השחקנית הדס ירון זכתה הערב בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה. הפרס הוענק לה עבור גילום אישה חרדית בסרט "למלא את החלל" של הבימאית רמה בורשטיין.
פסטיבל הסרטים של ונציה הוא פסטיבל הסרטים הוותיק ביותר בעולם (מאז 1932), והדס ירון מצטרפת לשורה מכובדת מאוד של זוכות בפרס הזה, בינהן: קייט בלנשט, הלן מירן, וטילדה סווינטון.
עוד פרסים מפסטיבל ונציה:
"המאסטר" של פול תומס אנדרסון סיפק את פרס השחקן הטוב ביותר, במשותף, לחואקין פניקס ופיליפ סימור הופמן.
ייתכן שפול תומס אנדרסון גם זכה בפרס הבימוי על הסרט, ושאולריך זיידל קיבל את פרס חבר השופטים על "Paradise: Faith". ייתכן גם שזה ההיפך. מאוד לא ברור, כיוון שהפסטיבל פרסם בהתחלה את הפרסים הלא נכונים, ואז תיקן את עצמו (או אולי פרסם את הפרסים הנכונים ואז הטעה את עצמו) ולכן כרגע בכל מקור מופיעה גירסה שונה. בכל מקרה, נסכם שזיידל ואנדרסון שניהם אחלה, ושגם ונציה, מתברר, נראית לפעמים כמו ערוץ 1.
טעות קטנה
פול תומס אנדרסון זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר- אולריך זיידל זכה בפרס אחר.
זה מה שקורה כשהפוסט לא נכתב ע"י רד פיש...
תיקנתי. תודה.
הבלבול היה גם בטקס עצמו
(ל"ת)
רק שההכרזה הסופית בטקס זהה דווקא לדיווח הראשוני פה,
זה שבו אולריך זיידל ה*אוסטרי* עדיין לוקח את פרס הבימוי.
לא, הזוכה הרשמי בפרס הבמאי הוא פת"א.
אגב, עוד פרס שהיה שווה אזכור בפוסט הוא לשחקן החדש הטוב ביותר שהלך לפבריזיו פאלקו שהשתתף בשני פרסים שהוצגו בפסטיבל (E Stato il Figlio ו-Bella Addormentata, אם זה אומר משהו למישהו).
מוזר, בשני המקומות הרציניים והעיקריים (אינדי וויר וסינמסקופ) שבהם אני מתעדכן לגבי קולנוע עולמי הדיווח דיבר על זיידל בפרס הבמאי ובסינמסקופ הייתה אפילו התייחסות לבלבול הראשוני. אניווי, עד שיחליטו באופן סופי סופני מי נגד מי או עד שאחליט שהפסטיבל מעניין אותי מעבר לזוכה בפרס הגדול ואברר מי לקח מה, אגיד רק שבקאן זה לא היה קורה.
ב-indiewire תיקנו את הטעות שלהם.
"המאסטר" זכה בפרס הבמאי.
זה סרט חרדי?
לפי הדיווחים נשמע שגם הבימאית וגם השחקנית הן חרדיות, אם כי ירון בתמונה לבושה לא בשיא הצניעות.
הדס ירון לא חרדית
(ל"ת)
הבמאית חרדית, השחקנים לא
רמה בורשטיין פועלת כבר שנים על קידום הקולנוע ככלי ביטוי בחברה החרדית, אבל בשביל סרט הביכורים שלה, העדיפה ללהק שחקנים מקצועיים שיגלמו חרדים.
למיטב הבנתי זה אינו סרט הביכורים של בורשטיין,
אלא הסרט הראשון שלה שמופנה החוצה, לציבור הכללי, ולא פנימה, לציבור החרדי. בסרטים הקודמים שלה, אני משער, משחקות נשים בלבד והם מיועדים לנשים חרדיות בלבד.
בהכללה, שחקניות חרדיות לא ישחקו לצד גברים ולא יופיעו בסרט שיוצג בפני גברים (וכן, אני מודע לכך שמיכל רנד שיחקה באושפיזין). גם אם יש שחקנים ושחקניות חרדים ברמה גבוהה מספיק, אי אפשר ליצור סרט כזה עם שחקנים חרדים.
יש איפשהו רשימה של סרטים קודמים שלה?
בכל מקום שהסתכלתי, מציינים את "למלא את החלל" כסרט הראשון באורך מלא של בורשטיין. זה בכל אופן הסרט הראשון שלה שמיועד להפצה מסחרית בארץ ובעולם.
אפילו בכתבות עליה שפורסמו לפני צאת "למלא את החלל"
לא מוזכרים שמות הסרטים הקודמים שלה. מוזר. וחבל: עכשיו כשהיא קיבלה וואחד אישור לכך שהיא במאית "אמיתית" ורצינית, היה יכול להיות מעניין לראות את הסרטים האלה.
בכל אופן, מכיוון שהסרטים האלה לא נועדו להיות מוקרנים על מסך שאינו ביתי, נכון לומר ש"למלא את החלל" הוא סרט הקולנוע הראשון שלה.
אסור לך לראות אותם! אתה גבר!
זה… זה… זה כמו להשמיע בשבת דיסק של זמר חסידי!
אגב, בניגוד לסרטים חרדיים גבריים, שמופצים על גבי דיסקים ונועדו לצריכה ביתית, הסרטים החרדיים הנשיים דווקא נועדו להקרנה על מסכים. אמנם לא באולמות קולנוע, אבל בכל מיני אולמות אחרים (כנסים, שמחות, בתי ספר – מה שפנוי). אני לא בטוח שבכלל מפיצים אותם אחרת (הקרנה באולמות היא הדרך היחידה לוודא שצופות בהם רק נשים והם לא נופלים לידים של טיפוסים מפוקפקים כמוך).
מסופקני.
קהל היעד של הסרטים הללו (שבמודעות הפרסומת להקרנות שלהם מכנים אותם "מופע אור קולי" כדי לא להשתמש במילים משוקצות כמו "סרט" או "קולנוע") לא אמור בכלל לגלוש באינטרנט. קשה לי להאמין שניתן למצוא באינטרנט פילמוגרפיה של במאיות חרדיות .
אבל בכתבה הזו (http://www.haaretz.co.il/gallery/1.1158471), למשל, אתה יכול למצוא אזכורים לכך שבורשטיין יצרה בעבר סרטים לחרדיות בלבד (""למלא את החלל" הוא הסרט הראשון שרמה בורשטיין כתבה ומביימת בעבור הזרם המרכזי של קהל הקולנוע בישראל"; "בורשטיין לימדה במשך שנים קולנוע באולפנות לבנות ויצרה סרטים עצמאיים שקהל היעד המוצהר שלהן היה נשים חרדיות").