אחרי כמה שבועות שנעו בין רגועים לאיומים, לחובבי הסטטיסטיקות הדוחקואיות הוענק השבוע משהו ללעוס: שיא חדש. ולא סתם שיא, אלא שיא בן עשר שנים – עידן וחצי בתחום הקופות. נכון שזה לא משהו עצום בקנה המידה של ה-200 מיליון של "הנוקמים", כמובן, אבל בכל זאת שיא.
"מלון טרנסילבניה", או "מפלצת של מלון" בגירסה העברית (שמות של סרטים וכותרות חסרות השראה בעיתונות הם המקומות היחידים שבהם מישהו משתמש בתבנית "X של Y". אף אחד בעולם לא מדבר ככה), הוא סרט אנימציה בכיכובם של מפלצות כמו דרקולה, איש הזאב, המומיה וכדומה, ובדיבוב קולותיהם של אדם סנדלר, אנדי סמברג, סלינה גומז ועוד. את הסרט ביים גנדי טרטקובסקי ("סמוראי ג'ק", "המעבדה של דקסטר"), במאי אנימציה נערץ, אבל מה שיותר חשוב, הסרט הגיע אחרי תקופה ארוכה שבה היצע סרטי הילדים בארצות הברית היה נמוך למדי: למעשה, מאז "עידן הקרח 4" בתחילת יולי שום סרט אנימציה/ילדים לא היה להיט ממש. צירוף הנסיבות האלה הביא את "מפלצת של מלון" להצלחה גדולה מהצפוי: הכנסותיו בסוף השבוע היו כ-43 מיליון דולר. זה אמנם אינו סכום עתק בסטנדרטים של שוברי הקופות של הקיץ, אבל זו למעשה הפתיחה הטובה ביותר אי פעם לחודש ספטמבר: בעשר השנים האחרונות החזיקה בשיא הקומדיה הרומנטית הנשכחת "אין כמו אלבמה", מהתקופה הקצרצרה שבה ריס וויתרספון נחשבה לכוכבת גדולה. הסרט ההוא פתח עם 36 מיליון דולר. יכול להיות שעם חישובי תלת-מימד ואינפלציה השיא איננו שיא, אבל זאת יופי של פתיחה לסרט ולטרטקובסקי, ואפשר כבר לבנות על סרט המשך אחד לפחות.
"לופר", הסרט שיצא רק בסוף השבוע האחרון וכבר נשפכו עליו מילים כאילו היה לפחות משהו של כריסטופר נולאן, השיג הרבה ביקורות משבחות, והכניס כ-21 מיליון דולר בסופ"ש. זה בסדר גמור, אף אחד לא באמת ציפה ליותר, וזאת התוצאה מעודדת למדי עבור גורדון-לויט, שהסרט הקודם בכיכובו, "Premium Rush" שיצא באוגוסט, כשל עד כדי כך שהפצתו בארץ בוטלה.
גם כאן יש נתון מעניין היסטורית: Deadline מדווחים ש"לופר" הופץ השבוע גם בסין, ומוערך כי הוא הכניס במדינה בין 23 ל-25 מיליון דולר. בהנחה שזה נכון, זאת הפעם הראשונה שבה סרט אמריקאי משמעותי משיג בסין פתיחה גדולה יותר מאשר בארה"ב. בשנים האחרונות ההכנסות מחוץ לארה"ב הופכות ליותר ויותר משמעותיות, וזה גורם לשינוי גישה הדרגתי באולפנים ההוליוודיים, אבל אם יתברר שסין היא לא סתם בונוס אלא הקהל העיקרי של סרטים אמריקאיים, זה ישנה לחלוטין את סדר העדיפויות של האולפנים.
הפתעה נוספת השבוע היא הסרט "פיץ' פרפקט" (דווקא לא סרט המשך ל"פיץ' בלאק"), קומדיה על מקהלת אקפלה בקולג' שנראית כמו מעין "Glee" עם אנה קנדריק. הסרט הופץ באופן מוגבל למדי (כ-300 בתי קולנוע) לפני התרחבות להפצה מלאה בשבוע הבא, אבל גם בהפצה המוגבלת הזאת, הוא הצליח להיכנס לעשיריה הגדולה עם כ-5 מיליון דולר, וממוצע ההכנסות לאולם הגבוה ביותר בעשיריה. זאת הצלחה יוצאת דופן עבור הפצה בגודל כזה, ועל פיה אפשר לנחש שהסרט יזנק במעלה הטבלה ויהפוך ללהיט של ממש בשבועות הבאים.
ביטוי נוסף למידת ההצלחה של "פיץ' פרפקט" הוא העובדה שהסרט הביס סרט חדש אחר, שהופץ במספר בתי קולנוע גדול כמעט פי שמונה. "לא מוכנות לוותר" עם ויולה דייויס (המועמדת לאוסקר על "העזרה") ומגי ג'ילנהול, הוא לכאורה דרמה על אימהות שנלחמות עבור בתי ספר טובים יותר, אבל יש שמאשימים אותו בהיותו פרופגנדה גלויה בנושא רפורמת החינוך בבתי הספר האמריקאיים, נושא חם לקראת הבחירות המתקרבות. כך או כך, הסרט כשל בביקורות וגם בקופות, והכניס פחות מ-3 מיליון דולר.
ג'יימס קמרון כבר דיבר על זה שסין מתפתחת
ובעוד כמה שנים היא תהיה לא פחות רווחית לסרטים מארה"ב.
http://www.comicbookmovie.com/fansites/amazingbatman/news/?a=67547
באופן אישי אני מקווה שזה אומר
שבעוד כמה שנים הוליווד תהיה יותר פתוחה לרעיון לשים אסייאתים בתפקידים ראשיים בסרטים שלהם ושהם לא יהיו בהכרח מומחי קונג-פו או קארטה.
כבר עכשיו יש לא מעט הפקות הוליוודיות עם קאסט גדול של שחקנים אסייאתים בהם גם אם הדמות הראשית היא לא אסייאתית.
בין היתר: "איירון מן 3", "הוולברין", "רואין 47", "כוח המחץ 2" ובטח גם כל העיבודים לאנימות שהוליווד רוצה לעשות עכשיו יהיו עם קאסט גדול של אסייאתים.
ווידון עשה את זה קודם
מהקומנטרי של ד"ר הוריבול
Nobody's Asian In The Movies
http://www.youtube.com/watch?v=MNmzegQUtFA
:)
תראה מה עשית? עכשיו אני הולך לעשות מרתון של הסרט והקומנטרי במקום ללכת לישון.
אני מקווה שאתה גאה בעצמך…
לופר יצא לפועל
כי חברת הפקה סינית הסכימה לממן אותו והתסריט שוכתב בהתאם: הלוקשיין הצרפתי המקורי הוחלף בסיני (שנחאי) ולתפקיד משנה לוהקה כוכבת סינית. אז זה פחות פתיחות הוליווידית רב תרבותית ויותר אילוצים הפקתיים (אבל כן במבחן התוצאה הקהל לא יודע מה קרה מאחורי הקלעים והוא מקבל אסיאתי בתפקיד לא סטריאוטיפי, שזה טוב).
הנסיבות לא משנות
מה שמשנה זו התוצאה.
זה כמו שהוליווד לא באמת פמיניסטית, אבל ההצלחה של "משחקי הרעב" יכולה להביא לגל של סרטי אקשן גדולים עם נשים בתפקיד הראשי (כמובן במקרה הזה צריך עוד לראות אם זה יקרה).
זה שכל כך הרבה הפקות הוליוודיות מקבלות מימון מסין או יפן או קוריאה ובגלל זה מכילים קאסט גדול של אסייאתים לא סטריאוטיפים זה כבר דבר מצוין.
בזמן האחרון גם יש יותר במאים אסייאתים שמצליחים ומביימים סרטים הוליוודים גדולים, ג'ון צ'ו שביים כל מיני סרטי ריקודים ואת "כח המחץ 2", ג'סטין לין שמביים עכשיו את סדרת "מהיר ועצבני", קווין טאנצ'ארון שיביים את הריבוט ל"מורטאל קומבאט", וכולם מנסים להכניס בסרטים שלהם כמה שיותר דמויות אסייאתיות ולא בתפקידים סטריאוטיפים. כל המצב הזה מאוד מעודד.
היית חייב?
מאז שיצא השיר הקוריאני הנוראי ההוא, כל פעם שאני רואה איפה שהוא באינטרנט "X סטייל" (גם באנגלית) אני מיד מסתגר בפינת החדר והולך למקום השמח שלי לכמה דקות. כמות האהבה שהדבר המפגר הזה קיבל כמעט גרמה לי לאיבוד אימון מוחלט באנושות.
אבל היי, שיא חדש!…ולא כזה מלהיב. "אין כמו אלבמה" היה סרט מעפן (אף פעם לא אהבתי את ריס ווית'רספון) וגם זה נראה כמו סרט ילדים מעפן (היה השנה עוד שילוב של סנדלר וסאמברג שהיה קטסטרופה). חבל ש"לופר" לא שבר את השיא הזה, באמת שהוא הכניס הרבה פחות ממה שמגיע לו. ואני עדיין מבואס לגבי "שליחות עירונית".
"פיץ' פרפקט" אכן נראה כמו "גלי" (סדרה נוראית ומגוחכת שהדבר הכי טוב בה זה חלק מהנאמברים), אבל נראה לי שאתן לזה הזדמנות כי אני פשוט מת על אנה קנדריק. אחת השחקניות החמודות שפועלות כיום. מספיק רק לראות את הקאבר שלה לשיר הראפ No Diggity:
http://www.youtube.com/watch?v=q573_hDhTbE
הסרט באמת להיט,
אחותי הקטנה קשקש לי על זה שהיא וחברות מתכננות לראות את מפלצת של מלון.והיא כבר בת 13.
