זה היה חג שמח. חג ההודיה האמריקאי נחגג השבוע: אל שלושת ימי סוף השבוע הרגילים התווספו רביעי וחמישי, שגם הם ימי חופש משפחתיים. זה תמיד נחשב לעיתוי טוב ללכת לראות ביחד איזה סרט, אבל בדרך כלל ת'נקגיבינג הקופתי הוא לא יותר מהכנה לקראת כריסטמס שעוד מעט יבוא. אבל השנה, חג ההודיה קיבל פרופורציות שונות לחלוטין. נאמר זאת כך: עד היום, שיא ההכנסות הגבוהות ביותר לסופ"ש של חג ההודיה היה של "הארי פוטר ואבן החכמים": 57 מיליון דולר. וזה שיא שהחזיק מעמד 12 שנים. ובשלושת הימים האחרונים הוא לא סתם נשבר, אלא נשבר פעמיים, על ידי שני סרטים שונים. הרבה שיאים אחרים התעקמו בדרך. יש הרבה על מה להודות השנה.
במקום הראשון, וזה כמובן לא מפתיע, נמצא "משחקי הרעב: התלקחות". בשבוע שעבר, כשהגיעו התוצאות הסופיות, התברר שהוא הכניס 158 מיליון דולר – המון, כמובן, אבל בתכל'ס לא הרבה יותר ממה שהסרט הראשון הכניס. אבל את הכח האמיתי שלו הסרט הראה השבוע. לאורך שלושת ימי סוף השבוע השני שלו הסרט השיג עוד 74 מיליון דולר: ירידה של 53% מסוף השבוע הראשון, ובשביל סרט שפותח עם מעל 150 מיליון – זאת ירידה קטנה. סרטי "דמדומים" גם הם השיגו פתיחות עצומות בסוף השבוע שלפני ת'נקסגיבינג, אבל ירידות סוף השבוע שלהם עמדו תמיד על סביבות 70%. בתוספת שני ימי החג הנוספים, הכנסות "משחקי הרעב" לאורך החג כולו עמדו על 111 מיליון דולר. ובסך הכל: בתום עשרה ימי הקרנה, הסרט הכניס 296 מיליון דולר. זה כבר הרבה יותר מכפי שהסרט המקורי הכניס בתקופה המקבילה (248 מיליון), ובעצם גם יותר מכמעט כל סרט אחר: קיימים רק שני סרטים – "הנוקמים" ו"האביר האפל" – שסך הכנסותיהם בתוך עשרה ימים היה גבוה יותר. סוף השבוע לבדו – 74 מיליון, כאמור – מדורג רביעי ברשימת סופי השבוע השניים הגדולים ביותר אי פעם. והיד עוד נטויה. זה לא יקרה מיד, אבל "התלקחות" נמצא בדרך הבטוחה לקחת מ"איירון מן 3" (409 מיליון דולר) את תואר הסרט המצליח של 2013, ולהתיישב במקום מצוין ברשימת שוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים. ויש עוד שניים כאלה בשנים הבאות. הסדרה הזאת גדולה. ממש, ממש גדולה.
אבל החדשות ועדכוני רשימות "כל הזמנים" לא מסתיימים כאן. "לשבור את הקרח", סרט האנימציה החדש של דיסני, נמצא במקום השני – ולא בהפרש גדול. הסרט הכניס 66 מיליון דולר בשלושת ימי סוף השבוע, 93 מיליון דולר בחמישה ימים. הוא היה מחזיק עכשיו בשיא ההכנסות הגדולות ביותר אי פעם לת'נקסגיבינג אלמלא "משחקי הרעב" לא היה שובר בו-זמנית את אותו שיא ממש. "לשבור את הקרח" מסתפק בהישג המעניין הבא: הוא מדורג במקום השני ברשימת הפתיחות הגדולות ביותר אי פעם שלא במקום הראשון בטבלה השבועית. אה, והוא גם הפתיחה הגדולה ביותר בתולדות האנימציה של דיסני (אם כי, טכנית, זו לא היתה פתיחה: זה סוף השבוע השני של הסרט, לאחר שבשבוע שעבר הוא הוקרן על גבי מסך אחד בדיוק). "פלונטר" ו"ראלף ההורס", שני הסרטים הקודמים של האולפן, פתחו שניהם עם כ-49 מיליון דולר כל אחד. "לשבור את הקרח" נמצא ליגה מעליהם.
