והרי התחזית: בקופות מתחילים להרגיש את הקיץ עם שני סרטי ענק בטבלת עשרת הסרטים הרווחיים ביותר בארצות הברית, ויש עוד הרבה בדרך. נראה שמפה והלאה יהיו לכל סרט רק שבוע או שבועיים ליהנות מהמקום הראשון לפני בואו של הלהיט הבא, והמספרים הכלליים של כל סרט יהיה מרשימים יותר ממה שראינו עד כה. אפשר להכריז על סיומה של תקופת היובש בקופות.
במקום הראשון נמצא "אנחנו" של ג'ורדן פיל, שתוך שני סרטים הפך מקומיקאי לבמאי ששמו לא רק מוכר לכולם, אלא שהשם שלו לבדו מספיק בשביל להביא אנשים לקולנוע. אל תבינו לא נכון – זה לא שהשחקנים בסרט אלמוניים או לא מרשימים (בכל זאת, לופיטה ניונגו ואליזבת מוס הן שחקניות ידועות וזוכות פרסים), ולפי כל הביקורות תצוגות המשחק בסרט ראויות לשבח, אלא שכולם באו לראות את הסרט החדש של ג'ורדן פיל. ו"כולם" זאת בהחלט המילה הנכונה לתאר את הפתיחה של הסרט הזה – הסרט פתח עם סכום מרשים של 71 מיליון דולר בארצות הברית, שהופך אותו לפתיחה השלישית הכי גדולה לסרט אימה עם דירוג R, הפתיחה הכי גדולה אי פעם עבור סרט אימה מקורי והפתיחה העשירית הכי גדולה לסרט שיצא במרץ. עוד הישג שהוא מרשים כמו שהוא עצוב – זוהי הפתיחה הכי גדולה לסרט מקורי לייב אקשן (כלומר סרט שהוא לא רימייק, המשך, מבוסס על ספר או שייך לפרנצ'ייז) בארצות הברית מאז "אווטאר" ב-2009.
הסכום הזה מרשים ביותר בהתחשב בעובדה שהתקציב של הסרט הזה הוא רק 20 מיליון דולר, הוכחה נוספת לכך שז'אנר האימה הוא אכן רווחי במיוחד. בשאר העולם פחות מתלהבים מסרט על משפחה היוצאת לחופשה ומוצאת את עצמה מתעמתת עם הכפילים של עצמם, והוא הרוויח רק 16.9 מיליון דולר מחוץ לארצות הברית. בהמשך השנה אמורים לצאת עוד שני פרוייקטים טלוויזיונים עליהם פיל חתום כמפיק (החידוש לאיזור הדמדומים והעיבוד לספר "לאבקראפט קאנטרי") אבל עדיין לא ידוע על סרטו הבא. הימור שלי: ייקחו אותו לביים סרט אולפנים גדול.
במקום השני, "קפטן מארוול" ממשיכה לעשות חייל ולשבור שיאים בשבוע השלישי שלה בקולנוע. הסרט הרוויח בסוף השבוע האחרון 34 מיליון דולר בארצות הברית והגיע לשני הישגים מרשימים מאוד: הוא חצה את ההכנסות של 300 מיליון דולר בארצות הברית, שזה קו מכובד לכל סרט, והוא הגיע להכנסות כלליות של 911 מיליון דולר ברחבי העולם. זה הופך את הסרט לאחד מסרטי מארוול המצליחים ביותר ולסרט האוריג'ין השלישי הכי מצליח אחרי "הפנתר השחור" ו"אקוומן", שאותו הוא כנראה יעקוף. הוא גם סרט הקומיקס העשירי הכי מצליח, הסרט ה-52 הכי מצליח אי פעם ללא חישובי אינפלציה (והוא בטח עוד ימשיך לטפס), ובשבוע הבא הוא כנראה יצטרף למועדון היוקרתי של סרטים שהרוויחו מעל מיליארד דולר. שאר הטבלה מחווירה לעומת המספרים המרשימים הללו.
במקום השלישי נמצא "פלא של פארק", סרט האנימציה שממשיך להיות כישלון בכל קנה מידה. הסרט הכניס רק 8.7 מיליון דולר בארצות הברית וגם ההכנסות הכלליות שלו, שעומדות על 39 מיליון דולר בלבד, לא יצילו את הסרט הזה.
במקום הרביעי, "Five Feet Apart" ממשיך לשמור על מומנטום עם ירידה קטנה של 35.2 אחוזים בהכנסות ועם הכנסות של 8.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. הוא מוכיח שז'אנר הסרטים הרומנטיים הטרגיים לבני נוער עדיין חי ובועט, אבל יהיה מעניין לראות אם הטבלה יכולה להתמודד עם שני סרטים כאלה – בעוד שבועיים יוצא "אחרי ש…", הסרט הרומנטי-טרגי-לבני-נוער שמבוסס על פאנפיק על הארי סטיילס, שנראה כמו "50 גוונים" לנערות ונערים, על כל המשתמע מכך. האם "אחרי ש…" יהיה עוד הצלחה בנוסח "50 גוונים" או שתאריך היציאה הסמוך מדי לסרט אחר תחנוק אותו?
במקום החמישי והשישי "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר" ו-"A Madea Family Funeral" ממשיכים להכניס סכומים מכובדים עם הכנסות של 6.5 ו-4.4 מיליון דולר, בהתאמה.
