זה היה אמור להיות השבוע חסר המאורעות לפני שסופרמן מגיע. האפשרות ש"מהיר ועצבני 6" יישאר במקום הראשון זה השבוע השלישי נראתה סבירה. הסרט המשמעותי היחיד היה הקומדיה ההיא של וינס ווהן ואוון ווילסון, שנראית די מיותרת, וחוץ ממנה יוצא לאקרנים בהפצה רחבה רק איזה סרט אימה קטן. אבל בדוחקו כמו בדוחקו, אף פעם אי אפשר לדעת מתי תגיע הפתעה. זה לא הקומדיה שהפתיעה – זה היה סרט האימה הקטן.
"The Purge" ("הטיהור" – לא רשמי) נעשה על ידי במאי אלמוני וקיבל ביקורות גרועות, אבל הסרט הזה הכניס בסוף השבוע 36.4 מיליון דולר, ונכנס למקום הראשון בטבלה על תקן שובר קופות מהמניין. לפעמים קורה דבר כזה – היי-קונספט כלשהו שובה את לב הקהל למשך סוף שבוע אחד (ואחד בלבד. בשבוע הבא הסרט הזה ייעלם). הקונספט הפעם: במשך לילה אחד בכל שנה, החוק מתבטל. אדם לאדם זאב וכל אחד לעצמו, וניתן לבצע גם רצח בלי שיהיו לכך השלכות. משפחה אחת נמצאת תחת מצור של פושעים. זה רעיון אידיוטי מהמון סיבות, אבל זה מספיק מגניב בשביל להביא הרבה קהל. ובפעם השניה הקיץ הזה, מה שנראה כמו שיבוץ קצת מוזר (סרט אימה באמצע הקיץ?) מתגלה כרעיון מצוין. מבחינת היחס בין התקציב (3 מיליון דולר) להכנסות, ייתכן שזה כבר עכשיו הסרט המצליח של השנה.
בינתיים, "לדפוק התמחות" פספס את הקהל, כצפוי בשמונה שנים בערך. הסרט הוא כמעט-המשך ל"לדפוק חתונה", שפתח ב-2005 עם 34 מיליון דולר והגיע להכנסות של יותר מ-200 מיליון – אבל זה היה, כאמור, ב-2005. העולם התקדם מאז, וכשממים בפייסבוק מתחלפים פעם בשעתיים, הטריילר שמלא בדיחות על גוגל נראה כמעט נוסטלגי. "לדפוק התמחות" הכניס 18 מיליון דולר, והגיע רק למקום הרביעי השבוע.
שניים מסרטי השבועות הקודמים חצו את קו ה-200 מיליון בהכנסות כוללות בארה"ב: "מהיר ועצבני 6" (מקום שני, בשבוע השלישי שלו) ו"סטאר טרק 2" (שבוע רביעי, מקום שישי). בטבלה הזאת מצבם נראה די דומה, אבל אם מסתכלים גם מחוץ לגבולות ארצות הברית, התמונה שונה לגמרי. "האויב בסטארטרק" הכניס 376 מיליון דולר בכל העולם, "מהיר ועצבני" – 584 מיליון.
בשבוע הבא: אחת השאלות הקופתיות הגדולות של השנה. סופרמן חוזר. בפעם הקודמת שבה סופרמן חזר, הוא פתח עם 50 מיליון דולר, וזה היה די מאכזב. הפעם יש הרבה יותר באזז והרגשה שגיבור העל המקורי יחזור למקומו הראוי בליגת הצדק. 50 מילין? 75? 100? 125? זה אחד הסרטים שבנוגע אליהם כמעט כל ניחוש ייראה הגיוני.
ועדיין אין מכסחי הקופות
(ל"ת)
דורון אתה לא פחות מושחת מעוזי וייל בשביל מה שילמנו לך?!
הסבר. מישהו?
מה זה הריבוע הקטן שכתוב בו ציניות? גם בפייסבוק נתקלתי בסמיילים שלידם כיתוב שמסביר את הבעת הפנים של האייקון. WTH? ממתי מסבירים בדיחות?
מז"א?
מסבירים בדיחות מהרגע שהן מפסיקות להצחיק.
כשאתה מדבר עם מישהו פנים מול פנים, קל יותר להביע ציניות
מאשר באינטרנט, זאת בגלל היכולת להשתמש בטון דיבור מסויים. באינטרנט עלול להיווצר בלבול מכיוון שלא ניתן להשתמש בטון דיבור. האייקון נועד למנוע בלבול כזה, ומצב שבו שדבריו של אדם ייתפסו כרציניים בזמן שנאמרו בציניות בלבד.
