אמנם המילים "הנוסע השמיני" מופיעות בשמו, אבל "הנוסע השמיני: קובננט" הוא בעיקר המשך ל"פרומתיאוס". הסרט, כך אומר הבמאי רידלי סקוט, הוא השני בטרילוגיה שתהווה טרילוגיית פריקוול לסרטי "הנוסע השמיני". ואני חושב שבשלב הזה אפשר להכריז רשמית שכל העסק הזה של "במאי שעושה טרילוגיית פריקוולים לסרט מד"ב משנות ה70 שהוא ביים רק את הפרק הראשון שלה" פשוט לא עובד. כי "קובננט" לא רק ממשיך את "פרומתיאוס" מבחינה עלילתית (כלומר, בערך. מדי פעם הוא מתעלם מדברים שלא נוחים לו. אבל זה כבר מסע לארץ הניטפוקים) אלא גם מבחינת האיכות: כמו הסרט ההוא, מדובר בסרט עם סצינות יפות ומדי פעם אפילו מעניינות, שמידת ההנאה שלכם מהן תהיה תלויה ביכולת שלכם להדחיק שאין אפילו גרם אחד של הגיון ברצף הפעולות שהוביל לסצנה הזאת.
הסרט דווקא מתחיל עם פוטנציאל. צוות ספינת החלל "קובננט", שמטרתה ליישב כוכב חדש, נמצא בהקפאה קריוגנית כאשר כתוצאה מפלוץ בינכוכבי (יש לזה שם יותר יפה ומדעי בסרט) הספינה נפגעת, הקפטן של הספינה נהרג וחברי הצוות מתעוררים. האירוע הזה מערער את צוות הספינה, ובעיקר את צמד הדמויות האנושיות הראשיות: הקפטן החדש, שחושב שהצוות לא מספיק סומך עליו, ואשת הקפטן המקורי. זאת נקודת פתיחה מעניינת – להתחיל עם כל הצוות כבר מעורער רגשית, ולהגביר את הדרמה. רגע לאחר נקודת הפתיחה הזאת הסרט ממשיך בצורה כל כך אופיינית לסרטי "הנוסע השמיני" – הם מגלים אות רדיו מכוכב-לכת קרוב ומחליטים לבדוק אותו, כשבדרך הם עושים את כל הטעויות האפשריות שמאפשרות לחייזרים להיכנס לכל חור בגוף שלהם.
כל זה, כאמור, דומה להפליא לעלילה של כל סרט אחר בסדרה, החל ב"הנוסע השמיני" הראשון. אבל ב"קובננט" חסרים כמה מהדברים הבסיסיים ביותר שהפכו את "הנוסע השמיני" הראשון לקלאסיקה, ולמה שהוא – למשל, אימה.
זה לא שאין סצינות אימה ב"קובננט". זה שלאחר שצפית בכמה וכמה סרטים שבכולם הרבה סצינות של זנומורפים מתקיפים אתה כבר לא מופתע ממה שקורה איתם. מה באמת, הם קופצים על אנשים ומחבקים להם את הפנים? אני הו כה מופתע. הם מגיעים מהחושך? מהתקרה? קופצים על קירות? וואטאבר, גבר. כשאתה יודע כל צעד של המפלצת וכשאתה יודע כיצד הסצנה תסתיים, קשה לבנות מתח רציני מהדבר הזה. וכשאין מתח, מה שנשאר זה אלימות גרפית מוגברת. אז בסרט יש המון אלימות גרפית ממוחשבת. אם גופות בני אדם שנמחצים ונאכלים באנימציה זה כוס התה שלכם- "קובננט" עלול בהחלט לעשות את העבודה.
וכן, בקטע של מפלצות שהורגות אנשים, זה מהנה. יש סצינות אימה יעילות עם מגוון יצורים, ובשלב כלשהו יש גם מעין מיני-זנומורף לבן כזה וממש חמוד שהייתי מוכן לאמץ, וכחובב פאסבנדר - יש הרבה פאסבנדר בסרט הזה, והרבה פאסבנדר זה יותר טוב מקצת פאסבנדר, אפילו אם דמות הרובוט שלו לא יותר הגיונית, חכמה או בעלת אפיון עמוק יותר מבליל האנשים המעצבנים האחרים.
