לפעמים זה לא קשור לסרט, לא לפרנצ'ייז, לא לשיווק ולא לתאריך. לפעמים זה פשוט עניין של מזג האויר. מזג האויר בסוף השבוע, בחלקים גדולים של ארה"ב, לא היה מי יודע מה. הוריקן איירין שיתק את כל החלק הצפון-מזרחי של המדינה, כולל המרכזים העירוניים של ניו יורק, וושינגטון, פילדלפיה ובוסטון. וגם אם בסופו של דבר התוצאה היתה קצת פחות מסרט של רולנד אמריך, ואף עיר לא הוצפה ונשטפה למים או עלתה בסערה השמימה, אלפי בתי קולנוע היו סגורים, ואלה שהיו פתוחים עמדו שוממים בזמן שאנשים מאבטחים את הבית או צופים בסופה בטלויזיה. בחלקים אחרים של ארה"ב וקנדה, שבהם איירין לא נגעה, העסקים היו כרגיל, אבל ההשפעה על הקופות הורגשה. תוסיפו לזה את העובדה שסוף אוגוסט-תחילת ספטמבר היא ממילא אחת התקופות הקופתיות החלשות בשנה, וקיבלתם סוף שבוע עלוב אפילו יותר מהשבועיים האומללים שקדמו לו.
שלושת הסרטים החדשים השיגו סכומים די זעירים, אבל מכיוון שממילא אף אחד לא ציפה לגדולות מסוף השבוע הזה, שלושתם סרטים בעלי תקציבים קטנים יחסית, והאסון לא גדול. הסרט החדש המצליח של השבוע הוא "קולומביאנה" (במקום השני), שהשיג 10.4 מיליון דולר, ולמרבה הצער ממשיך את המסורת הגורסת שסרטי אקשן בכיכובן של נשים לא עושים כסף רציני. בסרט, שהפיק וכתב לוק בסון, זואי סלדנה מככבת בתור ילדה קולומביאנית שגדלה להיות מחסלת כדי לנקום את נקמת הוריה, או כפי שאפשר לסכם בחולצה אחת:
"Don't Be Afraid of the Dark" הוא סרט אימה שצולם כבר לפני שנתיים במירמאקס, נתקע בלימבו כשהחברה נסגרה, ניצל, עבר חברה, נדחה, ובסופו של דבר נתקע בסוף שבוע שבו מזג האויר הרג אותו (8.5 מיליון דולר). איזה באסה. "אחינו האידיוט", קומדיה עם פול ראד, הכניס עוד פחות – 7 מיליון דולר.
הסרט היחיד שנראה כאילו איירין לא מזיזה לו הוא "העזרה". כבר בשבוע שעבר הוא היה בגדר להיט מפתיע, שעלה למקום הראשון; השבוע הוא נשאר שם – לא הישג מדהים, לאור התחרות העלובה: 14.5 מיליון דולר הספיקו – אבל עשה את זה תוך ירידה של 27% בלבד. רק לשם השוואה, "קונאן הברברי" צנח השבוע ב-68%, ואפילו "כוכב הקופים: המרד" האהוד איבד 45%. אז לרדת ב-27% בלבד בסופ"ש של הוריקנים?! זה מעלה ברצינות את השאלה בכמה "העזרה" היה יורד, אם בכלל, אילו סוף השבוע היה בהיר עד מעונן חלקית. הסרט כבר הכניס 96 מיליון דולר בהכנסות כוללות, כמעט פי ארבעה מהתקציב שלו.
אני חייבת לשאול שאלה-
אם סרטים שיוצאים בתקופה הזאת לא מצליחים בקופות כבר שנים, למה אולפנים מוציאים סרטים בתקופה הזאת, כשכבר מוכח מדעית שהם יהיו כשלון? ואם התשובה היא ש"הם לא מאמינים בהם מספיק בשביל לשים אותם בשיא החורף\קיץ"- למה אולפנים מוציאים סרטים שהם לא מאמינים בהם?
