תשמעו איזה קונספט מהפכני, זה הדבר הבא בהוליווד: סרטים על שני שוטרים, או סוכנים או משהו, שלא אוהבים אחד את השני, אבל עובדים ביחד מול הרעים! נשמע מטורף, אני יודע, אבל תקשיבו, זה עובד. אחרי ש"עצבניות אש" עם מליסה מקארתי וסנדרה בולוק הפך לאחד הלהיטים המפתיעים של השנה (הכנסות של 150 מיליון דולר בארה"ב), השבוע הסרט שבמקום הראשון הוא "2 Guns" ("אקדח כפול") עם דנזל וושינגטון ומארק וואלברג, עם אותה נוסחה: שני אנשים, שני אקדחים, שני כוכבים עם כימיה טובה בינהם, וזהו. התקציב, הביקורות וגם ההכנסות של הסרט היו כולם בינוניים: הוא עלה 61 מיליון דולר, והכניס בסוף השבוע 27.3 מיליון. אבל זה מספיק בשביל מקום ראשון ובשביל להרוויח כסף. סרטי באדיז עושים קאמבק, מתברר. מישהו אי שם בהוליווד מתכנן ממש ברגעים אלה את "נשק קטלני 5".
האקדחים זכו מההפקר, כי השבוע היה אמור להגיע להיט ברור הרבה יותר: "הדרדסים 2". הסרט הראשון, שיצא לפני שנתיים, פתח בארצות הברית עם 35.6 מיליון דולר. וסרטי המשך, כידוע, בדרך כלל פותחים גבוה יותר. לא הפעם. לאמריקאים נמאס מדרדסים: סרט ההמשך השיג 18 מיליון דולר, בקושי חצי מהפתיחה של הסרט הראשון. בארה"ב, "הדרדסים 2" הוא כישלון.
בינתיים, הרחק הרחק משם: "הדרדסים" הראשון היה בארץ להיט קופתי ששני רק ל"אווטאר" – 600 אלף צופים. ומכיוון שהסרט הראשון היה כל כך מצוין (הוא היה?), הסרט השני מצליח עוד יותר: המפיצים בארץ מדווחים על 71 אלף צופים בסוף השבוע הראשון של הסרט בארץ. גם השנה "הדרדסים" עומד כנראה להיות הסרט המצליח ביותר בקולנוע בארץ. לישראלים יש שריטה בראש בכל מה שקשור ליצורים קטנים וכחולים. אפילו הצלחה היסטרית בארצנו הקטנטונת לא תזיז הרבה לאולפנים האמריקאים, כמובן, אבל יש עוד כמה מקומות בעולם עם חיבה לדרדסים, גם אם לא באותה המידה, ו"הדרדסים 2" צפוי לעשות מספיק כסף בעולם כדי שהכישלון באמריקה לא ישנה הרבה. "הדרדסים 3" יגיע גם יגיע ביולי 2015. ווהו.
"וולברין" (מקום שני) צנח ב-59% מהשבוע שעבר. לעומתו, "לזמן את הרוע" (מקום רביעי), ירד ב-38% בלבד לעומת השבוע שעבר, ושוב, בשביל סרט אימה – זה מדהים. הסרט הגיע להכנסות כוללות של 108.5 מיליון דולר, כשבדרך הוא חולף על פני כל סרטי "פעילות על טבעית" (את כל "המסור" הוא עבר כבר מזמן). זאת כנראה תחילתה של סדרת אימה ארוכה ומכניסה.
ואם מדברים על מה שהולך להפוך לסדרה ארוכה, "גנוב על המיניונים" עדיין בסביבה (מקום חמישי, 10 מיליון דולר). ההצלחה של הסרט הלגמרי חמוד, בסדר, לא ראוי לציון הזה מתחילה להיות מגוחכת. ההכנסות הכולללות שלו בארה"ב הן כרגע 326 מיליון דולר. הנה כמה סרטים ש"גנוב על המיניונים" הכניס יותר מהם: "איירון מן", "הארי פוטר ואבן החכמים", "שר הטבעות: אחוות הטבעת", "מלחמת הכוכבים: פרק 2", "ההוביט". והיד עוד נטויה.
מבסוט ש"לזמן את הרוע" יורד לאט.
זה היה גם המקרה עם Insidious שירד נורא לאט וקיבל ביקורות טובות וכעת מקבל סרט המשך עם ג'יימס וואן. מסקנה? הבמאי יודע לעשות אימה ומגיע לו.
חבל שבהעקבות ההצלחה של המיניונים
האולפנים ההוליוודים ירצו להתקדם לכיוון של סרטי אנימציה חמודים עם הרבה הומור,ללא הרבה השקעה בשאר הדברים. וולברין,לדוגמה, הוא סרט שמושקע הרבה יותר מכל הבחינות אבל בגלל שהילדים והוריהם רוצים יצורים צהובים וחמודים אז האולפנים ירצו לעשות יותר כמוהם. התופעה הזאת היא לא חדשה במיוחד, אבל ככל הנראה היא תגבר בזמן האחרון. אגב זה לא שאני לא אוהב סרטי אנימציה כי אני כן אוהב, אבל. הייתי שמח שסרטי אנימציה שנוגעים ללב עם ספור מושקע ומהודק כמו בית ספר של מפלצות יהיו יותר מסרטי אנימציה אם דמויות אייקוניות חמודות ומצחיקות שתפסו הרבה ילדים.
הדבר היחיד שיותר נדיר מסרט אימה טוב
הוא המשכון טוב לסרט אימה. אני מאוד מקווה ש"לזמן את הרוע" טוב כמו שמבטיחים, אבל אני די בטוח שכמו כל סדרת אימה הוא רק ילך ויתדרדר מהמשכון להמשכון.
ולמה שהמניונים לא יהיה סרט מצליח להפליא? לא צפיתי בו עדיין, אין סיבה שסרט אנימציה שמצליח לשמח ילדים (וול-אי הוא אולי יצירת מופת, אבל אני מניח שלילדים קטנים קשה להתחבר אליו) בלי לשעמם את ההורים למוות יצליח. ואולי העובדה שהדרדסים הראשון גרם להורים לסבול, היא הסיבה שהם נמנעים מלקחת את הילדים שלהם לשני.
ולהשוות את ההכנסות של המיניונים להארי פוטר הראשון זה לא הוגן – מחירי הכרטיסים עלו ב-50 אחוז מאז, וגם אוכלוסיית ארה"ב צמחה בכמה אחוזים.
אין שום סיבה שהוא לא יצליח
הוא סרט נחמד, כמו שאמרתי, אבל תחשוב על "הארי פוטר" או "שר הטבעות" או "מלחמת הכוכבים", על האייקוניות של כל אחד מהם. בין אם אהבת אותם או לא, היה ברור שכל אחד מהסרטים האלה הוא אירוע קולנועי ענק. "גנוב על הירח", לעומתם – מישהו התרגש לקראתו? מישהו ציפה לו באופן מיוחד, או מאמין שיראה מרתונים של הסדרה בעוד עשור?
