הרבה אקשן ברשימת שוברי הקופות השבועית בארה"ב. שני סרטי אקשן, למען הדיוק, כל אחד מהם עם זוג באדיז. זוג אחד גברי, זוג אחד נשי. והמנצחים, כמובן, היו מייק וסאלי. אף אחד משני הסרטים החדשים לא הצליח להזיז את "בית ספר למפלצות" מהמקום הראשון. אחרי פתיחה של 82 מיליון דולר בשבוע שעבר, הסרט איבד השבוע 44% – ירידה די קטנה בסטנדרטים של בלוקבאסטרים, וקטנה במיוחד כשמדובר בסרט המשך. הסרט הכניס השבוע עוד 46 מיליון דולר, ההכנסות הכוללות שלו עומדות על 171 מיליון, ה-200 בדרך, עסקים פיקסאריים כרגיל.
עכשיו, בעניין סרטי האקשן החדשים: מבין השניים, הבנות ניצחו בנוק אאוט. "The Heat", שייקרא בארץ בשם הלא מביך בכלל "עצבניות אש", הוא קומדית צמד-שוטרים מהסוג שהיה אופנתי בשנות השמונים והתשעים: שוטר מרובע ושוטר מופרע, עובדים יחד כדי למגר את הפשע ולצחוק קצת באמצע. הז'אנר הזה כל כך סטנדרטי שחשבתי שהוא כבר נכחד עם לכתה מהעולם של סדרת "שעת שיא".הייחוד הבודד של הסרט הוא ששני השוטרים הם הפעם שוטרות, בגילומן של מליסה מקארתי וסנדרה בולוק. העובדה שבסרט מככבות נשים לא אמורה להיות מרגשת או אפילו ראויה לציון, אבל מה לעשות, היא כן כזאת: מבין כל סרטי הקיץ הזה – כולם, אתם יכולים לבדוק – "The Heat" הוא היחיד שבו בתפקידים הראשיים מככבות נשים. אז אולי זה לא כזה מפתיע כשמתברר שכשסרט אחד בודד מתוך עשרות פונה אל 50% מהאוכלוסיה, הוא מצליח במידה מכובדת.
דרך אחרת להסתכל על ההצלחה של "The Heat": מליסה מקארתי היא כוכבת על. אתם לא חייבים לאהוב את זה, אבל "מסיבת רווקות" פתח עם 26 מיליון דולר והפך ללהיט ענק, "חשבון משותף" פתח מוקדם יותר השנה עם 34 מיליון דולר (על אף היותו סרט מעפן לגמרי) והגיע ל-134 מיליון, ועכשיו, "The Heat" – מתחיל עם 40 מיליון. שלוש הצלחות רצופות כבר אינן צירוף מקרים.
בצד האחר של נדנדת האקשן נמצאים צוות הבאדיז האחר, הגברי והשחור-לבן, ג'יימי פוקס וצ'אנינג טייטום. הם מגלמים, כידוע, את נשיא ארצות הברית ואת לא-ברוס-וויליס ב"וושינגטון על הכוונת". זה היה אמור להיות הסרט היקר והגדול של השבוע, שמגיע בדיוק בזמן לחגיגות ה-4 ביולי, אך אויה: זה לא עבד. הסרט לא נמצא במקום הראשון, לא בשני, ואפילו לא בשלישי (שם נמצא "מלחמת העולם Z", ממשיך להתעלות על הציפיות עם 29 מיליון דולר). "וושינגטון על הכוונת" הגיע למקום הרביעי בלבד, עם 26 מיליון דולר. במקרה הזה אפשר להצביע על סיבה אחת ברורה לכישלון: כבר ראינו את הסרט הזה. קראו לו אז "הקרב על הבית הלבן". הוא יצא לפני כמה חודשים, היתה לו עלילה כמעט זהה והוא נחל הצלחה סבירה (פתיחה של 30 מיליון דולר, ו-99 מיליון דולר בהכנסות כוללות). הפרסום של הבית הלבן ב' לא עשה מספיק כדי להבהיר שזה והבית הלבן א' אינם אותו סרט, ועם כל הכבוד לצ'אנינג טייטום, אנשים פשוט לא רצו לראות את אותו הסרט פעם שניה.
הכשלון צורב עוד יותר מכיוון שמבין שני סרטי הבית הלבן, "וושינגטון" היה היקר יותר (תקציב של כ-150 מיליון דולר, בעוד הסרט השני הופק בכ-70 מיליון דולר). אין לסרט סיכוי להחזיר את ההשקעה בארה"ב לבדה, ובניגוד להרבה בלוקבאסטרים אחרים, במקרה הזה ספק אם אפשר לבנות על ההכנסות מחוץ לארה"ב, מכיוון שמדובר בסרט כל כך אמריקאי. בקיצור, "וושינגטון על הכוונת" מצטרף ל"העולם אחרי" כאחד הפלופים הגדולים של הקיץ הזה. מוסר השכל: אולי זה בכל זאת לא רעיון כל כך טוב להוציא שני סרטים זהים באותה שנה, אבל אם כבר זה קורה – חשוב שהסרט שלך ייצא ראשון. אה, וכדאי גם לשתף איזו אישה או שתיים בסרטים פעם בכמה זמן, פור פאקס סייק. אנחנו במאה ה-21 או משהו.
נחמד לגלות שסנדרה בולוק עוד עושה סרטים. שמישהו הולך
אליהם, זאת אומרת.
(מתכונן מיד למטח נתונים סטטיסטיים. זו רק ההתרשמות שלי שהיא נעלמה קצת).
לגבי מק'ארתי – סבבה. היא למיטב זכרוני הייתה דמות מצויינת ב'בנות גילמור', ואם היא טובה באותה מידה בסרטים – בהחלט היא תהיה שחקנית שכדאי בשבילה לשלם על כרטיס.
חכה ל"כח משיכה",
הוא מן הסתם ימשוך אפילו יותר אנשים. (טוב, כנראה בגלל קלוני…)
דורון אתה תותח!!!!
(ל"ת)
זיין!
דוח"קו של בוקר!
דורון האחמ"ש
אני תוהה אם לפרסם פה את הטקסט המלא שכתבתי
ל"יום בחיי רדפיש האחמ"ש", עכשיו כשיש הזדמנות…
לך על זה.
(ל"ת)
מה הולך פה?
(ל"ת)
כל האינטרנט הישראלי מתחיל לעשות וריאציות לסרטון הזה:
http://www.youtube.com/watch?v=EJwsLjtuVGg
כבר ראיתי כאלה על טיריון לאניסטר, על היטלר, על יאיר לפיד…
ותגיד, אחד מהם גם היה מצחיק?
(ל"ת)
תלוי את מי אתה שואל.
לדעתי זה מים זה מאוד משעשע. אם אתה לא אוהב את זה, זכותך.
אפשר לינק
לשלושת הסרטונים שציינת?
זה נראה לי מוכר.
קצת הגרסה הישראלית של זה.
יש דווקא גרסה ישראלית ישירה לזה,
לפחות אחת שאני מכיר, עם טוויסט ישראלי כמובן.
סרטון של איתי זבולון
(מחבורת וניה ושות')
מה שמעולה בסרט הזה, הוא שממש כל משפט בו הוא הכנה למם. אחד הטובים שראיתי בעברית.
http://www.youtube.com/watch?v=EJwsLjtuVGg
יום בחיי - דורון המבקר
זיין, תותח
נותן 200 קצרצרים יד אחורית!
דוח"קו של בוקר!
בסינימטק אני מרגיש בבית
אחד הסרטים, סרט הזיה
חולם להתארח באוסקר
בינתיים כותב לוואלה
קופאית, תעשי לי קולה גדול
מחיר מופקע
מה העיניים שניצקליין?
עממי בדם
הולך לפגוש את יאיר רווה שהוא גם תותח, וגם מבקר, וגם זיין
היה איתי בג'לי טרזן
רואה סרטי סטודנטים עם יאיר רווה
נותן הכל בעין הדג
שורף את האופטופיקים
משפיל את מייקל ביי
טריילר של תותחופלצת!
נשמה תעשה לי פופקורן חרוך חרוך
מחוץ לפאב של ארי פולמן, קבעתי איתו פה
מחכה לפולמן המלך
מבקר!
