"הנוקמים: סוף המשחק" ממשיך לשלוט בקופות ולשבור שיאים שלא ידענו שיכולים להישבר, ובינתיים שלושה סרטים חדשים גם ניסו למשוך קצת תשומת לב, ברמות שונות של חוסר הצלחה.
אז כן, "הנוקמים: סוף המשחק" עדיין במקום הראשון. ובואו נתחיל בהתלהבות מזה שהסרט חצה את קו השני! מיליארד! דולר! שני מיליארד! דולר! תוך 10 ימים בלבד! וואו.
כבר עכשיו, בקושי שבוע וחצי מאז שיצא, הוא הסרט החמישי בהיסטוריה שהצליח להרוויח שני מיליארד דולר והסרט שהרוויח שני מיליארד דולר הכי מהר אי פעם. להשוואה – "הנוקמים: מלחמת האינסוף" היה צריך 48 ימים כדי להגיע לשיא הזה.
בסוף השבוע האחרון "הנוקמים: סוף המשחק" הרוויח 147 מיליון דולר, סכום שסרטים אחרים היו שמחים להכניס בסוף השבוע הראשון שלהם, אבל בגלל הפתיחה האימתנית שלו זאת בכל זאת ירידה של 58.7 אחוזים. זאת ירידה סבירה – לא נוראית אבל גם לא הטובה ביותר. "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" עדיין שומר על תואר "הסרט עם סוף השבוע השני המכניס ביותר" (עם 149 מיליון דולר) ולעומת סרט ההמשך, "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ירד ב-55.5 אחוזים בסוף השבוע השני שלו, אבל מצד שני הייתה לו פתיחה הרבה יותר קטנה (257 מיליון דולר. אתם יודעים, בקטנה).
עד עכשיו הסרט הכניס 621 מיליון דולר בארצות הברית והוא נמצא במקום ה-8 בטבלת הסרטים הכי מצליחים בארצות הברית. בשאר העולם הוא הכניס מיליארד וחצי דולר, מה שמביא את סך הרווחים שלו ל-2.193 מיליארד דולר, וזה מביא אותו למקום השני בטבלת הסרטים הכי מרוויחים אי פעם – סוף סוף סרט שהצליח לעקוף את "טיטניק" ושלא יצא מבית היוצר של ג'יימס קמרון. "טיטניק" החזיק במקום הראשון 12 שנים ובמקום השני עוד עשור, ומעכשיו הוא יצטרך להתרגל להורדה בדרגה.
ומה לגבי המקום הראשון? יש סיכוי ש"הנוקמים: סוף המשחק" יצליח לעקוף את "אווטאר", אבל זה ייקח זמן. מכאן והלאה ההכנסות של הסרט יתחילו לרדת – אבל מהם כבר עוד 600 מיליון דולר לעומת 2.2 מיליארד שהסרט כבר הרוויח. אז אולי זה ייקח כמה חודשים, אבל נראה לי שהסרט יצליח להגיע לשם, במיוחד כשההייפ לא דועך: הבמאים של הסרט הודיעו שהם ידברו על הסרט באופן מפורט יותר ואולי מספיילר יותר, וגם הטריילר ל"ספיידרמן: רחוק מהבית"', שמתחיל בטום הולנד שמדבר על כך שבטריילר יש ספויילרים ל"סוף המשחק", ימשיך את השיח סביב הסרט, אז הלאה עד למקום הראשון! התרגשות.
אה, נכון, וחוץ מזה גם יצאו שלושה סרטים חדשים השבוע. כבר הספקתי לשכוח.
במקום השני נמצא "The Intruder" – סרט אימה שלא נראה שמתכננים להפיץ בארץ בשלב זה. הסרט עוקב אחרי זוג שקונה בית בפרברים מצ'רלי (דניס קווייד), שנאלץ למכור את הבית לאחר טרגדיה משפחתית. אלא שצ'רלי מתגלה כטיפוס מטריד במיוחד שלא מסוגל לעזוב את הבית שלו בשקט, והרי לכם סרט פלישה ביתית חביב. הסרט הרוויח בסוף השבוע 10.8 מיליון דולר, שהם אמנם כסף קטן לעומת "סוף המשחק", אבל לסרט עם תקציב של 8 מיליון דולר זה סבבה לגמרי.