זה נכון, ולכן כל אחד מהסרטים האלו
יזכר אחרי שהמיניונים ישכחו. אבל אנשים הולכים לקולנוע לא רק כי יש "אירוע" קולנועי, אלא פשוט כי הם רוצים ללכת לקולנוע. וכשהמתחרים של המיניונים היו "לזמן את הרוע" או "מגודלים", שהם לא סרטי משפחה קלאסיים, וכש"הפרש הבודד" הפך לכישלון, המיניונים פשוט היו שם בזמן הנכון. אם לדוגמא הם היו יוצאים שבוע או שבועיים מוקדם יותר, הם היו צריכים להתחלק בקהל עם "בית ספר למפלצות" וכנראה הרבה מהקהל היה מוותר על אחד מהסרטים במקום ללכת לשניהם.
והמיניונים פונים גם לפלח אוכלוסיה יותר רחב מ(למשל) שר הטבעות. גם ילדים וגם לא מעט מההורים שלהם לא יהנו בשר הטבעות. כמעט כל אחד יכול לשבת בסרט מהסוג של המיניונים בלי לסבול. וגם אם קהל היעד של שר הטבעות נהנה בסרט פי שנדיביליון וישב בכל שלושת השעות וספג אורגזמה אחרי אורגזמה, הוא עדיין הוציא על הכרטיס את אותו הסכום כמו ההורה שחייך פעם או פעמיים במיניונים, או הילד שלידו ששיחק באייפון של ההורים חצי מהסרט (למעשה סכום יותר גדול – כאמור, אינפלציה).
לא אמרתי שאין סיבה שהוא יצליח
התכוונתי שאני לא מרוצה מכך שהסרט הכי מצליח הקיץ הוא סתם סרט חמוד ושזה ייתן תמריץ לאולפנים ההוליוודים להשקיע עוד בסרטים חמודים. כפי שפישלר כתב אף אחד לא מתרגש לקראתו ואף אחד לא יחשוב אליו בעוד שבוע, לא ירגיש חשק מיוחד לראות אותו פעמים נוספות ובטח שאף אחד לא יעשה מרצונים גנוב על הירח בעוד 10 שנים.ואני חוזר,הבעיה היא לא שזה אנימציה אלא שזה סתם סרט נחמד,חמוד,לא משהו שמרגש מישהו במיוחד.לעומת זאת אני אשמח לעשות עוד 10 שנים מרתון של טריולגיית צעצוע של סיפור בעוד 10 שנים (או רביעיית צעצוע של סיפור,מי יודע אם ייצא 4 עד אז וכמובן 4 רק אם אני יאהב אותו).
זאת הייתה תגובה לגוף הכתבה, לא לתגובה שלך.
אתה צודק לחלוטין. למען האמת, העובדה שסרטים אנימציה לא נוסחאתיים כמו UP, רטטוי או וול-אי היו בעצמם להיט היא בעיני ההפתעה האמיתית. אבל אני מתחיל לחשוש שגם פיקסאר מתחילים לנטות לכיוון הלא נכון – הסרטים שלהם עדיין יותר חכמים ומעניינים, אבל פחות מקוריים ונועזים ממה שהיו פעם.
התקופה של אי הנועזות של פיקסאר
התחילה בצשס 3 והסתיימה בבית ספר למפלצות ואמנם זו לא הייתה תקופה של נועזות אבל הסרטים שיצאו בה הם נפלאים.צשס 3-סרט שהוא בין הגדולים של פיקסאר,מכוניות 2-אנחנו באמת צריכים להתייחס אליו? brave-סרט מקסים ומרגש (הסוף,גם אם היה מעט קיטשי,אותי ריגש עד דמעות),בית ספר למפלצות-גם הוא סרט נפלא. עכשיו נראה התקופה הזו מאחורי פיקסאר מפני ששני הסרטים הבאים של פיקסאר נשמעים נועזים. הדינוזאור הטוב זה סרט שכולן מתרחש התקופת הדינוזאורים חוץ מ"דינוזאורים" המשמים לא היה סרט שכולו בעולם הדינוזאורים ופארק היורה לא נחשב כי הוא היה במאה ה-20 ועידן הקרח 3 לא נחשב מסיבות ברורות. לסרט הבא נשמע אפילו עוש יותר נועז ומסקרן. לסרט קוראים incide out ( כמו הסושי) וכולו מתרחש בתוך המוח האנושי. נשמעע יותר נועז מזקן שעבר לגור במפלי גן העדן בדרום אמריקה עם ביתו המעופף.בנוסף הסרט מבוים על ידי פיט דוקטר הנפלא שהביא לנו את מפלצות בעמ וup. חבל שבסרט העתידי הבא הוא מוצאים את דורי שלא נשמע מסקרן ונועז בכלל אבל אפשר לסלוח לפיקסאר אחרי שני סרטים נועזים.
מעניין.
אכן נראה שסרטי הבאדיז עושים קאמבק. אולי כדי לעשות דווקא לשמרניים, יעשו קומדיית באדיז של גבר הומו לבן שהוא ה"רציני" ולסבית שחורה שהיא ה"משוחררת". ובסוף הם מתאהבים…איך שהוא. בעצם, נראה לי ש"טקסי" האמריקאי היה משהו כזה, רק בלי הנטיות המיניות. והוא היה נוראי. לא משנה.
לגבי "לזמן את הקולנוע", אולי אני אתפוס אותו בקולנוע, למרות שאני לא כזה מתלהב. אבל ג'יימס וואן אכן אחלה במאי. אני עדיין רוצה ש"מהיר ועצבני 7" יהיה משהו כזה.
תגובה מצחיקה
שמעירה על סרט פיקטיבי בשם "לזמן את הקולנוע" בעקבות ההתבלבלות שהתרחשה בתגובה שלך.
בהתחשב בשעה ובעייפות שלי
זו טעות מינורית למדי. אבל עדיין משעשעת.
Blue Jasmine של וודי אלן הכניס יותר מ40 אלף ממוצע לאולם
והנה וולברין בגרסת וודי אלן
כבר מזמן הידיעה שג'וש טרנק,במאי כרוניקה,
הולך לביים ריבוט לארבעת המופלאים. מה שהפתיע אותי שנכנסתי לדף שלו בIMBD זה שכתוב שיש פרוייקט בתכנון עם תאריך לא ידוע של ספין אוף של ונום מספיידרמן המופלא בבימויו. ונום עדיין לא היה בספיידרמן המופלא אבל כנראה הוא יופיע בשני.
אלה כבר חדשות לא מעודכנות.
