היתה אמנם תחרות קשה מצד "כלבלב קטנטן קופץ מספה", וגם "קיפוד אוכל גזר", "חתול קטן נבהל מלטאה" ו"בייבי גרוט" היו יריבים נכבדים, אבל תחרות הדבר החמוד ביותר של 2014 נסגרה, והמנצח הוא ביימקס. הוא זוכה בעשרות אלפי צעצועים ומרצ'נדייז מפה ועד הודעה חדשה. ביימקס, רובוט-בלון שמנמן וידידותי שתפקידו להיות אחות רחמניה – אבל יכול גם להיות גיבור-על מעופף, מכה ויורה, אם צריך. הוא ניחן במין טוב-לב אוטומטי וטמטום רובוטי חביב, והוא הכוכב העולה האמיתי, הבלעדי והבלתי מעורער של "6 גיבורים". הוא גם הדמות הכי מצחיקה, מונפשת או שלא, שנראתה בקולנוע השנה. כמו כן, הוא מגיע באריזת חבילה עם חמישה גיבורים אחרים לפחות.
בסן-פרנסוקיו, שילוב צבעוני, ניאוני, מגניב ומרהיב של אמריקה ויפן, חיים האחים הצעירים והגאונים הירו וטדאשי. הם יתומים שחיים עם דודתם, מה שמכשיר אותם להיות גם גיבורים של סרטי דיסני וגם גיבורי-על. הירו, בן 13, מנסה להתקבל לאוניברסיטה שבה לומד אחיו, זאת על אף העובדה הברורה לכל שהוא ממש לא צריך את זה: הילד יכול בתוך אחר צהריים אחד ליצור המצאה שתהפוך אותו למולטימיליונר, ובמחסן שלו יש יותר ציוד הייטקי מבמכון ויצמן ומחסני אמאזון יחד. הפרויקט של האח הגדול, טדאשי, הוא ביימקס – הרובוט הרפואי שנראה כמו מרשמלו. איתו במעבדה עובדים גם עוד ארבעה חנונים חביבים שאותם אנחנו פוגשים למשך סצינה אחת. אבל אז קורה אסון, ומפה לשם, הירו הופך לסופרהירו.
הסרט הזה הוא חבילה ענקית של סוכריות גומי. הוא צבעוני, כיפי, מתוק, ומיועד כביכול לצעירים אבל גם מבוגרים נהנים ממנו נורא. הוא גם מהיר, קופצני, ומאוד מאוד מצחיק. כדאי לכם לצפות בו, בשפת המקור אם אפשר; קשה לי להאמין שמישהו לא יהנה ממנו.
כל זה למרות שיש לו גם חסרונות שקשה שלא להבחין בהם. הסרט הזה הוא שילוב של דיסני ומארוול: זה סרט אנימציה של דיסני (שנמצאים ברצף מטורף בשנים האחרונות, אחרי "ראלף ההורס" ו"לשבור את הקרח" המצוינים) וזה גם סרט גיבורי-על, המבוסס באופן רופף להפליא על סדרת קומיקס לא ממש ידועה של מארוול. בתחומים מסוימים, השילוב הזה עובד, באחרים – פחות. בסרט דיסני יש בדרך כלל עלילה פשוטה, מספר מינימלי של דמויות, ולא הרבה מאוד קרבות לחיים ולמוות. כל אלה, כמובן, לא נכונים לגבי סרטי גיבורי-על, בעיקר אם אלה סרטי סיפור-מקור של קבוצת גיבורים: צריך לפתח פה הרבה דמויות בו זמנית, לאיים על שלום העולם ואז להציל אותו, וכל זה בתוך זמן מוגבל.
מגבלת הזמן היא אחד הדברים ש-"6 גיבורים" פחות מסתדר איתם. בערך חצי סרט עובר עם הירו וביימקס. אין שום דבר רע בזה, כיוון שכאמור, הם דמויות נהדרות וכיף גדול איתם. הבעיה היחידה היא שזה לא משאיר הרבה זמן לדמויות האחרות, או לכל שאר מה שצריך לקרות בסרט גיבורי-על. בתור סרט ששמו הוא "6 גיבורים", הוא מקדיש הרבה מאוד תשומת לב לשניים מהם, ומזניח את ארבעת האחרים. גו-גו טומגו, ווסאבי, האני למון ופרד נראים כולם כמו דמויות מאוד חביבות, אבל הם לא מקבלים הרבה לומר או לעשות: לאורך חלק גדול מהסרט הם פשוט לא שם, וכשהם כבר נוכחים – כל אחד ואחת מהם מקבל סצינות ספורות כדי להציג את האופי הייחודי שלו, כמה פעולות ייצוגיות בסצינות האקשן – וזהו. הם אפילו לא נמצאים על המסך מספיק זמן כדי שנקבל מושג ברור על הכוחות המיוחדים של כל אחד מהם (לווסאבי יש כפפות-להב על הידיים, ו… מה? זהו? זה הופך אותו לגיבור על?).
