זה לא שאין סרטי משחקי מחשב טובים; זה שסרטי משחקי המחשב הטובים לא מבוססים על משחקי מחשב. לדוגמה: בשבוע שעבר יצא ההמשך ל"סיילנט היל", שנחשב לכשלון בכל תחום אפשרי. השבוע הגיע ראלף ההורס, או במקור "Wreck-it Ralph". הוא אמנם לא מבוסס על שום משחק, אבל נחשב לסרט האולטימטיבי לגיימרים.
"ראלף ההורס" הוא סרט אנימציה של דיסני, שממשיך – על פי התגובות מחו"ל – את רצף ה"היי, זה דווקא היה לא רע בכלל!" שלהם בשנים האחרונות. למעשה, במדד העגבניות ראלף קיבל ציון גבוה יותר מ"אמיצה", סרט פיקסאר השנתי. סוג של מהפך.ראלף (בקולו של ג'ון סי. ריילי) הוא נבל במשחק ארקייד בנוסח שנות השמונים המוקדמות, שמואס בתפקידו כאיש הרע ומחליט לעזוב את המשחק שלו ולנדוד בין משחקים אחרים. בין לבין, הסרט מתפקד כמעין "מי הפליל את רוג'ר ראביט" עם דמויות משחקי מחשב: הרבה דמויות ממשחקים רבים, מקיוברט ועד סוניק הקיפוד, מפציעים בסרט להופעות אורח שיצהילו את ליבם של ילדי שנות השמונים. השילוב של נוסטלגיה למבוגרים ודמויות חמודות לילדים עובד (תשאלו את מפיצי "דרדסים"), הביקורות הטובות שהסרט קיבל בוודאי לא הפריעו, ו"ראלף ההורס" כבש בסוף השבוע הראשון שלו את המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות עם 49 מיליון דולר, תוצאה יפה מאוד עבור סרט אנימציה שאינו המשך. הסרט יגיע לארץ ב-29.11.
גם במקום השני חדשות טובות: "Flight", סרטו החדש של רוברט זמקיס בכיכובו של דנזל וושינגטון, הגיע לכאן עם כ-25 מיליון דולר. רוברט זמקיס חוזר כאן לראשונה מאז "להתחיל מחדש" לעולם הסרטים ה"מצולמים", אחרי שבעשור האחרון העסיק עצמו ביצירת סרטי "לכידת תנועה" ("רכבת לקוטב", "ביוולף", "רוחות חג המולד"). מתברר שהוא עדיין יודע את העבודה – גם "Flight" מקבל תגובות טובות ברובן, כשדנזל וושינגטון גורף את מרבית המחמאות. וושינגטון מגלם טייס שהצליח להנחית מטוס נוסעים עמוס אחרי תקלה ולהציל את רוב הנוסעים, אבל החקירה שבעקבות המקרה מטילה בספק את מעמדו כגיבור. הסרט יגיע לארץ ב-10.1.
סרט חדש נוסף השבוע הוא "The Man with the Iron Fists", פנטזית קונג-פו מטורפת שביים RZA, איש הוו-טאנג קלאן. אוסף, לא בהכרח קוהרנטי, של מכות, חבטות, ברזל, לוסי ליו, ראסל קרואו ושפריצים פוטוגניים של דם. כולם מסכימים שזה סרט רע, השאלה שנתונה לויכוח היא האם זה סרט רע באופן כיפי. כל הבלגן הזה הביא לסרט כ-8 מיליון דולר בלבד, ואת המקום הרביעי, מאוחרי "ארגו" של בן אפלק שממשיך לדרוך במקום באופן החיובי ביותר האפשרי: גם השבוע הוא ירד ב-15% בלבד.
אפרופו RZA
לא ראיתי את הסרט, אבל השיר שהוא הוציא (לסרט) עם הבלאק קיז מעולה:
http://www.youtube.com/watch?v=OJ8Gtx45Fmc
אוף...
יש לי תחושה ש"האיש עם אגרופי הברזל" יגנז בארץ. אנחנו לא מקבלים את כל הדברים הטובים…
*תיקון קטן – בדף הראשי רשום בריבוע "ראל"
"ראל" מופיע גם בהפניה שבעמוד הראשי וגם בדו"חקו עצמו.