ברור שאני לא מצפה שיצאו סרטים רק במשך שלוש חודשים בשנה, אני רק מנסה להבין את הראש ההוליוודי בעניין, שברור שכבר לא מעוניין באומנות אלא ברווחים..
מה הבעיה? עדיף לשים סרט בתקציב נמוך
שיכסה את ההשקעה גם בעונה שחונה, על פני לא לשים כלום.
והאפשרות האחרת
סרטים בתקציב גבוה, שמתישהו בתהליך ההפקה התברר שהם פשוט גרועים/לא מסחריים/מקבלים ציונים איומים בהקרנות המבחן. לאולפן ברור שהוא לא יכסה את ההשקעה, אבל במקום לגנוז את הסרט לגמרי עדיף לשחרר אותו בתקופה חלשה, לצמצם הפסדים (והיי, אולי פתאום הוא יצליח למרות הכל. יש הפתעות בחיים).
כי סרטים עולים כסף
כשמאשרים סרט, עושים את זה לרוב מתוך ציפיה שיהיה שוה את ההשקעה בו, בתקווה שיהיה להיט או לפחות שימשוך קהל לאורך זמן. בשלב מסוים, לפעמים אפילו במהלך הצילומים, ראשי האולפן כבר מבינים שהצלחה גדולה לא תהיה כאן, אבל אי אפשר להפסיק את הצילומים באמצע. יש צוות שלם שחתום על חוזים ונתמך בידי איגודים שונים וחייבים להשלים את ההפקה עד הסוף. מה גם שאת הכסף על הסרט כבר הוציאו והאנשים שעובדים עליו יקבלו משכורת בכל אופן (קורה אפילו שמקבלים משכורת מבלי שצולם פריים אחד, פשוט כי החוזה מחייב). בשלב הזה, גם אם באולפן לא מאמינים שהסרט יצליח קופתית, מכירת כרטיסים תחזיר לפחות חלק מההשקעה בו. אז משקיעים פחות בפרסום ומשתדלים לדחוף את הסרט בתאריך שנחשב גם ככה חלש כדי שההכנסות הנמוכות יהיו סבירות ביחס לתקציב השיווק.
זה רק צד אחד של העניין. יש גם איזה מצב, שאני לא לגמרי יודע איך הוא עובד, בו האולפן בעצם לא מפסיד כסף על הסרט, מכיוון שתקציב הפרסום נמוך והסדרים שונים עם מפיצים ובתי קולנוע מספיקים בכדי להחזיר את ההשקעה. אני בטוח שישנם עוד שיקולים להפצה בתקופה חלשה. בדיוק כפי שאולפנים מודיעים מראש שיפיצו סרט בתאריך אטרקטיבי (עד כדי שריון תאריכים עתידיים לפני שבכלל מודיעים אילו סרטים יופצו בהם), הם גם שומרים סרטים מסויימים לתאריכים לא אהודים, כי מאוד יקר להוציא ולפרסם את כל הסרטים בסופי שבוע חזקים.
In addition to the above reasons
You have to remember that if all, except one, will avoid releasing new films, that single film might become a success, since it has no real competition (assuming it is a low budget film). So I would expect to find in this time of the year expensive failures and low budget films. However, I did not verify that.
מי משלם למי על ההפצה בבתי הקולנוע?
והאם יקר יותר לחברת הפקות להפיץ סרט במס' גבוה של בתי קולנוע?
בעלי בתי הקולנוע והמפיצים מסכימים בינהם על ההקרנה,
ומחלקים בינהם את ההכנסות (פרטי החלוקה משתנים מסרט לסרט ומהסכם להסכם, אבל הסכם סטנדרטי הוא משהו בסגנון: בית הקולנוע מתחייב להקרין את הסרט במשך שבועיים לפחות, ובמשך השבועיים האלה האולפן יקבל 70% מההכנסות; אם הסרט ימשיך להציג באותו קולנוע גם לאחר מכן, האולפן יקבל 30% מהכנסותיו בשבועות הבאים, ואת השאר הקולנוע ישמור לעצמו. בסך הכל, יוצא שהאולפן מקבל בדרך כלל בסביבות 60% מהכסף).
