זה אמור להיות טוב. "Twelve Years a Slave" הוא סרט של סטיב מקווין, הבמאי של "רעב" ו"בושה" – במאי שנחשב איכותי וטרם קולקל על ידי. רשימת השחקנים המופיעים בו מהממת: בראד פיט, בנדיקט קמברבץ', מייקל פאסבנדר, פול ג'יאמטי, צ'יווטל אג'יפור ופול דיינו. כלומר, וואו. בתור בונוס, משתתפת בסרט גם קוונז'אניי וואליס, הילדה המופלאה מ"חיות הדרום הפראי". נשמע מרגש!
אז למה הטריילר נראה כמו כזאת ערימה של קיטש?
הסיבה, אני חושב ומקווה, היא שקיטש מוכר. טריילרים הם מטבעם פשוטים, ולכן הם עובדים טוב יותר עם סרטי-קיץ מאשר עם סרטי איכות. אם יש בסרט שכבות ומורכבות, או מסר מעניין יותר מ"עבדות זה רע" (נו שיט, קמברבץ') – קשה לצפות שזה יופיע בטריילר. והמוזיקה הזאת, נו, זה חלק מהחבילה. הטריילר הזה לא מבטיח סרט טוב, אבל הוא מבטיח סרט שיתחרה היטב על האוסקר. כל זה לא מסביר למה הסרט ממחזר שורות שכבר בוצעו טוב יותר בסרטים של פיקסאר.
תחילת הרצועה וסוף הרצועה - אינספשן.
(ל"ת)
Close, but no cigar.
אמנם של זימר, אבל מסרט אחר – The Thin Red Line
http://youtu.be/TG9-j3eevL4?t=3m56s
אני חושב ששניכם טועים
תחילת הרצועה לקוחה מאינספשן, שם הרצועה הוא time וסוף הרצועה אכן לקוח ממה שDanielleBN קישרה אליו (הסאונדטרק הזה גם הופיע בטריילר הקומיקון לאיש הפלדה).
למה שלילי? שניהם צודקים.
(ל"ת)
עם ידע כזה בסאונדטרק
למה אתם לא בקבוצה הזו?
https://www.facebook.com/PsqwlKhwlLbnHwbbyPsqwlBysrl?fref=ts
מוזמנים!
(אני מקווה שאני לא עובר על איזה תקנון.. זה רק קבוצה להחליף ולשמוע פסקולים!)
האמת שהידע שלי בסאונדטרק לא נרחב במיוחד
אבל הקבוצה נשמעת מעניינת, תודה על השיתוף!
צודק, ולי זה גם ממש הזכיר את מלהולנד דרייב
הקטע הזה.
אני מאד אוהב את הנעימה הזאת.
מרגשת, וכ"כ תומכת באווירת החלום המדוייקת שבסרט. תודה שהזכרת.
אני מניח שהמשפט
"במאי שנחשב איכותי וטרם קולקל על ידי" היה אמור להסתיים במילה "הוליווד" או משהו בסגנון?
חוץ מזה – מלבד הקאסט, באמת טריילר לא מעניין בשום צורה. חבל.
או שרד פיש נוהג לקלקל במאים בזמנו החופשי
ולבמאי הזה הוא עוד לא הגיע.
ככה אני הבנתי את זה.
ואיזה קאסט. כיף רק לקרוא את הרשימה הזאת.
הי זה השחקן הזה
עם השם הבלתי אפשרי ששיחק בסרט הלא מוערך מספיק, סרניטי. טוב אני מניח שצריך להרוויח כסף ממשהו.
הוא גם שיחק בעוד סרט טוב ולא מוערך מספיק
Redbelt.
בכל מקרה, שחקן מעולה.
אז אולי חבל
שהוא לא שיחק בסרט הלגמרי שונה של טרנטינו
הטריילר לא סוחף באופן מיוחד (האמת, דיי בינוני), אבל מאד אהבתי את הסרטים הקודמים של מקוויין (בייחוד Hunger- שהיה אינטנסיבי ומרתק), אז יש בי ציפיה לחדש שלו. מקווה שלא אתאכזב יתר על המידה.
זה אולי הסרט דובר האנגלית
עם הקאסט הכי קשה להקלדה בעברית. כל כך הרבה צ' וג'.