ונום לא יופיע ב"ספיידרמן המופלא 2", אולי בשלישי. בכל מקרה, הסרט הרביעי בסדרה מתוכנן להיות ספין-אוף נכון לרגע זה, אך לא ברור על מי. סביר להניח שעל ונום. אבל גם אם כן, השם של טראנק כבר מזמן לא מצורף לפרויקט.
לדבר על הסרט הרביעי בסדרה,
שהסרט השני בה עוד לא יצא, זה די מגוחך, אלא אם כן הסדרה היא "אווטאר".
בתחזית הכי אופטימית, הסרט הזה ייצא (או שלא) ב-2019. בעידן "הנוקמים" כולם רוצים להיראות כאילו הם מתכננים הכל מראש לטווח רחוק, אבל ברצינות, אף אחד לא באמת יודע מה יקרה עד אז.
רידלי סקוט יודע.
http://bladerunner.wikia.com/wiki/2019
על כל שטות היום פותחים אתר WIKI?
ברצינות, למה צריך WIKI לבלייד ראנר? מדובר בספר *יחיד* שעובד לסרט *יחיד* (עם כמה גרסאות, אבל בכל זאת).
בלייד ראנר הוא אחד הסרטים שהכי הגיוני לפתוח עליהם ויקי
מלבד אינספור הפרשנויות שנכתבו עליו, זה אחד הסרטים הראשונים שאנשים חפרו בו לעומק כדי למצוא רמזים לעולם שמקיף את ההתרחשויות מעבר למה שנראה בסרט עצמו. לסרט הזה היו ויקי'ז עוד לפני שהם נקראו ככה (אז קראו להם "אתרי מעריצים") שעסקו בדבר הזה בדיוק.
לפי מה שאני מבין
אתרי WIKI 'מעריצים' נפתחים עבור יצירות שבראו עולם משלהן ובו אינספור ערים, ארצות, אישים מרכזיים ואף היסטוריה ענפה (דוגמאות לוויקי-ים כאלה: שיר של קרח ואש, שר הטבעות, פוקימון וכדומה).
מה שתיארת עבור בלייד ראנר (המון פרשנויות לכל התרחשות) לא באמת מתאים לאתר וויקי, שהוא מעין אינצקלופדיה, אלא יותר לאתר מעריצים או פורום.
"בלייד ראנר" הוא יצירה כזאת בדיוק
יצירה שבראה עולם שלם, שליו אנחנו לומדים דרך הפריזמה של העיר שאנחנו רואים בסרט. הניסיון לחלץ את הפרטים על העולם הזה מתוך מה שאנחנו רואים בסרט מאוד מתאים לויקי (וכפי שציינתי, הוא התחיל עוד לפני עידן הויקי, ולמעשה עוד לפני עידן האינטרנט).
סליחה, אבל הסרט לא הציג עולם חדש ומפורט
אלא טייק על העתיד. מעבר לכך, בסרט יש אולי 7 דמויות שמתוכן מתרכזים בעיקר ב3- דקרד, רייצ'ל וטיירל. אפשר לפרש את הסרט בכל מיני אופנים ובהחלט ייתכן שנק' המבט העתידנית שלו הייתה מהפכנית בזמנה, אבל מכאן ועד 'יצירה שבראה עולם שלם' הדרך ארוכה.
"בלייד ראנר" בהחלט הציג עולם חדש ומפורט
באבו-אבוה. מפורט עד לרמת שערי המגזינים בדוכני העיתונים, לוגואים של חברות מסחריות (פיקטיביות, מלבד הפרסום הלא-סמוי של חברות אמיתיות), וסלנג-ביבים שהומצא במיוחד עבור הסרט (בעיקר על ידי השחקן שדיבר אותו, ועדיין). אני מדבר איתך פה עובדתית – חיפוש של הפרטים הקטנים בסרט ואיך הם מרכיבים את תמונת העולם שלו זה ספורט שהיה נפוץ בקרב המעריצים שלו עוד בתקופת הפנזינים המודפסים, לפני שהיה אינטרנט.
זה לא עולם חדש
זה טייק על העתיד. בעתיד של בלייד ראנר (ובעצם, גם בעתיד ה'מציאותי' שיגיע עלינו לטובה בעוד שנייה) יש חברות מסחריות שונות ומגזינים חדשים (ולצידם תאגידי ענק כמו קוקה קולה ואטארי שעדיין משגשגים בו).
אני חושב שלשנינו יש הגדרה שונה של עולם חדש ומפורט- אני התכוונתי ליצירות אשר מציגות בפנינו מדינות, עמים, שפות, מנהגים וצורות שלטון אשר ייחודיים לו. הדוגמא הבולטת ביותר לכך היא העולם שמוצג ב'שר הטבעות', אך גם ביצירות כמו 'הארי פוטר', 'שיר של קרח ואש', 'מסע בין כוכבים' ו'מלחמת הכוכבים' ניתן לראות את זה.
הנקודה שלי היא שעם כל כמה שהשקיעו בפרטים הקטנים ב'בלייד ראנר' ולמרות התפישה החדשנית שהוא הציג כלפי העתיד (כמו גם העומק הפילוסופי של הדיון המרכזי בסרט- מהו אדם?) הוא לא באמת יוצר עולם אחר- הספר/סרט לוקח את העולם שלנו, משנה בו כמה דברים ומציג לנו את מצב העניינים עוד כמה שנים קדימה.
להזכירך, גם "מסע בין כוכבים" יוצאת מנקודת המוצא של
העולם שלנו בעוד כך-וכך שנים. היא "טייק על העתיד", או "עולם חדש ומפורט"? כי עליה יש ויקי.
בכל מקרה, הטיעון שאתו התחלת – שאין שום סיבה לעשות ויקי על בלייד ראנר – פשוט שגוי מיסודו. כאמור – עובדתית – חיפוש הפרטים הקטנים שמרכיבים את העולם שבו מתרחש הסרט הזה הוא אחד הדברים שהפך אותו לסרט פולחן (וגם אחת הסיבות להצלחה הגדולה שלו בצפייה ביתית).
במסע בין כוכבים יש גזעים שונים ושפות שונות משלנו, העלילה גם מתרחש בעולמות שונים ולא רק בכדור הארץ. שלא נדבר על כך בכלל שרוחב היריעה של הסדרה והסרטים הוא עצום לעומת בלייד ראנר שהוא סרט *אחד*.
אני לא אומר שבלייד ראנר הוא לא סרט טוב (טוב, האמת שכן- הוא התיישבן מאוד לדעתי וקצת משעמם) או שאין בו easter eggs מגניבים, אלא שרוחב היריעה שלו לא מצדיק יצירה של אנציקלופדיה שלמה עבורו (=וויקי).
לא אמרתי שלא צריך לדון על הסרט, לא אמרתי שאתרי מעריצים עבור הסרט הם מיותרים, רק אמרתי שWIKI עבורו זה יותר מדי- אתרי וויקי נועדו להיות מעין אנציקלופדיות מעריצים עם המון ערכים שעוסקים במרכיבים שונים בעולם היצירה. בלייד ראנר, עם כל העומק והפנינים שאפשר למצוא בו, פשוט לא מקיף כל כך הרבה כדי להצדיק אנציקלופדיה.