גם הבן דודה קשקש על הסרט.
אני לא יודעת, עד היום לא שמעתי על הסרט הזה ופתאום הוא להיט.
חג שמח אנשים !
X של Y זה דווקא כן מטבע לשון
למשל, 'לילה במוזיאון' הוא חרא של סרט.
יש מילים ספציפיוות שבהן זה קיים,
כמו "חרא", "יופי" ו"מותק".
רק בשמות סרטים מתנהגים כאילו אפשר להצמיד לביטוי הזה כל שתי מילים שהן. מה זה "מפלצת של מלון"? שמעת אי פעם מישהו אומר "מפלצת של -" משהו? ובעצם, שמעת פעם מישהו אומר "צעצוע של – " משהו, מלבד כהתייחסות לסרט?
תודה.
לא, באמת. מאז שיצא צש"ס המקורי (שזה, כמה? 900 שנה בערך?) אני מנסה להבין מה אני מפספס בשם העברי המטופש הזה, ומנסה להבין למה העולם שותק לגבי זה.
בילדותי התקבעה אצלי הדעה שהשם "צעצוע של סיפור" הוא על אותו משקל כמו "צעצוע של מכונית", שמשמעו מכונית צעצוע. כיוון שהשם האנגלי Toy Story הוא על אותו משקל כמו Toy Car, אני מניח שלא הייתי רחוק מהאמת.
אבל מי אומר "צעצוע של מכונית"?
אני תמיד דבקתי ב"מכונית צעצוע" – זהה לחלוטין למקור האנגלי
אבל מה זה אומר בעצם?
"צעצוע של מכונית" זה אומר "מכונית צעצוע", סבבה. אבל מה זה "צעצוע של סיפור"? "סיפור צעצוע"? אין כזה דבר. אלה מילים חסרות משמעות, סתם ככה.
זה באמת נשמע כמו על אותו משקל כמו
״אחי, אתה לא מבין, אני אומר למורה שאיחרתי כי לא קמתי בבוקר ומה היא אומרת לי? ׳ממש אחלה של סיפור׳, כאחלו אני משקר!״
אולי צעצוע הפך למילת תואר ולא שמתי לב?
זה רק נדמה לי...
או שיש ריבוי בשנים האחרונות של סרטי אנימציה ממוחשבת? זה לא היה מפריע, אם הם לא היו נראים בערך אותו דבר, כאילו אותו מעצב דמויות עובד בכל האולפנים.
חבל שלופר לא מצליח יותר. זה רק פוגע בז'אנר המד"ב.
למה פוגע?
זה סרט שהופק בתקציב מצחיק (30 מיליון דולר), שמדורג R, של במאי יחסית לא ידוע. הוא זוכה לביקורות טובות מאוד מכל כיוון, כך שמהבחינה הזו הוא הצלחה מסחררת. אני חושב שזה רק יעודד עוד סרטים כמותו. אמנם, לנוכח העובדה שהוא לא גורף הרבה יותר בקופות אני חושב שסיקוול לא עומד על הפרק.
סרט שעלה 30 מיליון דולר
וכבר כמעט עבר את זה בסופ"ש הראשון שלו על האקרנים דווקא נשמע לי כמו הצלחה לא רעה בכלל, וזה עוד לפני שמחשיבים את ההצלחה מחוץ לארה"ב.
אם כבר לא יהיה סרט המשך כי הבמאי אוהב ליצור דברים מקוריים, המשכים הם לא משהו שנראה לי שהוא מעוניין ליצור, לפחות לא בשנים הקרובות.
תמיד יש דרך...
(ל"ת)
לא רק נדמה לך. באמת יש ריבוי של סרטי אנימציה ממוחשבת.
הסיבה לכך היא העלייה הדרמתית ביכולות של הסרברים של חברת אינטל (אלו עם מעבדי ה קסאון) יחד עם ירידת מחירם ומחיר הפעלתם (הספק וקירור).
זה אולי נשמע טכני, אבל פעם היו צריכים יום שלם לרנדרינג של פריים והיום צריך 10 דקות. פעם (בימי שרק הראשון) היו צריכים 4 חודשים בכדי לחבר הכל לסרט אחד והיום צריך 6 שבועות.
בימי צעצוע של סיפור הראשון, חברות כמו פיקסר לא עשו את מרבית החישבובים בעצמן אלא שילמו לחברות מתמחות עם חוות שרתים שיעשו זאת בשבילם, ואין הרבה חברות כאלו – כך שגם לקח הרבה זמן וגם היו צריכים לחכות בתור. היום יש להן חוות משלהן שעלו להן פחות ממחיר האאוטסורסינג של אז, וסרבר שלא עובד הוא בזבוז. זה הוביל לשלוש תוצאות עיקריות:
1. כמות הסרטים עלתה. זה כולל גם סרטים פחות "מושקעים" כמו הסרט ההוא עם ת'ור והסרט שניסה לבלבל את ההורים עם החתול במגפיים, מעיין "בי מוביס" רק באנימציה ממוחשבת.
2. איכות ויזואלית הרבה יותר טובה בסרטים של האולפנים הגדולים. כיום המגבלות הן שוב תסריט ובימוי ופחות הטכניקה, ממש כמו בסרטים "אמיתיים".
3. היכולת להשקיע בסצנות שלא ייכנסו לסרט הסופי. בתוספות בדי.וי.די של עידן הקרח הראשון הייתה סצנה לא גמורה, שרואים בה רק את המודלים (דמויות אפורות). היום יש הרבה סצנות שלא מגיעות לסרט הסופי, יש סופים שונים, ויש סרטונים נלווים מאוד מושקעים (כמן הסרטונים של פיקסאר וסרטוני השירה של שרק).
אלו היו 2 הסנט שלי :)
מגניב ביותר.
ומתי כל אחד, גם אם אין לו שום כישרון באנימציה, יוכל ליצור סרט במחשב הביתי שלו?
היום.
(ל"ת)
כבר כיום
אתה יכול ליצור סרט במחשב הביתי שלך. הבעיה היא שבלי כישרון לאנימציה הוא יצא גרוע.
וזה לא קשור ליכולת החישוב של המחשב. ליצור סרטים דורש מיומנות, זה כנראה יהיה המצב גם בעוד 200 שנה.
יש לא מעט סרטי אנימציה קצרים שנוצרו כל אחד על ידי איש
אחד או אנשים בודדים והאנימציה בהם היתה מאוד מרשימה.
אבל לבד זה לקח להם משהו כמו שנה או שנתיים.
סרט באורך מלא יכול לקחת הרבה מאוד זמן לייצר.
אולי בעוד כמה שנים זה יהיה אפשרי בפחות זמן.
שזה דבר טוב גם כי זה ריבוי סרטי אנימציה כל שנה
אומר חמישה מועמדים בקטגורית סרט האנימציה באוסקר בכל שנה.
סמאלה!
הטריילר ל"Pitch Perfect" פחות או יותר היווה את התגשמות כל מה שאני שונא בעולם. בשנייה שאנה קנדריק (שדווקא הייתה מותק ב"סקוט פילגרים" ו"תלוי באוויר") התחילה לשיר רציתי למות – אם יש משהו שמרגיז אותי, זה אנשים שבמקרה מזמזמים לידך משהו כדי שתראה כמה שהם שרים מדהים ואיך הם יכולים לסלסל יפה את אדל/סיה/ביונסה/איזושהי זמרת ששרה שיר גלגל"צ זה או אחר. כל הטריילר הזה נראה כאילו מישהו ניסה לעשות גרסה קולנועית של "Glee" אבל לא קיבל את הזכויות על הסדרה. אני אוותר.
די כבר לכתוב הודעות שבהן אתם מתקנים
שגיאות כתיב של עצמכם בהודעות קודמות. אין כמעט מצב שבו הודעה כזאת תהיה פחות מעצבנת מהשגיאה המקורית.
במקרה של לופר
אני מניח שפרטים מסויימים בעלילה הם מה שהשפיע על ההצלחה הגדולה בסין. יכול להיות שאולפנים מתחילים לקחת בחשבון את הקהל מעבר לים יותר מזה שבבית, אבל הסיבה לפופולריות בסין דווקא של לופר, ברורה למי שראה את הסרט.
בסין שיווקו את הסרט על גבי הכוכבת הסינית
בדיוק כמו שפה בארץ שיווקו את "מהיר ועצבני 5" כסרט של גל גדול ובגלל זה היתה לו הצלחה מאוד גדולה.
סליחה על האוף טופיק רד ):
אבל אוף טופיק על סרטים מותר בדו"חקו, נכון?
אם כן אז —
מישהו ראה את הסרט של Phoenix Wright: Ace Attorney?
למי שלא יודע, זה משחק פוינט אנד קליק על עורך דין שעיבדו אותו לסרט שנה שעברה. אני מקווה שיש פה מעריצים כי אני צופה בו עכשיו ואני צריכה הסבר *דחוף* למה שקורה פה. למה העלילה טסה במהירות האור? מה זה הקפיצות המזוויעות האלה מסצנה לסצנה? איך זה שהם סיימו עם הקייס השני כל כך מהר שמאיה היא בקושי דמות??
זה נראה כמו סרט עם סוג של תקציב ואני לא מבינה, זה לא אמור להיות נגיש גם לקהל הרחב? כי בינתיים אני נהנית מזה רק בגלל שאני מעריצה. וגם ההנאה הזאת לא שלמה בגלל כל מיני שטויות. (הם הוציאו את כל הנצנצים מהתלבושת של רד ווייט והפכו אותו למשהו שנראה כמו סוטה מין באוטובוס! את וון קארמה ולארי הם השאירו אבל רד ווייט זה כבר יותר מדי?!)