אותו הדבר נכון לגבי הנבל. הוא מעוצב נהדר: זאת דמות עוטת מסיכה ששולטת בחומר באופן שקשה להסביר בלי לראות, אבל זה מאיים, מרשים ומבהיל. מבחינת מראה ויכולת זה אחד מנבלי הקומיקס הכי טובים שראיתי בקולנוע. אבל המזימה שלו, הזהות שלו והטיפול בה מקבלים כולם טיפול מינימלי, כאילו לא יותר מלצאת ידי חובה. אז יש איזה קרב, ולפני שהספקתם להגיד "הופעת אורח של סטן לי", הסרט נגמר. אחרי כל כך הרבה סרטים שהתארכו יותר מדי, דווקא מרענן לקבל פעם סרט שמשאיר טעם של עוד, אבל הסיבה שיש טעם של עוד היא פשוט שאין מספיק.
ההשוואה שכנראה אי אפשר בלעדיה היא ל"משפחת סופר-על", סרט גיבורי העל של פיקסאר. ובעוד "6 גיבורים" מנצח את "סופר-על" בתחומי העיצוב (ברצינות, סן פרנסוקיו היא יופי של מקום) וההומור, הוא לא מתקרב אל הסרט של פיקסאר מבחינת עומק הדמויות והעלילה. משהו פה בכל זאת נותן הרגשה מהונדסת, כאילו כפו על הסרט עלילה שהוא לא ממש רצה בה: הוא היה שמח להישאר לא יותר מסרט על ילד והרובוט שלו. "6 גיבורים" הוא לא לגמרי סרט גדול, אבל זה ממש לא מפריע לו להיות סרט כיפי נורא.
עוד משהו לגבי הסרט, מכירים את זה שבסרט קומדיה מראים את כל הבדיחות הטובות בטריילר? אז בשישה גיבורים זה לא קורה, הבדיחות הטובות שבטריילר לא ברמה של הסרט.
רק הערה על התרגום
פעמיים בסרט גוגו אומרת לאחת הדמויות "!Woman up"; המתרגם חשב משום מה ש"תהיה גבר" ו"באומץ!" יהוו את התרגום המהימן והנאמן ביותר למקור.
כן!
שמתי לב לזה. מילא "באומץ". אי אפשר לתרגם באופן מוצלח "Woman up!". אבל "תהיה גבר"? ברצינות?!
"תגדל שחלות!"
(ל"ת)
תהיי גברת!
(ל"ת)
למרבה הצער, המשמעות של "תהיי גברת" שונה מאוד מ"תהיי גבר".
כמובן, זה לא הופך את התרגום המקורי לפחות גרוע.
המתרגמת הפמיניסטית -FYP
(ל"ת)
מצחיק, חמוד, כיפי, אבל לא מספיק טוב.
לא עומד כמו שצריך ליד ראלף ופרוזן, המקום הטבעי שלו הוא ליד בולט וצ'יקן ליטל.
בולט היה מצוין לדעתי.
והאמת, הוא הצליח להגיד משהו מעניין יותר מ-"6 גיבורים" (שני הסרטים חולקים את אחד הבמאים) על התפיסה של מה זה להיות גיבור-על.
מש"א
הלו, דבר יפה
בלי מילים גסות כמו "צ'יקן ליטל".
כשסיימתי את הצפייה בסרט
הרגשתי כמו ילד בן 8 שבדיוק חזר מהקניון עם ההורים שלו אחרי ארוחת מקדונלדס, עם רמות סוכר בלתי חוקיות בדם. ההתלהבות ירדה מאז, ואני מסכים שיש בעיות בעלילה ובדמויות.
אבל פרוזן!? בחיי שאני לא מצליח להבין את ההתלהבות מהסרט הזה. 6 גיבורים לא רואה אותו ממטר, בין אם בסימפטיה של הדמויות, בעלילה, ברגש, בפס הקול (שישתיקו את המעצבנות האלה ששרות שם). בכל עניין טכני, וכל עניין אומנותי 6 גיבורים מתעלה מבחינתי על לשבור את הקרח.
אם כבר דירוגים, הרשימה הולכת ככה לפי דעתי:
פלונטר/ראלף
6 גיבורים
בולט
לשבור את הקרח
צ'יקן ליטל
אני מניח שלפגוש את הרובינסונים לא ברשימה רק כי הוא כל כך הרבה מעליה?
האמת שכחתי את לפגוש את הרובינסונים המעולה.
