השבוע לא היה הוריקן, היה סתם שבוע מעפן. סוף השבוע הראשון של ספטמבר הוא אמנם חג, לייבור דיי, אבל הוא תמיד אחד השבועות החלשים בשנה. זה אומר שזה כבר השבוע הרביעי ברציפות המלא בסרטים חדשים שמכניסים סכומים עלובים. וזה לא הולך להסתיים כל כך בקרוב: ספטמבר עוד ארוך.
הנתונים הבאים מבוססים על הערכות האולפנים ואינם המספרים הסופיים.
1. העזרה (שבוע 4) – 14.2 מיליון דולר (2%-)
בשבוע שעבר, כש"העזרה" ירד ב-27%, תהיתי בכמה הוא היה יורד אילו מזג האויר היה טוב יותר. השבוע קיבלתי תשובה. 2%? שני אחוזים?! זאת ירידה כמעט לא קיימת. נכון שחלק מזה הוא זכיה מההפקר, "העזרה" מרוויח מזה שאין לו שום תחרות רצינית, ובשום תקופה אחרת בשנה הכנסות של 14 מיליון דולר לא היו משאירות אותו במקום הראשון שבוע אחרי שבוע. ועדיין. סרט שנמצא במקום הראשון, ושמכניס את אותו הסכום כמעט במדויק שבוע אחרי שבוע, הוא להיט מטורף. בימינו עצם המקרה שבו סרט נשאר במקום הראשון שלושה שבועות רצופים הוא די נדיר, והפעם האחרונה שבה זה קרה לסרט שלא דורג ראשון בשבוע הראשון שלו בוודאי לא היתה בעשרים השנה האחרונות. יותר מזה – הסרט עובד כל כך טוב על הקהל האמריקאי שעכשיו כבר חייבים לכלול אותו ברשימת הסרטים שבטח נפגוש בין המועמדים לאוסקר. הוא הכניס עד עכשיו 118 מיליון דולר, אבל אם הוא ימשיך בקצב הזה, אי אפשר לדעת לאן הוא יגיע.
2. החוב (שבוע ראשון) – 9.7 מיליון דולר
3. אפולו 18 (שבוע ראשון) – 8.7 מיליון דולר
4. Shark Night 3D (שבוע ראשון) – 8.6 מיליון דולר
במקומות השני, השלישי והרביעי נמצאים סרטים חדשים עם פתיחות גרועות. "אפולו 18", מין "פרוייקט המכשפה מבלייר" על הירח, הוא ג'אנק, שעוד מהטריילר היה ברור שהוא ג'אנק. "ליל הכרישים 3D" הוא סרט על כרישים ב-3D. כלומר, ג'אנק. יוצא הדופן מבין השלושה, והמעניין ביותר גם מסיבות פטריוטיות, הוא "החוב".
"החוב" הוא רימייק של הסרט הישראלי באותו שם, על שלושה סוכני מוסד שמנסים ללכוד פושע נאצי, וחוזרים להתמודד עם הפרשה 30 שנה לאחר מכן. רימייקים אמריקאיים ליצירות ישראליות, מה שעד לא מזמן נשמע כמו הזיה, הם כבר תופעה לא חדשה בטלויזיה ("בטיפול", "רמזור"), אבל במה שנוגע לקולנוע – זה עדיין חדש. אם לא משום סיבה אחרת, צריך להיות מעניין לראות את הלן מירן משחקת את גילה אלמגור. הסרט צולם לפני יותר משנתיים – זה היה אחד מהסרטים שנתקעו בלימבו בגלל ההתפרקות של מירמאקס – ונראה כאילו הזמן עשה לו רק טוב: הרבה מהמשתתפים בו הם מפורסמים היום הרבה יותר משהיו כשהסרט צולם. סם וורתינגטון הפך מאף-אחד לכוכב של הסרט המצליח בכל הזמנים. ג'סיקה צ'אסטיין הופיעה ב"עץ החיים", ומתיו ווהן וג'יין גולדמן הפכו מהתסריטאים של "אבק כוכבים" לתסריטאים של "אקס-מן: ההתחלה".