לאתרי ויקי אין נפח מינימלי מקובל (מעבר לגודל הקוד, כמובן), והם לא מוגדרים כאנציקלופדיות.
זה שהויקים המפורסמים ביותר הם מאגרי מידע ענפים וסבוכים לא אומר שכל הויקים צריכים להיות כאלה. יש גם ויקים לפרוייקטי תכנות זניחים שמורכבים מחמישה וחצי דפים ונערכים ע"י ארבעה משתמשים בקצב של אחת לחודש, וגם הם שימושיים למישהו.
לפי מה שאני מבין
WIKI צריך להיות מעין אנציקלופדיית רשת. אתר שהוא לא אינצקלופדיה בשום צורה ומתעסק בנושא מצומצם אחד, שוגה בהגדרת עצמו.
ויקיפדיה עצמה
לא מסכימה איתך.
אתה כמובן רשאי להבין ולהגדיר כל דבר כראות עיניך, בינך לבין עצמך.
אוקיי, טעיתי. מושך את המילים שלי חזרה.
(ל"ת)
אני חושב
שהניסיון של סוני לבנות יקום סביב ספיידרמן הוא אפילו גרוע יותר מהניסיון של פוקס. לפוקס לפחות יש את העולם העשיר של האקס-מן וגם את ארבעת המופלאים. האפשרויות אדירות ובהחלט גדולות.
אבל כשסוני הכריזו בשבוע האחרון שהם רוצים יקום ספיידרמן? טוב, זה כבר קצת מוגזם כי העולם של ספיידי לא קרוב אפילו לרוחב היריעה של עולם אקס-מן.
בתכלס מה שסוני מנסים לעשות כאן (חוץ מלצלול לבריכת הכסף של היקומים הקולנועיים) זה לבדוק אפשרויות לגבי כיצד להיאחז בזכויות על ספיידרמן מבלי לעשות ריבוט כל כמה זמן.
אם כך כנראה שIMBD לא מעודכן
(ל"ת)
והעולם שותק...
(ל"ת)
יש גם דיבור
על לקבץ מספר נבלי על של ספיידי שקבוצתם נקראת sinister six, כמו שהנוקמים התאחדו אז הנה נביא לכם טוויסט: הפעם הנבלים יתאחדו! אבל זאת רק שמועה/רעיון לא יותר…
בינתיים יש את, אהמ... זה.
http://www.youtube.com/watch?v=7YDYL6oECjU
סביר מאד שהמיניונים
הוא סרט טוב בהרבה מ"מלחמת הכוכבים: פרק 2". זה כמובן לא הופך אותו לסרט טוב, או אפילו בינוני.
סרט ב-13-14 ש"ח
בעל הבית השתגע. חברי "בהצדעה" יכולים להזמין כרטיס בסכום הנ"ל (שניים מקסימום) בסיס"י, גלובוס, לב וסינמטק חיפה.
מעניין
גנוב על המניונים סרט חמוד + לא ציפיתי בכלל שישבור קופות בצורה כזאת מטורפת
ומה לגבי ביקורת על לזמן את הרוע? לא ראיתי אבל לפי הביקורת הוא סרט אימה די משובח
דייט באפלה
אלכס קרוצמן ורוברטו אורסי, התסריטאים של "סטאר טרק 2", יחזרו גם לכתוב את השלישי. דיימון לינדלוף, לעומת זאת, לא יחזור. And there was much rejoicing.
אחרי שהקפיא את "רובופוקליפסה" עד להודעה חדשה, עכשיו סטיבן ספילברג פורש מ"צלף אמריקאי". הסרט עדיין אמור לצאת לפועל עם בראדלי קופר בתפקיד הראשי, אך לא ידוע כעת מי יביים אותו.
עכשיו זה רשמי – כריטסופר מקווייר יחזור לשתף פעולה עם טום קרוז ויביים את הסרט הבא בסדרת "משימה בלתי-אפשרית". את התסריט כותב דרו פירס ("איירון מן 3").
הנה דרך יצירתית ביותר לברוח בסטייל מדייט שלא הולך טוב.
ואיך להשתיק " rel="nofollow">מישהו שמדבר באולם הקולנוע בחמישה צעדים פשוטים.
לגבי החדשות על לינדלוף - yay !
הסקייהוק היה קורע – מתברר שהגיק וויק עושה רק טוב ליוטיוב
והכי חשוב בסוף הסקייהוק - בוואם!!
(ל"ת)
שאלה קטנה
מישהו יודע אם The Spectacular Now שיצא השבוע בארה"ב (מקום 30 בטבלה, מקום ראשון בממוצע פר אולם) יגיע להקרנות מסחריות בארץ?
"מצטרף לשאלה" זה אנדר-סטייטמנט
(ל"ת)
אני לא יודע
אבל נראה לי שהסיכויים טובים.
האוף טופיק הראשון שלי ^^
אז במסגרת הגיק וויק ביוטיוב סיימון פג וניק פרוסט מספרים על עשרה גיבורים שאף פעם לא שמעתם עליהם
אפשר שקונספט ה"X הכי טובים שאתה לא מכיר" ייעלם מהעולם?
הבנו שאתה מכיר דברים איזוטריים. חלאס. יש דרכים פחות עילאיות ומתנשאות לתאר רשימה של דברים שווים שלא זכו לחשיפה.
אפשר שהמונח 'עילאי ומתנשא' ייעלם מהעולם?
יש דרכים אחרות לתאר היפסטר פלצן.
אם כבר אז המושג "היפסטר" צריך להיעלם מהעולם.
הוא הפך לחסר תועלת כשהחל להיות מכוון לכל אחד שמתגאה במידה מסוימת בבקיאות בתחומי העניין שלו.
Say My Name
סופרקאט של גיבורים ונבלים מציגים את עצמם.
והנה מישהו שלא צפה בזה ושכח את השם של הנבל האכזר איתו הוא מתעמת.
2018? הצחקתם את "מארוול". יש להם כבר תכנית עד 2021.
סת' גורדון לא יביים את סרט ההמשך של "איך להיפטר מהבוס" :(
ונסיים בטעם טוב – תמונה חדשה של ג'ניפר לורנס מ"משחקי הרעב – התלקחות".
כל ה-"My name is" אבל בלי אנייגו מונטויה?!
(ל"ת)
I KNOW!
http://www.shortpacked.com/2005/comic/book-1-brings-back-the-80s/01-just-a-toy-store/im-batman/
הוא צריך קאצ'פרייז חדש.
אורגזמו.
האלטר אגו המושלם.
הסיכויים שהשטן ישתלט על הגוף שלך גדלים ב100% אם את אישה
אזהרות: שים לב! לפניך תגובה אוף טופיקית ששואלת שאלות לגבי מגדר בסרטי אימה!