במקום השלישי נמצא "מה הסיכוי?", בו עיתונאי (סת' רוגן) ומועמדת לנשיאות (שרליז ת'רון) שפעם היתה השמרטפית של אותו עיתונאי נפגשים שוב במקרה. היא שוכרת את שירותיו כדי שישכתב את הנאומים שלה ומפה לשם מתפתח סרט קומדיה/קומדיה רומנטית עם היפוך תפקידים, כך נראה. הסרט פתח עם 10 מיליון דולר בסוף השבוע הזה ונחשב כאכזבה; לאו דווקא לשרליז ת'רון זוכת האוסקר, שרוב הסרטים המצליחים שלה הם לא ממש "בכיכובה", אלא היא מצאת בהם על תקן שחקנית משנה ("הנקוק", "מהיר ועצבני 8", "שלגיה והצייד") ואלה שכבר כן בכיכובה לא ממש הופכים ללהיטי ענק; אבל כן, נגיד, לסת' רוגן – מדובר באחת הפתיחות הכי גרועות לשחקן, בטח אם לא מחשיבים את סרטי האינדי בהם שיחק. אבל זאת בעיקר אכזבה לסרט עצמו – עם פתיחה כזאת הוא כנראה כבר לא יצליח לכסות תקציב משוער של 40 מיליון דולר וייחשב לכישלון בסוף הדרך.
במקום הרביעי נמצא "אגלי דולס", סרט אנימציה מוזיקלי שבו אגלי דולס, בובות פגומות ומוזרות, מגלות את הכפר של הבובות המושלמות ומחפשות דרך לשפר את עצמן כדי שגם הן יוכלו להיות בובות של ילדים אמיתיים. הסרט פתח עם 8.6 מיליון דולר, פתיחה מאכזבת במיוחד לסרט עם תקציב של 45 מיליון דולר. זהו סרט האנימציה הראשון של אולפני STX Entertainment ועם נתונים ראשוניים כאלה הוא כנראה יהיה גם האחרון. לא רק שהם לא הצליחו לשווק את הסרט כראוי, גם צוות השחקנים בו הם בחרו לא ברור: מצד אחד קלי קלרקסון וניק ג'ונאס ומצד שני פיטבול ואייס-טי. מה זאת סוללת השמות האקראית הזאת ומי אמור להתרגש לקראת סרט בכיכובה? אפשר להאשים בכשלון את השיווק או את הליהוק, או את שניהם – זה תמיד מזיק כשאין שם בולט שיכול למכור את הסרט.
מכאן, שאר הטבלה מלאה בסרטים שמנסים לגרד את הדולרים האחרונים שלהם לפני שהם יוצאים מהעשירייה. כולם הרוויחו מתחת לחמישה מיליון דולר, וההבדלים בין כמה מהם זעירים.
במקום החמישי נמצא "קפטן מארוול" עם 4.2 מיליון דולר. ההכנסות העולמיות שלו עומדות כרגע על 1.12 מיליארד דולר ונכון לעכשיו זהו הסרט ה-23 הכי מצליח בכל הזמנים (כן, נו, בלי חישובי אינפלציה), והוא כנראה יספיק לעלות עוד כמה מקומות לפני שהוא ירד מהמסכים.
במקום השישי נמצא "פריצת דרך". כיאה לסרט דתי נוצרי שחי בבועה משלו יש לו גם את הירידה הכי קטנה בעשיריה (רק 42 אחוזים) והוא הרוויח 3.9 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון.
במקום השביעי נמצא "מקוללת" עם הכנסות של 3.7 מיליון דולר, מתחתיו "שהאזאם!" עם 2.5 מיליון דולר, אחריו "דמבו" שהכניס בסוף השבוע האחרון 1.5 מיליון דולר וממשיך לאכזב, ובמקום העשירי – "בוסית בקטנה" עם 1.4 מיליון דולר שהגיע להכנסות כוללות חביבות של 46 מיליון דולר.
בשבוע הבא יגיעו לראשונה סרטים שמסוגלים לתת פייט ל"סוף המשחק", ונראה אם הם גם יצליחו. בראשם עומד "פוקימון: הבלש פיקאצ'ו" שבו ריאן ריינולדס ידובב את פיקאצ'ו בגרסת לייב אקשן וינסה לשבור את קללת הסרטים שמבוססים על משחקי מחשב או פלאפון. לסרט יש ביקורות די פושרות אבל לפחות נכון לעכשיו הוא "טרי" בעגבניות הרקובות, בניגוד לרוב המוחלט של הסרטים מבוססי משחקי מחשב. הקהל הקצת יותר מבוגר יקבל את "נוכלות עם סגנון" בכיכובן של אן האת'וויי ורבל וילסון – רימייק ל"נוכלים עם סגנון" (שהיה בתורו רימייק ל"נוכלים בריביירה") שהופך את צמד הנוכלים המתחרים ברישוש נשים עשירות לצמד נוכלות שמתחרות על כיסו של איש הייטק. ולקהל העוד יותר מבוגר יגיע "מעודדות הזהב", שבו דיירת חדשה במגורים לגימלאים בשם מרת'ה (דיאן קיטון) מחליטה להקים נבחרת מעודדות לגיל השלישי. נראה לי שהסרט הזה ינסה לחקות את "אימהות רעות", שהיה בין ההצלחות הנדירות של STX Entertainment.
