למי מאיתנו זה לא קרה: שעה בלתי שפויה לפנות בוקר, אתם יושבים וצופים בהנאה רבה בטקס האוסקר, ופתאום תוקפת אתכם השאלה: בשביל מה? למה בעצם אנחנו פה? הרי זה לא שאנחנו לא יודעים ש"כח משיכה" הולך לקבל את פרס האפקטים. יכולנו לישון בשלווה במיטה. איך זה קשור אלינו?
אבל אז אתם נזכרים! אתם משתתפים ב"הכה את האוסקר", משחק ניחושי האוסקרים הכל כך שנתי שזה לא יאומן של עין הדג! אם הניחושים שלכם יתבררו כנכונים ו/או אמיצים יותר משל כל היתר, תזכו לכבוד, יקר והיי-פייב! אה, וגם לבונוס: חמשת המנחשים הטובים ביותר יזכו בזוג כרטיסים ל"מלון גרנד בודפשט", סרטו החדש של ווס אנדרסון, אותם ניתן לממש בכל קולנוע רב-חן או יס פלאנט.
איך זה עובד? ובכן, בכל אחת מהקטגוריות עליכם לנחש איזה סרט לדעתכם יזכה. מובן מאליו. אלא שלא כל הניחושים שווים: לנחש את התוצאה הצפויה ביותר זו לא חוכמה. ליד כל אחד מהמועמדים מצוין מספר הנקודות שתקבלו אם תבחרו בו – והוא אכן יזכה. על ניחושים נועזים מגיעות יותר נקודות מאשר על ניחושים צפויים!
(הערה טכנית מרד פיש: אם אתם שואלים את עצמכם מה קרה לאתר בימים האחרונים, התשובה היא: אני חולה. אני מבלה הרבה זמן בשכיבה במיטה והזיות על אנגרי בירדס, משום מה. ביומיים האחרונים המחשבה על כתיבת הרבה מילים אחת אחרי השניה נראתה לי ריאליסטית כמו בניית חומת סין על רגל אחת. כאילו זאת לא היתה בעיה מספיק גדולה, במהלך השיפוצים האחרונים שנעשו באתר, טפסי "הכה את האוסקר" הותיקים נשכחו ככל הנראה באיזה ארגז שנושא את הכתובת "זהירות נמר". הוקמה ועדת חקירה. אבל בינתיים, כדי שלא לוותר לגמרי על המשחק השנה, הוא פועל בגירסה המשוודת הזאת, באדיבות גוגל. בתקווה שזה לא יפריע להנאה ממנו).
ההימורים נסגרו, בהצלחה לכל המשתתפים!
אגב, אם אתם רוצים לראות את "מלון גרנד בודפשט" אבל לא מבינים בהימורי אוסקר, לא נורא – בקרוב מאוד תהיה לכם דרך נוספת לקבל, אולי, כרטיסים לסרט.
האם גם בפורמט הגוגל של הסקר, ניתן לעדכן את הניחושים ולשלוח כמה פעמים?
(ל"ת)
אפשר לשלוח את הטופס שוב ושוב
(הניחוש האחרון שלך הוא זה שנחשב), אבל הניחושים הקודמים שלך לא נשמרים בטופס. (באסה, אני יודע).
אוקיי, אז הניחושים שלי בינתיים
הם מיקס של בחירות צפויות ושל סמי-צפויות.
סרט: כח משיכה
במאי: אלפונסו קוארון
תסריט מקורי: היא
תסריט מעובד: 12 שנים
שחקן: מקונוהי
שחקנית: בלאנשט
שחקן משנה: לטו
שחקנית משנה: לורנס
צילום: כח משיכה
אנימציה: פרוזן
זר: דנמרק (אצטט פה את אור סיגולי באומרו "אם יש משהו שלמדתי ממשחק המונדיאל האחרון בין הולנד וברזיל – במקרה של חוסר ודאות, לך על מי שאתה הכי אוהב")
הימרתי כמוך חוץ מהסרט הזר
(ל"ת)
לפני חצות? תסריט מעובד?!
מעובד ממה?
מ"לפני הזריחה"
(ל"ת)
סרטי המשך נחשבים אוטומטית למעובדים באוסקר,
והנימוק הוא שהם "מבוססים" על דמויות ו/או אירועים שהתרחשו בסרטים קודמים.
אה.
אוקי, תודה.
בשר, קמח, סוכר ומונסודיום גלוטומט.
(ל"ת)
מזל שהפרס לא ממש מעניין אותי
אני ממש גרוע במשחק הזה. אבל ננסה, מה יש להפסיד. בהצלחה לכולם! והחלמה מהירה לך.
ורגע, אם הטפסים בארגז ההוא, איפה הנמר…? (מגיב התשובה השנונה ביותר יקבל כרטיס מתנה ל'נוקמים 3'. כשהוא יגיע, that is.)
בארון, בתוך תא שירותים במרתף של אגף התצוגה של העיריה.
(ל"ת)
https://www.youtube.com/watch?v=Fdjf4lMmiiI
אין טיגריסים באפריקה, אבל יש נמרים
https://www.youtube.com/watch?v=rObSWkQA7og
בעצם הקטע הרלוונטי כאן:
https://www.youtube.com/watch?v=oLdk2C25Z14
האמת היא שבעיני לכתוב איפה הנמר אם הטפסים בקופסא - זה תגובה שנונה מספיק. צחקתי.
(ל"ת)
הנמר כמובן בסירת ההצלה.