נראה לי שהוא יכול להיות באותו מקום עם '6 גיבורים'. כמו החדש, גם הוא לא חף מבעיות ועדיין מדובר בסרט אדיר לגמרי. הקבלה האוהדת יותר של 'לפגוש את הרובינסונים' מ-'6 גיבורים' היא בהתאם לציפיות. אחרי הכל, הבעיות של שני הסרטים כמעט זהות, אבל כשאחד מגיע אחרי 'צ'יקן ליטל' והשני מגיע אחרי 'לשבור את הקרח' האהוב (לא אהבה שלי, אני חשבתי שמדובר בסרט בינוני מינוס), החסרונות מעפילים על היתרונות.
גם הרשימה לא בדיוק מעבירה את המסקנות שלי מהסרטים בצורה מדוייקת. אפשר להגיד שפלונטר וראלף מקבלים אצלי 9.5, בעוד הגיבורים והרובינסונים מקבלים אצלי 9. בולט 6, קרח 5, והאפרוח 2.
דיסקליימר:
הרשע במגבעת הרבה הרבה הרבה יותר טוב מהרשע בגיבורים. או מכל רשע אחר שאי פעם נראה בסרטי האנימציה הממוחשבת.
תודה!
כשאנשים מדברים על רצף הסרטים המוצלחים של דיסני הם מדברים על הסרטים שיצאו מאז "הנסיכה והצפרדע" או "פלונטר". שכחתם כמה טובים "לפגוש את הרובינסונים" ו-"בולט" היו? ומה עם "פו הדב"? למה מתעלמים ממנו ככה? אני מניח שזה משום שמעטים ראו אותו כנראה אבל באמת שמדובר באחד הסרטים הכי מקסימים של דיסני.
האמת שמה שקרקר אמר תקף גם לגבי.
הסיבה שלא הזכרתי אותו היא בגלל שהוא פשוט טוב מדי בשביל להיות מוזכר ליד הסרטים האלו.
מסכים בצער
מה שעצוב הוא לא שהסרט רע (כי הוא לא) אלא כמה טוב יותר הוא היה יכול להיות אם רק היה קצת יותר – קצת יותר פיתוח דמויות, קצת יותר עלילה, קצת יותר אקשן קצת י ו ת ר ז מ ן. אם כל ההשקעה בחומרה התוכנה שהסרט הזה מריץ נראית פרימיטיבית להדהים – יותר משזה סרט בפני עצמו זה מרגיש כמו אותם סרטי פיילוט לסדרות מצוירות שאחרי ההכנה נערכים לצורת 4-5 פרקים.
מעבר לכיף
ממש מצחיק, עלילה מקורית ומפתיעה, דמויות אדירות. יופי.
מוזר. אני מסכים עם המילים שרשומות בביקורת,
אבל לא עם "האווירה" של הביקורת.
יש ל-6 גיבורים בעיות. העלילה דחוסה במסגרת הזמן של סרטי ילדים, הדמויות המשניות לא מקבלות מספיק זמן מסך או עומק, וזהו. אבל אלו שתי בעיות ששמתי לב אליהן כי הסרט היה מספיק טוב. רציתי *עוד* מהסרט המעולה הזה, רציתי *עוד* מהדמויות מלאות הפוטנציאל האלו. עד שתשימו לב לחסרונות בסרט אתם תהנו מלא.
אני לא משנה את מה שאמרתי בדף הסרט. אני חושב שבאקשן, הומור, רגש וחמידות הסרט מתעלה על כמעט כל סרט אנימציה לפניו.
איך הדיבוב?
הטריילר בעברית ששמעתי לא היה מרשים, אבל טריילרים וסרטים מלאים לא תמיד זוכים לאותו הדיבוב.
כבר נתקלתי בטובים יותר
יש כמה סרטים מדובבים שנהנתי מהדיבוב שלהם וזה לא אחד מהם. אם הייתי יכול לבחור הייתי מעדיף את המקור. לא שסבלתי אבל בהחלט לא מהמצטיינים.
אחלה דיבוב.
אתמול ראינו את הסרט, ולמרות שדמויות המשנה טובות רק בחלקן (בחלקן הגדול, אבל עדיין), הירו וביימקס נהדרים, וזה מספיק.
הדיבוב טוב מאוד, וזהו. (זהירות - דעה מפורטת במיוחד לפניך...)
כלומר, הוא לא מושלם, אבל בהחלט לא פחות מטוב מאוד.
ליהוק הדמויות – רובן ככולן – מצוין. המשחק הקולי – ברובו – מצויין, וכך גם התרגום.
