עד שסוף סוף יש סרט מצליח שהוא לא של דיסני, הוא תוצר של שיתוף פעולה בין מארוול לסוני, אז זה בעצם עדיין סוג של ניצחון לדיסני. כי זה מה שהיה חסר להם הקיץ.
באופן לא מפתיע "ספיידרמן: רחוק מהבית" נכנס הישר למקום הראשון עם הכנסות של 93.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. זה נשמע כמו סכום מעולה, אבל צריך לזכור ש"ספיידרמן: השיבה הביתה" הכניס 117 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו ואז זה בעצם נשמע כמו סכום מבאס. המספר הופך ליפה יותר כשלוקחים בחשבון שהסרט יצא ביום שלישי לרגל יום העצמאות האמריקאי ולכן הכניס עד כה 185 מיליון דולר בארצות הברית שזה דווקא סכום מרשים מאוד. ההכנסות העולמיות שלו כבר עומדות על 577 מיליון דולר (עוד סכום מרשים מאוד) ובמחלקת השיאים, הסרט שבר את שיא ההכנסות של סרט שיצא לקולנוע ביום שלישי, שזה נחמד.
במקום השני מדשדש לו "צעצוע של סיפור 4" עם הכנסות של 33.8 מיליון דולר. שוב, זה לא סכום רע, גם ה-651 מיליון דולר שהוא עשה ברחבי עולם הם לא רעים – אבל לסרט המשך של זיכיון גדול עם ביקורות מפרגנות, כזה שציפו ממנו לעבור את המיליארד בקלילות – זאת אכזבה.
לעומת זאת, בגזרת ההפתעות אפשר למצוא את "יסטרדיי" שמצליח לשמור על מומנטום במקום השלישי. ההכנסות של הסרט ירדו ב-40.9 אחוז בלבד והוא הכניס עוד 10 מיליון דולר – מספר לא מאוד מביך לשבוע שני. עד כה הוא הכניס בכל העולם 56 מיליון דולר. לא סכום שובר שיאים, אבל סביר לכל הדעות וכזה שכנראה יהפוך את הסרט לרווחי יחסית לתקציב הצנוע שלו.
עוד סרט שבאופן מפתיע מצליח לשמור על מומנטום הוא "אנאבל 3" שנמצא במקום הרביעי. בדרך כלל סרטי אימה נופלים בין 60 ל-70 אחוזים בסוף השבוע השני שלהם, אבל "אנאבל 3" ירד רק ב53.4 אחוזים בהכנסות שלו מסוף השבוע הקודם והכניס עוד 9.4 מיליון דולר בארצות הברית. בכל העולם ההכנסות של הסרט עומדות על 134 מיליון דולר – סכום מכובד מאוד לכל הדעות.
במקום החמישי "אלאדין", ההפתעה הקטנה של דיסני, ממשיכה להפתיע משבוע לשבוע. אחרי שבעה שבועות בקולנוע "אלאדין" עדיין נמצא בטופ 5, וגם יכול להשוויץ באחוז הירידה הנמוך ביותר בטופ 10 – הסרט ירד רק ב-25.7 אחוזים בהכנסות שלו מסוף השבוע שעבר והכניס עוד 7.5 מיליון דולר. בכל העולם הסרט הכניס כבר 922 מיליון דולר, סכום מאוד מאוד מרשים וגבוה יותר מההכנסות של לא מעט מהעיבודים החדשים של דיסני.
בגזרת האימה יש לנו כניסה חדשה במקום השישי, עם "אמצע הקיץ", סרט האימה החדש של ארי אסטר. הסרט לא ממש הלהיב את הצופים ופתח עם 6.5 מיליון דולר. הסכום הוא בדיוק חצי מהפתיחה של "תורשתי", סרטו הקודם. אבל בהתחשב בכל הבאאז סביב שני הסרטים אני די בטוחה שזאת לא הפעם האחרונה שאנחנו נשמע ממנו.
בגזרת ההמשכונים הלא מעניינים, במקום השביעי "החיים הסודיים של חיות המחמד 2" הכניס עוד 4.6 מיליון דולר, ובמקום השמיני "גברים בשחור: אינטרנשיונל" הכניס עוד 3.6 מיליון דולר. ובפינתנו הקבועה "האם הנוקמים ניצחו את אווטאר", התשובה היא שעדיין חסרים להם 15.5 מיליון דולר ולא לגמרי בטוח שזה אכן יקרה.
במקום האחרון אנחנו יכולים להיפרד מ"רוקטמן". הסרט הכניס עוד 2.6 מיליון דולר וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 173 מיליון דולר – סכום לא רע בשביל דרמה מוזיקלית מדורגת R.
בשבוע הבא "ספיידרמן" ימשיך לשלוט בקופות כי יוצאים רק שני סרטים לא מעניינים בעליל: "מלתעות האימה", סרט שהוא שילוב בין סרט אסונות לסרט מפלצות עם תנין ענקי ומנסה לרכב על העובדה שסם ריימי הוא אחד המפיקים של הסרט, ו"שוטר על הדרך" בכיכובם של דייב בטיסטה וקומיל נאנג'יאני שבו שוטר מגייס נהג אובר לעזור לו. מה שאמור היה להיות קומדיית פשע משעשעת יסתיים כנראה במפח נפש לכל המעורבים.
בקשר לירידה הקטנה יחסית של אנאבל
זה, חלקית לפחות, בגלל שהסרט יצא באמצע השבוע בארה"ב שבוע שעבר ולא בסופ"ש, ככה שהאחוזים של הסופ"ש הנוכחי לא נמדדים מול ההכנסות המקסימליות שיכלו להיות אם הוא היה יוצא בסופ"ש. זה גם מה שיסביר את הירידות הקטנות יחסית של ספיידרמן בשבוע הבא.
דרך אגב בתור חנון של בוקס אופיס אני ממש אוהב לקרוא את הסיכומים שלך, מרגיש קצת לא נעים להגיב בהערה קטנונית, Keep on the good work!
כל סכום של מתחת למיליארד יפגע בדיסני {ע"פ שמועות)
על פי הדלפות ושמועות ממקורות אמינים יחסית (Midnight's edge), אחד מהנספחים להסכם הוא שאם הסרט עובר את המיליארד, ספיידרמן נשאר ביקום מארוול למס' סרטים נוספים. פחות ממיליארד והוא חוזר לסוני לסרט עם וונום (ושחקן חדש כספיידרמן). יש בהסכם עוד הרבה סעיפים פחות מעניינים על הכנסות ממרצ'נדייז, מגבלות זמן בין הפקות סרטים, זכויות על דמויות משנה ועוד, אבל זה העיקר.