סיימתי לצפות ב"תינוק שטן", פארודיה חביבה אם כי לא מאוד מצחיקה על סרטי אימה, שבה במהלך הסרט זוג צעיר עובר לבית מקולל ותוך זמן קצר העניינים משתבשים כאשר השטן, או מישהו מקורב, מחליט לקפוץ לביקור בתוך הגוף של האישה.
משהו בפעם האלפית שראיתי את הדבר הזה העלה בי את השאלה: איפה הגברים הנשלטים על ידי השטן?
על פי ההיצע הקולנועי, נראה שהשטן מתעסק בעיקר עם ילדים, אבל גם נשים צעירות/מבוגרות הן כלי נהדר לביצוע זממו.
לכאורה, אפשר לפטור את זה כתור שוביניזם מבני בז'אנר האימה. הגברים מפחדים מהנשים, או איזה שהוא משחק על התמימות הילדותית/נשית מול הרוע השטני. אבל ברוב שאר ז'אנרי האימה יש ייצוג הרבה יותר הוגן לשני הצדדים – אולי יש פחות אבל יש מספיק רוצחות סדרתיות לצד פרדי ופני-עור. והחלוקה בסרטי זומבים וחייזרים הוגנת, יחסית להוליווד. ילדים מפחידים רצחניים יש משני המינים. וגם לסרטי אימה יותר מורכבים יש היצע של גיבורים וגיבורות ( הנוסע השמיני, הניצוץ, תינוקה של רוזמרי). [ המקום הנוסף שלא בדיוק שיוויוני הוא בסרטי מפלצות. המפלצת היא כמעט תמיד גבר או לפחות יותר זכרית מנשית.]
אז למה השטן משתלט רק על נשים? האם זה בגלל שבסצנה שבה הדמות תתרומם מהרצפה ותדבר בקול עבה ושטני האפקט הוא יותר גדול אם הוא מגיע מאישה? איך זה שכל הסיפורים האלה קורים רק לנשים?
או שאולי אני פשוט לא מכיר מספיק את הז'אנר ויש אלפי סרטים שבהם גם גברים נשלטים על ידי השטן ופספסתי את כולם? ( יש סרט אחד שאני יכול לחשוב עליו, אבל זה שבריר סצנה ומתישהו גם עז נשלטת על ידי השטן, אז אני לא מחשיב אותה יותר מדי)
השטן משתלט בצורה תדירה על גברים.
אבל אין אף גבר בסביבה שיעזור להם, אז לא עושים עליהם סרט.
תחשוב על מרבית הייצוגים של השטן שרואים בסדרות ובסרטים: גברים בגיל העמידה. זה אנשים שהשטן השתלט עליהם, אבל בגלל שהם גרושים ומנותקים מהילדים ואין להם חברים בעבודה, אז אף אחד לא שם לב שהשטן לקח להם את הגוף. ומאחר והשטן לא יכול להציק לאף אחד קרוב, הוא הולך לחפש מישהו אחר להציק לו (גיבור הסרט, שלא קשור לגוף שהשטן השתלט עליו).
וברצינות, 'אפקט האבירות', אם השטן ישתלט על גבר, הקהל יצפה משאר הדמויות שיוציאו תת-מקלט, יחוררו את הבחור, ושברגעיו האחרונים הוא יודה להם על זה. כשאישה מותקפת, הקהל מצפה שיצילו אותה וישמרו עליה.
רגע, הייצוגים של השטן הם גברים בגיל העמידה
כמו בריפר וכו' – אבל אני לא זוכר ייצוגים של השטן שבוססו כדמויות נפרדות עם סיפור רקע של גירושין וכו'.
תוכל להביא דוגמאות?
הבהרה: ההודעה הקודמת הייתה ברוח מליצית.
אין באמת סרטים שבהם מתואר מצבו המשפחתי של השטן (חוץ מריפר).
אבל זאת דרך אחרת להסתכל על זה. כל פעם שאתה רואה את השטן בתור בן אדם בגיל העמידה (נניח גוסט-ריידר), לחשוב על הדמות בתור מישהו שהשטן השתלט עליו, ולאו דווקא בתור צורה שהשטן בוחר ללבוש.
הטרגדיה היא שבניגוד לסרטי דיבוק קלאסיים (שבהם הגיבורים מצילים את האישה מהדיבוק), כאן לא היה מי שיציל את האנשים האלה.
תשובה מפתיעה: כי ככה זה במציאות.
מקרים של איחוז – Possession – נפוצים בעולם, בעיקר בהקשרים דתיים. במקרים כאלו, ישות כלשהי (לרוב, למען הדיוק, לא השטן) משתלטת על הגוף של אדם: מדברת מגרונו, מזיזה את גפיו, ובדרך כלל גם "מזיזה הצידה" את התודעה הרגילה שלו – הוא לא זוכר אחר-כך מה קרה בזמן האיחוז.
יש איחוזים מרצון, למשל ה-Speaking in Tongues הפנטקוסטלי, או תופעת התקשור של הניו אייג', שבהם האדם מזמין את האיחוז ומעוניין בו. יש גם מקרים של איחוזים בכפייה, שבהם הישות משתלטת על גופו של האדם בניגוד לרצונו, למשל הדיבוק.
אחד הדברים החוזרים על עצמם בתופעות של איחוז ברחבי העולם הוא שברוב-רובם של המקרים הישות האוחזת היא ישות גברית, והנאחזת היא אשה. הוצעו לכך כמה הסברים, למשל ההקשרים המיניים של חודר ונחדרת, אבל הנפוץ שבהם הוא של חוקר בשם I.M. Lewis, שטוען שהסיבה היא יחסי כוח מגדריים.
מה שלואיס אומר זה שברוב החברות, גם בהקשרים דתיים וגם בהקשרים אחרים, נשים מודרות מהרבה מאוד מוקדי כוח: קשה להן הרבה יותר להפוך למנהיגות פוליטיות, למנהיגות דתיות או למנהיגות כלכליות. לעתים מזומנות, הקושי הזה נובע לא רק מאפלייה בפועל, אלא גם מחסמים מבניים. אשה, למשל, לא יכולה להיות כומר, רב או שאמאן, והיא גם לא יכולה להיות צ'יף או יועצת בכירה בחברות שבטיות. האיחוז מאפשר להן לעקוף את החסמים הללו: מי צריך להיות שאמאן כשאפשר לדבר ישירות עם הרוחות שהשאמאן מתייעץ איתן? ומי יכול להגיד לך לא לעשות את זה אם הישות מדברת ישירות מגרונך ואומרת שזה מה שהיא רוצה? בקיצור, איחוז מאפשר לנשים לעקוף מסלולים ממוסדים של כוח ולגשת ישירות אל מקור הכוח עצמו.