(ל"ת)
מזל טוב, זכית בכרטיס!
צור איתי קשר בקיץ 2018 כדי לקבל אותו.
אני ממש גרוע בזה
ניחושים:
סרט- 12 שנים
במאי- אלפונסו קאורון
שחקן- מקונוהי
שחקנית- בלאנשט, אבל אני בטח אנדוד הלוך ושוב בינה לבין אדאמס
משנה- לטו
משנית- לורנס
תסריט מקורי- חלום אמריקאי (בתקווה לטעות ולניצחון מפתיע של היא)
תסריט מעובד- 12 שנים (בתקווה לניצחון מפתיע של הזאב)
אנימציה- לשבור את הקרח (שאני באמת חייב לראות כבר)
צילום- כח משיכה
זר- יפה לנצח
זמן השיר: 4:50 (לא יודע למה)
הניחושים שלי:
(ולא נראה לי שהם עומדים להשתנות, מלבד אולי שפה זרה ובונוס)
סרט – 12 שנים של עבדות
במאי – סטיב מקווין
משחק – בלאנשט, מקונוהיי, לטו וניונגו
תסריט – היא/12 שנים של עבדות
אנימציה – פרוזן
צילום – גרביטי
סרט בשפה זרה – ניצוד
בונוס – 3:50, סתם בשביל הסיכוי שאולי יזכירו אותו במונולוג הפתיחה. כל ניחוש אחר באמצע הטקס יהיה אקראי מדי בשבילי.
שנה שעברה כשהימרתי על סרט שנראה אוסקר בייט עם נושא חשוב שקשור לעבדות התוצאה הייתה כישלון עצום. אבל אני עדיין חושב ש-12 שנות עבדות יקח את הפרס, ומקווין איתו, בלי לראות את "12 שנות עבדות" (מה שאולי ישתנה בשבת), לפי איך שזה נראה העבודה שלו בסרט הזה פשוט ממש מוקפדת ואווירתית וקשה ואדירה, ואני לא חושב שהיו מתלהבים מהסרט הזה באותה מידה עם במאי אחר שסתם מנסה ללקק לאקדמיה ולפרוט על מיתרי הקיטש. זאת בעיקר תחושת בטן חזקה, אבל זה גם נראה לי נורא הגיוני ואני לא חושב שזה ישתנה.
בפרסי המשחק אני גם די משוכנע. הטיעונים נגד בלאנשט לא משכנעים אותי, ואני מת על איימי אדמס, אבל אני מאמין שהאקדמיה תחכה שנה עם הפרס, על "עיניים גדולות" של טים ברטון. ג'ארד לטו כמעט ודאי, יש סיכוי קטן לעבדי לקחת לו, אבל לא נראה לי. זה הימור מאוד אמיץ והיה יכול להיות לו ביסוס יותר טוב אם בבאפטא האחרון לטו היה מועמד ועבדי עדיין היה מנצח, אבל הוא לא היה מועמד רק מסיבות טכניות. מקונוהיי הוא כנראה הכי בטוח, למרות שבימים האחרונים חשבתי על זה שאולי כדאי לי להמר על דרן ולצאת אמיץ, אבל זה קלוש, כי ההופעה שלו עברה בשקט עד כמה שהתרשמתי. ולגבי ניונגו – מעבר לזה שמשהו בה גורם לי לרצות ממש להיות בעדה בלי שראיתי את ההופעה שלי, זה בעיקר כמה שאני לא רוצה שג'ניפר לורנס תקח. ואני מת עליה, באמת. היא מקסימה, והיא שחקנית נהדרת, ואני אוהב אותה, ולא מגיע לה פרס שני, ברציפות, בגיל 23. ההופעה שלה ב"חלום אמריקאי" פשוט לא הייתה מספיק טובה, אולי זה בגלל שיצא לי לראות יותר מדי ראיונות איתה (כי, אבל באמת, היא כ"כ מקסימה!), אבל הרגשתי כמעט לכל אורך הקטעים שלה בסרט שהיא לא מצליחה לצאת מהפרסונה הציבורית שלה. אולי הבעיה בדמות, אני לא יודע, אבל זה תמיד הרגיש לי שזאת ג'ניפר לורנס שמתנהגת כמו ג'ניפר לורנס ומצחיקה כמו ג'ניפר לורנס ולא כמו רוזלין הדמות שלה. הסצינה שהיא באמת הייתה מצוינת בה היא זאתי בשירותים עם איימי אדמס, אבל אוסקר זה ממש לא, ואני חושב שאתחרפן עם בתוך כל הקאסט האדיר הזה היא תהיה היחידה שתצא עם פרס כשהיא הייתה הכי פחות טובה (וזה כולל את ג'רמי רנר שבכלל לא מועמד, וחבל, כי הוא היה יותר טוב מקופר לדעתי). ג'ניפר לורנס נורא צעירה ונורא מוכשרת, היא תקבל אוסקר שני, אין לי ספק – אבל לא על הסרט הזה. אני אחכה שהיא באמת תפיל אותי מהרגליים. ואני שוב מציג את האבסורד באוסקר שני ברציפות בגיל 23. לעזאזל.
על שאר הקטגורית אין לי הרבה מה לפרט, נטיתי להמר על "היא" בתסריט מקורי עוד לפני שראיתי אותו וזה לא הולך להשתנות. אולי זה סתם כי אני מת על הסרט הזה, ובאמת שנורא הגיוני ש"חלום אמריקאי" יקח לו, אבל פשוט לא נראה לי שזה יקרה.