ולקראת הסופ"ש השלישי
'הנוקמים' גייס בשלושת הימים האחרונים עוד מאה מליון דולר, וצמצם את הפער מול 'אווטאר' לחצי מיליארד דולר "בלבד".
הרבה תלוי בכמות שהוא יצליח להביא בסופ"ש הקרוב, כי המומנטום הולך ונחלש, אבל זה עדיין פער שסביר לחלוטין שהוא יסגור.
ובכן... כבר לא וואו?
סוף המשחק, עם כל שבירת השיאים המטורפת שלו בימים הראשונים "מאכזב" ומנתהג כמו שובר קופות מצוי עם הרבה מעריצים. בניגוד למלחמת הכוכבים או אווטאר, שהביצועים שלהם בקופות היו משהו שלא ראינו לפני כן (מלחמת כוכבים עם פתיחה מטורפת ושמירה על מומנטום, אווטאר עם פתיחה נמוכה וירידות מזעריות במשך הרבה סופשים), סוף המשחק הביא פתיחה מטורפת אבל נופל בהתאם.
הערכות הסופש מדברות כרגע על 63 מיליון דולר (ההערכה שלי בסופש שעבר הייתה 66 מיליון), שזה במקום הרביעי מבחינת הכנסות לסופש השלישי של הסרט. רחוק רחוק מאחורי מלחמת הכוכבים ו-90 המיליון, אבל גם מאחורי אווטאר (68.5), ומאחורי הפנתר השחור (66). זה עדיין מלא כסף, אבל כצפוי, הנוקמים הוא frontloaded, כלומר מעריצים שמגיעים לראות אותו ישר בהתחלה (כנראה מחשש לספויילרים) אבל בלי תפיסה של הקהל הרחב.
למרות המספרים המטורפים הראשוניים של סוף המשחק, וההפרש שבו הוא עבר את הסרטים הקודמים בסדרה, כרגע מדובר בדיוק על אותם מספרים. בסופש הראשון סוף המשחק עבר את מלחמת האינסוף ב-100 מיליון. בסופש השני ב-33 מיליון. עכשיו ההפרש ביניהם רק מיליון (מלחמת האינסוף; 32 מיליון). מבחינת אחוזים, הירידה של סוף המשחק חדה יותר (כנראה בגלל המספרים הגבוהים). מלחמת האינסוף נפל בסופש השני שלו ב-55.5 אחוז, סוף המשחק ב-58.7. בסופש השלישי מלחמת האינסוף נפל ב-46 אחוז, וסוף המשחק ב-57.2. זו תוצאת לוואי של הפתיחה העצומה, וקהל המעריצים הדי קבוע של היקום הזה.
נקודה נוספת ראויה לציון זה כיצד הנוקמים הראשון התנהג בקופות. עם פתיחה עצומה לזמנו (207 מיליון), הסרט ירד ב-50.3 אחוז בסופש השני (103 מיליון), וב-46 אחוז בסופש השלישי (55.6 מיליון). מספרים קצת יותר טובים מבחינת אחוזים, אך לא מבחינת הכנסות. מה שמחזק את התחושה שליקום הזה יש קהל מעריצים די קבוע, שאמנם מתלהב יותר לראות את הסרט כשהוא רק יוצא, אך לא גדל בצורה משמעותית.
שני הסרטים הראושנים בסדרה הכניסו כ-400 מיליון דולר יותר מסכום הפתיחה שלהם (מלחמת האינסוף 257.6 ל-678.8)(הנוקמים הראשון 207 ל-623). סוף המשחק התחיל עם 357 מיליון דולר, ויכניס כנראה יותר מ-400 מיליון נוספים (יגיע ל-830-850 מיליון), אבל עכשיו צצה השאלה האם מדובר רק באינפלציה, כרטיסי תלת מימד, או באמת הגדלת קהל היעד (למרות שבסרטים כאלה גם אי אפשר לבטל את האנשים שהולכים לראות סרט שוב ושוב ושוב).