יש כרגע הרבה מאוד מעריצים שמתפללים בו זמנית שסרט של סוני יעבור את המיליארד ושסוני תכשל..
השאלה היא, בהנתן הסרט הזה, האם באמת צריך שספיידי-הולנד יהיה חלק מהMCU.
(ל"ת)
נשמע רעיון נוראי
עוד ריבוט לספיידרמן? אחרי שני סרטים כל כך טובים? (בניגוד לשני הסרטים הנוראיים של אנדרו גארפילד) בשלב זה אתן הכל בשביל שספיידרמן ישאר אצל מארבל ולא יזרק לתהום שיצא ממנה וונום
המלצת צפייה: The Fresh Prince of Bel-Air
בתוך מבול הסדרות החדשות שמתרחשות בניינטיז עלתה לא מזמן בנטפליקס עוד סדרה חדשה ודי חמודה בשם "The Fresh Prince of Bel-Air", הטייטל העברי שנבחר הוא "הנסיך המדליק מבייל-אייר".
על אף שהיא מצולמת כמו סיטקום מפעם (שיר פתיחה מוגזם באורכו, צחוקים מוקלטים וזה), להבדיל מסדרות חדשות אחרות היא לא מתאמצת להדגיש בכל סצינה שנייה שהעלילה מתרחשת בניינטיז, היא פשוט זורמת.
עלילת ההסדרה עוסקת ב-וויל, נער שחור הגדל באחד הגטאות של פילדלפיה. בעקבות תקריות חוזרות ונשנות אמו מבינה שבנה נמצא על מדרון חלקלק בדרך להסתבכות רצינית ומחליטה לשלוח אותו לגור אצל אחותה באל.איי, שם הוא יהיה קצת יותר בטוח מלהתעסק בשטויות. דודה ויו (הנשואה לפיליפ), כך מגלה וויל בפרק הראשון, היא אשה שהסתדרה בחיים ומספקת לשלושת ילדיה חיים די נוחים ו"לבנים" יותר ממה שוויל הכיר עד כה. רוב עלילות העונה הראשונה עוסקות בפער הזה וסוחטות כל פאנץ' אפשרי שאפשר לשאוב מהסיטואציה. לצורך האיזון (או שמא ההיפך) העלילה מחברת את וויל ל-ג'ז, נער פוחז הגר באחת השכונות המפוקפקות בסביבה העוזר לוויל להרגיש קצת יותר בבית.
אין יותר מדי הברקות בסדרה ואין לה יומרות כאלה ואחרות מלבד כיף ואת זה היא עושה בצורה לא רעה. הומור בסיסי שנשען לא מעט על הכריזמה של השחקן הראשי. צוות השחקנים פה הוא אלמוני אבל הוא עושה עבודה טובה רוב הזמן. מעל כולם ראוי לשים לב (אי אפשר שלא) לבחור שמשחק את וויל בכזאת כריזמטיות וקולנס טבעי. אין לי מושג מאיפה הקריצו אותו אבל לא יהיה זה מופרך להמר שצפוי לו עתיד מזהיר אם ידע להתנהל נכון.
הפתיח אולי ארוך
אבל ממש קליט! אם מספיק אנשים יאהבו, אולי יום אחד יהיה פה דור שידע לדקלם אותו בע"פ.
מעולם לא היה כפתור ה"Skip Intro" מיותר כל כך
(ל"ת)
רואים שאתה לא מחובר
הבחור לא אלמוני ולא בטיח – מדובר באחד הראפרים הבולטים והטובים של הסצנה – שמתאימה לו מאוד הסדרה, כפי שאתה מתאר – פאן פאן פאן, וכיף חיים. בחור ומרענן ומוכשר ומומלץ מאוד, בטח למי שאין לו כוח לכל הגנגסטה הפוליטי שטויות של כע"ג ואויב לאומי.
אני בכלל מעדיף את הפרוייקט החדש של אייס טי
"ספירת גופות". שמעת על זה? זאת בעצם להקה די דומה לכע"ג רק שהם די מנגנים Pאנק במקום היפ הופ, זה טוויסט ממש מגניב. השילובים האלה בין רוק כבד לבין מוזיקה שחורה נהיים יותר תכופים אבל אני ממש אוהב את זה. אויב לאומי שציינת עשו אחלה טראק עם להקת המטאל גחלת, שבעצמם כבר שחררו לפני כמה שנים שיר ראפ מטאל לכל דבר ("אני הגבר"), כאילו גרסה כבדה יותר של השת"פ בין אירוסמית לרוץ-דמ"ס. תוסיף לזה את אלבום הבכורה המדהים של זעם כנגד המכונה, החידושים הבלתי פוסקים של לא-עוד-אמונה ואת כל הפסקול של Judegment Night… וואלה נראה לי יש משהו בסגנון המוזיקלי הזה שיכול להצליח. אני צריך לבדוק את הלהקה החדשה ההיא, טירס.
רוץ-דמ"ק*
(ל"ת)
כמו כן, ברור ששמעתי על קרח ת'
אגב, שמעת שהוא לוהק לתפקיד של ***שוטר*** בסרט חדש? איזה מטורף זה.
ואם שנייה לעזוב את הגאג - ג'יימס אייברי נפלא
הדרך שבה הוא אומר בסוף הפרק הראשון את המשפט "I heard The Brother speak" בהקשר של מלקולם X עושה לי צמרמורת.
אני, אגב, ממליץ לך ולכולם לקחת את הזמן ולהקשיב למה ש"האח אמר" וגם לקרוא את האוטוביוגרפיה שלו.
מאחורי סמלים יש אנשים, והאנשים האלה לפעמים מאוד… פיקנטיים. זכרו ילדים, מותר להיות גזען, שונא נשים, אנטישמי ודובר ראשי של כת מיליטינטית וגזענית כל עוד אתה בצד הנכון של המתרס.
“But let’s not forget the Jew. Anybody that gives even a just criticism of the Jew is instantly labeled anti-Semite. The Jew cries louder than anybody else if anybody criticizes him. You can tell the truth about any minority in America, but make a true observation about the Jew, and if it doesn’t 't pat him on the back, then he uses his grip on the news media to label you anti-Semite.”
אפרופו, התגיות שצורפו לציטוט הזה בגודרידס:
black, equality, jews, judaism, malcolm-x, nationalism, peace, religion
אורגזמי.
ושיהיה ברור, אני קראתי את כל הספר שלו. יש שם עוד הרבה יותר דברים נהדרים ומחכימים.
