זה אחד הדברים שתמיד מעצבנים אותי: עיתונאות עצלנית. "פעילות על טבעית 3" פתח עם 54 מיליון דולר, וזה הרבה, וזה סבבה. בדיווח הקופות שלה, ניקי פינק, היא ולא שרף, ציטטה איזה מישהו שאמר שזאת הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט אימה. ומכיוון שניקי פינק, שהיא כידוע המקור האחד והיחיד בעולם לחדשות קולנוע, כתבה את זה, זה הפך לעובדה בשטח, וצוטט על ידי כתבים עצלנים שלא בודקים עובדות בכל העולם מ-Vulture ועד Ynet. ובכלל לא משנה שהסטטיסטיקה הזאת היא די בולשיט. זה נכון רק אם אתם לא מגדירים את "מלחמת העולמות" (פתיחה של 65 מיליון דולר), או "סיינס" (60 מיליון) או "סקס והעיר הגדולה" (57 מיליון) כסרטי אימה, וגם אם ניתן להתווכח על ההגדרה הזאת לגבי חלקם, בוודאי תסכימו ש"אני האגדה" (77 מיליון) לא היה קומדיה רומנטית.
בכל אופן, 54 מיליון דולר הם בהחלט אחת הפתיחות הגדולות ביותר אי פעם לסרט אימה, וסכום מצוין איך שלא מסתכלים על זה, ועוד יותר מצוין כשמסתכלים על זה מהכיוון שלוקח בחשבון את תקציב הסרט. הוא אמנם לא הופק במסטיק וחצי כמו "פעילות על טבעית" הראשון, אבל "פעילות על טבעית 3" עדיין נחשב לסרט מאוד זול להפקה במונחים הוליוודיים – משהו כמו 5 מיליון דולר. כשסרט מכניס פי עשרה מהתקציב שלו בתוך שלושה ימים, אפשר לראות את זה כהצלחה. מצחיק: שנתיים עברו מהרגע שבו "פעילות על טבעית" המקורי הוקרן לראשונה בפסטיבל, ועד שדרימוורקס הואילו בטובם לשחרר אותו להקרנות בבתי הקולנוע; שנתיים נוספות עברו, ו"פעילות על טבעית" הוא לא רק אחת התופעות הקופתיות המרשימות ביותר של העשור האחרון, הוא גם סדרת סרטים מצליחה מאוד והיורשת הרשמית של "המסור" בתור סדרת האימה השנתית של האלווין.
שני סרטים חדשים נוספים שיצאו השבוע נכשלו. "שלושת המוסקטרים", שיצא אצלנו כבר לפני כמה שבועות, הגיע השבוע לארה"ב, ועשה שם סכום בלתי מרשים בעליל של 8.8 מיליון דולר. זה ממש מעט בשביל סרט אקשן חביב לכל המשפחה, וגם מילה יובוביץ' חושבת ככה: בטוויטר שלה היא האשימה את המפיץ האמריקאי, Summit, שגרמו לכשלון של הסרט ולא פרסמו אותו כמו שצריך (הידעתם? מילה יובוביץ' כותבת טוויטים כמו ליטלוש מכיתה ג'). ב"סומיט" הגיבו בטענה שמילה לא יודעת על מה היא מדברת. לא יודע מי צודק, אבל ההכנסות של המוסקטרים לא היו מזהירות גם בשאר המקומות שבהם הוא הוקרן. כנראה שחרבות זה כבר לא באופנה.
אותו הדבר לא נכון, לצערי, לגבי "ג'וני אינגליש חוזר". בארה"ב הסרט הזה היה פלופ מוחלט – הוא פתח השבוע עם 3.8 מיליון דולר בלבד. ובצדק – מי ירצה לראות המשך לקומדיה עלובה באופן כל כך קיצוני כמו "ג'וני אינגליש"? זהו, שדווקא יש הרבה מאוד אנשים כאלה, מתברר, רק שהם לא גרים בארה"ב. לרואן אטקינסון יש מעריצים נאמנים מאוד, והם ילכו אחריו אפילו לסרטים כאלה. בבריטניה הסרט יצא בשבוע שעבר, והכניס שם סכום השווה ל-7.7 מיליון דולר (תזכורת: אוכלוסית בריטניה היא חמישית מאוכלוסית ארה"ב). "ג'וני אינגליש חוזר" הכניס כבר בעולם כולו מעל 100 מיליון דולר, בלי הרבה טובות מהאמריקאים.