אז מה מחכה לנו בשבועות הבאים? סוף המשחק ימשיך לרדת במספרים גדולים יותר משל מלחמת האינסוף, וזה מהווה את ה-prediction tool הטוב ביותר שיש לנו. מלחמת האינסוף נפל ב-52.6 אחוז (הנוקמים הראשון ב-34 אחוז אבל בגלל חג שנדבר עליו מאוחר יותר) ולכן הציפייה היא שסוף המשחק ייפול בעוד 56-58 אחוז נוספים מה שיביא אותו ל-26-28 מיליון דולר. רק במקום השישי ונמוך יותר מאווטאר (שמחזיק במקום הראשון עם 50 מיליון), מלחמת הכוכבים (42 מיליון), הפנתר השחור (40.8), הנוקמים הראשון (36.6), ומלחמת האינסוף (29). בשבוע שלאחריו מגיע יום הזיכרון האמריקאי, מה שיביא בוסט להכנסות הסרט בסופש החמישי שלו. למזלנו, גם מלחמת האינסוף בסופש החמישי שלו זכה לבוסט יום הזיכרון ככה שההשואה יותר קלה. מלחמת האינסוף ירד רק ב-24 אחוז בסופש של ארבעה ימים (22.5 מיליון) ו-41 אחוז בשלושה ימים (17 מיליון). סוף המשחק, שוב, יירד באחוזים קצת יותר גדולים כנראה, ואני צופה ירידה של 30 אחוז בארבעה ימים, וקרוב ל-50 אחוז בשלושה. כלומר 20 מיליון ו-14 מיליון בהתאמה. מצד שני, אלאדין יוצא באותו סופש ויכול לנגוס בהכנסות עוד יותר.
וחשוב לי להבהיר, כתיבת הניתוח הזה לא נועדה לזלזל בעבודת הקודש של אלינה
בעוד הכתיבה שלה מתרכזת בדיווח על המספרים ועל כל הסרטים, אני רק מנסה לצפות עד כמה רחוק יגיע הסרט הספציפי הזה.
אז מה יהיה בתחרות עם אוואטר?
יצליח לעקוף?
יצליח לעקוף בבינלואמי, יהיה ראש בראש בארה"ב ללא אינפלציה,
ובכל מקרה יאבד את הבכורה כשדיסני יוציאו את אוואטר 1 בהפצה מחודשת לקראת ההפצה של אוואטר 2 (מה שאומר שבאופן מעשי אוואטר 2 יהיה מקדם מכירות עבור אוואטר 1 ולא להפך)
זה מעניין
והגיוני מסיבה אחת: בעידן המודרני קשה לי לראות סרטים שמצליחים בהפצה מחודשת, כי אפשרויות הצפיה הביתית טובות מאי פעם – וזה, כמובן, לא תקף ל'אווטאר', שמהרגע הראשון עד היום ברור לכולם שהוא סרט למסך הגדול בלבד, עם משקפי תלת מימד. אז אני מניח שאנשים כן ילכו שוב לקולנוע כדי לראות עוד הפעם את אווטאר.
הפוך שלמקו. בארהב סוף המשחק יצליח לאסוף עוד כ-100 מיליון דולר,
מה שיביא אותו להכנסות בין 830-850 מיליון. כבר בסופש הבא הוא עוקף את אווטאר בארהב. אם יחס הסרטים הקודמים נשמר, ושאפילו קצת משתפר ל-30 אחוז ארהב ו-70 אחוז בינלאומי, אז הוא יגיע להכנסות של 2.7-2.8 מיליארד. הוא *אולי* יעקוף את אווטאר בעולם, אבל גם זה בקושי.
הוא כנראה כן יעבור את אוואטר
כי אם, לפי הצפי שלך, הוא באמת יגיע ל2.7 ויגיע כל כך קרוב לאוואטר, כנראה שיתחיל להיות גל של אנשים שירצו שהנוקמים יהיה במקום הראשון וידיח את אוואטר ואנשים יתחילו לראות את הסרט גם בפעם השנייה והשלישית רק כדי שיעבור את אוואטר ויתמקם במקום הראשון.
נכון, מצד שני יש גבול לכמות האנשים שבאמת אכפת להם כל כך מדברים כאלו.
