מי צריך גירסה של "מלך האריות" בתלת-מימד? לא הבנתי את זה כשההוצאה המחודשה הזאת הוכרזה, ואני לא מבין את זה גם עכשיו – אבל התשובה, מתברר, היא הרבה אנשים. ההוצאה התלת-מימדית של "מלך האריות" הגיעה לישראל בסוף אוגוסט, והתוצאות בקופות היו סבירות – משהו כמו 28 אלף צופים. לא רע בשביל סרט בן 17 שנה. בסוף השבוע הזה הסרט יצא מחדש גם בארה"ב, והציפיות היו למשהו דומה, מכובד וסולידי. במקום זה, "מלך האריות" לא רק כבש את המקום הראשון בטבלה השבועית, הוא עשה את זה עם סכום נכבד מאוד: 29.3 מיליון דולר (לפי ההערכות, לא סכום סופי). ביחס לתקופה בשנה שבה אנחנו נמצאים, זה בלוקבאסטר ענק: זאת אחת הפתיחות הגדולות ביותר אי פעם לחודש ספטמבר (שמעולם לא ראה פתיחה של יותר מ-35 מיליון דולר).
אני מודה, ההצלחה הזאת מבלבלת אותי לגמרי. לפי כל הגיון, זה לא היה אמור לקרות. הוצאות מחודשות, בעידן ה-DVD והאינטרנט, כמעט אף פעם לא עובדות. "הפסיון של ישו" הכניס 370 מיליון דולר בארה"ב כשיצא ב-2004. שנה לאחר מכן הוא יצא מחדש, בתקווה לחזור על ההצלחה; הכנסות סוף השבוע הראשון של ההוצאה המחודשת היו 0.2 מיליון דולר. כש"אי.טי.", הסרט המצליח ביותר בהיסטוריה לשעבר, יצא מחדש בשנת 2002, הוא פתח עם 14 מיליון דולר בלבד. בנוגע לתלת-מימד, הוא נמאס. בחודשיים האחרונים כמעט כל סרט שיצא בתלת-מימד נפל על הפרצוף, וכשיש לקהל ברירה, הוא קונה יותר כרטיסים מדו מאשר בתלת. אבל אישהו, השילוב של סרט שאנשים כבר ראו, בפורמט שלכולם נמאס ממנו, הוא הצלחה גדולה. או אולי זה עובד רק על סרטים עם אריות: אפילו ההוצאה המחודשת של "צעצוע של סיפור" 1 ו-2, כדאבל פיצ'ר בתלת-מימד, בשנה שעברה, הביאה בחמישה שבועות את מה ש"מלך האריות" עשה בסופ"ש אחד.
תהיה מה שתהיה הסיבה, ההצלחה הזאת היא חדשות רעות למי שלא סובל הוצאות מחודשות של סרטים ישנים בתלת-מימד, "אימת הפנטום" ו"טיטניק" יופצו בתלת מימד בשנה הבאה, מדברים גם על "אהבה בשחקים", ועכשיו – אולי גם "שלגיה ושבעת הגמדים" או משהו.
מלבד המלך, העניינים בטבלה התנהלו כרגיל לעונה – כלומר, באופן אומלל. "דרייב" – סרט אקשן בכיכובו של ריאן גוסלינג (השחקן התורן שנראה כאילו הוא מופיע בכל סרט שני פתאום) מקבל ביקורות מעולות, אבל נחשב כנראה לאמנותי ואלים מדי בשביל הקהל הרחב, והוא הכניס רק 11 מיליון דולר. "כלבי הקש", רימייק לסרט של סם פקינפה מ-1971, גורם לאנשים בעיקר לתהות למה לעזאזל שמישהו יעשה רימייק של "כלבי הקש" – הרי זה לא רובוטריקים או דרדסים: אף אחד לא גדל על הסרט הזה, מי שזוכר אותו הם הסינמפילים שכועסים על כך שנגעו להם בקלאסיקה. באופן לא מפתיע, הוא נקטל והכניס רק 5 מיליון דולר. והכשלון המוצדק של השבוע, "אין לי מושג איך היא עושה את זה" העלוב הכניס 4.5 מיליון דולר, ויש לקוות שהפאדיחה הזאת תהווה צו הרחקה לשרה ג'סיקה פארקר ממסכי הקולנוע למשך השנתיים הקרובות לפחות.