אבל פחד? מתח? לא ממש: בשביל לפחד צריך לחוש משהו כלפי הדמויות מלבד לקוות שכולן ימותו. הדמויות ב"קובננט" כולן גושי-בשר שמחכים שמשהו רע יקרה להם, אפילו בלי איפיון גס שיבדיל כל אחת מהאחרות. חוץ מזה, הן טיפשות. להגיד שהדמויות ב"קובננט" הן טיפשות זה לשון המעטה. דמות בסרט אימה שיוצאת החוצה לבד למרות שהיא יודעת שיש רוצח מטורף בסביבה – זאת דמות לא-חכמה. אבל דמות בסרט אימה שהולכת יד ביד עם הרוצח שכרגע מצאה ליד הגופה המבותרת של אחת החברות שלה, לעבר בקתה חשוכה ומפחידה שעליה שלט המכריז "הנה כאן מר רוצחי הרוצח המדופלם רוצח את רציחותיו" היא מעבר לטיפשה: מדובר בסוג מיוחד של טימטום. הדמויות ב"קובננט" עושות החלטות כל כך מטומטמות שההסבר היחידי להימצאותם של כל האנשים האלה בספינת חלל הוא שהחבר'ה בכדור הארץ פשוט רצו להיפטר מחבורת הליצנים הזאת ולהרחיק אותם מהכדור כמה שיותר, על מנת שלא בטעות יתרבו ויעשו עוד אנשים לא יוצלחים כמותם.
וכל זה מוביל לשאלה האמיתית שהיא: למה צריך בכלל עוד סרטי "הנוסע השמיני"? ב"פרומתיאוס" עוד הייתה נקודה לכל הסיפור הזה: הרחבה ודיבור על חייזרים אחרים כדרך לדבר בצורה לא חכמה במיוחד על "למה אנחנו כאן". אבל כאשר הסדרה חוזרת לזנומורפים עוד פעם – מה הטעם? מה עוד יש להגיד עם הזנומורפים שלא נאמר קודם לכן? אם אתה לא מוכן לחקור כיווני אימה חדשים – נאמר, אימת-גוף על איש שלאט-לאט הופך לזנומורף, או ז'אנרים חדשים כמו "הנוסע השמיני: המחזמר!" – מה עוד אתה רוצה להגיד עם החייזרים השחורים שלא נאמר כבר בשמונה סרטים, שלל משחקי מחשב ועוד עשרות עיבודים?
וכן, אני יודע שזיכיונות לא ימותו לעולם, אבל הסדרה הזאת הגיעה לשלב שבו הכל נהיה ממוחזר מדי. במקום להשתמש בעובדה שהדמויות וקווי המתאר הכלליים מוכרים על מנת ליצור משהו חדש ומאתגר, אנחנו מקבלים שוב ושוב את אותם הסרטים. למעריצים זה נהדר, ואין ספק שמי שבא ל"הנוסע השמיני" כדי לקבל סצנות "זנומורפים הורגים דברים" יהיה מרוצה מאוד. אבל לכל השאר, שלא הולכים עם קסדות זנומורף ללימודים ויוצאים מהבטן של חברים שלהם במסיבות "הנוסע השמיני" – נותר לשאול למה כל העסק הזה טוב. אוקיי, זה סרט קיץ טיפשי – אבל למה זה צריך להיות סרט קיץ טיפשי של "הנוסע השמיני", סדרה שפעם הייתה הרבה יותר מזה?
עצוב לראות את רידלי סקוט מוציא שוב סרט כזה מאכזב. הרי רק לפני שנתיים הייתה הסכמה רחבה ש"לבד על מאדים" היה סרט כיפי מאוד, כך ברור שהוא מסוגל להוציא סרטים טובים. אבל בכל הנוגע ל"הנוסע השמיני", סקוט צריך להיפרד לשלום מהסדרה המסכנה הזאת לפני שיעשה לה עוד יותר נזק. אם "פרומתיאוס" היה מחבק-הפרצופים שהכניס לסדרה את הטמטום התוקפני שלו אבל השאיר חלק מהדברים היפים בה עדיין חיים, "קובננט" הוא פורץ החזה שהורג סופית את הדברים הטובים שנשארו בסדרה הזאת.
האם הסדרה היתה הרבה יותר מזה אי פעם?
בתור מעריץ וותיק ואדוק, אני לא לגמרי בטוח.
הבעיה כאן (מעבר לתסריט המטופש, וזה אומר הרבה כי אני הייתי מהמקלים על פרומיתאוס) זה שזה עוד מאותו דבר. אבל עברו 20 שנה מאז שראינו סרט זינומורפים פרופר, ואפילו הרבה יותר מזה מאז שראינו אקשן איכותי בכיכובם. אז כשזה נעשה כל כך טוב, אני מבסוט.