יש גם סוג של חוק לגבי זה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%A4%D7%95
ו... הנה הדבר החשוב ביותר שלמדתי היום.
(אין ציניות)
התגובה שלך
יכלה להיות מאוד אירונית אם לא היית מציין שהיא לא צינית
The Family
מסתבר שלוק בסון חוזר לביים סרט לייב-אקשן לקהל אמריקאי והטריילר שלו עושה רושם חיובי, אז למה בספטמבר?
רק נשאר לראות אם זאק סניידר למד משהו או שנקבל סאקר פנץ
(ל"ת)
The fate of the franchise rests in his hands
אם איש הפלדה לא יצליח, לא יעשו יותר סרטים של סופרמן ולכן גם לא תהיה ליגת הצדק. העתיד של DC בקולנוע יהיה כמעט רק באטמן. למה? כי במציאות שבה 2 הסרטים האחרונים של סופרמן נכשלו וגם גרין לנטרן נכשל, DC לא יסתכנו ויעשו סרטים שהם לא של באטמן. ואם הם כן ימשיכו את פרוייקט ליגת הצדק, זאק סניידר לא יביים אף סרט בפרוייקט הזה (כי הוא גם נכשל קופתית עם "השומרים").
אני חושב שאיש הפלדה יפתח עם 140 מיליון דולר ואז, אם זה באמת יהיה סרט טוב, הירידה שלו תהיה מתונה והוא יצדיק סיקוולים וסרט של ליגת הצדק.
נ.ב. הסרט החדש של ג'וס ווידון פתח עם 183 אלף דולר.
אם יש משהו שהשנים האחרונות לימדו אותנו
זה שהדרך היחידה להרוג פרנצ'ייז של קומיקס היא להפיל מטאור על הוליווד. וגם אז, זה לא מאה אחוז. הענק הירוק קיבל שני ריבוטים במרווח של עשר שנים. ספיידרמן היה טרילוגיה מצליחה אחת ואז מיידית חזר לעוד גרסה. אם סופרמן של סניידר יכשל, אני מתערבת שיהיה לנו אחד חדש לפני ששנות העשרה יסתיימו.
לא חושב ככה
הענק הירוק הראשון נכשל. השני נעשה בשביל פרוייקט הנוקמים ובגלל שהוא גם לא הצליח, לא אמורים להיות סרטי סולו של הענק הירוק בשנים הקרובות. הטרילוגיה של ריימי (ספיידרמן) הצליחה מאוד קופתית והיה אמור להיות סרט רביעי בסדרה, בגלל עיכובים בעבודה על הסרט הרביעי הוחלט לעשות ריבוט לסדרה. הריבוט הצליח קופתית ולכן ימשיך לסיקוולים.
כשמדובר בסופרמן המצב בעייתי, סופרמן חוזר היה איום ונורא, הסרט הופק ב270 מיליון דולר והכניס 400 מיליון. הסרט לא נכנס לרשימת 5 הסרטים המרוויחים ביותר של 2006. אם גם איש הפלדה שקיבל תקציב ענק לא יירויח הרבה – העתיד של סופרמן בקולנוע די גמור.
איזו כלכלה משונה,
אתה משקיע 270 מיליון, מכניס 400 ולכן מרוויח 130 מיליון דולר, וזה נחשב השקעה גרועה. נכון שיש השקעות טובות יותר, אבל למה זה נחשב כישלון? להרים פרוייקט של שנה וחצי ולהרוויח עליו 130 מיליון דולר נראה לי כמו עסקה לא רעה.
לא כל ה400 מיליון הולכים לאולפנים
האולפנים צריכים לשלם מיסים וחלק מהכסף גם הולך לבתי הקולנוע.
המיסים בטח מקוזזים עם הפסדים
מסרטים אחרים שבאמת מפסידים
אני עדיין לא מבין למה בתי הקולנוע לא מוצפים
בסרטי אימה וקומדיות גסות מסוג ה-Buddy Movies. ההצלחה לא מובטחת, אבל הסיכון נמוך בהרבה, וגם סרטים גרועים מצליחים לפעמים (כשמדובר בשוברי קופות ב-200 מליון דולר, לרוב גם צריך לעשות סרט טוב כדי להצליח). בלוקבאסטר גם אף פעם לא יצליח להגיע ליחס הרווח/השקעה של החתונה היוונית שלי, פרוייקט המכשפה מבלייר, פעילות על טבעית או אפילו The Purge.