כרגיל, כשהסרטים החדשים חלשים, הסרטים הישנים מרוויחים: "התפשטות" ירד ב-35% בלבד ואל המקום השני, ו"העזרה" הבלתי נלאה מבלה את השבוע השישי שלו בין חמשת הגדולים, וסכום ההכנסות הכולל שלו מתקרב ל-150 מיליון.
אני חושבת שזה די ברור,
הוא הרוויח הרבה כי הוא יצא במרווח זמן בדיוק בשביל מי שראה אותו בקולנוע אבל לא זוכר יותר מידי, אז הוא רואה אותו שוב.
חוץ מזה, הוא נחשב בעיני רבים כדיסני האהוב ולכן הקהל יעדיף להתפשר על התלת מימד בשביל לראות את הסרט שוב על מסך גדול, עם מערכת סאונד מפוצצת, ותלת מימד שקיבל ביקורות שהוא לא מוסיף ולא מפריע, אז אפשר לראות.
אם לדייק
הוא יצא במרווח זמן כזה שלאנשים שראו ואהבו אותו בתור ילדים יש עכשיו ילדים משל עצמם שאיתם הם רוצים לחלוק את החוויה. או במלים אחרות, אותה הסיבה שדרדסים הצליח כל כך בארץ.
זה לא ממש מדוייק,
זה נכון שיש אנשים שגדלו עליו עם ילדים, אבל אני הייתי בת 6 כשהסרט יצא לאקרנים ואני עדיין לא חושבת על להעמיד צאצאים מתישהו בקרוב.
הספקטרום הזה טיפה רחב יותר משנה ספציפית
לדוגמא, שימי לב לכמה חברים יש לך עם ילדים.
נכון, ובגלל זה כתבתי שזה לא לדייק
אם אומרים שאנשים עם ילדים לוקחים אותם לסרט. זה קבוצה מסויימת מתוך כלל ההולכים שראו את הסרט בזמן יציאתו המקורית.
יש לי מעט מאוד חברים עם ילדים ומתוכם מעט מאוד עם ילדים בגילאים בהם ניתן לקחת אותם לקולנוע לראות סרט.
הנקודה היא שאם אתה מדייק אתה צריך להכליל את כולם, אחרת זה לא דיוק, זו התמקדות בקבוצה מסויימת.
אביגייל נתנה את הדוגמה שלה, אני נתתי את דוגמה שמפריכה את מה שהיא אמרה.
Abigail לא נתנה דוגמא
היא הצהירה משפט כללי שמן הסתם לא חל על כל האנשים. לתת דוגמא נגדית לא מפריך את מה שהיא אמרה. לוגית אפשר אולי להבין את הניסוח שלה כהצהרה כללית על כל האנשים – אבל אנחנו לא רובוטים :) ברור שהיא התכוונה רק ש"יש הרבה אנשים" וכו'…
אני גם חושב ששש זה פחות או יותר הסממן התחתון של הגילאים שזוכרים שהם היו מכורים לסרט בילדות. סביר להניח שמי שהיו אז בני 8-12, או אפילו יותר מבוגרים, הם בעלי סיכויים לא נמוכים שיהיו להם ילדים בגיל המתאים לצפיה כיום…
לא הבנת אותי,
אביגייל נתנה את הדוגמה שלה וכתבה בכותרת "אם לדייק".
אבל זה לא דיוק, כי דיוק יהיה שהדוגמה שלה תהיה נכונה לגבי כל האנשים שראו את הסרט בילדותם וראו אותו שוב בהקרנה האחרונה.
הדוגמה שלי סותרת את שלה, ולכן המקרה שלה לא יכול להיות מדוייק.
הדוגמה שלי היא לא "מדוייקת" היא פשוט שם, יחד עם הדוגמה שלה. אין פה דיוק, יש כמה וכמה סוגי אנשים שהולכים לראות את הסרט.
עוד אירוע שקרה השבוע -
זוכרים איך בשנה שעברה "הרשת החברתית", השיג בכמה ימים דירוג ביקורות של כמעט 100% ברוטן טומטוז? אז השנה מסתמן משהו דומה – "החפרפרת", סרט הריגול הבריטי-שבדי הפך בין לילה לאחד הסרטים הכי מהוללים ביקורתית השנה, עם 97% אחוז ביקורות טובות אחרי 3 ימים בלבד בקולנוע. נכון, הוא שוחרר בינתיים רק בבריטניה, אבל כזו הילולה ביקורתית בזמן כל-כך קצר לא ראיתי מאז… טוב, "הרשת החברתית". מכאן נראה שהתחרות על הבפט"א כבר סגורה.