אחרי שני אלה יש צלילה אל סרטים שעושים פחות מ-2 מיליון דולר: במקום השביעי נמצא "No Manches Frida 2", ההמשך לרימייק שהרוויח עוד 1.7 מיליון דולר והוכיח שיש שוק לסרטים בשפה הספרדית. ובמקומות התשיעי והעשירי "סרט לגו 2" הרוויח עוד 1.1 מיליון דולר, ו"אליטה: מלאך קרב", הרוויח עוד מיליון דולר, ומסיים את הריצה שלו בקופות בתחושת אכזבה מסוימת מכך שלא הצליח לחצות את ה-400 מיליון דולר ברחבי העולם.
הפתעה מסוימת יש במקום השמיני – "גלוריה בל", שמבוסס על הסרט "גלוריה". מדובר ברימייק של הבמאי סבסטיאן לליו ("אישה פנטסטית", "שאהבה נפשי") לעצמו, מה שמכניס אותו למועדון יוקרתי של "במאים שעשו לעצמם רימייק" עם אלפרד היצ'קוק ("האיש שידע יותר מדי"), מיכאל הנקה, ססיל בי. דמיל, מייקל מאן, יאסוג'ירו אוזו, פרנק קפרה ו..אה.. הבמאי של "סטארבק: תורם סדרתי". בסרט מככבת ג'וליאן מור בתפקיד של אישה בשנות החמישים לחייה המנסה למצוא אהבה במועדוני ריקודים. הסרט הצליח להכניס 1.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית בהפצה מצומצמת (654 מסכים בלבד), מספיק כדי להיכנס לטבלה, שזה נחמד ומרשים יחסית לסרט כזה קטן, אבל בכל זאת, קשה לקרוא לזה סרט שובר שיאים.
בשבוע הבא יצא רק סרט אחד שכולם ידברו עליו – "דמבו" של דיסני. כן, שלושה שבועות אחרי ש"קפטן מארוול" יצא דיסני מוצאים עוד סרט. יש להם יותר סרטים מאשר חודשים בשנה, ולכן שלושה שבועות אחרי "דמבו" יגיע "הנוקמים: סוף המשחק", ובהצלחה לכל הסרטים שיבואו אחריו.
'אנחנו' היה כל כך מאכזב
הסרט מתחיל מצוין ומהאמצע מתרסק ולא קם. כל סצינה בנפרד עשוייה היטב אבל נראה שהן נבנו מלמטה למעלה ומאוחדות לעלילת-על רופפת מאוד ומשוללת היגיון.
ממש התאכזבתי.
בקשר לאליטה
לפי מה שאני רואה בבוקס אופיס עכשיו, הוא כן עבר את הארבע מאות מיליון בעולם.
אגב, קראתי פעם שלפעמים הדולרים הבודדים הללו מתחת למיליון או מעל למיליון משנים לאולפנים, כי הכסף שהם יכולים לקחת על שידור של הסרט ברשתות טלויזיה תלוי בזה. מישהו שמבין בזה יכול להרחיב? זה מסקרן אותי (אאל"ט קראתי את זה על 'ספקטר', שהמפיקים שלו התאמצו מאד שיעבור את המאתיים מליון בארה"ב).
אתמול (מתי שהכתבה נכתבה) הוא עוד לא עבר
אז מזל טוב!
לדעתי
מבחינתי העובדה שהוא הצליח להגיע ל-400 מיליון דולר זה נס בפני עצמו, בייחוד בהתחשב בכך שכמעט כולם חזו שייכשל טוטאלית.
אגב, הוא אחד מהסרטים הבודדים שהגיעו להכנסה כוללת של 400 מיליון דולר כשמתוכם ההכנסות מארצות הברית לא חצו את קו ה-100 מיליון.
אני לא מבינה את זה,
יש כל כך הרבה פאנפיקים טובים בעולם, איך זה שנראה שתמיד בוחרים לפרסם רשמית את הגרועים ביותר??
סיקרן אותי לבדוק אם זו באמת הפתיחה הכי גדולה לסרט מקורי לאחרונה
האם זוטופיה (שנת 2016, פתח עם 75 מיליון) הוא רימייק, המשך, מבוסס על ספר או שייך לפרנצ'ייז כלשהו?
או שצריך גם להוסיף "לייב אקשן" לדרישות?
אשמתי. היה ונפל בעריכה. תודה :)
(ל"ת)
השילוב של "אווטאר" ו"סרט מקורי" מוציא אותי מהדעת כל פעם מחדש...
אני כמובן מבין את ההגדרות, אבל, בכל זאת – לקרוא לאוסף הקלישאות היפה-אך-נבוב שגנב בלי בושה מאמנים גדולים (מרוג'ר דין ועד לאורסולה לה גווין) "מקורי"… יורשה לי לומר רק: גררר.
ועוד משהו קטן: יש אנשים שהולכים ל"US" כדי לראות סרט חדש של ג'ורדן פיל, ויש כאלה שהולכים לראות סרט עם טים היידקר. מוות לגרג-הדס!!!
מסתבר שהיו כל מיני תגובות שסומנו בטעות כתגובות זבל
למרות שלא היו כאלה כלל וכלל. סליחה לכל המגיבים שהתגובות שלהן נמחקו ולא שבו, החזרתי אותם עכשיו. אם אתם חוששים שדבר כזה קורה שוב, שלחו מייל.