הבעיה בדיבוב הזה היא הרגעים הלא טובים – ובהחלט יכול להיות שזה אני שיותר מדי רגיש לכל העניין, ואחרים לא היו מבחינים בהם, אבל מבחינתי – היו יותר מדי כאלה:
משפטים מסויימים מאבדים הרבה מהמשמעות המקורית שלהם דרך מסננת התרגום וההתאמה לשפתיים, ואחרים נשמעים מאולצים מדי ואף צורמים. המשפט הבודד שבולט מעל כולם לרעה הוא "אני לובש אותם 'אינסייד אאוט'" (פרד מפרט את הרגלי לבישת התחתונים שלו). נכון, הביטוי הזה בעייתי לתרגום (ע"ע "הקול בראש"), אבל לא לתרגם אותו בכלל הוא לא הפתרון כאן, כי הוא פשוט לא שגור בעברית, ואני בספק אם ילד כלשהו בקהל הבין אותו.
נקודת תורפה נוספת בדיבוב הוא ביימקס. קודם כל – כולם קוראים לו ביימֶקס, ולא ביימַקס, אבל נתעלם מזה. עמוס שוב בהחלט עושה עבודה טובה בסך הכל, ואני לא באמת יכול להגיד שהביימקס שלו רע, אבל הוא פשוט לא סקוט אדיסט. אין לו האיזון המושלם, והכה עדין, בין חביבות לרובוטיות, שיש לאדיסט.
עוד בסדר־וזהו, יפתח אופיר (שרון כהן והדס מוזס יקיריי, אם, במקרה, מגיעה הודעה זו לידיכם אי־פעם – אנא הפסיקו ללהק את אופיר לכל דמות בחור צעיר, בכל סרט שאתם מדבבים! הוא מדבב נהדר, וחבל חבל חבל להמאיס כך את קולו ולהפוך אותו מוכר מדי!) בסדר גמור כטדאשי, אבל טדאשי המקורי של דניאל הני היה כריזמטי ומקסים הרבה יותר, מה שאין כאן, ולדעתי אף מוריד מרמת ההזדהות עם הדמות. כששמעתי שתמר קינן לוהקה לתפקיד דודה קאס (שנקראת כאן דודה קייסי – שוב, למה? סתם מעלה ריח רשלנות טיפשית כל כך, שניתן היה להמנע ממנה..) התלהבתי, וחשבתי שהיא ליהוק מושלם לתפקיד, מה גם שקולה דומה מאוד לזה של מאיה רודולף, שחקנית הקול המקורית. התוצאה לא רעה בכלל – קינן עושה כמיטב יכולתה, והיא ליהוק מבריק בלי ספק, אבל תרגום השורות שלה נע בין טוב לסביר, והתוצאה בהחלט מאבדת מעט מהחן שבמקור.
יתר הדמויות, כאמור, מלוהקות ומגולמות היטב. ארבעת גיבורי המשנה מצויינים: מומי לוי הוא ווסאבי מושלם, ספיר דרמון נהדרת כגו־גו, מיכאל הנגבי אף הוא עושה עבודה מצויינת כפרד, ויונית טובי היא האני למון אידאלית – לולא ידעתי לא הייתי מאמין שזהו תפקיד הדיבוב הראשון שלה, במיוחד שמחתי לשמוע שהוחלט לשמור על המבטא היפני הקל של הדמות. יגאל שדה ואלדד פריבס גם עושים אחלה עבודה בתור קלהאן וקריי, בהתאמה.
בקיצור – אין ספק שהדיבוב הזה טוב מאוד, במבט כולל, אך לא ניתן להתעלם מכמה מגרעות בולטות בו.
כמו כן – ייתכן שכל הברברת הארוכה שפרשתי כאן היא תוצאה של אובססיביות יתר שלי לנושא, ושרוב הצופים כלל לא יבחינו ברוב הנקודות שהעליתי כאן…
חשבתי שעמוס שוב היה נהדר.
ביימקס הוא בעיקר מראה עבור טדאשי, מישהו שיכול לשקף לנו, ובעיקר לטדאשי עצמו, את התהליכים הרגשיים שהוא עובר. עמוס שוב היה ביימקס נפלא: מדי פעם רציתי לחבק אותו, אבל לא בגלל שהוא היה מתוק או טוב לב במיוחד; אלא כי הוא היה בדיוק האי היציב הזה בלב הים הרגשי והעלילתי של הסרט. כמו שהוא היה אמור להיות.
אתה... מבלבל בין טדאשי להירו? (או שזה אני שלא הבנתי)
לטעמי קולו של שוב, בסקאלה בין רובטי לאנושי, הוא יותר מדי לכיוון האנושי. שזו, כמובן, לא מגרעה בפני עצמה בקולו של שוב, אלא עובדה שהופכת אותו – בעיניי, לביימקס פחות טוב מסקוט אדיסט, שקולו מעט יותר לכיוון הרובוטי.
אני מבלבל בין טדאשי להירו.
סליחה.
ואני חשבתי ששוב היה דווקא רובוטי מאוד. אבל, על טעם וריח וגו'.
