אומנם הגיע הקיץ, ואמנם עדיין יוצאים להיטים שרוצים להיות גדולים, אבל בכל זאת החדשות הכי גדולות של השבוע מתרחשות ממש מתחת לטבלה: אם חשבתם שנפטרנו סוף סוף מדיווחים על "סוף המשחק" רק כי הוא יצא מהעשירייה, אז הפתעה! הוא הצליח להשיג סכום עצום בסופ"ש האחרון, ועכשיו הוא מרחק של 6.8 מיליון דולר מהמקום הראשון. כן, אם הוא יצליח לאחוז בו זה בטח יהיה מאוד זמני כי ככל הנראה תהיה בקרוב איזושהי הפצה מחדש של "אווטאר"; כן, יש לנו דברים יותר טובים לעשות מלעקוב אחרי שני מותגים של אותה החברה שמתחרים מי יצליח לרצף לחלוטין את הבית שלו בשטרות ומי יצטרך להשאיר חלון אחד מזכוכית כמו איזה איכר; וכן, גם אינפלציה, ובכל זאת: לא בכל יום מתחלף הסרט הכי מכניס בקופות, ובהחלט ייתכן שבשבועיים הקרובים זה יקרה.
תכלס, זה גם הדבר הכי מרגש בסיקור השבוע כי וואו, איזה סוף שבוע לא מסעיר. לא רק שאף סרט חדש לא כבש את המקום הראשון, גם המקום השני הוא סרט ישן. הצלחות מסחררות לא היו בנמצא השבוע.
אז, בסקירה מהירה: "ספיידרמן: רחוק מהבית" ירד ב-51% מסוף השבוע האחרון, והרוויח 45.3 מיליון דולר. לא סכומי "הנוקמים", וקצת קרוב מדי לסכום הסופ"ש השני של "השיבה הביתה", אבל אף אחד מהמעורבים בסרט לא הולך להתחיל לבכות בפינה, בייחוד עם ה-847 מיליון דולר שהסרט עשה בכל העולם עד כה. במקום השני, "צעצוע של סיפור 4" ממשיך להרוויח רק טיפה מעל ל"צעצוע של סיפור 3", ומכניס השבוע 20.9 מיליון דולר. איך אומרים בדיסני? עוד אכזבה כזאת ונצטרך להסתפק רק בשני מטוסים פרטיים לכל אחד.
במקום השלישי אנחנו עם הכניסה החדשה הראשונה שלנו – "מלתעות האימה", שהוא, כך אומרים לי, לא הסרט החדש בסדרת "הפוני הקטן שלי". מה שהוא כן, זה סרט אימה בבימויו של אלכסנדר אג'ה (שאחראי לדברים כמו "פיראנה 3D" ו"קרניים", אחד מהעיבודים הקולנועיים השנואים עליי ביותר) עם תקציב של 13 מיליון דולר, וביקורות מפרגנות ביותר, ששיבחו בעיקר את השחקנית הראשית. כנראה שזה עזר לו להגיע ל-12 מיליון דולר בסופ"ש האחרון, מה ששם אותו במקום השלישי. איך אמרו ב"צ'רנוביל"? לא נורא, לא נהדר. המפיקים, ככל הנראה, בינתיים עובדים על עוד איזה שמונה כאלה.
מתחתיו נמצא "שוטר על הדרך", פרסומת ה-Uber באורך שעה וחצי, שלמרות שלישיית השחקנים החביבה בתפקידים הראשיים (קומיל נאנג'יאני, דייב באטיסטה וקארן גיליאן) לא התחבבה על המבקרים וגם לא ממש על הצופים. היא הכניסה 8.2 מיליון דולר (שזה בערך חצי מתקציב הסרט), הגיעה למקום הרביעי, וגרמה למפיקים שלה בייאוש ללכת להדק לחמים על עצים. איך אמרו ב"עמק הסיליקון"? רק בגלל שזה סרט לא אומר שאני הולך לאהוב את זה.