ובכל זאת, המפיצים האמריקאים עשו הכל כדי להבהיר שהם לא מאמינים בסרט הזה. הוא נתקע, כאמור, באחד מסופי השבוע הגרועים בשנה, ובנוסף גם הופץ באופן מוגבל יחסית וקיבל מעט מאוד קידום מכירות. וכנראה שלא בצדק. בניגוד מוחלט לסרטים האחרים שיצאו השבוע, הביקורות דווקא חיבבו את הסרט. גם מבחינה קופתית, הוא היחיד מבינהם שאפשר להגדיר אותו כהצלחה צנועה: למרות ההפצה הקטנה יותר, הוא התעלה על שני המתחרים שלו והגיע למקום השני, עם כמעט 10 מיליון דולר וממוצע הכנסות לאולם הגבוה ביותר בעשיריה השבוע.
5. כוכב הקופים: המרד (שבוע 5) – 7.8 מיליון דולר (12%-)
זאת אמנם לא ירידה בלתי נראית כמו של "העזרה", אבל גם "כוכב הקופים" נהנה מחוסר התחרות והשיג ירידה זעירה. זה מביא אותו להכנסות כוללות של 160 מיליון דולר, ולמקום די מכובד בדירוג סרטי הקיץ בארה"ב. ובצדק, כמובן.
"העזרה" סרט כל כך טוב?
ההצלחה שלו פשוט מטורפת!
ב4 שבועות להרוויח סכום כזה ביחס לתקציב שלו הוא הרוויח כמעט פי 5!!!
אבל השאלה שלי, הוא באמת כל כך טוב? (לצופה הלא אמריקאי)
רד, עשית עליו כבר ביקורת? ואם לא, כשאתה עושה, אם אפשר לסמן ספויילרים כי אני מתכנן לראות אותו.
לא שבדרך כלל אתה רושם ספויילרים בלי להתריע, אבל כמה פעמים יצא לי להיתקל בכמה רמיזות עבות לגבי ההתרחשויות שהסקתי מהם מה יהיה בסרט והתברר שצדקתי.
אחלה בלוג/פורטל הקמת פה, אני ממש נהנה לקרוא את הכתבות המצוינות שלך, אני מתעדכן באימייל לגבי כל כתבה חדשה, ממש מהנה, תודה רבה לך על ההשקעה העצומה.
ועצה קטנה....
לגבי התמונות שאתה שם בכל כתבה הייתי מציע לשים שורה קטנה מתחת לתמונה עם כתב נטוי כזה כמו נגיד באתרי החדשות ובשורה תכתוב מאיזה סרט התמונה או גם יכול להיות מיני משפט לפעמים מצחיק לפעמים ציני כמו שעושים בהרבה פורטלים ובסוגריים בסוף את הקרדיט למקור לדוג' רויטרס/AP וכו'.
אם תחזיק את העכבר לרגע על התמונה
תראה שמופיע כיתוב. בדרך כלל, זה פשוט שם הכתבה, בלי שום התחכמויות או תוספת מידע, אבל הייתה תקופה שהופיעו ככה "מסרים סמויים" משעשעים.
יש שם באג מציק...
בעיצוב החדש של האתר, הכיתוב של התמונה זה הכיתוב של הכתבה. הבעיה היא כשיש בשם הכתבה מרכאות – במקרה כזה השם הוא רק עד המרכאות.
לכן במקרה של הכתבה הנ"ל, הכיתוב שמופיע לי (לפחות בכרום) זה "דו" ולא יותר מזה (חלק מ- דו"ח).
אני אהבתי מאוד את "העזרה"
הלכתי אליו בהחלטה ספונטנית ועם ציפיות נמוכות. הוא היה מהנה ומרגש הרבה יותר ממה שציפיתי וכלל לא טרחני.
אני מניח שהמטען הרגשי של האמריקאים כלפי הנושא תורם להצלחה לא מעט.
זה סרט... בסדר
הוא לא רע, אבל אישית לגמרי לא ראיתי בו שום דבר שיהפוך אותו לכזה להיט. כמו שדור אמר, זה כנראה קשור מאוד לקשר הרגשי של האמריקאים אל הנושאים שבהם הוא עוסק. חוץ מזה, הוא מצליח לפנות לכמה קהלים שונים – בדו"חקואים הוזכרו כמה פעמים "סרטי שחורים", סרטים שמצליחים בקרב הקהל השחור בארה"ב ואך ורק שם. אני מניח ש"העזרה" הוא מהסרטים הבודדים שעובדים גם בתור סרט שחור וגם בתור סרט שאין לקהל הלבן שום בעיה לראות, וזה חלק חשוב מההצלחה שלו.