אני בוש ונכלם
שבזבזתי מכספי על ג'וני אינגליש 2. כסף שהלך לפח במקום על סרט טוב יותר שיכלתי לראות..
אגב, לגבי 'פעילות על-טבעית 3' (שלא אטרח לראות כמו שלא ראיתי את 2, כי הראשון לא היה מפחיד בשיט), חוץ מפתיחת האימה הכי גדולה אי פעם (מה שנתון לויכוח), קראתי ב COMING SOON שזו גם הפתיחה הכי גדולה של סרט בחודש אוקטובר. האם זו עובדה או גם עוד משהו שעבר ברשת?
זה נכון.
הסרט במקום השני הוא ג'קאסס 3D עם 50 מיליון.
רד, בתור מומחה הקופות, יש לי שאלה אליך:
מה הסיכויים של "In Time", שיוצא השבוע, להצליח בקופות? האם העובדה שהוא מד"ב בסגנון אינספשן תשיג לו הרבה צופים, או שמה תאריך היציאה האוקטוברי יפריע לו?
"שמה" כותבים עם א'
*שמא
לא חושב שהוא הולך לעשות הרבה.
זה לא רק העניין של תאריך ההפצה. אינספשן הוא אינספשן, זה לא אומר שכל סרט מד"ב עם רעיון מעניין וקיליאן מרפי ישבור קופות. אני לא חושב שהשיווק שלו חזק במיוחד (אם כי בעניין הזה קל לטעות כשלא נמצאים בארה"ב). סביר יותר שהוא יהיה דומה יותר ל"קוד מקור". בכל מקרה הדבר הכי טוב שהוא יכול לצפות לו הוא מקום שני מאוחרי החתול של שרק.
לפחות בארץ יש לו קצת פרסום
אני, לפחות, ראיתי אתמול פרסומת שלו בערוץ 10 (מצד שני, ערוץ 10 זה לא בדיוק השקעת ענק בפרסום). לסרט יש ייתרון מסוים בדמות ג'סטין טימברלייק, שעשוי למשוך קהל שהוא לא קהל היעד הטבעי של הסרט – למרות של-Southland Tales זה לא עזר…
הפרסום
(לפחות בניו יורק לפני שבוע)לא קיים, ואם כן אז ממש בקטנה. אם בכל חור אפשר לראות פרסום לחתול במגפיים (ואני מתכוון בכל מקום, בסאב ווי, בטיימסקוואר, על שלטי ענק, על כל טלפון ציבורי, אי אפשר שלא לראות אותו אם אתה הולך מטר בחוץ שם) וגם תזיזו ת'רגליים 2 (אבל קצת פחות, בכל זאת הוא יוצא יותר מאוחר), לא ראיתי פרסומות שם ל In Time (גם בטלוויזיה לא ראיתי, ואפילו פרסומות בטלוויזיה לשודדי הקאריביים 4 בבלו ריי יש בלי סוף).
יש פרסום.
לא מאסיבי אומנם, ולא ראיתי *כל כך* הרבה פרסום לחתול במגפיים, אבל אפשר להבין מדי פעם שיש סרט חדש שנקרא InTime.
ונראה שיש סוג של "קללת אוליביה ווילד"
כי כל הסרטים שהיא השתתפה בהם בינתיים ("הפלישה למערב", "טרון: המורשת" ו"חיים בהחלפה") הפסידו כסף בקופות.
ועוד דבר משותף
כולם היו מחורבנים (או לפחות השניים מתוך השלושה שראיתי)
מדהים
משמח מאוד לשמוע שסדרת האימה הכי מצליחה עכשיו היא סדרה שעומדת מאחוריה ישראלים (אורן פאלי ביים את הראשון והפיק את השני והשלישי ואריאל שולמן הוא אחד הבמאים של השלישי).
אגב, שיא ש'פעילות על טבעית 3' כן שבר זה הפתיחה הכי גדולה לחודש אוקטובר ולעונת הסתיו, כשהוא לקח את השיא מ'ג'קאס 3' שיצא שנה שעברה. שניהם, חוץ מזה שיש בהם את המספר 3, הם גם של פאראמאונט. האם פאראמאונט צריכה לשחרר סרטים שלהם עם המספר 3 בחודש אוקטובר (או בסתיו) כדי שיצליחו?
