אוסקרים עלינו! בעוד טיפה יותר משבוע, בלילה שבין ה-28 וה-29 בפברואר (וכן, יש 29 בפברואר השנה), ייערך טקס האוסקר, ואני שמח לומר שגם השנה אני לא יודע מי יזכה! כלומר, בחלק מהקטגוריות. לאונרדו דיקפריו כנראה ינצח. אבל מי יזכה ב"הסרט הטוב ביותר" – הרבה פחות ברור, ויש עוד כמה קטגוריות לא ברורות. וזה הרבה יותר מעניין, טקס מהסוג שבו לא ידוע מראש מי ינצח. אבל אתם כמובן יודעים, או לפחות יכולים לנחש ברמת דיוק גבוהה להפליא. אז בואו תגידו, תהמרו, תחזו ותוכלו להתגאות בכך שאתם ידעתם יותר טוב מכולם.
ב"הכה את האוסקר" לא כל הניחושים שווים. ליד שמו של כל מועמד מופיע מספר הנקודות שהוא יעניק לכם – אם יזכה. אתם יכולים להמר בכל קטגוריה על הזוכה הצפוי ביותר, אבל זה ייתן לכם רק את המספר המינימלי האפשרי של נקודות. אם תלכו על ניחושים נועזים יותר – שיתבררו כנכונים – תקבלו יותר נקודות.
אם שאלת שובר השיוויון גרמה לכם לבהות במסך, קצת חומר רקע: שאלת אורך הנאום היא עניין ידוע וכאוב באוסקרים. אנשים בעלי אגו גדול נוטים לדבר זמן רב, ושחקנים שזה עתה קיבלו את האוסקר שלהם הם אנשים עם אגו גדול. בעיקרון, אסור להם לדבר יותר מ-45 שניות, ואם הם מברברים יותר מדי זמן יעיפו אותם מהבמה – אבל כשאתה ג'ק ניקולסון או מריל סטריפ, מי ישתיק אותך? האקדמיה מפרסמת אחרי כל טקס את הטקסט המדויק של כל הנאומים, מה שמאפשר לספור את המילים בכל אחד מהם. בשנה שעברה, למשל, ג'יי. קיי. סימונס אמר תודה לאורך 167 מילים בלבד, פטרישה ארקט הודתה ב-176 מילים חמות, לאדי רדמיין זה לקח 195 מילים, ונאום התודה של ג'וליאן מור כלל לא פחות מ-324 מילים. וזה עוד כלום לעומת הנאום של מתיו מקונוהיי, שנה לפני כן – 549 מילים. מורגן פרימן, לעומת זאת, אמר 62 מילים בלבד בתגובה לזכייתו ב-2005, ולכו תדעו, תמיד יכול להיות שמישהו ינסה לשחזר את נאום התודה של ג'ו פשי מ-1991 (שש מילים), או את זה שנשא אלפרד היצ'קוק כשקיבל אוסקר של כבוד (להלן הנאום במלואו: "Thank you").
הטופס יישאר פתוח ממש עד תחילת הטקס – כלומר, 29 בפברואר, 3 בלילה. מותר בהחלט לשלוח טפסים שוב ושוב, אבל כל ניחוש שלכם מבטל את הניחוש הקודם; רק הניחוש האחרון ששלחתם ייחשב לניחוש הרשמי שלכם לצרכי התחרות. הנהלת האתר שומרת לעצמה את הזכות לפסול כל טופס מכל סיבה שהיא וכאלה.
נכון לעכשיו התחרות היא על כבוד ותהילה בלבד. אם בהמשך יצורפו לעניין גם פרסים – נודיע.
ושאלת הבונוס שלי: האם יהיה שידור חי גם באינטרנט?
(כזה שאפשר לצפות בו מישראל כך או אחרת). נדמה לי שבשנה שעברה היה שידור בערוץ הרשמי של הטקס ביוטיוב, אבל אולי אני סתם מדמיינת, ואני גם לא בטוחה שזה היה פתוח לצפייה מישראל. בכל מקרה בשנה שעברה נסעתי במיוחד להורים והפעם זה כנראה לא יסתדר ולכן אני צריכה להסתדר בלי לוויין/כבלים. בעבר זכורים לי כל מיני אתרים שהעבירו את הטקס (באיכות סבירה או מגמגמת) ואז "מתו" לי באמצע והשאירו אותי כשחצי תאוותי בידי…
היה שידור לייב של המועמדויות השנה. נקווה.
(ל"ת)
שידור לייב של המועמדויות יש כל שנה.
שידור חי של הטקס באינטרנט – ככל הידוע לי אין באופן רשמי (רשת abc משדרת את הטקס, היא לא היתה רוצה לחבל ברייטינג שלה באמצעות הצעתו בחינם). הרבה ערוצי טלויזיה בעולם משדרים את זה, ולכן אפשר בטח למצוא את זה באינטרנט אם מתאמצים, אבל אני לא יכול להגיד בדיוק איפה או להבטיח שידור באיכות סבירה.
אין מצב שאני לא מוצא לייבסטרים השנה.