חליטה של מבקרים!
נשמה, רק לתרום במימונה!
לפעמים במסיבות אני יוצא החוצה ובודק את IMDB
למה אני לא רוג'ר איברט?!
מבקר.
סליחה על זה, פשוט ראיתי הזדמנות לבדיחת קרש וניצלתי אותה.
ותודה למי שהגיב ולקחתי לו רעיון מהתגובה, וסליחה מדורון, הכל בהומור.
עכשיו זה סרט שהייתי מוכן לממן
(ל"ת)
נותן 200 קצרצרים יד אחורית!
(ל"ת)
למה אני לא רוג'ר איברט?!
(ל"ת)
הולך לפגוש את יאיר רווה
שהוא גם תותח, גם זיין, וגם אחד האנשים…
אבל סרט שמככבים בו גברים =/= סרט שלא פונה לנשים
(בדיוק כמו שסרט שמככבים בו נשים =/= סרט שלא פונה לגברים. אני לפחות מאוד מקווה שאני צודק)
חלקית
זה תלוי – עקרות בית נואשות שמדברות אך ורק על נושאים של עקרות בית נואשות יפנה,איך לא,לעקרות בית בלבד. כמו שסרט על כדורגל יפנה לאוהדי כדורגל,שרובם המוחלט הוא בנים.זה לא אומר שיש סיבה לפסול סרט אך ורק על סמך המגדר של גיבוריו (או גיבורותיו),בלי קשר לעלילה או לרקע,למרות שאנשים עושים את זה.
ברור, אבל אני חושב שגם הכוונה שלי ברורה.
אגב, אני אנצל את ההזדמנות כדי לתקן את עצמי, כי נדמה לי שבכל זאת קצת הפרזתי בייחודיות של הסרט הזה: לא ראיתי אף אחד מהם, אבל נראה שגם ב-"Epic" ("הממלכה הסודית") וב"The Conjuring" ("לזמן את הרוע") הדמות הראשית היא נשית. ואם מחשיבים אותו כחלק מהקיץ, ב"עיר של עצמות" זה בהחלט המצב. אז "The Heat" לא לגמרי יחיד במינו, רק נמצא במיעוט זעיר.
מצד שני,
הנה סרט שעובר את בצ'דל רק מהסינופסיס.
בתכלס הסרטים שאני ראיתי הקיץ
(איש הפלדה, סטאטרק, מפלצות בע"מ) לא רק שלא עוברים בצ'דל אלא שלאף אחד מהם אין יותר משתי דמויות נשיות עם שם, בטח שלא באותו החדר באותו הזמן.
או, רגע, נזכרתי! איירון מן 3! יש שם שתי נשים מדברות! אוי, כשאיירון מן 3 נהיה הדוגמא שלך לסרט שמכבבות בו נשים אתה יודע שאתה בבעיה…
האם במקום סרטי בנות, נתחיל לומר סרטי בצ'דל?
(ל"ת)
דווקא איירון מן 3,
אפילו שהייתה בו את המנה הייצוגית של עלמה במצוקה, הפך את האישה בו למי שמצילה את הגיבור ממוות וודאי (אם אני זוכר נכון אפילו פעמיים. אני חושב שזה הסרט האחרון שצריך לרדת עליו בהקשר הזה…
איירון מן רחוק שנות אור מלהיות סרט
שאני אתלהב מהמודלים הנשיים שהוא מציג או מזה שיש בו הרבה נשים.
זה לא שהוא שוביניסטי באופן יוצא דופן – סתם יש בו שתיים וחצי נשים, כולן קלישאתיות למדי. זה לא שאני יורדת עליו במיוחד או מאשימה אותו בזה, זה בסך הכל סרט שבו כל הדמויות מלבד איירון מן הן קלישאתיות להחריד, עד כדי זה שיש בו בשיא הרצינות סיידקיק שחור (!). אבל זה כן הופך את העובדה שזה הסרט עם הנוכחות נשית הכי מוגברת שראיתי הקיץ למאד מאד עצובה.
להגיד שסיידקיק שחור זה גזעני בגלל שהוא שחור זה גזעני.
(ל"ת)
להגיד "סיידקיק שחור" זה גזעני וזלזול באיכויות השחקן.
הדמות שנכתבה לסרט היא של בכיר בצבא האמריקאי, אין בו מאפיינים ספציפיים של "בחור שחור" והוא היה יכול להיות לבן באותה מידה ולא היו צריכים לשנות שום דבר בתסריט.
לדעתי רודי מתאים לקלישאה של סיידקיק שחור
שנמצא שם רוב הזמן בשביל הקומיק רילף, כדי לעשות פרצוף סובל למצלמה ולפעמים כדי לצחוק על הצבא דרכו (מה שבתכלס אומר שצוחקים עליו).
והטיעונים שאתה נותן נגד פשוט לא קשורים. אם הוא כן היה סיידקיק שחור אז כן היו בו מאפיינים ספצייפים של בחור שחור? סיידקיק שחור אי אפשר להחליף לבחור לבן בלי לשנות שום דבר מהותי בתסריט? עשה לי טובה.
למען האמת כן
אפשר היה להחליף אותו בבחור לבן ושום דבר לא היה משתנה בתסריט.
פרט לכך, זו דמות מהקומיקס (והיא שחורה גם בקומיקס), שלא ממש עונה לתפקיד של סיידקיק שחור. אולי אפשר לטעון שבסרט לקחו את הדמות מהקומיקס והפכו אותה לסיידקיק שחור, אבל כאמור – לא ברור מה בה הופך אותה לכזו. חוץ מזה שהיא סיידקיק. ושחור.
אבל זה מה שאמרתי.
כן, ברור שאפשר להפוך את רודי ללבן בלי לשנות כלום בדמות. את רוב הסיידקיקים השחורים ברוב הסרטים אפשר להפוך ללבנים בלי לשנות שום דבר מהותי בדמות. זה מה שכתבתי בהודעה הקודמת…
חוץ מזה לא קראתי את הקומיקס, אבל כתבתי מה לדעתי הופך את רודי לסיידקיק של איירון מן בסרט (בתכלס בעיקר הנטייה להשטיח ולצחוק על כל דמות שהיא לא טוני).
בכל מקרה חיפוש בגוגל גילה לי שזאת פשוט לא קלישאה נפוצה כמו שחשבתי, משום מה זכרתי שבהרבה סרטים נוטים ללהק לתפקיד הסיידקיק בחור שחור.
לא ממש סיידקיק
בסרט השני הדמות של רודי מטופלת די ברצינות ויותר מתאימה למוסג "שותף".רודי גם לא בנוי איך-שלא-כותבים-את זה-מתחיל-בקוף-ואומר-שהסרט-מעתיק-מסרטים-אחרים? עזבו,רודי לא בנוי בנוסחת האיש-השחור.כי:
1.הוא לא מצחיק
2.יש לו אופי,זמן מסך,וכל מה שהופך דמות לדמות
(ויש בסרט השני עוד איש שחור.אולי בסרט הבא הם ידברו בניהם)
בקשר לסרט מס'3:כן,שמה רודי זוכה לטיפול פחות מושקע.אבל כנ"ל גם על הילד והנשיא
לא יודע אם הייתי מגדיר את רודי כסיידקיק
בקומיקס או בסרטים. בכל מקרה, כדבריך, הוא לא נופל לקלישאות באף אחת מהגרסאות.
צריך לזכור שפעם היה הרבה יותר גרוע, כמו מארוול (או טיימלי, כפי שנקראה אז) בשנות ה-40.
http://goodcomics.comicbookresources.com/2013/03/30/the-abandoned-an-forsaked-whitewashing-whitewash-jones/
http://www.cracked.com/blog/the-5-gayest-fattest-most-racist-most-useless-sidekicks-of-all-time/
למעשה הנוכחות הנשית הכי גדולה הקיץ
היתה ב"מהיר ועצבני 6". וזה די מפתיע, בתור סדרה שחלק מהסמל שלה זה בחורות בביקיני מנענעות ישבנים על מכוניות מבריקות, אבל בסרט יש ארבע וחצי נשים בתפקידים משמעותיים, וכולן הולכות מכות/יורות/שוברות את חוקי הפיזיקה בנהיגה במכונית בדיוק כמו הגברים שמסביב. ועושות את זה כשהן לבושות. זה יותר ממה שאפשר לומר על רוב הסרטים האחרים.