פוטר הגיע לאותו הישג השנה
הוא נשאר על 100% משהו כמו יומיים, ואחר כך ירד ל97. עכשיו הוא התייצב על 96 וזה עם 265 ביקורות.
אני כל כך רוצה לראות את "דרייב"
וחוץ מזה ראיתי בשבוע שעבר שני סרטים:
Tucker and dale VS evil:
סרט אימה שהוא בעצם קומדיה של טעויות על שני הילביליס נחמדים שמסתבכים עם חבורה של ילדי קולג' אמריקאים
שמצידם חושבים שההילביליס הם פסיכופטים, והגופות מתחילות להערם… דמויות כיפיות וקצב מעולה.
Bellflower:
סרט אינדי שמקבל המון באז, זוג היפסטרים בעיירה באל איי מתכוננים לאפוקליפסה ע"י שיפוץ מכונית מלחמה סטייל מד מקס, ואחד מהם מתאהב בבחורה. הרבה סמים וסקס, וצילום ואווירה יפהפיים. לא לכל אחד, רק למי שמוכן להנות מקולנוע אווירתי
איך קוראים לחפרפרת באנגלית?
אני קוראת על סרט בריטי, ריגול, עם ביקורות טובות וישר הולכת לברר, אבל לא מצאתי שום דבר שיכול להתאים לתיאור.
Tinker, Tailor, Sodlier, Spy
ולפני שמישהו שולח מייל זועם למפיצים, חשוב לומר ש"החפרפרת" הוא השם העברי שניתן לספר עוד בשנות ה-70, כך שאם צריך להאשים מישהו, זה את הוצאת זמורה-ביתן-דוד.
הסרט שאת מחפשת הוא
tinker, tailor, soldier, spy ומופיעים בו קולין פירת' וגארי אולדמן. יצא לו כבר טריילר והרבה מדברים על
כך שהוא הולך להפתיע ולשבור קופות.
תודה לשניכם
מפתיע באמת שלא זיהיתי במה מדובר, זה ממש תרגום 1:1.
יותר כמו תרגום 1:4
אבל יחסית לארץ זה לא נורא.
ואם הסרט טוב – למי אכפת מהשם העברי?
הוא הצליח מכמה סיבות פשוטות -
שהראשונה היא שכל מי שגדל על מלך האריות (שהוא ללא ספק הסרט הטוב והמרגש ביותר של דיסני) גדל והוליד ילדים ועכשיו הוא רוצה להראות ולראות איתם את הסרט שעליו הוא גדל…. תוסיפו לזה את הייחוד של הסרט בתלת מימד וקיבלתם סרט איכותי ששווה ללכת אליו. ובטוח שזה עדיף על הסרטים שיוצאים היום לילדים..
אני חושבת שיש ספק.
לו שואלים אותי מה הדיסני האהוב עלי, מלך האריות הוא לא הראשון שיקפוץ לי לראש. הוא גם לא השני או השלישי, ואפילו לא בחמישיה הפותחת.
באמת שאני לא מנסה לפגוע… אבל את חייבת ללכת לבדוק את עצמך….. "לא בחמישיה הפותחת"?!?!
מסכים לגמרי. היא חייבת ליישר קו עם שאר האנשים.
אחרת כולנו עדיין נדבר איתה, אבל אחרי שהיא תלך, תמיד יהיה זה שיגיד: "האהאהא. זאת ההיא שמלך האריות לא נמצא בחמישיה הפותחת שלה" והאחרים יהנהנו במבט מודאג אך גם קצת מזלזל.
אוי הבושה!
ואפילו לא בעשיריה הפותחת.
במעבר זריז על סרטי האנימציה של דיסני, יש מעל 20 סרטים שהייתי מעדיף לראות לפני שאתיישב לצפות שוב במלך האריות.
סרט משעמם למדי, אם להודות על האמת. פעם אחרונה שיצא לי להגיע לראות אותו בקולנוע, יצאתי באמצע. אם כי, זה אולי קשור גם לישיבה קרוב מדי למסך.