מהביצועים המאכזבים של שני הסרטים הנ"ל נהנו כל הסרטים מתחתיהם, שנהנו מירידות זעירות של עד 40% בסך הכל. לא לכולם זה עזר, כי חלק מהם הם כשלונות נוראיים, אבל אני מניח שהם מתנחמים בכל דבר שאפשר להתנחם בו, כמו סופ"ש פחות מאכזב מהרגיל. מקומות 5 ו-6, ו-7 ("יסטרדיי", "אלאדין" ו"אנאבל 3", בהתאמה) הם הסרטים היותר מצליחים מתחתית הטבלה, אחרי ביצועים טובים יחסית (או במקרה של "אלאדין" – טובים מאוד מאוד) שנהנים מהסופ"ש הרגוע והכניסו 6.7 מיליון דולר 6.1 (ירידה פיצית של 17% בסך הכל), ו-5.6, שוב, בהתאמה.
מתחתיהם, נמצאים "אמצע הקיץ" (3.6), "החיים הסודיים של חיות המחמד 2" (3.2) ו"גברים בשחור: אינטרנשיונל" (2.2). כל השלישייה הזאת היא אכזבה קופתית אחת גדולה והיא לא רוצה לדבר על זה, תודה.
בשבוע הבא יוצא סרט אחד בלבד שעל פי כל מה שאנחנו יודעים על התנהגות אנושית, אמור לרסק את הקופות, אבל לאחרונה מעמדו התערער בגלל גל של ביקורות מאוד מאוד לא מפרגנות – "מלך האריות". האם זה באמת ישפיע עליו? מצד אחד, גם הרימייקים האחרים של דיסני ספגו פגיעות, ובכל זאת הם יצאו מכך לרוב עם רווח נאה. מצד שני, "מלך האריות", בניגוד ל"אלאדין" למשל, היה אמור להיות להיט מכל הבחינות. האם זה יפגע בו? נדע בשבוע הבא.
אחלה דו"ח
כתוב טוב ומהנה.
בנוגע לאלאדין, גלובלית הוא כבר אוחז בסכום 961 מיליון (!),
מה הסיכויים שאכן יצליח להגיע למיליארד?
נראה לי עניין כמעט ודאי.
(ל"ת)
מקווה מאוד שכן
אבל עלול להיות סיכוי שמלך האריות קצת יחליש אותו.
מצד שני, הסרט מראה יציבות מפתיעה גם מול להיטים כמו ספיידרמן, אז אולי הוא יישאר חזק גם מול מלך האריות…
רק עכשיו שמתי לב
מה הרמה שבה דיסני דוחפים המשכונים ורימייקים למיניהם.
אלאדין ומלך האריות באותה השנה, בזמן שיש את צעצוע של סיפור 4 שעדיין מוצג בקולנוע!
ממש מנסים לסחוט את כל מה שאפשר מהנוסטלגיה של בני העשרים-שלושים
בהתחשב בזה שהוא עשה 20 מיליון
רק בסופ"ש האחרון בעולם…
אין שום ספק שהוא יצליח להשלים את ה-39 מיליון שחסרים לו, אלא אם כן תחול איזו אפוקליפסה קטנה בשבועות הקרובים.
אתה מדבר על הנוקמים?
חסרים לסרט בסך הכל 6.8 מיליון כדי לעבור את ״אווטאר״, לא יודע על אילו 39 מיליון אתה מדבר.
השרשור הזה עוסק ב'אלאדין'.
(ל"ת)
האמרה מצ'רנוביל יותר ראויה להיאמר על ההכנסות של "אמצע הקיץ".
סרט חדש ייצא בסוף השבוע בנטפליקס
ראיתי את הטריילר אבל לא שמתי לב לכלום בגלל התקף צחוק על שימוש בגוגל טרנסלייט והדפסה משמאל לימין של טקסט עברית. זה הפריים הראשון בטריילר. עשו פאוז ותהנו!