אתה מתנהג כאילו כולם ממש סבבה עם מלקולם הזה
הוא היה דמות מעוררת מחלוקת בעבר, בהווה ובעתיד. גם בקהילה השחורה (ועל כן אין יום "מלקולם X", וכן יש יום "מרתין לותר קינג").
מה שכן, זה לחלוטין אוף טופיק ונפיץ, אז לא בטוח כמה הדיון הזה יימשך.
אם זה עוזר, אני לא אגיב מעבר לתגובה הזאת.
אני לא יודע אם כולם סבבה עם מלקולם X, אני כן יודע שקוראי עין הדג ברובם לא גרים בארצות הברית וכנראה לא ממש יודעים במי מדובר, ונראה לי ששווה ללמוד. אין לי כוונה להיכנס לוויכוח כי… אני צודק ואין לי כוח להתעצבן סתם ולהימחק. מלקולם X היה במשך רוב חייו רטרוגראד ברמה של סטורמפרונט.קום, והוא לא מוקע ע"י הכול אך ורק מפני שהוא היה שחור. מעבר לזה, הנסיך המדליק מציג אותו נטו כדמות ראויה להערצה, אם אני זוכר נכון. קצת מוגזם. אם מה שכן, מאוד אהבתי את הטוויסט בסוף האוטוביוגרפיה שבו הוא חוזר בתשובה ומתחיל לאהוב את כולם – למרות שאם הוא היה לבן זה לא היה עוזר לו.
מלקולם X היה כל כך שנוי במחלוקת
שהוא ואנשיו זכו לגשם של "המחאה שלהם צודקת לחלוטין אבל היום הם איבדו אותי" יובל לפני שהצביעות הישראלית הרימה ראש והפכה את זה למיינסטרים.
מלקולם איקס היה כל כך שנוי במחלוקת,
שאחת הסיבות להירצחו בידי אנשי 'אומת האיסלאם' הייתה שהוא החליט להיות פחות מדי אלים.
אה, כן, ושמרטין לותר קינג אמר עליו אחרי הירצחו:
"אני חושב שזה אפילו יותר חוסר מזל שהטרגדיה הגדולה הזו [של ההתנקשות במלקולם X] אירעה בזמן שבו הוא כבר היה… בדרך להבנה גדולה יותר של התנועה הלא אלימה וגילה יותר סובלנות כלפי לבנים באופן כללי. אני חושב שיש לקח שכולנו יכולים ללמוד מכך: שאלימות איננה פרקטית ושעכשיו, יותר מתמיד, אנחנו צריכים לנקוט בדרך אי-האלימות כדי להשיג משטר של צדק וחוק של אהבה בחברה שלנו”.
הבנתי שאתה לא מתכוון להמשיך להגיב בדיון הזה.
שיהיה לך לבריאות – אבל ממני לא יעשו צחוק. בשום שלב לא אמרתי מילה על דעתי על מלקולם, האיש ופועלו, עליו, אודה וקצת אבוש, אני יודע מעט מאוד. התייחסתי רק לדרך שבה המשחק של ג'יימס אייברי, שגילם דמות שמעריכה אותו, דיבר עליו. אם בהמלצות עסקינן, מומלץ לבדוק בהזדמנות, בטקסט, או על הבמה, אם מתאפשר לך, את ההצגה "The Ferryman", שמספרת על משפחה אירית בשנות השמונים, בה חלק ניכר מהמונולוגים עוסקים בהערצתם של כמה מבני המשפחה לחברי ה-IRA. היא נפלאה. זה לא סותר.
עם כל החיבה לאייברי ז"ל
מבחינתי יש רק רגע אחד בסדרה שבאמת עושה צמרמורת כל פעם מחדש גם שני עשורים אחרי וזה קורה בסצינת הסיום בפרק שבו אבא של וויל מגיח לביקור. כלב מי שלא בוכה כשסמית' מתפרק בסוף.
צפיה בתחושה מעורבת
נראה לי שהבדיחה רצה מספיק, גם אני התרגשתי לראות את הסידרה בנטפליקס, ממש נוסטלגיה אולטרא אהובה.
צפיתי במקבץ פרקים מבין העונות השונות, מדהים באיזו אדיקות צפיתי בסידרה בזמן אמת, את רוב הפרקים הכרתי.
היו הרבה דברים משונים בסידרה הזו, למשל העובדה שבמשך 3 עונות וויל וקרלטון בני 17, ולשניהם יש שפם!
היו גם המון דברים שלא היו עוברים היום בקלות בלי טיפול עדין יותר, אע"פ שלדעתי לא היו פוגעניים, פשוט נאמרו כפי שהם. דווקא לכן מצאתי בהם מידה של אומץ, למשל הפרק שעסק באחות שמתחתנת עם בחור לבן.
בכלל, יש משהו מרענן, מניחה שזה הפוך, משהו שחסר בימינו בקומדיות וסיטקומים- לא תמיד סוגרים את העלילה עד הסוף, לא מתעקשים לעגל את כל הפינות למען ההמשכיות, והכל בסדר. לקח לי רגע להתרגל לקצב המשונה הזה (של חוסר סיכום האירועים) אבל זה נחמד ממש.
לצערי הסידרה גם מציגה כמה דברים שפחות נעים לצפות בהם כבוגרת. קודם כל, מערכת היחסים המשונה בין וויל לקרלטון, שכן, היא מצחיקה וסוחבת את רוב ההומור בסידרה, ועדיין יש משהו מאוד לא בסדר במצב שבו האחיין דופק דאחקות על חשבון הבן של המארחים, והם זורמים עם הבדיחות שלו. כניראה שהזדקנתי, כי ההורות שם מאוד הפריעה לי.
וכמו כל סידרה, יש את הרגע שבו כל הילדים בני 16-27 עדיין לא נשואים ולכן בתולים, אבל ההורים בגיל 50 עושים ילד. לא הבנתי את זה מעולם בסדרות אמריקאיות, השמרנות הזו כבר פסה מן העולם בשנות התשעים ואני לא מבינה למה היא תפסה כל כך הרבה מקום בטלויזיה.
וגם קצת הפריע לי חוסר המטרה של הנשים בסידרה, אולי חוץ מאשלי. הילארי היא הגרסה העשירה והשחורה של קלי באנדי- קצת יותר קלאס אבל חוצמיזה פוטטו פוטאטו. זה עובד מבחינה קומית, אבל היו רגעים שזה פשוט מדכא. באופן כללי כל הגישה כלפי נשים מאוד מאוד פטריאכלית, אבל אני מניחה שלשנות ה90 העלילה דווקא היתה מתקדמת.