וגם, נראה שכולם מהמרים על "פרוזן" בסרט אנימציה, אבל מוזר לי שקצת שוכחים את מיאזאקי פה. הוא לא ההימור שלי, אבל נשמע לי סביר שיכבדו אותו רגע לפי שהוא פורש על סרט מאוד מאוד מוערך.
רוב הסיכויים שמיאזאקי מרוויח פה, הם ברובם בגלל שזה סרטו האחרון (נכון לעכשיו)
שלא תבין אותי לא נכון, אני מעריץ גדול של מיאזאקי, ומחזיק בכמעט כל סרטיו.
אבל "הרוח העולה" לא השאיר על הצופים רושם כ"כ חזק, כמו שעשה "לשבור את הקרח", ולכן יש סיכוי גדול מאוד שמיאזאקי לא יקח את הפסלון (כמו עם הטירה הנעה).
וחוץ מזה, "המסע המופלא" זכה באוסקר בגלל היותו סרטו האחרון של מיאזאקי, והטירה הנעה קיבל מועמדות בגלל היותו סרטו האחרון של מיאזאקי.
אתה מבין, אי אפשר לפרוש כל פעם מחדש ולצפות לאותם מחיאות כפיים. ואחרי איזה 3 פרישות במהלך הקריירה שלו, אנשים לוקחים את זה קצת בספק.
אני לא אהיה מופתע אם מיאזאקי יחזור בו ויביים עוד סרט (למעשה אני מקווה שהוא יחזור בו. קשה למצוא במאים כ"כ מוכשרים כמוהו בתחום האנימציה).
שטויות.
"המסע המופלא" לא זכה בגלל שהוא היה "הסרט האחרון של מיאזאקי" אלא בגלל שהוא היה בהפרש עצום וענק סרט האנימציה הטוב ביותר של אותה שנה. "הטירה הנעה" קיבל מועמדות לא בגלל שהוא היה "הסרט האחרון של מיאזאקי" אלא בגלל שלמי יותר מגיע ממנו, ל"עידן הקרח"?
נכון שהוא הכריז על פרישה יותר מפעם אחת בעבר, אבל אני לא זוכר שאחד מסרטיו שווק כ"הסרט האחרון של מיאזאקי" עד כה. רבאק, אתה מדבר פה על האנימטור הגדול בהיסטוריה. הוא לא צריך גימיקים בשביל לקבל מועמדויות לאוסקר.
לא הבנת אותי נכון.
אני לא מזלזל במיאזאקי, הוא במאי סרטי האנימציה הטוב ביותר מזה שנים לדעתי. וכל הסרטים שלו אדירים.
אבל התירוץ של להעניק לו פרס אך ורק בגלל שהוא פורש קצת לא נחשב אחרי שבן אדם פורש שוב ושוב (אפילו אם הפעם זה יותר משווק). ולכן הסרט ישפט לפי עצמו והרבה פחות בגלל היותו "סרטו האחרון".
אני כלל לא אהיה מופתע אם מיאזאקי יחזור בו שוב, למעשה אני אשמח לראות עוד סרטים חדשים ממנו.
ועידן הקרח קיבל מועמדות, אבל בשנה שבה "המסע המופלא" זכה.
ומאז "המסע המופלא" מיאזאקי לא הצליח לשחזר את אותה ההצלחה האדירה ולכן "הטירה הנעה" שהיה סרט טוב מאוד, נכשל ל"וולאס וגרומיט". ו"פוניו" אפילו לא השיג מועמדות.
גם השנה, המבקרים אוהבים את הרוח העולה, אך לא באותו הגודל של "המסע המופלא", ולכן ביחס ל"לשבור את הקרח" לא נראה לי שיש לו הרבה סיכויים לזכות.
זאת ועוד, כאשר "המסע המופלא" זכה באוסקר, מי שהצביע אז בקטגוריה אאל"ט לא היה רק אנימטורים
אלא *כל חברי האקדמיה* (אני לא זוכר בדיוק למה – נדמה לי שלא היה אז באקדמיה תא אנימטורים יחודי, או משהו כזה). מסיבה זו, יש יסוד סביר להניח שרוב המצביעים לאוסקר באותה שנה שמעו על מיאזאקי בפעם הראשונה בחייהם (לא מעט בזכות העובדה שזה היה סרטו הראשון שקיבל משהו קרוב להפצה קולנועית משמעותית בארה"ב, שגם היא היתה קטנה בסך הכל).
רק אנימטורים מצביעים למועמדים
לזוכים מצביעים כלל חברי האקדמיה בכל הקטגוריות, להוציא את הסרטים הקצרים והסרט התעודי, להם מצביעים רק מי שצפו בכל המועמדים.
שוב, ממה שקראתי (נדמה לי שאצל יאיר רווה) באותה תקופה לא היה תא אנימטורים מסודר באקדמיה
(ל"ת)
לא ראיתי את הסרט של מיאזאקי,
אבל לדעתי יש גם ערך מוסף בלתת ל'לשבור את הקרח' אוסקר –
לעודד את דיסני לקחת הלאה את מה שיכול להיות הרנסנס החדש שלהם.
והוא גם ממש מצויין.
קשה לי לדמיין מצב שבו הוא לא זוכה.
כן, השנה ממש מגיע לדיסני לקחת את הפסלון.