אם עד אז לא יהיה פה לינק אני אשתדל לשים.
מצאת משהו? בינתיים לא הצלחתי למצוא אפילו לשטיח...
(ל"ת)
תכתבי ביוטיוב "oscar live 2016"
יש כמה אופציות…
כבר עשיתי את זה (מיותר לציין?) אבל עוד לא מצאתי משהו שעובד אצלי
ולא דורש ממני להירשם לכל מיני אתרים מפוקפקים…
גם זה לא??
https://youtu.be/Dua3aRhZfLs
אה, עכשיו הבנתי את הטעות (חיפשתי בגוגל ולא ישירות דרך יוטיוב)
נראה לי שזה עובד, תודה!
הטקס ישודר גם דרך yesGO, שזה שידור חי און ליין
(ל"ת)
תדגיש שיש צורך במנוי יס לשם כך
(ל"ת)
מינוי ל"יס" + VOD או תשלום חודשי, וזה מצריך רישום מראש
ולכן לא כ"כ מתאים לצפייה חד פעמית. חשבתי לנסות פעם, והביורוקרטיה די הוציאה לי ת'חשק.
אני תמיד ממליץ על מנוי ליס אבל יש גם פתרון אחר
אפשר במקום לנסוע להורים באמצע הלילה, להיעזר במנוי שלהם באופן חד פעמי.
אין לי צורך במינוי לשירותי טלוויזיה, אני לא צורכת כאלה בשוטף
וכאמור, בחנתי בעבר אפשרות להיעזר במינוי שלהם אך הבנתי שזו פרוצדורה מסורבלת משחשבתי כשמדובר בשידור חד פעמי (ולו רק כי היא כוללת תשלום חודשי).
עולה כסף רק אם למנוי אין VOD
אם את מכירה מישהו שיש לו יס ו-VOD, אני מציע לך לשקול שוב – התהליך לא מסובך, הרשמה די פשוטה באתר של יס.
ולכן זה בדיוק מה שכתבתי לפני שתי הודעות...
אני לא מכירה מנויי יס עם VOD ואני לא אשתמש במינוי של אדם שאינו קרוב אליי.
הימוריי בינתיים:
סרט, במאי, שחקן – האיש שנולד מחדש
תסריטים: ספוטלייט ומכונת הכסף
שאר השחקנים: לארסון, סטאלון, גג"לית (לבנאדם מותר לחלום!)
הקול בראש באנימציה, מוריקונה בפסקול, סטאר וורז באפקטים.
מספר המילים בנאום התודה הארוך ביותר: 666. כי כולנו יודעים עד כמה המספר הזה שימושי, הלא כן?
כמו כן: הפאקינג תגיות. LOL.
באמת לא פיצלת את הסרט והבמאי? אני לא חושב שאג"א יעשה דאבל גם השנה.
אני הלכתי על מכונת הכסף בסרט ומאוד רציתי לשים את הבימוי לאיש שנולד מחדש אבל…הלכתי על דאבל לאדם מקיי
שנה מוזרה, אין לי מה להגיד.
(ל"ת)
לגמרי
הייתי רוצה לפתוח פה דיון כדי שאוכל להבין את האנשים שחושבים שהאיש שנולד מחדש הוא יותר טוב מכל ששת המועמדים האחרים (למעט מקס, אותו אני מבין. שיהיה) ברמה של אשכרה סרט!
למען האמת, מכונת הכסף וספוטלייט אוכלים אותו כמו שלאונרדו אכל כל מה שזז ביערות השלג ההם….
וול, קטע.
נפלת בול על אדם שמקס הזועם והאיש שנולד מחדש הם האהובים עליו מהרשימה.
אז בטח אנחנו לא חברים....
1. מכונת הכסף
2. גשר המרגלים
3. לבד על מאדים (לא שאני חושב שיש לו בכלל סיכוי)
ועוד משהו...
תאמין או לא הלכתי לראות מה כתבת בביקורת של האיש ומצאתי שני דברים.
דבר ראשון: "עזבו סרט עזבו בימוי עזבו צילום…טום הארדי". אז אני מסיק שאהבת אותו באופן אישי ללא קשר לאיכותו.
דבר שני, התגובה הקורעת ההיא…אז היה שווה בכל מקרה לראות אותה שוב.
ווטאבר, גבר.
(ל"ת)
התגיות מודות למספרים בסוגריים.
(ל"ת)
אני הלכתי על בערך הממוצע (200)
(ל"ת)
תהילת עולם!
סתם, איזה, אני ממש גרוע בדבר הזה. אבל יאללה, שיהיה.
בקשר לשאלת בונוס, כדאי להזכיר את הקטע הזה שהחליטו שכל מועמד יגיש רשימה של אנשים שהוא רוצה להודות להם מראש, ואם יזכה הם יופיעו ברולר כזה בתחתית המסך כדי לחסוך זמן בנאום ולתת להם לדבר על הדברים החשובים באמת כמו זה שהאוסקר יותר לבן מונילה אייס. למרות שאולי יהיו כמה "מרדנים" שיחליטו בכל זאת להודות לאנשים.
http://www.theguardian.com/film/2016/feb/09/oscars-2016-acceptance-speeches-thank-you-orchestra-cut-off
זה יוכל להיות נהדר
ובלי קשר, הכי נחמד אם ליאו אכן יזכה ואז יגיד רק ״תודה״ (או באנגלית, שתי מלים Thank you)
הוא תמיד יכול לשבור את השיא של היצ'קוק
ולהגיד "Thanks".