ארבע וחצי? סקרנת אותי לגבי החצי.
ההיא שלא ממש עושה כלום בסרט הזה,
אבל בסרט הקודם ירתה ודברים.
אה, תודה!
(ל"ת)
אבל הן מדברות
על גברים ולכל אחת יש ספונסר
אבל *רק* על גברים?
וגם – היתה לי ההרגשה שבצ'דל כשהוא אומר "מדברות על גברים", מתכוון במובן רומנטי. נגיד, כשבאפי מדברת עם ווילו על אנג'ל, אז יש לנו בעיה. אבל כשהיא מדברת איתה על נקוב-בשם-של-שד-כלשהו-שעומד-להשמיד-את-העולם – אז אם הוא במקרה גבר, כמו שהוא אכן במרבית המקרים, זה לא בעייתי.
לא?
אני תמיד התייחסתי על זה בתור "לא רק במובן הרומנטי"
כלומר, להראות שלדמויות הנשיות יש חיים חוץ מאשר להקיף את הגברים, בין אם במובן רומנטי ובין אם במובן אחר. (אני עדיין סופרת את איירון מן 3 בתור "עובר", כי היא לא באמת דיברה על המדען ההוא, רק השתמשה בו בתור דוגמה לנקודה שלה על מדע וכל זה)
לא.
בשני המקרים אין "בעיה", אבל בצ'דל הוא כדי לברר את מידת הנוכחות הנשית בסרטים, לא עד כמה הסרטים פמיניסטיים. כלומר, עד כמה יש דמויות נשיות עגולות שנמצאות בסרט בזכות עצמן, ולא פשוט "תומכות לחימה" לקאסט הגברי, לא משנה אם הן מדברות עליו בהקשר רומנטי, שתי רופאות שמדסקסות את ההיסטוריה הרפואית שלו או אם הן אמא שלו ומורה שמדברות אליו באסיפת הורים.
הדוגמא הספיציפית שהבאת מעניינת משתי סיבות. האחת, היא נדירה במיוחד. שתי פרוטגנוסטיות נשים שמדברות על איך לעצור/להלחם באנטגוניסט גבר. אני לא יכולה לחשוב אפילו על דוגמא אחת מסרט קולנוע, ואם יש, יש מעט מאוד [לא ראיתי את מהיר ועצבני].
הסיבה השניה היא שנתת בשלוף דוגמא דווקא מסדרת טלויזיה. להשתמש בבצ'דל בשביל סדרות זה בעייתי בעיני, פשוט בגלל שבגלל שסדרות הם ארוכות יותר אז יש בהן הרבה יותר דיאלוגים. [יש בהן גם יותר נוכחות נשית, אבל זה לא קשור] בסרט התסריטאי צריך לצמצם את כל הרעיון שיש לו למקסימום שלוש שעות, ולכן דברים פחות חשובים נדחקים הצידה.
יש דוגמאות
רציתי לכתוב "למכביר" אבל זה לא יהיה ממש נכון; מה שכן, צריך להסתכל על הסרטים הנכונים. אם אנחנו מדברים על סרטי פנטזיה מד"ב, אז שם באמת יש נוכחות מזערית של נשים, ואני גם לא ממש בקיאה בהם. אני מניחה שבסרטים כמו האויב שבפנים ואנדרוורלד, סרטים בהם הפרוטגוניסטית היא אישה – היא בערך האישה היחידה בקאסט. לכל הפחות, היחידה עם ערך מוסף כלשהו. אבל בסרטים כמו "גברים בצד" ו"ליגה משלהן", הרבה פעמים תמצאי שתי פרוטגוניסטיות מדברות על איך לעצור/ להילחם באנטגוניסט גברי.
אני מניחה שברוב הסרטים האלו
הן גם מדברות על משהו אחר מדי פעם.
אהמ... דא?!
הפואנטה של גל היתה שהדוגמה שנתתי מהסדרה "באפי" יוצאת דופן משתי סיבות; אחת, כי היא מסדרה ואז יש יותר זמן ומקום לפתח דמויות. שתיים, כי נתתי ב"שלוף" דוגמה של שתי פרוטגוניסטיות שצריכות להילחם באנטגוניסט. קרי, הבנות נגד הבנים. כלומר, הפואנטה שלה היתה שזה "יוצא דופן", והיא לא מצליחה לחשוב על דוגמאות כאלה מסרטים. בכלל.
אז נתתי לה שתיים.
לצורך העניין, על מה הן עוד מדברות, הוא לא רלוונטי. כי בבירור, כל הפרוטגוניסטיות הן ממין נקבה, וכולן מן הסתם דמויות עגולות ומלאות. אחרת לא היה סיפור בכלל[1].
האמת היא, שהחלק האהוב עלי בסרט הנפלא (שהיה לי בראש אבל שכחתי להזכיר, כמו מטומטמת) "עגבניות ירוקות מטוגנות", שגם בו הפרוטגוניסטיות מדברות בין היתר על איך לעצור אנטגוניסט גברי, הוא כשקתי בייטס מנסה לחנות במגרש חניה ושתי בחורות חוטפות לה את החנייה וצוחקות עליה "גברת, אנחנו צעירות יותר ומהירות יותר. תתמודדי" והיא – מצוידת באנרגיות החדשות שהחברות עם הפרוטגוניסטית השניה עוררה בה – שמה גז, נכנסת להן באוטו, וכשהן צועקות "מה את עושה?!" היא עונה להן "אני מבוגרת יותר ויש לי ביטוח. תתמודדו!"
מלכה.
אח, איזה סרט טוב זה!
[1] מישהו יכול לחשוב על דוגמה לסיפור/ סרט שעובד שבו כל הדמויות ללא יוצא מהכלל הן פלקט וחסרות עומק?
פייט קלאב הוא באיזשהו מקום דוגמה לזה, לא?
ואמנם סין סיטי הוא סרט יחסית שנוי במחלוקת, אבל גם בו אין דמויות עמוקות כל כך, במודע.
הדמויות במועדון קרב הן פלקט?
באמת?
וואו. לא חושבת שאי פעם נתקלתי במישהו שחושב ככה.
אשר לסין סיטי, טוב, אני שייכת לאלה שלא חושבים שיש שם סיפור בכלל. אבל חלק מהדמויות היו ניסיון להציג קצת עומק. במונחים של קומיקס, ועדיין.
אני לא חושב שהיה ניסיון לתת לנורטון עומק.
ובאשר לטיילר, הוא קריקטורה של מנהיג אידיאליסט (או לפי איך שאני רואה את זה – דיקטטור חתיך ממש). אין אפילו התחלה של מאמץ להתיימר להציג אותו בתור בן אדם – אם כבר, טיילר הוא העמקה של דמות הקריין. הדמות היחידה שאפשר לומר עליה שהיא ממש בן אדם זו מרלה, והיא בהתאם גם הדמות היחידה שהיה לי ממש אכפת ממנה במהלך הסרט. העניין הוא שנורטון הוא לא באמת דמות עמוקה או מלאת רבדים. גם נורטון וטיילר, וגם הדמויות בסין סיטי הן קריקטורות – אין ניסיון להפוך אותן למשהו מעבר לזה.
[1]
כל סרט של שוורצנגר,סטלון,ושאר הבלתי נשכחים למיניהם?
כל סרט של אדם סנדלר?
כל סרט בינוני?
כמעט כל סרט?
*שעובד*
(ל"ת)
אופסי
טוב…יש אנשים שאהבו את…עזוב.פספסתי מילה חשובה
תודה!
צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים
אני חושבת שבהמון קומדיות רומנטיות
הבחורה קיימת רק בשביל הגבר (לפעמים זה הפוך והגבר קיים רק בשביל הבחורה), בדרך כדי ללמד אותו להנות מהחיים, לעזור לו למצוא את עצמו או שטות אחרת. ואז אולי יש דמות נשית ראשית אבל היא לא דמות אמיתית בשום צורה. אם אני זוכרת נכון את הסרט (בכל זאת ראיתי אותו ממזמן) בשמש נצחית בראש צלול יש משחק יפה על זה – שם הבחורה היא אכן קלישאתית וקיימת רק בשביל הבחור, אבל זה ככה גם בגלל שאנחנו נחשפים לבחורה אך ורק דרך הבחור, ולכן היא בעצם קיימת כל הסרט רק עבורו ולא בפני עצמה.