זה רק משמח לשמוע
קראתי את הספר העזרה לפני קצת יותר משנה, ואהבתי אותו מאוד. אז לא חשבתי על זה כמעט, אבל לפני ארבעה חודשים טסתי לארצות הברית וממש במקרה עלה שיוצא הסרט בקרוב. זכרתי את הספר בצורה מאוד חיובית, אבל הופתעתי לגלות כמה אנשים כאן קראו ואהבו אותו והתרגשו מיציאת הסרט.
בגלל זה ממש לא הופתעתי לקרוא פה על ההצלחה שלו. ראיתי אותו בשבוע שעבר, והסרט מצוין ומרגש בדיוק כמ הספר. ראיתי אותו עם חבה ישראלית שלא התרשמה בכלל מהתקציר או הכירה את הספר, ושתינו יצאנו עם דמעות. בקיצור, ההצלחה שלו מעניינת אבל לווא דווקא מפתיעה.
אני מקווה שהרימייק של "החוב" מוצלח יותר מהמקור.
(ל"ת)
המנחה של אוסקר 2012 הוא...
לא רובין ווליאמס . אבל גם אדי מרפי זה בסדר:
http://www.starpulse.com/news/index.php/2011/09/06/eddie_murphy_confirmed_as_2012_oscar_h
אויש, אין לי כוח ללילה של הומור שחור (המשמע השני)
(ל"ת)
מה למרפי ולהומור שחור?
איפה? מתי?
הומור שחור.
משמע ראשון:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%93%D7%99%D7%97%D7%94#.D7.91.D7.93.D7.99.D7.97.D7.95.D7.AA_.D7.96.D7.95.D7.95.D7.A2.D7.94_.28.D7.90.D7.95_.22.D7.94.D7.95.D7.9E.D7.95.D7.A8_.D7.A9.D7.97.D7.95.D7.A8.22.29
משמע שני:
הומור של שחורים. שהוא לא שונה בכלל מהומור רגיל, חוץ מ"המבטא השחור".
ובאיזה מילון זה מנוסח ככה?
(ל"ת)
במילון ההיגיון
כשמדברים על מישהו שחור, ומישהו אומר שיש לו "הומור שחור" (ואפילו מפנה אותך לאיזה "הומור שחור" הוא מתכוון מבין השניים), זה די ברור.
עדיין לא הבנתי מה המקור של ה"משמע" השני
מאיפה זה צץ? מתי? איך זה שזאת הפעם הראשונה שאני שומע על כך מפורשות?
בכל מקרה, זה לא עובד ככה.
ה"משמע" השני הוא פירוש מילולי למושג "הומור שחור"
(ל"ת)
לא צריך להיות גאון בשביל להבין שזה (נובע מ)פירוש מילולי
מה שאני לא הבנתי, זה איפה ומתי השימוש ב"משמע" השני נכנס לז'רגון (על איזה ז'רגון מדובר בכלל?) ותפס תאוצה. או סתם תפס.
חבר'ה, הדיון הזה מרתק
רק שהוא לא. אפשר די?
בהחלט
(ל"ת)
בוודאי
(ל"ת)
האמת, אני דווקא אוהב את הרעיון הזה.
(ל"ת)
מתוך מדריך סרטי הקולנוע של מקומון קטן:
יש לי מלא להשלים מה"מתמשכים" פה, אבל אני לא יכול להתאפק. אז לפני הכל, להלן ציטוט ממדריך סרטי הקולנוע של מקומון קטן, בקשר לסרטי סינמה סיטי ראשל"צ, בין "לארי קראון" ל"הפרקליטה":
"כוכב הקופים – אנו נוחתים שוב על 'כוכב הקופים' גרסה חדשנית של הבמאי טים ברטון לספרו האלמותי של פייר בול ולסרטו של שפנר. במרכז הגרסה המקורית: סיפורם של קבוצת ניצולים אסטרונאוטים, שחחליתם מתרסקת על פלנטה מוזרה, עתידנית ומאיימת, שבה שולט זן מיוחד של קופים סופר אינטיליגנטים, כשבני האדם הפכו לעבדים פרימיטביים כנועים. גרסתו של טים ברטון לאפוקליפסה המדע בדיונית, מבוססת על אותו עקרון סיפורי, אלא שהפעם לא מדובר בקבוצת אסטרונאוטים, אלא בטייס יחיד, שמטוסו מתרסק על פלנטה בלתי נודעת, והוא מוצא עצמו לכוד בעולם ברוטאלי וקדמוני, הנשלט על ידי גזע קופים עריץ ואכזר שהפך את בני האדם לעבדים נרפים".