הסיכוי שזה יקרה: לא.
לא היו מעולם אנשים שלא אמרו כלום, לקחו את הפרס וירדו מהבמה?
(ל"ת)
לא.
אבל היו כאלה שלא הגיעו לטקס בכלל.
היו כאלו ששלחו אינדיאנים במקומם
הו מרלון ברנדו, אתה כה פסיכופט
היו כאלה שלא הגיעו לטקס ומישהו אחר אסף את הפרס במקומם.
מישהו שהם לא מכירים. מישהו שלאחר מכן נעלם עם הפרס ומעולם לא אותר.
(אליס בריידי, שחקנית משנה, 1937)
לא. להגיד ת׳נקס זה לא מכובד, אז זה אכן לא באמת יכול לקרות. הוא גם יכול לצאת פאסיב אגרסיב ולהגיד משהו כמו ״תודה באמת״ או לצאת יותר נאסטי ולהגיד 'bout time, אבל נראה לי הרבה יותר מתאים לו לחזור על הנאום של היצ׳קוק ולהגיד פשוט תודה
לו אני ליאו וזכיתי, הייתי מניף שלט עם המילה Thanks, ושובר שיא.
(ל"ת)
שמור את זה למתי ששאיה לאבוף יזכה באוסקר.
(ל"ת)
איזה שלט,
כששייה לאבוף יזכה הוא יבוא עם שקית קרטון על הראש שכתוב עליה Thanks.
או FU.
יהיה אפילו יותר נחמד אם הוא לא יזכה בכלל
(ל"ת)
נכון
ולכן בהימור הבא אבחר במאט דיימון
שקר! מיתוס!
על הנאום בן שתי המילים של היצ'קוק שמעתי לא אחת, ובאתר הרשמי של האקדמיה הוא באמת מצוטט כ"Thank you" בלבד. אבל מצפיה בקטע מתברר שהוא למעשה התכופף למיקרופון (שכבר היה כבוי באותו זמן) פעם שניה ואמר "very much indeed", מה שלמעשה מעניק לנאום שלו אורך בלתי נסבל של חמש מילים תמימות.
https://www.youtube.com/watch?v=n2zjm79Esq4
לעומת זאת, היתה לפחות אחת אחרת שהנאום שלה באמת היה "Thank you" בלבד: פאטי דיוק, זוכת פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר ב-1963. והיא אמרה את זה יפה מאוד.
https://www.youtube.com/watch?v=lhlxTkTYwvQ
כשהתסריט של
״הגשר על נהר קוואי״ זכה באוסקר, התסריטאי (שלא דיבר אנגלית טוב) עלה לבמה ופשוט אמר ״Merci״
(אין לזה וידאו, כי זה מהתקופה שלפני ששידרו את הטקס בטלוויזיה, אבל זה כתוב עליו בויקיפדיה)
אמ, לא נכון.
האנקדוטה הזאת אכן מופיעה בערך של פייר בולה בויקיפדיה, אבל היא מופיעה בלי אסמכתאות כלשהן, והיא, ככל שאני יכול לראות, לא נכונה. ב-1957 הטקס בהחלט שודר בטלויזיה (וכי למה שלא ישודר?). במאגר של האקדמיה אין שום תיעוד של נאום זכיה של הזוכים בפרס התסריט, ועל פי ימד"ב פייר בולה לא נכח בטקס.
Interesting...
אז ויקיפדיה הטעו אותי…
יאפ.
https://youtu.be/-wX-rBzh_u8?t=348
אז עכשיו בכלל
מפליא אותי למה בויקיפדיה מופיע מידע מטעה.
אם כבר נאומים ממש קצרים עסקינן
מישהו אמר ג'ו פשי? https://m.youtube.com/watch?v=O0Q_nyjuEak
כן, דורון עצמו, למעלה.
(ל"ת)
הרגע הזה שאתה מגלה שכל ההימורים שלך
הם אלו שמקבלים עליהם את מספר הנקודות הנמוך ביותר
הוא הרגע שבו אתה מגלה
שההימורים שלך נחשבים לסבירים ביותר. כלומר, אתה כנראה מהמר בשכל.
רד אתה באמת חושב שלספוטלייט יש יותר סיכוי מהאיש ומהכסף או ש:
א. אתה יודע משהו שאנחנו לא.
ב. אתה רוצה לפרגן בנקודות…
זה לא מה שאני חושב אישית.
