יש מצב שאתם מחכים כרגע לטריילר אחר כלשהו. אבל בינתיים, הגיע במפתיע הטריילר לסרט הזה, שבלי ספק נוסף לרשימה המתארכת של "דבר כזה עוד לא ראיתם בעברית": "אבוללה".
אני קודם אתלונן: אפשר, בבקשה, קצת להנמיך את המוזיקה?! בזמן האחרון יש טריילרים ישראליים מעולים, עשויים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ומבאס לראות טריילר שנכשל בדבר כמו מיקס סאונד. המוזיקה הזאת נוראית. כלומר, היא לא, היא בסדר גמור, אבל היא נוראית כשהיא לא מאפשרת לי לשמוע מה אנשים אומרים.
אבל חוץ מזה? "אי. טי." מקומי שנראה ממש חמוד. אני די בטוח שמעולם לא היה סרט ישראלי שהשתמש באפקטים ממוחשבים בהיקף כזה, ובוודאי שזו הדמות הראשית הוירטואלית הישראלית הראשונה – ונראה שהביצוע לגמרי משביע רצון, גם אם הדמיון לטות'לס מ"הדרקון הראשון שלי" קצת מטריד.
והבדיחה הבלתי נמנעת: באמת שאחרי "מי מפחד מהזאב הרע", אסור לאפשר לרותם קינן לגלם מורה לילדים. אני מפחד מהמפלצת הלא נכונה.
היי... זה נראה ממש טוב
ואשכרה נראה כמו מתחרה יותר מראוי ב2016 ל pete's dragon הרימייק.
הוו, כן, זה הסרט הזה
שהיה ממש לא חף מבעיות אבל היה כל כך חמוד ומקסים ומחמם לב שלא ממש היה אכפת לי.
תנו לו הרבה אהבה כשהוא ייצא לקולנוע, שלא ייפול לתהום שמגיעים עליה הרבה מאוד סרטים ישראליים במהלך השנה. קחו אליו גם את הילדים שלכם, אבל את הילדים הפנימיים שבכם*.
*פחות עוברים.
לא נעים לי בגלל ההערה שלך על דורון קינן
אבל נשבע שב1:06 אמרתי לעצמי "דורון פישלר משחק בסרט?!"
כן, כבר אמרו את זה כמה פעמים.
חוץ מזה אני די בטוח שהתכוונת להגיד "הערה שלך על קינן, דורון" ולא דורון קינן. :)
נראה סביר, אבל לא נראה לי שמיועד לקהל מעל גיל 12-13.
שזה בתכלס לחלוטין בסדר גמור – לא נראה לי שיש הרבה סרטי ילדים איכותיים שנעשים בישראל.
וזה לא המורה המרושע מהזאב הרע, זה התאום הטוב. מבדילים לפי המשקפיים.
מה לעזאזל? האפקטים של המפלצת נראים... לא רע.
איך הם עשו את זה?
ורגע, מי מביים וכותב, אפקטים זה לא הכל, מה הסיכוי שיהיה סרט טוב?
זו בובה ענקית שזזה באופן מרשים, רק הפנים שלה ממוחשבות.
(ל"ת)
הו...
גם הפנים לא רעות אבל.
אני מצפה לעלייה במכירות התותית.
אבל כאילו, עלייה קטנה, זאת בכל זאת רמת החשיפה של סרט ישראלי.
מזכיר את Attack the block
כלומר המפלצת מזכירה. חליפת גורילה שחורה, שקל להלביש עליה פרצוף ממוחשב. נראה יפה מאוד.
חביב
המשחק נראה לא מרשים, בעיקר לעומת סרטים ישראליים שראיתי לאחרונה, אבל התגובה של הילדה אחרי הצעקה המלאכותית הנוראית, הייתה מהאמינות ששמעתי ל"סוד נורא" בקולנוע.
זו גם התגובה של ראש הממשלה של המוגלגים
כששר הקסמים אומר לו לא לספר לאף אחד על הקוסמים וכל מה שהוא סיפר לו…
(הארי פוטר)
וואי וואי,
נראה מגניב ממש.
רק לי המפלצת הזכירה את Toothless וצ'ובאקה? כי זה פאקינג שילוב אדיר
רק לך הוא מזכיר את טות'לס,
בעיקר אחרי שדורון כתב את זה בטקסט של הכתבה. מילא השימוש בביטוי המעצבן "רק לי" שכבר נהפך נפוץ ברשת אבל לפחות תבדוק לפני שאתה משתמש בו.