לחשוב שעד היום, אולפן האנימציה הגדול והותיק ביותר לא לקח את פרס סרט האנימציה הטוב ביותר.
זה בטח מאוד מביך אותם.
לא דיברתי פה על מבוכה או על מניין פרסים.
לשבור את הקרח מיוחד במובן שמעבר למצוינות הספציפית שלו,
הוא כבר סרט שלישי שמסמל מגמה מסוימת.
המגמה הזאת מבורכת מאוד בעיני אנשים רבים, ואני ביניהם.
אני חושבת שבנוסף לעובדה של'לשבור את הקרח' מגיע אוסקר פשוט משום שהוא מעולה,
יהיה לזכייה הזאת ערך מוסף.
ואם זאת תהיה תחילתה של תקופה בה ייצאו עוד כמה סרטים ברמה של פלונטר, ראלף ההורס ולשבור את הקרח,
אני יותר מאשמח.
אין לזה קשר עם כל פרס שדיסני קיבלו עד 'פלונטר'.
החלמה מהירה דורון!
לגבי ההימורים שלי, הנה חלק:
סרט- 12 שנים של עבדות
במאי- קוארון
שחקן-דיקפריו
שחקנית- בלאנשט
שחקן מ.- לטו
שחקנית מ.- לורנס
החלמה מהירה!
שלחתי את ההימורים שלי ומילאתי את כתובת המייל שלי. אני נכנס לפה שוב ואני רואה שהניחושים לא מסומנים ושלא נשלח לי כלום למייל. איך אני יכול לראות מה סימנתי?
עכשיו אני רואה שהניחושים לא נשמרים בטופס
אז לא משנה.
דרושה עזרה
צמד חובבי אוסקרים בירושלים נטולי טלוויזיה בכבלים מחפשים "ערב אוסקרים" או "מסיבת אוסקרים" לצפייה בטקס בירושלים.
מישהו מכיר?
הסרט
מי יזכה : 12 שנים של עבדות
מי צריך לזכות : 12 שנים של עבדות
בימוי
מי יזכה : כח משיכה
מי צריך לזכות : 12 שנים של עבדות
שחקנית
מי יזכה : בלאנשט
מי צריך לזכות : כנ"ל
שחקן
מי יזכה : מוקונוהיי
מי צריך לזכות : צ'יטוול אג'יפור ('עבדות')
שחקנית משנה
מי יזכה : לורנס
מי צריך לזכות : לופיטה ניונגו
שחקן משנה
מי יזכה : לטו
מי צריך לזכות : לטו
תסריט מקורי
מי יזכה : היא
מי צריך לזכות : היא
תסריט מעובד
מי יזכה : 12 שנים של עבדות
מי צריך לזכות : לפני חצות
(אגב, 'לפני חצות' הוא הסרט השני עם הסיכוי הכי טוב לזכות פה? על סמך מה הוחלט כך? הוא היחידי מבין המתמודדים שלא קיבל מועמדות בפרס הסרט)
אנימציה
מי יזכה : קרח
מי צריך לזכות : קרח
הצילום
מי יזכה : כח משיכה
מי צריך לזכות : 'הגראנדמאסטר'. גם 'לואין דייויס' בסדר. לא שמפריעה לי כל כך זכיה של לובוצקי.
הסרט הזר
מי יזכה : יפה לנצח
מי צריך לזכות : 'ניצוד' או 'יפה לנצח'. אוהב את שניהם באותה מידה.
שאלת שוב שיוויון :
אני עדיין לא בטוח במה בדיוק אבחר. בהתחלה רציתי ללכת על החצי שעה הראשונה כי סביר להניח שהשיר יוזכר במונולוג הפתיחה, אבל אני מניח שמרבית המצביעים יעשו זאת ולכן כנראה אלך על משהו אחר (אולי שעה-שעה וחצי לתוך הטקס?). לא יודע מה בדיוק עדיין.
אגב, גם אני סובל מבעיית ה-'אין לי כסף לטלויזיה ולכן אין לי איך לראות את הטקס'. אז אם מישהו מעוניין לארח שותף לצפייה (עם עדיפות לגרים בת'א ו/או ב'ש, אבל גם אזור קרוב לאחד מהשניים יכול לעבוד) אני יותר מאשמח.
מייל : thedarkmaster2014 ב-outlook.com
טוב שלחתי את ההימורים שלי
פלוס הימור-בונוס-כה-נועז-שאם-זה-יקרה-אני-דורש-לנצח-אוטומטית: סמואל ל. ג'קסון ועוד מישהו יעלו להגיש את פרס השחקנית, ואז ג'קסון ישים לב שסקרלט ג'והנסון לא שם, יתרעם על כך ויגיד "Why is the academy so Robophobic?!"
ההימור שלך היה יכול להיות מוצלח אילולא
העובדה שבכלל זה היה לורנס פישבורן.
לעזאזל, ידעתי שאני חושב על מישהו אחר...
(ל"ת)
זה כי אתה גזען ורובופוב!
(ל"ת)
זה רק נראה ככה, אבל בעצם זה הפוך-על-הפוך מתוחכם וסאטירי. הגיע הזמן לרימייק!
