר את הסיפור של בעל-מלאכה ביפן ההיסטורית שמוצא מחסה בבקתה מבודדת ביער בזמן סערה, מסתבך בצרות וחייב לנצל את מגוון כישוריו כדי לצאת מהן, הוא סרט טוב מאוד. לא יצירת מופת, ואני אפילו לא בטוח אם היה מגיע לו האוסקר שהוא היה מועמד אליו, אבל התסריט מרגיש מקורי מאוד (למרות שהוא מזכיר לפרקים קצת יותר מדי את "המסע המופלא"), גיבור הסרט הוא דמות כובשת למדי, והעיצוב מקסים – חגיגה של צבעים ודימויים שעושים פינג-פונג בין הסגנון המוכר של האנימה לאמנות יפנית מסורתית. הבמאי שוהיי מוריטה פעיל מאוד בתעשיית האנימה מאז תחילת המילניום הנוכחי, אבל זו הפעם הראשונה שבאמת הרגשתי שאני מתחבר ליצירה שלו.
הסרט הקצר הבא באנתולוגיה הוא Hi-no-youjin (תורגם כ-"התלקחות" – אין קשר למשחקי הרעב) שביים אוטומו עצמו, והוא ממשיך את הקו ההיסטורי – הפעם בדרמה תקופתית שממש מעוצבת כמו מגילה מאויירת יפנית מסורתית. הסגנון מרהיב, הסרט משעמם. אבל שווה לפחות צפייה אחת בתור חוויה ויזואלית.
אחריו בא "גמבו", שהוא עוד סיפור תקופתי – סיפור אימה של ממש על כבר שנאלץ להקריב ילדות ליצור מפלצתי וגיבור בלתי-צפוי שנחלץ לעזרתו. הבמאי הירואקי אנדו עבד עד היום בעיקר כאיש CGI בהפקות אנימה שונות, וגם הוא מספק שילוב סגנוני מעניין מאוד בין העיצוב המוכר של סרטי אנימה עכשוויים לזה של אמנות יפנית מסורתית. הסרט מכיל כמה רגעי אווירה מרשימים ומפחידים, שלמרבה הצער הוא מוותר עליהם מהר מאוד לטובת מכות-רצח וקרביים שפוכים. עדיין, האקשן משובח.
אחרי שלושה סרטים תקופתיים מגיע Buki yo Saraba ("הקץ לנשק") העתידני – סרט שהוא כל-כולו אקשן אחד ארוך. העלילה (מושג מאוד רופף כאן) עוסקת ביחידת-בוזזים שפושטת על פרבר של טוקיו הפוסט-אפוקליפטית, ונאלצת להתמודד עם מכונות-מלחמה רצחניות שתוקפות אותה. הסרט מאוד מזכיר הפקות אנימה של שנות ה-80 במראה ובבימוי (והוא מבוסס על סיפור מנגה קצר של אוטומו מאותו עשור), כשהבמאי הג'ימה קטוקי – שעיקר עבודתו עד היום היתה בתור מעצב Mecha וצעצועים – עושה עבודה מצויינת בבימוי האקשן. אחלה אקשן ואחלה סרט בסך הכל, גם אם הפואנטה קצת מקלקלת (היא מנסה להפוך אותו בכוח למשהו חכם, ולא מצליחה).
בסך הכל, חוויית צפייה מעניינת מאוד – אפשר להסתפק בכותרות הפתיחה וב-Tsukumo, אבל האנתולוגיה, כשמה, היא קצרה מאוד (רק קצת יותר משעה לכל ארבעת הסרטים), ויתר הסרטים הם לכל הפחות חוויה חזותית מרהיבה.
ליהוק ראשי לסטאר וורס 7, סוג של?
אוקיי, אז זה לא ליהוק רשמי, וזה אפילו לא סופי ואפילו לא אחד. אבל מסתבר שמספר השחקנים שיכולים לגלם את התפקיד הגברי הראשי (לפי השמועות גם יש תפקיד נשי ראשי באותה מידה) צומצם לחמישה, ואלה חמישה מוצלחים במיוחד. ברמה כזאת שנראה שהאולפן מאחורי הסרט כן לוקח את הפרוייקט ברצינות ולא מנסה להביא את השחקנים הכי לוהטים כרגע. אלה שמות שחלקם מוכרים יותר ומוכרים פחות, אבל בהחלט לא כוכבים, רובם בהחלט אפשר להחשיב לטובים ממספר העבודות המצומצם שלהם, וואף גג"ל/גוסלינג/פסבנדר לקלקול האווירה.
החמישה הם –
אד ספלירס: המוכר ביותר מהחמישה. מצד אחד, השחקן הראשי ב"אראגון" ומצד שני גם מופיע בדאונטון אבי. לא ראיתי את דאונטון אבי ואני גם לא מכיר שום קונצנזוס לכאן או לכאן על הופעתו שם, אבל אני רוצה שלציין שהוא דווקא היה בין הדברים הכי פחות גרועים ב"אראגון" המזעזע, למעשה אני אפילו חושב שהוא הדבר היחיד שם שעבר כבר למשבצת של "בינוני מינוס". זה די מרשים כשבסרט מזעזע דווקא הגיבור שלו לא יהיה מזעזע.
ג'סי פלמונס: הוא שיחק את טוד בעונה האחרונה של "שובר שורות" וגם את הבן של פיליפ סימור הופמן ב"המאסטר", כך שאם האולפן ירצה שחקן לא מפורסם אבל בעל רזומה קצר ומכובד שאמור להשתגר לתהילת עולם בעקבות התפקיד, הוא עשוי להיות בחירה נפלאה. הוא היה מצויין בשובר שורות, אם כי חייבים להודות ששם הוא גילם משהו די קרוב לבאד גאי, אז נצטרך לראות אם את תפקיד הגיבור הוא יעשה באותה רמה.