ואז יש את שעות ההקרנה של הסרט.
החלק העצוב (או משעשע, תלוי איך מסתכלים על זה) הוא שקודם תפסה את עיני תמונה גדולה של הקוף הכוכב מהסרט ההוא ומארק וולברג, אז הנחתי שסתם הצמידו תמונה ישנה לתיאור הסרט החדש. ואז קראתי את התקציר.
בעעעע.
באמת שאני מנסה לכבד גם מקומונים, כי כל אחד צריך להתחיל איפשהו ויש להם את הנישה שלהם, זכותם. א-ב-ל…
זה בסדר
טעויות כאלה בדיוק קורות גם בעתונים גדולים.
http://www.fisheye.co.il/wrong_mechanic/
זכרתי שהיה משהו כזה,
לא זכרתי באיזה קנה מידה. זה בהחלט מנצח.
500 הסרטים הכי טובים של אמפייר
העשירייה הראשונה צפוייה ('הסנדק', 'ספרות זולה', 'חומות של תקווה' וכו'). אבל יש כמה דברים מפתיעים, כמו נוכחותם של 'רובוטריקים' במקום 309, '300' במקום 337, 'המסור' במקום 499 ועוד…
http://www.cinemarealm.com/best-of-cinema/empires-500-greatest-movies-of-all-time/
אין לי בעיה כזו גדולה עם "המסור"
למען האמת, אני כנראה בדעת מיעוט אבל חשבתי שהסרט הראשון היה מבריק.
אני יודע שהרבה מבקרים חשבו שהוא מרגיש יותר מדי כמו פורנו עינויים בלי שום מטרה אבל אני לא הרגשתי ככה. באמת חשבתי שהיה מסר מאחורי הכל.
גם לי
אני נורא אהבתי את שלושת סרטי 'המסור' הראשונים, הם היו סרטי מתח מבריקים עם מסר מעניין. 4 ומעלה כבר נהיה פורנו עינויים.
בדירוגים אמפייר תמיד הרבה יותר דוגרי
את רובטריקים ואת 300 לא ראיתי, אבל את המסור אני הייתי מוכן בכיף לשים ברשימת הטובים ביותר של כל הזמנים – לא אכפת לי שזה לא עד כדי כך אימתי, הסרט הזה פשוט מבריק. את השאר לא ראיתי.
בכל מקרה, זאת לא הפעם הראשונה שלאמפייר אין בעיה להראות הערכה לדברים שיצאו גם אחרי שאני נולדתי – אני חושב ששם ראיתי את אחד המקרים הבודדים שבהם מציגים את "חברים" כסדרה יותר טובה מ"סיינפלד", ובדירוג הסדרות הטובות ביותר בכל הזמנים הם שמו את "באפי" במקום השני ואת "אבודים" בחמישי. ריספקט.
סטיבן סודרברג פורש או לא פורש?
בראיונות שונים, סודרברג הרגיע את המעריצים ואמר ש"התפשטות" ו"חציר-תיל" הם לא הסרטים האחרונים שלו, אלא הסרטים האחרונים שלו ל*בינתיים*, ושהוא שוקל לעשות, אחרי הפסקה של כמה שנים מעולם הקולנוע, סרט "אושן" נוסף. מה הוא יעשה בינתיים? ציור.
http://www.newsmax.com/FastFeatures/steven-soderbergh-director-painter/2011/08/30/id/409180
חשבתי שסרטי אושן זה הכופר שהוא צריך לשלם לאולפנים
(ל"ת)
הא? כתוב ב"סרטים שרק הגיעו" שגברים בשחור 3 הגיע לארץ.
האם זו תקלה, האקר, או סתם בדיחת אחד באפריל מאוחרת?
תקלה. כמובן. תודה על האיתור.