אם אתה לא מנסה לפגוע אז אל תגיד דברים פוגעניים
אף אחד לא חייב לך כלום, ובהחלט לא להסכים אתך לגבי ההעדפות שלך בסרטי דיסני.
אבל למה לקחת את זה לכיוון רע?.. קצת הומור. מבחינתי כל סרט שעובד בז'אנר שלו הוא סרט טוב וכמובן שכל אחד נהנה מדברים אחרים..
האחריות על המלים שלך היא שלך, לא של מי שקורא אותן
מן ההודעה שלך משתמע שידעת שיש פירוש שלילי למה שכתבת, אז אולי היה כדאי לא לכתוב אותו בכלל?
להבא לא ארשום ולא אגיב...
אבל אין צורך להעלב או לקחת כל דבר לכיוון הרע. שימי לב שיש אחרים שלקחו את זה לכיוון הטוב
בדיוק כפי שמאץ' לא חייבת לך לבחון מחדש את ההעדפות שלה
אני אשפוט בעצמי מתי להעלב ומתי לא. לא נראה לי שלמדת כלום.
ברור שלא!!!
זה היה בצחוק! ברור שהיא לא חייבת לבחון את ההעדפות שלה.
לקלל בצחוק זה דבר שעושים בין חברים.
אף אחד לא מכיר אותך כאן, ולכן היחס שאתה מקבל הוא לפי מה שכתבת, לא לפי האם חייכת בזמן שעשית את זה. או בקיצור: דבר בנימוס או שתימחק. זה לא קשה.
לי לפחות, מה שהוא כתב לא נראה כ"קללה".
ולי לפחות, היה די ברור שהיה מרחק בין המשמעות המילולית של הדברים ("לכי להבדק אצל פסיכולוג, כי את חולת נפש"), לבין הכוונה. כמובן שאתה צודק שבשיחות בין חברים הרבה יותר קל לעשות את ההפרדה הזאת, ובכל זאת, לא נראה לי שצריך להעלות אותו על המוקד לעולה.
אני מסכים עם קיפוד. מאוד, אפילו.
(ל"ת)
גם אני.
מצד שני, בעוד הרעיון לא מפריע לי, בהחלט יש לי ביקורת על הביצוע. אבל נו שוין, לא כולם יכולים לבדר אותי כל הזמן.
(ואתה! בגללך ראיתי ממלכת טראביתיה! אתה… אתה… אני לגמרי מאשימה אותך. אני הולכת לזחול בחזרה מתחת למיטה ולייבב עכשיו)
אני לגמרי מקבל עלי את האשמה.
(ל"ת)
תודה על הדאגה, באמת, אבל הנושא לא פתוח לדיון
מידי פעם אנחנו [צוות האתר] כותבים הודעה כדי להבהיר מה אנחנו רוצים או לא רוצים בתגובות. מידי פעם אנחנו מוחקים תגובות. משני הצעדים האלו אנחנו מעדיפים להימנע. הפעם רד בחר לנקוט בצעד הראשון בנקודת זמן זו (גם כדי לעצור את המטא-דיון), והציפה שלנו מכם (המבקרים באתרנו) היא לקבל את ההנחיות שלנו.
התגובה של מאור צרמה לנו ולהרבה מהקוראים, ואנחנו מעדיפים שהדיונים כאן לא יהיו כאלו. אין כאן העלאה על מוקד, רק בקשה (או אם תרצה הוראה) לא להגיב בצורה זו שוב.
לא אגיב שוב..
לא ציפיתי ליחס כזה עויין וחשבתי שהכול בהומור ובאוירה טובה. היחס בין התגובה שלי לחוסר נימוס הוא גדול. אמשיך לקרוא ולהנות כמו שאני עושה שנים ואשאיר לכם את התגובות.. רק שימו לב שהתגובות שלכם היו הרבה יותר כוחניות מהכוונה המקורית שלי.
לא מנסים להבריח אותך מהאתר.
רק מבקשים שתתנהל בו קצת יותר בעדינות, זה הכל.
ואם זה מעודד אותך – לא העלבת אותי. אל דאגה. זו פשוט נראתה לאנשים תגובה קצת מיותרת וחסרת טאקט, נראה לי.
