1982 מול 1998. 4 אוסקרים מתוך 9 כנגד 5 אוסקרים מתוך 11. תסריטה של מליסה מתיסון מול תסריטו של רוברט רודאט. טום הנקס נגד הנרי תומאס. ג'ון וויליאמס נגד ג'ון וויליאמס. 619 מיליון דולרים כנגד 481 מיליון דולרים. 98% בעגבניות כנגד 93% בעגבניות. אי.טי מול להציל את טוראי ריאן.
גבירותי ורבותי : הגמר.
הגמר
מס' מצביעים: 418 Loading ...
|
מחר: הכרזת הזוכה.
אין הפתעות בגמר.
(ל"ת)
אותי הפתיעה ההגעה של אי-טי
סרט שאף אחד כנראה לא היה בוחר אם היה רואה אותו לראשונה כמבוגר.
במידה מסויימת אפשר להגיד את הדברים האלו על כל סרט ספילברג
יש לו מין קטע שהוא במאי אייקוני כי העלילות בסרטים שלו מאוד קלות לעיכול, ותמיד יש איזו סצינה זכירה או דמות אייקונית מספיק כדי שאנשים יקשרו את הסרט למשהו נוסטלגי מספיק או מרגש מספיק. איטי, אינדיאנה ג'ונס, שואה ושינדלר, נקמת היהודים על מינכן, מלחמת העולם.
אני מבינה שאף סרט של ספילברג לא היה נכנס לרשימת הסרטים הכי הכי טובים האישית שלי.
הו,איזו דילמה כיפית ובלתי נסבלת!
מצד ראשון,אי.טי הוא סרט קסום.בתור ילד התאהבתי בו.מצד שני,טוראי ראיין הוא אחת החוויות הכי אינטנסיביות שראיתי בסרט.מצד שלישי, התוכן שלו לא מתקרב לרמת הביצוע.אמנם לא ריקני כמו דנקרק,אבל עדיין לא מספיק טוב.מצד רביעי,בפעם היחידה שראיתי את אי טי בבגרותי הוא עבד פחות טוב.מצד חמישי, טוראי ראיין הוא מופת של עשייה קולנועית ומבחינה מסוימת יותר "ראוי" להיות הטוב ביותר של ספילברג.מצד שישי,אי.טי לרגע לא מרגיש דביק וסוכרייתי מדי וטוראי ראיין,בסצינת הסיום שלו,כן.זקוק לעזרה.
מצד שמיני, כל הדילמה הזו גרמה לי להתקשות בדברים בסיסיים כמו לספור עד שמונה לפי הסדר,אז עדיף שאלך לראות רופא.הצבעה נראית כרגע כמו משהו רחוק מאוד.הצילו
כמו שדניאל כתב/ה מתחתיי
אי. טי. נהדר נוסטלגית. להציל מעולה אבסולוטית.
על איזה גירסה של ET מדובר?
על הגרסה המקורית? או על הגרסה שספילברג עשה Special Edition לET? והחליף את הבובה בCGI? וגם את האקדחים של הרעים במכשירי קשר?
כי אם מדובר על הגרסה ה"מיוחדת" אז זה בכלל לא התלבטות.
גם שפילברג די מודה שהגרסא הזאת הייתה טעות
והעלימו אותה בהפצות החדשות של הסרט, אז לא רואה סיבה להתייחס אליה.
מבחינתי מדובר על הסרט המושלם שראיתי בגיל 8
שנשאר מושלם בכל פעם שאני רואה אותו שוב.
ראיין הוא סרט מעולה, אי.טי. הוא קסם טהור.
טוראי ראין לניצחון
איטי זה סרט נחמד יפה וכפי שמבחינת סרטי פנטזיה של ספילברג הוא אחד הטובים אבל בסופו של דבר רוב האנשים אוהבים את הסרט הזה בגלל הנוסטלגיה שיש להם מהילדות לעומת זאת להציל את טוראי ראיין זה סרט שמתאר באופן מושלם את מלחמת העולם השנייה מהצד האמריקאי. אני אישית הייתי לכל אורך התחרות בעד רשימת שינדלר שמתאר צד שונה שמתרחש במלחמה אך עם לא הסרט הזה אז לפחות הסרט שמתאר בצורה קולנועית את הצד המלחמתי שגם בו אפשר למצוא זוועות אדם.
אחד לא ראיתי, אחד לא אהבתי...
יותר מכל הסקרים האלה גרמו לי להבין שאני ממש לא חובבת ספילברג גדולה.
מה שלמדתי מהספילברגיאדה
הוא, שאף על פי שאין ספק שהוא אחד מיוצרי הקולנוע המשפיעים והחשובים אי פעם – הסרטים שלו, עבור עיניים של חובב קולנוע ב-2018, הם כמעט תמיד בינוניים. סיפור טוב ורגעים אפיים זה כבר לא מספיק. מה שהצופה של היום רוצה זה חוויה, זה רעיונות שבאים ממקום מיוחד, מנקודת מבט אחרת, ואני מצטער לומר זאת, אבל כשאני חושב על זה, מכל הפילמוגרפיה המאוד-מאוד מרשימה שלו, אין סרט אחד של ספילברג שעורר בי משהו מעבר לחוויה שהיא די מובנת מאליה. משהו שאני לא יכול להגיד עליו היצ'קוק וקובריק למשל, כשלושת עמודי הטיטניום של הקולנוע ההוליוודי. אני בקושי זוכר את רוב הקלאסיקות שלו (יורה, אינדיאנה,מלתעות) שראיתי לפני שנים, והלוואי שהיה לי חשק לראות.