**אמן נטפליקס יביאו את דאריה. צפיתי בה שוב לפני כמה שנים והיא עדיין הסדרה הכי טובה עלי אדמות אי פעם. הגזמתי, אבל ממש טובה, ממש!**
הפתיע אותי יום אחד לראות את גברים בשחור
ולקלוט שלוויל סמית יש שם שפם.
דיסני בדרך לשבירת שיא נוסף
הנוקמים סוף המשחק מתקרב להיסטוריה אחרי הסופ"ש האחרון חסרים לסרט כ 7.5 מיליון דולר כדי לשבור את השיא של אווטאר
וואוו הקדמת אותי בדקה
כן לפי הערכות נשאר רק 7.2 מיליון הודות להפצה בארצות נוספות. חזו שזה כמעט לא ישנה אבל זה אומר, שהפער להשיג את הכתר קטן באותו סכום של סופש הקודם. ואני מתכוון שאחרי השחרור של הסופש הראשון הסרט עמד על פער 23 מיליון, אחרי הסופש השני הפער עמד על 16 מיליון, זאת אומרת הבדל של 9 מיליון בין המצב אחרי הסופש הראשון לבין אחרי הסופש השני. ועכשיו הוא השיג את אותה ירידת פער בדיוק מ16 מיליון ל7.2 מיליון, זאת אומרת עוד 9 עגול.
אין לדעת במדויק וצריך לראות את ההכנסות הרשמיות של הסופש. אבל יש סיכוי שהפער יסגר כבר בסופש הקרוב. (למרות שאני חושב שיהיה מאוד קרוב אך רק בסופש אחרי הוא יגיע למטרה) אם זה קורה זה יהיה תזמון מושלם לדיסני/מארוול להכריז על הבמה של קומיקון סאן דייגו We are the new king of the world. יחד עם השליטה הבלתי מורערת בסופש של מלך האריות.
כן, אבל כפי שכבר אמרו בעבר, גם אם הוא יעבור אותו זה יהיה מעבר זמני בלבד.
אווטאר ישוחרר בהפצה מחודשת לקולנוע לפני אווטאר 2, ואף סרט או יוצר לא התקרב עדיין לסטנדרט שהוא הציב בנוגע לתלת מימד בעשר השנים האחרונות. בהפצה מחודשת אווטאר יכניס לפחות – בהערכה שמרנית מאוד – עוד 50 מיליון דולר. אז שוב, זה יהיה רק זמני.
מאיפה הבאת את ההערכה הלא שמרנית הזאת בכלל?
הייתה תקופה קצרה של הוצאות מחדש לתלת מימד שהכניסו עניין מחודש בסרטים והכניסו סכומים קרובים (אבל רובם מתחת ל-50, בתוך ארה"ב), אבל הוצאות מחודשות בכלליות, מחוץ להייפ הספציפי של שנות 2011-2012, לא עושות סכומים כאלה. בכלל.
ומכיוון ש"אווטאר" כבר היה בתלת מימד, אז הוא לא נהנה מערך ה"עכשיו בתלת מימד!" שהיה לסרטים הנ"ל, אני מנסה להבין מאיפה ההשערות האלה מגיעות.
השערה שמרנית שלי
את אווטאר, אי אפשר היה לראות כמו במסך הקולנוע בעשר השנים שעברו. יש בעשר השנים האלה דור חדש של ילדים, ועוד אנשים שישמחו ללכת לראות את הפלא הטכנולוגי הזה שוב בצורה שלא אפשרית היום בבית.
הוצאה מחודשת בתלת זה משהו אחד, אבל סרט שהאפשרות היחידה לראות אותו בפורמט הנכון שלו אחרי עשר שנים יכניס לפי דעתי סכום הרבה יותר גדול מאשר 10-15 מיליון. להוסיף לזה את הבאזז שיהיה לפני אווטאר 2 (ועם מכונת השיווק המטורפת של דיסני), ואני לגמרי רואה אותו מכניס לפחות עוד 50 מיליון.
ההערכה הלא שמרנית שלי אגב מדברת על 150 מיליון בכל העולם.
אז אני חושב שאתה מזלזל בשם המסריח לחלוטין שיצא למותג מאז
איזה ילדים רוצים לראות סרט שכל הבאזז סביבו זה "איך נתנו לו להגיע למקום הראשון?"?
(אפשרי גם שאני מזלזל במכונת היח"צ של דיסני, כמובן)
האם יש סרט תלת מימד שהשתווה מבחינה טכנולוגית לאווטאר מאז 2009?
ואם אווטאר ייצא שוב בתלת מימד, האם תלך לצפות בו?
מבחינתי התשובה לשאלה הראשונה היא לא, והשנייה כן. ולפי האינטאוציה שלי, הרבה ירגישו כמוני. אז לא, 50 מיליון ממש לא תהיה בעיה בשבילו
טוב, אני בדיוק אבל בדיוק הפוך
אבל במידה מאוד קיצונית.
השאלה בראשונה היא די אובייקטיבית, והתשובה אליה נראית לי ברורה. האם אני טועה?
(ל"ת)
מה זה "טכנולוגית"?
שמאחורי המצלמה שפכו עליו הכי הרבה כסף? שהוא נראה הכי טוב? שהתלת מימד שלו הכי מוצלח? שהושקע בו הכי הרבה זמן? שצולם באותן מצלמות?
כי חלק מהתשובות האלה לא אובייקטיביות, וחלק כן – אבל זה חסר חשיבות בנוגע לבחירה לראות סרט כלשהו או לא.
נראה הכי טוב ותלת המימד שלו הכי מוצלח. זה אולי לא אובייקטיבי לחלוטין בעולם שבו היו יוצאים סרטי תלת מימד מרשימים, אבל אווטאר כרגע בליגה משל עצמו.
(ל"ת)
טוב, אף סרט "תלת", מבחינתי לעולם לא יזכה בתואר "נראה הכי טוב"
תגיד לי ש"הנפילה"/"מעבר לכל חלום" יוצא על מסך גדול ואני אתאמץ להגיע. "אווטאר"? ממש לא התרשמתי ממנו כיצירת מופת ויזואלית, ואני לחלוטין לא חושב שאני לבד – היופי שלו לא מתרגם לשום דבר שאינו תלת – העיצובים שלו די מכוערים (סובייקטיביות וכו', כן?) או לא מקוריים ואין שום דבר בעולם שתופס את הדמיון.