שום דבר אחר שיצא השבוע לא השאיר שום רושם: כולם נמעכו על ידי הנערה הבוערת והנסיכה המקפיאה, במידה זו או אחרת של ברוטליות. "בחזית", סרט האקשן של ג'ייסון סטייטהאם נגד ג'יימס פרנקו שבטח כולכם לגמרי הייתם מודעים לקיומו, הכניס 7 מיליון דולר והגיע למקום החמישי. "גנבת הספרים", העיבוד לספר של מרקוס סוזאק שניסה ונכשל להיכנס למירוץ לאוסקר השבוע, הרחיב את הפצתו ל-1,200 בתי קולנוע ובכל זאת הביא הביתה פחות מ-5 מיליון דולר. בהפצה קטנה יותר, "פילומנה", עוד מתחרה אוסקר פוטנציאלי עם ג'ודי דנץ', הכניס כ-4 מיליון דולר, בדיוק כמו סרט הכריסטמס המוזיקלי "Black Nativity"'.
המושפל מכולם: "שבעה צעדים" ("Oldboy"), הרימייק של ספייק לי לסרט הקוריאני שקיבל מעמד של חצי קלאסיקה, יצא השבוע בקרוב ל-600 בתי קולנוע, והכניס כ-850 אלף דולר. אפילו למיליון בודד הוא לא הגיע. בטבלה הוא מדורג במקום ה-17. במדד ההכנסות פר אולם, הוא השיג את אותה תוצאה כמו "קפטן פיליפס" בשבוע השמיני שלו. זה לא סתם חוסר הצלחה, זה אפילו לא כשלון. זה אסון. בתור אחד שחשב שהרעיון של רימייק של ספייק לי ל"אולדבוי" הוא דווקא רעיון מעניין, והטריילרים היו גם הם טובים, מסקרן אותי לדעת מה ואיפה התחרבש שם באופן כל כך יסודי. הרי הסרט לא נראה רע, ולספייק לי יש מעריצים משלו. איך קרה שאף אחד לא בא? אולי כל מי שרצה לראות את "אולדבוי", על כל הסטיות הידועות הכלולות בו, כבר ראה את הגירסה הקוריאנית. והביקורות הלא אוהדות בוודאי לא עזרו.
וואו. ההכנסות של אולדבוי פר-מסך מאכזבות
בשביל הכנסות של 1500 דולר לאולם אפשר להסתפק באנשים שרצו ללכת לסרט על הזקנים שמשתטים בווגאס והתבלבלו בגלל השם.
איזו באסה ל-Oldboy
בין כל הסרטים המלהיבים של התקופה אני היחיד מבין חבריי שמדבר על הסרט בלהט, בתקווה לשכנע מישהו מהם להצטרף אלי. הכישלון הכלכלי והביקורתי שלו לא ימנעו ממני ללכת אליו בכל זאת. לפחות הציפיות שלי נמוכות, כמה כבר אוכל להתאכזב? חוץ מזה ש-A.V Club, שלרוב לא נוהגים להצטרף לפסטיבלים של קטילות/שבחים, טוענים שהסרט די בסדר.
רוב הביקורות שראיתי טענו שהוא די בסדר
הוא לא ממש נקטל. אבל "די בסדר" זה לא מספיק. בטח שלא כשאתה עושה רימייק לסרט שהיה אדיר במקור.
אולדבוי זה לא סרט לכל אחד
זה היה צפוי שלא ילך לו בקופות.
לא בדקתי את הנתונים, אבל אני בטוח שגם אולדבוי המקורי לא היה סיפור הצלחה בארצות הברית.
וממתי הקהל הרחב מקשיב לביקורות?
מצטרף לשאלה
אגב – אתה צודק, Oldboy המקורי פתח בזמנו עם 68,000 ב5 אולמות, וסיים בארה"ב עם 707,000 בלבד. בבתחשב בזה הרימייק לא נראה כמו כזה אסון.