... אבל הוא אמר שלדעתו הוא נראה כמו שילוב של טותלס *ו*צ'ובאקה.
יענו הוא דיבר על ישות שונה מזאת שרד דיבר עליה. במקרה הנוכחי אין צורך להיות ויג'ילנט עבור האתר.
בדיוק.
(ל"ת)
איפה מקרינים את הסרט?
לא מצליח למצוא הקרנות שלו.
לא ביס פלאנט, לא בסינמה סיטי.
(והוא אפילו מופיע ברשימה של סרטים ב10 ש"ח…)
הוא לא יצא עדיין, ועוד לא פורסם לו תאריך הפצה.
(לקראת חנוכה אולי?).
לחלוטין בעד כל "סרט ז'אנר" ישראלי חדש,
באמת, כן יירבו – אבל מצטער, זה נראה גנרי וסתמי להחריד. והמעט שרואים מהיצור לא משכנע לטעמי,
והתנועה הבובתית שלו בעיקר עושה לי פלאשבק דווקא לימי ברני העליזים…
ראיתי אותו ביום סרטים ישראלים
בעיקר הלכתי כי הצלם הוא גיורא ביח, מי שצילם את הזאב הרע. הסרט נראה מצוין וגיורא ביח הוא כנראה הצלם היחיד בארץ שיודע איך באמת להזיז מצלמה. הסיפור בסופו של דבר סיפור ילדים, אבל זה בהחלט סרט לכל המשפחה במובן שגם ההורים יהנו מהחוויה הקולנועית.
הקולנוע הישראלי אולי (עדיין) סובל מ-99 בעיות שונות
אך מסחור באנשי מקצוע שעושים דברים מעניינים עם המצלמה שלהם היא ממש (ממש!) לא אחת מהן.
נראה שסוף כל סוף יש כאן סרט ילדים שמתייחס לקהל שלו בצורה אינטליגנטית
חבל שהבת שלי קטנה מדי עדיין, אבל עוד כמה שנים – בשמחה אלך איתה.
והסאונד – וואו! חשבתי שזו רק אני שלא שומעת מה הם אומרים.
מזכיר לי את
http://www.film.com/movies/erics-bad-movies-gooby-2009
אבל נראה יותר סביר, לא מעט בגלל הגאווה הישראלית.
אבא-ללה
טריילר לסרט "Daddy's Home". נכון שזה לא הפרמיס הכי מקורי וזה נראה מטופש למדי, אבל את השת"פ הקודם של וואלברג ופארל ("החבר'ה האחרים") ממש אהבתי, אז אולי יש תקווה..
https://www.youtube.com/watch?v=LLDJ3v-aYSI
מה שכן, מוזר שקראו לזה "גבר גבר" בהתחשב בכך שלפני עשור יצא סרט עם אותו שם.
זה בדיוק העניין
כולם עושים "דברים מעניינים עם המצלמה", גיורח ביח יודע איך באמת להזיז מצלמה.
הוא בהחלט צלם אדיר, אבל להציג אותו כצדיק בסדום זה עוול גדול
עופר ינוב, עמית יסעור, רם שוויקי (שאחראי לוואנשוט אחד משוגע בקירות, אפרופו "מי מזיז מצלמה הכי טוב בארץ), ירון שרף – צלמים ישראליים שווים על אמת לא חסר בישראל. לכל אחד מהנ"ל יש לפחות סרט אחד עוצר נשימה ברזומה, ואלה רק בשליפה זריזה. גיורא ביח לא לבד.
עכשיו כשעשית ניימדרופינג חידדת עוד נקודה
לא רק שביח הוא ממש לא היחיד ששוה משהו, אלא גם שכמותית יש יותר צלמים ישראליים שהשמות שלהם אומרים משהו מאשר צלמים בינלאומיים. בעוד שכל אחד מהשמות שהזכרת (פלוס שי גולדמן ואסף סודרי שלגמרי שייכים לעילית של העילית) יגידו משהו לחובב הקולנוע (טיפה) מעל הממוצע שמתעניין בסרטים ישראליים וזרים באופן די שיוויוני, אני מנסה לחשוב על צלמים בינלאומיים בעלי שם מהשנים האחרונות ונראה לי שזה מסתכם בלובצקי ודוקינס בערך, לא?