(ל"ת)
יש לי תאוריה הזויה -
אני מנסה לחשוב איזה פרס נוסף יתנו ל״12 שנים של עבדות״, מעבר לפרס הסרט, במקרה שהוא זוכה (והוא אכן זוכה, כן? אחרת זה הורס לי את רוב הניחושים. בעעע. עד לפני טקס באפטה הארור לפני שבוע, הייתי מהמשוכנעים ביותר ש״כוח משיכה״ הולך לקחת גם את הבמאי וגם את הסרט -כי כמה כבר פיצולים היו בדרך כלל? לא הרבה-. אבל זהו, השתכנעתי סופית לצערי ש״עבדות״ לוקח את זה.)
פרס שחקנית משנה – קשה לדעת, אבל אני מהמר שלא. לורנס זכתה גם בגלובוס הזהב וגם בבאפטה (ראו: מקרה כריסטופ וולץ שנה שעברה).
פרס התסריט המעובד – מאיפה כולם משוכנעים שזה הולך לזכות?! להזכירכם, התסריט הפסיד בגלובוס הזהב (מול ״היא״ שבאוסקר נמצא בקטגוריה אחרת, אבל עדיין) והפסיד גם בבאפטה. באיגוד בתסריטאים לא היה מועמד עקב בעיה טכנית. אוקיי, אז אתם יכולים להגיד (ובצדק) שאני לא מביא הוכחות מספיק חזקות שהתסריט של ״עבדות״ הולך להפסיד, אבל מצד שני, איזה הוכחות יש לכם שהוא הולך *לנצח*? אחת הטענות היא ש״עבדות״ חייבת לקבל לפחות כמה פרסים נוספים חוץ מהסרט… אבל פייר? זה נשמע פחות טיעון חזק ממה שזה נשמע. לדעתי. מדובר אולי באחת הקטגוריות הכי מותחות בטקס הזה, בשקט בשקט בלי שאף אחד מעלה על דעתו.
פרס העיצוב האמנותי – דינג דינג דינג. יש לנו מנצח (?). ייתכן מאוד ש*זו* הקטגוריה שעלולה להביא ל״עבדות״ טיפה יותר צבע ללחיים אחרי שצפויה כנראה ללכת הביתה בידיים מאוד לא עמוסות. מצד שני, הלו, ״כוח משיכה״ כאילו! שגורף כרגע הרבה פרסים בקטגוריה הזו. מדובר בקטגוריה פחות צפויה, אבל עדיין קשה להתעלם מרצף הזכיות של סרט החלל הזה בעיצובים אמנותיים, וגם כאילו – סרטי התלת מימד ״הוגו״ ו״אווטאר״ לקחו את הקטגוריה הזו בזמנם. אז… הממ, אולי זה בכל זאת לא הולך גם כאן ל״עבדות״!
פרס התלבושות הטוב ביותר – התעייפתי כבר. אולי *זו* הקטגוריה שתזכה אותה סוף סוף בפסלון נוסף?! האמת ש״גטסבי הגדול״ מהווה איום ענק על כל שאר המועמדים, אבל זה לא נשמע מופרך ש״עבדות״, סרט תקופתי גם כן, יאפיל על הפייבוריט. אולי. אולי…
אני רוצה רגע להתעכב על צמד הקטגוריות המעניינות האלה של עיצוב אמנותי/תלבושות. לדעתי זה הולך להיראות באחת משלושת הדרכים האלה בערב האוסקר. ואולי בכלל אחרת:
– עיצוב אמנותי: כוח כבידה. תלבושות: גטסבי הגדול.
– עיצוב אמנותי: כוח כבידה. תלבושות: 12 שנים של עבדות.
– עיצוב אמנותי: גטסבי הגדול. תלבושות: גטסבי הגדול.
כנראה שהאפשרות הראשונה תתממש, ושוב פעם ״עבדות״ תצא בידיים ריקות. אז נמשיך:
פרס העריכה – נעעע.
וזהו. אז בוא נדבר קצת יותר על התיאוריה שדיברתי עליה בכותרת: ״12 שנים של עבדות״ הולך להיות המנצח הכי לוזר בתולדות האוסקר, פחות או יותר. יכול להיות כך?! בהנחה שהסרט יזכה בפרס הגדול, איזה עוד פרס הולך להתלוות אליו?
– סרט, שחקנית משנה, תסריט, אחת מקטגוריות העיצוב/תלבושות.
– סרט, שחקנית משנה, תסריט.
– סרט, שחקנית משנה.
– סרט, תסריט.
ואולי רק פרס הסרט ותו לא? אם כן, אז הולך להיות מביך. וגם הסרט הנהדר הזה יכול בעיקר להיפגע מקבלת הפרס הגדול. ייזכר כ״הסרט ההוא שזכה באוסקר בשני פרסים בילבד. בחרו אותו רק בגלל פוליטיקה״.
החלמה מהירה, דורון!
(ל"ת)
ההימורים שלי
סרט- 12 שנים של עבדות (כי זה סרט חשוב)
בימוי- גרביטי (כי הבימוי שלו חייב לקבל פרס)
שחקנית- איימי אדאמס (כי יש לי הרגשה כזאת)
שחקן- מתיו מקונוהיי (כי המהפך שלו משחקן קומדיות רומנטיות לשחקן רציני, פלוס ההכנה שלו לתפקיד, מרשים מאוד)
שחקנית משנה- ג'ניפר לורנס (כי כולם אוהבים את ג'ניפר לורנס)
שחקן משנה- ברקהאד עבדי (כי לא נראה לי סביר ש'מועדון הלקוחות של דאלאס' ייצא עם 2 פרסי משחק)
תסריט מקורי- חלום אמריקאי (כי… אין לי מושג. אבל זה נראה לי תרחיש סביר)
תסריט מועבד- 12 שנים של עבדות (כי אם הוא ייזכה בפרס הסרט הוא בוודאי ייקח גם את פרס התסריט)
אנימציה- פרוזן (כי סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס)
צילום- גרביטי (כי זה היה מרשים)
סרט זר- ניצוד (כי… אין לי מושג)
שובר שוויון- 04:23 (כי ככה)
התלבטות קשה,
יש לי שתי טפסי הימורים שונים ואני פשוט לא מליח לבחור אז אני פונה אליכם.