אם כי לפני 'ג'קאס 3' המחזיק בשיא של אוקטובר היה 'מת לצעוק 3', אז אולי לא חייבים שהאולפן יהיה פאראמאונט, אלא שיהיה בשם הסרט את הספרה 3.
ועוד דבר, כשניקי פינק אמרה שהפתיחה של 'פעילות על טבעית 3' היא הגדולה ביותר לסרט אימה, היא כנראה התכוונה לסרט אימה נטו, ללא אלמנטים מד"ביים (כמו הסרטים שצויינו בכתבה פה).
אמממ תקן אותי אם אני טועה
לא ראיתי אף סרט מ'פעילות על-טבעית', אבל כל רק משם הסרט אפשר להסיק שיש אלמנטים מד'"בים. אז מה שאמרת די סותר את עצמו, לא? או שלא הבנתי נכון
לא
אני ראיתי את סרטי 'פעילות על טבעית' ואין שם שום אלמנטים מד"בים אלא על טבעיים (שזה סוג של פנטזיה, אבל זה לא מוצג כך).
זה לא כל כך האלמנטים המד"בים
אלא האפיון העיקרי של הסרט. פע"ט מיועד קודם כל להפחיד. שאר הדוגמאות מפחידות לפעמים, אבל זה לא העיקר. "אני אגדה" מקדיש חלק גדול מהזמן שלו להראות את וויל סמית מתמודד עם הבדידות של להיות האיש האחרון ביקום. הוא ממש לא סרט אימה נטו.
כמו לילוש מכיתה ג'. מה לעשות, ככה זה כשחייזרים.
"סרט האימה המצליח ביותר"
אני ממש לא מתיימר לדעת מהו סרט האימה המצליח ביותר, אבל אני לא חושב שהדוגמאות שנתת הן טובות.
מלחמת העולמות לחלוטין מקוטלג מבחינתי כסרט מד"ב/מתח/אקשן.
סיינס הוא יותר דרמת מתח מכל דבר אחר.
אני האגדה – גם הוא סוג של דרמת מתח עם אלמנטים מד"בים/פנטזיה (איך שתרצו להגדיר פוסט-אפוקליפסה). ואל תגידו לי שבגלל שיש שם זומבים זה הופך את זה לאימה. זומבילנד לא היה סרט אימה! וגם כל ז'אנר הפארודיות-על-סרטי-אימה הם לא סרטי אימה בעצמם.
נכון שיש להם אלמנטים אימתיים פה ושם, אבל לא כל סרט שמקפיץ אותך מהכסא מדי פעם הוא סרט אימה.
מבחינתי סרט אימה הוא בבסיסו סרט שמטרת העל שלו היא להפחיד. סרט מותח שמבהיל אותך מדי פעם בגלל שעשו רעש חזק ברמקולים או בגלל שאתה חושש לגורלה של דמות, זה לא סרט אימה.
מסכים מאוד
(ל"ת)
נחמד
לפעילות על טבעית,דווקא נראה סרט נחמד (למרות שהסרטים ממש אבל ממש לא מפחידים).
לשלושת המוסקטרים מגיע יותר כסף,באמת סרט נחמד.
ואני לא יודע מה אני חושב על ג'וני אינגליש,באמת שאני לא יודע.
דווקא כן סרט אימה...
אני נוטה שלא לקבל את הדעה שלך ולהסכים עם כך שמדובר בפתיחה של סרט האימה המצליח בכל הזמנים.
אני אגדה? מלחמת העולמות? סיינס? ממש לא סרטי אימה. מקסימום דרמת-מתח.
גם על פי הקטלוג של box office mojo שמחלק את ה-Horror למשהו כמו 8 קטגוריות, פעילות על טבעית 3 עוקף את כל אחת מהקטגוריות שיש (ויש הרבה).
אמנם החלוקה בין ז'אנרים היא מאד מעורפלת, אבל קשה לי לחשוב על סרט אימה אמיתי שהצליח לעקוף את פעילות על טבעית (והדוגמאות שהבאת הן לא סרטי אימה על פי הגדרתי).
אני מסכים איתך (תגובתי בעניין למעלה), אבל...
אם כבר אתה מדבר על על קטלוג המוג'ו, שים לב שיש להם קטגוריית Sci-fi horror, שבראשה עומדות שלוש הדוגמאות של רד.
אני אישית פשוט לא מקבל את ההגדרה הזאת לסרטים האלה.