בכל מקרה הרעיון של בצ'דל זה רק לשאול האם קיימות נשים כדמויות בפני עצמן ולא רק בהקשרים של גברים. בתכלס זה סתם כלל אצבע, לא צריך להתפס לזה מילולית, אם את מרגישה שראית שיחה בין שתי נשים שהיא סובבת רק סביב גברים והן עדיין דמויות שלמות ועגולות – סבבה. אבל ככלל נשים שלמות ועגולות מדברות על עוד דברים מלבד גברים.
אד אני אשאל אותך מה ששאלתי את טארדיס -
איך זה קשור למה שכתבתי, או אולי סותר את מה שכתבתי, יהיה יותר נכון – ?
את לא מסכימה שהדמויות הנשיות בבאפי קיימות בזכות עצמן והן עגולות?
הדמויות בליגה משלהן/ גברים בלד או עגבניות ירוקות מטוגנות?
או שאולי מראש את מתנגדת לשאלה ששאלתי את עמית אם הבנות במהיר ועצבני 6 (שאותו לא ראיתי) מדברות רק על גברים ואינן דמויות עגולות, בניגוד לדמויות הגבריות שסביבן?
מה שכן, אני די חולקת עליך. מרבית הקומדיות הרומנטיות סובבות סביב הבחורה. היא זו שגדלה ומתפתחת ומשתנה (ואז זוכה בבחור, כמובן).יוצאות דופן הן הקומדיות הרומנטיות שסובבות סביב הגבר, וגם אז הן יותר "קומדיה" מאשר "רומנטית" (הפנטזיה של האל/ היטצ' ודומיהם). לדעתי, לפחות.
העלת שאלה לגבי מבחן בצ'דל -
האם הכוונה היא רק דיבור רומנטי על גבר או כל דיבור על גבר – עניתי שלדעתי מדובר באפשרות האחרונה, בדיוק מאותן סיבות שטארדיס פרטה.
ליגה משלהן לא ראיתי אבל גם בבאפי (שזה בכלל לא רלוונטי אליה כי היא סדרת טלוויזיה) וגם בעגבניות ירוקות מטוגנות הנשים שם מדברות על עוד הרבה-הרבה נושאים מלבד גברים, אז זה דווקא מסתדר יופי עם בצ'דל.
לגבי הפסקה האחרונה – מסכימה, לכן כתבתי בסוגריים שלפעמים גם הגבר נועד רק בשביל האישה בקומדיות רומנטיות. בכל מקרה זה בשני המקרים זאת דוגמא לסיפור שעובד ובו הדמויות הראשיות הן קלישאה ולא דמות אמיתית.
דיונים על בצ'דל אפשר להעביר לדיון על בצ'דל?
(ל"ת)
אהמ...
את כאילו קוראת רק את מה שטארדיס כתבה?
כי פעם אחר פעם את מתעלמת ממה שאני כותבת.
כמו למשל שזה ברור שהן מדברות על *עוד דברים*, זו היתה דוגמה לזה שלגמרי יש סרטים שבהם נשים גיבורות מדברות על איך להילחם בגבר. בין היתר.
וכן, ברור לי שהסרטים שציינתי אחר כך בתגובה לגל שאמרה שהיא לא מצליחה לחשוב על אף דוגמה כמותם, "עונים על הגדרות".
השאלה היחידה שלי – ובעיני רצוי שאם את עונה על שאלה של מישהו, ולא על הסבר שלו לאדם אחר ששגה לחלוטין לגביו- שתגיבי תחת השרשור אליו את מגיבה.
ואם כבר, זו היתה בעיקר שאלה היפותטית.
השאלה האמיתית היתה "האם הנשים במהיר ועצבני מדברות *רק* על גברים, ואם כן, האם זה כחלק מעניין רומנטי ולא בפני עצמן?
קומדיות רומנטיות הוא ז'אנר שפונה לנשים יותר מגברים,
ולפיכך אני מניח בזהירות שב*רוב* הקומדיות הרומנטיות הבחורה לא 'קיימת רק בשביל הגבר'.
ישר חשבתי על Nine to Five
(ל"ת)
ברגע הראשון
זה היה נראה לי לורליי והטבחית מ"בנות גילמור". בסוף החלטתי שטעיתי לגבי הטבחית. אז לכל מי שחגג על הדמיון ליפות רצח בשם, וב"סרט אקשן עם צמד בנות". שיוסיף את הופעתן של שחקניות "בנות גילמור" לרשימה.
מדהים שעוד לא עשו "צמד שוטרות" עד היום. את האמת זה נשמע מצחיק. גם אם אחרי שישה סרטים נוספים מהז'אנר כבר ימאס.
עשו. למעשה בולוק עשתה
סרט ההמשך ל miss congeniality היה בדיוק זה. שתי שוטרות. אחת "מרובעת", אחת מופרעת יחסית (שהיתה המרובעת בסרט הראשון?..)
כנראה שזה מצא חן בעיניה.
דווקא בסדרות יש את זה,
ע"ע ריזולי ואיילס או Body of Proof . לא לטעמי האישי, אף אחד מהם, אבל בהחלט נכנס לז'אנר. (שוטרות, בלשיות, פתולוגיות, whatever.)
עשו את זה בעבר, סוגשל.
"קגני ולייסי" היו צמד שוטרות פורצות דרך בטלוויזיה בשנות ה-80 (ומסתבר שהתחילו כסרט טלוויזיה).
אוף, יותר מדי אזכורי אייטיז לאחרונה באתר הזה (גם "הבנות על הבנים" שמתנוסס פה למעלה). קצת כואב
(תגובה ל-is)
(ל"ת)
סוקי הייתה אחלה בחשבון משותף
לדעתי, בכלל היא שחקנית מצחיקה וקל לחבב אותה, אך לא תופרים דמויות למידותיה, אם בגלל מידותיה האמיתיות ואם בגלל מגדרה, ותמיד היא נתקעה בסרטים ככה-ככה עד גרועים. אבל הקהל אוהב אותה ובצדק.
זה אפילו קצת עצוב. אם היו שמים אותה בקומדיה רומנטית במקום הייגל או אניסטון, אולי זה אשכרה היה קומדיה. אבל לא יתנו לה, כי אנחנו חברה אנושית מגעילה. האם רק בנות רזות, נאות וחטובות זוכות להיות מושא אהבה בעבור הוליווד?
הפרצוף של סנדרה בולוק למעלה...
אני פשוט לא יכול לעמוד בזה! *צחוק מתגלגל*
ואוו סנדרה בולוק ממש דומה
ללורליי גילמור, בכלל לא מוזר ליד סוקי
טריילר לסרט של לארי דייויד
https://www.youtube.com/watch?v=BQ7p_q9SpoE
נראה כמו תרגיע רק ארוך, כולל הויכוחים הארוכים על אם ההתנצלות הייתה כנה או לא.
Thoros of Myr
בזכותו דון דרייפר עדיין בחיים.
ישודר ב-yes ב-13.8
(ל"ת)
נחשו איזה סרט ישן מוציאים בתלת מימד?
לא, באמת, נחשו.
הקוסם מארץ עוץ.
כי זה בדיוק מה שהיינו צריכים.
http://movies.yahoo.com/movie/the-wizard-of-oz/trailers/wizard-oz-3d-trailer-162241229.html
(וכמה שהטריילר הזה מעפן)
אין סיכוי שהקהל יעשה בשכל ו*לא* ילך לראות את זה, נכון?
הלוואי שזה יכשל והם יפסידו מלא כסף. הלוואי.
האהבה שלי לסרט גדולה מספיק בשביל שאני אראה אותו בקולנוע, לא משנה בכמה מימדים.
אבל אני מסכים שזה רעיון מאוד מאוד מטופש.
מצד אחד, בתלת מימד?!?!
מצד שני, הקוסם מארץ עוץ בקולנוע!!!!
מסכים.
אני חושב שהם ירוויחו יותר כסף אם הם פשוט יחזירו לכמה שבועות את הקוסם מארץ עוץ בדו מימד. אני חושב שאנשים שילכו לראות סרט מ-1939 יעדיפו אותו בדו מימד.