כמה לדעתכם 12 שנים של עבדות חזק? מספיק חזק בשביל להיות המנצח הגדול (לא רק בפרס הסרט) או רק מקבל כמה פרסים כי הוא חשוב?
בגלל שיש קבוצה שונה של אנשים ("תאים") שמצביעה לכל קטגוריה וקטגוריה
כדאי לבחון כל קטגוריה בפני עצמה, מאשר לחשוב על כמה כבוד ירצו לתת לכל סרט ואז לחשוב איזה פרסים הוא הולך לקבל, כיוון שזכיה בסרט הטוב ביותר לא "גורפת" איתה עוד פרסים כמו שיכול לקרות כאשר אותה קבוצה של אנשים מצביעה לכל הפרסים. לא כדאי גם לספור את מספר האוסקרים – הסרטים שזוכים במספרים הכי גדולים הם אלו ששולטים בקטגוריות הטכניות, והשיאנים הם אלו ששולטים גם בצד הטכני וגם בקטגוריות הראשיות (שר הטבעות, טיטאניק, בן חור) – ברוב השנים יש הפרדה די ברורה בין סרטים "טכניים" לסרטים של קטגוריות ראשיות.
יכול להיות שאני טועה
אבל נראה לי שהתאים מצביעים למועמדים, ולזוכים מצביעים כל חברי האקדמיה ביחד.
אכן
החלוקה לתאים (או "ענפים" בלשון האקדמיה) היא רק לשלב בחירת המועמדים. כל חברי האקדמיה, ללא קשר לשיוכם המקצועי, רשאים להצביע לזוכים בכל קטגוריה, פרט לסרט התעודי והסרטים הקצרים, להם מצביעים רק מי שנכחו בהקרנות של כל המועמדים. למעשה, אם חבר אקדמיה מצביע לזוכים רק בחלק מהקטגוריות, הטופס שלו נפסל.
נפסל?!
אז אם נניח יש חבר אקדמיה חירש, הוא עדיין חייב להצביע לפרסי סאונד מיקסינג ועריכת סאונד, אחרת כל יתר הקולות שלו ייפסלו?
(טוב, אז הקצנתי. אותה שאלה תופסת גם עם סתם אנשים שלא מבינים מה ההבדל בין שני הפרסים, ועדיין רוצים להצביע לסרט הטוב ביותר.)
שלא לדבר על המקרה...
שיש חבר אקדמיה שהוא חרש ועיוור. מה עושים אז??!!.112
אם הוא גם אילם, נותנים לו לשחק פינבול.
(ל"ת)
למה נניח?
מרלי מאטלין חברת אקדמיה, וגם העלתה לאחרונה את הנושא של נגישות באירועי האוסקר כפי שהוא מתבטא במתורגמן/מפרש שלה, שנחשב "אורח" ולכן לא מאפשר לה להביא אורח/בן זוג אחר.
מעולה (במובן של "חשוב", לא במובן של "מצחיק").
(ל"ת)
נדמה לי שאתה טועה בקשר למשפט האחרון.
(ל"ת)
צודק
זכרתי שקראתי איפה שהוא שטופס בו לא נבחרו זוכים בכל הקטגוריות (פרט לאלה בהן יש חובת צפיה בכל המועמדים), נפסל. לא מצאתי לזה שום התיחסות בתקנון האוסקר, אז חפרתי קצת בגוגל ומצאתי מאמר בו מובאים דבריו של חבר אקדמיה שבקש להישאר אנונימי. לפי המאמר, לא רק שאין חובה להצביע בכל הקטגוריות, אלא האקדמיה אפילו מעודדת את החברים בה להצביע רק בקטגוריות בהן ראו את כל המועמדים.
http://www.telegraph.co.uk/culture/film/oscars/10664743/Oscars-How-voting-in-the-Academy-awards-works.html
שאלה לי - איפה אפשר למצוא שידור חי באינטרנט?
אין לי בבית חיבור להוט או יס בטלוויזיה.
מישהו מכיר אופציות טובות לצפייה ישירה באינטרנט של הטקס?
ustvnow
להבדיל מהרבה אופציות רשת חינמיות אחרות שצצות ונעלמות (ולפעמים גם סתם נתקעות) במהלך הטקס, ב-ustvnow אפשר לראות את שידורי 4 או 5 הרשתות האמריקאיות הגדולות* בחינם, באופן די רציף ובאיכות מעולה. החסרונות: זה מצריך הרשמה (קצרצרה) ומוגבל לכ-24 שעות צפייה (אם בחרת במסלול החינמי) ואז צריך/אפשר להרשם שנית עם מייל מופלץ.
*הטקס משודר ב-ABC.
שאלה קצת טיפשית
אבל מתי בדיוק משודר הטקס (שעון ישראל)?
הטקס מתחיל בשעה 3:30.