וכמו ששלמקו אמר, אווטאר 1 כנראה ייצא להפצה מחודשת לפני אווטאר 2 מה שיוסיף לו עוד כסף. היום, עשור אחרי אווטאר, עוד אין סרט שהשתווה אליו בחווית התלת מימד, אז יש מצב שההפצה המחודשת אשכרה תצליח לגרוף סכום משמעותי.
אכן הפוך, כתבתי "ללא אינפלציה" והתכוונתי "מעודכן לאינפלציה"
(ל"ת)
אני רק אציין
שבארה"ב זה פחות משנה אם סוף המשחק יעקוף את אווטאר מאחר ששם בכלל הכוח מתעורר הוא הסרט המכניס ביותר עם 936 מיליון דולר ולא סביר שיגיע למספר דומה. כמובן שהמקום השני הוא גם הישג מרשים.
ב"לא סביר" הכוונה היא "לא יקרה".
(ל"ת)
אתה צודק כמובן, אבל שוב, ביצועי הקופות מעלים שאלות אחרות.
השאלה האם הוא יעבור את אווטאר הייתה ברורה כבר בסופש שעבר (ראה את התחזית שלי בדוחקו שלפני זה), ושהוא לא יעבור את מלחמת הכוכבים גם (כנ"ל).
אבל מה שבאמת מעניין בביצועי הקופות האלה זה מה הגבול של היקום הקולנועי הזה. הכח העצום של מותג הנוקמים היה ברור כבר מסרט הנוקמים הראשון, אבל זה לא היה מופרך לצפות שהדור שגדל על הסרטים האלה יביא אותו לגבהים של מלחמת הכוכבים. הוא לא, ופה נמצא החלק המעניין, כי המותג לא פנה לקהל הרחב. אני יודע שזה הזוי להגיד על הסרט שכנראה יהיה המצליח ביותר בכל הזמנים והוא לגמרי חוצה תרבויות, אבל צריך להביא בחשבון את ההשקעה של הצופים ש"חייבים" להגיע לסיכום כלשהו. במשך יותר מעשור אנשים צופים בחלקים מהפאזל הזה ורוצים לדעת כיצד הוא נגמר, אנשים כבר מושקעים בעולם הזה. במובן הזה, ההצלחה של סוף המשחק הרבה פחות מרשימה מההצלחה של מלחמת הכוכבים הכח מתעורר או של אווטאר, ששם אנשים *בחרו* ללכת לסרט בגלל סיבות אחרות (כן, גם הכח מתעורר היה בעיקרון סרט ראשון).
במילים אחרות, אני חושב שההצלחה של הסרט הזה, בין אם יעבור את אווטאר או לא (הוא יעבור), תהיה התקרה של המותג. הפייז הבא יהיה עצום ומוצלח יחסית לקודם בגלל האינפלציה, אך מבחינת סחיפה תרבותית הוא כבר לא יתקדם. זו כמובן רק תחזית שלי אישית, ואולי אנשים ימצאו סיבות למה אני טועה. מצד שני, האם אווטאר הגיע לתקרה שלו בסרט הקודם? לא יודע, לא בטוח. האם מלחמת הכוכבים הגיע לתקרה שלו בסרט הראשון? לא נראה לי, וסרט שייסכם את היקום הזה יהיה כנראה מצליח יותר מהכח מתעורר. לעומת זאת, אני מרגיש די בוודאות כאילו היקום של מארוול התחיל להתקבע על קהל מסויים, וזהו.
אגב, לכן אני חושב שזו ההזדמנות של די.סי לצאת עם כמה סרטים מאוד טובים ולהתחיל לבנות את היקום שלהם עכשיו. גם הם לא יצליחו להגיע לגבהים של מארוול, אבל בהחלט לבנות מותג חזק.
כמה דברים
ראשית, להגיד שאנשים 'בחרו' ללכת ל'אווטאר' זה… לא נכון יותר מלהגיד את זה על 'סוף המשחק'. גם לאווטאר וגם לסוף המשחק היה הייפ מטורף שהביא אותם לאן שהגיעו; אצל אווטאר זה היה יותר בזמן אמת והתבטא ביציבות בהכנסות לתקופה ארוכה, ואצל 'סוף המשחק' זה התבטא – כמו ברוב הבלוקבאסטרים – בפתיחה גבוהה עקב הציפיות. בדיוק כמו שאווטאר חידש משהו מחוץ לסרט עצמו (תלת מימד שווה באמת) ולכן הצליח, אפשר לומר שסוף המשחק חידש משהו מעבר לסרט עצמו (סיום אפי לסאגה של 21 סרטים) ולכן הצליח. זה לחלוטין משחק הוגן.