ולגבי התלת… טוב, קודם כל אני מעדיף את "כוח משיכה", אבל בעיקר, כאמור: אף תלת כאשר הוא תלת לא יביא אנשים לקולנוע יותר. הטרנד הזה, בגדול, מוצה. או יודע מה, למה אני מדבר על אחרים – עבדו עליי פעם אחת. אף "אתה לא מאמין איזה תלת זה" לא יחזיר אותי שוב פעם.
בניגוד אליך אבל, המספרים של אווטאר מספרים סיפור אחר.
הרבה אנשים התרשמו מהיופי הוויזואלי של הסרט ומתחת המימד שהוא הציג. כל כך התרשמו שלמעשה עשר שנים אחריו, אף סרט עוד לא עקף אותו בהכנסות.
עניין בתלת מימד כתירוץ לשלם עוד כסף מוצה לחלוטין. מה שאווטאר הציג לא היה סתם תירוץ, אלא אחלה תלת מימד.
נ. ב:
כל משיכה היה סרט טוב, אבל התחת שלו גם לא היה ברמה של אווטאר.
נ. ב. ב.:
נחזור לשרשור הזה עוד שנתיים לראות מי צודק?
לא, מספרים זה לא התרשמויות
אף אחד לא עקף את אווטאר לא כי הוא הסרט הכי יפה או כי אנשים התענגו עליו – או לכל הפחות, זאת פרשנות, אבל ממש לא קרוב להיסק המתבקש ביותר. אווטאר היה הישג "חדשני" נגיש לקהל ש"כולם היו חייבים לראות". עניין היופי תפס עניין מאוד משני.
וכאמור, אתה מסתכל על אווטאר כסרט בגל סרטי התלת, אבל יש לו מקום ייחודי – הוא התחיל אותו. אם אווטאר היה יוצא אחרי ש,לא יודע, "אליס בארץ הפלאות" היה מתחיל ומזניק אותו – אני ממש לא בטוח שהוא היה עושה משהו שקרוב לסכומים שהוא עשה.
הוא לא סתם היה חדשני, הוא לקח טכנולוגיה קיימת, שכלל אותה, ועשה אותה סרט שכל העולם ואחותו הלכו לראות.
אפל לא התחילו את עניין המגע בסמארטפונים, אבל הם הביאו משהו מעניין וחדשני ומשוכלל. אותו דבר אווטאר, רק שבעשר שנים האחרונות לא יצא שום דבר שמשתווה למה שאווטאר עשה לפני 10 שנים.
הבנתי, אתה לא אוהב את הסרט. אבל במבט אובייקטיבי, רוב האנשים כן אהבו וכן ישמחו לחזור לחוויה הזו לאחר 10 שנים. אווטאר הוא הדבר הכי קרוב לסרט שיכול לעשות סכומים גדולים בהפצה מחודשת כמו הסרטים שלפני עידן הווידאו.
לא, במבט אובייקטיבי לא רוב האנשים אהבו וישמחו לחזור
הדבר האובייקטיבי היחיד הוא שאנשים הלכו לראות אותו. אנשים הלכו לראות הרבה להיטים וסרטים שהם ממש לא היו אומרים שהם אוהבים אותם, ובטח לא שהם היו חוזרים אליהם (עזוב אווטאר – נראה לך אנשים, בימינו, היו חוזרים ל"הנגאובר"?).
קשה לדעת מה דעת הציבור אבל הנה מה שאנחנו כן יודעים – הסרט לא נמצא באף רשימת "הסרטים הכי טובים" של העשור, או האלף מאז שהוא יצא באופן כמעט גורף, אין לו מעריצים או פאנדום או שום דבר שמחזיק את הסרט, וההתייחסויות היחידות שלו בתקשורת הן: 1. ג'יימס קמרון שוב דחה את ההמשכים, 2. איך סרט כזה מצליח כלכלית השאיר כזה אפס השפעה על התרבות (פרט לעניין הטכנולוגי) ו-3. האם "הנוקמים" יעבור אותו בהכנסות.
אולי יש קהל חבוי ורדום שרק מחכה לשלוף את הכובעי פנדורה ולעשות שטויות. אם כן, הוא מאוד מאוד מאוד מאוד רדום.
לא, לא, לא.
אתה בהחלט נותן לדעה האישית שלך על הסרט להשפיע על הראייה האובייקטיבית. את אווטאר לא הלכו לראות אנשים, את זה אפשר להגיד על סרט שעשה 200-300 מיליון דולר. הסרט המצליח בכל הזמנים זה סרט שאנשים הלכו לראות שוב ושוב ושוב.
לא הכל עובד לפי האינטרנט ומועדוני המעריצים. ואי אפשר להתייחס לרשימות באינטרנט כאילו הן קובעות משהו. את אווטאר, לא הלכו לראות כי הוא היה טוב במיוחד, משפיע במיוחד, או מקורי במיוחד. הלכו לראות אותו, ואז המליצו לאחרים לראות אותו, ואז חזרו לראות אותו כי הוא הציע חוויה אחרת. כמו ללכת במיוחד בשביל רכבת הרים אחת בפארק שעשועים. וכן, בתור החוויה שאווטאר היה, אף סרט לא שחזר את זה במהלך עשר השנים שעברו. וכן, יהיה דור חדש של ילדים, המבוגרים מהם יהיו בני 12, שעוד לא נולדו כשהסרט היה בקולנוע. הם, ואחרים, ישמחו ללכת לחוויה הקולנועית הייחודית שאווטאר מציע, לא כי הוא הטוב ביותר או המשפיע ביותר, אלא רק בגלל החוויה.
לצייר את זה עכשיו כאילו אנשים סבלו בסרט ויתרחקו ממנו כמו אש זו ראייה לא אובייקטיבית או ראליסטית בכלל. שוב, אנחנו מדברים סתם באוויר (למרות שאתה מתעקש לדבר על טיב הסרט, ואני מנסה לצפות איך האנשים יגיבו אליו כאשר הוא ייצא שוב בקולנוע), אבל עוד שנתיים בערך נדע בדיוק כמה הוא הכניס. וכדי להחזיר את הדיון למסלול שהתחלנו ממנו, כמה אתה צופה שהוא יעשה בהפצה מחודשת?
מה שאמרת, אבל עם כוכבית-
כשאוואטר יצא, הוא היה חווית תלת מימד יחודית. גם מי שניסה לרכוב על הגל ולהקרין בתלת מימד, הוציא בהתחלה סרטים הרבה פחות איכותיים.
אבל מאז עבר עשור והיום יש הרבה סרטים עם חווית תלת מימד טובה מאד. כלומר גם בני ה12 שלא ראו אוואטר כן הרגישו את החוויה של מי שראה אותו.
