פדם!
הדיווחים מטקס האוסקר השנה מובאים בצירוף משפטים שונים שנאמרו, בהקשרים שונים, על ידי הנוכחים במהלך הטקס. אל תחפשו קשר בין המשפטים לבין הדיווחים; באירועים שמתרחשים בסביבות השעה חמש בבוקר המושג "קשר" הופך לנזיל.
זה ייגמר במקסי
למקסי יש הרבה מקום בדרך כלל. הוא רגיל לשבת על אחת משתי הכורסאות שבסלון ביתו של רני, אבל עכשיו אחת מהכורסאות תפוסה על ידי לונג, ובשניה אני יושב, ובאמצע יושבת רידס. מקסי מרגיש מרומה, ובצדק. הוא יושב על השטיח ובוהה בי בעצב, כמו שרק כלבלב קטן, אומלל ושמן יכול, בתקווה שאפנה את הכורסה. לכל אחד יש תקוות בחיים. אנחנו מקווים ש'בופור' יזכה באוסקר. הסיכויים שלנו ושל מקסי להגשים את שאיפותינו בשעות הקרובות נראים פחות או יותר שווים. למקסי יש יתרון, כמובן, בכך שאני ככל הנראה אקום לשירותים בשלב כלשהו.
הרבה אנשים אומרים שהם מעונינים לראות את האוסקר, אבל כשמדובר באירוע שמתחיל ב-3:30 בלילה, לאנשים יש נטייה לבטל ברגע האחרון. ארבעה אנשים בלבד (מלבד הכלב) התקבצו בדירתו של רני, שנראית בדיוק כמו שהדירה של דולורס אומברידג' היתה נראית אילו היתה לה טלוויזיה 32 אינץ'. המקרר מכיל שניצלים במספר שהיה יכול להספיק למדינה אפריקאית קטנה לעבור את החורף. יום אחד אולי נעשה את ערב האוסקר בדירת העורכים, אבל כיוון שאף אחת מחברות הכבלים/לוויין לא הסכימה לחבר אותנו חד פעמית לרגל הערב הזה בלבד – וכיוון שטקס האוסקר הוא הדבר היחיד בשנה שבו אנחנו צופים בטלוויזיה, ואנחנו לא מתכוונים לשלם עליו 250 ¤ לחודש במשך שנתיים – אנחנו שוב מתארחים בספות זרות.
אני שותה את המילקשייק שלך!
אני לא חושב שהיה טקס אחד שבו לא הוקרן הקטע שבו בוב הופ אמר "ברוכים הבאים לטקס פרסי האקדמיה, או כמו שקוראים להם אצלי בבית, פסח". אין מה לומר, בדיחה קלאסית. אם מישהו מבין אותה, אני אשמח אם הוא יסביר לי.
זה ייגמר בצפרדע
בפרס סרט האנימציה, למרבה חוסר ההפתעה, זוכה 'רטטוי', או כמו שהציבור עתה מכנה אותו, 'ארומה'. ברקע, מריון קוטיאר, בתפקידה כאידית פיאף, מבצעת את השיר "פדם! פדם! פדם!". קליט במידה מפתיעה.
זה ייגמר בכינים
כצופי אוסקר מנוסים מאוד אנחנו כבר רגילים לכך שלא משנה באיזה ערוץ נצפה בטקס, תמיד נראה את אותם פרומואים שישים פעם, ואנחנו גם רגילים לעובדה שהפרומואים משודרים בווליום גבוה פי חמישה בערך מהטקס עצמו. אבל השנה גם בטקס יש בעיות בעוצמת הקול: רגע אחד דוויין ג'ונסון לוחש בלאט "פרס האפקטים החזותיים הולך ל'מצפן הזהב"' ורגע אחר כך קייט בלאנשט מרעידה את הבית ומעירה את מקסי בזעקת "בפרס העיצוב האמנותי זוכה… סוויני טוד!!". הבעיות בסאונד היו בולטות במיוחד בזמן השיר מ'ריקוד לאור ירח' המזוויע, שהוקרן, בטעות, בעוצמת סאונד שונה מהותית מזו הראויה לו (0). כתוצאה מהטעות המצערת הזאת שמענו את השיר, וחבל. זה אמור להיות טקס מקצועי.