דווקא בחירה ראויה
אם יש סרט ישן שמסקרן לראות בתלת-מימד, זה בהחלט הקוסם מארץ עוץ. הסרט מכיל לא מעט סצנות שמתבססות על עומק והבדלי אווירה. זה בהחלט יכול לגרום לטורנדו, או לדרך האבנים הצהובות, להראות טוב. בהתחשב בכך שכאשר הופק, הגימיק של המעבר משחור לבן לצבע היה שיא הטכנולוגיה, מתאים שזה יהיה הסרט שיבחר לחנוך גישה חדשה של המרת קלאסיקות לתלת-מימד.
כמובן, אני לא תומך במה שיקרה אם הפרויקט יצליח (והוא יצליח, הסרט הזה שומר על מעמדו בצורה מדהימה). כלומר, המרת עוד ועוד קלאסיקות לתלת-מימד רק כדי לסחוט עוד כסף ממותג ותיק מבלי להשקיע סנט בצילומים חדשים.
אני לא מסכים.
אם הסרט יתחיל טרנד של הוצאה מחדש של קלאסיקות לקולנוע בתלת מימד זה יהיה מבורך, אבל אני פשוט לא מצליח להבין איך זה יראה טוב בתלת מימד. בניגוד למה שאני חושב על סרטים אחרים כשאני רואה את הטריילר שלהם, כאן אני פשוט לא רואה את זה. וזה אחרי שמוציאים את העובדה שמדברים פה על סרט שיצא 70 שנה לפני שהפורמט נהיה לפופולארי.
אני אלך לסרט הזה, כמו ב"מלך האריות", בידיעה ברורה שהם מנסים ומצליחים לסחוט ממני את הכסף. זה לא הופך את ההמרה לתלת מימד בעיניי לפחות מטופשת ומיותרת.
הטריילר נותן דוגמאות טובות איפה תלת-מימד יעבוד
כפי שציינתי, הקוסם מארץ עוץ מכיל הרבה סצנות שמתבססות על אווירה ועל עומק תמונה. אני לא רוצה להיכנס לפרטים כדי לא להרוס, אבל הטריילר מביא כמה קטעים שמדגישים עד כמה זה היה עקרון מנחה בבימוי הסרט, הרבה לפני שצילום בתלת-מימד היה אפשרי. קשה לשפוט תלת-מימד על מסך מחשב, כי אין את הציוד הדרוש לצפיה בפורמט. זה כמו שאי אפשר לשפוט ככה את יעילותו של אולם איימקס. אישית, אני מעדיף לרוב לראות את הגרסה הלא תלת-מימדית של סרטים. במקרה הזה, מאחר וזה סרט שראיתי הרבה פעמים בגרסה הקלאסית, מסקרן אותי לראות איך הטכנולוגיה החדשה תתבטא דרכו.
What a world, what a world
אני אוהב את "הקוסם מארץ עוץ", אבל כמו במקרה של "מלך האריות" ו"מפלצות בע'מ", אני לא אטרח לראות אותו בתלת-מימד, אפילו אם זה על מסך גדול.
וכן, טריילר לא משהו, אבל הוא עדיין יותר טוב ">" alt="" width="" height="" />' alt='!איכס!' class='wp-smiley' /> .
לא לקרוא את הלטינית
הולי פאקינג שיט! רציתי לפרסם תגובה על הפוסט ועל התוכן שלו אבל אז נתקלתי בדבר כל-כך מגניב שהסיח את דעתי לגמרי.
מדי שנה בחג ליל כל הקדושים, מתקיים באולפנים של "יוניברסל" אירוע בשם Halloween Horror Nights. כלומר, במשך חודש ומשהו, כל לילה המקום נכנס לאווירה "מפחידה", עם "בתים רדופים", מבוכים, אנשים מחופשים וכו'. מסתבר שהשנה האירוע הזה יתקיים באווירת "הבקתה ביער". מה זה אומר? "אנחנו בונים את הבקתה לגמרי", אומר נציג של המקום. "אתם תלכו דרך יער כדי להגיע אליה, ואתם תכנסו פנימה. גם התאים של המפלצות יהיו. אתם תהיו בחדר הבקרה כש'איש הים' יתקוף." ה"סיפור" של המבוך יהיה שאלה שיכנסו אליו יהיו כאילו עובדים חדשים בחברה שרואים בסרט, שעובדת מאחורי הקלעים. יהיו אנשים שיתחפשו למפלצות מהסרט, והכל יראה כמה שיותר זהה.
אז כן, זה נשמע פאקינג אדיר. והם גם הואילו בטובם לעשות את זה בדיוק כשאני נמצא באורלנדו. Merman, here I come
מקור
אוף טופיק
יצא פרק חדש ביומן ההפקה של ההוביט, למעוניינים:
http://www.youtube.com/watch?v=0Llxv8omjfU
אוף טופיק
נתקלתי בסרט "Odd Thomas" (ע"פ רב- המכר של דין קונץ) והוא חמוד לאללה, רק מה- הוא נפל קורבן לסכסוך כספי שתקוע בבית המשפט ומונע את ההפצה שלו. חבל, הוא טוב יותר מרוב מה שמופיע ברשימת "עכשיו בקולנוע"
על המסך הגדול הוא כנראה לעולם יופיע, בינתיים שיחררו אותו לDVD בהונגריה בלבד.
לפעמים ספינת פיראטים מצילה אדם טובע.
אוף טופיק: אני מחפש עבודה.
בתחום שנהוג להגדיר כ"תוכן". פרטים נוספים בפייסבוק:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=525866074139900
כדאי לכם לשתף. כשיש לי עבודה האתר מתעדכן יותר ואני יותר מצחיק ופחות מריר!
אנשים מצחיקים יותר כשהם מרירים
רק אומר.
ובהצלחה.
טרולי הקופסאות-הפרויקט החדש של לייקה
טיזר לסרט העצירה,תנועה החדש של לייקה (קורליין, פראנורמן):
הנה זה
הידד
פשוט טיזר טוב
(ל"ת)
אוי,חשבתי שזה יהיה בסטופ-מושן.
בכל מקרה, נראה נחמד. קריין מעצבן. קצת מזכיר את ההתחלה של הספר "מטילדה".
עצירה, תנועה זה סטופ-מושן
(ל"ת)
זה. כל. כך. חמוד.
שהמוח שלי נכבה.
ניסחת את רוב
מה שאני לא הצלחתי
וזהו. זה נעלם מהאינטרנט
לפחות לבינתיים…
למי שפספס
הטיזר באתר אפל
קטע חדש מתוך "קפואה" של דיסני
ביפנית
טריילר חדש ל"קפואה"
שוב ביפנית
הסיפתח של "ליל הטריילרים 2"?
טורנדו. עם כרישים. Nough said'.
http://www.syfy.com/videos/Syfy%20Movies/Promos%20&%20Trailers/vid:2659154
(אם אתם מקבלים הודעה של "התוכן לא זמין", תורידו את ההרחבה "Media Hint").
אם אנחנו בנושא של טריילרים הזויים
גורילה משחקת בייסבול, בקוראינית
שני דברים:
1)40 מיליון דולר בשבוע ראשון זה לא משהו מדהים, תחשוב על זה ככה מפלצות בשבוע השני שלו עשה מעל זה, אחרי ירידה של 44%!
2)זה לא ממש נכון להגיד שלשתף בנות זה מה שמביא את האנשים, אם יש סרט טוב הוא יצליח אם לא אז לא…
אוף טופיק-אם כבר מדברים על דברים לא ממש נכונים, אני כל הזמן רואה פה שאנשים כותבים שדיסני לא עושים יותר סרטי נסיכות או לא רוצים להראות לבנים שזה סרט נסיכות, הנסיכה והצפרדע לא יצליח כי הוא היה גרוע לא כי הוא היה סרט נסיכות מובהק, פלונטר יצליח כי הוא היה טוב ולא בגלל דיסני עשו כאילו הוא לא סרט נסיכות.
עובדה-אם דיסני היו עובדים על הבנים שפלונטר הוא סרט נסיכות והבנים לא היו רוצים לראות סרט נסיכות, אז באמת נראה לכם שכל הבנים חבורת מפגרים שלא שמים לב שזה סרט נסיכות..?