מאוד נהנתי
יכול להיות שזה בגלל שהסרט לא הגיע מלווה במשאיות של באזז (כמו פרוזן ושומרי הגלקסיה) אבל יצאתי מהסרט נלהב. מרהיב, מצחיק, מרהיב, חמוד מאוד ועם דמויות נהדרות ואקשן מצויין. הסרטון שלפני הסרט חמוד מאוד אבל הוא לא משתווה לסרט שאחריו. סך הכול זאת עסקת חבילה משתלמת ביותר והדבר הכי מהנה שאפשר עכשיו לראות בקולנוע.
(כמו כן, אני רוצה ביימקס משלי).
הסרט הקצר "feast", שמוקרן עם הסרט, יש לציין, הוא סום וקסום ובשום ונפלא.
העיצוב והאנימצייה בו נהדרים, והוא מתוק ומרגש ולגמרי כבש אותי.
כמו פייפרמן?
ההשוואה הרי מתבקשת (זה נעשה באותה טכנולוגיה).
פייפרמן היה משהו מיוחד וממש לא רק בגלל הטכנולוגיה. הוא היה בנוי טוב ועשוי טוב כמו סרט באורך מלא והפסקול גרם לי להצטער שאין אוסקר לפסקול של סרט קצר. האוסקר שפייפרמן לקח בהחלט הגיע לו.
עד כאן לגבי פייפרמן. עכשיו, שאלתי היא האם ה"סעודה" הוא גם ברמה הזאת? זה בסגנון של פייפרמן? מגיע לו אוסקר?
אהבתי את "סעודה" הרבה יותר מ"איש-נייר".
לא ראיתי מועמד אחר בקטגוריה, אבל אם הוא יזכה באוסקר אני אשמח.
כנ"ל.
(ל"ת)
סוג של אוף טופיק
שנה שעברה לדיסני היה סרט קצר על מיקי מאוס, הוא התחרה על הסרט הקצר הטוב ביותר? הגיע לו לזכות, או שמה המתחרים היו יוצר טובים?
"Get a Horse"
הוא התחרה והיה אחד מחמשת המועמדים הסופיים בקטגורית סרט האנימציה הקצר, אבל לא זכה. מכיוון שלא ראיתי את המועמדים האחרים, אין לי דעה בשאלה האם זה מוצדק. חשבתי שהוא היה מאוד נחמד, אבל בעיקר ביצוע מוצלח של גימיק. לא מפתיע אותי שנמצא סרטון יותר טוב. לעומת זאת, "סעודה" יהיה לדעתי מתחרה חזק על הפרס ולא משנה מה הם המועמדים האחרים.
תודה רבה
השנה ל-"סעודה" יהיה מתחרה חזק מצד קולגה לשעבר
גלן קין, שנחשב בעיני רבים לאנימטור הדמויות הטוב ביותר על פני הפלנטה (הוא הנפיש את הדמויות של אריאל, החיה, טרזן ופוקהונטס, בין השאר), פרש לפני שנה מדיסני והסרט הראשון שלו אצל המעסיקים החדשים שלו, "דואט", הוא מרהיב, מאוד סימפטי ו… זהו. אבל למען האמת, זה פחות או יותר גם מה שחשבתי על "סעודה":
https://www.youtube.com/watch?v=O9CG_PoEWCg
עוד מתמודד סימפטי, שדי בטוח שיהיה מועמד, הוא Me and My Moulton של האנימטורית הקנדית ממוצא נורבגי טוריל קוב. סרט הבכורה שלה, "סבתי גיהצה את חולצות המלך" שהיה מועמד לאוסקר המצויר הקצר הוא אחד מסרטי האנימציה הקצרים הכי אהובים עלי. הסרט השני שלה, "המשורר הדני" שהביא לה את האוסקר, היה לטעמי פחות טוב. הסרט הנוכחי הוא… נחמד. עדיין לא ברמה של הסרט הראשון שלה.
https://www.youtube.com/watch?v=qOPM8XsLeZg
גלן קין מדהים
הצטערתי לשמוע שהוא פרש מדיסני. הוא גם היה הבמאי המקורי של 'פלונטר' וגם אחרי שהוחלף עדיין היה מעורב מאד בהפקה ובאנימציה (וההשפעה שלו בהחלט מובחנת בכמה סצינות).
הסרטון הזה עצמו באמת חביב מאד. ממש לא השיא שלו, אבל מגיע לו לזכות באוסקר אז אני אחזיק לו אצבעות.
הוא היה מועמד לאוסקר ולא זכה
זה היה סרטון נחמד וחביב. אבל לא משהו שמגיע לו אוסקר.
זה מה שזכה באוסקר: https://www.youtube.com/watch?v=XuLZkvp-MnE
כשרואים את זה, מבינים למה "תשיג לך סוס" לא זכה.