זה איך שזה נראה מבאזז, פרסים קודמים וכו'. אבל אני חייב להודות: קטגורית הסרט הטוב ביותר היא השנה מאוד מאוד מבלבלת, והיה אפשר לתת את אותו מספר הנקודות בערך לספוטלייט, האיש והכסף. ובכל זאת נתתי לכל אחד מהם מספר נקודות שונה, כדי שיהיה מעניין. זה *ממש* לא אומר שאני בטוח ש"ספוטלייט" יזכה.
הרגע הזה שבו את מגלה
שכל הסרטים הרלוונטיים שראית, הם הסרטים שמקבלים את הניקוד הגבוה ולכן זכייתם בלתי סבירה. לכן אין שום טעם להצטרף לתחרות..
טוב, כבר עכשיו אפשר לראות מגמות
אני לא אגיד באיזה קטגוריות מדובר ומי המועמדים, אבל יש קטגוריה אחת שבה עוגת המהמרים נראית " rel="nofollow">ככה. אני מעדיף בהרבה את הסוג השני.
א' - שחקן ראשי, ב' - במאי/שחקנית משנה?
(ל"ת)
אין סיכוי שבשחקן יהיה כזה רוב מוחץ
יש יותר מידי אנשים פה באתר שמייחלים להפסדו של ליאו. לא יודעת אם היחולים האלו מוצדקים ולא יודעת איזה משקל הם נותנים להם בהצבעה.
כניראה שהקונצנזוס על סרט אנימציה
לא יודע אם מייחלים
אלא מאמינים שהאקדמיה כנראה חושבת אחרת מהקהל הממוצע ולכן תעניק את הפרס בוודאות לפסבנדר.
אני גם חושב שסרט האנימציה נראה חתום ונעול.
אני חושב שהראשון הוא לשחקן המשנה
יתכן גם שזה לסרט האנימציה
ב' – אפקטים ויזואלים?
ההימור שלי
א- שחקן ראשי/ סרט אנימציה, ב- סרט/ שחקן משנה?
החלטתי לנסות משהו.
זה מטופש לאללה בתור הימור המבוסס על נתונים ידועים (בחלקם לפחות), אבל בכל אופן ניסיתי: בכל הקטגוריות סימנתי את מי שלדעתי מגיע לו לזכות. זה יהיה אחלה לבדוק אחד על אחד כמה האקדמיה ואני שונים זה מזה (כלומר, הרבה מאד או הרבה מאד מאד).
ולא, אני לא אפרט כאן. בינתיים רק לעיני רד פיש, וכשהמנצחים יוכרזו אשתדל לשתף.
ואז שמתי לב שכתבת בדיוק מה שאני כתבתי, רק קודם.
מאחר ואני אף פעם לא מצליח במשחק הזה, אעשה הפעם משהו אחר לגמרי:
הפעם אבחר במי שאני רוצה, וזהו.
We are all individuals!
(ל"ת)
I'm not
(ל"ת)
שששש
(ל"ת)
כהרגלי, בחרתי רשימה שלא תזכה ותביא לי ניקוד נמוך.
השיטה המדוייקת לא חשובה: ניסיתי כמה שיטות ותמיד התוצאה אותה תוצאה.
פיצוי על אכזבות העבר + הוא ממש מתאמץ להשיג אותו ונמצא בכל מקום + "וואו הוא סבל הרבה בהכנת הסרט" + סרט שהאקדמיה אוהבת + יש גם כמה אנשים שחושבים שההופעה שלו ממש טובה
כי הוא ממש ממש סבל!!!
שילוב של כמה דברים: העובדה שהוא שחקן ותיק וידוע שעד היום לא זכה, הסיפורים על כמה שהוא התאמץ וצלל למים קפואים וסבל וכו' במהלך צילומי הסרט הזה, והעובדה שאין השנה אף הופעה סופר-ענקית של שחקן אחר שנראה כאילו הוא מאפיל עליו – הצירוף של כולם הופך את זה ל"שנה שלו", כלומר, הזדמנות טובה מאוד לאקדמיה לתת לו כבר את האוסקר שלו, ולא סביר שהם יפספסו אותה.
מה עם מייקל פסבנדר?
הבנאדם שינה את הקול שלו, המבטא שלו, הדיבור שלו, המבט שלו, ההליכה וכל שפת הגוף שלו והוא נורא קרוב ל"מקור" מבלי שהוא יהיה דומה לו פיזית.
מה עם זה באמת? למה שזה יחשב פחות רק בגלל שדיקפריו סבל פיזית?
מסכים
מסכים איתך, מבין המועמדים הוא צריך לזכות, אבל ליאו הולך לזכות. הקטגוריה היחידה שיותר צפויה מזה זה האנימציה.
בכל מקרה לדעתי סטיב קארל היה צריך להיות מועמד בתפקיד הראשי ולזכות.
לא ראיתי קריד אבל הצבעתי לסטלון כי זה הכיוון המסתמן הוא באמת היה כל כך טוב?
I go in. I vote
הסרט הטוב ביותר:
"מכונת הכסף". מקום טוב עבור מצביעי האוסקר לומר 'אנחנו כבר לא גנריים כל-כך שנבחר ב-"ספוטלייט" אבל לא אמיצים מספיק לבחור במשהו מעניין יותר'.