אי אפשר לקבוע למה סרט הצליח
(או לא הצליח), אבל זה בטוח לא כי סרט אחד היה גרוע והשני היה טוב. קודם כל, אין שום קונצנזוס על כך ש"הנסיכה והצפרדע" גרוע – אני, האמת, חושב שאני בכלל מעדיף אותו על "פלונטר". וגם אם רוב מי שהלך אליו לא נהנה ממנו, זה היה בעצם גורם ל"פלונטר" להיכשל, בגלל שאנשים היו מוותרים על הסרט הבא של דיסני שנראה דומה אחרי שסבלו בקודם. דווקא על ההכנסות של "הנסיכה והצפרדע" זה היה משפיע קצת, כי אם מישהו שנא אותו זה אומר שהוא ראה אותו, ואם הוא ראה אותו זה אומר שהוא שילם עליו (טוב, רוב הפעמים).
נתחיל בכך-יש כלל ויש יוצא מן הכלל והכלל יגיד לך שהנסיכה היה גרוע, אני מוכן להתערב על זה.
למה הלכו לפלונטר עם כל זאת?קראו ביקורות?שמעו מחברים?זו בדיוק הסיבה שרוב האנשים ילכו או לא ילכו לסרט, הם לא חייבים ללכת לסרט כדי לדעת אם הוא טוב, אני לא ראיתי את הנסיכה עד שיום אחד הוא היה ביס וראיתי ממנו בדיוק עשר דקות עד שוויתרתי.
למה עוד הולכים לסרט של דיסני?המממ סרט של דיסני???
עוד משהו, רוב הפעמים סרט טוב עם שיווק טוב(שדיסני מלכי השיווק, ראה ערך מפלצות 2 וארץ אוז) יצליח…
סקר חצי השנה
למי שלא ראה או לא שמע במקרה, בדוחק"ו הקודם מתקיים כרגע סקר חצי השנה של 2013, וכולם מוזמנים להצביע ולהשפיע ולקרוא ולהנות מסיכומי חצי שנה של משתמשים, ההצבעה פתוחה עד חצות ולאחר מכן הסרטים וההופעות שיעברו לגמר יגיעו לכאן להצבעה על הסרט וההופעה הטובים ביותר של חצי השנה 2013.
ה-"פרש הבודד" מתרסק לגמרי בקופות
זה הולך להיות כשלון גדול יותר מ-"ג'ון קרטר".
כשלון גדול מ"ג'ון קרטר" הוא לא יהיה
אבל ההכנסות שלו בינתיים מצביעות על עוד הפקת ענק כושלת של דיסני (אחרי "הנסיך הפרסי", 'טרון' ו'קרטר'). "גנוב על המיניונים 2", מצד שני, עושה כל כך הרבה כסף שאפשר כבר עכשיו לצפות לעוד שני סרט המשך לפחות.
זה מוזר
לעומת הסרטים האחרים, לסרט הזה היה שמות גדולים מאחורי. בסרטים הקודמים הכי גדול שאני יכול לחשוב עליו זה ג'ייק ג'ילנהול ב"הנסיך הפרסי". אבל כאן יש את הבמאי של שודדי הקאריבים וג'וני דפ, וטריילרים שנראים כמו סרט קיץ מאוד כיפי. באמת מעניין למה הוא ככה נכשל.
בעיקר ביקורות לא מחמיאות
בלשון המעטה
דיסנ יכולה לעשות מה שהיא רוצה
עם מתקן שעשועים בבעלותה ופיראטים מגוחכים, אבל לא להתעסק עם אייקוני תרבות (ג'ון קרטר, בעיקר הפרש הבודד). וגם הביקורות המוקדמות בטח לא עזרו.
"אנט-מן" עדיין לא צולם
אבל בינתיים מגיע מדנמרק "אנטבוי". חבל שאין כתוביות באנגלית, למרות זאת נראה חביב ביותר.
אני ממש מתחיל לחבב את הקולנוע הדני...
בקטע אחר שכזה.
האנימציה שלהם עדיין גרועה.
(ל"ת)
בתוך גרון עמוק
ג'יימס קמרון אומר שהוא מתכנן להתחיל לעבוד על "Battle Angel" אחרי שני ההמשכים של "אווטאר". כלומר, ב 2017.
ריאן ריינולדס אומר שהסרט של "דדפול" עומד לקרות. או שלא. או כן. הפרוייקט כל הזמן נופל וקם. כמו כן, הוא אומר שהדמות בסרט שוברת את הקיר הרביעי, דבר שהיא מפורסמת בלעשות. אוקיי, זה טוב ויפה, אבל שיגיע הסרט כבר!
פורסמה מהודרת האספנים האולטימטיבית של טרילוגיית "האביר האפל", שתגיע בספטמבר. איזה קטע, בדיוק יש לי יום-הולדת בספטמבר.
והנה סרט דוקומנטרי באורך שעתיים וחצי על העשייה של "מלתעות", עם ראיונות, קטעים מאחורי הקלעים וכו'.
גמר סקר חצי השנה 2013
אז הגענו לשלב השני של סקר חצי השנה – הגמר! בניגוד לסקר סוף השנה, כאן תוכלו להצביע לסרט ולהופעה האהובה עליכם יחדיו עד שבוע מעכשיו ( כלומר אחת בלילה ביום ראשון בערך). ועכשיו – לסרטים שעלו שלב שגם השנה, כמו שנה שעברה בזכות תיקו במקומות התחתונים הגיעו 11 סרטים לרשימה במקום 10:
1. אופטימיות היא שם המשחק
2. איירון מן 3
3. ארגו
4. בי"ס למפלצות
5. ג'אנגו ללא מעצורים
6. טראנס
7. כוננות עם שחר
8. לינקולן
9. עלובי החיים
10. ענן אטלס
11. שבעה פסיכופטים
ובמקום ה12 עם 2 הצבעות כולם – איש הפלדה, הסיפור של מאד, האשליה, המקום בתוך היער, חופשה נעימה, אהבה ומנועים קדושים.
כמה נתונים: 11 הסרטים נבחרו מתוך 31 סרטים ב22 הצבעות. בניגוד לסקר של שנה שעברה שבו הופיעו רק 2 מתוך המועמדים לאוסקר 2011, בסקר הנוכחי 4 סרטים שהיו מועמדים לסרט הטוב ביותר ב2012 זכו להצבעות גורפות.
נתון זה חובק בתוכו עוד נתון מעניין מעט: ברשימת חצי השנה של 2012 , הופיעו 4 סרטים שיצאו ב2011 באמריקה, לעומת זאת ברשימה הנוכחית רק 3 (!) סרטים שייכים ל2013 האמריקאית. או ש2012 הייתה שנה נהדרת לקולנוע או ש2013 הייתה שנה ענייה.
ובמעבר חד להופעות החצי שנה, כאן ישנן 8 הופעות או במילים אחרות : כל הופעה שקיבלה יותר מהצבעה אחת.
והמתמודדים הם:
1. אן האתאווי, עלובי החיים
2. ברדלי קופר, אופטימיות היא שם המשחק
3. ג'יימס פרנקו, ספרינג ברייקרס
4. ג'ניפר לורנס, אופטימיות היא שם המשחק
5. ג'סיקה צ'סטיין, כוננות עם שחר
6. כריסטופר וולץ, ג'אנגו ללא מעצורים
7. ליאונרדו דיקפריו, ג'אנגו ללא מעצורים
8. סמואל אל. ג'קסון, ג'אנגו ללא מעצורים
שלל טריוויה:
גם כאן בולטים לטובה הסרטים מ2012, ובעצם רק ג'יימס פרנקו הוא ההופעה היחידה שהיא 2013 אמריקאית. ומתוך 17 הופעות שצוינו לטובה על ידי 15 מגיבים רק 5 מגיעות מ2013 הקולנועית, רק 3 הן הופעות בשפה אחרת מאנגלית ורק אחת מתוך סרט דוקומנטרי. הסרט עם ההופעות הכי טובות, על פי דעת קהל – ג'אנגו שהניב 3 מועמדים. ורק ג'יימי פוקס בוכה בצד.
אז יאללה, מי שמצביע משפיע!