הבעיה עם ההסבר הזה היא שהוא לא ממש עובד – לפחות לא באותה המידה – בחברות בהן האפלייה נגד נשים אינה ממוסדת (המקרה של התקשור, למשל). לואיס גם מתעלם מהמחירים הגבוהים שנשים נאחזות נאלצות לשלם: הוקעה מצד הממסד, רתיעה מצד המשפחה והחברים, ואפילו, במקרים מסוימים, הוצאה להורג כמכשפה.
קודם כל תודה.
על שיעור מרתק בהיסטוריה של איחוז, ועל המילה איחוז.
עכשיו בעיקר מסקרן אותי לראות סרט איחוז שמתמודד עם חלק מהשאלות שהעלת בתגובה וההשלכות שלהן ולא רק ב"אוי לא! השטן/צ'ופקרבקה/צ'ובקה נכנס לה לגוף! צריך להציל אותה!". משהו כמו ציד המכשפות, רק לגבי איחוזים.
תוספת
הרבה מקרים שבהם מייחסים למישהו דיבוק/איחוז נובעים מזה שלמעשה האדם סובל מהפרעה נפשית, ופעם לא שיערו על כך ומוח האנשים היה שטוף דת, לכן ניסו להפסיק זאת ע"י דרכים דתיות (למשל, פה מסופר על כך http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%94_%D7%A0%D7%A4%D7%A9%D7%99%D7%AA).
אי לכך, השערתי לשאלתך היא שעובדתית נשים יותר סובלות מהפרעות נפש, ובפרט מדיכאון, הפרעה בי פולרית וכו', מבחינה סטטיסטית. אף בסכיזופרניה, מחלה שנראית מוזר לכל הדעות, נשים יציגו יותר סממנים מוזרים, כדיבור מוזר וכו', ואילו גברים יטו יותר להתרחקות מהחברה, מה שפחות בולט לאנשים. לכן, סביר יותר שהתופעה תיוצג בספרות וסרטים ע"י נשים, כי ההפרעות יותר נפוצות אצלן ויותר מוזרות אצלן.
למען האמת, איחוז הוא דבר מקובל בהרבה מאוד חברות.
ואם לא מקובל, לפחות מוכר כחלק מהרפרטואר של תופעות בהקשר דתי.
אבל חשוב מכך: גם כאשר התופעה היא פסיכו-פתולוגית – הרי שהטיפול בה צריך להיות רגיש תרבותית. במלים אחרות, להגיד "זו הפרעה נפשית, בוא נטפל בזה בעזרת כדורים פסיכיאטריים" פשוט לא עובד במקרים רבים: צריך להתמודד עם עולם האסוציאציות של המטופל בעזרת כלים שגם הם, לפחות בחלקם, נובעים מעולם האסוציאציות של המטופל.
אם מטופל חרדי, לדוגמה, חושב ששד רודה בו, לדוגמה, זה רעיון לא רע לבצע גירוש שדים לשד.
כן, אני מודעת שתופעת האיחוז נפוצה למדי בין תרבויות. כמובן שכל תרבות תטפל בזה איך שנוח ואם זה עובד אז למה לא… בנוסף בהרבה מקומות ראיתי/קראתי שנוגדי דיכאון במקרים קלים-בינוניים בעלי אפקט פלסיבו – מה שקצת מזכיר את האפקט של גירוש שדים… אולי זה הגירוש שדים החדש של התרבות המערבית. לדעתי הבעיה עם תרבויות שגירוש השדים מושרש אצלן כל כך חזק היא כשבנאדם סכיזופרן או עם הפרעת אישיות כלשהי וברור שצריך תרופות ושום גירוש שדים לא יעזור לבדו כאן ואנשים יתעקשו על גירוש. אבל זה בכלל לא קשור לנושא המקורי כבר…. רק הבאתי דיעה למה ייתכן שנראה שנשים יותר סובלות מהאיחוז
אבל אם נחזור לשאלת המגדר:
בתקשור (שהוא אמנם סוג איחוז די יוצא דופן, אבל בו אני בקי) יש בולטות נשית ברורה מאוד. אבל שניים-שלושה מחקרים שנעשו בתחום מצאו שלמתקשרות אין נטייה להפרעות נפשיות יותר מאשר לממוצע באוכלוסיה, והאמת, אפילו פחות. כך שאנחנו רואים פה תופעה של איחוז שבה יש יותר נשים מגברים, למרות שאין שום קשר להפרעה נפשית.
זה כמובן לא מבטל את ההסבר שלך במקרים מסוימים, אבל כן מצמצם את הסבירות שלו כהסבר כולל.
בגלל זה כתבתי בכותרת שלי "תוספת"
כי מובן שייתכנו הרבה סיבות שמרכיבות את התמונה הכוללת ולא התיימרתי וגם לא כתבתי שהפרעות נפש הן ההסבר היחיד להכל.
כי השטן הוא כבר גבר (גבר) אז למה הוא צריך להתחזות לאחד?
אם הוא רוצה להתחזות לאישה או ילד/ה אז הוא צריך להשתלט על גוף אחר.
אז השטן אכן נהנה ללבוש פראדה
(ל"ת)
פסיפיק רים עבר את ה-300 מיליון דולר בהכנסות כלל עולמיות
אומרים שסרט צריך להכניס כפול מהתקציב שלו בכדי להתחיל להיות רווחי ופסיפיק רים בדרך לשם, כלומר יש עכשיו סיכוי לא רע שכן יהיה המשך!
בחזרה לעתיד
קודם "הזאב הרע", אחר כך "קיק אס 2" ועכשיו "כנס העתידנים". קצת לפני תקופת החגים נראה שאנחנו בתקופת הטרום-בכורות.
בכל מקרה, בין אם אין לכם פייסבוק או סתם לא שמעתם, ביום חמישי הקרוב, 15.8, תיערך בסינמטק תל-אביב הקרנת טרום-בכורה חינמית של "כנס העתידנים" בשעה 12:00. כל מי שמתכוון להגיע צריך לשלוח מייל לכתובת liorhasc@gmail.com עד ה 12.8. אה כן, וזה לגילאים 17-23 בלבד (כן, ברצינות. למה? כובע).
דף האירוע בפייסבוק.
יחסית לאייג'יזם כ"כ דוחה ובוטה יש מעט מדי מחאה לגבי זה
אני אומנם לא סובל אירועי טרום המוניים עם פוטנציאל "צפוף עד אפס מקום", אבל הפקה שנותנת יד לדבר כזה, וממש אבל ממש לא משנה מה המניעים והסיבות לצעד, מאבדת את מעט העניין שעוד נותר לי בסרט. כאילו שההמתנה מרובת השנים לסרט לא הייתה מייאשת מספיק.
מה באמת הנסיבות? אנחנו מגניבים ואנחנו בפייסבוק?
(ל"ת)
כנראה רצון ליצור באזז
בקרב אלה שיש להם ההשפעה על חבריהם ברשתות החברתיות, בשכבת הגיל הרצויה ליח"צנים.