(כל זה, כמובן, בארה"ב. בארץ חברות ההפצה הן גם הבעלים של בתי הקולנוע, אז כשהם מקרינים סרטים בקולנוע "ביתי" כל החלוקה הזאת לא רלוונטית, הם מקבלים 100% מהכסף. איך בדיוק הם מתחלקים בינהם כשסרטים של אחד מוקרנים בקולנוע של אחר – אין לי מושג).
כדי להקרין סרט בקולנוע אחד נוסף צריך עותק, שהפקתו עולה כסף (אם כי בעידן ההקרנה הדיגיטלית זה פחות משמעותי), וזו עלות נוספת לאולפן, וצריך לתפעל את הקולנוע – לשלם למקרין ולסדרנים וכו' – וזו עלות נוספת לבית הקולנוע. אז כן, להפיץ במספר גדול יותר של בתי קולנוע זה יקר יותר.
לפי הפסקה הראשונה שלך, הפצה רחבה דווקא לא עולה יותר.
אם האולפן משלם לבתי הקולנוע רק באחוזים, אז משתלם לו להפיץ לכמה שיותר…
הוא "משלם", כאמור, גם בהדפסת עותקים.
והוא צריך לשכנע את בתי הקולנוע שכדאי להם להקרין את הסרט שלו.
מה שמדאיג אותי בתחילת ספטמבר השנה
היא ההצלחה/אי הצלחה של "מגפה" של סודרברג (או כמו שהחליטו לקרוא לו בעברית זכה, "התפשטות"). מילא שהוא יוצא, כמאמר הדג, בתקופה די די חלשה, הוא גם פשוט נראה לא מיינסטרים. קצת חשבתי על זה, ומתברר שלפחות לדעתי, "מגפה" מזכיר במובן מסוים את "רקוויאם לחלום": שניהם עוסקים בנושאים כבדים ומדכאים, שניהם אפלים (ככה "מגפה" נראה לפי הטריילר), שניהם מכילים סצינות קשות לצפייה (שוב, אף אחד לא ראה את "מגפה" אבל אני חשוב שעם נושא כזה זה בלתי נמנע שתהיה שם קצת אימה גופנית) ושניהם יצאו בערך באותה תקופה השנה. ההבדל היחיד ביניהם הוא ש"רקוויאם" הוא סרט עצמאי ו"מגפה" הוא סרט הוליוודי ב-3D (למרות שבימינו גם זה לא משהו).
לא הצלחתי למצוא זאת בעצמי, אז האם מישהו שחי אז ב-2000/2001 זוכר בערך מה היה מצב הבוקס אופיס של "רקוויאם לחלום"?
בשביל מה המציאו את Box Office Mojo?
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=requiemforadream.htm
אם הנתונים שם מדוייקים, הסרט הכניס פחות מ7.5 מליון דולר בכל העולם, שבערך מחציתם בארה"ב. אין נתונים על עלות ההפקה. מצד שני, זה מסוג הסרטים שאורך החיים שלהם ארוך במיוחד, כך שיכול להיות שמכירות הדי וי די והשידורים בטלוויזיה הכניסו עוד כסף.
תודה!
פשוט הייתי בטוח ש-BOM הוא אתר שעוקב אחרי נתוני הקופות של סרטים שרצים *עכשיו*. אז לפי הנתונים האלה, אי אפשר ממש לצפות מהצלחה גדולה של "מגפה", לפחות בקופות. מסכן סטיבן סודרברג, דווקא הסרט נראה כל-כך טוב.
שכחת לציין
ש'רקוואים לחלום' הופץ בהפצה מוגבלת, בעוד 'מגפה' מופץ בהפצה רחבה ואף בכמה אולמות IMAX (דבר המראה על ביטחון של האולפן בהכנסות).