ג'אנגו בלי ספק
סרט החצי שנה- ג'אנגו ללא מעצורים
הופעת החצי שנה- כריסטוף וולץ, ג'אנגו ללא מעצורים
כנ"ל
דג'אנגו-וואלץ גם אצלי.
כנ"ל
ג'אנגו לסרט החצי-שנה שלי וכריסטופר וולץ להופעת החצי-שנה.
ואכן, 2013 היא שנה גרועה לקולנוע (לפחות עד עכשיו. אולי יבוא מישו ויציל אותה)
אני כבר מתחיל לדאוג שיותר לא יהיו סרטים טובים…
איירון מן 3 על סרט
ודקפריו על משחק (בג'נגו כמובן)
ומי שהצביע בשלב הקודם יכול להתלונן על תוצאות העשירייה?
לא מצליח להבין איך אנשים יכולים להגיב באופן חיובי לתוצאה הכללית של "טראנס" ברמה כזאת שתביא אותו לעשירייה כלשהי שאינה "הפלופים הגדולים של 2013", וזה שאנשים אפילו לא מפרטים מה הם מצאו בו הופכת את מלאכת הטחת הראש בקיר למתישה יותר. בשם אלוהי הנולאנים, מדובר בתאונה פילמאית במימדים ריצ'רד-קליים (וב"ריצרד-קליים" אני מתכוון בעיקר ל"הקופסא"). מוצר מביך, טרחני, מקושקש, נפוח, מלא מעצמו ומתיש כל כך שהוא מצליח לעקוף בקלות אפילו את החדש של מאליק ברשימת הסרטים המעייפים של השנה.
אוקיי, אחרי שהוצאתי קצת אוויר, הקול הולך לזה עם האות השקטה. לא בחמישייה שלי (ובטח ש"ג'אנגו" לא זקוק לקול שלי בשביל להשאיר לשאר הסרטים ברשימה אבק) אבל כשהשנה צולעת והולכים על ברירת המחדל של חובב הקולנוע הממוצע רב הסיכוי שניפול על סרט של טרנטינו.
הופעת המחצית שייכת ללא ספק לג'יימס פרנקו. עם או בלי קשר, "ג'אנגו" הוכיח השנה שיש דבר כזה יותר מדי סם ג'קסון בסרט. מעבר לזה שמדובר היה בדמות שהיא לא פחות מהעתקה בוטה מ"הבונדוקס", בגרסה של טרנטינו היא קיבלה יותר פוקוס והייתה טרחנית, מונוטונית והפסיקה להצחיק בדיוק בפעם השניה שראינו אותה על המסך. מסוג הרגעים שאתה מסרב להאמין ש"האח הגדול והמגניב" שלך יכול להיות מביך.
כי רוסריו דוסון
(ל"ת)
רוסריו דוסון היא הסיבה העיקרית שגם אני ראיתי ת'סרט
אבל, למרבה הצער, אני לא חושב שהנוכחות שלה והעירום המיותר שלה מונעים מהסרט לקרוס בצורה טוטאלית בשליש האחרון שלו אחרי שבמשך שני שלישים קודם לכן הוא כרה לעצמו עוד ועוד ועוד בורות.
הייתי משלם כסף רב לסרט של הבונדוקס עם סמואל ל. ג'קסון
בתפקיד של הדוד רוקוס.
למרות שהייתי משלם כסף רב לכל סרט כלשהו של הבונדוקס. בהנחה שמתישהו יהיה לי מספיק כסף כדי לשלם כסף רב.
לגבי טראנס – לא יודע, גם אם אנחנו נסכים שהוא תאונת דרכים ( זה לא מה שאני חושב עליו) הוא לפחות היה שונה מרוב הסרטים שנראו על המסך בשנים האחרונות. עדיף סרט גרוע ושונה מאשר סרט גרוע שדומה לסרטים אחרים שראית, לא?
מסכים בקשר לטראנס.
ועדיין מחכה שמישהו יסביר לי את הסוף.
:-)
אבל גם אם נסכים שהוא שונה מרוב הסרטים שנראו על המסך בשנים האחרונות, הוא עדיין סרט גרוע (או סתם לא מקיים בשליש האחרון את כל מה שנראה שהוא מבטיח לצופה בחלקים הראשונים שלו. לא הבנתי מה דעתך עליו) ולא ברור איך מ"גרוע בקטע אחר" מגיעים לעשירייה של הסרטים הנבחרים. להבדיל מ, נגיד, "ענן אטלס" (שגם היה אחר ולא הכל עבד בו), לא הצלחתי להבין איך וממה מתרשמים מ"טראנס" לטובה כל כך. בתור סרט קליל הוא הופך מתיש יותר ויותר ככל שמתרבים הטוויסטים. בתור משהו לחשוב עליו הוא עמוס (בלהטוטי קולנוע מרהיבים והרבה הרבה אויר) ונפוח יתר על המידה שממש קשה לקחת אותו ברצינות.
אני דווקא חושב שהטווח בין הסרט הקליל לכבד
מחטיא את הנקודה שלו – הוא לא בדיוק זה ולא בדיוק זה, הוא לא מנסה להגיד איזה מסר גדול על האנושות, אבל הוא כן מנסה לעשות אקשן ומתח סגנוני שהולך בפיתולים ולא בקו ישר. אני חושב שהסוף היה יכול להעשות בצורה יותר עדינה ופחות " מהההההההההההההההה"-ית.
בקיצור, לא יודע, אני נהנתי, אבל כמו שאפשר לראות, לא מספיק בשביל להכניס אותו לחמישיה שלי ( אפילו לא של סרטים של בויל, למען האמת).
ממש ממש כואב לי
להצביע לסרט שאינו באמת מהשנה הזאת, אבל מה לעשות, הוא היה סרט מצויין. "כוננות עם שחר" מקבל את הקול שלי, לטעמי הוא הסרט שהכי הגיע לו לזכות באוסקר מבין המועמדים, ובאופן כללי הסרט השני האהוב עליי מ-2012.
מאוחר מדי? למה?
להצביע לדה נירו? אתה תמיד יכול להצביע למישהו אחר.
הסקר לא נגמר כבר? ככה חשבתי
אז אני מצביע לג'ניפר
הסקר בהחלט לא נגמר
עוד אנשים הבינו ככה?
אולי הניסוח שלי היה בעייתי, אז אני אגיד עוד פעם : הסקר פתוח עד ליום ראשון בחצות ה14.7.
מהעשירייה שנכנסה -
ענן אטלס. ללא ספק
וברדלי קופר בהופעה
בחירותיי הצנועות
סרט החצי השנה –
בי"ס למפלצות לא ראיתי, אז הוא בספק.
לגבי שאר המועמדים נעבור מהגרוע לטוב:
לינקולן שעמם אותי ברובו והדמות של לינקולן הייתה נוראית.
ענן אטלס היה מאוד מעניין בכך שהוא לקח שישה סיפורים קלישאתיים והפך אותם לסרט לא-מספיק-טוב אחד. טראנס היה… מעניין…
ג'אנגו היה יותר טוב אם הוא היה יותר קצר ובלי.. נו, ג'אנגו .
אופטימיות היא שם המשחק היה סרט טוב ודי נוסחתי. זה לא בדיוק מה שמשך אותי לאו. ראסל מלכתחילה. איירון מן 3 היה כיף מאוד אבל עדיין השאיר תחושת החמצה בסופו.
עלובי החיים היה הרבה יותר טוב ממה שציפיתי שהוא יהיה, אבל עדיין קצת חורק במקומות.
ארגו היה מותחן כיפי וקליל, מהסוג שלא רואים הרבה בימינו.
שבעה פסיכופטים אותי אישית לא אכזב, אבל זה לא חוכמה כי קשה מאוד לאכזב אם הכוח המשותף של סאם רוקוול וטום וויטס בצוות השחקנים שלך.
והבחירה שלי לסרט החצי השנה: כוננות עם שחר. כי פשוט פאקינג וואו. סרט כיפי, עוצמתי ומרתק עם משחק טוב מכל השחקנים והחצי שחקנים שבאים לסצנה אחת ( גנדולפיני) עם הופעה ראשית נהדרת. סרט שלא מכה אותך על הראש אבל שומר אותך למתח למשך שעתיים וחצי בזמן שהוא מציג את החקירה בעדשה כמעט דוקומנטרית שנותנת לשאלות לעלות מעצמן.