באינטרנט קל מאוד לפגוע ולהיפגע
אתה מרגיש עכשיו מותקף ובסביבה עוינת, וזה בדיוק המצב שעלולה היתה להיות בו זו שהגבת אליה. כמו שאתה לא התכוונת לפגוע בה אלא רק להתנגד למה שהביעה בתגובתה, [אני מאמין ש]גם אלו שהגיבו לך לא מעוניינים לפגוע בך אלא רק להתנגד לצורה בה בחרת להגיב (שהיתה בה שלילת דעתו של אחר ונימה פוגענית).
כמו שכתבתי בכותרת, במדיום הזה צריך ממש מעט בכדי לפגוע וגם לא הרבה כדי להיפגע. לרבים מאיתנו קרה שמשהו שכתבנו פגע בלי כוונה במישהו אחר, זה לא הופך אותנו לאנשים רעים, אבל זה כן צריך לגרום לנו להיזהר יותר בעתיד. אז במקום לא להגיב שוב, בואו ננסה כולנו להיות קצת רגישים וזהירים יותר.
אינני מרגיש בסביבה עוינת,
אך אבקש למחוק את ההודעות שלי מהשירשור. תודה, וסליחה עם פגעתי במישהו.
התפתח דיון על סרטי דסני שאנחנו לא מעוניינים למחוק
לפרטים נוספים, אתה מוזמן לפנות אלינו במייל:
contact@fisheye.co.il
או בעזרת טופס יצירת הקשר:
http://www.fisheye.co.il/contact-us/
אני מבין אותך,
יש לפעמים תגובות שהם "הרמה להנחתה". ומה שהיה עובר בין חברים בסבבה, פה אני די מתאפק.
אז או שאני מוותר, או שעונה בעדינות ושם סמיילי, שיובהר שהכל ברמת ההומור.
בנוסף, בשלב מסוים מוצאים את האנשים שצינית זה לא סינית עבורם, והם ישמחו לתגובות בסגנון זה.
אכפת לך אם אשאל
מי בחמישייה שלך?
קשה להחליט. גדלתי על כל כך הרבה דיסני.
אבל רוב הסיכויים שהיא תכלול חמישה מאלה בכל זמן נתון:
101 דלמטים (I'm hungry mummy, I'm hungry!)
חתולים בצמרת
מולאן (Did you see those Huns? They popped out of the snow! Like Daisies!)
אלאדין (ולו בשביל ג'יני)
היפה והחיה (Madame Gaston, can't you just see it?)
פנטזיה
ואולי במבי (לו הייתי מסוגלת לראות אותו בלי לבכות…)
אה, ואם אנחנו מרחיבים לסמי-אנימציה, אז בהחלט מרי פופינס, המיטה המעופפת, ואפילו חברי הדרקון אליוט (אם כי אני חושדת שבמקרה שלו זו בעיקר הנוסטלגיה מדברת).
בכל מקרה, כל הנ"ל הם סרטים (של דיסני. ולא כולל פיקסאר! ואני לא בטוחה אם דברים כמו ג'יימס והאפרסק הענק נחשבים, אבל אם כן, אז גם הוא) שאראה בשמחה לפני שאחשוב בכלל לראות את מלך האריות. ויודע מה, אם אנחנו חושבים סרטי דיסני שאהבתי יותר ממלך האריות (ולא האהובים עלי) אז יש מקום גם לדמבו, בת הים הקטנה, היפהפיה והיחפן, היפהפייה הנרדמת… ונו, שיהיה, תוסיף גם את הרובינסונים, כי דוריס (ומיני-דוריס!).
ג'יימס והאפרסק הענק
השבוע מבקר הנוסטלגיה פרסם ביקורת עליו, ואני חייב לומר שאני מזדהה איתו. יש בסרט הזה אחלה אנימציה, אבל הוא כל כך לא עובד מכל כך הרבה בחינות אחרות. השירים נוראיים והשחקן הראשי זוועתי. המעמד שלו בתור חצי קלאסיקה לגמרי לא ברור לי.
http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/thatguywiththeglasses/nostalgia-critic/32417-james-and-the-giant-peach
אני מסכימה שהשירים מיותרים בעליל.