(ל"ת)
מצחיק שביס כותבים ששידורי האוסקר מתחילים בחצות
יש למישהו מושג מה הם ישרדו שם 3 וחצי שעות לפני הטקס?
לפי לוח המשדרים שלהם,
שטיח אדום מ-00:00 עד 02:00, ואז "הספירה לאחור" עד שהטקס מתחיל, שזה בעצם השטיח האדום רק עם שעון למטה.
3.5 שעות לפני זה ממש בקטנה
לעומת ערוץ E שמתחיל את השידור שלו מהשטיח האדום בשעה 20:30.
מדריך למתלבטים
האוסקרולוג המורשה אביעד שמיר (אוניברסיטת נרניה – תואר ראשון, המכללה האיזורית על שם דוקטור דום – תואר שני, האקדמיה של מורדור – דוקטורט) נותן את הדעות שלו לגבי הזוכים הצפויים בטקס האוסקר בפרק חדש של שורה שניה באמצע.
http://www.icast.co.il/default.aspx?p=Podcast&id=452102&cid=467874
… וגם אני שם – אבל אין לי שום תואר
לאלה מביניכם שעדיין לא ראו אף אחד מהסרטים המועמדים
וואלה ! הכינו לכם תקצירים לארבעת המועמדים הבולטים (היא, 12 שנים, כח משיכה וחלום אמריקאי) והם פשוט קורעים. במיוחד הזה של 12 שנים של עבדות. זהירות, ספוילרים להיא, כח משיכה, ולחלום אמריקאי.
אם לדקדק
רחלי רוטנר, אישה מאוד מצחיקה שעובדת בוואלה, הכינה את התקצירים. מגיע לאתר קרדיט בעיקר על זה שהעסיק אותה.
המצחיק של 12 שנים לא מספיילר אותו?
(ל"ת)
הוא מספיילר באותה מידה ששם הסרט מספיילר אותו
(ל"ת)
לא אם אתה יודע שהוא מבוסס על ספר שכתב גיבור הסרט אחרי אותן 12 שנים
ונדמה שחלק נכבד מאוד מהקהל מודע לעובדה הזאת, לפני, תוך כדי או אחרי הצפייה בסרט.
NGNG - זכיות
להבהרה, הטופס ששלחתי הוא פחדני וצמוד לבחירות הצפויות אבל מכיוון שתמיד כדאי לקוות להפתעה מטורפת, אני פותח את ה" אין קרביים, אין תהילה" לאוסקר 2014 בעין הדג. הרעיון הוא רק הימורים מופרעים אז " ג'ניפר לורנס זוכה בשחקנית משנה" לא נחשב לעומת "ג'וליה רוברטס זוכה בשחקנית משנה". אפשר להתפרע לחלוטין – "פילומינה סוחף וזוכה בהכל" . מכיוון שאין ביכולתי להביא כרטיסים לסרטים של ווס אנדרסון, הזוכה יזכה בתואר של כבוד מהאוניברסיטה של החיים בפקולטה למדעי ההימורים.
להלן שלי:
כוח משיכה מפסיד את צילום.
קפטן פיליפס זוכה בתסריט מעובד
שיר שאינו " שחרר את זה" זוכה בשיר הטוב ביותר
הפסד של גרביטי בצילום מתקבל על הדעת בעיני,
כל עוד הפסלון יילך ל"בתוך לואין דיוויס". גם זכייה של פארל וויליאמס או קרן או בשיר המקורי בסדר מבחינתי. אבל בבקשה, רק שהתסריט האיום של "קפטן פיליפס" לא יזכה. תרחיש כזה באמת ממש יעציב אותי.
תכלס, המתח הוא בעיקר האם כח משיכה יזכה לכבוד הראוי לו או לא
זה סרט שגם המבקרים וגם הצופים עפו עליו, די נדיר היום. הוא עשה משהו שהרבה סרטים לא הצליחו לעשות – לרוץ בבית קולנוע הרבה אחרי הריצה הממוצעת, גם אחרי שוברי קופות שבאו אחריו. העיקר- להחזיר אנשים לקולנוע ולהזכיר להם שאפשר ליצור עולם שלם יש מאין על מסך הקולנוע ושצריך לראות סרטים בגדול במקום על מסך המחשב שלהם. זה סרט שנהנת לצפות בו והיית במתח מההתחלה ועד הסוף. 12 שנים הוא סרט "חשוב", "רציני", "אפי", "שיעור לדורות" אבל תראו לי אדם אחד שלא מצא את הצפייה בו מההתחלה ועד הסוף מענה, אפילו שזו הייתה המטרה. נכון, הוא סרט טוב וכל אחד יוצא ממנו מועשר בידע נוסף על אותה תקופה אפלה בארה"ב, אבל עם כל הכבוד, בו נהיה הוגנים וניתן את הפרס למי שבאמת מגיע לו ונמנע ממשחקים של פוליטיקלי קורקט ו"חינוך אנשים". אם היו שני זוכים, הייתי נותן לו גם פרס, אבל אין ויש רק זוכה אחד. שוב, רק לפי דעתי האישית.