הופעת השנה: טוב, שלושת ההופעות שבחרתי הגיעו לרשימה וזה כבר מעודד, אבל למרות שהסרט נשען על כתפיה האיתנות של ג'סיקה צ'סטיין, ושסאם. ג'קסון עושה תפקיד נהדר שכיף לראות, ג'יימס פרנקו בספרינג ברייקרס זה לא רק ההופעה הכי טובה של החצי השנה, אלא כנראה ההופעה הכי טובה שראיתי המון זמן. זה מעבר להתמסרות שלו לתפקיד ולהנאה שלו ממנו ( בניגוד לתפקיד בארץ אוז שהוא הולך חצי ישן רוב הזמן), התפקיד והדמות הזאת עובדים רק בסרט כמו ספרינג ברייקרס, אבל הם עובדים בצורה יוצאת מן הכלל. אני מאוד נהנתי מכל ההופעות ברשימה הזאת אבל אני לא יכול לזכור שורה אחת שהם אמרו בתפקידים הללו, אבל לא רק שאני זוכר חצי מהמונולוג של ג'יימס פרנקו לגבי החרא (כלומר חפצים. לא קקי) שלו, אני גם זוכר בדיוק איך הוא מתעקב טיפה על ה"י" של שיט ויוצר את המושג האלמותי look at my sheeit.
ואני חשבתי שאני בוודאות מצביע לג'אנגו.
אבל לאחר מחשבה שנייה נזכרתי ב"שבעה פסיכופטים". ושאותו אהבתי קצת יותר. תסריט מבריק, מאוד מצחיק וחכם מאוד. ואני דווקא לא שמתי לב לדמיון רב ל"אדפטיישן". את 'פסיכופטים' אהבתי יותר אפילו (זה בעיקר בגלל ששנאתי את החלק האחרון של 'אדפטציה').
הופעה? סמואל ל. ג'קסון, כמובן. בעיקר בגלל שהדמות שהוא גילם אינה מזכירה את סאם שאנחנו מכירים בכלל.
עד שמצאתי את זה לקח זמן.
בכ"מ, אופטימיות בקט' הסרט, אן הת'אווי בקט' ההופעה.
עוד יום וחצי לסגירת הסקר
כל מי שמחכה לרגע האחרון – זה הרגע האחרון. הסקר נסגר במוצ"ש בחצות.
תצביעו להופעה שאתם הכי אוהבים, או לסרט שאתם הכי אוהבים או שניהם!
ארגו וברדלי קופר
(ל"ת)
סרט החצי שנה שלי הוא בלי ספק
'ג'אנגו ללא מעצורים'. סרט אדיר בכול קנה מידה (חוץ מהאורך שהיה אפשר לקצת ממנו קצת).
הופעת השנה? כריסטופר וולץ מ'ג'אנגו ללא מעצורים'. הוא פשוט שולט.
איירון מן 3.
(השילוב בין זה שאני לא רואה מספיק סרטים חדשים לזה שמסתמן שזאת שנה די חלשה מוציא ממני הצבעות הזויות).
איירון מן 3 וכריסטופר וואלץ.
(ל"ת)
ג'אנגו בעיקר אכזב אותי כנפילה אחרי ממזרים חסרי כבוד, אבל הוא עדיין סרט מאוד.
ובכל זאת אני אצביע ל- ענן אטלס. תמיד הייתה לי חיבה לקלישאות ולסרטים גרועים, וענן אטלס מוציא מזה את המיטב בצורה מקורית ומאלפת.
הופעת השנה – ליאונרדו דיקפריו.
והתוצאות הן:
סרטים:
במקום השלישי עם 2 הצבעות כל אחד : ענן אטלס וכוננות עם שחר
במקום השני עם 3 הצבעות: איירון מן 3
במקום הראשון, בצורה לא מאוד מפתיעה : ג'אנגו, ברוב מוחץ.
הופעות:
במקום השני עם 2 הצבעות כל אחד: ג'יימס פרנקו בספרינג ברייקרס, ליאו דיקפריו בג'אנגו וברדלי קופר מאופטימיות
במקום הראשון ברוב מוחץ: כריסטופר וולץ על ג'אנגו!
תודה רבה לכל מי שהצביע ולכל מי שלא הצביע!
נתראה כולנו בסקר השנה!
שאלת אוף טופיק
איך הקולנועים של גלובוס מבחינת האיכות שלהם?
כי זכיתי בכרטיסים לאיש הפלדה אבל אני לא יודע אם בכלל כדאי לי ללכת. הקולנועים שלהם מיושנים נורא לא?
אז לגלובוס מקס אני לא יכול להגיע
אבל איך גלובוס גרופ?
הם לא רשת בתי הקולנוע הכי גרועים בארץ? אם יש להם אולמות טובים איפה הם נמצאים?
אם אתה צפוני, בקריון יש להם כמה אולמות לא רעים
מנסיוני העגום, בד"כ הבעיה של גלובוס היא לא הציוד אלא העובדה שלא מעניין אותם להפעיל אותו כמו שצריך.
מעניין אותי מתי פעם אחרונה היית שם.
כי מאז 2008, אחרי אולי 50 סרטים שצפיתי בהם שם, נתקלתי רק פעמיים בתקלות כלשהן: פעם אחת לא היה סאונד בפרסומות (אסון מטורף, מה אני אגיד לך…), ופעם אחת תחילת ההקרנה התעכבה ברבע שעה. חוץ מאלה, כל הקרנה שהייתי בה הלכה חלק ומצויין. לא מבין את כל התלונות על החברה הזאת (או לפחות על הקריון ספציפית).
הפעם האחרונה היתה בדיוק בהקרנה של אינדיאנה ג'ונס 4
כשבמשך סרט שלם הסאונד חרק וזייף ובסופה של ההקרנה הסדרן ואחראי המשמרת בישרו לנו שזו אשמתנו כי לא יצאנו באמצע להתלונן. לא תקלה ראשונה בהסטוריה המשותפת שלנו (קדמו לה חיתוכי שניות מהסרט בהפסקות, הדלקת אורות לפני שהסרט נגמר, פתיחת דלתות ממושכת לחוץ המואר באמצע הסרט ועוד שיבושים מגוונים) אבל בהחלט ציון דרך.
שבועיים אח"כ נפתח יס פלאנט בלב המפרץ ולא היה עוד צורך לבלוע את הצפרדע.
לפי מיטב הבנתי
כל גלובוס גרופ זה מאורות זבל חשוכות אל. אבל הגלובוס מקס באשדוד טוב ושמעתי שגם בב"ש הוא לא רע בכלל.
הבעיה היא שלגלובוס מקס אני לא יכול להגיע
זה רחוק לי מדי.
יש בכל זאת איזה גלובוס גרופ טוב? ההכי קרובים אלי הם נתניה וכפר סבא, איך הקולנועים שם?
אני מניח שאם זה נורא מדי אני יכול לוותר הרי כבר ראיתי את "איש הפלדה", אבל אני רוצה לראות אותו שוב.
Turkish SuperBatman
"Would you rather watch Superman's origin story for the 32nd time, OR see him fight an evil Asian transvestite in a wheelchair?"
http://vimeo.com/68324735
סינמטק ירושלים ושיטת המקומות המסומנים
אלה מכם שמבקרים בסינמטק ירושלים שמו לב אולי למעבר לשיטת מקומות מסומנים.
אלה מכם שלא מרוצים מהמעבר הזה – למה שלא תצטרפו לעצומה שלנו בנושא?
מקומות מסומנים בקולנוע זה לא דבר רע – אבל בסינמטק, בשילוב עם שיטת המנויים, תוכנות בחירת מקומות שלא נותנות לבחור את המקומות ליד החברים שלכם ושאר ירקות, זה ממש הורס את הכיף. אנחנו מנסים להחזיר את המצב לקדמותו. תחזיקו אצבעות!
אוי, נשמע מבאס לאללה!
פעם, כשגרתי בירושלים, הסינמטק שם היה אחד הדברים הכי טובים בעולם!
אין לך פייסבוק, נכון?
טוב, שיתפתי בשבילך ואני מקווה שיחול שינוי.
תודה!
(ל"ת)