נראה לי שזה הסרט שמדגים הכי טוב למה אסור לנסות לכלול את כל האירועים והדמויות מהיצירה המקורית בסרט של שעתיים. יש לי סחרחורת ועברו רק 40 דקות. הצילו. ):
ניסיתי לראות
התחלתי לראות את זה שבוע שעבר עם חבר (שנינו אוהבים את הסדרה), ואחרי חצי שעה בערך וויתרנו. אני אולי הייתי ממשיך, אבל הוא לא יכל יותר. הסרט באמת תזזיתי בצורה יוצאת דופן. לי אבל דווקא הכי הפריע זה שבקושי יש בו מוזיקה, ובמשחקים הרי יש פסקול מדהים.
אז כדי ליצור את הסרט המצליח ביותר בכל הזמנים צריך
שיהיו בו:
1) חייזרים.
2) רובוטים.
3) גיבורי על.
4) נערים שנלחמים זה בזה בזירה עד המוות.
5) שחקנים ידועים מכל המדינות הגדולות מחוץ לארה"ב בתפקידי משנה.
6) תלת-מימד (טוב).
אם אתם מתכוונים אי פעם ליצור סרט בהוליווד כדאי שתשננו את זה.
וברגע שהכנסת כל אחד מהאלמנטים האלה
דחית קהל שלם. אולי סרט עם כל אלה יהיה טוב לדעתך, אבל בטח לא המצליח בכל הזמנים. אין מתכון לסרט הכי מצליח.
יש מתכון
1. כתוב תסריט.
2. תן אותו לג'יימס קמרון.
3. ספור את הכסף.
ניצחת.
(ל"ת)
זה לא ממש עבד למרבית הסרטים שלו
שהם לא "טיטאניק" או "אווטאר".
זה לא יעבוד
1. כתוב תסריט.
2. תן אותו לג'יימס קמרון.
3. ג'יימס קמרון מקבל את התסריט בנימוס האפשרי ומשליך אותו לסל הניירות הקרוב, כיוון שהוא לא מביים תסריטים שלא הוא עצמו כתב.
אם כן השיטה המנצחת:
1. היה ג'יימס קמרון.
2. אסוף את הכסף.
כן, זה עובד.
(ל"ת)
האיש נתן את השם שלו ל"סאנטקום", סרט שיצא אחרי אווטאר
והיה כישלון.
אומנם הוא לא ביים אותו אבל השם שלו התנוסס על הסרט בגדול והקהל הרחב לא לגמרי יודע מה ההבדל.
הסיבה להצלחה של "אווטאר" היתה התלת-מימד. הסיבה להצלחה של "טיטאניק" היתה שהוא היה דמדומים בתקופה שונה מהיום שלא היתה כל כך הרבה תחרות אז כל הנערות רצו לראות אותו שוב ושוב ושוב ושוב.
כן, רק זה.
"אווטאר" הצליח רק כי הוא היה סרט התלת-מימד היחיד שיצא אי פעם, ו"טיטאניק" הצליח כי הוא היה הסרט היחיד עד "דמדומים" שבו היו איש ואישה שמתאהבים(!). וזה ששניהם הפכו לסרטים המצליחים ביותר אי פעם, ושניהם נוצרו על ידי אותו אדם – זה צירוף מקרים בלבד.
שמח שהבנת
ועכשיו ברצינות, "אווטאר" לא היה סרט התלת-מימד הראשון אבל הוא כן היה הסרט הגדול הראשון שעשה שימוש נכון בפורמט (ואני מדגיש "הגדול" כי לדעתי היו כמה סרטים קטנים יותר לפני זה שעשו בו שימוש לא פחות טוב כמו "בלאדי ולנטיין") ועד כמה שידוע לי שהופץ בהפצה הכי רחבה בפורמט הזה.
ועובדה, מיד אחריו אנשים כל כך התלהבו שהם הפכו את "אליס" לשובר קופות ענקי, ואם הוא לא היה סרט כזה גרוע מי יודע אם לא היה מצליח להכניס קרוב ל"אווטאר".
ו"טיטאניק" לא היה הסרט הראשון בו איש ואישה התאהבו אבל הוא כן היה סרט גדול וקיטשי שהיה סביבו הרבה באזז בגלל התנפחות התקציב ושלא היתה כמעט שום תחרות נגדו באותו זמן.
נכון לגמרי ושטויות במיץ.
אתה לא צריך להסביר לי למה "אווטאר" הצליח. זה קשור במידה בה לכך שהוא היה הסרט ה"גדול" הראשון בתלת-מימד. להגיד ש"טיטאניק" הצליח בגלל "הבאזז בגלל התנפחות התקציב" זאת שטות מוחלטת, כי לפי אותו הגיון בדיוק "ג'ון קארטר" היה צריך להיות הסרט המצליח בעולם, ולהגיד שסרט הצליח כי היה סביבו הרבה באזז זה כמו להגיד שסרט הצליח כי הוא הצליח. יש הרבה סיבות לכך ששני הסרטים האלה הצליחו כפי שהצליחו, אבל הסיבה החשובה ביותר היא ששניהם סרטים של ג'יימס קמרון, והוא האיש שיודע יותר טוב מכל אדם אחר לעשות סרטים שהרבה אנשים יבואו לראות. עובדה: הוא עשה את הסרט הכי מצליח אי פעם, פעמיים.
אז איך אתה מסביר את שליחות קטלנית 2?
אפילו אחרי 21 שנים זה עדיין סרט האקשן הכי מצליח אי פעם.
אה?
"אווטאר", "שודדי הקאריביים", "רובוטריקים 3" הם סרטי אקשן והצליחו יותר.
התכוונתי סרט אקשן טהור
(ל"ת)
אבל אנשים לא הולכים לסרט רק כי השם "ג'יימס קמרון" עליו.
רובם, ככל הנראה, לא יודעים מי זה ג'יימס קמרון. הם הולכים לסרטים שלו כי פשוט כי הוא יודע לעשות סרטים ענקיים שימשכו הרבה אנשים אליו. אני מתערב איתך ש"אוואטר" היה מצליח גם אם היה אותו הסרט בדיוק, רק מבוים ע"י שם אחר.
אני בטוח בזה לגמרי.
האמת היא שאתה רק מחזק את הנקודה שלי.
הסרטים לא הצליחו בגלל קמרון ובאותה נשימה זה היה יכול להיות כל במאי אחר.
אם "שר הטבעות: שיבת המלך" היה אז בתלת-מימד אז מי יודע, אולי גם הוא היה מצליח ככה.
אני חושב שגם ההארי פוטר האחרון, אם הוא לא היה יוצא בזמן שלכולם כבר נמאס מהטרנד הזה, היה מצליח ככה.
הסרטים בהחלט, מאוד ולגמרי הצליחו בגלל ג'יימס קמרון.
הם לא הצליחו בגלל שהשם שלו היה על הפוסטר, נכון. אבל הם הצליחו בגלל שהוא עושה סרטים מהסוג שמושך הרבה מאוד קהל. במלים אחרות, הם הצליחו כי הוא כותב ובמאי שטוב מאוד במה שהוא עושה.
הטיעון שלך פה דומה בעיני לטענה שהספרים של מייקל קריטון לא היו רבי מכר בגלל שקרייטון כתב אותם.
אני בהחלט מסכימה עם מה שאמרת,
אבל יש לזה השלכות מבהילות: לג'יימס קמרון יש את [מעבר חד ללחישה דרמטית] הנוסחה…!
כלומר, אין נוסחה באמת, אבל נבצר מבינתי למה הסרטים שלו שוברים קופות כמו שאני שוברת חודים של עפרונות. לא ראיתי את טיטאניק [אהה.] אבל שליחות קטלנית היה מאד נחמד, ולא חסרים סרטי אקשן מאד נחמדים, ואוואטר היה פשוט משעמם. הוא יודע מה הוא עושה, אבל אני פשוט לא מבינה מה זה.
טוב, נו, אם הייתי יודעת מה זה לא הייתי צריכה להקליד את זה כי היה לי רובוט שמתרגם את המחשבות שלי לטקסט ומתקן אותן כדי שההודעות שלי ייצאו מעניינות והגיוניות יותר.
אם היית יודעת מה זה, כבר היית נחטפת ע"י הוליווד
ואני מתכוון "נחטפת" במובן של "מוחזקת במרתף אפל בחברת מכשירים שיצאו מסדרת 'המסור'".
אנשי הוליווד נואשים להשיג את הנוסחה יותר מכולנו.
בוא נהיה ריאלים בקשר לזה, אם כבר התחלנו
בוא נניח שפתאום גיליתי את הנוסחה לסרט שמכניס מלא מלא כסף. ג'יימס קמרון בא אליי בחלום והסביר לי איך מנפצים קופות.