ושאלה שעוד לא נשאלה
מאיזה גיל מתאים הסרט?
כהרגלם של דיסני הם תמיד עושים סרטים באמת לכל המשפחה
אם כי הסרט כלל כמה בדיחות שהיו על גבול הגסות
דוגמא: עתיד לצמוח לך שיער ב…
התגובה של מיקו
כאן מתחתינו קצת גרמה לי לספקות בענין.
הסרט כן מתאים לכל המשפחה
רק שהוא כולל כל מיני בדיחות שילדים לא יבינו ומבוגרים לא יבינו מה זה עושה בסרט לכל המשפחה.
בערווה.
עומד לצמוח לו שיער בערווה. זה מה שקורה לאנשים בגיל ההתבגרות.
זו לא בדיחה למבוגרים, זאת "בדיחה גסה" בסטנדרטים של ילדים בני שמונה לכל היותר. זה איזכור מרומז, בלי להזכיר שמות, לכך שלבני אדם ישנו אזור בין הרגליים שבו צומח שיער. אם זה גורם לך להסמיק, מה אתה עושה מחוץ למנזר בשעה כזאת?
הסיבה שעצרתי את הבדיחה באמצע
היתה כדי לא להרוס אותה למי שלא ראה.
הבדיחה עצמה הצחיקה אותי אבל גרמה לי לחשוב מה לעזאזל היא עושה בסרט הזה שמגדיר את עצמו, בין השאר, כסרט לילדים שלא אמורים לדעת על דברים כאלה בשנים הקרובות ויש כאלה שחושבים שזה גם צריך להישאר ככה.
אם אני זוכר נכון, הבדיחה הופסקה באמצע בסרט עצמו.
ומה הם אמורים לא לדעת? שעומד לצמוח להם שיער? הם יודעים, ואין שום סיבה בעולם שהם לא ידעו. פור פאקס סייק, אנחנו לא מדברים פה על סקס. אף אחד לא מזכיר אפילו מילים גסות ואיומות כמו "בולבול". זאת בדיחה תמימה לחלוטין.
למה הם לא אמורים לדעת?
הם לא אמורים לדעת איך השינויים הפיזיים בגוף שלהם יעברו? אולי בפועל הם לא יודעים כי אנשים לא מדברים איתם על זה, אבל אני לא רואה סיבה שהם לא ידעו מה הולך לקרות להם בגוף.
בגיל 8 בערך, יצא לי לשמוע את המילה "מחזור" בכל מיני מקומות ולא ידעתי מה זה, אז הלכתי לאחותי ושאלתי אותה, והיא הסבירה לי. האם זה בעייתי שבגיל 8 היה לי ידע לגבי מה יתחיל לקרות לגוף שלי בגילאי 12-16? זה אפילו לא קשור למין בשום צורה.
אני מניח שזה כבר ענין של חינוך שונה.
(ל"ת)
יש לך סיבה מוסרית כלשהי
שלפיה זה בעייתי לספר לילדים טרום גיל ההתבגרות, על השינויים שהגוף שלהם אמור לעבור?
לא ראית את 'קארי'?
(ל"ת)
אני חושב שמה ש"האיש" מנסה לומר
זה שמדובר בנושא רגיש, לא רק לילדים (בדיחות על שיער ערווה הופיעו לא מעט בקומדיות "למבוגרים"). העובדה שהסרט משתמש בזה בתור פאנץ' שעובד על אפקט המבוכה ואפילו לא משלים את הבדיחה אלא נותן לצופים לעשות את העבודה בראש שלהם רק מעידה על זה שמדובר במשהו מצחיק/מביך.
מבלי לנקוט עמדה אישית – לא כולם מחנכים את הילדים שלהם באותה צורה. חלק ירגישו צורך לחכות עם שיחות כאלה עד שהילדים יהיו יותר בוגרים (נפשית ופיזית) כמו יש הבדל מתי עושים שיחות דומות, כמו "מאיפה ילדים באים לעולם". לשים את הבדיחה הזו בסרט ילדים (שלא עוסק בהתבגרות מינית) יכול לעלות שאלות כמו "אמא, למה הוא התכוון בקטע הזה?", שאלות שיש הורים שמעדיפים לא לענות לילדים בגיל הזה.
אבל זה לא נושא רגיש וזה לא "איך באים ילדים לעולם".
ומניסיוני בילדות כשלא הבנתי בדיחה הרבה פעמים לא הבנתי אפילו שלא הבנתי, אז לא ידעתי לשאול… קריצות למבוגרים עברו לי פשוט מעל לראש, זה הכול.