יש בזה היגיון אבל זה עדיין לא נחמד.
(כמו אירועים מיוחדים לבלוגרים, למשל)
(ל"ת)
זה באמת בחסות המכללה לאנימציה כמו שמישהו בפייסבוק טען?
(ל"ת)
בהתחלה זה באמת נשמע סביר
אבל יותר מאוחר מגיעה מישהי שכנראה קשורה להפקת הסרט ומפריכה זאת: "…ההקרנה היא לא בחסות אף אחד. ההפקה יוזמת את האירוע כהקרנת טסט לצעירים בגילאי 17-23 בלבד…". זה עקום בכל כך הרבה מובנים. פעם ראשונה שאני שומע על הקרנת מבחן לקהל מאוד ספציפי שההפקה מספרת על ההקרנה באופן כל כך פומבי.
אגב, באותה נשימה היא מציינת שהסרט סופסוף קיבל תאריך הפצה ואמור לצאת לאקרנים ב-26 בספטמבר, שבוע אחרי הבכורה בפסטיבל חיפה. נראה לי שאני אלך על "בית לחם" או "גשם של פלאפל 2" באותו סופ"ש.
מלא מלא חדשות על הסרטים הבאים של דיסני-פיקסאר
אז מתקיים ברגעים אלו ממש כנס D23 Expo, שזה כמו קומיק-קון שמוקדש כולו רק לדיסני ולכל הפרנצ'ייזים שבבעלותה. אני אנסה לרכז את כל המידע כאן. אזהרה: תגובה מבולגנת, אבל גם יותר מדי מסודרת. כי באמת נתקעתי איתה ולא ידעתי איך לעשות אותה וככה נראה לי הכי נורמלי.
הדינוזאור הטוב – קאסט – לוקאס נף ("לגדל את תקווה") יגלם את הדמות הראשית, הדינוזאור, (כלומר, הדינוזאורים ידברו בסרט הזה, למקרה שהיה ספק. ואם אתם שואלים אותי, היה), ביחד עם ניל פטריק האריס, ביל היידר, ג'ודי גריר, ג'ון לית'גו ופרנסיס מקדורמנד.
תקציר –
" rel="nofollow">קונספט ארט
אני… די מאוכזב לגבי התקציר. לעצום עיניים ולסתום אוזניים ולצעוק לעצמי ש"In Pixar we trust" זאת אפשרות, אבל התקציר נראה די גנרי ולא מאוד מעניין. נגיד, משהו כמו ברמה של "מוצאים את נמו" או "באג לייף" במקרה הטוב, ות'כלס אני חוושש שזה יהיה עוד פחות טוב מזה. אבל אני עדיין מצפה לסרט הזה ומחכה לטיזר.
כמו כן, הוכרז שהסרט הקצר שיוקרן לפניו הדינוזאור יהיה סרט שבו מייק וסאלי, עדיין בימי הקולג', מארגנים ביחד עם חברי האוזמה קאפה את המסיבה הראשונה שלהם, שאף אחד לא מגיע אליה, ובתגובה הם מתכננים את המסיבה המטורפת ביותר שבית הספר ידע. וזה, אוף, זה גם די מאכזב. זה יכול להיות חביב, אבל סרטים קצרים שמבוססים על סרטים באורך מלא מקומם בדיוידי. הייתי מעדיף בהרבה סרט מקורי.
ביג הירו 6 – אז אולי זה עוד רחוק ולא נראה שמעורר פה הרבה עניין, אבל ככל שאני קורא על הסרט הזה אני קולט כמה מגניב זה יכול להיות. בכ"א:
תקציר –
" rel="nofollow">קונספט ארט
Inside Out – הסרט הזה מסקרן הרבה אנשים פה לפי מה ששמתי לב, ורק אני בצד חושב למה לא עשו עם הקונספט הזה סרט קצר, שככה זה באמת יהיה מעולה.
יש קאסט – איימי פולר, מינדי קאלינג, פיליס סמית' ושוב ביל היידר.
והתקציר –
אוקיי, לא מספרים פה הרבה, אני מניח שמתיי שיספרו על העלילה ולא על העולם אוכל לדעת אם להתאכזב או להתרגש. זה קונספט מגניב, השאלה שאני שואל את עצמי כבר זמן רב הוא איזה סיפור הוא אמור לספר. זה ממש נראה לי שפיקסאר חשבו על סרט קצר שמזכיר בעיקר את "יום ולילה" והחליטו לפתח אותו. נחכה.
" rel="nofollow">קונספט ארט
מוצאים את דורי
אני קצת הייתי נגד הסרט הזה כשהוכרז, אבל ככל שאני חושב עליו אני מבין שזה יכול להיות אחלה. אני נזכר במוצאים את נמו ואוהב אותו יותר (לשם ההבהרה – זה עדיין לא הרבה במיוחד) ודורי ממש כיפית ואני רוצה לראות ממנה עוד.
בנוגע לקאסט, אלן דג'נרס כמובן חוזרת לדבב את דורי, וגם אלברט ברוקס את מרלין, מי שלא מוזכר למהשהו הוא נמו. זה מוזר. הדמויות החדשות יהיו אמה של דורי שתדובב ע"י דיאן קיטון ואביה שידובב ע"י יוג'ין לוי, וטיי בארל שידובב את ביילי. וכמובן שכולנו יודעים מי זה ביילי.
תקציר –
" rel="nofollow">קונספט ארט
אומר ממש ממש קצת, אבל שיהיה. אני לא חושב שזה יכול להיות מאוד רע.
Zootopia
סרט חדש שהתחילו לדבר עליו לאחרונה והוכרז רשמית עכשיו. יש תקציר. זהירות, זה נראה קצת… מוזר? מטופש?
" rel="nofollow">קונספט ארט
בינתיים ידוע רק שג'ייסון בייטמן מתכנן לדבב.
__________________________________________________________________________
במידה ואתם מתעניינים לגבי סרטים אחרים, כמו, נגיד, ההמשך ל"מטוסים", או הסרט המי-יודע-כמה בסדרת "טינקרבל", יש פרטים לגבי סרטים אחרים שבחרתי לא לכלול בתגובה מסיבות כאלה ואחרות פה. כמו כן, אפשר לקרוא את הלייב בלוגינג לאירוע. טרם קראתי אותו, אבל אני מנחש שהוא יכלול תיאורים של טריילרים וקליפים מהסרטים, כך שזה יכול להיות קצת לספיילר, לשיקולכם (הדיווחים שאני קראתי בזמנו מקומיק-קון, אגב, ממש לא הפריעו לי ורק הכניסו אותי להתרגשות מטורפת לקראת סרטים שבכלל לא אכפת לי מהם). יש גם גלריה מהאירוע שכוללת כמה דברים לא ממש ברורים. אבל לפי מה שכתוב אם תחפשו תוכלו למצוא קונספט ארטס דברים די מעניינים, או לפחות ככה קאמינג סון מבטיחים.