כמובן שאני רוצה לעשות מזה כסף. וברור שגם האולפנים רוצים כסף. יש לנו אינטרס משותף. אבל בינתיים אני לא נחטפת באופן מילולי וגם לא באופן מושאל. נניח שהסוד טמון בתסריט [זו הנחה גדולה אבל תזרום איתי]. אני יושבת לי איזה שנה, ממילא לא קורה הרבה בחיים שלי כרגע, וכותבת את התסריט השווה מיליונים. אחר כך אני מתחילה להרים טלפונים, ליוניברסל, MGM, האחים וורנר, דיסני וכל אולפן אחר בהוליווד. אני מספרת להם קצת עליי ושהייתי רוצה לשלוח אליהם תסריט, ואם הוא ימצא חן בעיניהם שייתנו לי תקציב של איזה 60 מיליון ואני אהפוך אותו לסרט. בכל האולפנים מנתקים לי בפרצוף בחביבות רבה. אני פונה לקרנות ולאנשי מקצוע ישראליים, אבל לאף אחד אין את התקציב שדרוש לסרט בעל הפוטנציאל הרווחי ביותר בכל הזמנים. אני משתמשת בנוסחה כדי לכתוב משהו צנוע יותר ומפיקה אותו בארץ, אולי משהו קצרצר, אולי משהו לטלוויזיה, בכל זאת אף אחד לא מכיר אותי ואין לי שום ניסיון וידע בתחום [אני מוסיפה פה עוד הנחה, והיא שאי אפשר לזהות את הפוטנציאל הכלכלי העצום מקריאת התסריט בלבד]. הסרט הקטן שלי מצליח מאד ואני כותבת עוד תסריט, עדיין צנוע מספיק כדי להיות נתמך ע"י הגורמים המתאימים בארץ. עברו כבר יותר משלוש שנים מאז ההתגלות שלי. אני מפיקה ומביימת את הסרט שלי. הוא הופך לסרט הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים, וגם שובר שיאי קופות ששמורים בארץ למיטב הסרטים ההוליוודים. הוא נרכש להפצה בחו"ל ובמיוחד בארה"ב שם ההצלחה שלו מפתיעה, לא רק יחסית לסרט זר, אלא יחסית לכל סרט בסקאלה שלו [האולפן שרכש את הסרט שלי לא כ"כ מבין בקופות בישראל ולא הבין את מלוא הפוטנציאל, אז ההפצה לא רחבה במיוחד ואני תקועה בסופ"ש לא מאד אטרקטיבי]. ההצלחה הזו הופכת אותי לשם דבר, אולי אני גם מקבלת את האוסקר לסרט הזר, אבל זה לא מחייב, כי לא בהכרח כל סרט שהוא קופתי זוכה גם להצלחה ביקורתית. אולי הסרטים שאני עושה אפילו לא טובים. עכשיו אני מתקשרת לאולפנים, ובאמת מצליחה לדבר עם מישהו שאחראי על העניינים. אני שולחת לו את התסריט שלי ולמרות שאני בת 25, בלי תואר, בלי ניסיון, בלי שראיתי סט של סרט הוליוודי, אני מקבלת כמעט את כל התקציב שביקשתי, והרבה הרבה אחריות. אני מלהקת את ג'וזף גורדון לויט לתפקיד שנכתב במקור בשבילו, מקשטת בעוד כמה שחקנים שאמנם לא שייכים לשורה הראשונה אבל אני מאד מחבבת אותם, בוחרת צלמים, מעצבים, עורכים וכו' ומפיקה את *ה*סרט שלי. כמובן שהנוסחה אף פעם לא נכשלת ואני שוברת את השיא של אוואטר, אבל רק בקושי, כי הסרט שלי לא מופץ בתלת מימד. לא חטפו אותי בשלב מוקדם, כי לא ידעו שיש לי את הנוסחה, ועכשיו אף אחד כבר לא יחשוב לחטוף אותי. אולי אני חולקת את הנוסחה, אולי לא. אני מוציאה עוד כמה סרטים ששוברים את השיאים הקודמים שלי, הופכת לאחד השמות הגדולים בהוליווד ובונה לי בית באמצע שמורת טבע שמאוכלסת בעשרות אלפי למורים. יש לי בחנייה חללית.
ואז אני מתעוררת.
איך את עושה את זה?!
יש לך שנינות ועומק ב 1 בלילה שלאנשים רגילים אין כשהם בשיא החדות שלהם. את צריכה להעביר קורסים או משהו.
זה עובד ככה:
שבועיים עד חודש אני פולטת הרבה משפטים מטומטמים / עילגים / מנוסחים ממש גרוע / מביכים, ואז פתאום יוצא לי משהו נחמד.
אני רושמת את המשהו הנחמד באינטרנט, או באברנוט לשימוש עתידי.
את יודעת מה? בואי באמת.
אני דווקא מאמין שיש דבר כזה, "הנוסחה". אבל אני גם מאמין שהיא חייבת להיות מאוד דינמית – תלויה מאוד בנסיבות חיצוניות, בהקשר חברתי, ביכולת ביצוע ולא רק תכנון וכדומה וכדומה. הסיכוי שנוסחה כזו תפעל גם בישראל וגם בארה"ב, ובהפרש של כמה שנים, הוא אפסי בעיניי.
אבל אני רוצה טרמפ בחללית, בבקשה.
הא הא.
מה גורם לך לחשוב שאני אעלה על הנוסחה?
אם ג'יימס קמרון יבוא אליי בחלום הלילה… אני אהיה אפילו יותר לארג'ית, בכל מקרה שבו אכתוב תסריט שישבור שיאי קופות, אני אארגן טיול לכל גולשי עין הדג על חשבוני. אם הסרט ירוויח מספיק כדי לקחת אתכם לדסנילנד תקבלו דיסנילנד, אם זה יהיה מספיק כדי לקחת אתכם לצפייה בלוויתנים תראו לוויתנים, ואם זה יהיה מספיק כדי לטוס לחלל, חסר לכם שתקיאו לי בחללית באפס כבידה.
ואם אתה עולה על הנוסחה, אני אבקש משהו הרבה יותר צנוע- הזמנה לאוסקר ולאפטר פארטי. דיל?
מה פתאום דיל?
מה זאת הצניעות הזאת?
אם אני עולה על הנוסחה, טקס האוסקר יתקיים בסלון של רד פיש, וכל אחד פה באתר יקבל תפקיד בהפקה. את מוזמנת לבחור לך תפקיד לפי נטיות לבך.
או! או! אני רוצה להיות זה עם המקל!
כלומר, אם האוסקר יתקיים בסלון של רד פיש, לא תהיה לנו מקהלה שתסמן לזוכים החופרים מתי הם מדברים קצת יותר מדי. זה יהיה כמו בסרטים המצויירים – מאחד הוילונות בצד יגיח מקל סבא כזה שימשוך את הזוכה המאושר מחוץ לבמה, בתקווה שהמפרקת שלו לא תישבר בתהליך.
לגביה, אני מניח שהיא זו שתדאג שג'ג"ל יהיה שם, גם אם זה אומר לחטוף אותו ממטוס באמצע הטיסה.
יש לי הרבה רעיונות בקשר לאיך ייראה טקס האוסקר המושלם,
אבל נראה לי שאני אשמור את ה הזה לבאטקון
דיל.
סליחה, סדר צריך שיהיה: איזה תפקיד תרצי?
החלוקה בינתיים:
אני – לגלות את הנוסחה
רד פיש – סלון
הכובען – ההוא עם המקל
ג'ג"ל – להגיע, or else
אממ... זו שאלה קשה.
אני אלך על לשלוח הזמנות. ניקולס קייג' ומייקל ביי לא יתקרבו לטקס הזה, ומי שלא יגיע מחופש יכול להגיד לנהג לימוזינה שלו לעשות פרסה ולהחזיר אותו הביתה.
גם אני רוצה תפקיד!
אפשר להיות המנחה שמחליפה תשע תלבושות במהלך הטקס למרות שהיא מופיע רק לשניה וחצי בין קטע לקטע ?
את יכולה להנחות בשיתוף עם ג'ו.
בתנאי שאת מבטיחה לשמור מרחק. הוא תפוס.
אשמור מרחק.
גם ככה אני יותר בקטע של טום הידלסטון.
מי אמר שג'ו מנחה? זה טקס האוסקר שלנו. הוא אורח.
בואי נחזור על רשימת התפקידים:
רד פיש: סלון (להפתעתו)
אני: נוסחה לסרטים הכי מצליחים בהיסטוריה
הכובען: מוריד אנשים מהבמה עם מקל
פייפר: קובעת מי המוזמנים ושומרת את ג'ו לעצמה
איוקי: מנחה וקולב מהלך
יש עדיין המון תפקידים פנויים, מכיבוד, דרך תוכנית אמנותית, עבור בחברי האקדמיה (ברור שאנחנו נחליט מי מקבל איה פרס), צילום, הכנת קליפים, עיצוב פסלונים ועוד ועוד.
אפשר שג'ו חבר של כבוד בקהילת עין הדג?
טוב, טוב, אני אשחרר ממנו קצת. אף פעם לא טוב להיראות נואשת.
אז בלי ג'ו.
מחאה קטנה, רק עכשיו נפל לי האסימון שאנחנו מארגנים את זה ברצינות. אני יכולה להיות מפיקה / מתאמת? כלומר, לארגן את זה ברצינות? אבל לא לבד כי אי אפשר לסמוך עליי
ברצינות? אה, ברור, ברור!
תפקיד המפיקה מונח כעת בידייך האמונות. אני אתרכז בלהשיג מספיק כסף ויוקרה כדי שתוכלי לעשות מה שבא לך.
רגע, אז ברצינות?
אני אישית למדתי בדרך הקשה לא לנדב אנשים בלי הסכמה מפורשת, אז אני אתחיל בלשאול אם רד פיש בכלל מעוניין לתרום את הסלון שלו.
רד פיש, אתה בכלל מעוניין לתרום את הסלון שלך לטקס האוסקר האלטרנטיבי של גולשי עין הדג?
המממ, אז במקרה זה: לא ברצינות.
אני ממש לא רוצה לסבך את רד בעניין הזה, והאמת, בעולם האמיתי גם אין לי עניין ממשי באוסקר.
בעולם נחמד יותר, אחד משנינו יהיה הצלחה כל-כך פנומנלית בהוליווד שטקס האוסקר *האמיתי* יעבור לסלון של רד. לזה אני כבר מוכן לנדב אותו.
יש פה איזו קפיצה לוגית שלא ברורה לי.
וזה אפילו לא קשור לעובדה שאנחנו מנהלים דו שיח של חירשים.