(ל"ת)
מישהו יודע משהו על the setup?
שיוצא השנה?
עם ברוס ויליס בתפקיד הרע(!!!) וראיין פיליפה (מ"התרסקות")
זה סרט שיוצא בארה"ב ישר ל-DVD
ורשימת תאריכי ההפצה במדינות אחרות בימד"ב כוללת את טורקיה. וזהו.
טוב זה לא יכול להיות, אבל בטח נקבל את זה בשלב כלשהו בתור סינמה סיטי פילר.
ברוס ויליס, ישירות לדיוידי?
באמת? איך נפלו גיבורים…
מש"א
(ל"ת)
לא סתם ברוס ויליס, הוא בתפקיד הרע.
רע אמיתי, לא חמוד כזה.
זה לא חדש בשבילו:
http://www.youtube.com/watch?v=XIXcUj-s8rA
(ואומרים שזה סרט די טוב)
הוא גם היה ממש טוב
(ז"א, רע) ב"המצור" עם דנזל וושינגטון.
כתוביות הסיום של בשורות טובות - וואו!
הייתי לחייב ללנקק לזה, כי זה באמת סרטון די מדהים: בחור מוכשר ביותר עשה בפוטושופ שלו קרדיט סיקוונס מזויף לבשורות טובות, שמלבד היותו מעולה מבחינה וויזואלית, מכיל רשימה של במאי, קאסט, וצוות טכני שאי מעורבותם בעיבוד האמיתי של "בשורות טובות" ייחשב כשפע נגד האנושות (למרות שעדיין היה עדיף את ג'וני דפ במקום מי שהוא בחר בו לפתקיד אזירפאל):
http://www.youtube.com/watch?v=YdX2k1Mbfks
מגניב מגניב מגניב
למרות ש-90% מהשמות אני לא מזהה אז בחירות הליהוק שלו קצת מתפספסות עלי.
(מה, שאני אקרא שוב את הספר עכשיו…? אבל רק קראתי אותו לפני איזה חצי שנה… ארור תהיה, שנואצר)
עובדים על איזו מיני סידרה של בשורות טובות, לא?
(ל"ת)
פראצ'ט וגיימן אכן אישרו שהם "מפתחים"
עיבוד טלוויזיוני לספר בעזרתו של הפייטון לשעבר טרי ג'ונס, אבל כמו שאמרתי, אם אדגר רייט לא יכלל בפרוייקט זה יהיה בלתי נסלח.
למה לא מתיו ווהאן?
(ל"ת)
כי ספר בריטי צריך להיות מעובד ע"י במאי בריטי.
ונכון שמת'יו ווהן ביים סרט אחר ע"פ ניל גיימן, אבל עדיין, האופי של "בשורות טובות" הוא שונה לגמרי מזה של "סטארדאסט", וזה אופי שפשוט סרט על בימוי של אדגר רייט.
בדיוק בגלל זה הצעתי את הבמאי הבריטי מתיו וואן.
שאגב, הפיק את "לוק סטוק" ואת "סנאצ'"
בחירות מעולות בסך הכל
ומה שהכי מדהים הוא שהליהוקים שלו לפרשים הם במדיוק הליהוקים שהיו לי בראש כשקראתי את הספר.
יש דרך לנקות במכה את כל המתמשכים שלי?
שזה יהיה כאילו נכנסתי להכול, אבל אם מעכשיו יהיו עוד תגובות חדשות אז הן כן יופיעו לי.
תודה.
עדיין לא
(ל"ת)
וגם וגם
דף שבו אפשר לראות רשימה של כל המתמשכים שלי במקום העשרה שבצד?
עדיין לא
אבל יהיה בעתיד הנראה לעין. בל"נ אי"ה.
(ל"ת)
אוף טופיק: Red State
(סליחה שאני כותב כאן, אבל לא מצאתי דף סרט והאזכור היחיד שלו בכתבה באתר הוא מדצמבר)
ראיתי אתמול את "רד סטייט" של קווין סמית. לא אפרט איך ראיתי אותו, למרות שהסיכוי שיופץ בצורה חוקית בארץ שואף לאפס. אני מודה שהופתעתי לטובה מהסרט. זו לא קומדיה, למרות שיש בדיחה פה בדיחה שם וגם לא ממש סרט אימה או אקשן, למרות שהוא משחק על שני הז'אנרים. לא היו לי הרבה ציפיות, בהתחשב בכל מה שסמית עשה מאז דוגמה, אבל הסרט באמת מוצלח לדעתי.