רוצה שיזכה: הלוחמים של ואלהלה, AKA מקס הזועם.
הבימוי הטוב ביותר:
ג'ורג' מילר. יש לי תחושת בטן כי מצביעי האוסקר אהבו את 'מקס' וזו תהיה הדרך שלהם להראות זאת.
רוצה שיזכה: ג'ורג' מילר כמובן.
השחקנית הטובה ביותר:
ברי לארסון.
רוצה שיזכה: ג'ורג' מילר.
לא? אז ברי לארסון.
השחקן הטוב ביותר:
ליאונרדו דיקפריו. כל בחירה אחרת תהיה יריקה בפרצוף של ליאו וסטירת לחי לממים באינטרנט (College Humor סיכמו את זה נהדר).
רוצה שיזכה: ליאו. הוא אחד השחקנים האהובים עלי, אם כי חבל שהוא עתיד לזכות דווקא על סרט שמצאתי כ-'בסדר כזה' מבחינת משחק. טום הארדי שיחק יותר טוב.
שחקנית המשנה הטובה ביותר:
אליסיה ויקנדר.
רוצה שתזכה: אליסיה ויקנדר. אני רק צריך להעמיד פנים שהיא מועמדת על "אקס מאכינה".
שחקן המשנה הטוב ביותר:
סילבסטר סטאלון. זו תהיה סגירת מעגל נהדרת אם הפעם הוא יקבל את האוסקר על תפקיד עליו הוא היה מועמד לפני 39 שנים (ואתם חשבתם שליאו חיכה הרבה).
רוצה שיזכה: סטאלון. כי בלי קשר לקארמה, הוא הוכיח שעדיין יש לו את זה.
התסריט המקורי הטוב ביותר:
"ספוטלייט", לדעתי זה יהיה פרס הניחומים של הסרט.
רוצה שיזכה: "אקס מאכינה".
התסריט המעובד הטוב ביותר:
"מכונת הכסף", אם כי אני חושב של-"חדר" יש סיכוי זהה.
רוצה שיזכה: "תפוחי אדמה על מאדים".
סרט האנימציה הטוב ביותר:
"הקול בראש". אני לא חושב שיש כאן תחרות.
רוצה שיזכה: "כשמארני הייתה שם". מה צריך לעשות כדי לתת לסטודיו ג'יבלי פסלון נוסף?
(אבל אין לי בעיה עם "הקול בראש", גם הוא נהדר).
פס הקול המוזיקלי הטוב ביותר:
ג'ון וויליאמס. אני חושב שטרנטינו הולך לצאת בידיים ריקות השנה.
רוצה שיזכה: ג'ון וויליאמס. כן, רוב המנגינות הטובות ב-"הכח ביקיצה טבעית" הן שחזור של הישנות, אבל אם כבר מהטריילר קיבלתי עור ברווז – אז מגיע לאיש הזה ים של פסלונים.
האפקטים הויזואליים:
"מקס הזועם". האקדמיה תמשיך לפצות את הסרט על כך שאת הפרס הראשי הוא לא יקבל…
רוצה שיזכה: "מקס הזועם" (…אה, וגם כי מגיע לו).
שאלת שובר השיוויון:
הממ… 420?
רוצה שיקרה: ליאו יעלה לפודיום ויצעק 'I'm the king of the world'
(בעיקר אם הוא לא יזכה, בסוג-של התמוטטות עצבים / התקף פסיכוטי)
420? Just Blaze!
(ל"ת)
הצבעתי!
האמת שהשנה הטקס בהחלט הולך להיות מעניין
ההימורים שלי
סרט: מכונת הכסף. הזמן שבו סרטים כמו 'ספוטלייט' זכו באוסקר עברו. 'מכונת הכסף' גם זכה בגילדת המפיקים וגם נראה כמו סרט שיותר מתאים לפרופיל של זוכה האוסקר העכשווי (למרות שיש גם סיכוי לא קטן ש'האיש שנולד מחדש' ייזכה).
במאי: אג"א. נראה שעכשיו הוא יקיר האקדמיה. עם זכייה בגילדת הבמאים ו-12 מועמדויות לסרטו החדש, נראה לי שהוא הבחירה הכי בטוחה בהימורים.
שחקנים ראשיים: דיקפריו ולארסון.
שחקנים משניים: סטאלון ווויקנדר. סטאלון ייזכה כסגירת מעגל עם תפקידו כרוקי (זה ודיקפריו עושים רושם של אוסקר שבו ייסגרו מעגלים) ווויקנדר תזכה כהוקרה על השנה העמוסה שהיא חוותה.
תסריטים: 'ספוטלייט' ו'מכונת הכסף'. זה עשוי להיות הפרס היחידי שאיתו 'ספוטלייט' ייצא מהטקס. אתם יודעים איזה עוד סרט על עיתונאות זכה בפרס התסריט בלבד? רמז, זה סרט ששינה את פני הקולנוע.
אנימציה: 'הקול בראש'. אי אפשר להתנגד לפיקסאר בשיא כוחם.
פסקול: ג'ון וויליאמס. נראה לי הכי סביר.