אבל העיצוב נפלא בעיני, וגם האנימציה. לגבי הביקורת על העלילה… נתמקד בקרנף לדוגמא – זה הרי ברור שההורים של ג'יימס מתו בתאונה, והדודות המציאו אותו כדי להפחיד את הילד ולשלוט בו. זה פשוט נשאר ברקע ולא נכנסים לזה, שזה בעיני יתרון ולא חיסרון. מצד שני, זה אחד מספרי הילדות האהובים עלי, אז יכול להיות שאני משלימה משם… השימוש בקלישאות תמיד נראה לי מודע לעצמו ומאוד ברוח סיפורי אוליבר-טוויסט למיניהם, ובתור מי שדי אלרגית למודעות עצמית בימינו, שם זה איכשהו עבד לדעתי.
אבל בעיקר אני אוהבת את ההתמכרות חסרת הבושה של שניהם (הספר והסרט) לעולם הפנטזיה של ג'יימס. זה מקסים אותי כל פעם מחדש (אם כי כן חשוב לציין שעברו הרבה שנים מאז ראיתי אותו, אולי התקלקלתי מאז).
ראיתי את הסרט לפני שנים רבות
ואני זוכרת שאהבתי אותו יותר מהסיוט שלפני חג המולד, אולי בגלל שכשמדובר בשילוב בין אפלה להומור, רואלד דאהל אוכל את טים ברטון בלי מלח. הייתי רוצה להגן עליו אבל האמת שיתכן שבחינה חוזרת לא תניב תוצאות יפות.
אני לא אוהב את מה שנקרא "הרנסאנס של דיסני".
כל הסרטים בתקופה הזאת – גם "טרזן" "מולאן", גם "הרקלולס", גם "אלאדין", ובמיוחד "היפה והחיה" ו"בת הים הקטנה" הם, לדעתי, סרטים נוסחאתיים, קלישאתיים וצפויים על מיספיטס שמצליחים איכשהו להצליח. "מלך האריות", למרות שהוא לא סרט *כזה* טוב, מתבלט בצורה טובה מהבחינה הזאת, בכך שהוא היחיד שמבוסס על סיפור של מבוסס באופן מובהק על סיפור אחר – נכון שהוא שאב השראה מ"המלט" ו"קימבה האריה הלבן", אבל הוא לא היה עיבוד רשמי שלהם.
אני חושב שאת הסרט הכי טוב שלהם דיסני הפיקו בשנות ה-2000: "כוכב המטמון", לדעתי, הוא הסרט הכי עמוק, מרגש ומיוחד שהם עשו. זוהי גם ללא ספק יצירת המד"ב מאה-19 הטוב ביותר שראיתי.
מוזר שאתה מציין דווקא את הסרטים האלה במיוחד
"בת הים הקטנה" היה הסרט הראשון של הרנסאנס של דיסני והוא גם זה שהתחיל את הנוסחא של הרנסאנס. כמעט כל הסרטים מתקופת הרנסאנס שבאו אחרי "בת הים הקטנה" (וגם כמה מאלה שבאו מהתקופה שאחרי הרנסאנס, כמו "כוכב המטמון") הולכים אחרי הנוסחא שהתחילה ב"בת הים הקטנה" (גיבור ששואף למשהו אחר, סיידקיקים, מושא אהבה, שירים, נבל עם סיידקיקים, שיר שבו הגיבור מביע את השאיפה שלו למשהו אחר). "היפה והחיה" היה הסרט השני בתקופת הרנסאנס שהשתמש בנוסחא שהתחילה ב"בת הים הקטנה" והוא גם נחשב בעיני רבים לסרט הטוב ביותר מהתקופה הזאת של דיסני. למעשה, עד לא מזמן הוא היה סרט האנימציה היחיד בהיסטוריה שהיה מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר.
אני מוכן לקבל גרסת תלת של היפה והחיה רק בגלל השיפוץ
שדיסני יעשו לסצנת הואלס המפורסמת.
אני היחיד שהכי אוהב את פלונטר?
(ל"ת)
אולי לא הכי אוהב,
אבל הוא אחד האהובים עליי
היפה והחיה היה מועמד לאוסקר, לא בת הים הקטנה.
(ל"ת)
וזה מה שהוא כתב
אם הייתי מורה ללשון, הייתי עכשיו על סף עילפון
אופס. דילגתי על זה בטעות כנראה.