מה שידוע הוא שאוואטר הוא סרט שצולם על מנת למקסם את מה שהיה לתלת מימד להציע. השאלה היא בעצם האם בפרספקטיבה של היום עדיין מדובר בהישג טכני מיוחד, או שמול מי שראה שנה קודם את הנוקמים זה משהו שכבר היה. בעצם מה שצריך זה לחכות לביקורות הראשונות, שיגידו האם עדיין אווטאר הוא חוויה חד פעמית, או שהוא כבר חוויה מעולה אבל סטנדרטית. ולפי זה תהיה השאלה עד כמה הוא יצליח בהפצה המחודשת.
שוב, האם יש סרט שחווית תלת המימד שלו שווה לאווטאר?
לפי דעתי והבנתי, לא. זה אכן *ה*סרט שמקסם את החוויה ההיא, ומאז לא היה סרט שנועד לצפייה אך ורק בתלת מימד, ועשה זו בצורה כל כך טובה (ומצליחה לפי סכום ההכנסות). הסרט הבא שהיעוד שלו יהיה ומה יהיה רק אווטאר 2.
סובייקטיבית לחלוטין, "כוח משיכה" הרשים אותי יותר.
מצפיה ביתית אחר-כך, הסיפור שלו מחזיק מצוין גם על המסך הקטן בלי תלת, אבל התלת-מימד שלו באמת היה חוויה יוצאת דופן.
לא, אין נתונים כאלה
אתה מבסס את ההצלחה של אווטאר כמו ההצלחה של "הנוקמים", אבל נראה לי שכולנו מסכימים שההצלחה שלהם שונה. לא שמעתי אז כמו היום על מישהו שראה את הסרט "שוב ושוב". כמעט כל מי שאני מכיר ראה פעם אחת. אבל אני מניח שאתה לא אומר את זה סתם, ושבסביבה שלך היו כמה שהמליצו וחזרו לראות בעצמם. אבל זה אנקדוטלי. אתה לא יכול לקבוע את זה (ואני לא יכול להפריח את זה). מה שאנחנו יודעים זאת השורה התחתונה – הרבה אנשים ראו את הסרט. זה הנתון היחיד האובייקטיבי. האם שוב ושוב? האם הם היו חוזרים? אנא ערף. סקר לא מאוד מדעי שעשיתי בקבוצת הפייסבוק של האתר לא מראה שיש ביקוש גדול לדבר.
בסופו של דבר, אתה בונה על "הקהל השקט" – האנשים שהקול שלהם לא ממש נשמע, אבל קיימים, ולא פעם הסיקורים במדיה מפספסים. אני לא חושב שהם קיימים, כי לרוב ל"קהל השקט" יש המון מקומות שבהם הוא דווקא מאוד רועש, ואילו, באמת, באמת באמת, לאף אחד לא אכפת מאווטאר. כן, כמה אנשים ישמחו לחזור לחוויה הזאת, אבל אני לא חושב שבאמת יהיה ילד בן 12 שיתייחס לזה בצורה מיוחדת יותר מכל סרט איימקס אחר.
כמה אני חושב שהוא יעשה בהפצה מחודשת? תלוי בהרבה גורמים. אבל אני בהחלט חושב ש50 זאת הערכה מופרזת לנושא, אלא אם מוציאים גרסה מיוחדת במיוחד, או כזאת שמגובה במשהו אחר.
הוא לא צריך לעשות 50
הוא צריך לעשות 7- יותר מאשר הנוקמים יעשו עד שירדו מהמסכים.
אה, לא, אני לחלוטין בטוח שהוצאה מחודשת תעקוף את הנוקמים
הדיון שלי ושל יגואר הוא נטו על השאלה כמה הוא יעשה בהפצה הזאת.
ועכשיו עם בדיקה יותר מסודרת של הנתונים, אני חושב שההערכה שלי אפילו נמוכה מדי.
טיטאניק בהפצתו המחודשת עשה 58 מיליון בארהב לבדה, שזה כלום לעומת ה-94 מיליון שמלך האריות עשה. שוב, מדובר רק על ארה"ב, ולא על כל העולם.
ההערכה שלי דיברה על 50 מיליון בכל העולם, אבל בהחלט יש סיכוי שזה הסכום שהוא ישיג מארהב לבדה בהפצה מחודשת.
שוב:
מלך האריות וטיטאניק הם סרטים אהובים, אז כמו היום, שזכו לבוסט של הפצה מחודשת בגלל שגעת תלת המימד.
לאווטאר אין.. אף אחד מהדברים האלה שציינתי עכשיו. (כאמור, אלא אם אתה תומך בתיאוריית "יש מלא אנשים שאוהבים את אווטאר וכולם נורא שקטים בנושא הזה")
טיטאניק סרט אהוב?
לפי איזה מדד?
בימדב בציונים שלהם זהים, ברוטן טומטוס טיאניק יותר טוב, ובמטהקריטיק אווטאר מעל טיטאניק.
טיטאניק, כמו אווטאר, זכה להרבה באזז שלילי מספר שנים אחרי הפצתו כי אנשים אמרו עד כמה לא מגיע לו להיות הסרט המכניס ביותר, ושהוא לא מצדיק את מועמדיות האוסקר שלו.
טיטאניק, מהבחינה הזו, הכי קרוב לאווטאר. טיטאניק הכניס 57 מיליון בארה"ב, ועוד 285 מיליון בכל העולם. אוקיי, מקבל את ההנחה שלך שאווטאר פחות אהוב מטיטאניק. למעשה, *הרבה* פחות אהוב. אבל טיטאניק הכניס מעל 340 מיליון דולר בכל העולם בהפצה המחודשת בתלת מימד.
מהצד השני, טיטאניק בתלת מימד לא הוסיף שום ערך מוסף לסרט שהיה בקולנועים, יצא הפצות מחודשות בהקרנה דו מימדית, ומערכות הקולנוע הביתי לא נפלו בערכם בהצגה שלו. אווטאר נועד *בדיוק* לתלת מימד, וככזה אין אפשרות להנות ממנו בשום צורה מלבד בתלת מימד. בהערכה שהוא לא אהוב כמו טיטאניק, בהחלט יש סיכוי (כמעט וודאי) שבכל העולם הוא יכניס 50 מיליון דולר, למרות ש-150 נשמע לי יותר ריאלי.