לא יודע למה אבל המחשבה שלי בזמן קריאת תקצירי הסרטים
היתה "למה רק באחד מהם הדמות הראשית היא אישה?", כלומר, למה בסרט על הדינוזאורים הדינוזאור הראשי לא היה יכול להיות בת, ולמה בזוטופיה השועל לא היה יכול להיות שועלה וכן הלאה.
כי הוליווד כמעט ולא כותבת תפקידי נשים,
ופיקסאר באופן ספציפי כותבים תפקידי נשים אפילו פחות. התיאוריה שלי היא שזה כיוון שפיקסאר בד"כ לא כותבים סרטי אהבה או משפחה אלא בעיקר סרטי חברות, ובסרטים כאלה אין תפקיד אינהרנטי שמיועד לנשים (למשל אהובה/אמא), אז הגיבורים הראשיים (אם לא כל הקאסט) כמעט תמיד יהיו גברים.
נראה שהדמות הראשית באינסייד אאוט
שמייצגת את האושר בדיבוב איימי פולר תהיה אישה, בערך, עד כמה שרגש יכול להיות נשי. אני ממש לא בטוח, אבל היא מי שבמרכז התמונה ומוזכרת ראשונה בטקסט, אז כנראה שכן. גם לפי התמונה יש רוב של שלוש נשים לעומת שני גברים, וזה בלי שסופרים את הילדה שהסרט מתרחש בתוכה. כמובן, גם הדמות הראשית בפרוזן תהיה נערה.
"גיבור גדול 6" נשמע מסקרן,
אבל מהתיאור משתמע ש-"Ray Gun" של בראד בירד כנראה לא הולך לקרות, כי יש יותר מדי אלמנטים דומים בין הסרטים. חבל.
Inside Out נשמע כמו גרסאת פיקסאר לThe Human Equation
וזה רחוק מאוד מלהיות דבר רע.
על סמך התקציר של זוטופיה אני מציע את השם:
"מי הפליל את פוקס וראביט".
(בתגובה לאור)
(ל"ת)
אני יודע מה הרג אותי
יו גרנט מצטרף ל "The Man from U.N.C.L.E" של גיא ריצ'י עם הנרי קאוויל וארמי האמר.
מתוכנן המשך ל"האשליה".
סרטון קצר שמסביר קצת על תפקידים בצוות הפקה של סרט (ומדוקלם כמו ספר של ד"ר סוס).
וויס-אובר משעשע לטריילר של "משחקי הרעב – התקלחות".
וסרטון קצר ומעולה על מכונה שמנבאת את המוות של אנשים.
הסרטון על המוות
הוא חלק מפרויקט מאוד מגניב של יצירה משותפת – שכולל סיפורים קצרים, ספרים, ספרים מוקלטים, את הסרטון הזה וכו', ושמקורו בקומיקס הזה.
אני חושבת שזה סיפור מרתק על האינטרנט ומה אפשר לעשות איתו. אפשר לקרוא על זה באתר שלהם.
ולמי שלא קורא אנגלית, הספר שהם הוציאו, של סיפורים נבחרים (שבאנגלית זמין בחינם באתר), גם תורגם לעברית לא מזמן.
אני לא רוצה לנטפק,
אבל אופיר טושה גפלה הוציא לפני כמה שנים ספר שלם שמבוסס על הרעיון של הסיפור הקצר שקישרת אליו. זה כל כך דומה, עד שבהתחלה הייתי סבור שזה קטע מהספר שלו. אז לא ברור מי העתיק ממי, אבל זה נשמע מאד מאד לא מקורי.
במקרה אני קורא עכשיו את הספר של טושה גפלה
שנקרא "ביום שהמוזיקה מתה". יש דמיון ברעיון הבסיסי אבל הם לא זהים בכלל. בספר של טושה גפלה הוא כותב על עיר אחת שכל התושבים שלה יודעים את תאריך המוות שלהם, ובכל מקרה זה רק רקע לסיפור האמיתי על החיים של הדמות הראשית. ב"זה הסוף שלך" הסיפורים הם על אנשים שיודעים איך הם הולכים למות, אבל לא מתי.
(אישית אני חושב ש"זה הסוף שלך" מעניין יותר, וגם יש בו איור של סקוט סי, אז בכלל)
סיפורים על אנשים שמגלים על מותם העתידי הם לא חדשים, אז בוא לא נתחיל במי העתיק ממי.
נכון, אבל
הסצינה הספציפית של יום ההולדת המיוחד שבו הולכים לגלות מה יקרה, מאד מודגשת גם אצל טושה גפלה, ובצורה מאד דומה (לדעתי).
הסרטון
הוא טריילר לספר המשך לספר שיצא אפילו בתרגום בארץ ( זה הסוף שלך!/ Machine Of Death) שמורכב מסיפורים קצרים על עולם שבו קיימת מכונת המוות הזאת. קניתי את הספר ולמרות שחלק מהסיפורים חוזרים על רעיונות דומים, ושוררת בו wasp-יות אמריקאית כללית, הספר היה מאוד מעניין ומהנה, אבל לחלוטין לא דומה לסרטונים הקצרים האלה – במקום מיתות אירוניות לא צפויות, הספר עסק בתחושות והשלכות החברתיות של המכונה הזאת והיה מעניין ומצחיק לעיתים קרובות.
חבל שדווקא על הקו הזה הלכו בקו היחצנ"י כי היו שם מספר סיפורים קצרים שיכלו להיות סרטונים הרבה יותר מהנים ומוצלחים.
שאלה
למביני עניין,מבין כל האתרים שמדווחים על חדשות בקולנוע (סלאשפילם,THR,IMDB,הוליווד ריפורטר וכולי) איזה מבניהם הוא הכי עדכני ומהימן?כי עין הדג הוא אתר נפלא והכל,אבל ברור ומובן שלאדם אחד אין זמן לדווח על כל הנושאים החמים בקולנוע,ואין לי זמן לדלג בין כל האתרים שציינתי…
אם אתה רוצה לקבל את *כל* החדשות,
כנראה סלאשפילם או Comingsoon. הם לא מדווחים ראשוניים, כלומר, לרוב תמצא שם ידיעות שמתחילות ב"THR דיווח ש-" או "Deadline מדווח ש-". כך שהם לא יהיו הראשונים לדווח על שום דבר, אבל הם כן ידווחו על הכל.
אוקי,תודה רבה.
(ל"ת)
Italian Spiderman!!
פארודיה על/מחווה ל/הקמה לתחיה של סרטי זבל איטלקיים מסוף שנות השישים ושל חיקויים זולים של פראנצ'ייזים אמריקאיים מחוץ לארה"ב. אם יש לכם 40 דקות, מומלץ מאד (איטלקית, בעיקר במבטא זר, עם כתוביות באנגלית).