לא שמתי לב באמת לקטגוריה הזאת, אבל זה לא משנה את הדעה שלי – אני אגדה, מלחמת העולמות וסיינס הם בהחלט לא סרטי אימה.
הסיבה היחידה שלפי דעתי הם בקט' הזאת במוג'ו, זה העובדה שבאמת רוב הסרטים ברשימה הזאת הם סרטי sci-fi אימה (הנוסע השמיני למשל) והם לא רצו לפתוח עוד קט' שתהייה קטנה מדי – אפשר לראות שאין להם אף קט' sci-fi "רגילה" של מתח או דרמה.
אימה
מצחיק, בדיוק השבוע כתבתי משהו אחר שעוסק בין השאר בהגדרה החמקמקה של המושג "סרט אימה", והעובדה שהרבה סרטים מתחמקים ממנה בגלל התווית השלילית של הז'אנר. אני מקווה לפרסם את זה כאן בהמשך השבוע.
בכל אופן, זה באמת עניין של הגדרה, והגדרות לא נורא חשובות בעיני. אני חושב ש"אני האגדה" הוא בהחלט סרט אימה, וסרט אימה מצוין. סרט לא צריך לעסוק מאה אחוז מהזמן בלעשות לך "בו!" כדי להיות אימה. אם ההגדרה שלך שונה – סבבה. אם מתייחסים אך ורק לסרטים שהם אימה "טהורה", שלא מתביישים בזה ושנקודת המכירה היחידה שלהם היא שהם מפחידים, אז כן, ל"פעילות על טבעית 3" היתה הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם בתחום הזה. אני פשוט לא מסכים עם ההגדרה הזאת.
יש לי דז'ה-וו
לביקורת הזו של רד.
http://www.fisheye.co.il/black_swan/
דני סנדרסון נגד העולם?
זה הפוסטר של "נתתי לה חיי" המחזמר המבוסס על שירי דני סנדרסון :
נראה מוכר?
באמת עושים משהו כזה?
כי אני אטחן את הסרט הזה עד שאדע כל מילה בו בעל פה
מחזמר, לא סרט קולנוע.
(ל"ת)
אני מקווה שזו מחוה מודעת
אחרת, זו גנבה בוטה להחריד. אפילו הפונטים כמעט זהים, שלא לדבר על המיקום של דמות עם משקפיים בדיוק באמצע.
ל"משחק של אנדר" יש תאריך יציאה רשמי
http://www.slashfilm.com/enders-game-release-date-red-2-now-me/
זה בנוסף לליהוקים שכבר התחילו לתפקידים הראשיים, העובדה שיש כבר תסריט ובמאי ושהתחילו כבר לבנות את הסטים, די מאשר שהפעם זה באמת סוף סוף הולך לקרות.
אבל לפני שמישהו מתחיל להתרגש מהעניין כדאי לזכור מי הבמאי של הסרט. כי המעורבות שלו + תאריך היציאה במרץ די עושים לי דז'ה וו לזמן ש"השומרים" יצא. הרבה מאוד מעריצים של הקומיקס היו בטוחים שלמרות תאריך היציאה המוקדם שזה יהיה הסרט הטוב ביותר של השנה פשוט כי חומר המקור הוא כל כך טוב שיהיה קשה להרוס אותו, אבל בסוף יצא סרט… לא לגמרי רע אומנם, אבל מיובש ונשכח. הכל בגלל שזאק סניידר לא יודע איך לבנות דרמה ואיך לביים שחקנים.
ואו!
זה באמת קורה? איזה מגניב!
אם יש משהו שיכול לסחוט ממני התלהבות טהורה של פאן-בוי, זה הסרט הזה.
מצד שני, היוצר לא מעורר הרבה אמון… יש מצב טוב שהוא הולך להחריב את הספר (ע"ע וולברין).
http://www.themarysue.com/enders-game-movie-casting/
כאן כתוב שלטובת הסרט המציאו דמות "מקורית" שהיא סוג של קומיק ריליף. אין לי בעיה עם שינויים קטנים לצורך עיבוד קולנועי, אבל מקווה שזה לא הולך לצאת בנאלי.
גברת פלפלת: הסרט?
http://www.imdb.com/media/rm778613248/tt1568921
האם דיסני מסריטים את הסדרה הפופולרית?
הסרט הוא של סטודיו ג'יבלי
האחראים גם על "המסע המופלא" "פוניו" ועוד, דיסני רק מפיצה את הסרטים.