אפקטים: סטאר וורס. כנ"ל.
שובר שיוויון: 324. סתם זרקתי מספר הגיוני :P.
סטטיסטיקה
האמת שאני מזמן כבר לא יכול לקרוא לעצמי חובב קולנוע וממילא לא ראיתי את רובם המוחלט של המועמדים, אז באמצעות ניתוח מדוקדק שדורש התמצאות בכל קטגוריה וקטגוריה אין לי סיכוי להצליח (וזה גם יהיה די משעמם). אז חשבתי פשוט להצביע לפי הניקוד של הזוכים במשחקי עבר, ולצערי היחידים שעדיין נגישים לקריאה באתר הם מהשנתיים האחרונות, אז אם רדפיש יוכל לשנות את העניין אני אודה לו מאוד אבל עד אז:
הסרט: האיש שנולד מחדש
בשנה שעברה הזוכה היה זה עם ה3, אבל בזו שלפניה – 2. לכן בחרתי מבניהם פשוט את הסרט שראיתי ושאני באופן אישי שמעתי עליו יותר.
הבימוי: אלחנדרו ושאר השם שלו. בשנתיים האחרונות הזוכה היה הצפוי ביותר – 2 נקודות.
למעשה, את אותו הדבר בדיוק ניתן לומר על ארבע קטגוריות המשחק וכן התסריט המעובד, אז הבחירה בהתאם.
קטגוריית התסריט המקורי סוף סוף מזריק מעט עניין: הזוכים בשנתיים האחרונות היו השני-הכי-צפויים, כלומר 3 נקודות, המועמד שלי: הקול בראש.
סרט האנימציה נמצא באותה סיטואציה של פרס הסרט, והפעם החלטתי לבחור במעמד הצפוי יותר לשם הגיוון, שהוא שוב היחיד שראיתי והפעם גם זה שאני באמת רוצה שיזכה: הקול בראש.
הפסקול הוא בהחלט המכשיל הגדול, כי הוא בכלל לא הופיע בשנתיים הקודמות ואין ספק שבו אני באמת לא מבין כלום, אז החלטתי להעתיק מהגולשים כאן וזה 2:1 לטובת וויליאמס. האינטואציה שלי נטתה לצד של מוריקונה, מה גם שאני מחזיק משנאוצר שהצביע לו, אבל כמו שצוין לעיל כולנו אינדיבידואלים וזה מחייב אותי ללכת עם הרוב.
לבסוף, בפרס האפקטים זכה בשנה שעברה הסרט בעל שלוש הנקודות, אבל ב2014 הקטגוריה כלל לא נכללה במשחק, אז הלכתי על מקס, אם כי כנראה אשנה את ההצבעה בהמשך.
לגבי שובר השוויון אין לי שום מושג, אמצא שיטה מגוחכת וחצי-רנדומלית לקביעת המספר שאיתו אטעה ואעלה לטופס בהמשך.
מצאתי
ממוצע של 608 מ2014 ו38.4 מהשנה שעברה מעניק לי 322 מילים. אמרתי שזה יהיה מגוחך.
לצערי אני לא יכול להנגיש את הטפסים של השנים האחרונות.
אלה של השנים הקודמות יותר נגישות, גם אם באופן קצת בעייתי. זה הטופס של 2011. ב-2010 לא נערכה תחרות. את אלה של 2009 והשנים המוקדמות יותר אתה יכול למצוא כאן, למשל (כדי להגיע לשנים האחרונות צריך לשנות רק את מספר השנה בשורת הכתובת). זה בקידוד… תמוה, אבל אפשר להתגבר על זה באמצעות שינוי ההגדרות.
בקידוד זה כל הסימני שאלה? כי זו בעיית הנגישות שעליה דיברתי
סלח לי, אני לא מבין בזה חצי דבר…איך משנים את זה? :)
בכרום:
לך לתפריט האפשרויות (צד ימין למעלה), ותבחר משם
more tools->encoding->Hebrew (Windows-1255).
ולטפסים עוד יותר מוקדמים:
http://www.fisheye.co.il/static/osc2007-form.htm וכד'.
אבל אז עוד לא השתמשנו בשיטת הניקוד השונה לבחירות שונות.
המשך (כולל שנים נוספות) אם זה מעניין מישהו
(כן, יש לי כזה הרבה זמן, ככה זה כשאתה מלש"ב שמתגייס אחרי כמעט כולם).
המידע לקוח מהשנים 2008,2009,2011,2014 ו 2015, שכן לפני 2008 שיטת הניקוד הייתה אחידה לכל המועמדים, ל2012-2013 אין לי גישה באתר וב2010 לא התקיים המשחק.
קודם כל, פרט מאוד מעניין: בכל הזכיות שסקרתי (48 במספר) אחת בלבד – 2% – הניבה מעל 3 נקודות: טילדה סווינטון כשחקנית המשנה מ2008 עם ארבע נקודות. 7 עם 3 נקודות (14.5%) וארבעים האחרות עם שתי נקודות בלבד; בקיצור, תהמרו בין פעם לפעמיים על אופציה של 3, והשאר 2.