לגבי הטריילר עצמו, לא מספיק שהוא קלישאתי וקיטשי, הוא ממחזר יותר מדי מוזיקה מוכרת ממקומות אחרים. טריילרים תמיד עושים את זה, אבל הפעם זה גרוע במיוחד.
hunger וshame
היו כל כך טובים וכל כך יוצאי דופן מבחינה נראטיבית שקשה לי להאמין ולו לרגע שהסרט יראה כמו הטריילר הבנאלי שלו. לקחו כמה סצינות לא קשורות, הדביקו אותן יחד ויצרו סרט חדש. איכס. פשוט נמאס לי מטריילרים, או שהם הורסים סרט או שהם מייצרים ציפיות שגויות.
(ל"ת)
זה בדיוק העניין.
גם את הטריילרים של "רעב" ו"בושה" אפשר לערוך כך שזה יראה כמו מלחמה הרואית של אדם נגד משהו שגדול עליו, למרות שהסרטים עצמם הרבה יותר מורכבים מזה.
אני מאמין שהטריילר הזה נועד למשוך את הקהל הרחב. כך או כך, סטיב מקווין קנה אותי ואני באמת מחזיק ממנו כוכב עולה בתחום הבימוי ומסרב להאמין שהוא מסוגל להוציא יצירה בנאלית כל כך מוקדם בקריירה שלו, כשהראש שלו עוד מלא בחומרים מקוריים ונועזים.
מסקרן
כמו שאמרו, טריילר לא משהו. האמת, זה נראה קצת כמו טריילר פרודי על סרט על עבדות שרוצה אוסקר. מוזיקה דרמטית, שורות קלישאתיות וכו'. אבל הקאסט אכן מרשים ביותר ו"בושה" היה מעולה. אז אולי בכל זאת יש למה לחכות.
אפרופו טריילרים לסרטי אוסקר עם אפיל אפריקאי -
http://www.youtube.com/watch?v=hmm-aazQQKA
"Mandela – a long walk to freedom", סרט ביוגרפיה (שהיה ככה קרוב להיות מוגדר כסרט "נצל-את-הגופה") של נלסון מנדלה, נראה גנרי אפילו יותר מהטריילר הנוכחי (לפחות היו כמה רגעים של פסקול נחמד באמצע, עד שגם הם נהרסו עם כינורות מייבבים של זימר). ויותר מזה – אחת הבחירות המוזיקליות הכי גרועות שראיתי בטריילר, כאילו, אי פעם. דרום אפריקה אוטומטית שווה מעכשיו מונדיאל 2010? טוב לדעת. חוץ מזה, איידריס אלבה, בשביל אנשי "הסמויה". וזהו. אני מחכה ל"המשרת" של לי דניאלס, אם כבר.
לאותו סרט יש טריילר אחר והרבה יותר טוב…
https://www.youtube.com/watch?v=R5Az3bOwrz8
נמאס לי כבר מהעבדות הזו!
כמה אפשר לחפור על אותו הנושא, אה?
לא בטוח
אם מנסה להיות מצחיק או ממש דוש…
do the meme
(ל"ת)
דווקא לדעתי יש מעט מדי סרטים על הנושא הזה
אני כל הזמן חיפשתי בטריילר את ג'אנגו, שיבוא ויירה במישהו מבעלי העבדים המניאקים.
גרמת לי עכשיו לדמיין את מייקל פסבאנדר בתור קלווין קנדי.
זה היה יכול להיות כל כך טוב
אני הייתי מעדיף את קמברבאץ' כקנדי
(ל"ת)
אני דווקא חושב שהוא סבבה כבריטי.
(ל"ת)
דברים שרואים מקאן לא רואים משם
(ל"ת)
בדיוק באתי לכתוב שכל הטריילר הוא הזכיר לי אותו.
(ל"ת)
כמה אפשר לחפור על השואה?
(ל"ת)
קמברבאץ' כבר מקבל סקנד בילינג?!
לפעמים אני ממש שונא את האינטרנט.
אוקיי. למה מתלהבים מקאמברבאץ'?
שמעתי את השם שלו לראשונה בסטאר טרק האחרון, והוא באמת היה יופי של נבל. אבל הוא היה מפורסם גם לפני זה או לא? לא ראיתי אף אחד מהסרטים בהם הוא שיחק לפני.
מבחינתי לפחות, "שרלוק" של ה-BBC.
מעולה.
זה כל כך Django Re-chained
(ל"ת)
לגמרי
נראה לי אפילו השדה כותנה שם הוא אותו אחד מג'אנגו.
Django Reloaded
(ל"ת)
לא בדיוק.