בנוסף, תרשה לי לחלוק עליך ולקבוע כבר עכשיו שפרק 9 לא יגיע לשיאים של הכוח מתעורר. אלא אם כן הוא יהיה סרט מוצלח מאד-מאד-מאד, אבל אני לא רואה את זה קורה.
כל זה מוביל אותי לקביעה שלך ש'הנוקמים' לא הגיע לגבהים של סטאר וורס. חוץ מזה שההשוואה לא הוגנת כל כך (סטאר וורס הוא מותג בן ארבעים. הילדים של מי שראה את איירון מן הראשון בקולנוע בגיל נעורים, בדרך כלל עוד לא נולדו), קשה גם להוכיח אותה. מה זה 'גבהים'? הכישלון של 'סולו'? האמביוולנטיות של פרק 8?
המותג סטאר וורס נמצא עכשיו בבעיה. אם לא יקרה משהו יוצא דופן, אז בדיוק להיפך – אנחנו עדים לגסיסתו של המותג הזה ובנייתו של מותג חדש – מארוול. אני לא יודע מה יקרה בפייז הבא, אני מסכים שקשה לראות אותו מגיע לעוצמות הללו, אבל זה לגמרי יכול לקרות. לא בפייז 4, אבל אם בסוף השלב השישי, בעוד עשור, ייצא אוונג'רס נגד אקס מן – מה, הוא לא ישבור קופות בצורה פסיכית (אם הם יעשו אותו נכון)?
חוץ מזה, פרופורציות. אנחנו מתרגלים במהירות לכל הטוב הזה, ושוכחים שלפני חודש איש לא האמין שהסרט יפתח עם הסכומים שהוא פתח, ואפילו לא קרוב לזה. להיות עכשיו חכמים לגבי העצירה של המומנטום ולנאום נאומים על 'המתוג חלש או לא מספיק חזק' זה… ממש לא רציני.
המממ...
לגבי מלחמת הכוכבים, אני לא בקיא בכל הפנים ובחוץ של המותג הזה ובטח לא לאן דיסני מעוניינים לקחת אותו. אני לא יודע אם תכננו אותו בתור טרילוגיה או בתור עוד סרטים ביקום. לתחושתי, דיסני הולכים להוציא את פרק 9 בתור הנוקמים הראשון, ואז לפתח את היקום הזה בצורה יותר קוהרנטית, כדי להגיע לסיום סאגה, והסיום הזה בוודאות מוחלטת יעבור את השיאים של הכח מתעורר, אווטאר, וסוף המשחק (כן, גם אינפלציה). אני יודע שההשוואה לא הוגנת בין מלחמת הכוכבים לנוקמים, ויש יתרונות לנוקמים ויתרונות למלחמת הכוכבים. מלחמת הכוכבים, אווטאר, טיטאניק, והנוקמים הם לא ברי השוואה לשום דבר אחר, וגם בין עצמם ההשוואה היא לא מדוייקת, אבל זו ההשוואה הכי קרובה שאפשר לעשות.
וכשנמצאים באתרי סרטים לפעמים קל לשכוח שהעולם בחוץ מתעניין בדברים אחרים, ומצד שני קל לשכוח שגם לעולם שבחוץ אכפת מהדברים שאתה בטוח שרק לך אכפת מהם. ההצלחה של הכח מתעורר תפסה אותי בהפתעה, בעיקר כי חשבתי שזה משהו מאוד אינטרנטי גיקי עם קהל יעד מצומצם ללא התעניינות של הקהל הרחב, ומהצד השני הירידות של סוף המשחק בשבועות האחרונים מזכירים לי שיש הרבה אנשים שמתעניינים ביקום העצום הזה, אבל לא כפי *שלי* היה נדמה מהמעגלים הקרובים אליי.
בחירת המילים לא הייתה כל כך מוצלחת, אבל הכוונה הייתה שאנשים הלכו לאווטאר שהיה סרט שבו הם לא מושקעים בכלל (מבחינת זמן או רגש). סתם סרט שהרבה אנשים אהבו, סיפרו לקרוביהם, שהלכו בתורם, וכן הלאה וכן הלאה. אף אחד לא אמר שזה לא פייר גיים, אלא רק הסבר *למה* לפי דעתי המותג הגיע לתקרה שלו (מבחינת העתיד הקרוב).