לדעתי סרטי ילדים צריכים להכיל יותר תכנים בוגרים
אבל במובן של עלילות ומהלכים עלילתיים מורכבים ואפלים יותר, משהו כמו שעושים היום בסדרות מצוירות בטלוויזיה כמו אווטאר: האגדה של קורה ו-Young Justice, ולא בדיחות סקס וגסויות. בכל מקרה, לדעתי בדיחה על גידול שיער ערווה זה סתם אידיוטי ולא מצחיק, בלי קשר לראוי או לא ראוי בסרט ילדים.
היה ממש כיף, כמה הגיגים
רציתי לכתוב בצורה קצת יותר רצינית, אבל הראש שלי ממש לא פה היום. לכן, אסכם את הגיגיי בנושא בכמה מילים: ראשית, זה סרט מצוין. שנית, הוא היה יכול להיות יותר טוב. שלישית, הירו וביימקס הם כמו ענק הברזל והילד הוגארט, של זמננו. רביעית, הרבה זמן לא צחקתי כך בסרט מצויר – הסרט הזה מצחיק ושנון במיוחד. חמישית: האקשן, האנימציה, המתיקות, הרגש והויזואליות – אדירים. מבחינת אלו, מדובר בכל מה שניתן לבקש מסרט מצויר של "דיסני", שמבוסס על קומיקס יפני של "מארוול". כן! השילוב הזה מוכיח את עצמו כמבריק (דוגמה נוספת: הטריילר של "הנוקמים 2", בו מתנגן ברקע חידוש לשיר I've Got No Strings של "פינוקיו" מ-1940). שישית, שמתקשרת לשנית, אם רק התסריט היה יותר מושחז וחכם והייתה התעמקות בשאר גיבורי הסיפור שהם לא ביימקס והירו, זה היה יכול להיות להיכנס, בלי צחוק, לפנתאון הסרטים המצוירים. התסריט ג'נרי כמו להכניס עוף לגריל ולחכות שיהיה מוכן. הכל ידוע מראש, הכל די צפוי, אבל וואלה התוצאה בסה"כ טעימה. שביעית, העוף הזה, למרות היותו ג'נרי, עשוי בהמון אהבה, חום ורגש. אז למי איכפת, העלילה צפויה ומכילה כמה וכמה קלישאות, נו בסדר. יש גם מגוון רחב של חידושים וסטייל וביימקס וטאדאשי וסטן לי ושילוב של סן-פרנסיסקו וטוקיו: סן-פרנסטוקיו (זה כזה אוסום!) – וזה העיקר. "שישה גיבורים" הוא פשוט חגיגה, בסגנון הטומורולנד, לעיניים וללב. למוח, במיוחד של מי שכבר מכירים את כל השטיקים, קצת פחות.
ולסיום סיומת: שמינית, הסרט הקצר, "הסעודה", שמוקרן לפני, הוא בערך הדבר הכי חמוד שראיתי בחיים. שזה בעצם אומר, שיכול מאוד להיות שראיתי דברים חמודים יותר, אבל אני מגזים כדי שיובן כמה חמוד זה היה. לא קל להמיס את לבי, אבל בסיום הסרט הקצר הזה מישהו היה צריך לנגב את שאריות המים מהרצפה. לצערי, נדפקתי ואף אחד לא עשה את זה.
ולסיום, סיום, סיומת, שאלה: הזמנתם כבר כרטיסים? לא???????? תעשו את זה עכשיו. עכשיו! כי כמו שאני מכיר את רשתות בתי הקולנוע בארץ, תוך שבוע-שבועיים, הגרסה האנגלית של הסרט כבר תרד מהמסכים.
אל האינסוף ומעבר לו.
היה סרט ממש כיפי
למרות שראיתי אותו בדיבוב לעברית , בכל זאת נהניתי מאוד… האנימציה שלו יותר טובה משל משפחת סופר על ( מכיוון שהוא גם יצא עכשיו ומשפחת סופר על לפני עשר שנים ) אבל בדמויות ובעלילה באמת אי אפשר להשוות .
סך הכל סרט כיפי , חמוד ומצחיק
אה כן,
ויש גם את הסרטון החמוד הזה לפני הסרט :
http://youtu.be/JAIf4aIOYyY
( זה רק הטריילר , לא הסרטון המלא )
זה נראה כמו
סוג של שילוב בין אנימציה מסורתית וממוחשבת, ואני אוהב את זה.
אל תצפו בזה.
זה אולי טריילר, אבל טריילר באורך דקה לסרטון באורך של שלוש דקות. יש פה חלק גדול מדי מהסרט, זה סתם יהרוס.
ועל הדרך - אל תתנו לכלבים תפוחי אדמה
זה לא טוב למערכת העיכול שלהם
באופן כללי הסרטון הזה מאוד לא חינוכי לגבי תזונת כלבים.