כן, הוא בהחלט כזה אסון
קודם כל – "אולדבוי" המקורי הוא סרט קוריאני. סרטים דוברי קוריאנית לא עושים כסף בארצות הברית, בטח שלא בהשוואה לסרטים דוברי אנגלית עם ג'וש ברולין ובבימויו של ספייק לי. ואני בטוח שמסע הפירסום של הסרט היה זערורי וקלוש לעומת הפרסום של "אולדבוי" החדש.
וחוץ מזה – 68 אלף דולר ב-5 אולמות משמעם ממוצע הכנסות של 13,600 דולר לאולם, שהם בערך פי 11 מהתוצאה של "אולדבוי" החדש.
ביקורות משפיעות דווקא.
יש התאמה די בולטת בין סרטים שקיבלו ביקורות לא טובות לפני היציאה שלהם לפתיחות מאכזבות. זה פשוט יוצר באז גרוע.
מן הסתם זה הרבה פחות רלוונטי בסרטי המשך או פרנצ'ייזים למיניהם.
מרקוס זוסאק. לא סוזאק.
רד, אני זוכר שבכתבות הדו"ח שלך נהגת לא רק לציין כמה הכניס כל אחד מהסרטים אלא גם לדבר על מה אמרו המבקרים עליו, מה שעשה את הדוחות האלה ליותר מעניינים. זה היה קצת חסר לי פה.
נכון, תודה.
(ל"ת)
מזל גדול
"שבעה צעדים" היה סרט נהדר, אין שום סיבה לעשות לו חידוש- הכל בו פשוט עשוי טוב ואין יותר מידי מה לחדש. הסרט הוא סרט מאוד אפל ומסוגנן, בעל משהו ייחודי ועל פי הטריילרים נראה שהרימייק פשוט לוקח את כל זה ומכניס את זה לתוך סרט הוליוודי אמריקאי סטנדרתי ומגעיל. מגיע לו שייכשל, זה היה צפוי. מפתיע אותי שאתה לא חשבת ככה, רד.
אם אמרת ש"פרוזן" הוא חצי-מיוזיקל
אז היה אפשר לשים בכותרת "שיר של אש ושל קרח". Just sayin.
משום מה אני ממש מחבב את העובדה שלמרות ששני הסרטים של "משחקי הרעב" לא יצאו באמצע הקיץ כמו כל הבלוקבאסטרים אלא בשני צדדים נגדיים של השנה – אחד במרץ ואחד בנובמבר- הם עדיין מצליחים לרסק את הקופות. לא שהם סרטי הלא-קיץ היחידים שמצליחים בקופות, אבל…כן, זה נחמד. בכלל, מאז "אקס-מן: התחלה" ועד "עתיד שעבר", כל סרט עם ג'ניפר לורנס יצא קרוב לסוף השנה (חוץ מ"משחקי הרעב" הראשון, כאמור). מזל שיש את ה girl on fire לחמם לנו את החורפים .
היי, אני הייתי מודע ל"בחזית"! נכון שגם פרנקו וגם סטטהאם לא עשו דברים כאלה מדוברים או טובים לאחרונה (הדבר הכי טוב שראיתי עם פרנקו מאז "כוכב הקופים" היה ה roast שלו, וכשסטטהאם לא עסוק בבית האבות של סטאלון הוא מחלטר בכל מיני סרטי סולו מעפנים) אבל שילוב שלהם נשמע מעניין. לי, לפחות…
אאוץ' על "אולדבוי". בהחלט אסון תמוה. אני לא ממש בקיא בפילמוגרפיה של ספייק לי, אבל ג'וש ברולין שחקן טוב ורימייק אמריקאי לסרט שכזה בהחלט נשמע מסקרן. חבל.
נ.ב. לפי הדיווחים, הטריילר הראשון ל"אינטר-סטלר" יוצג לפני "ההוביט". הציפייה שלי ל 13.12 בהחלט עלתה.
או פשוט: "שיא של אש ושל קרח."
(ל"ת)
ג'ייסון סטיית'ם, לא סטייטהאם
וגם לא סטטהאם.
מה הכוונה ש"גנבת הספרים" נכשל במירוץ אל האוסקר?
הודיעו כבר על המועמדים?
גם אותי המשפט בילבל
וחשבתי שאיך שהוא הסרט נכשל ביכולת להתמודד בכלל על האוסקר השנה בגלל פרטים טכניים.