*תגובה שלא ברור מה היא רוצה להגיד*
כמו שאמרו בעבר ונגיד בעתיד , האוסקר הוא לא בדיוק הכבוד הראוי לשום סרט. האוסקר הוא פרס שמסמל שלפחות 4000 אנשים (מקבוצה די הומוגנית) אהבו אותך מספיק כדי להביא לך אותו. אבל יש מספיק שנים שבהם האנשים האלה הצביעו בניגוד מוחלט לטעם הקהל. הכבוד הראוי לסרט הוא בכך שנמשיך לדבר עליו עוד עשרים, שלושים ומאה שנה. בכך שאנשים יציינו אותו כמקור השראה. אוסקר הוא אולי פרס מעניין שמשקף בעיקר את מצב הרוח של האקדמיה ולכן לא חסר חשיבות לחלוטין אבל הוא גם עשה מספיק בחירות תמוהות במהלך השנים כדי לא להצדיק לקרוא לו "כבוד". האוסקר בעיקר נותן חשיפה נוספת לסרטי דרמה שלרוב אנשים לא היו מסתכלים עליהם פעמיים – כוח משיכה לא צריך את החשיפה הזאת. 12 שנות עבדות צריך.
אבל מעבר לזה, גם ל12 שנות עבדות לא מגיע לזכות. לאף סרט לא מגיע לזכות בשום דבר. קולנוע, אחד הדברים האהובים עליי, זוכה לחשיפה מוגזמת והילולת הפרסים הזאת יוצאת מפרופורציות יותר מדי. סרטים לא נועדו כדי לקבל פרסים ותחרות הכלבים השנתית הזאת משכיחה את זה כל פעם מחדש. לסרטים לא מגיע לזכות בפרסים – מגיע להם חשיפה וקהל.
אם כבר, לאקדמיה יש אינטרס לתת לכוח משיכה את הפרס כדי לנסות לצבור מעמד של אקדמיה שמחוברת עם הקהל שלה ( מי שזה לא יהיה). לתת את פרס הסרט הטוב ביותר לא יגיד שכוח משיכה יותר טוב מ12 שנות – הוא יגיד שהאקדמיה מוכנה לחבק סרטי מד"ב כמעט ללא שחקנים שמתחברת לקהל יותר רחב מאשר סרטי הנישה האוסקריים. אבל כאן נכנס לעניין כל ה"בוא נהיה הוגנים ולא נתן לסרט שהוא פוליטקלי קורקט ומנסה לחנך" – אם האקדמיה לא נותנת הם אומרים גם שעבדות זה יפה והכל, אבל חלל. ( או בניסוח יותר סביר – אסקפיזם קולנועי טהור מול סרטים שמאתגרים את הקהל בצורה כזאת או אחרת. כמובן שבחירה של שנה אחת לא מסמלת כל כך הרבה, ועדיין. )
וגם הבחירה ב12 שנות עבדות זה פנייה לקהל כלשהו. האקדמיה לא נותנת כבוד לסרטים על ידי הבחירה בהם, אלא כבוד ( על פי קהלים מסוימים) לעצמה על ידי הבחירה שלה. אבל גם בחירה בכוח משיכה וגם ב12 שנות יביא לה את הכבוד הזה מפני הקהלים השונים, בניגוד לזכייה של פילומינה. (שהוא סרט נהדר!)
ואגב, מי זה הקהל והמבקרים הזה שעף על כוח משיכה הרבה יותר מ12 שנות עבדות? בין המבקרים הם צמודים ( 97 מול 96 לטובת כוח משיכה, עם אותו מספר של ביקורות "גרועות" רק שלכוח משיכה יש עוד 50 ביקורות ואותו ציון) ובין הקהל – איך אנחנו מודדים את הקהל? בקופות? אז כוח משיכה. על פי מדדי הצבעות קהל? גם בעגבניות וגם בימד"ב 12 שנות עוקף ( מקום 112 מול 161, 92 מול 84 ). [ הבעיה בנתונים היא שהם ממוקדים לארה"ב ולכן הם לא מושלמים. ועדיין להכריז שאחד יותר טוב מהשני במדדים האלה זאת קריאה בעייתית]
מה אני רוצה להגיד – שאם הבעיות שלנו זה המירוץ בין כוח משיכה ל12 שנות עבדות, אנחנו במצב טוב.
( רק לפני שנתיים המירוץ היה בין הארטיסט, היורשים והוגו , סרטים מאוד חביבים כולם, ועדיין.)
כן, פילומינה באמת סרט נהדר :)
(ל"ת)
עד איזו שעה אפשר להמשיך לשלוח היום?
(ל"ת)
אתה צופה שדעתך תשתנה בשבע השעות הקרובות?
(ל"ת)
אם לא הייתי צופה את האפשרות הזאת, לא הייתי שואל.
(ל"ת)
לא סביר שתתאפשר אחרי 3:00.
(ל"ת)
ואיך יודעים אם התקבל טופס?
(ל"ת)
מגישים בקשה בשלושה העתקים.
אולי די לשגע אותי? אם קיבלתם הודעה "הטופס נשלח, תודה" כנראה שהטופס נשלח, תודה.
שלא תאבד גולשים, אנשים רגישים ;)
(ל"ת)
יאיקס
תודה על התזכורות ללמה לא הגבתי פה קרוב לשלוש שנים
סליחה אם התגובה היתה קופצנית מדי.
אבל ברצינות, זאת התשובה. אם קיבלת הודעה שהטופס נשלח, זה סימן שהוא נשלח.
יהיה פוסט אוסקר מתעדכן?
(ל"ת)
שאלה:
איך והאם בכלל אפשר לצפות בשידור ישיר של האוסקר באינטרנט?
שאלה
יש רשימה של אילו קטגוריות הולכות להיות מוצגות באיזו שעה או פשוט לפי הסדר שבהן יגישו אותן?