עכשיו אתה תטען שטיטאניק יצא כאשר טרנד התלת מימד היה בשיאו והיום האפקט הזה כבר לא קיים. *אבל* אווטאר הוא הסרט שהתחיל את הטרנד הזה, והבאזז לקראת הסרט השני בהחלט ייתן בוסט ענק לסרט בהפצה מחודשת.
אם כל הוויכוח הזה נסוב אם אנשים אוהבים את אווטאר או אם הוא סרט טוב, אני לא מעוניין להתווכח. אני נהניתי בו והייתי הולך לראות אותו שוב, אבל זה סתם אנקדוטלי. מצד שני, לומר שאווטאר לא יצליח להכניס בהפצה מחודשת עוד 50 מיליון דולר מכל העולם זה בהחלט חוסר הבנה של הקופות, בוודאי לסרט ש-70% מההכנסות שלו – מעל 2 מיליארד דולר- הגיעו מחוץ לארה"ב וזה קהל הרבה יותר שקט.
יודע מה?
מוכן להאמין שסין, שהיה שוק שקט יחסית אז, יכולה להגיע לסכומים האלה לבדו.
אבל אני בהחלט חושב שבארה"ב ועוד – הוא לא יגיע לאזורי טיטאניק ומלך האריות.
וואו העיניים שלי התגלגלו בזוויות לא הגיוניות כששמעתי על זה
(ל"ת)
וואו, זה כל-כך לא משנה
כתבתי באריכות בפייסבוק, אז פשוט אקשר לשם. אבל בגדול, בתור מעריץ של הסרטים מגיל צעיר, זה כל-כך לא משנה אם יחליפו אותו עכשיו בגבר שחור או באישה או בצפרדע. האמת, אין זמן טוב יותר לעשות זאת מאשר עכשיו: אחרי שהגרסה הנוכחית התחילה כל-כך טוב עם "קזינו רויאל", "ספקטר" יצא נגד כל מה שהיא מייצגת וחירב את כל העסק. אז לדעתי, אנחנו בדיוק בזמן לעוד טרנספורמציה של בונד, ואז מה אם זאת אישה? בפעם האחרונה שבדקתי, נשים גם מסוגלות להזמין משקאות ספציפיים, לנהוג במכוניות, לתפעל גאדג'טים ולהתנהג באופן דוחה לנשים אחרות.
כמו כן, לרצות שבונד ישאר כמו שהוא זה גם לגיטימי, כל אחד וטעמו. אני לא חושב שאנשים שרוצים את זה הם סקסיסטיים או גזענים או וואטבר. אבל בתמורה, הלוואי ואותם אנשים יפסיקו עם הזעקה הכל-כך, כל-כך מעייפת של "הגזימו עם ה PC". לא, זה שרוצים לתת ייצוג בתפקידים ראשיים למי שהוא לא גבר לבן לא נקרא להגזים עם ה PC. זה רק גורם לכם להיראות רע, כי זה נשמע כמו גרסה קצת מעודנת יותר של "אני לא גזען / שובניסט, אבל…". בקיצור, שיחליפו את בונד, שיהרגו אותו, לא אכפת לי. אבל די מיציתי את הריצה הנוכחית.
בדיוק - זה לא משנה.
נכון, גם אישה יכולה לשתות מרטיני, להתייחס אל נשים כאל פרס, לתפעל גאדג'טים ובאמת, בניגוד לדעה הרווחת, היא גם יכולה לנהוג על מכונית. אבל, כמו שאמרת – מה זה משנה? אם תשאיר את הדמות עם בדיוק אותם מאפיינים, איך בדיוק שינוי מין של הדמות ירענן משהו? מה זה כבר יוסיף? וזה עוד יותר לא משנה כשמתחשבים בעובדה שמגדר זה לא דבר שקיים – אז בעצם, כל השינוי שהפרנצ'ייז דורש לפי דעתך לא יקרה בכלל אם יבצעו את השינוי המדובר, כי מה זה משנה?
בלבלת אותי
כשאתה כותב שמגדר זה לא דבר שקיים:
1. בהנתן והסרט שומר על כל מאפייני הדמות ומחליף את מינה?
2. באופן כללי? (הייתי אומרת שהפוך, קיים באינסוף התכנויות, אבל אולי פספסתי משהו)
מגדר קיים בדמיון, כמו כל דבר אחר. וזה לא הופך אותו ללא לגיטימי, או לא חשוב.
(ל"ת)
זה אכן לא משנה
ולכן לא ברורה לי ההזדעקות הקולקטיבית נגד ההחלטה. אם דוקטור הו יכול להפוך לאישה אחרי כמה גלגולים שבהם היה גבר, למה לא ג'יימס בונד? מה כזה קריטי בהיותו גבר לבן שלהחליף אותו לאישה שחורה יהרוס?
הכול קריטי בהיותו גבר, לאו דווקא לבן. היא לא תהיה ג'יימס בונד.
אילו היה לי אכפת מג'יימס בונד ומרגלים בכלל, הייתי שמח לראות סרט על מרגלת-על שחורה מחוץ לזיכיון ג'יימס בונד, אבל ג'יימס בונד מזוהה עם כל מה שעושה אותו לג'יימס בונד, וזה כולל גבריות קלאסית. כמובן, אפשר להגיד שרוב המעריצים של הבונד הקלאסי כבר עם רגל אחת בפנסיה וצריך לרענן את הזיכיון כדי להאריך את תוחלת החיים שלו, ואני לא אתווכח על זה כי לא אכפת לי, אבל שאלת וזו תשובה אחת. אני הייתי מעדיף שזכיונות ישנים ייגוועו ויוצריהם ייצרו דברים חדשים, אבל ברור שזו לא דרישה ריאליסטית הן מפני עייפות החומר (האנושי) והן מפני שהכסף מדבר. אגב, ברור לך שהמניע לשינוי המגדר של 007 הוא במידה רבה, אם לא בעיקר, אם לא לחלוטין נגזרת הרצון להפגין סולידריות עם דעת הקהל הנוכחית בברנז'ה ובטוויטר ובכך לזכות בחסד המבקרים ולהרוויח ים של כסף. אתה יודע כמו מה זה נשמע לי? כמו ניצול ציני של נשים ושחורים על ידי אנשים שיציגו שחורים כקופים ונשים כבובות מין בעלות ניוד עצמי, ברגע שהרוח תשנה את כיוונה.
או בשלוש מילים: זה משנה מאוד למעריצים רבים של ג'יימס בונד שרוצים את הבונד שהם מכירים.