אם זה רף האיכות שפוקס מסוגלים להחזיק בו – אני מניח שאני יכול להסתפק בזה לעוד כמה סרטים. בינתיים סקוט טוען שיש לו עוד שלושה סרטים בשרוול, והסרט הבא מתחיל להצטלם בשנה הבאה. נחיה ונראה.
ובכן
הסרט הראשון היה סרט אימה מוצלח מאוד, עם דמויות לא עד כדי כך טיפשות (כלומר, הן עשו החלטות טיפשיות אבל אפשר היה להבין את זה בגלל ההמצאות שלהן בסיטואציה מאוד זרה להם) ודמות ראשית סופר סימפטית שצצה משום מקום, וחייזר חדש ומפחיד. אז הוא היה יותר מזה.
הסרט השני שבר לגמרי את המוסכמות של הסרט הראשון, ובמקום לעשות עוד סרט אימה מפחיד עם זנומורף שרואים פעם בשעה, עשה סרט אקשן מעולה עם אינסוף זינומורפים. זה היה אדיר. זה לקח את הרעיון של הסרט הראשון לכיוון שונה לגמרי ועשה את זה לא פחות טוב.
כל היתר…? ובכן.
"הנוסע השמיני: המחזמר" נעשה כבר ב-Spaceballs.
(ל"ת)
כמובן
https://www.youtube.com/watch?v=aVZUVeMtYXc
מה שמצחיק זה
שעם שינוי של כמה מילים פה ושם, זו יכולה באותה מידה להיות ביקורת על "סימן חיים" – קבוצה של אנשים שאמורים להיות מדענים סופר-חכמים אבל צריך רק לזרוק חייזר לתמונה והם מתחילים לעשות את הדברים הכי פחות הגיוניים ומומלצים. בסרטי אימה שמתמקדים בנערים חרמנים וטיפשים זה בסדר שהם עושים שטויות כמו לחקור את הרעש המוזר או לצאת לשחייה לילית לבד כי הם נערים חרמנים וטיפשים. אבל כשהגיבורים שלכם הם מדענים שאמורים להיות חכמים, יש צפי לאיזה שהוא היגיון בסיסי מינימלי.
ולגמרי הייתי רואה את "הנוסע השמיני: המחזמר". הטאג-ליין כבר כותב את עצמו, רק מחליפים את scream ב sing.
משהו בסגנון של לב"ה?
https://starbase972.com/specials/lbh/lbh3/
זה כי "סימן חיים" היה תכלס סרט "הנוסע השמיני"
עד כדי כך שאם היו משנים את השם שלו ל"הנוסע השמיני" ומשווקים אותו כריבוט אף אחד לא היה מרים גבה.
לא רוצה ללכת
(ל"ת)
ביקורת מוצלחת מאוד
לא צפיתי בסרט, ויתרתי על התענוג מראש אחרי שהתייאשתי מפרומתיאוס באמצע.
אז אני לא יכולה להגיד שאני מסכימה עם הביקורת, רק שהיא משעשעת ומעניינת, אפילו עבור מי שאין לו שום כוונה לצפות בסרט.
אפשר לשאול איך דני מקברייד בסרט הזה?
(ל"ת)
סביר ולא יותר.
(ל"ת)
בדיוק כמו דני מקברייד בכל סרט שהוא השתתף בו אי פעם,
רק בלי בדיחות.
מסכים עם כל מילה ומילה שכתובה כאן
פעם Alien היתה סדרה שבה במאים צעירים ובועטים באו להתפרע עם החזון שלהם.
פעם זה הלך (1 + 2) ולפעמים זה פחות הלך (3+4) – אבל זה תמיד היה מעניין.
שבמאי שבע ועייף חוזר לסדרה – זה יהיה שבע ועייף ובעיקר טיפשי ולא מעניין
מילה קטנה על Alien 3
לדעתי (הצנועה מאד), הסרט השלישי לא פחות טוב מהשניים הקודמים לו, ומהווה סיום הולם לסידרה. ומכיוון שאני חלש בהבעה בכתב, הנה מישהו חכם שכותב את מה שאני חושב:
https://consequenceofsound.net/2017/05/alien-3-is-the-ballsiest-sequel-of-all-time/
אני מניח שתלוי באיזה גרסא צופים?