מה שמפליא הוא שבכל פעם מדובר בשיבוש של שם אחר.
אוי,
באמת רציתי ש"האיש עם אגרופי הברזל" יגיע לארץ (כמו שהכובען אמר), ואם זה יגנז? אני גם לא שכחתי את "פרימיום ראש" עדיין.
מצד שני, אני מאושר לגבי ראלף, אני ממש מחכה לסרט (כן, גיימר) ויש לי ציפיות די גבוהות ממנו.
The Man with the Iron Fists
נשמע כמו משהו שיצא מליל הטריילרים.
נשמע כמו ספר משלים לthe man in the iron mask
(ל"ת)
סופ"ש חלש ביותר בארץ
הגיעו רק "הגלישה הגדולה במאווריקס" ו "כמו מישהו מאוהב".
לא היה עדיף להקדים את פאראנורמן\ ראלף מאחר ושניהם יוצאים באותו סופ"ש? או אולי להפיץ את האיש עם אגרופי
הברזל שככל הנראה יגנז.
טוב לראות שראלף אינו פלופ
אני מחכה לראות את הסרט הזה המון זמן, ועכשיו כשיש עליו המון ביקורות טובות – ההמתנה תהיה משתלמת (וגם יותר מורטת, למה מוציאים את הסרט בארץ רק בסוף החודש?)!
תתעודד,
בבריטניה הסרט יוצא באמצע פברואר =/
דרוש מתנדב לפרוייקט חברתי קולנועי
http://www.shatil.org.il/modaot/121532
(רק ראיתי את זה ואני מפיץ, אני לא קשור)
ועוד משהו קשור
(פתאום צצו מודעות בענייני קולנוע. פריחת המדיום?)
"פרוייקט קולנוענע מעביר סדנאות צפייה ביקורתית ומקים קולנועים קהילתיים במקומות שאין בהם קולנוע".
http://www.shatil.org.il/modaot/122469
סרט של דיסני עוקף את פיקסאר בעגבניות -
זה לא סתם מהפך, אלא מהפך אירוני עד כדי בכי. כי זה לא סתם קרה בשנה כלשהי סתמית ולא חשובה, אלא בשנה שפיקסאר החליטה להוציא את סרט ה-הנסיכות ה-ראשון שלה, ז׳אנר שכה מזוהה עם דיסני.
ובינתיים דיסני
הוציאה סרט מאוד "פיקסארי" באופיו, שמזכיר לרבים את "צעצוע של סיפור".
אולי מה שאנחנו רואים הוא פשוט טשטוש הגבולות בין דיסני ופיקסאר, עכשיו כששניהם תחת אותו גג.
למרות שהסרט לא מעל 90 ומשהו אחוז בטומיטוס
האמת היא שהמדד לא באמת משנה, אלא מה שאנשים אומרים, והרבה אומרים שהוא ברמה של כמה מהסרטים הטובים של פיקסאר.
כבר הייתי חם לראות את ראלף, עד שהבנתי ששום המשווקים בארץ עשו לנו דווקא ותקעו אותי לפני חנוכה…
בחירות או לא להיות
וויל פארל – שחקן, קומיקאי ומייסד "פייסבוק" – רוצה שתצביעו לאובאמה.
גם כריס רוק רוצה שתצביעו לאובאמה. כי אנחנו צריכים נשיא לבן שאפשר לסמוך עליו.
לעומת זאת, מר ברנס דווקא בעד מיט רומני.
גם צ'אק נוריס רוצה שתצביעו לרומני. אה סליחה, צ'אק נוריס לא מצביע. מצביעים לצ'אק נוריס.
ולסיום, רק כי חייבים איזה ווירדו אחד – גארי ביוסי בעד דונאלד טראמפ (מהתקופה ההיא שהוא באמת שקל לרוץ לנשיאות).
צודקים הנוריסים: הגידו לא לשלטון לוציפר עלי אדמות!
(ל"ת)
כריס רוק מעולה,
פארל משעמם וכמוהו גם נוריס,
הקטע של מר ברנז ראוי לציון כי הוא שודר בפוקס,
ובוסי רציני? באמת?