מלבד שני אפוסי המלחמה שלו, טוראי ראיין ורשימת שינדלר, רק לגשר המרגלים יש פינה חמה אצלי.
אני ממש ממש מסכים אתך.
מצד שני, יש לו סרט אחד שיחסית אנדרייטד – AI, שהוא יוצא דופן ומצליח (לפחות עד הסוף הנמרח שלו שהיה צריך להסתיים עשר דקות קודם) להתעלות מעל הבינוניות המרהיבה והבידורית של סרטיו האחרים.
אותי AI ממש ריגש וגרם לחוויה ולמחשבות שאחרי.
האמת שאתה צודק
אבל אל תשכח שברובו מדובר בפרויקט שקובריק עבד עליו, וספילברג עשה את זה כסוג של מחווה עבורו.
ספילברג הוא במאי של רגש
דעתכם כמובן כבודכם, אבל להגיד שהסרטים שלו בינוניים זה קצת מוגזם לא? יש לו כמובן יציאות בינוניות, אבל במיטבו הוא גדול במאי הקולנוע הבידורי. החוויה היא ׳מובנת מאליה׳ עבורך, מכיוון שהוא במו ידיו ברא את הקולנוע הזה (יחד עם לוקאס, נגיד).
מה שכמובן נכון זה שסרטיו לא עמוקים, לא עוסקים בצורה חכמה בנושאים מהותיים ולא מעוררים מחשבה. זה פשוט לא העניין שלו, הוא במאי של רגשות ולא של שכל. כשהוא מנסה להיות במאי של שכל זה לא עובד בעיני. והוא בוודאי לא קר ומרושע כמו קובריק (בקטע טוב, כן? אני מת על קובריק), הוא ילד שמתלהב ממפלצות וחלליות.
כן ברור, זו הקלישאה הרצוצה
אבל הסרטים שלו מעולם לא עוררו בי רגש מיוחד מכיוון שהטריקים שלו לא מתוחכמים במיוחד. מה שמעורר רגש זה מה שמתעלה מעל הדמיון. ועל מנת שאמן יעורר בך רגש עליו להשתמש בשכל. אני מבין שבשנות ה-80 לראות דמות חוצנית חמודה מעלגת בנחמדות עם ילד זה מאוד מרגש, מפעים. אבל עבור הסטנדרטים של היום? זה טריק סוג ב'.
אי.טי.
כי בסופו של דבר, יש לו יתרון לא הוגן: הייתי בן 6 כשראיתי אותו לראשונה.
הבחירה מאוד קשה: אחד הוא עד היום סרט הילדים האולטימטיבי. ראיתי לזה הוכחה לא-כל-כך מזמן, כאשר הילדות שלי ראו אותו ואת "אבוללה" בהקרנת הבכורה של האחרון (אהבו יותר את אבוללה, אגב, בגלל יתרון הביתיות והשפה); גם שלושים ומשהו שנה אח"כ, הסרט מדבר לילדים והוא מופת של סרט *טוב* לילדים.
"להציל את טוראי ראיין" הוא הסרט ששינה באופן מוחלט את הצורה בה נעשים סרטי מלחמה והמראה שלהם. סצנת הפתיחה שלו, שמסיבות מקצועיות יוצא לי לראות אותה כל שנה, היא עדיין הופכת קרביים ומערערת גם אחרי תריסר צפיות ויותר. אבל מצד שני, כל הבאמצע בין קרב הפתיחה וקרב הסיום – בסדר, לא הרבה יותר.
אז כיוון שאי-טי טוב מתחילתו עד סופו פלוס יתרון ההשפעה על הילד שראה אותו לראשונה, הצבעתי לו.
מסכים עם משפט אחד
"להציל את טוראי ראיין" הוא הסרט ששינה באופן מוחלט את הצורה בה נעשים סרטי מלחמה והמראה שלהם.
זה משפט שאני אומר כל פעם שאני מדבר על הסרט. היו הרבה סרטי מלחמה, ואז בא שפילברג ועשה את הסצינה הראשונה. וזו הסיבה שאני מצביע לטוראי ראיין.
סתם מתוך סקרנות, מאיזה סיבה מקצועית יוצא לך לראות אותה כל שנה?
(אגב אני לא מסכים לגבי שכל האמצע הוא בסדר, יש שם סצינות נהדרות, סצינת הצלף, והדילמות המוסריות)
אני היסטוריון צבאי במקצועי,
וכל שנה אני לוקח את התלמידים שלי לסיור אתרי קרבות באירופה. חלק מההכנה לקטע של חופי נורמנדי הוא הסרט הזה (בעיקר החלק הראשון).
אפשר לשאול בהקשר הזה מה דעתך על "אחים לנשק"?
(ל"ת)
מעולה שבמעולות. ממליץ לקרוא גם את הספר כדי להבין כמה הסדרה טובה.
בנתיים אף אחד לא הפיק סדרה צבאית שמתקרבת לקרסוליים של 'אחים לנשק'.
שימו לב
התוצאות שרשומות בסקר לא יהיו התוצאות הסופיות בעקבות כמות (קטנה, אבל קיימת) של קולות כפולים. מחר באזור הצהריים יוכרזו הזוכים, ונראה אם הם ישקפו את מה שהסקר יגיד או שתחכה לנו הפתעה.
הצבעתי בטעות לטוראי ריאן במקום לאי.טי.
אם יש אפשרות לתקן, אשמח.