איך מ"גולש עין הדג מוציא סרטים שוברי קופות ברמת ג'יימס קמרון ואפילו יותר" אתה מגיע ל"טקס האוסקר מועבר לסלון של רד פיש"?
[ובנימה אחרת לגמרי- מי רוצה לראות קסם? הקסם הוא שאני מסוגלת לקשר כל נושא שיחה בעולם לשחקן האהוב עליי. קלטו- לדמות של ג'וזף גורדון לויט ב"עשרה דברים שאני שונאת אצלך" קוראים קמרון ג'יימס, כמחווה לבמאי הנ"ל.]
את מניחה את קיומה של לוגיקה. טעות.
(ל"ת)
אוקיי, מתנצלת.
עכשיו אני הולכת לעשות וי על "קפיצה לוגית" ברשימת המילים והביטויים המיוחדים שצריך למצוא דרך לשלב אותם בשיחה יומיומית. אבל וי קטן, כי עשיתי את זה בכתב ולא בקול. לא נורא, השגתי היום את "ביבושת", וזה שווה איזה מאה נקודות.
קוראים לזה
6 דרגות של ג'ג"ל
הימים שבהם "קון" היה דבר שנערך בסלון שלי
עברו לבלי שוב כבר מזמן מזמן.
אתם יודעיםה יהיה באמת מגניב?
דג הזהב בביתו של רד. אוסקר זה לחנונים.
אני יהיה הפדחן
נו,הזה שאומר לשפילברג שהוא אחלה סמאח ורק אז קולט שזה נשמע כמו קללה וכול מיני דברים כאלה כדי שיהיה כתבות על פיספוסים אחר-כך[אני יכול גם להיות הזה שיבקש מרוב ריינר לשנות את השם של הנסיכה הקסומה?]
אני רוצה להיות הבחורה שמחלקת את הפסלונים לזוכים.
אה, בעצם יש בעיה אחת –
מאיפה נשיג פסלונים?!
אני אכין אותם ממכסים פגומים של שפופרות משחת שיניים.
(ל"ת)
אבל כבר יש לך תפקיד.
שני תפקידים זה רק על בסיס מקום פנוי.
אז אני רוצה להחליף!
תבטל את כל מה שאמרתי, מעכשיו התפקיד שלי הוא להקצות תפקידים.
לרגע חששתי ששלחת את ליאם ניסן בדרך אליה…
תודה.
ידעתי שהתגובה שלי תבלבל, בגלל זה כתבת "שם אחר" במקום "אדם אחר". זה גם מסביר בצורה מסוימת למה "סאנקטום" לא הצליח, אומנם השם שלו היה כתוב על הפוסטר, זה לא הפך אותו לסרט שלו.
ובוא נגיד, היפותטית
שהוא היה מביים סרט כלשהו במהלך 10 השנים האלה שבין "טיטאניק" ל"אווטאר". נגיד, "אקוומן" (והוא לא היה בתלת-מימד, כמובן), לדעתך הוא היה מצליח באותה רמה כמו "טיטאניק" או "אווטאר"?
אני לא ממש רואה סיכוי לזה.
אפילו קמרון עצמו לא האמין ש"אווטאר" יעבור את "טיטאניק", הוא לא ציפה שהתלת-מימד יגרום לאנשים לחזור שוב ושוב לקולנוע. התזמון היה מושלם. ולכן, כן, אני כן חושב שבסופו של דבר זה היה עניין של מזל וצירוף מקרים. צירוף מקרים מדהים, ובכל זאת…
אין לי, או לך, שום דרך לדעת.
אבל במאי שבכל הקריירה העצמאית שלו עשה סרט אחד בלבד שלא היה שובר קופות (The Abyss), סרט אחד שעיצב מחדש ז'אנר שלם (Terminator 2), ושני סרטים שהם המצליחים ביותר בהיסטוריה?
לא, אני לא חושב שמדובר בצירוף מקרים.
רגע, על מה בדיוק אתה מדבר פה?
אף אחד לא מכחיש שקמרון הוא במאי ענק (למרות שלדעתי האישית דווקא שני הסרטים הכי מצליחים שלו הם בין החלשים ביותר שלו).
אבל הקהל הרחב לא ממש יודע מי הוא, ואני לא חושב שזה מעניין אותו.
"טיטאניק" היה יכול להיות אותו להיט מצליח גם אם היה מביים אותו ג'ואל שומאכר, לדעתי. היה בו את כל הגורמים לשובר קופות והתזמון ליציאתו לאקרנים היה מושלם. ולמעשה בניגוד לאווטאר טיטאניק היה יכול להיות מבוים על ידי מישהו אחר, אני זוכר שאמרו משהו על זה שפוקס כל כך לא האמינו בפרויקט שהם רצו לזרוק את קמרון מעמדת הבמאי ולהביא מישהו אחר שיעשה את הסרט בתקציב נמוך יותר.
אותו דבר לגבי "אווטאר". התזמון היה פשוט מושלם, בלי תחרות מאף סרט תלת-מימדי גדול אחר, ולפני שהטרנד נהיה מאוס.
אבל זה לא שקמרון תכנן את זה מראש, זה לא שיש לו את "הנוסחה". הרי כולם האמינו בזמנו ששני הסרטים האלה יהיו כישלון מסחרי נוראי לאולפן.
מה שזה כן היה בסופו של דבר זה צירוף מקרים, מזל. ואם היה לזה קשר למשהו אחר, אז בבקשה ספר לי מהו לדעתך? האם זה בגלל שהיה משהו מיוחד גם בטיטאניק וגם באווטאר שלא היה בשום סרט לפניהם שמשך אנשים אליהם? האם זו היתה עבודת כישוף וודו? מה בדיוק הגורם הזה שגורם לך להאמין שהיה פה משהו מעבר לצירוף מקרים? אם קמרון עצמו אפילו לא האמין שזה יקרה, מה גורם לך לחשוב שהוא תכנן את זה? שהוא ידע שהם יהיו כאלה שוברי קופות? כי ככה זה נשמע לי שאתה חושב. הרי אתה טוען שלו יש את "הנוסחה".
ואני גם אגיד שוב, די ברור שקמרון לא היה יוצר כזה שובר קופות אם הוא היה מוציא סרט אחר בין 10 השנים האלה. בעצם, היו את הסרטים הדוקומנטרים שלו, הם גם היו בתלת-מימד, האם אחד מהם הפך לסרט המצליח בכל הזמנים?
אני חושבת שבסרטים אפשר לראות שקמרון מספר סיפור שהוא בעצמו היה נהנה לצרוך. הוא הלך וחקר לעומק את שקיעת הטיטאניק (כולל פיתוח טכנולוגיות מחקר בעומק ים חדשות) עבור אחד ופיתח טכנולוגית צילום חדשה בשביל אחר. הוא לא מתייחס לסרט כמוצר אלא כיצירה.
במשחקי מחשב הרבה פעמים אפשר לקבל משחק עם ערכי הפקה גבוהים (AAA) או משחק שהוא "בייבי" של אדם אחד שאכפת לו מכל אספקט של היצירה (משחקי אינדי). קמרון הצליח ליצור פעמיים סרט שהוא גם וגם ופעמיים הסרטים הצליחו באופן יוצא דופן. הוא מספר סיפורים אנושיים בהקשרים קיצוניים והוא עושה את זה טוב.
אולי אין נוסחא, אבל הוא לא הגיע לזה במקרה או בטעות. כמו ספילברג, כמו טרנטינו, וכמו ווידון, הוא לא מזלזל בקהל שלו ולא מתפשר על היצירה שלו. לא לכל מי שעושה את זה זה משתלם כלכלית, אבל כנראה שבמקרה של קמרון – מספיק אנשים אוהבים את הדרך שהוא עושה את זה.
צריך לעשות הפרדה בין השם ג'יימס קמרון,
לבמאי ג'יימס קמרון. "הקהל הרחב לא ממש יודע מי הוא, ואני לא חושב שזה מעניין אותו". בדיוק. הם לא הולכים לסרט רק כי זה החדש של קמרון, אלא כי זה נראה להם סרט ענק, שיכול להיות טוב ללכת עם החברה/חברים/משפחה וכו'. אולי אם היה כתוב על הפוסטר של "אוואטר" "סרטו של ג'ואל שומאכר" במקום "סרטו של ג'יימס קמרון" הסרט עדיין היה מצליח. כי, כאמור, סביר להניח שכל הכמעט 3 מיליארד דולר לא הגיע רק ממעריצים פנאטיים של הבמאי שהולכים לכל סרט שלו. הסרט היה מצליח כי זה עדיין היה אותו סרט, שמיועד לקהל יעד *מאוד* רחב, עם אותם הטריילרים המרשימים, ואותו הבאזז. אבל אם, לדוגמא, "אוואטר" היה אותו תסריט שמבוים ע"י מישהו אחר – אז לא, הסרט לא היה מצליח באותה המידה. לא כל במאי יכול לבנות עולם כזה עשיר, לאזן בין האקשן לרומנטיקה, להשקיע בהמרה מרשימה לתלת מימד ולא להצליח לשעממם למשך כמעט שלוש שעות. אז לא, אומנם להתלהבות הראשונית מהתלת מימד לקחה חלק בהצלחה, אבל זה לא היה רק זה. זה היה גם הבמאי. "אליס בארץ הפלאות" יצא כמה חודשים בלבד לאחר "אווטאר", והיה גם הוא בתלת מימד. לפי הטענה שלך הוא היה צריך להצליח יותר, הרי אחרי "אווטאר" הצופים ודאי גילו שלא צריך לחשוש מתלת מימד ושהוא אפקט מגניב, אבל בסופו של דבר הסרט השיג "רק" 330 מיליון דולר בארה"ב, פי 2 פחות מההכנסות של "אוואטר".