אתה קצת תוקף בהודעה שלך (בפסקה האחרונה) את ההודעה שלי כאילו ביטאתי משחק סכום אפס. אני סך הכל מנסה לתת פרשנות ודעה אישית לעניין. סוף המשחק לא מאכזב, לא כישלון, ואף אחד לא יפוטר מדיסני בגללו. גם לא הורדתי מההצלחה האדירה שלו. אבל, כמו שגם אתה אומר בהודעה שלך, באמת יש תחושת רוויה מהיקום הזה והרגשה שהם לא יצליחו להתרומם בעתיד הקרוב לאותה הצלחה.
האם תחייה מחודשת בעוד עשור תהיה אפשרית? וודאי (אני אישית חושב שלא, אלא אם כן יפסיקו להוציא בכלל סרטי קומיקס לכמה שנים ואז יחזירו אותם בבום).
אז שוב, כל ההודעה שלי הסתכמה בלהסביר שהמותג הזה באמת הגיע למילוי הפוטנציאל שהיה לו מבחינת קהל היעד. הוא תפס אנשים עם כל מיני שוברי קופות בפייז 1, חיבר אותם לסרט מגניב שמעולם לא נעשה בהנוקמים הראשון, המשיך לספר כמה סיפורים למשך כמה סרטים וסיים הכל בשני סרטים מפחלצי קופות. מי שהתעניין, היה שם מההתחלה. מי שנשאב בטעות לעולם הזה, רצה לראות איך זה מסתיים. אנשים ששמעו על הפרוייקט וראו כמה סרטים פה ושם, רצו להיות חלק מהסיום המטורף הזה. כלומר, המותג הצליח לנצל לפחות 95% (מספר שהנפצתי משום מקום) מהפוטנציאל שהיה לו. אני חושב שמעכשיו רק מי שבאמת אוהב את המותג הזה יישאר שם, ושמעכשיו תהיה ירידה. כלומר; נראה יותר הצלחות כמו הפנתר השחור וונדר וומן (הצלחות מדהימות, כן? אבל לא שבירת שיאים) ברף הכי עליון של היקום, אבל לא משהו שמתקרב לסוף המשחק (שוב, לא כולל אינפלציות).
דבר ראשון, סליחה אם השתמע מההודעה שלי זלזול בדעותיך
ולגופם של דברים: לגבי העתיד של סטאר וורס – הכיוון שאתה אומר מעניין, אבל לא נראה לי מעשי. פייגי הצליח לבנות את היקום שלו על גבי עשרות שנים ומאות דמויות של קומיקס. אני לא רואה איך סטאר וורס מגיעים להיקף הזה בצורה משכנעת; אין להם מספיק חומר מקור. וזה לא שמעריצי הMCU מכירים בהכרח את הקומיקס – אני מניח שרובם לא – אבל בעוד לפייגי היה ים של חומר לבחור ממנו את מה שעובד, סטאר וורס יצטרכו לבנות את כל זה די מהתחלה ולעשות בעצמם ניסוי וטעיה על הרבה דמויות חדשות. המיתולגיה שכן קיימת בעולם הזה לא מספיקה.
ובכל מקרה, כמו שהוכח כבר כמה פעמים – סטאר וורס חלש מחוץ לארה"ב, אז אני לא מבין מדוע אתה חושב שיש סיכוי לסרט כזה לעקוף את כולם, אלא אם כן התכוונת רק בצפון אמריקה.
אופס, נמחקה לי חלק מההודעה
אז אני משלים: הסיבה שמארוול לא יגיעו בשנים הקרובות לשיאים הנוכחיים היא לא בגלל מיצוי או רוויה, אלא בגלל שאכן כן, חווית סיום אפית לא יכולה להגיע כל הזמן. אם פייגי חכם, והוא כבר הוכיח שיש לו סבלנות, הוא יבין שבשביל לראות את הסכומים האלו שוב הוא צריך שוב לעשות פייז 1 ו-2, ואז בהחלט יש מצב ששוב נתרגש לקראת האיחוד הגדול של הגיבורים האהובים. בעצם, מבחינת תחושת מיצוי, אז סוף המשחק עשה את הדבר הכי טוב שיכל לקרות: הוא פינה את השולחן.
מגיב לשתי ההודעות.