אני מחזיק מאוד מברונו דלבונל, שעשה חיל אצל שלושה במאים שונים לפחות,
וזה לעומת מישהו כמו יאנוש קמינסקי – שכל סרט שהוא מצלם הוא באמת חגיגה לעיניים, אבל אני חושב שמישהו צריך למסור לו שקיימים עוד במאים מלבד ספילברג. ועדיין, הוא צלם של הביוקר ללא ספק. בנוסף אליהם יש את רוברט ריצ'רדסון, שהתבסס בשנים האחרונות בעיקר אצל טרנטינו וסקורסזה, אבל אצל שניהם הוא עושה עבודות יוצאות מן הכלל ("ג'אנגו" היה הסרט הכי מושקע אסתטית של טרנטינו עד כה – ואותו כנ"ל, פי 10,000 לגבי "הוגו" של סקורסזה). גם יש את הויטה ואן הויטמה, שצילם את "בין-כוכבים", "חפרפרת" והיה חלק משמעותי מזה ש"היא" (סרט שחלק ניכר ממנו מורכב מחואקין פיניקס שיושב ומדבר לעצמו, מיינד יו) היה חוויה קולנועית עוצרת נשימה. אני איתך, כן? לובצקי ודיקינס בראש הרשימה והארבעה שציינתי בפער לא קטן מאחוריהם, אבל לא קשה לעשות ספירת מלאי של תותחי צילום גם בחו"ל. לצורך העניין, בעיני העבודה של גיורא ביח ב"מי מפחד מהזאב הרע" עומדת בגאון יד כל מה שהבחורים שציינתי לעיל עשו.
(מה שכן – אם יש תחום שחייב דחוף שינפצו לו את תקרת הזכוכית זה צילום. אם מסתכלים על האוסקר כאל פקטור, למשל, רואים את זה בבירור – עד כה, מ-1929 עד 2015, לא הייתה אישה אחת שהייתה מועמדת על עבודתה כצלמת. גם אם הן מיעוט – קיימות תסריטאיות ובמאיות. בתחום העיצוב או האיפור הן בכלל לא מיעוט, והייתה תקופה שעריכה הייתה מקצוע שנשלט על ידי נשים – תלמה שונמייקר היא הצמודה של סקורסזה, וטרנטינו לא ערך עם אף אדם שהוא לא סאלי מנקה, לדוגמה. אבל ככל שזה נוגע לצילום – מלבד ז'אן לפוארי הצרפתייה שצילמה את "גט" לא עולות לי לראש צלמות קולנוע עם שם, בין אם בארץ או בחו"ל)
טרנטינו ערך גם ערך בלי מנקה
ולכן קיבלנו את העריכה הבעייתית בג'אנגו. (כלומר, פרד רסקין עורך אחלה בגדולה – אבל אני חושש שמנקה ידעה לעצור את טרנטינו, בעוד שבג'אנגו לא היה לו עורך עם אמירה מספיק חזקה.)
ז"ל סאלי מנקה
בנוסף, הלכתי להגיד ששונמייקר ומנקה הן בסך הכל שתיים בים של עורכים גבריים אבל גיגלתי וגיליתי את העובדה שבעצם רוב העורכות בשנים המוקדמות היו נשים, ושלא דיברת על התקופה של שונמייקר ומנקה. תודה על מידע חדש.
״עד מותה״ נשמט בטעות בעריכה :)
היעדרה של סאלי מחדר העריכה של ג׳נגו לגמרי מסביר מה בעייתי בו לעומת שאר הסרטים של טרנטינו. מצד שני, זה לא כאילו ששאר הסרטים שלו עד כה היו מופת של לדעת מתי די זה די. ובכל זאת.
(-: צילמו אותו בשכונה שלי לפני שנה ומשהו
(ל"ת)
סרט ממש יפה ומרגש!
איכשהו קיבלתי כרטיסים להקרנת הבכורה בת״א ואני ממש ממש אהבתי והתרגשתי. וזה למרות שאני לא מחבב סרטים ישראלים בד״כ כי הם מרגישים לי יותר מדי פריפריאליים.
מצטער, זה היה חזק ממני
קבלו את הלהיט האמיתי של חנוכה: "אבובדוק".