לינק לטריילר: https://www.youtube.com/watch?v=80WflPMzAcw
(בגדול קפטן אמריקה אוהב לצלול ולהעלות אתיופים לארץ ישראל)
היית אומר "מה, הם לא יכולים להשיג איזה ישראלי שיעיר להם"
ואז אתה מגלה שהבמאי הוא גדעון רף.
כאמור, מהחשיפה המצומצמת שהיתה לי ליכולות הכתיבה של האיש
לא הייתי חותם על זה שהוא ממש שולט בעברית…
וגם במסווה של סרט פרו-ישראלי על העלאת יהודי אתיופיה
האנטישמים מקדמים את אתרי הצלילה של סודאן על חשבון אלה של אילת, ימח שמם.
אגב, נטפליקס מתחברים פה לז'אנר די מפואר של סרטי טלוויזיה ומיני-סדרות סוג-ב' על ישראל, במיוחד בהקשר הבטחוני, שנהגו לאכלס משבצות-שידור נידחות בטלוויזיה האמריקאית – "לגנוב את השמיים" (מיוריאל המינגווי עוזרת לישראל לגנוב מטוס מיג מעיראק), "חרב גדעון" (סטיבן באוור הוא הסוכן אבנר שנוקם את נקמת מינכן כמה שנים טובות לפני שאריק באנה עשה את זה), "גולדה" (אינגריד ברגמן היא גולדה מאיר) ויש עוד שהספקתי להדחיק.
אגב 2 – מעיון בימד"ב עולה שמאחורי הסרט הזה עומד גידי רף. לא ממש צפיתי בשום דבר שהוא עשה אחרי הפרק הראשון של חטופים, אבל חוויית הצפייה בפרק ההוא זכורה לי בעיקר בזכות כמה מהדיאלוגים הכי מביכים שיצא לי לשמוע בהפקה ישראלית כלשהי.
וגם לאור האטמוספירה החברתית בישראל כרגע
יש משהו דוחה, אפילו מאוד חצוף, בסרט הזה. אם כבר מציגים את העליות של יהדות אתיופיה, אפשר להזכיר גם את החלקים שקצת פחות מחמיאים לסוכנות הציונית (נגיד, דפו פריוורה)
לא רלוונטי לאותה תקופה.
(ל"ת)
בגלל הדיון שהיה ונמחק אני לא בטוחה שאני רוצה להמשיך להכנס לזה
זה לא נשמע כמו אותו סיפור עליה, ולכן לא מפתיע אותי שלא רלוונטי לאותה תקופה. זה עדיין רלוונטי לאותה אוכלוסיה, כי הרי אין סימן מיוחד למי שעלה לארץ בצורה כזו או אחרת, וצבע העור נשאר.
יש משהו שמניע אותי באי נוחות בהתלות בסיפורי הגבורה האלו (ואחרים). זה נכון שהם סיפורי גבורה, אפילו משוגעים ממש ואולי זכאים לתיעוד מעבר לספרי ההסטוריה היבשושיים. אבל הם גם נוגעים במקומות מאוד פצועים חברתית, ואלו לא פצעים שכבר החלימו, אז יש בהם משהו שהוא קצת מנצל או בעייתי לתחושתי. כניראה שסרט נטפליקס זניח הוא לא מי שיצית איזו מחאה גלובלית.
אשתי תיקנה אותי שיש לומר "מדינת ישראל".
(ל"ת)
בעניין דומה
השבוע ראיתי את first we take brooklyn, סרט אמריקאי-ישראלי שמעולם לא שמעתי עליו עד עכשיו למרות שיצא בשנה שעברה. בחור ישראלי משתחרר אחרי 18 שנה בכלא מגיע לברוקלין, שם הוא נכנס ישר לחיי הפשע המקומיים. חצי מהסרט דובר עברית, ומזכיר מאוד סרטי פשע מקומיים. מאוד מוזר לראות סרט אמריקאי כזה.
אבל מה לגבי ההמשך "Than We Take Munich"?