טבלת דוחק"ו
פעם היתה טבלה של 10 הסרטים המובילים בדוחק"ו עצמו. היום כבר אין
יש מצב להחזיר אותה? כן, אני יודע שאפשר ללחוץ על הלינק למוג'ו בסוף הכתבה, אבל לדעתי זה הרבה יותר הגיוני ואסתטי לשים את הטבלה בגוף הכתבה (או שאני סתם נוסטלגי ).
מישהו יכול להסביר לי מה לעזאזל קרה?
הבנתי שהיה הוריקן, אבל הראש שלי לא יכול להכיל כל כך הרבה חדשות (המחאה, מרגול, הפיגועים)!
זה החופש הכי פורה שהיה לי אי פעם…
*הכותרת נכתבה בציניות, לא באמת צריך להסביר לי.
זו לא ציניות
http://he.wikipedia.org/wiki/סרקזם
אז תיקון:
"*הכותרת נכתבה בצחוק, לא באמת צריך להסביר לי."
סרט נוסף שנתקע בלימבו של מיראמקס
הוא הריימיק ל'החוב'. הסרט היה אמור לצאת בדצמבר שנה שעברה, אבל הסגירה של מירמאקס גרמה לתקיעת הסרט בלימבו. למרבה המזל, Focus Features קנו את הסרט ויפיצו אותו מחר.
שאלה: האם, חוץ מהסוף שבוע הזה, הסופי שבוע בתקופת 11/9 וסופי השבוע של הסופרבול, היו עוד סופי שבוע שהושפעו בגלל אירוע כלשהו?
בעניין הטריילרים הנעלמים
שמתי לב שלפחות פעם בשבוע יש דף סרט שהטריילר בו הושבת בעקבות פנייה של האולפן (השבוע בפינתנו: "קולומביאנה"). מעבר לעמוד הסרטון ביוטיוב מגלה בדרך כלל שמעלי הסרטון המושבת הם ( לפחות עפ"י הכינוי) אנשים עצמאיים שמעלים על דעת עצמם. למה לא לאמבד מלכתחילה מהערוצים הרשמיים של האולפנים או מערוצים מקצועיים (כמו ClevverMovies) שמתמחים, בין היתר, בהעלאות של טריילרים?
כשאפשר, אני משתדל באמת להעלות טריילרים מהערוצים הרשמיים
מהערוצים המתמחים אני מעדיף את HollywoodStreams. את Clevver, ורבים מהאחרים, אני לא אוהב כי הסרטונים שלהם מזוהמים ב"הערות", ואני לא רוצה לראות טריילרים כשכל הזמן מרחף לי "Click to subscribe" מעל הראש.
רגע, מה, מיראמקס נסגרו?
לא שבאמת יש לי מושג מיהם, אבל חשבתי שאם חברת הפקות ידועה תיסגר, יהיה על כך דיון מכאן ועד להודעה חדשה בעין הדג. זה קרה בזמן הפגרה? מה זה אומר? יש לזה השלכות מעשיות על עתיד הקולנוע והאנושות בכלל?
מיראמקס הם אלה
שהפיקו את 'ספרות זולה', 'סיפורו של וויל האנטינג', 'שיגאקו' ופחות או יותר את כול הסרטים של טרנטינו, קווין סמית והסרטים האיכותיים של שנות ה-90. זה קרה בינואר 2010 (בזמן הפגרה) כשהם נסגרו, ואז הם נקנו לדיסני, ואז קרו עוד המון דברים, לא ממש עקבתי אחרי הסיפור.
מירמאקס של שנות ה-90 היא לא מירמאקס של היום
את מירמאקס המאוד מצליחה של שנות התשעים ניהלו האחים ויינסטיין. שם של החברה הוא שילוב שמם של ההורים שלהם, מירה ומקס. בשנת 2005 האחים עזבו והקימו חברה משלהם (The Weinstein Company), ולקחו איתם את טרנטינו והרבה במאים נחשבים אחרים. מירמאקס נשארה קליפה כמעט בלי תוכן, וקירטעה כמה שנים עד שהוחלט לסגור אותה. (בינתיים גם האחים ויינסטיין בחברה החדשה שלהם לא ליקקו דבש, אבל זה סיפור אחר).