שמתי ברז לקיסר
הייאו מיאזאקי הבריז פעמיים מטקס האוסקר – פעם אחת הוא לא הגיע לזכיה של "המסע המופלא", ובפעם השניה הוא לא הגיע כשהיה מועמד על "הטירה הנעה". אבל האוסקר זה כסף קטן. לפני שלושה ימים, מיאזאקי היה אמור לקבל את אות הכבוד הגבוה ביותר שניתן ביפן (משהו כמו פרס ישראל אצלנו) מידי הקיסר.
והוא לא הגיע לטקס.
סיבה רשמית לא נמסרה, אבל לפני כחודש מיאזאקי ביטל השתתפות באירוע אחר – שיתוף פעולה עם חברת-תעופה – בטענה שהוא עסוק מדי בעבודה על הסרט החדש.
http://www.animenewsnetwork.com/news/2012-11-05/miyazaki-misses-ceremony-with-emperor-due-to-work
זוכרים את הימים
בהם כול יום היה פרוייקט חדש שדיוויד ייטס שודך אליו? אז עכשיו הוא אמור לביים סרט על טרזן.
תופעה מוזרה שנתקלתי בה.
אני לא יודע אם זה ככה רק בהוט או שזה גם ביס, אבל שמתם לב שכל פעם שעומדים לשדר סרט מהזמן האחרון מקדמים אותו בפרסומות כ"שובר קופות"? בהתחלה עשו את זה עם סרטים כמו "אינספשן" או אחד מסרטי מהיר ועצבני, שזה עוד הגיוני, אבל לאחרונה גם "התפשטות", "ג'ק וג'יל", "ג'ון קארטר", "בני אלמוות" ואחרים שההישגים הקופתיים שלהם נחשבים ל"בסדר" במקרה הטוב או כשלונות מאכזבים במקרה הרע קודמו ככאלה, למרות שאף אחד מהם הוא לא בלוקבאסטר, בטח שלא היסטרי.
נכון שזה לא נושא כזה בוער, אבל אני מצאתי את עצמי ממש מעוצבן מחוסר התחקיר/שקר בפרצוף הזה וחשבתי לשתף.
גם אותי זה מעצבן
שסרטים שכדאי לשים אותם ברשימת " הכשלונות הביקורתיים + קופתיים של השנה\עשור" נקראים שוברי קופות.
אבל שמע, פיזית אף סרט לא באמת שבר קופות
שמתי לב לזה
עקרונית, אין פה חוסר תחקיר או שקר. לא קיימת הגדרה אמיתית למושג "שובר קופות", מאחר והוא מאז ומתמיד נועד לעורר סנסציה. מקורו של הביטוי הוא בכלל בתאור פצצות חזקות במיוחד, שיכולות להוריד בלוקים שלמים. מכאן – Blockbuster. רק באמצע שנות השבעים המושג חלחל לעולם הקולנוע ומה שנחשב לשובר קופות אז, היה נחשב להצלחה לא היסטרית כיום. באותם ימים, סרט המכניס מעל 100 מיליון דולר בכל תקופת הקרנתו, היה מאורע נדיר ביותר והיה ראוי לתארים מפוצצים. "בלוקבאסטר" הוא זה שתפס והחל לשמש לאורך ארבעת העשורים האחרונים כדרך לתאר סרט מצליח במיוחד. בשום שלב, לא נקבע רף תחתון לשוברי קופות, כך שמעשית, אפשר להדביק את הביטוי לכל סרט, בלי קשר לביצועיו האמיתיים.
נכון שיש הבדל משמעותי בין סרט שהכניס כמה עשרות מיליוני דולרים ברחבי העולם, לבין סרט ששבר את שיא הפתיחה הגדולה בכל הזמנים, אולם למפרסמים זכות מלאה להתייחס לשניהם כשוברי קופות. זה מעצבן ומזלזל בקהל גם בעיני, אבל מותר כל עוד לא מחליטים על סכום מסויים שסרט חייב להכניס בכדי להיחשב לשובר קופות אמיתי.
כמו הרבה פרסומות שקריות אחרות, לצערנו.
(ל"ת)
הרפתקאות הר(ו)קולס
דוויין ג'ונסון (AKA דה רוק. או ההפך) יגלם את הרקולס בסרט של ברט ראטנר
פורסמו תמונות ראשונות מ White House Down, המספר על ניסיון השתלטות של טרוריסטים על הבית הלבן. את נשיא ארה"ב מגלם ג'יימי פוקס, ואת סוכן השירות החשאי המגן על החדר הסגלגל מגלם צ'אנינג טאטום. משתתפים גם מגי ג'ילנהול, ג'יימס וודס, ריצ'ארד ג'נקינס ועוד
"איש הפלדה" של זאק סניידר יקבל גם גרסה תלת-מימדית, בנוסף לגרסה רגילה וגרסת IMAX.