הוא לא חף מבעיות וכנראה שצריך לבוא אליו בלי ציפיות גבוהות כדי להנות, אבל לרגעים ממושכים, זה הדבר הטוב ביותר שקווין סמית עשה מזה שנים וחבל שדווקא הסרט הזה לא יופץ כראוי. לפני כמה שנים, מירמקס העדיפו לתמוך ב"זאק ומירי עושים פורנו" ולא ברד סטייט, מה שהוביל לעימות בין סמית לעולם המבקרים והמפיצים (וגרם לו לצאת די בכיין אליטיסט). אני לא יודע עד כמה מבקרים בארה"ב היו אוהבים את רד סטייט לו יצא בהפצה רחבה (מעט הדעות המובאות בעגבניות הרקובות חלוקות), אבל בהתחשב בכך שזה כנראה הסרט הכי אמיץ שסמית כתב וביים, סביר להניח שרבים היו מפרגנים. יש בסרט כמה בחירות לא שגרתיות, כמו סצנה של מונולוג שנמשך (להערכתי) קרוב לעשרים דקות ומבוצע בצורה מרשימה בידי מייקל פרקס. יש מי שימצא את הקטע משעמם וארוך מדי ויש מי שתפריע לו דווקא כמות האלימות בהמשך הסרט. מצד שני, יש מי שיחשוב כמוני שהמעבר מקצב איטי ושקט לבלגן שבו לא ברור אפילו בעד מי להיות, נעשה באופן חלק ונכון. יש שחקן או שניים שהמשחק שלהם מוגזם ברמות טרוולטיות, אבל הרוב באמת עושים עבודה טובה ועוזרים לתסריט די מופרך להיראות אמין יחסית.
עשרים דקות?
מונולוג? של עשרים דקות? בסרט שאמור להיות אימה/אקשן? מונולוג באורך 20 דקות?
האמת שמסקרן אותי לראות איך סרט יכול לעשות דבר כזה ועדיין להיחשב לבר-צפיה על ידי מישהו.
בכל זאת קווין סמית
אם הוא לא יכניס מונולוג של 20 דקות לסרט, מי כן? כאמור, לא בדקתי כמה זמן באמת המונולוג, אבל אני מעריך שהוא היה לפחות רבע שעה. די באמצע שלו, קלטתי פתאום שאני עדיין צופה באותה סצנה. מה שעושה את המונולוג למוצלח זה המשחק של מייקל פרקס. אין שם איזה סיפור על גיבורי קומיקס או מלחמת הכוכבים שהוא בעצם משל למערכת יחסים, אלא דברי הטפה מלאי שנאה שמאפיינים את הדמות כפנאט דתי. חלק מהאנשים שהיו איתי ממש שנאו את הסרט בגלל הסצנה הזו. אני דווקא מצאתי אותה מרשימה. אני חושב שהאלימות הרבה שבאה בהמשך, תפריע להרבה יותר אנשים מאשר אורך ותוכן המונולוג.
ההגדרה של הסרט כאימה/אקשן לא מדויקת. יש בו קטעים שמתאימים לסוגות, אבל רובו דיבורים והמעברים בין הסגנונות די חדים.
זאת צריך להיות חתיכת טקסט מרשים
בשביל שסצינה של איש מדבר, אפילו במשך "רק" רבע שעה, תיראה מוצדקת. זה לא נשמע כמו קולנוע, זה נשמע כמו מאמר. אפילו טרנטינו לא עושה מונולוגים כל כך ארוכים, ועם כל הכבוד לקווין סמית – לצורך העניין אני אעמיד פנים שיש לי כבוד לקווין סמית – טרנטינו הוא לא.
לא ראיתי את הסרט המדובר
אבל מה שאתה מתאר נועד כנראה להיות מעין גרסה ריאליסטים נטולת גינונים למשדרי הכנסיות של האוונגליסטים, שאכן נוטים להיות בעיקר נאום ארוך מלא פאתוס ושנאה.