צפיתי בגרסת הבמאי וחשבתי שהיא היתה טובה. לא מדהימה כמו הסרט המקורי אבל אפילו טיפה יותר טובה מהסרט השני (שפחות התחברתי אליו מאנשים אחרים). אבל הבנתי שהגרסא הקולנועית אמורה להיות מינימום אסון ואפילו פינצ'ר לא אוהב אותה ולא עומד מאחוריה.
נ.ב. בעצם כן צפיתי בגרסא הקולנועית, בקולנוע וכשהייתי בן 4. ההורים שלי לקחו אותי לסרט וכנראה סמכו על זה שאני קטן מדי ולא אזכור כלום. מה אתם אומרים, הם צדקו. הדבר היחיד שזכרתי זה הקטע עם הכלב.
אין לסרט הזה גרסת במאי כל כך
כי כמו שאמרת פינצ'ר התכחש לסרט, והגרסא הארוכה יותר שיצאה אחר כך היא גרסת "אסמבלי" או משהו כזה שאין לי מושג מה המשמעות שלו, אבל מי שעומד מאחוריו זה האולפן.
הכלב אגב מופיע רק בגרסא הקולנועית, בגרסת האסמבלי הפכו את זה לשור, אין לי מושג למה.
בכל אופן הסרט הזה נחמד רעיונית אבל עשוי ממש ממש לא טוב – הוא מתיש מבחינת הקצב, הדמויות בו עוד יותר חסרות ייחוד ממקודם, יש בו מלא פאקים בהגיון והאפקטים מזעזעים.
ניתן לראות בבירור ש"גרסת הבמאי" שם היא לא בדיוק רשמית.
אתחיל בזה שהשלישי הוא סרט הנוסע השמיני שראיתי הכי הרבה פעמים. נהניתי ממנו לעומת הרבה אחרים (מצד שני, נהניתי גם מהביזאר של 4, אז אולי זה בעיקר אני).
כשקניתי את המארז עם גרסאות הבמאי, ניתן היה לראות בבירור שהגרסאות לסצנות ב"גרסת הבמאי" שלא היו במקור הן באיכות ירודה משאר הסצנות (בסרט הזה), ולפעמים אפילו ניתן לראות בהן ציוד ואנשי צוות שעל הסט, בקצוות הפריים. זה ללא ספק משהו שהורכב בחיפזון מסצנות שנשארו על רצפת חדר העריכה, ללא עבודת רסטורציה כלשהיא. קצת עצוב.
הפודקאסט Sideshow Sound Theatre, שבד"כ מתעסק בפסקולים,
בדיוק העלה פרק In Defence of Alien 3:
https://sideshowsoundtheatre.com/2017/05/17/in-defence-of-alien-3/
אני נוטה לא להסכים איתם (הסיבות המוכרות: הוא הרס את כל מה שנבנה בסרט הקודם, והוא מאוד איטי), אבל יש גם דיעות אחרות.
פרומותיאוס פיספס הזדמנות
פרומותיאוס פיספס הזדמנות להתחיל משהו חדש. זה היה יכול להיות סרט אימה על סוג אחר של חייזרים מפחידים — לא המפלצות אלא החייזרים שיצרו אותם. חבל שהסרט החדש לא ממשיך את הכיוון הזה.
אכן נשמע כמו פרומתאוס, מתחיל מעניין ומסקרן ולאט לאט מאבד את זה לגמרי
(ל"ת)
הדבר הבולט בקובננט ובפרומתיאוס
הוא אכן דמויות שמתנהגות באופן אידיוטי (כאשר הדמויות עצמן לא אמורות להיות מטומטמות), רק כדי לקדם את העלילה. לדעתי, בפועל יש רק מספר מועט של אירועים כאלה בכל סרט, אבל הם כל כך בולטים שהם מוציאים את הצופה לגמרי מהסרט וגם הופכים הזדהות עם הדמויות לבלתי אפשרית.
דווקא נראה שלבמאי יש אמירה חדשה כלשהי שהוא מנסה להעביר בשני בסרטים האלה – משהו לגבי יצירת חיים / אינטליגנציה שמובילה להרג האלוהים / היוצר, רק שזה לא קוהרנטי או מעניין כ"כ וזה נבלע בתוך בליל העלילה.
כשפרנצ'ייז ממצה את עצמו, אפשר להפסיק לראות את מה שיוצא אח"כ.