הטלוויזיה מוצפת בדברים כאלה
הקולנוע פחות, בעיקר בגלל שזה לונג שוט.. שים לב לדוגמאות שלך (החתונה- 2002, בלייר – 1999, פעילות- 2009, purge – 2013) – רק פעם בכמה שנים הטריק הזה עובד
אולי בגלל
שעבור האולפנים הגדולים מה שמשנה זה הרווח האבסולוטי, ולא יחס הרווח/השקעה. כשסרט דל תקציב מכפיל את התקציב שלו בהכנסות, זה עדיין רווח של כמה מיליונים בודדים. כשסרט שעולה 200 מיליון דולר מכפיל את התקציב שלו, זה רווח של 200 מיליון דולר.
יש גם עניין של הפצה ושיווק
שהתקציב שלהם לא מבוטל, ויכול אפילו להשתוות לתקציב ההפקה
המתמטיקה של הוליווד היא דבר סבוך
אבל דבר אחד כנראה בטוח – האולפנים לא משלמים מסים על הסרטים המצליחים שלהם. זה בגלל שהרבה סרטים הוליוודים, על הנייר לפחות, לא מראים רווח – ההכנסות שלהם מנותבות לחברות בת כך שאין על מה לשלם מיסים או תמלוגים (נתעלם מהשאלה האם זה הוגן שחברות משלמות מס רק על הרווחים שלהן, בעוד שאנשים משלמים מס על הכנסות).
דוגמה מפורסמת להתנהלות הזו היא סרטי שר הטבעות, שלפי רואי החשבון של ניו ליין לא הרוויחו גרוש. זה חוסך מהמפיקים לשלם תמלוגים למשפחתו של טולקין כפי שבית המשפט קבע שהם חייבים לעשות.
את יכולה לפרט לגבי שרה"ט? איך הצליחו לגרום למפלצת הזאת להראות כאילו היא לא הכניסה כלום? אני חושבת שאצל חלק מחברי עדיין מתנוססים פוסטרים של ליב טיילר בחדר.
למדתי על נושא שר הטבעות
מהמאמר הזה על כריסטופר טולקין, בנו של והאחראי העיקרי על העזבון הספרותי שלו (הוא גם איגד וערך רבים מכתביו של אביו, ואחראי במידה מסוימת לסילמריליון). מסתבר שטולקין מכר את הזכויות על הסרטים ב-1969 עבור 100,000 ליש"ט. החוזה מבטיח למשפחה חלק מהרווחים של הסרטים, ולכן ניו ליין דאגה שלא להראות שום רווחים על הנייר. המשפחה תבעה את החברה ומאז הגיעה להסכם שכנראה הופך את צאצאי טולקין לאנשים מאוד עשירים.
(כריסטופר טולקין, דרך אגב, לא יוצא ממש טוב מהמאמר הזה. הוא נשמע כמו מישהו שבילה את כל חייו בלהוסיף הערות לעבודה המשמעותית של מישהו אחר ועכשיו מצפה שיהללו אותו על כך.)
החברות בת הן חברות קש?
אני זוכרת שקראתי או ראיתי על חברות קש בארץ והן תמיד נופלות… כלומר, איך מס הכנסה מפספס…
אני מניחה שכן
או שחברות הבת נחשבות לספקים או נושים של חברת האם, כלומר הרווחים של הסרט עוברים אליהם כתשלומים על משהו, ואז יורדים מהמאזן של החברה.
המנהג הזה של "הנהלת חשבונות הוליוודית" הוא כל כך נפוץ שיש לו אפילו ערך בויקיפדיה http://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_accounting שכולל את הציטוט האלמותי (שתמיד השתמשי בו בלי לדעת את המקור) – "זו התעשיה הקולנועית. האנשים היצירתיים היחידים עובדים בהנהלת חשבונות".
אגב – כשכריסטופר פריסט היה בארץ שנה שעברה הוא גם התיר את חרצובות לשונו (דהיינו – קילל כמו מלח שיכור) את רואי החשבון של תעשיית הקולנוע.
עבור אלו שלא יודעים
כריסטופר פריסט הוא הסופר שכתב את היוקרה, שעליו התבסס הסרט של כריסטופר נולאן.
הסתכלתי עכשיו בפרשת המיסים של 'שר הטבעות',
ויש לי רק דבר אחד לומר: התרשמתי. כל כך התרשמתי, שאני רוצה להעסיק את רואה החשבון שלהם. בתנאים נדיבים: אני אשלם לו 60% מ*הרווחים*.