בנאדם שהיה חופשי בבוקר, ולמחרת כבר הופך לאדם כלוא בלי זכויות ובלי יכולת לשלוט על חייו במשך יותר מעשור? זה אולדבוי.
קבל, Oldboy Unchained
כי שילובים זה הכי טרנדי היום.
אה, And the d is silent.
כי ככה זה במבטא קוריאני.
עד כמה שהבנתי מהטריילר
בנדיקט קמברבאץ' תופס מקום משני בלבד בסרט ואת רובו תופס מייקל פסבנדר (ולא שיש לי בעיה איתו, כן?…)
פעם שלישית גלידה?
סרט שלישי של מקווין ופאסבנדר…הם כנראה הולכים להיות הג'וני דפ-ברטון החדשים. אבל אני תוהה אם הסרט באמת יהיה בסגנון סרט "איכות" כמו הסרטים הקודמים. עד עכשיו מקווין התמקד בנושא ספציפי ותקופה מאוד ספציפית (קצרה ומודרנית יחסית) ואדם או שניים עם מעט דמויות משנה ועם הרבה סבל וכאב ודכאון. זה תמיד השתקף אומנותית בהכל וכל היצירתיות הזו באה לא מעט על חשבון העלילה. כל צילום וכל מנגינה וכל צבע ברקע היו מתוכננים להשתלב עם הדיכאון הכללי. זה לא היה מושלם, אבל זה היה מיוחד ופרובוקטיבי וממש ניער אותך ולא יצא לך מהראש. לא משהו שרואים כל יום.
כאן הוא פתאום עובר לאיזו דרמה היסטורית של הולמארק, עם מיליון דמויות ואיזורים שונים. וזה נראה ממש ממש קלישאתי ובנאלי, כל כך לא העיסוק בדברים "שוליים" שלא עוסקים בהם כל כך כמו רעב והתמכרות למין ("בושה"). אני לא חושבת שזה רק הטריילר, נראה שהעלילה פשוט הולכת לפי כל הקווים המוכרים ולא ברור איפה הסטיב מקווין משתלב פה ושאר הדברים שאהבתי בסרטים שלו. זה בהחלט נראה כמו ג'אנגו, רק עם אפס הומור ואקשן, ואני תוהה אם ככה מה זה שווה, איפה הערך המוסף והייחודיות שאיפיינו אותו בסרטים הקודמים? אז כן, התעלמו ממנו ומפאסבנדר באוסקר, והוא בזמנו התבטא שזה הכעיס אותו כמה שהוליווד שמרנית (בייחוד לגבי פאסבנדר), אבל פה הוא ממש מנסה בכוח להיות סרט אוסקרים.
אני מקווה מאוד שאני אתבדה. יש פה קאסט אדיר אפילו אם נוריד את פאסבנדר ופיט.
אוקיי.
בעיקר נראה כאילו שוב העבד השחור יהיה הרבה פחות מעניין מכל הדמויות הלבנות שמסביבו.
המבטא של בראד פיט אותנטי?
זכור לי שקראתי בוויקי שהוא במקור מאלבאמה (או מדינה דרומית אחרת), אבל הוא נשמע קצת מתאמץ. זה לא נשמע לי בלתי סביר בהתחשב בכך שכנראה כבר הרבה שנים הוא מדבר ב"מבטא של שחקן", וחוץ מזה, לא בטוח שהעלילה מתרחשת באלבאמה, כך שייתכן שהמבטא שם שונה. בכל זאת, אני סקרן.
פיט נולד באוקלהומה וגדל במיזורי
לגבי המבטא אין לי מושג
"בושה" אמור לעודד אותי לראות את הסרט?
כי זה סרט בעייתי. בדף הסרט שלו, גם חלק מהצופים שאהבו אותו מבחינת הניתוח האינטלקטואלי הודו שהוא לא ממש עובד כסרט. הוא כל-כך מנסה להיות חכם ואומנותי, שהוא שוכח לספר סיפור לקהל, והוא ממש נמתח.
אני הייתי די חריף בשיפוט של הסרט הזה.
סרט מאותו במאי? לא ממש מעודד אותי לראות אותו.
כן ולא
אני פחות או יותר מסכימה עם הביקורת שכתבת בעמוד סרט בזמנו. בושה לא היה מושלם. אני אפילו יכולה להסכים שקשה להחליט אם הוא בכלל סרט טוב (כנ"ל לגבי "רעב" המהולל). אני פשוט חושבת שהיה בו משהו שלא רואים כל יום, שזה השקעה מדוקדקת בפרטים ואמצעים אומנותיים. זה לחלוטין בא על חשבון התוכן, אבל יש פה גם איזו תשוקה כזו של סטודנט לקולנוע שרוצה לעשות משהו מהפכני ופרובוקטיבי עם הרבה חיבורים אמנותיים, גם אם זה לא תמיד עובד. וזה מקסים בעיניי, יומרני ככל שזה יהיה.