ועתה, לנתונים:
4 קטגוריות מצטיינות בשעמומן: הבימוי, השחקנית, שחקן המשנה והתסריט המעובד הניבו 2 נקודות למנחש נכונה בכל אחת מחמש השנים המצוינות לעיל. הסרט וסרט האנימציה עשו זאת בארבעה מן המקרים (כאשר יוצא-הדופן הוא של השנה שעברה), כמו גם השחקן (החריג מ2009) ושחקנית המשנה (סווינטון). הקטגוריה היחידה שהפתיעה פעמיים היא התסריט המקורי (שתי הפעמים מהשנתיים האחרונות) שמצדיקה את שמה באופן יחסי (סטגדיש).
ובכן, הניתוח של זוג הקטגוריות האחרון הוא קצת מפוקפק: פס הקול השתתף במשחק בשנה אחת נוספת בלבד (2011 – 3 נקודות) והאפקטים – בשנתיים (2015 – 3, 2011 – 2). זה לא אומר הרבה.
כלומר, רוב הזכיות של האוסקר אכן הולכות למועמדים הפייבוריטים. (אין תוכן)
(ל"ת)
בעיקרון כן, אבל לפחות זה מוכח.
(ל"ת)
טוב, "אקס מאכינה" הרגע הרס לך את הסטטיסטיקה.
(ל"ת)
רעיון לפרס מעניין
פודקאסט עם דורון על סרט על נושא אחר שקשור לקולנוע לבחירתו של הזוכה.
בהנחה שהזוכה מעוניין בזה בכלל.
(ל"ת)
אני רוצה!!!
(ל"ת)
כנ"ל
ל"ת)
טור דעה מעניין על למה זכייה של ליאו היא "רעה"..
http://www.rogerebert.com/mzs/why-leo-winning-an-oscar-for-the-revenant-would-be-bad-for-acting
לא יודע אם רעה...
אבל תצוגות המשחק בשנה האחרונה לשחקנים ראשיים (ובפרט לאלו שמועמדים) פשוט מ-ש-ע-מ-מ-ת. אפילו דיימון מ"לך לעזאזל מארס" לא שווה אוסקר.
תנו לסטיב קארל ואל תאכלו ת'ראש עם זה שליאו סובל. קארל באמת נראה אחד שלקח ללב את הקומבינות של הבנקים. תראו, אל תאמינו לי. (אלא אם בא לכם)
הייתי רוצה להוסיף תג אם אפשר
(והקיימים כמו שאמרו באמת מוצלחים)
My wish list
(מסכם טוב את ההימורים שלי)
נ.ב. ראיתי כרבע מהמועמדויות, אם זה משנה למשהו.
Which???
דורון משתתף במשחק?
אם כן, אפשר לשאול לניחושו בשובר השוויון?
וואלה, שכחתי להשתתף.
(ברצינות).
אני היחידי שלא מצליח להבין
איך הפסקול המופתי של מקס הזועם לא מועמד השנה?
כי יש תחרות עצומה בקטגוריה הזו השנה
ממש תותחים כבדים – ג׳ון וויליאמס ואניו מוריקונה הגדולים, תומאס ניומן שהוא המקביל לרוג׳ר דיקנס רק בקטגוריה של הפסקול והמלחין הקבוע של האחים כהן קרטר ברוול סוף סוף במועמדות ראשונה (ומוצדקת). התחרות השנה היתה כה עזה שאפילו מייקל ג׳אקינו (הזוכה על סרט הפיקסאר ״למעלה״) אפילו לא מועמד השנה על ״הקול בראש״, שזה די מפתיע בהתחשב ברקורד שלו (מועמדות על ״רטטוי״ וכאמור זכייה על ״למעלה״). הרבה יותר מפתיע מאי המועמדות של הפסקול ל״מקס הזועם״.
כי יש בו גיטרה חשמלית.
מוזר שפסקול מוזיקה אלקטרונית הצליח להשיג הכרה אקדמית עוד קודם.
הנה סיפור אוסקר נפלא שאיכשהו לא שמעתי עד היום:
(ולא, זה לא קשור לאורך הנאום)
ב-1937, אליס בריידי זכתה באוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על הסרט "In Old Chicago". היא לא נכחה בטקס, לכן מישהו בא לקחת את הפרס בשמה. נחמד מצידו. רק אחר כך התברר שלאף אחד בעצם אין מושג מי היה האיש הזה, הוא בהחלט לא היה קשור לאליס בריידי, ומן הסתם לא היתה לו כוונה לתת לה את הפרס. הוא והפרס מעולם לא נמצאו.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Brady#Awards
אליס קיבלה בסופו של דבר פסלון חלופי?
(ל"ת)
כן,
כלומר, לא בדיוק פסלון, כי אז לא חילקו פסלונים לשחקני משנה אלא את הדבר הזה.
הסיפור מגיע מעמוד המכירה הפומבית שבו נמכר האוסקר החלופי שקיבלה.
http://www.originalprop.com/blog/2008/09/06/heritage-auction-galleries-%E2%80%9Csignature-music-entertainment-memorabilia-auction%E2%80%B3-catalog-available-online/
WTF?!?!?