140 מיליון נראה לי מוגזם
זה ריבוט כשהסרט הקודם נחשב לכושל. אני מהמר על 105 מיליון.
וואו, אני מתחיל לחשוש לגורלו של איש הפלדה
בהנחה שזה סרט טוב כמובן. השבועות הקרובים יהיו מלאים בבלוקבסטרים שיצאו שבוע אחרי שבוע. לדעתי איש הפלדה היה אמור לצאת לפני שבוע, ככה היה לו יותר זמן לנשום, כי כבר שבוע אחרי שהוא יצא בארה"ב יצאו "אוניברסיטת המפלצות" ו"מלחמת העולם Z", ושבוע אחר כך סרט הבית הלבן של אמריך, ושבוע אחר כך Despicable Me 2 ו"הפרש הבודד". יהיה מאוד קשה ל"איש הפלדה" להישאר בפסגה ליותר מדי זמן, אני מפחד שהוא אפילו יהיה פלופ.
ממה אתה מפחד,
זה אתה שהשקעת בו 100 מיליון דולר?
אם לא, אז מה זה משנה? זה לא יוריד בסנט (אני מקווה) את ההנאה שלך ממנו, בהנחה כמו שאמרת שהוא סרט טוב.
אבל אם הוא יכשל
לא יהיה המשך או "ליגת הצדק"…
כמו שאמרו כבר למעלה,
העתיד של עולם DC הקולנועי תלוי בסרט הזה.
בתור מי שרוצה עוד סרטים של גיבורי DC, ואולי אפילו של ליגת הצדק, אני ממש מחזיק אצבעות לסופרמן.
אני מבין, לא ראיתי את התמונה הגדולה
של שחמט סרטי הקומיקס. זה כבר יותר ברור.
אני בספק שהוא יהיה פלופ
הוא סרט די מצופה, שמות מוכרים מעורבים בו (מאוחרי ולפני המצלמה) וכפי שאנחנו רואים, הפרסום שלו בהחלט נרחב. אולי הוא לא ירוויח כמו שהיה יכול בתקופה יותר רגועה, אבל נראה לי שהוא יעשה מספיק כסף כדי להתניע את פרוייקט "ליגת הצדק".
זה מה שאמרו בזמנו על "סופרמן חוזר"
אני עדיין לא מאמין שעברו 7 שנים מאז, אני מרגיש זקן (ואני רק בן 20).
אני בהחלט זוכר את זה
היה המון הייפ סביב הסרט… אבל ההתעקשות של סינגר לעשות המשך במלוא מובן המילה לסופרמן 2 הרסה את החוויה. הסרט החדש מחובר לחלוטין לתקופתנו ואני מאמין שכאן טמון סוד ההצלחה המצופה שלו.
רק דיברנו ו...
וורנר הכריזו על "איש הפלדה 2" וגוייר הופקד לכתוב את "ליגת הצדק".
הכל תקין.
http://www.ign.com/articles/2013/06/11/zack-snyder-david-goyer-back-for-man-of-steel-sequel
אני לא זוכר אותו ככזה נורא כמו שהוא
התקבע בתודעה הקולקטיבית. אבל אולי זה בגלל שיש לי נטיה לקבל בהבנה גם סרטים ברוח "של פעם". מצד שני, אני לא באמת זוכר ממנו משהו כיום, מלבד "שוט הקליע" והיותו הסרט הראשון (והאחרון, אני מקווה) שראיתי בקולנוע בליווי M16 ביד ונעליים ומדים בתיק (כוננות צו 8, לבנון השניה).
ובינתיים חדשות טובות, הסרט מקבל ביקורות מאוד טובות
http://www.rottentomatoes.com/m/superman_man_of_steel/
יש שתיים קוטלות אבל רוב האחרות נותנו לסרט ציונים של 9 מתוך 10. ודווין פארצ'י אמר שיש בו את האקשן הכי טוב ומהנה שראינו עד עכשיו בסרט גיבורי על.
דלפו פרטי הסיפור לסטאר וורס החדש?
http://www.comicbookmovie.com/fansites/notyetamovie/news/?a=81313
מקור די אמין בדרך ככל.
אז כמו ששמענו כבר הדמות הראשית תהיה אישה הפעם.
הסיפור לפי הכתבה יהיה על תאומים, אח ואחות, שהאח עובר לצד האפל ועל אחותו תהיה כנראה המטרה להביס אותו.