(ל"ת)
מסכים לגבי כוכב המטמון.
לגבי תקופת הרנסאנס של דיסני אני מבין שהם סרטים שהולכים לפי אותה נוסחה דומה (מדי), ועדיין כמה מהם מוצלחים למדי ומהנים גם בצפיות חוזרות. במיוחד הסרטים הראשונים של אותה תקופה (בת הים הקטנה, אלאדין, היפה והחיה), כשהסרטים המאוחרים יותר כבר מתחילים לשעמם ולהרגיש ממוחזרים.
גם הקופות מסכימות איתי;
http://www.fisheye.co.il/%D7%9E%D7%94%D7%95-%D7%94%D7%A1%D7%A8%D7%98-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%98%D7%95%D7%91-%D7%91%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A0%D7%99/?comNum=344125#li-comment-344125
לא כזה קשה להבין למה הסרט הצליח
זה פשוט היה שילוב בר מזל של נוסטלגיית ההורים והעובדה שלא היו סרטי ילדים אחרים לקחת אליהם את הילדים, וגם שזה בתלת מימד ויקר יותר…
כשזה יצא ל-IMAX זה לא כל-כך הצליח.
זה מעניין להשוות את ההוצאה המחודשת לאקרנים של מלך האריות להוצאה שהיתה לו ב-2002.
ב-2002 (8 שנים לאחר ההקרנות המקוריות של הסרט), הסרט יצא בגרסת IMAX חגיגית.
אני זוכר שאני ראיתי אותו אז (ראיתי אותו גם ב-1994 בקולנוע) ומאד הרשים אותי לראות את הסרט על מסך כזה גדול ומרשים.
הם עשו עבודה מאד טובה בהתאמת הסרט ליחס המסך של IMAX.
הסרט רץ כ-20 שבועות בארה"ב ועשה רק כ-15.5 מליון. כלומר רק כ-53% ממה שהוא עשה עכשיו בסופ"ש אחד.
זה מאד מוזר (ולא מובן).
דווקא זה מאוד מאוד מובן
בוא נעשה בראש השוואה קצרה בין מספר בתי הקולנוע שמציגים סרטי 3D לבין מספר בתי הקולנוע שמציגים IMAX.
זה נורמלי ביותר
IMAX הרבה פחות נפוץ מבית קולנוע עם תלת מימד, שאליו לאנשים יש גישה רבה יותר. גם אני לא הייתי ממליץ לראות איך סקאר רוצח המון חיות על מסך כזה רחב..
מלך האריות, כמו יתר סרטי דיסני
הוא סרט שהקהל שלו ראה כבר כל כך הרבה פעמים, שזה לא באמת מכשול מבחינתו. להיפך: הרבה פעמים סרטי דיסני נמדדים לפי כמות הפעמים שראית אותם. הרבה אנשים שגדלו על הסרט לא יכולים להרשות לעצמם לפספס אותו בתלת מימד.
אגב, איכשהו הצלחתי לפספס לחלוטין את טיטאניק, אז הקרנה מחודשת שלו היא דווקא חדשות טובות מבחינתי
מה לעזא....
http://boxofficemojo.com/movies/?id=lionking3d.htm
איך הסרט הרוויח כבר כל כך הרבה בארה"ב?
אני מניח שזו טעות ובעצם החשיבו את ההכנסות הכוללות של הסרט בארה"ב אבל אז למה לא עשו את אותו הדבר גם עם ההכנסות מחוץ לארה"ב?
זו כנראה טעות
כי למעלה כתוב שהסרט הרוויח 30 מיליון דולר ולמטה יש טעות.
מעניין אם דווקא ההצלחה של הסרט הזה
תהיה מה שיעשה קאמבק לסרט האנימציה הדו-מימדיים?
דיסני פשוט יבינו שהם צריכים להוציא אותם בתלת-מימד. והאמת, זה לא רעיון כזה גרוע.
היום רוב סרטי הדו-מימד נעשים בכלל במחשב ועם הרבה CGI משולב בתוכם, אז הרעיון שהם יהיו בתלת-מימד ושזה אפילו יראה טוב הוא לא מופרך (למרות שב"מלך האריות" הוא לא היה מי יודע מה התלת-מימד, אבל שמעתי דברים טובים על התלת-מימד ב"היפה והחיה").