בשלב כלשהו חשבתי שהוא עומד ללכת בכיוון של הסרטון הזה (מהיוצר של "Simon's Cat"):
https://www.youtube.com/watch?v=NQCwHluBqFc
הקטע הנטול
אבא ואמא הזה זה מה שגרם לי לשאול על הגיל המתאים. זה רעיון מאד קשה לילד קטן.
מרגע לרגע
זה נשמע יותר מרנין. יש לי הרגשה שבת הארבע תמתין עם זה עוד כמה שנים.
הקרנות באנגלית
מישהו יודע היכן יש הקרנות באנגלית?
ביס פלנט בקניון אילון נראה שיש רק הקרנות מדובבות :׳(
שכחו מזה
סתם לא הבנתי את התפריט המשונה של ״בחר סוג״ באתר שלהם…
*תסרוקת (למרות שהמילה "תסרוק" נשמעת נחמדה)
(ל"ת)
אני מצטער, אבל שום דבר לא דומה לקול של ג'יי בארושל.
לפעמים בחלומות אני שומע את הקול של ג'יי בארושל וקם מזיע כולי.
מה כל כך רע בקול של ג'יי ברושל? אני לא מצליח להבין
לדעתי הוא דווקא משחק לא רע, הוא נתן להיקאפ את האופי שלו.
אני חושב שצריך לבוא מודעים לזה שמדובר בסרט ילדים
זה סרט ילדים מעולה, אבל אין פה שום תחכום למבוגרים. זה הולך לפי השבלונה הקלאסית של מבנה הפעמון. פתיחה, הכרת הדמויות, העלילה מסתבכת ואז נפתרת. אין שום דבר מפתיע בסרט הזה.
אבל בכל זאת אני חייב לציין לטובה את האנימציה. דיסני עשו עבודה מדהימה בעיצוב של הסרט הזה. רואים את ההשקעה בכל פריים. הטיסה של ביימקס ברחבי העיר (שכנראה שאבה לא מעט מ"הדרקון הראשון שלי" ו"אווטאר") הייתה חתיכת עבודה מעולה של אנימציה וכמוה גם רגעים סטנדרטים יותר כמו מסך מחשב שמקרין סרטון או החדר של הירו.
אני חושב שזה הדבר העיקרי שיותר טוב בסרטים של דיסני על הסרטים של פיקסאר. דיסני יודעים לעצב אנשים (מה שתמיד היה הנקודה הכואבת של פיקסאר). כל הדמויות האנושיות בסרט משתלבות מצוין בסרט. ביימקס חמוד אבל מבחינת אנימציה הוא שווה בין שווים. זה לא כמו "צעצוע של סיפור" או "וול אי" או "מפלצות בע"מ" של פיקסאר שברגע שהאנשים הופיעו היה טרן אוף מטורף מבחינת האנימציה.
בסרטים שבהם אנשים הם חלק באמת משמעותי בעלילה, כמו רטטוי, ובוודאי up ואמיצה
פיקסאר יודעים לעצב אותם נהדר.
מסכים שבסרט בו הגיבורים הראשיים הם אנשים
פיקסאר משקיעים יותר, אבל אני חושב שהם עדיין נופלים מדיסני בקטגוריה הזו. אולי בגלל שלדיסני יש הרבה יותר ניסיון עם אנשים (עם כל הסרטי נסיכות שלהם) לעומת הייחוד של פיקסאר הוא דווקא בהאנשת חפצים דוממים או מפלצות.
קח את מרידה " rel="nofollow"> בני האדם ב 6 גיבורים עם בובות לדוגמה.
בפרוזן
בצפיה הראשונה, בחלק שבוהשיער של אנה נהייה לבן, איבדתי את היכולת (לחלוטין) להבדיל בין השתיים
זה אחיות.
(ל"ת)
אז?
הן מתרבות במיטוזה?
הן יכולות להיות מאד מאד דומות.
(ל"ת)
מקסים, מהנה, חמוד ומרגש
אכן במסגרת סרט לא ארוך (כדרכם של סרטי אנימציה) לא זכינו להכיר לעומק את כל הדמויות, אבל ברור שזו רק ההתחלה-לה-לה לה לה לה לה לה לה לה לה (כיפאק הי!).
מרגיע לדעת שגם מארוול שותפים לסרט, אחרי כמה הסצינות שנראו גנובות במקצת מאיירון מן….
ביימקס הוא הרובוט, הרופא והדובי האולטימטיבי, אני רוצה כזה!
אגב, עוד מישהו זמזם לעצמו לאורך הסרט "מה מה מה מקרון אחד לאחד" או שרק אני?
נ.ב.
ניטפוק לביקורת: הירו בן 14 בסרט (זה נאמר במפורש). טדאשי מזכיר את גיל 13 כגיל שבו הוא סיים את בית הספר התיכון (הסרט מתרחש אחרי).