ג'ון בוייגה: אולי האפשרות הכי מגניבה ומשמחת כאן. הבריטי הצעיר שהיה נפלא ב"השכונה נגד חייזרים" וזכה עליו בכמה פרסים מוצדקים בהחלט. כמו פלמונס, גם הוא שחקן מצויין וגם הוא יכול להשתגר לתהילת עולם בעקבות התפקיד הזה. אבל החלק הבאמת מגניב הוא שאם הוא זה שייבחר לתפקיד, אז יהיה מדובר ככל הנראה בתפקיד הראשי בבלוקבאסטר-עם-פרנצ'ייז-ענק-מאחוריו הכי גדול אי פעם שהוטל על כתפיו של שחקן שחור שאינו וויל סמית'. אם זה היה תלוי בי, הוא היה נבחר לתפקיד. למרות שגם פלמונס זה מצויין.
השניים האחרונים הם הכי פחות מוכרים. מת'יו ג'יימס תומאס הוא שחקן תיאטרון שעשה כמה הופעות של פרק אחד בכמה אופרות סבון בריטיות, אבל כאן זה בערך מסתכם. בניגוד לבוייגה או פלמונס שכן יש להם משהו ברזומה שמוכר אצל ציבור מסויים, כאן מדובר בבחור אלמוני לחלוטין. כנ"ל לגבי השני, ריי פישר, שגם הוא שחקן תיאטרון וכ"כ אלמוני שאפילו לא מצאתי לו עמוד בימד"ב או ויקיפדיה.
אני חושב שזו הפעם הראשונה שבה הקיץ מגיע לפני מאי
כלומר, תקופת הבלוקבסטרים (הפוטנציאלים). בדרך כלל במרץ-אפריל יש רק בלוקבסטר אחד או שניים אבל השנה?
היה\יהיה לנו את ההמשך ל-300, מר פיבודי ושרמן, Divergent, החבובות 2, נוח, קפטן אמריקה 2, ריו 2, התעלות, ואצלנו אפילו ספיידרמן המופלא 2 יגיע כבר באפריל.
אם זה ימשיך ככה אני בסוף באמת לא אתפלא אם DC יחליטו בכל זאת להעביר את באטמן נגד סופרמן למרץ או אפריל.
נכון
אני לא חושב שאי פעם הייתה שנה שבה ציפיתי יותר לסרטים של מרץ-אפריל-מאי מאשר לאלה של יוני-יולי-אוגוסט.
פרוזן בדרכו לעבור את צעצוע של סיפור 3
היתה לו פתיחה ענקית ביפן והוא רק פתח שם. ולסרט חסר רק 30 מיליון לעבור את ההכנסות של צעצוע 3
http://variety.com/2014/film/international/frozen-gets-hot-start-in-frosty-japan-1201138560/
בוקסטרולס!
טריילר חדש עם יותר עלילה ל-Boxtrolls של לייקה.
https://www.youtube.com/watch?v=cDr_ZY37RFg
אז ככה נראה נורמן כשהוא גדל…
במאים, רבותי, במאים
נתחיל מהפחות מעניין – "בת הים הקטנה" ">" alt="" width="" height="" />' alt='!סרקזם!' class='wp-smiley' /> ). את התסריט משכתבת כעת קרוליין תומפסון ("המספריים של אדוארד").
דאג לימן ("זהות שאולה", "מר וגברת סמית'" ו"קצה המחר" שמגיע עוד מעט) יביים את הסרט ע"פ משחק הוידאו "Splinter Cell", המספר על משימותיו של סוכן ה NSA סאם פישר. טום הארדי יגלם את פישר, ואת התסריט יכתוב אריק סינגר ("הבנק", "חלום אמריקאי").
ואם כבר "זהות", ג'סטין לין, שיביים את סרט ה"זהות" הבא, יביים גם את "Times Square", המספר על איש צעיר שלאחר שסוד מעברו נחשף צריך לבחור האם לסמוך על האיש שגידל אותו או השוטר-לשעבר שנשבע להגן עליו.
ג'ו קורניש, הבמאי / תסריטאי של "Attack the Block" וזה שכתב עם אדגר רייט את "אנט-מן" יביים את "Section 6", שיספר על היווסדותו של ארגון MI6 הבריטי. יש גם שמועות על כך שיביים את הסרט הבא בסדרת "סטאר טרק".
ולסיום, פרוייקט שבהחלט נשמע מסקרן – ג'ון הילקוט ("הדרך") יביים את "Triple Nine", שיספר על קבוצה של שוטרים מושחתים שמאולצים ע"י המאפיה הרוסית לבצע שוד מסובך. הקאסט כולל את וודי הארלסון, קייסי אפלק, אהרון פול, כריסטוף וולץ, קייט ווינסלט, צ'יווטל אג'יפור ומייקל בי. ג'ורדן.
דאג לימן הוא בחירה לא רעה בכלל ל"ספילנטר סל"
וכנ"ל טום הארדי כסאם פישר ואריק סינגר כתסריטאי. יוביסופט הולכים בדרך הנכונה, ואולי סוף סוף נקבל סרטים טובים על פי משחקי מחשב (אחרי ששוב לא קיבלנו אחד עם "Need for Speed").
מה שמפתיע זה שבסרט Triple Nine תשחק גם גל גדות
בטח היא תשחק בתפקיד קטן אבל בכל זאת זה ראוי לציון.