פורסמה תמונה של אלכסה וגה מסרט ההמשך של "מצ'טה", Machete kills. התבגרה יפה מאז "ספיי קידס".
ו"פוקס" מקדימים קצת שניים מסרטי האנימציה שלהם. הסרט של Peanuts יצא עכשיו ב 6/11/15 , והסרט B.O.O יצא ב 25/9/15/
רטנר + ג'ונסון + הרקולס = הסרט הגרוע בעולם
כל-כך אין סיכוי שאני הולך לראות את זה.
אלכסה וגה. וואו!
יש לה ממש אחלה של… אמממ… שיער.
כל-כך לא ואו.
לקחו מישהי שנראית שונה, וגם לטינית, והפכו אותה לבובת ברבי סטנדרטית. איזה בזבוז.
מארק וולברג ישתתף ב'רובוטריקים 4'
והלוגו החדש של הסרט מכוער.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=96848
שידוך מושלם.
(ל"ת)
מחכה לראות איך ילך לשיה לה באף ב'ארץ יבשה'
הימור שלי: לא משהו.
(לא ראיתי עדיין את הסרט)
טריילר בינ"ל לעלובי החיים
http://movies.uk.msn.com/exclusives/video.aspx?videoid=28bopgj2m
בטריילר הזה שומעים קצת את ראסל קרואו שר. לא מרשים במיוחד, אבל גם לא נורא. אני רוצה לקוות שהם לא מראים אותו שר הרבה כי הם רוצים לשמור את הקול שלו כהפתעה מוצלחת ולא כי הוא נשמע לא טוב בהשוואה לשאר הקאסט, אבל סביר להניח שזה דווקא המקרה השני.
אם כולם יזייפו, אולי הסרט ישווק כפרודיה: "עלובי התווים"
לא יודע, לטעמי קטעי השירה לא ממש משתלבים עם הסצנות ההמוניות האפיות. בקטע עם הספינה (בערך ב-0:27) ממש ציפיתי לשמוע את קולו של דייוי ג'ונס אומר !Summon the Kraken
אם כי כמובן אי אפשר לשפוט בהגינות על פי טריילר שמטיבו הוא קטוע.
על הבמה זה עובד,
לא רואה סיבה שבסרט זה לא, במיוחד שזה לא סרט-מחזמר ראשון. אני יכולה להבין מאיפה אתה בא, אבל אם אתה מקבל את זה שהסרט הוא מחזמר שאנשים מתחילים לשיר בו את מה שהם מרגישים/חושבים/אומרים, זה לא נראה מוזר כל כך.
זה לא עצם הרעיון של סרט מזמר שנראה לי מוזר
רק הטרייילר הזה ספציפית יצר אצלי תחושה ניכרת של חוסר התאמה בין קטעי השירה לשאר.
אבל אני אשמח להתבדות.
הבנתי.
אני חושבת שזה יותר הקאטים הלא ממש קשורים, אבל לך תדע. מקווה לטוב.
טריילר לסרט של ה-AVGN.
ג'יימס רולף, חנון המשחקים העצבני, אמר לא פעם שהסרט שהוא עובד עליו בהחלט יכול לקבל הפצה קולנועית, אם יהיה לו מזל. אז הנה – זאת בהחלט נראית כמו קומדיה פרועה, מוגזמת במכוון, ומודעת לעצמה.
http://www.youtube.com/watch?v=eiz95K1ngiI
אני לא מכיר את הבחור לפני זה
אז אני לא אגיד שזה נראה כמו סרט גרוע מחמת הספק שיש שם מלא בדיחות פנימיות שהפסדתי.
אבל אם אין, וואו, זה נראה כמו כל סרט קומדיה גרוע של השנים האחרונות.
זה נראה נורא.
הבנאדם איבד כל זכר לפרופורציה. אני יכול לדמיין את דאג ווקר יוצר סרט שהייתי משלם כדי לראות בקולנוע. את ה-Nerd – ממש לא.