זה פיתרון פשוט וקל לסבל של אנשים רבים כאן בתגובות.
קשה לדמיין סרט כלשהו שיצדיק את זה שעושים סרט תשיעי בסדרה הזו.
למרות מה שנהוג לחשוב, יש עדיין סרטים בעולם שהם לא המשכים. אפשר ללכת לראות אחד מהם.
"כאן מר רוצחי הרוצח המדופלם רוצח את רציחותיו"
אני רוצה את זה על חולצה, בבקשה.
אה.. מה?
הסדרה הגיעה לשלב שהיא ממוחזרת מדי בין היתר בשל העובדה שהיא לא חוקרת סוגי אימה חדשים, ולכן חסר לה את האלמנט של אימה.
זה לא הגיוני, איכשהו? מה הכשל הלוגי שפיספסתי פה?
הטענה שלו כפי שהבנתי
היא שאם הסרט מתנהג כמו הסרטים הקודמים,אז אלמנט האימה אמור לעבוד גם כאן אם הוא עבד בסרטים הקודמים.אני לא ממש מסכים עם הטענה הזו,אבל יש בה היגיון.
מעבר לזה,לא ראיתי את הסרט ולא אראה,אבל ממש אחלה של ביקורת
ארסן ונגר יא חתיכת חרא לא מספיק אתה הורס לי את המועדון עכשיו אתה רודף אותי גם כאן!!!
#Wenger _Out
מסכים, יש הרבה מרכיבים טובים ומעניינים בסרט
גם לדעתי הוא סרט די טוב ומעניין, וממש לא גרוע כפי שהביקורת טוענת. בסרט הזה ובפרומותיאוס (שלא כ״כ אהבתי אותו) עוד יותר, הבמאי לוקח את הסדרה לכיוונים אחרים לגמרי, וזה לא ממש עוד מאותו הדבר. הסרטים המקוריים היו אימה נטו בלי יותר מדי התפלספויות, ופה בדיוק להיפך. ההרהורים על מי יצר את מי ועל לאן בינה מלאכותית תגיע מעניינים ורלוונטיים. הכל מעוצב יפה ויש משחק מעולה של פסבנדר. החלק של האימה לא ממש מפחיד ודי צפוי, וזו הבעיה העיקרית מבחינתי, אבל עדיין לא בעיה מספיק גדולה כדי לפסול את הסרט.
התנהגות טפשית אגב תמצאו בכל סרט מדע בדיוני / אימה / גיבורי על, דווקא פה זה במינונים נמוכים מאוד יחסית, אני לא מבין מה הבעיה.
אם אתה כבר פה
שווה לך לבדוק טרייד על סאנצ'ס מול באיירן- לקבל את דאגלס קוסטה+כמה עשרות מיליונים. בעודף אפשר להביא חלוץ ששווה משהו (לא, לא לוקאס פרז). מוראטה יכול להיות מעניין.
אני מתנצל, זה פבלובי.
כדי לעשות את זה קרוב(בקושי) ליותר און טופיק, מי צריך לשחק את וונגר בביופיק "עלייתו ונפילתו" הכ"כ מתבקש עליו?
מעניין אם סטיב בושמי יודע לעשות מבטא צרפתי.
בושמי נמוך מוונגר בחצי מטר, וגם לא כל כך דומה לו. כבר הייתי מעדיף את אלן דג'נרס.
אני כבר פה 20 שנה
ממחזר את העונות עד כדי אימה
פורקה נו ממשיכים את פרומיטאוס
פרומטיאוס אחלה סרט גם בגלל שרליז טרון כפרה עליה מייקל פאסבנדר ו.. נומי ראפאס וכמובן אליזבט טרון , התלת מיימד היה מקסים, חיקיתי להמשך איך הם
מתחקים אחרי החייזר המניאק הזה שחושב שהוא אלוהים, ומחליט להביא לכדור הארץ את יום הדין בדמות המפלצות מהביצים. היתה פה אווירה אפוקליפטית יותר מאימה או פחד משהוא לא מוכר שקם על האנשים הקטנים ומאיים בעצם על כול האנושותץ אבל זהו כנראה שלו יהיה המשך .
תופעה מאוסה
נראה שככל שהסרט יומרני יותר הוא מרחיק גם את המעריצים השרופים, אנשים שדווקא אהבו את "פרומתיאוס" ומקרב את המבקרים שמהללים ומשבחים. רק בעיתונות העברית ראיתי שתי ביקורות שהשתפכו על הסרט.