תחשוב על דברים שאתה אוהב ולא היית רוצה שיגעו לך בהם. 007 אישה, עם כל הכבוד, זה לא ברוסנן, ולא קונרי, ולא מור, ולא דניאל קרייג. זה שונה. זה בסדר, אבל זה לא מה שאנשים רבים רוצים מג'יימס בונד. אני בטוח שאנשים רבים שלא יתלהבו מאישה בתפקיד 007 לא יתנגדו לצפות בעשרה סרטים מהפרנצ'ייז המתחרה שהמצאתי כרגע "לטישיה ג'פרסון – סוכנת סודית". די לעצלנות, ודי לשנות ללא צורך דברים שאנשים מכירים בשביל העיקרון.
יש אנשים שלא רוצים
ויש כאלה שכן, גם מעריצים וגם כאלה שלא. לא יודע לגביך, אבל לדעתי לראות עוד מאותו הדבר נהיה משעמם בשלב מסויים. שוב, אין לי בעיה עם זה שיש אנשים שלא רוצים שבונד ישנה גזע או מין, זכותם. אני פשוט לא מבין את כל ההזדעקות. פעם אולי בונד היה מיוחד בנוף, אבל היום כל סרט חמישי יש מרגל שצריך להציל את העולם. יש הבדלים ביניהם, אבל אני חושב שבונד כבר לא במצב כזה ייחודי שלשנות אותו יהיה חילול הקודש.
אולי זה יעבוד, אולי זה יתרסק על הפרצוף. אבל אני אשמח לפחות לראות אותם מנסים משהו חדש. וגם אני הייתי שמח לסרט מקורי עם מרגלת שחורה שיהיה שובר קופות. אבל זה לא כמו שהרבה היסטריים בטוויטר אומרים, שאפשר פשוט "לעשות" אחד כזה. זאת צורת מחשבה מאוד נאיבית. כמו שאמרת, הכסף מדבר ולהפיק סרט עם מותג מוכר זה הימור הרבה יותר בטוח ממשהו מקורי. אני לא יכול להאשים אנשים שמנסים לקבל ייצוג בכך שהם תופסים טרמפ על מותג קיים כי אלו הסרטים עם יותר סיכוי לקבל אור ירוק. זה אולי עצלני אבל הוליווד עצלנית.
בקיצור, בתור מעריץ של הפרנצ'ייז, זה משהו שהייתי שמח לראות. לא חסרות דוגמאות למשהו שהבהיל את כולם בהתחלה והתברר כהחלטה טובה. כשקרייג רק לוהק כולם הזדעזעו מזה שהוא בלונדיני ומי שמע על בונד כזה. אבל הנה, הוא סיפק גם שניים מהסרטים הטובים בסדרה (ושניים נוראיים ממש).
חצי חצי.
אני כן חושבת שספציפית בג'יימס בונד, הגבריות ה"קלאסית" שלו היא חלק מהמאפיינים הבולטים שלו, ועל כן קשה לי לדמיין ג'יימס בונד כאישה (אני הייתי מאלה שרצו את אידריס אלבה בתור הבונד בחדש…). אני לא מצליחה לראות איך מייצרים דמות שהיא מצד אחד אישה ומצד שני גם מתאימה לתבנית של ג'יימס בונד. אולי אני אופתע, לא יודעת, אבל קשה לי לקנות את הרעיון של ג'יימי בונד החדשה.
הכי הייתי רוצה שיביאו מישהי חדשה לעולם הזה – איזה ג'נט סמית' או משהו, שהיא פשוט סוכנת שמקבילה לבונד, עובדת מול אותם הגורמים ,ועושה דברים בדרך שלה. כי אין ספק שנשים יכולות לשתות מרטיני ולנהוג ברכב. אבל ספציפית בונד – קשה לי להתחבר לרעיון הזה.
אגב, זה ממש לא אותו הדבר עם ד"ר הו, שמעולם לא אופיין במאפיינים של גבריות קלאסית. מאחר והדוקטור הוא לא מעולמנו, הוא הרבה פחות מוטבע בנורמות חברתיות, גבריות או נשיות, והמין/מגדר שלו לא שיחק תפקיד משמעותי (לפחות לא בעונות שאני ראיתי, עם דיוויד טננט ומאט סמית'). זה פשוט לא משפט שאפשר להגיד על ג'יימס בונד.
אז ספיידרמן החדש זה של דיסני או לא?
דיסני הרי קנו כבר מזמן את ספיידרמן. טום הולנד מופיע בסרטי הנוקמים כספיידרמן וגם הם בסרטיו "השיבה הביתה" ו"הרחק מהבית". עדיין, בתחילת שני הסרטים מופיע הלוגו של קולומביה, כלומר של סוני. אז של מי הסרטים?
הייתי בטוח שדיסני עושים אותם והם מופצים כסרטי קולומביה, כמו בתקופה בה סרטי איירון מן היו כביכול של פאראמאונט.
תודה עובר תשובתכם, חבר'ה.
הדמות של מארוול, הסרטים של סוני
הדמות של ספיידרמן שייכת (ותמיד הייתה שייכת) למארוול.
הסרטים של ספיידרמן, לעומת זאת, שייכים לסוני (דרך קולומביה), וזה כולל גם את הסרט החדש "ספיידרמן: רחוק מהבית", שהופק והופץ ע"י סוני (ללא קשר לדיסני).
ספיידרמן של טום הולנד יכול להופיע בסרטי "הנוקמים" (כפי שדמויות של ה-MCU יכולות להפיע בסרטי ספיידרמן החדשים) משום שדיסני וסוני חתמו על הסכם המאפשר את זה.
לא מדויק
ההסכם האמור כלל גם את זה שמארוול (השייכים כמובן לדיסני) יפיקו את סרטי ספיידרמן. סוני מפיצים וגורפים רוב מוחלט של הרווחים, אבל ההפקה היא של דיסני. לכן הסרטים האלה גם יותר מוצלחים מהניסיונות האחרונים של סוני לעשות משהו עם הדמות הזו.
תודה על ההבהרה
לא מצאתי מקור מפורש אם ההפקה היא לגמרי מארוול או בשיתוף עם סוני. ראיתי כתבות שמדברות על co-production.
ואני אומר: חכו להוצאות של "חלף עם הרוח" בתלת-מימד.
(ל"ת)
אני אחכה קודם לרימייק של "חלף עם הרוח".
עם סם רוקוול בתפקיד רט, דייזי רידלי בתפקיד סקרלט ואוקטביה ספנסר בתפקיד מאמי.
אני דווקא חשבתי על
מהרשללחשבז עלי בתור רט,
לופיטה איניאונגו בתור סקרלט,
וג'קי צ'אן בתור מאמי.