אז זו אולי סיבה אחת כן לראות. וכמובן שצריך לזכור ש-50% מהעניין זה מייקל פאסבנדר, שבינתיים נותן הופעות מעולות אחת אחרי השנייה (חוץ מ"ג'ונה הקס" שהוא בוודאי ישמח לשכוח כמוני), ובייחוד תחת הבמאי הזה. אז לדעתי זו עוד סיבה.
חוץ מפול ג'יאמטי ובראד פיט
אף אחד מהשמות הללו לא אומר לי כלום…
אתה בטוח שאלו שחקנים מוכרים?
בראד פיט. לא בראד בירד
אילו בראד בירד היה מביים, כנראה היה הרבה יותר עניין בסרט הזה.
כתבתי בראד פיט…
אופס.
(ל"ת)
מייקל פסבנדר די מוכר
ופול דיינו מעולה (זה ייגמר בדם, מיס סאנשיין הקטנה, לופר).
רק חבל שהוא משחק את אותו התפקיד
של בחור תלותי חסר כריזמה שמבלה כל הסרט בפרצוף ספק חרד ספק מפחד.
לא מסכים
ב"זה ייגמר בדם" הוא היה "תלותי" רק לקראת הסוף (לא הייתי קורא לסצנה בכנסייה חוסר כריזמה). גם במיס סאנשיין הקטנה הוא היה ההפך מתלותי.
וב'איזה מין שכנה' הוא סתם טינאייג'ר חרמן ותמהוני.
(תמיד שמדברים עליו אני מופתע מחדש שדווקא *שם* הוא התחיל)
ודווקא שם לקראת הסוף
הוא 'תלוי' ולא 'תלותי', אם זכרוני אינו מטעני.
שווה לראות את סרטיו הקודמים?
והאם הם איטיים יחסית?
הם ממש איטיים.
וכן. שווה לראות את סרטיו הקודמים.
אני אנסה, מקסימום אדלג קדימה ב PLAYER, למרות שלא לזה התכוון המשורר…
הם סרטים איטיים אבל קצרים
90 דקות כל אחד. ולדעתי, אם את כבר מגיעה למצב שאת רוצה לדלג קדימה- עדיף כבר לעזוב את הסרט ולחסוך זמן, לא?
לא...
יש הרבה סרטים וסדרות שאני מריצה (סצינות אלימות במיוחד, קטעים משעממים, סצינות סקס שמישהו דחף בשביל הכיף שלו ולא תורמות בכלל וכו') וזה לא פוגם לי בחוויית הצפייה.
יש גם ספרים שאני מדלגת בהם על עמודים שלמים, כמו מאדאם בובארי שזכור לי במיוחד כספר עם המון דפים עם מלא תיאורים ריאליסטיים, ודווקא ככה אני זכיתי ליהנות מהספר בלי לנטוש אותו באמצע.
כל אחד והדרך שלו :) אם גיבור בוהה 10 דקות באובייקט (כמו שתיארו למעלה בתגובות על אחד מהסרטים המוקדמים), אני לא חייבת לבהות איתו גם… והשאלה אם כדאי לזנוח את הסרט או לא אם רוצים לדלג היא אישית לגמרי, כי כל אחד זוכה להנות מיצירות שונות בדרך שלו.
הבנתי אותך.
אני לא יודע, לדלג קדימה הרגיש לי תמיד כמו "לרמות". אם אני לא מסוגל או מעוניין לצרוך יצירה כמו שהיא נועדה- אז אין טעם שאצרוך אותה בכלל. בגלל זה סרטים שאני רואה בבית ולא תופסים אותי בחצי השעה הראשונה נעזבים. כנ"ל לגבי ספרים- אם ב-50 העמ' הראשונים אין שמץ של דבר שיניע אותי להמשיך לקרוא, אני עובר הלאה.
אבל כאמור, כל אחד והבחירה שלו
"בושה" זה אחד הסרטים הכי יפים ומרגשים שראיתי בחיים שלי.
מומלץ לראות אותו לבד כי הוא נורא פורנוגרפי, אבל הוא ממש ממש טוב.
אפשר דף סרט בבקשה?
(ל"ת)