אני משער שאם רידלי סקוט רוצה ללכת עד הסוף הוא פשוט יכול לשחרר בסרט הבא סרטון בזמן אמת של דיוויד מחרבן בתוך ביצה של זינומורף, בזמן שהוא (רידלי) רץ ברקע וצועק בקול רם Ask we what it means !
תופעה מאוסה
ככל שאדם אגוצנטרי יותר הוא נוטה להרחיק כל דעה שאינה מתיישרת עם מרכז עולמו ולקרב רק תומכים המהללים ומשבחים את דעתו.
לא יודע למה,
אבל אהבתי יותר מפרומיתאוס (שממנו איך לומר, התאכזבתי),
וזה אפילו הזכיר לי לעיתים את הסרט הראשון.
בחלל אף אחד לא שומע אותך מגלגל עיניים
הסרטון הפארודי הזה על "פרומתאוס" יצא לפני כ-5 שנים אבל בהחלט תקף גם ל"קובננט". אלוהים, כמה שהדמויות האלה מטומטמות. אם חשבתם שלברוח מגלגל ענקי ע"י ריצה בקו ישר זה אידיוטי, לא ראיתם כלום. רק פעם אחת אני רוצה סרט אימה (למרות שלקרוא לאחד הזה ככה זו מחמאה ענקית) שהדמויות בו ראו סרטי אימה, ויכולות לחשוב דברים כמו "היי, אולי זה לא רעיון טוב כל-כך להתפצל ליטרלי כמה דקות אחרי שנחתנו בכוכב חדש וזר לחלוטין שעד כמה שידוע לנו מסתובבים עליו אריות עם ארבע ראשים בגובה 10 מטר שיורקים אש". או "היי, אולי לא כדאי לי לקרב את הראש לביצה החייזרית הזאת שאני לא מכיר". מבחינה טכנית אין כאן שום דבר רע או טוב במיוחד. אבל לעזאזל, כמה שהדמויות האלה מטומטמות.
סרט טיפשי שחושב שהוא סרט חכם
ראיתי לאחרונה את קובננט, ואחרי שביכיתי את מר גורלי שלא ראיתי אותו בתנאים הנאותים (כי למרות שסקוט הוא מספר סיפורים מטומטם, הוא במאי ויזואלי גאוני), התפניתי לכעוס על הסרט הזה. לא בגלל שהוא גרוע – ואלוהים, הוא גרוע – ולא בגלל שהדמויות בו טיפשות – ואלוהים, הן כל כך טיפשות; אלא בגלל שהסרט מתיימר להיות חכם. הוא מצטט משוררים; הוא מתקן אנשים שמצטטים משוררים לא נכון; הוא מדבר על יצירה ובריאה; הוא עוסק באבל; אנשים בו מנהלים וויכוחים תיאולוגיים (קצרים, כי אז הם מתים); יש לו מה להגיד על אינטליגנציה מלאכותית.
והוא עושה את כל זה כל-כך, אבל כל-כך, רע. כל תמה ותמה שהוא פונה לעסוק בה בכובד ראש ובמבט מהורהר מובילה בעצם לאוסף של קלישאות חסרות הגיון פנימי או ידע, שגם אין בסופה שום תגמול או מסקנה. זה כמו לראות ילד בן 3 מקשקש עם גירים על ציור של פיקאסו. סבבה, שיקשקש – אבל שלא יגידו לי שזה פיקאסו.
איזה בזבוז משאבים, בחיי.
כן
מצד שני, במבט לאחור, לא אתפלא אם כל העסק נוצר רק בשביל פטיש ספציפי של רידלי סקוט לראות את מייקל פסבנדר מפלרטט עם עצמו.
אם כבר לתמוך בפאטישים שזה יהיה האחד! (ל"ת)
(ל"ת)
התגובה שלך בהחלט עודדה אותי שצפיתי בסרט באיימקס.
(ואז הרסתי לעצמי עם צפייה חוזרת בבית).
מה שכן – לחלוטין לא מסכים לגבי רף טיפשות הדמויות. השנה האחרונה ואיך שאנשים מתנהגים ברחבי העולם גרמה לי לייצר לא מעט הקלות לדמויות ששוברות נהלי בידוד בסרטי הנוסע השמיני.
לגמרי. אם הסרט הזה היה טוקבקיסט הוא היה חותם ב"חומר למחשבה.."
(ל"ת)