(ל"ת)
תקצור המאורעות האחרונים (שנמחקו לבקשת המשתתפים):
בדיחות סרות טעם הן סרות טעם, והתגובות (שנמחקו כתוצאה מכך שמחקתי את הבדיחה המקורית) הבהירו זאת יותר טוב משאני אצליח (ולכן גם לא ממש טרחתי להגיב בעצמי).
יום טוב לכולם.
כמה שעות שלא התחברתי לאתר וכבר הפסדתי?!
איזה ספין שיווקי עשית פה!
לעזאזל עם העבודה שמצפים ממני, לפעמים, לעבוד!
לא הפסדת כלום
(ל"ת)
לגבי אווטאר vs אנדגיים
קודם כל, לדעתי נותנים לאנדגיים הרבה פחות קרדיט ממה שהוא יעשה ואני מעריך שנשאר לו עוד 20-25M בטנק. ואם גם יחליטו להריץ אותו לאוסקר ייתכן עוד 5-10M ככה שבסך הכול הפער יעמוד על 30M.
זה בהחלט יכול להיות משחק, שלא הסתיים. אבל אני תוהה לחשוב, האם דיסני תרצה בזה? אני חושב שיש לדיסני רצון שהמותג הטהור שלהם יהיה בראש, ככה שהם יכולים בכלל לא להוציא הוצאה נוספת כרגע לאווטאר ןבגלל שזה לא נשמע כל כך הגיוני, אז הם יכולים לפחות לעשות לא הוצאה מצומצמת שלא תעקוף את הפער ואחרי ההוצאה הזו יישמר 5-10M לטובת אנדגיים.
המצב שאני רואה את דיסני מתפתה שיגרום לאווטאר לקחת שוב את הכתר, אם סין תרצה אותו בחזרה. בזמנו ההוצאה של אווטאר לא הייתה שם רחבה כמו שהיא יכולה להיות היום וזה סרט שממש הונדס לטעם הסיני. יחד עם הבטחה לאווטאר 2 לשבור שם קופות יש סיכוי שהם ירצו בכך. ואז הוא כנראה יכניס שם לבד 20-40M לפחות שבאמת יעקוף שוב את אנדגיים. אבל אם סין מחוץ לסיפור אני רואה אותם עושים הוצאה מצומצמת בUS וקצת מאירופה וזהו.
גם במקרה שאווטאר עוקף את אנדגיים. דיסני תמיד תוכל לעשות הוצאה מיוחדת לרגל הוצאת אוונג'רס 6 או חזרה של דמויות משמעותיות וזה בהחלט עדיין יהיה יותר קל לצבירת הון ממעריצים מאשר אווטאר שלא נחשב אהוב במיוחד.
בהמשך נגיד ולדיסני יהיה ניצחון כבר עם אווטאר 2 והיא תהפוך אותו לשלה, אני לא חושב שזה כבר יהיה לה איכפת מי בראש. וזה סתם יהיה משעשע עבורם, הי ניצחתי את עצמי, הוצאה חדשה, אופס ניצחתי את עצמי שוב…
אגב עוד חדשה שלא דוברה ודיי מצחיקה ומעניינת, דיסני החזירה את הזכויות שלה ל'אוסוולד הארנב בר המזל' כבר ב2008 אבל עכשיו גם עושים סדרה משלו לדיסני+, המיוחד שמי שיראה את הארנב, מדובר בגרסה כמעט זהה למיקי מאוס רק עם אוזניים ארוכות. ואכן דיסני יצר אותו ראשון ב1927 אבל הוא הופץ ע"י יוניברסל, אז דיסני כבר אז רצה לנצח ושנה אחרי הוציא את מיקי מאוס שנהיה הסמל של החברה. אז תחשבו שבית העכבר יכל להיות בית הארנב. מדובר באח הבוגר של מיקי שמתעניין יותר בטכנולוגיה ויותר סרקסטי. אז מצחיק שדיסני עכשיו מחיים אותו מחדש ולראשונה הוא יקבל עונת המשך לסדרה המקורית שלו, רק הפעם עם צבע וכנראה בהמשך גם את האיחוד המתבקש עם מיקי.