מה שלא הובן לי
זה הסיפור של הסגירה. אני אני זוכר נכון, הם נסגרו, נקנו על ידי ואז קרו עוד דברים. מהם?
ועוד קצת פרטים
מירמקס נמכרה לדיסני ב-1993 (כן כן, ספרות זולה הופץ, טכנית, ע"י דיסני) והאחים וויינסטיין אמנם נשארו בהנהלה אבל האגו של הארווי ווינסטיין לא הסתדר ככל הנראה עם ההנהלה של דיסני וכאמור, האחים פרשו ממירמקס והקימו את החברה החדשה.
מירמקס נמכרה לפני מס' חודשים לקבוצת השקעות.
לאחים וויינסטין יש את דיימנשן פילמז שהינה חברה להפקת/הפצת סרטים מסחריים יותר מסרטי מירמקס (צעקה כמו גם הפרודיה עליה מת לצעוק) שנשארה בבעלותם עד היום.
פוטר מגיע היום ל1.3 מיליארד
מזל טוב!
יש לנו מבט מאוד מקרוב על החליפה החדשה של סופרמן
והאמת היא שהיא נראית די שונה ממה שהורגלנו אליו מסופרמן עד עכשיו (במובן הטוב, לדעתי), עם תוספת של צמידים על הידיים וקווים חייזרים למראה מאחורה:
http://www.comicbookmovie.com/fansites/MarvelFreshman/news/?a=45521
איך זה באמת?
כדאי לקרוא?
אם הסרט מבוסס על הסיפור הזה זה יוכל להיות טוב כמו "באטמן מתחיל"?
אני מאוד אהבתי.
יש שיגידו שהוא עמוס מדי ומתפזר לכל מיני כיוונים (הסיפור מתחיל, באופן כמעט הזוי, במדינה אפריקאית רוויית מלחמה, לשם קלארק נוסע למעין "טיול שאחרי הלימודים" ובזכות מה שעובר שם בוחר להפוך למגן האנושות). אבל כאמור, אני אהבתי.
אפשר להגיד שבמבנה שלו כסיפור מסע לקראת בחירת הדמות הראשית בגורלה הצפוי, זה די דומה ל'באטמן מתחיל'. האם זה יהיה טוב באותה מדי? אני אישית לא סומך על סניידר, אולם אני מקווה להיות מופתע.
אחד הדברים הכי מוצלחים שלך שיצא לי לקרוא, ממש נהניתי
רק הפוסט על סקאר מלך האריות טיפה מאפיל עליו. אבל רק טיפה!
מסכים
בירת'רייט הוא קומיקס מצויין, והעלילה שלו מושלמת להפוך לתסריט קולנועי.
Luther?
Luther.
(על משקל 'pub? pub)
רד פיש ומארק ווייד הם אותו אדם?!
וזה Luthor.
כאן רושמים אוף-טופיקים, נכון?
אז הנה משהו ששמעתי: לפי החדשות האחרונות, ג'ורג' לוקאס הולך להוציא את שישיית מלה"כ בבלו-ריי, ולהוסיף את צעקת ה Noooo! של אנאקין מ"נקמת הסית'" בסצנה הסופית שלו ב"שובו של הג'דיי".
דעתכם?
Do not want
http://darthno.ytmnd.com/
יש מקור לשמועה?
מקור
הניו יורק טיימס. אושר ע"י נציג של לוקאספילם.
http://artsbeat.blogs.nytimes.com/2011/08/31/lucasfilm-confirms-change-to-blu-ray-release-of-return-of-the-jedi/?scp=1&sq=lucas+films&st=cse
סרטי אסונות עם מטוסים
סליחה על האוף טופיק החמור, אבל לכבוד ה11/9 המתקרב אני מחפשת סרטי אסונות\אקשן שקשורים למטוסים (למשל, "נחשים על המטוס" או סרטי חטיפות מטוסים) או לחילופין סרטים שקשורים למגדלי התאומים (נניח, באילו סרטים הרסו את מגדלי התאומים, כשהם עוד היו קיימים?) בנוסף, גם סרטים דוקומנטריים טובים שקשורים לאסון התאומים יתקבלו בברכה.