א', אין צורך להתנצל כי לא נעלבתי מההודעות שלך, רק אמרתי שאתה תוקף עמדה שלא הבעתי כאילו היקום הזה נכשל. אז הכל בסדר :)
לגבי ההיקף של סטאר טורס ואם יקום כזה יהיה מעשי, אני לא אוכל לנהל על זה דיון כרגע. גם בגלל ששוב, אני לא מבין ביקום הזה מספיק, וגם בגלל שזה קצת גולש מהנושא העיקרי. באופן היפותטי אבל אם יקום כזה ייצא לפועל באותה הדרך (סרטים מסויימים שמגיעים לסיכום מסויים כל כמה שנים, ואז סיום אחד ענק לסאגה –> מה שנראה שדיסני רוצים לעשות כי הם כבר סגרו תאריכים עד 2024), אני מאמין שהם יצליחו לגבור מבחינת הכנסות על הכח מתעורר. וכן, כל מה שאני אומר מתייחס לארהב, למרות שאם דיסני יהיו חכמים הם יצליחו גם להגביר את עניין שאר העולם בזה.
לגבי הנוקמים; אם נשווה את זה לסדרת טלוויזיה, אז הרי שסוף המשחק יותר דומה לפינאלה של הסדרה (עוד לא ראיתי) מאשר לפרק סוף עונה. ובעצם עכשיו אנחנו יוצאים לסוג של ספין אוף עם כמה דמויות שאתם כבר מכירים (שוב לא ראיתי, אז הכל השערות ובלי ספוילרים פליז) שיעזרו להכניס אתכם לעולם החדש. ובמצב כזה, מי שאוהב את הסדרה עובר, ומי שלא מושקע לא ממשיך. ועכשיו גם יש למארוול עוד מכשול להתגבר עליו, של 'ראינו את זה כבר קודם'. אז מארוול, בעיקר אם הם ימשיכו עם הנוסחתיות שלהם, יאבדו לפי דעתי הרבה מהקהל הרחב, ולכן הם יהיו חייבים להפתיע ולחדש. הם יכולים לרכב על ההצלחה של פוליטיקת הזהויות עד גבול מסויים, אבל אני מאמין שהסרטים הבאים בסדרה (להוציא הפנתר השחור וספיידרמן) לא יהיו שוברי קופות באותה הרמה. וכאן אני גם רואה את הפוטנציאל של די.סי, למרות שגם להם אני לא צופה הצלחה ברמה של הנוקמים.
שוב, מדובר בתחזית בלבד, ויכול להיות שאני טועה. אבל זה מתחושתי האישית.
מעניין מאד
אני מניח שימים יגידו.
לפחות בענין סטאר וורס, אני מניח שנהיה חכמים יותר אחרי פרק 9.
לגבי העתיד הרחוק יותר – גם מארוול וגם סטאר וורס לא שחררו שום מידע על הסרטים היותר רחוקים שלהם. השמועות טוענות שמארוול יפרסו את תוכניותיהם אחרי יציאתו של ספיידרמן החדש, ואז נוכל להמר בצורה נבונה יותר. מתי לוקאספילם יגלו לנו מה קורה הלאה – אלוהים יודע.
רק לאמריקאים אכפת מסטאר וורס
וגם להם, אכפת בעיקר ממה שהיה ולא ממה שיהיה בעתיד.
כל מה שאמרת על מארבל, שהרגע הוציאה את הסרט הכי גדול ומצליח שלה אי פעם אחרי ששנה שעברה הוציאה את הסרט הכי גדול ומצליח שלה אי פעם עד אז ואחרי שבשנתיים האלה הכירה זוג גיבורים חדשים בסרטי הסולו הכי מצליחים שלה אי פעם ואחרי ששנה לפני כן כל שלושת הסרטים שלה הצליחו יותר מכל סרט שלא נקרא "הנוקמים" שלה עד אותו רגע אי פעם…
כן, הראיות מראות על צמיחה בכיוון של מארבל. וזה בעיקר נובע מכך שדווקא מהעולם עוד ועוד הולכים לראות אותו. האוהדים של מארבל מתרבים. זה בשבילם הנורמה. יש אנשים צעירים שמרגע שהחלו לראות קולנוע, כמה סרטי מארבל בשנה זה ארוע רגיל בשבילם. הם בפנים וחלק מזה. זה רק גדל ומצטרפים בקצב גבוה בהרבה משעוזבים.
לעומת זאת דווקא סטאר וורס… עושה רושם שהכוח מתעורר מכר נוסטלגיה. ובעיקר לקהל אמריקאי. ומרגע שהחשק לזה עבר ההכנסות הצטמצמו. והכשלון הגדול ביותר הוא באמת שלא מצטרפים קהלים רבים וחדשים. בטח לא בשוק הבינלאומי. זה עדיין מוצר של אמריקאים. אין סיכוי בעתיד הנראה לעין שסרטי סטאר וורס יעברו את סרטי מארבל.