הסרט מבוסס על ספר בשם "הלקחנים" של מרי נורטון.
*אהמ*
http://www.fisheye.co.il/arrietty_trailer/
אגב, יצא מאז גם טריילר ראשון לגרסה האמריקאית.
http://www.youtube.com/watch?v=Vp2nb9Vq0yY
ואני לא מבין איך הצליחו בשתי דקות לגרום לסרט הנפלא הזה להיראות כה משעמם, הם גם לא חסכו בספוילרים.
הסרט נפלא, אגב, אחד המוצלחים של ג'יבלי ואשמח לצפות בו שוב על המסך הגדול אם יגיע לארץ.
הורגלתי לראות אנימות רק בעברית או יפנית...
No English Please!
(וגם ככה לא אהבתי אותן אף פעם.)
נ.ב.
ברידג'יט מנדלר ודייויד הנרי בדיבובם של התפקידים הראשיים? לא, ברצינות?! בטח דיסני עברו ימים ולילות על אודישנים עד שהם הגיעו לבחירה המסובכת הזאת…
אבל מצד שני, איימי פולהאר ווויל ארנט גם מדובבים… שזה נחמד. אבל אני לא הולך לסרט בשביל לראות טלוויזיה.
"ברידג'יט מנדלר ודייויד הנרי". מי ומי?
(ל"ת)
שניים מכוכבי ערוץ דיסני
וזה מה שמאכזב – שבמקום לחפש מדובבים טובים וכמו שצריך, הם החליטו להסתפק בשניים שכבר חתומים אצלהם על חוזה ל-20 שנות עבדות.
מי שלא צופה בערוץ דיסני,
רובנו, אני מקווה, יכול לזהות את דייויד הנרי כבן של טד מוסבי. או שלא, באמת לא רואים אותם כ"כ הרבה.
האתר של גורדון ג'וזף לויט ליצירה שיתופית של קולנוע:
http://www.hitrecord.org/
נראה לי כמו משהו שיעניין את הגולשים פה, אבל אם זה לא שייך אז סליחה.
וואו.
ידעתי על קיומו של האתר הזה [הוא חופר עליו בפייסבוק] אבל חשבתי שזה קשור בעיקר למוזיקה ולא טרחתי להיכנס.
איך אפשר לא לאהוב את ג'וזף גורדון לויט?
מישהו ראה את "Batman: Year One"?
בתחילת הצפייה הצטערתי לראות שהסרט הוא רק שישים ומשהו דקות, הסרטים המצוירים של DC תמיד מרגישים קצרים מדי, אבל איכשהו… זה הרגיש מספיק. אולי בגלל שהסרט מתפרש על פני שנה, לא יודע, ממש לא הייתה לי תחושת "כבר נגמר" בסוף. להיפך, אחרי רבע שעה הצצתי בשעון והייתי בשוק שזה כל הזמן שעבר…
לי הסרט עבר מהר מאד והשאיר אותי צמא לעוד. סך הכל אנימציה הגונה ועיבוד נאמן לקומיקס של מילר. צפייה מהנה לכל חובבי באטמן מובטחת.
הבנתי שזה לא סתם נאמן, אלא כמעט אחד לאחד.
מבחינתי, זה עבד מצוין. מצד שני, אני נהניתי גם מ-Watchmen, וכולם אמרו אז שהעיבוד הנאמן מדי הרס את הסרט…
דוני דארקו עלה לצפייה חוקית ביס.וואלה
לרגל יום הולדת 10:
http://bit.ly/Donnie_Darko
חצי למי שמתעניין בדו"חקו בשבועות שרד פיש לא סוקר
אני ממליץ על ערוץ היוטיוב של גרייס רודולף. בחודש שעבר מארוול פיטרו את גרייס הנהדרת מהנחיית The Watcher ומהשבוע היא מרחיבה את הפעילות בערוץ שלה. לפינת Beyond The Trailer הותיקה (הסוקרת את הסרטים החדשים) נוסף עכשיו גם ניתוח נתוני קופות בהיר ואינפורמטיבי. הנה של השבוע:
http://www.youtube.com/watch?v=Zz9rjM9Eg1o
ל'בונד 23' קוראים
פם פם פם, SKYFALL.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=83931
הרובוטריקים ב-1D
http://www.collegehumor.com/video/6639573/transformers-in-1-d