חשבתי שאולי באי האתר יוכלו לייעץ לי לגבי סרטים טובים בנושא… בבקשהו?
נסה "טיסה 93".
http://www.imdb.com/title/tt0475276/
רק סרטים?
או שיעניין אותך פיילוט של סדרה שצפה את הפיגוע אחד לאחד, חצי שנה קודם, אבל כקונספירציה של הממשל האמריקאי?
http://www.imdb.com/title/tt0243069
ולמי שרוצה לצפות בקטעים הרלוונטיים, אנשים טובים ערכו אותם יחדיו. חינוכי ביותר (ומספיילר להפליא):
http://www.youtube.com/watch?v=z3WW6eoLcLI
טוב, "אחד לאחד" זה קצת מוגזם,
אבל זה בהחלט מעניין (מגניב זו מילה יותר מתאימה, אבל לא למקרה כזה).
אני חושבת שאחד לאחד זה דווקא די מדויק.
זה פיגוע ללא פצצות, שייערך באמצעות התנגשות של מטוס נוסעים במגדלי התאומים. חוץ מהמבצעים והשעה, פחות או יותר, הכל שם.
נשמע מעניין, תודה על ההצעות
הקטע עם הסדרה די הזוי… למרות שהרס מגדלי התאומים במגוון דרכים היה תחביב ידוע של האמריקאים לפני ה11/9, אז די הגיוני שהם גם ניבאו את המציאות באחת מהפעמים (או כמו שהמורה שלי לקולנוע תיאר את זה, אסון התאומים הוא למעשה סימולקרה)
בהתחשב בעובדה שמרצה שלי טענה בתוקף שהתאומים הם סמל פאלי
מה זה אומר על האמריקאים?…
דווקא שניהם, או כל גורד שחקים?
(ל"ת)
אני מניחה שכל גורד שחקים.
אבל הניתוח הספציפי עסק במגדלי התאומים.
אני חושב שזה אומר יותר על המרצה שלך מאשר על האמריקאים.
(ל"ת)
השחקן של לוקי מספר שהוא יופיע ב"ת'ור 2"
http://www.comicbookmovie.com/fansites/Wolvie09/news/?a=45620
כמה מאכזב. ציפיתי שיהרגו אותו ב"אוונג'רס".
למרות שאני אוהב את מגנטו, אפילו לראות אותו מופיע בארבעה סרטים של "אקס מן" כנבל ראשי או משני התחיל להיות מעייף. ועוד לראות את הלוקי הזה שבכלל לא חיבבתי מופיע כנבל בשלושה סרטים שלוש שנים *ברציפות*?!?!
איך יהיה אפשר שלא להתעייף ממנו? הוא אפילו לא כזה מעניין. למרות שאני בטוח שג'וס ווידון יהפוך אותו למעניין.
נראה שמארוול רוצים להיות כמו פיקסאר
הם רוצים להתחיל להוציא סרטים קצרים עם הסרטים שלהם וה-DVD כדי להשלים כל מיני חורים ועלילות קטנות מהסרטים שלהם.
הראשון נקרא "היועץ" והוא יצא ביחד עם ה-DVD של "ת'ור" והוא חושף בפנינו איך קרה שטוני סטארק בא לגנרל רוס ב"הענק הירוק":
http://www.slashfilm.com/watch-marvel-short-film-the-consultant-linking-the-incredible-hulk-agent-coulsons-short-thor-dvd/
אני בעד
זה נשמע אחלה במידה ובאמת יצאו סרטונים מוצלחים וישלימו פערי מידע..
אל תראו את הטריילר של The Double.
יכול להיות שהטוויסט שנחשף שם הוא רק פתיון, אבל עדיף לא לתלות אמון באנשי שיווק הוליוודיים.