(ל"ת)
We can't live without Cosmos
אלא אם כן יש לכם חשבון Vimeo, Hola וכמה שקלים לבזבז – קשה למצוא את הסרטים הקצרים המועמדים לאוסקר בצפייה נורמלית לפני הטקס. חלק ראו את "סנג'יי" לפני "הדינוזאור הטוב" ואני מקווה מאוד שחלק תפסו את "World of tomorrow" אחרי שהמלצתי עליו כבר כמה פעמים. אז הנה עוד אחד לאוסף –
We Can't Live Without Cosmos סיפורם של צמד חברים קוסמונאוטים שרוצים לטוס לחלל. חמוד מאוד, אם כי שום לא מתעלה על "עולם המחר".
בסוף אין פרס?
(ל"ת)
הזוכים יקבלו
הזמנה להקרנת טרום בכורה מגניבה שתיערך בקרוב ועוד מוקדם לדבר עליה. פרס משמעותי יותר מזה – אין, מצטער.
למה, נשמע כמו פרס מגניב למדי!
למרות שזה תלוי בסרט אני מניח. רמז במה מדובר?! באטמן נגד סופרמן?
אמרתי "מגניבה".
(ל"ת)
שני גיבורי העל הכי גדולים בעולם שנלחמים אחד בשני זה לא מגניב? :P
(ל"ת)
יש סרט חדש עם איירון מן ודדפול?
(ל"ת)
עד כמה שידוע לי
"האביר האפל" וסרטי "ספיידרמן" הראשונים עדיין יותר הצליחו מ"דדפול" (וזה עוד מבלי לחשב אינפלציה וכל זה). ובקשר לאיירון מן 3 הוא גם הגיע שנה אחרי הנוקמים ורכב על הגב שלו וגם יצא בתלת מימד אז הייתי אומר שספיידרמן ובאטמן הם עדיין שני גיבורי העל הכי פופולרים בעולם.
אני רואה שהטופס עדיין פתוח להצבעה.
נראה לי רעיון טוב לערוך אותו החוצה עכשיו כדי שלא יהיו רמאויות וניצולים.
השארתי אצלי את הטופס פתוח ברקע כדי שאזכור למה הצבעתי
(אני לא באמת יודעת להמר) אבל עכשיו הוא נסגר ואין לי שום עותק של הבחירות שלי…
הזכייה של דיקפריו הזכירה לי את הזכייה של רונאלדו בכדור הזהב.
טעם חמוץ משהו. זאת לא ההופעה הכי טובה שלו, אבל הוא זוכה כי.. הוא ממש רוצה את זה ברמה שזה כבר גימיק ואין יריבים של ממש, אז יאללה, למה לא.
לדעתי בכלל הגיע לילד מ-Room. בדר"כ אני לא קונה הופעות של ילדים, אפילו בחוש השישי או ב-באבאדוק, אבל הילד הזה הוא משהו שונה.
אני אישית שמח שנשארתי על הסטרים של ABC וקימל הפתיע עם בן אפלק ששבר את האינטרנט..
ABC חוסמים צפייה מחוץ לארה"ב
יש כמובן דרכים לעקוף זאת, אבל אף אחת מהן (מאלה שאני מכירה וניסיתי) לא עבדה לי.
כן, ABC חוסמים,
" rel="nofollow"> אבל יש צד אחר של האינטרנט שהם לא רוצים שתדעי עליו. עם השנים הוא הפך למנודה בגלל "הסכנות" הכרוכות בגלישה בו. להצטרף אליו ידרוש לשקול מחדש את כל מה שידעת על האינטרנט. רוצה?
סתם, סתם. אני פשוט רושם "ABC streaming" ונכנס לסטרים2ווטצ'. מפוקפק, איכות לא טובה, אבל זה עושה את העבודה ויש לי מחשב לנובו מגעיל אז לא אכפת לי מה יקרה. אם על זה דיברת כשדיברת על דרכים לעקוף, אז יכול להיות שאין לך נגן מסוים או שיש לך אנטי-וירוס.
נראה לי שבעיקר האנשים שניחשו
את הזכייה של ״אקס מכינה״ יש להם סיכוי גבוה לנצח בתחרות הזו,
הניקוד של זה היה שווה הכי הרבה.
בתור אחת משלושה האחוזים...
את זה אני זוכרת, כי היה לי מין רגע כזה של ״פרמנישן״ – זה הולך לזכות. אבל אך ורק לפרס הזה, ובגלל זה אני יודעת שאליו הצבעתי. אבל אני לא זוכרת הרבה מהניחושים האחרים.
בטוח לארסון וליאו, ובטוח נפלתי על סטאלון. נדמה לי שבחרתי ב״חדר״ לאנשהו, אבל לא זוכרת איפה (סרט? במאי? תסריט?).
אז ממש מחרפן אותי לא להיות מסוגלת לראות את הטופס שלי
יהיה סיכום של התחרות? הזוכים?
(ל"ת)
כל שנה יש
(ל"ת)