עכשיו, לגבי טיטאניק, אני יכול לחזות מה אתה אומר "זה סתם סרט דייטים. הסרט הצליח כי כל הבנות גררו את החברים האומללים שלהם לסרט הזה, רק בגלל זה הוא הצליח" ואני אומר – לא. לפני שאני אפרט, רק תסתכל בטבלה הזו, המציגה את סרטי הדרמות הרומנטיות (ז'אנר הדייטים הטיפוסי) המצליחים ביותר – http://boxofficemojo.com/genres/chart/?id=romanticdrama.htm. רואים את טיטאניק, עם הכנסות של מעל 600 מיליון דולר בפסגה, ובמקום השני, עם הכנסות קטנות פי 3(!) מ"טיטאניק", יושב לו "רוח רפאים" (Ghost), עם קצת יותר מ-200 מיליון. עכשיו, מה גרם דווקא ל"טיטאניק", להיות הצלחה כזו מסחררת, ולגרום ל"רוח רפאים" (שהצליח גם הוא, כמובן) להראות כמו לידו פלופ? אינפלציה זה רעיון מאוד יפה, אבל שגוי. התשובה היא קמרון, my friend, ג'יימס קמרון הוא הבמאי היחיד שאני מכיר שיכול לגרום לסרט של מעל שלוש שעות, לחלוף יותר מהר יותר מהרבה סרטים של שעתיים. הוא הבמאי היחיד שאני מכיר שיכול להציג שעה שלמה שכל מה שקורה בה הוא שספינה טובעת, ולגרום לזה להיות כל כך מרהיב. הוא הבמאי היחיד שאני מכיר, שיכול לקחת עלילה שבידיים הלא נכונות הייתה יכולה להפוך לקיטש חסר בושה ולהפוך אותה לקיטש עשוי טוב, הוא הבמאי היחיד שאני מכיר שיכול לגרום לבנים להתחננן אל החברות שלהן לראות איתן את הסרט, ולא להיפך, הוא הבמאי היחיד שאני מכיר… טוב, אני חושב שהבנת את העניין.
אז לא, "אוואטר" לא הצליח רק בגלל התלת-מימד, ו"טיטאניק" לא הצליח רק בגלל שהיה סרט דייטים טיפוסי. הסרטים הצליחו בגלל קמרון, שיודע לעשות סרטים, ויודע לגרום לכל העולם לראות את הסרטים שלו. יכול להיות שאין לו את "הנוסחה", אבל תסמוך עליו שאת התסריט הבא שלו הוא יכתוב בזמן שהוא חושב גם עליך, חובב הקולנוע, גם על אמך הרומנטקינית, גם על אחיך הציני, גם על אביך חובב האקשן וגם על כל המעריצים שלו.
או בקצרה
שקיעת הטיטאניק (ספוילר!) הוא אחד הארועים המפורסמים ביותר במאה ה-20. ג'יימס קמרון רחוק מלהיות האדם הראשון שהחליט לעשות סרט על המקרה הזה, וקשה לי להאמין שהוא האדם הראשון שהחליט שהדרך הכי טובה לעשות זאת היא באמצעות סיפור אהבה חוצה מעמדות. ובכל זאת, טיטאניק יש רק אחד.
למה רק אחד?
בל נשכח את הגרסאות המצוירות הפנומנליות-
http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/thatguywiththeglasses/nostalgia-critic/5605-titantic-the-legend-goes-on
http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/thatguywiththeglasses/nostalgia-critic/30972-the-other-animated-titanic-movie
על הכשרון של מר קמרון.
זה מאוד פשוט: ג'ואל שומאכר לא היה יכול לביים את "טיטאניק". מה שאני אומר הוא שהסרטים של קמרון מצליחים כי הוא כותב סיפורים טובים ומביים אותם מצוין, בצורה שהיא לא רק מוצלחת לטעמי האישי, אלא קולעת לטעמם של אנשים רבים מאוד. את זה הוא הוכיח בשורה ארוכה של סרטים.
השם שלו לא ממש רלוונטי לכל זה. מה שרלוונטי היא איכות ואופי הסרטים שהוא מייצר. התוכן שלהם, ולא הנסיבות שבהם הם יצאו לשוק.
או במילים אחרות
אם שומאכר היה מביים את "טיטאניק" כנראה שהמון אנשים היו הולכים בשבוע הראשון, מתאכזבים, לא רואים שום ומזהירים את החברים לא לראות (והאמת, דומני ש"טיטאניק" לא הצליח כל כך בשבוע הראשון, לא?).
כמה פעמים אתה צריך צירוף מקרים?
האיש עשה את 'טיטאניק' *וגם* את 'אוואטר*, *וגם* עוד כמה סרטים שהיו כמעט כולם שוברי קופות, גם אם לא בהיקף כזה. ואחד מהם הוא שליחות קטלנית 2.
אתה באמת חושב ש*כל* זה צירוף מקרים, או שיש סיכוי שקמרון, גם בלי לכתוב ספר כללים, אשכרה יודע מה הוא עושה?
השאלה איננה האם הקהל הרחב יודע מי הוא. השאלה היא, כמה במאים אחרים יכולים לחלום על ההישגים שלו. אמרת שהקהל היה בא לטיטאניק גם אם ג'ואל שומאכר היה מביים אותו? אז פה לדעתי אתה טועה. ג'ואל שומאכר יכול היה לביים סרט על הטיטאניק, אבל אני מסופק מאוד מאוד אם הוא יכול היה לביים את 'טיטאניק' כפי שאנחנו מכירים אותו כיום.
דרך אגב,
ההישג של קמרון, מכובד ככל שיהיה – והוא אכן מכובד מאוד – לא בהכרח משתווה להישג של אחר, סטיבן משהו. ספילברג. בעוד שקמרון ביים שני סרטים שהיו המצליחים ביותר בכל הזמנים, ספילברג ביים שלושה שבזמנם היו המצליחים ביותר בתולדות הזמנים – "פארק היורה", "ET" ו"מלתעות". מה שיפה זה שספילברג לא עשה הפסקה של עשור+ בין הסרטים, אלא שחרר סרטים בקצב של אחד או שניים בשנה בין כל אחד ואחד מהם – ורובם היו הצלחות מסחררות. אף אחד מסרטי אינדיאנה ג'ונס לא היה המצליח ביותר אי פעם, אבל כל אחד מסרטי הטרילוגיה היה המצליח ביותר בשנה שבה יצא – הישג שלא שר הטבעות או הארי פוטר הצליחו לשחזר. ובנוסף לסרטים המצליחים הללו הוא גם עשה סרטים אחרים, פחות פופקורניים, וקצת יותר מעוררי מחשבה – אני לא מנסה לדבר על "הצבע ארגמן" או משהו, אבל תחשבו כמה אומץ צריך כדי לביים את "פארק היורה" ואז לביים את "רשימת שינדלר". עם כל הכבוד לג'יימס קמרון, מבחינת ההצלחה הכלכלית (והאומנותית, בעיני), ספילברג לוקח.
לקח, בלשון עבר.
אני לא חושב שאף אחד היה מתווכח איתך לפני עשרים שנה, וכנראה אפילו לא לפני עשור. רק שכבר עשור שפילברג עושה סרטים לא טובים, ולעתים אפילו רעים.
ואגב, שפילברג לא כותב לעצמו את הסרטים. הפעם האחרונה שהוא ניסה לעשות את זה, AI, הייתה מביכה.
ספילברג כתב את אינטלגינציה מלאכותית?
לפי מה שידוע לי, התסריט היה כבר כתוב כמעט במלואו, אבל קובריק, מי שהיה אמור לביים את הסרט, נפטר לפני תחילת הצילומים. שם ספילברג קיבל את האחריות לסרט ואולי שינה בו כמה דברים, אבל לא את הכל. יכול מאוד להיות שאני טועה.
ואגב, לפי דעתי אינטלגינציה מלאכותית הוא הסרט האחרון של ספילברג שמזכיר את ספילברג הישן. סרט מעולה ושאפתני!
אוקי, בדיקה בויקיפדיה מעמידה אותי על טעותי.
ספילברג אסף רק טיוטות ראשוניות של קובריק, ומהן יצר את התסריט החדש.
לא משנה את העובדה שאני עדיין חושב שמדובר בסרט מופלא.
ואני מסכים.
סרט מדהים ויזואלית עם עיצוב עתידני סוריאליסטי וחולמני משהו שלא מפספס הזדמנות על מנת לרגש כמו שרק ספילברג יודע. נכון, תקראו לו קיטשי אבל הוא מצליח לספק את הסחורה. בכל אופן, לסרט הזה ספציפית יש לא מעט רגעים אפלים ומצמררים.
סך הכל מדובר בסיפור פינוקיו עתידני מאד יפה והסוף ההזוי רק מוסיף לאווירה הכללית של הסרט.
ניטפוק
לפחות לפי הנתונים מארה"ב, רק סרט אינדיאנה ג'ונס אחד היה המצליח ביותר בשנה שבה יצא: "שודדי התיבה האבודה". אבל נכון לגמרי ששלושתם (ל"גולגולת" אני לא מתייחס בכלל) היו מאוד מצליחים. היתה תקופה שבה ספילברג ולוקאס לבדם מילאו כמעט את כל העשיריה הפותחת של הסרטים המצליחים ביותר אי פעם.
למה?
ב"אוונג'רס", "אווטאר" ו"רובוטריקים 3" הם משלושת הסרטים הכי מצליחים אי פעם ומילאו כמעט את כל האלמנטים מהרשימה הזו.
תהיתי לגבי "פרימיום ראש" (כלומר - לאן הוא נעלם)
עכשיו אני עצובה :(
לגבי מלון טרנסילבניה,
אני אלך לראות עם בן דוד שלי, ומאחר שהוא בן 6 נראה את הגרסה המדובבת, מישהו יודע על האיכות שלה?