זה נשמע יותר כמו
גבר ואישה בתפקידים שווים, רק שהיא הפרוטגוניסטית והוא האנטגוניסט (למרות שאני מקווה שלא יעשו את זה לגמרי שחור-לבן).
לא נראה לי שזו דליפה
זה פשוט חלק מהסיפור של הספרים במרצ'נדייז, שידועים כ"לא משהו". לא נראה לי שהסרטים החדשים יהיו מבוססים על הספרים.
לקריאה נוספת: http://en.wikipedia.org/wiki/Darth_Caedus#Jacen_Solo
"הדמות הראשית תהיה אישה הפעם"? זאת בדיחה?
למה שמישהו ירצה ללכת לראות סרט כזה.. ~שנייה, הולך להביא את הפופקורן והכיסא נוח. זהו הכל מוכן להצגה~ …כשברור שתפקידים ראשיים מיועדים לגברים?
אה?
(ל"ת)
אני מנחש
שזאת בדיחה על הדיונים ההענקיים שיש באתר בנושא מדי פעם.
ולא אחת מצחיקה במיוחד.
(ל"ת)
(לקח לי קצת זמן להבין לאיזה ממשמעויות המשפט את מתכוונת)
(ל"ת)
צ"ל:
עוד סרטים של מסע בין כוכבים? זה נשמע גרוע יותר מעלילת משחק מחשב!
(מה? כל הזמן יורדים על דיוני הפמיניזם, הגיע הזמן שיקום מישהו ויאמר שדיון "בואו נזרוק את שמות כל משחקי המחשב שיש להם עלילה טובה מספיק להפוך לסרט כי מישהו אמר שמשחקי מחשב הם גרועים" רפטטיבי יותר וחוזר על עצמו לא פחות)
טוב שכך.
עד עכשיו היקום הקולנועי של סטאר ווארס היה מסיבת נקניקים פאן-גלקטית, ובלי התירוץ של "ההיסטוריה שוביניסטית" שסיפורי פנטזיה מתהדרים בו לעיתים.
שיט, מייקל ביי יביים את העיבוד למשחק גוסט ריקון
http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=81352
ועוד לחשוב שקיוותי שיוביסופט הולכים בכיוון הנכון עם העיבודים הקולנועים למשחקים שלהם.
לגוסט ריקון היה אחלה פוטנציאל להיות סרט סטייל "להציל את טוראי ראיין" בעתיד, אבל עם מייקל ביי זה יהיה סתם עוד סרט פיצוצים מפגר (ועם חרא אקשן, מייקל ביי הרי גם את זה לא יודע לביים) עם הומור ילדותי מטומטם.
סתם מתוך סקרנות
איך הדמות שהשחקנית לנה הידי (או יותר נכון-סרסיי לאניסטר) משחקת בסרט the Purge ?
Snowpiercer
סוף סוף יצא טריילר לאחד הסרטים הכי מצופים השנה
https://www.youtube.com/watch?v=r6UmqNuMdY4
נראה מעניין.
ממש אהבתי את העיצוב, קצת פחות את הקלישאות.
אני רק שאלה
יש אולי איזה אתר שאפשר למצוא בו רשימה מסודרת של כל הסרטים שיצאו בארץ מתחילת השנה?
סקר סרט השנה של עין הדג לשנת 2013
(ל"ת)
כן
רק חשבתי יותר בכיוון של משהו שנגיש עכשיו ולא עוד חצי שנה. (ה במוסך…)
בתאריכון הסרטים בתפריט למעלה?
(ל"ת)
הוא מראה רק סרטים עתידיים
אלא אם כן יש איזו פונקציה שאני לא יודע עליה.
(יש לי תחושה לגבי מה עניין אז הרשיתי לעצמי להשאיר לך הודעה במייל של הבלוג שלך על מנת שלא להפריע את מנוחת השכנים פה)
לזכור את הטיטאנים
האסראף דולול (מקווה שככה כותבים את זה), שהיה אחראי על אפקטים ויזואלים בכל מיני סרטים, כתב וביים סרט קצר בסגנון דוקומנטרי בשם "קרונוס". הסרט מתרחש בעתיד, ומראה קבוצת מדענים שעלו על שיטה מעניינת של מסע בין-כוכבי ויצירת קשר עם חוצנים. האמת, לפי העלילה המאוד-כללית שידועה לנו כרגע, לדעתי זה יכל להיות אחלה פרסומת ל"אינטר-סטלר" של נולאן.