בדקתי בגוגל
מישהו מציין בביקורת שלו שאורך המונולוג הוא 12 דקות. אני לא יודע אם הוא באמת מדד, או פשוט מעריך, אבל גם אם זה יותר קצר ממה שחשבתי, עדיין מדובר באורך חריג לסרט קולנוע.
זה נראה עדיין כמו "סרט קווין סמית"?
לכל הסרטים שלו יש מין סגנון אחיד כזה (חוץ מהסרט עם ברוס וויליס, שאם לא הייתי יודע לא בטוח שהייתי מזהה כשלו). זה נכון גם כאן?
לא כל כך
לפחות לא מבחינת המראה. הסרט צולם בעזרת מצלמות Red One וקאנון 7, שנותנות לו מראה של צילום וידאו ולא פילם. המלצמות גם נמצאות רוב הזמן בתנועה ולא סטטיות כמו ברוב הסרטים של סמית. מילולית, זה לא *נראה* כמו הסרטים הקודמים שלו.
סרט מעולה.
אני חייב לציין שלצאת לתחום האינדי זה הדבר הכי טוב שקרה לסמית' בקריירה שלו, ואני מקווה שהוא לא יחזור לשתף פעולה עם אולפנים הוליוודיים מסחריים (לפחות עד שייגמר לו הכסף…).
הסרט הזה מחוספס, בועט, חצוף ונועז. החל מהשם של הסרט ועד לאיך שהוא מציג את חברי הכנסייה הפונדומנטליסית ואת הממשלה (סצינת הדיאלוג בסוף מבריקה ומפחידה כאחד).
חשוב לציין שבניגוד לפרסום של הטיזרים- לא מדובר בסרט אימה כלל וכלל. זה יותר סרט מתח\דרמה ולקראת האמצע עושה שיפט לסרט אקשן. מאד אהבתי את הבימוי של סמית', אולי העבודה הכי טובה שלו בתחום. הבימוי של השחקנים, הצילום והעריכה כולם מבוצעים בקפידה ומקצועיות שאפילו לא חשבתי שיש לסמית'.
בקיצור, לראות.
נדמה לי שהסצנה נמצאת ביוטיוב
הנה היא כאן:
http://www.youtube.com/watch?v=ChCmD5u5KgQ
אם זהו באמת הסצנה, אז:
1) נדמה לי שלא חסרים בה ספוילרים רציניים לסרט
2) היא באורך של 9:20, אבל אני לא בטוח שזה עד הסוף
זו גרסה מקוצרת
היא כוללת רק את המונולוג, בלי הרגעים שלפניו ובלי מה שקורה אחרי שהילדים יוצאים מהאולם. הסצנה עצמה נמשכת עוד כמה דקות לאחר מכן ונעשית עוד יותר קשה.
בלי קשר לממש שום דבר
רד, אתה אחראי למדור "משטרת הפוטושופ" בנענע 10?
תסתכל מי חתום על הכתבות
אני לא חושב שיש יותר מדי דורון פישלר בארץ.
זה למה שאלתי
זה לא ששאלתי על סמך ניחוש (אם כי זה היה יכול להיות ממש משעשע).
במדורים ישנים...
יש כמה כתבות שבהם יש פלאגים לאתר. (זכור לי משהו על דמדומים שמוביל לכאן)
שנות ה-80 (ותחילת ה-90) חוזרות
הוכרז רשמית הרימייק ל'נקודת פריצה', סרט הפעולה מ-1991 עם קיאנו ריבס. בקצב הזה עוד כמה שנים יעשו רימייקים לסרטים מ-1994 (השנה שבה נולדתי) ואז אני ארגיש זקן. התסריטאי של הרימייק הוא קורט ווימר, שכתב את 'סולט' ואת 'אזרח שומר חוק', כך שצפוי לנו אחלה אקשן ותסריט ככה ככה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=82018
בנוסף, 'אהבה בשחקים' צפוי לעבור המרה ל3D ולצאת בגרסה תלת מימדית בתחילת שנה הבאה. http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=81989
ל'בלתי נשכחים 2' הצטרפו ז'אן קלוד וואן דאם והגדול מכולם צ'אק נוריס.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=82065
צ'אק נוריס חוזר לכותרת?!
לאאאאא!!!!
אני ממש לא רוצה חזרה אופנתית של משפטי צ'אק נוריס!!!