אני מניח שהכוונה היא שהסרט יחסית נקטל ( 48% עגבניות) ולא עורר באז רציני באף אחד מאתרי האוסקר ( כלומר, שעוקבים אחרי המרוץ. לא של האוסקר) למרות שכמו רועש להחריד וקיים להפליא גם פה עדיין יכולות להיות הפתעות ( למרות שלא סביר. לפחות לא במרוץ לסרט. אולי בשחקני משנה תבוא הפתעה או שתיים)
המרוץ לאוסקר בעיצומו
הוא כרגע מתרחש בעיקר מתחת לפני השטח, במסדרונות הוליווד ובבלוגים שעוסקים בנושא באובססיביות, אבל נותר חודש לסוף השנה ומעט הסרטים שיצאו במהלך דצמבר ובעלי פוטנציאל לאוסקר, יזכו לשיפוט מהיר יותר מסרטים אחרים. מחר יפתח תא המבקרים של ניו יורק את עונת פרסי העיתונאים ויממה לאחר מכן, ה-National Board of Review יוסיף את בחירותיו לקלחת ההימורים. מי שלא מצליח עכשיו לעורר קונצנזוס ביקורתי ולהתבלט לטובה, אין לו כמעט זמן לעבוד על יחסי הציבור ולשכנע את חברי האקדמיה לשקול מחדש את האפשרות להצביע לו כמועמד. מצד שני, זו עדיין אותה אקדמיה שנתנה מועמדות ל"קרוב להפליא ורועש להחריד" שבעיקר נקטל בביקורות.
אולדבוי כנראה סבל מיותר מדי קיצוצים
גרסת הבמאי שלו היא כמעט שלוש שעות, אבל הגרסה שמוקרנת בקולנוע היא רק 105 דקות. כנראה שנצטרך לחכות לבלו ריי של הסרט בשביל לדעת האם הוא טוב באמת.
אני בספק שהידיעה הזאת באמת השפיעה על משהו
אבל אני ממש לאחרונה נחשפתי לפרשה הזאת, בין ההפקה של אולדבוי לפרילנסר:
http://www.businessinsider.com/juan-luis-garcias-email-to-spike-lee-2013-11
(במקור קראתי של המכתב שנשלח לספייק לי, אבל עכשיו הוא לא נפתח לי. אם מישהו מצליח לפתוח, להלן: http://juanluisgarcia.com/dear-spike-lee/).
יותר משהמקרה עצמו מצער (וכלל לא מפתיע בתעשייה), התגובה של לי פשוט עלובה:
https://twitter.com/SpikeLee/status/406084275969085440
עצוב לי שהדברים האלו כל כך טריוויאלים.
שוב, הסיכוי שהיה לדבר הזה השפעה כלשהי הוא קלוש, אבל הוא בהחלט הוריד לי מהכבוד שהיה לי לבמאי המוכשר הזה.
וואו, איזה אפס.
עכשיו אני שמח שהסרט שלו נפל על הפרצוף. מקווה שימשיך כך.
לגמרי. דווקא היתה כתבה מאד מתחנפת
עליו ב'הארץ' היום – אבל אחריה ניסיתי לחשוב מתי לאחרונה הוא עשה משהו טוב והאיזכור האחרון שעלה לי להוד במאיותו בעשור האחרון היה יללות 'לקחו לי את הניגר' על טרנטינו וג'אנגו.
האיש שבפנים והשעה ה25 הם יצירות מופת (אמרנו עשור אחרון?)
לא ראיתי את הסרטים האחרים שהוא עשה מאז. וכן, מה שהוא עשה עם היוצר הגרפי זה חראי לחלוטין.
השעה ה-25 יצא לפני 11 שנה.
ולגבי האיש שבקיר, הוא אכן חביב מסוגו, רחוק מיצירת מופת.
האיש שבפנים*
ובאמת שהוא סרט כיפי ומצויין, אבל לא הייתי קורא לו יצירת מופת.
לא יודע, קשה לחשוב בכלליות על סרטי שוד כיצירות מופת
אבל ראיתי את הסרט הזה הרבה פעמים, והוא משתפר מצפייה לצפייה והוא אחד הסרטים הכי כיפיים לצפייה שלא נופל להמון מלכודות מעצבנות בז'אנר די מעצבן של דרמות שוד/בני ערובה.