ונעבור להודעה הישר מעמוד הפייסבוק של טקס האוסקר:
סת' מקפרלן הוא המנחה של הטקס השנה.
יהיה מעניין. רק שלא יחזור על הפאשלה/אין-לי-שמץ-מה-בדיוק-זה-היה שהוא עשה בטקס האמי.
!Freakin' Sweet
אם זה רשמי, עשית לי את היום. אם יהיה עוד נאמבר כמו You can find it on TV רק עם סרטים, זה יהיה גדול.
תחזית לנאום הפתיחה שלו:
"היי, הנה דניאל דיי לואיס, מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר על 'לינקולן'…
זה מזכיר לי את הפעם ההיא שאני והארמדיל של הארי המזוהם שדדנו בעזרת חרבות אור חנות של אננסים כשרים לפסח בעיר לינקולן, נברסקה!"
באסה.
הוא ממש לא מצחיק כשהוא אשכרה מופיע ולא נמצא באולפן ועושה קולות.
אוף טופיק - בקשת המלצה על סרט + הזמנה לקבוצת סקייפ
היי לכולם,
אני כבר שנים קוראת מכורה לאתר, ומעולם לא הגבתי (נדמה לי) אז קודם כל שלום לכולם, אני ותיקה/חדשה.
שנית: יש למישהו המלצה על סרט שמציג עכשיו בקולנוע – חוץ מלופר שאני שומרת לאחותי לראות איתה?
בנוסף לכך אני מזמינה את כולם להצטרף לקבוצת סקייפ שפתחתי, לצ'טים בקטנה בניגוד לדיונים המשמעותיים שכאן. נראה לי שזה הרבה יותר נוח מאשר בפייסבוק.
אז תחפשו אותי בסקייפ בשם: fisheyefan ואני אצרף לקבוצה.
אגב לגבי לופר – שמעתי המון המלצות, יש לי חיבה יתרה לסרטי מסע בזמן ואני מחכה בקוצר רוח לראות אותו!
ואז כמובן לבוא הביתה ולקרוא את הדיון באתר, כי כרגע אני נמנעת מלקרוא אותו מהסיבות המובנות.
אמאל'ה מה זה האווטאר הזה שקיבלתי?? אני אחליף אותו
(ל"ת)
תמיד קשה לעשות את הצעד הראשון.
אני זוכרת כמה זמן לקח לי להגיב בפעם הראשונה. ורק לאחרונה התחלתי להיות ממש פעילה. הייתי כמוך !
המלצה לסרט שעכשיו בקולנוע? זה ספטמבר, אז אין יותר מדי, וגם אני עדיין לא ראיתי את לופר. אבל אני מאוד ממליצה שתראי את התוכניה של אייקון, יש שם המון דברים טובים והמון פחות טובים.
אני דווקא מרוצה מהגראווטאר שלי, הוא גלגל שיניים נחמד, לפחות לדעתי.
ואני בהחלט אצטרף לקבוצה בסקייפ, זה יהיה מקום נהדר לדסקס בו בלי להרגיש ית מידי.
מגניב, אז תצטרפי!
חפשי בסקייפ אנשי קשר –> הוספת איש קשר –> שם skype,
פה זה המקום לרשום fisheyefan
היה היום ערב lolz באייקון, סטנד-אפ גיקי חמוד, לא ראיתי, גיליתי מאוחר מדי מכדי להזמין כרטיסים, אבל אני כבר מראש בלי שהייתי שם בטוחה שזה היה מצויין ויהיה נחמד אם יחזרו על זה מתישהו.
כמו הפתיל שהיה איפשהו – "איך באטמן מתחיל…?"
Mad, לגבי היסטוריית האנשים התמימים, תמיד יש פעם ראשונה :-)
אני אוהבת אקשן, אבל מעדיפה טרי ולא ממוחזר (זיכרון גורלי), יש מצב שאני אלך ללשמור על השכונה.
תודה לכל הממליצים ומקבלי הפנים, Mad – סקייפ זה חינם אתה יודע, לא צריך מצלמה, העיקר הצ'ט המשותף.
להתראות באייקון
מחכה לאורחים בקבוצה
ברוכה הבאה
גם אני הייתי קורא פאסיבי למשך זמן מה, ונראה לי שגם עוד הרבה פה. וממה שיצא לי להכיר, זו אחלה קהילה. כבר אספתי כמה אנשים שונים בדרך לקונים למיניהם, ואף אחד מהם לא התברר להיות רוצח סדרתי / אנס / פסיכופת…בינתיים.
לגבי המלצות, תלוי מה הטעם שלך. אם את רוצה קומדיה, אני ממליץ על "לשמור על השכונה" (יש פה הערפת מחמאות מוגזמת על "טד", שלדעתי לא כזה מצחיק כמו שעושים ממנו). אם את יותר באקשן, יש את "זיכרון גורלי". נכון שלאחרונה היה קצת יובש קולנועי, אבל לא חסר מה לראות. בחמישי האחרון הגיעה כמות מכובדת של סרטים מעניינים.
אז ברוכה הבאה…שוב. הייתי מצטרף לקבוצה הזאת אם היה לי סקייפ. או מצלמת אינטרנט.
אם יוצא לך להגיע לאייקון או לפסטיבל חיפה
מוצג שם "רובי ספארקס", מהבמאים של מיס סאנשיין הקטנה. סרט מיוחד ומאוד מומלץ.
ברוכה הבאה למועדון
גם אני קורא באתר לא מעט זמן ורק לאחרונה אגרתי את האומץ להתחיל להגיב – אוהבים אותך נדב!
גם אני מכיר את בעיית האווטאר, יצא לי דמות מפחידה שכל פעם שהסתכלתי עליה הרגשתי שהיא רוצה להרוג אותי בשנתי, אז החלפתי. גם את הכיוני אני צריך להחליף, אבל אני כולי תקווה שזה יהפוך לסימן היכר שלי או משהו כזה.
שלחתי בקשה בסקייפ, ולופר אחלה סרט, מקווה שתהני.
Neeson Season
פוסטר חדש ל Zero Dark Thirty של קת'רין ביגלו (אני נורא סקרן לגבי התרגום של זה בארץ)
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95372
דני סטרונג יכתוב את שני החלקים של "עורבני חקיין" (השלישי בסדרת "משחקי הרעב")
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95371
תמונות חדשות מ"סרט 43" (סרט המערכונים עמוס הכוכבים שיוצא בינואר)
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95369
הסרט של טום קרוז, All you need is kill, יצא ב 14/3/14
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95353
ולסיום, ליאם ניסן – המחזמר
http://www.youtube.com/watch?v=QsAAcU9jkAg
הכוכבים מצביעים
טוב, הם מנסים לשכנע אתכם להצביע בשביל…דברים. סרטון משעשע ביותר. וכמובן שה-משפט שייך לג'ג"ל – END DUBSTEP. אולי נבחור בו כנשיא? הרבה יותר טוב מאובאמה או רומני…
http://www.youtube.com/watch?v=u8tlfphtsRQ&feature=player_embedded
מעולה!
(ל"ת)
"שילמנו לכל כך הרבה סלבריטאים...
אז עכשיו, מאיפה לעזאזל נביא חצובה ב-25 סנט, מסטיק אבטיח, מהדק וגומייה?"
אכן, חשוב מאוד לבחור מנהיגים על פי הקריטריונים הנכונים.
הייתי מפרטת, אבל טום להרר עשה (גם) את זה טוב יותר:
http://www.youtube.com/watch?v=hwrXr6GdW2A
טריילר ל Movie 43
סופסוף זה הגיע. וזה נראה בדיוק כמו התקציר – אוסף של קטעים קומיים לא קשורים. גם אם זה לא גורם לכם לצחוק ממש, יש בזה כל-כך הרבה כוכבים שדי קשה לא לרצות לראות את זה.
(אה, וזה red band, אז יש קצת עירום)
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95439
סוף סוף!
כבר חשבתי שזה יידחה עוד פעם…
קצת אוף טופיק
חיפשתי טיפה ב-boxofficemojo ולא מצאתי, אבל בטח יש – האם יש רשימה של שוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים, לזמן? דהיינו, רשימה ש"אווטר" הוא האחרון בה, "טיטאניק" הוא זה שלפניו וכן הלאה, עם תאריכים מתי כל אחד מהסרטים הללו החזיק בתואר?
אמנם לא מצאתי טבלה כזו, אבל הנה רשימה של החמישייה.
אווטאר: 749.8 (הפצה ראשונה) מאז 2009.
טיטאניק: 600.8 (הפצה ראשונה) מאז 1997.
אי.טי: 359.2 (הפצה ראשונה) מאז 1982.
מלחמת הכוכבים: 307.3 (הפצה ראשונה) מאז 1977.
מלתעות: בערך 260, אין מספרים מדוייקים. (הפצה ראשונה ויחידה) מאז 1975.
יש טבלה בסוף הקטע המתאים בויקי
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest-grossing_films#Timeline_of_highest-grossing_films
תודה לשניכם
(ל"ת)
קטנות
הטריילר ל"Vamps", אלישה סילברסטון ואיימי האקרלינג שבות מן המתים ומתאחדות לעוד סרט ערפדים. ברקע: סיגורני וויבר, וואלס שון, ומלקולם מקדואל. אם מתעלמים מהפונט המזעזע, נראה לא מזיק. 4.5 ב-IMDb.
כצפוי: "למלא את החלל" נרכש להפצה בארה"ב ע"י סוני קלאסיקס.
טאמבלר חמוד ומזניב של בחור שלוקח תמונות סטילס בשחור-לבן של פריימים מסרטים מפורסמים יותר ופחות ומצלם אותם כשברקע הלוקיישן בזמן הווה.