בכלל, כשאני חושב על זה עדיין לא ברור לי למה סרטי הדו-מימד נכחדו מהמסכים בארה"ב.
מה קרה? אני יודע שהיו הרבה כישלונות של הרבה סרטי דו-מימד לפני ההחלטה, אבל האם באמת זו סיבה מספיק טובה?
התלת במלך האריות היה מעולה
וסרטי הדו מימד נעלמו בגלל אפקט שרק וצעצוע של סיפור.
אפקט שרק לא קשור לאנימציה דווקא
אפקט שרק זה פשוט כשסרט מנצח בסקר כי הוא יצא קרוב ליציאת הסקר ואנשים זוכרים אותו יותר
מצפים נורא ל'אווטאר 2'?
הנה מה שיעביר לכם את הזמן עד אז: בעתיד הקרוב יוקמו בפארקי השעשועים של דיסני אזורים ומתקנים הקשורים ל'אווטאר' ולפנדורה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=82368
אנשי התקצירים ביס מגדירים מחדש את האופיר:
אופסי...
(ל"ת)
באג
בצד האתר, הסרטים שיצאו היום לקולנוע לא עברו מ-"בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים" ל-"חדש בקולנוע: סרטים שרק עכשיו הגיעו".
לא באג, אבל תקלה שתוקנה.
(ל"ת)
הצילו, ממ"א רודפת אחרי
לעוד מישהו יש בעיה עם מתמשכים שממשיכים להופיע ברשימה גם לאחר שצופים בהם (לפעמים לאחר שצופים בהם ארבע או חמש פעמים)?
זה קורה לי כאשר אני לא נותן לדף לטעון עד הסוף
(ל"ת)
לי היה את זה עד לא מזמן
ועכשיו השתדרגתי, בדף הראשי הרי תמיד מסומן מספר התגובות החדשות שיש בכתבה (אם יש), ועכשיו גם אחרי שאני קורא אותם, אם אין במתמשכים משהו חדש אז המספרים הכתומים נשארים, אבל לא מופיעים יותר במתמשכים. וזה באג קצת מעצבן ובעיקר מבלבל. אני, כמובן, עדיין קורא את כל התגובות באדיקות, אבל רד/אין אור, אני אשמח אם תשימו את תשומת לבכם לעניין.
זו תופעה אחרת
הבעיה נובעת ממנגנון שנועד להקל את העומס בפניות לבסיס הנתונים. תוך 2 דקות הסימולים האלו יעלמו (בהנחה שלא נוספה תגובה חדשה) – כך שאם תכנס לקרוא כתבה אחרת (או שתיים) עד שתחזור לדף הראשי החיווי הזה כבר יהיה מעודכן.
לי גם הייתה את הבעיה הזו
אז ניסיתי לעבור לדפדפן אחר (עד אז השתמשתי באינטרנט אקספלורר) וזה עכשיו עובד כמו קסם
ניקוי מלא של זיכרון מטמון (Cache) בדפדפן, יפתור את זה
בדפדפנים שונים יש לזה שמות שונים: כמו "קבצי אינטרנט זמניים" באקספלורר ו"רוקן את הקבצים השמורים" (מאז ומתמיד) בכרום, אבל בדרך כלל מגעים לזה דרך מחיקת היסטוריה (אין חובה למחוק את היסטוריית הגלישה וכו' בשביל לפתור את הבעיה הזו).
אגב, יש לשים לב שלאחר מחיקה כזו, אתרים צפויים לעלות לאט יותר בפעמים הראשונות שמבקרים בהם.
הפתרון הנ"ל מיועד למקרים בהם הבעיה קבועה (המתמשכים לא משתנים). אם אחרי כמה כניסות הכתבה כן יורדת מהמתמשכים, כנראה שהדף לא נטען במלואו (בגלל בעיות תקשורות או בעיות זמניות בשרת) ואז פשוט יש להמתין שהדף יטען עד סופו.
ועכשיו מסתבר שבעקבות ההצלחה יוצאו בשנה הקרובה בתלת ממד
גם היפה והחיה, מוצאים את נמו, מפלצות בע"מ ובת הים הקטנה.
Disney
Starting next year, four Disney and Disney•Pixar favorites will be back on the big screen in 3D: Beauty and the Beast, Finding Nemo, Monsters, Inc., and The Little Mermaid.