אני יודע, זה היה
סוג של הומור
יש לי הרגשה שזו הפעם הראשונה בעין הדג שכוכבית תיקון הפכה לספוילר
(ל"ת)
לעניות דעתי, זה כי נמאס באופן כללי מרימייקים אמריקאים לא נחוצים
טוב, הוא כנראה לא נכשל בגלל זה. אבל זה נכון. האמריקאים האלה לא יודעים מתי לוותר. יש סרטים שפשוט אין שום צורך לעשות להם רימייק, כמו שיש שירים שאף אחד לא ידמיין לעשות להם קאבר. זה מקרה של 'היצירה הייתה מושלמת ומתאימה לחלוטין במקור, וכל שינוי תרבותי או עלילתי יהרוס את כל המהות שלה'.
מחוות זה בסדר. מחווה זה לא רימייק. שיתחילו לעשות מחוות אם נגמרו להם הרעיונות לסרטים.
אאוץ'
זה כבר הסרט שלישי ברצף של לי שנכשל טוטאלית בקופות. באסה. בקצב הזה הפרויקט הבא השלו (אחרי הפרויקט בקיקסטארטר) שיקבל אור ירוק מהאולפנים יהיה כנראה הסיקוול הלא ממש נחוץ ל"האיש שבפנים".
אגב, במקום הרביעי ניצב סרט שהופך את הכשלון הכלכלי של "אולדבוי" לעוד יותר מר (או שמא לפחות מר?). את הסרט הלא מעניין בעליל שהכניס בשבוע השלישי שלו פי 10 מ"אולדבוי" (אחרי פתיחה של 30 מיליון) וכבר זכה לאישור לסרט המשך, ביים לא אחר ממלקולם לי, הדודן של, שלא עשה לפני כן שום סרט ראוי לציון. אאוץ'.
איכשהו הייתי בטוחה, ממש בטוחה, שהמשפט ייגמר:
"אולי כל מי שרצה לראות את "אולדבוי", על כל הסטיות הידועות הכלולות בו," היה בדיוק בלשבור את הקרח של דיסני.
עוד פרנצ'ייז לחגיגה העמוסה של 2015
והפעם, בורן/זהות משהו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=111958
כריסטוף וולץ במו"מ ל"שודדי הקאריביים 5"
וגם רבקה הול ("היוקרה", "איירון מן 3") ועוד כמה.(דיילי מייל דרך סלאשפילם).
אני כמובן לגמרי בעד כריסטוף וולץ בתור נבל, אבל הסרט הרביעי היה יותר מדי יבש (גם מילולית) לטעמי, לא יודע אם אני מצפה לחמישי.
אגב, דיילי מייל מדברים על יציאה ב 2015, אבל במקומות אחרים (כולל ימד"ב) – 2016, למישהו יש מושג מדויק?
"שודדי הקאריביים 5" לא ייצא ב-2015.
(ל"ת)
אם כבר הזכירו סרטי דיסני ב2015
מישהו יודע מה קורה עם הסיקוול של ראלף ההורס?
מיד אחרי הסרט הראשון היו דיבורים על סיקוול שיצא ב2015,אבל מאז לא מצאתי מילה אחת על העניין.
הם הכריזו 4 תאריכים לסרטים מ-2016 עד 2018
עוד אין להם שם, אבל סביר להניח שאחד מהם הוא הסיקוול לראלף.
למה צריך סיקוול לראלף ההורס?
אני מקווה שזה לא נחשב ספויילר אבל כל העלילות בראלף נפתרו ולא רואה איך אפשר להמשיך אותו.
פרט מאשר להחזיר דמויות מהעבר, אבל זה רחוק מלהיות מקורי במיוחד ונשמע די מיותר, לא?
אני חושב שהסיבה לכך שצריך סיקוול לראלף
היא שהעולם של ראלף הוא עולם רחב ובעל פונטציאל רב. אפשר להביא דמויות חדשות מעולמות חדשים ושראלף וונלופי יהיו דמויות משנה שיעזרו להניע את העלילה, למשל.
רעיון
קרוסאובר של ראלף וטרון