השוט האחרון, אני מודה, הרס לי חצי מהחשק.
(ל"ת)
בינתיים בחיפה
עוד קומפלקס קולנועים ענק מתוכנן לעיר, הפעם בדרומה בצמוד לאצטדיון חיפה החדש.
האצטדיון עצמו " rel="nofollow">כבר בבנייה ויפתח בשנה הבאה.
משוגעים.
(ל"ת)
אני כבר די מתקשה להאמין לתיכנונים האלה
זה כבר הקומפלקס השלישי בעיר שמכריזים עליו כמתוכנן. שני האחרים (בגרנד קניון וליד הסינמול משום מה) מתוכננים כבר לפחות שנתיים, נראה לי, ולא ראיתי שום פעילות בנושא לגבי שניהם.
אני רק שאלה.
האם יכול להיות שפשוט הרבה יותר קל לקבל אישור לבניית קולנוע, גוף תרבותי (שיהיה מוקף במתחם אוכל וקניות על מנת שיהא בר-קיימא) מאשר לבניית קניון (כן, עוד אחד, כן, שייצור בעיות רעש וחניה ואין לנו באמת תירוץ מקובל חברתית ללמה צריך אותו)? כי פתיחת כל הקולנועים האלה במקביל לסגירה של כל כך הרבה קולנועים מקבילים לא הגיונית בלי מגבלה כזו, לא משנה כמה אני שוברת על זה את הראש.
נראה לי נתון
שלא כל הקומפלקסים האלה באמת יוקמו. אני לא בטוח שכשאחת מרשתות הקולנוע בארץ מכריזה על עוד פרוייקט מגלומני זה בכלל אומר שהיא קיבלה את האישורים הדרושים והטרקטורים בדרך. יכול להיות שזה סתם סימון טריטוריה. במקרה הזה, הסדר הפוך מהרגיל: קודם בונים את בתי הקולנוע ואז מוציאים אותם למכרז לרשתות הקולנוע. בהנחה שאחת מהן תהיה מעוניינת בו, היא מן הסתם לא תבנה במקביל עוד קומפלקס ענק באותה עיר.
מצד אחד זה טוב, כי זו העירייה בונה את המקום בעצמה,
אז יש לה את כל האישורים שהיא רוצה.
מצד שני, לכל רשת קומפלקסים בארץ יש איזשהו סטנדרט שחבל שיעלם בגלל שלא הם בנו את המקום…
נכון לעכשיו יש רק רשת קולנוע אחת בארץ שיש לה סטנדרט.
(ל"ת)
והם באמת כמעט היחידים שרואים את הכסף שלי
(ל"ת)
לא, יש שתיים וחצי.
סינמה סיטי אמנם מפשלים לפעמים – גם באיכות ההקרנה וגם בתכנון של הקנינונים שלהם – אבל בסך הכל הם מציעים חוויית קולנוע ובילוי לא רעה. רק צריך לחשוב על גלובוס כדי להיזכר בהבדל בין סטנדרט נמוך מדי לבין העדר מוחלט של סטנדרט.
החצי הוא תאטראות ישראל בגילגולם כרב חן.
לא, יש אחת.
זאת לא חוות דעת על איכות ההקרנה והשירות ברשתות האחרות, זאת עובדה: יס פלאנט היא הרשת היחידה בארץ ש*כל* בתי הקולנוע שלה עומדים בסטנדרט (גבוה) מסוים, מבחינת השיפוע באולמות, המרחב האישי לכל צופה, היחס שבין גודל המסך לגודל האולם וכו'. לכל שאר הרשתות יש בתי קולנוע טובים יותר וטובים פחות, מהבחינה הזאת.
לגמרי.
אני לא מתקרבת לסינמה סיטי מאז שראיתי שם את ת'ור ובגלל שהאולם לא היה בשיפוע אז הסתירו לי כאילו מדובר בקולנוע גלובוס משנות התשעים.
אני ספציפית התכוונתי לסטנדרטים של איך המבנה נראה מבחוץ.
(ל"ת)
אם כך
זה מוריד מהפרק לפחות רשת אחת, נכון?
בינתיים אחד מהם הוסר אבל עכשיו אין בתוך המבנה עצמו לא 21 אולמות ולא 30 אולמות.