מהיוצרים של (כמעט) כל סרט של פון טרייר, טריילר רד-בנדי וכל כך WTF-י שנתקלתי בו תוך כדי הנסיון להבין את שטף הסרטים הדנים הפתאומי בארץ ושאלתי את עצמי איך לעזאל אף אחד לא לינקק אליו במצעד הטריילרים (תשובה: הוא יצא בארה"ב ב-20 ביולי). הדבר הזה, מסתבר, מבוסס על סדרה בטלויזיה הדנית.
אחרי הכשלון היחסי של "רווקה פלוס", דובר קוסאשווילי עושה חשבון נפש ובאותה נשימה מכריז על הפרויקט הבא שלו:
"…מתוך הרעש קוסאשווילי עובד על הפרויקט הבא שלו, שאולי בתום המסע עם עצמו יהפוך לסרט השישי. למי שהסיק מדבריו של קוסאשווילי עד כה שהוא עושה צעדים מדודים בחזרה ללב המיינסטרים, הנתון הבא יסדר את הראש: הסרט יהיה כולו בעירום מלא. בימים אלה הוא עובד על התסריט במרץ, תוך מלחמה מתמדת בפחדים – החוויה הקשה בעקבות "רווקה פלוס" וחשש מכישלון נוסף פעלו את פעולתם. על העירום הוא אומר: "מבחינתי זה מה שמתוכנן, אין משהו אחר ואין מישהו שלבוש בסרט. אין גם סיבה שיהיו לבושים, זה על זוג שבוגד ונמצא בחדר. יכול להיות שאני אכתוב ולא אעשה את זה, לא יודע לאן זה הולך. אם 'רווקה פלוס' היה הצלחה זה מה שהייתי עושה, אבל בגלל שחטפתי מכה, אני בודק. יכול להיות שאני אגיד שהכל על הזין שלי ואם אני רוצה לעשות סרט שאף אחד לא לבוש זה מה שאני אעשה".
יהרגו אותך.
"לגמרי. כשמדובר בעירום, כל דבר מקפיץ. זה מעטה של צביעות שכנראה קשה להסיר. אנשים מבינים את המשחק, אבל אם הווילון נפתח זה ממוטט אותם לגמרי. כנראה המעטה הזה חשוב. החברה לא מוכנה להשיל את המעטה הזה מעצמה, והאמנות להפך: היא הכי מפשיטה ומקלפת את המסכות. כנראה בפער הזה יש התנגשות"…".
פון טרייר הישראלי
מישהו יכול להסביר לי מה הקטע עם דובר קוסאשווילי? כלומר, חוץ מקונטרוברסיה, יש משהו בבמאי הזה?
וחוץ מזה, כל ההתממות הזו שלו נראית לי מוזרה. זה בסדר לעשות סרטים קונטרוברסיאליים, סרטים שפוגעים בכל מי שרואה אותם, וסרטים ששוברים טאבו חמור בחברה, אבל אחר כך להתפלא שהפרה הקדושה שקיצצת איבריה ושתית את דמה בציבור היא, ובכן, קדושה, זה גובל בטמטום.
השם הוא אדל....רק אדל.
אז יצא השיר המלא של אדל ל"סקייפול", והוא נשמע…טוב. מאוד בונד-י. ונראה לי הפעם הראשונה ששם הסרט נאמר בשיר מאז שקרייג נכנס לנעליו של 007.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95550
אפרופו בונד, לא מזמן נודע כי סשה ברון-כהן חושב על לעשות פרודיה על סרטי הסוכן המפורסם. עכשיו מסתבר שיש לו עוד פרוייקט בשרוול, "הלסבית". הסרט מבוסס על הכותרות האחרונות בעיתונים (בסין, כנראה) על מיליארדר מהונג-קונג שהציע פרס של 65 מיליון דולר לגבר שיצליח לכבוש את לבה של בתו הלסבית ולהנשא לה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95547
מייקבל ביי עומד להפיק סרט פאונד פוטג'. חושבים שזה מוזר? לבמאי קוראים…wait for iiiit…דין ישראלייט (Dean Israelite). או שזה "ישראלית"? או "ישרא-עלית?" (אם לא שמעתם עליו אף פעם זה כי זה יהיה הסרט הראשון שיביים. נראה לי שהוא יצבור פה כמה מעריצים).
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95538
אחרי "באטלשיפ", היכונו לסרטים גם על המשחקים Action Man ו Hungry Hippos. ואם זה לא מספיק, בשנה הבאה אמורים להתחיל גם הצילומים של הסרט "מונופול". המפיק? רידלי סקוט. כן, רידלי סקוט הזה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95534
Hungry Hippos?!?
איך, למען השם, הם מתכוונים לעשות סרט שמבוסס על זה?
http://www.youtube.com/watch?v=8HPI_HT6yjo
ויותר חשוב, כשאנחנו צוחקים על הוליווד, במה אנחנו אמורים להשתמש כהקצנה כדי ללגלג עליהם? בסוף לא יישאר כלום…
מסתבר שהדיווחים על הכנסותיו של לופר בסין שכחו פרט קטן
להמיר את המטבע לדולרים. למעשה הכנסות הסרט בסין היו בין 5 ל-7 מיליון.
http://www.guardian.co.uk/film/2012/oct/04/looper-chinese-box-office-error
הא!
(ל"ת)
בדרך לשוד עוצרים בקומיקס
לפני זמן מה ( http://www.fisheye.co.il/comic_con_shorts/ ) פרסמתי ידיעה על כך שג'רמי רנר יחליף את כריסטיאן בייל בסרט של דייויד או. ראסל ("פייטר"), שכרגע אין לו שם (נקרא בעבר American Bullshit). עכשיו מסתבר שגם רנר וגם בייל יהיו שם. ואם באטמן והוק-איי בסרט אחד לא מספיק, תוסיפו גם את לויס ליין (איימי אדמס). ואת בראדלי קופר.
הסרט, כאמור, מבוסס על סיפור אמיתי של נוכל ידוע לשמצה (בייל) והמאהבת / שותפה לפשע שלו (אדאמס) שנאלצים לשתף פעולה עם סוכן FBI (קופר) כדי לתפוס נוכלים אחרים, מאפיונרים ופוליטיקאים מושחתים. רנר מגלם את ראש העיר של קמדן, עיירה בניו-ג'רזי, שהוא גם "הגיבור המקומי".
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=95579
ראש עיר שהוא גיבור מקומי...?
Green Arrow?!
אדם ווסט.
(ל"ת)
פנטזיונרי.
בתור מתבגרת מתלהבת עם מוטיבציה במגמת קולנוע עיונית (זאת אומרת בלי לצלם שום דבר בפועל) עלה לי רעיון, שאני בטוחה שכבר הציעו אותו בעבר ושסביר מאוד שלא עשו איתו כלום- אני יודעת שיש פה הרבה אנשים שבאמת מתעניינים בקולנוע, חלקם גם באופן פעיל (תלמידי מגמות, סטודנטים וכו') והייתי רוצה באמת לנסות להפיק סרט קצר בשיתוף איתכם.
עשיתי סרטים קצרים בעברי, עשיתי פרוייקט 48, פרוייקטי גמר של מגמות, סרטים ממש קצרים של שתי דקות ועוד הרבה מאוד. לני ג'יימס טוען שעשיתי יותר משלושים, אבל זה שקר מוחלט אז אל תקשיבו לו.
בקיצור, יש לי טיפ-טיפה ניסיון בתחום. אבל לפני שבכלל מתארגנים, צרים מוטיבציה ותסריט. כי אני יודעת מניסיון שהאנשים זה הכל, הפקה טובה יכולה להרים סרט מכלום ובתקציב אפסי, הפקה גרועה לא תצליח להרים סרט גם עם תקציב בומבסטי.
בקבוצת סקייפ חפרתי על זה די הרבה, ואני אשמח לדבר על הרעיון בהרחבה עם כל מי שיגיע לבאטקון, פנים אל פנים. כרגע, אני מחפשת אנשים שיעזרו לי להעלות רעייונות ולכתוב תסריט. למייל: ayuki1 בוואלה, הקבוצת סקייפ- fisheyefan. אני מקווה שיצא מזה משהו, אבל זה ממש לא תלוי רק בי, עד כמה שאני נמרצת ויודעת ללחוץ על אנשים.
אין לי סקייפ, אז אשאל כאן
מדובר בסרט במסגרת הלימודים, לפרויקט מסוים, או בשביל האמנות?
בשביל האמנות.
כמו שאמרתי, מגמת הקולנוע שלי היא עיונית בלבד.
חפשי אותי מחר בבאטקון, אני אשמח להסעיר מוחין.
(ל"ת)
אחפש, ואם לא- תחפש אותי.
תוכל לזהות אותי לפי בגדי העור והנמרצות היתרה. (ראה את התגובות על שובו של ליל הטריילרים)
דרך אגב, שלחתי קודם הצעה בסקייפ
ועדיין לא התקבלתי לקבוצה כנראה
אנה היא היחידה שיכולה לצרף.
אבל אני יכולה לנסות. הסקייפ שלי: princessayuki.
דוקא לפי התוצרים
של תחרויות "ויהי סרט" הנושנה, נראה שיש פה כמה כותבי תסריטים די מחוננים.
http://www.fisheye.co.il/%D7%95%D7%99%D7%94%D7%99-%D7%A1%D7%A8%D7%98-%D7%91%D7%97%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%98-%D7%94%D7%96%D7%95%D7%9B%D7%94-%D7%91%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA/
ויש שם כמה יחסית פשוטים לביצוע שמעולם לא נעשה איתם דבר. נראה לי שזה מקום טוב להתחיל ממנו את סיעור המוחין.
בכל מקרה, שיהיה הרבה בהצלחה.