אני שותה את הקולה שלך!
אוון ווילסון פספס השנה במעט, כידוע, את ההזדמנות להופיע במונטאז' ה"לזכרם", במקום מכובד בין אינגמר ברגמן להית' לדג'ר ז"ל. כפיצוי, הזמינו אותו לאוסקרים כדי להגיש את פרס הסרט הקצר הטוב ביותר. רגע דרמטי בהחלט. הוא שולף את הפתק: "והזוכה הוא: להתראות, עולם אכזר, אני נפרד… אה, סליחה, זה הפתק הלא נכון".
(כל זה לא באמת קרה, כן? רק שיהיה ברור. פדם!)
בשנים הקודמות לא יכולנו שלא להבחין בכך שכל דבר שקורה בטקס עובר מיד אישור של ג'ק ניקולסון. ג'ודי דנץ' קיבלה אוסקר? בואו נראה את ג'ק מוחא לה כפיים. אלן דג'נרס סיפרה בדיחה? בואו נראה איך ג'ק מגיב על כך. שיר ששמו "קשה להיות סרסור" זוכה באוסקר? ג'ק. השנה הכנסנו את ג'ק לטופס האוסקימורון: שאלת שובר השוויון היתה "כמה פעמים במהלך הטקס נראה את ג'ק ניקולסון יושב בקהל?" לונג טענה שלא יכול להיות שזה יהיה מספר תלת ספרתי, כי זה אומר שג'ק יופיע על המסך פעם ב-2.4 דקות. אני טענתי שזה דווקא נשמע הגיוני לגמרי. ואכן, לא עברו 20 שניות מתחילת הטקס, ועוד לפני שג'ון סטיוארט פצה את פיו, אנחנו כבר חזינו בג'ק יושב בשורה הראשונה (כאילו, ברור. זה ג'ק), מחייך (כלומר, ברור, זה ג'ק) במשקפי שמש (נו מה?!), והקו הראשון מסומן בג'קומטר שלנו. רני מתחרט על ההימור הנמוך שלו בקטגורית הג'ק – 8 בלבד.
אבל בהמשך הערב מתברר דבר מפתיע: החוזה של ג'ק כאלוהים ככל הנראה הסתיים. הוא אמנם עולה לבמה בתור מגיש (אבל זה לא נחשב), ונראה כמה פעמים בקטעים מתוך סרטים ונאומים מהעבר (גם לא), אבל התגובות שלו בקהל נדירות להפתיע. פעם אחת רואים את תגובתו כשסטיוארט מספר שיש כרגע שתי נשים בהריון בקהל, אבל הלילה עוד צעיר וג'ק נמצא באולם, אז נצטרך בסופו של דבר לעשות ספירה חוזרת; פעם אחת הוא נצפה יושב בקהל בקטע ארכיון משנת 1976 (היי, זה נחשב). אבל זה כמעט הכל. נראה שמפיקי הטקס הסתכסכו איתו. בסוף הערב, עם הגשת פרס הסרט הטוב ביותר, המצלמה חושפת חצי מפניו (עם משקף שמש אחד בדיוק), מה שמביא את מניין הג'ק של הערב כולו ל-5 וחצי. מאכזב.
אני אוכל את העוגיות שלך!!
פרס שחקנית המשנה מסקרן. אמנם אצלנו כולם הימרו על קייט בלאנשט (ששיחקה השנה גם את המלכה אליזבת וגם את בוב דילן, ולטענת סטיוארט, גם את הכלב ב'ארץ קשוחה' וגם את ג'ון סטיוארט באוסקרים), אבל יש הטוענים שרובי די או איימי ראיין יכולות לגנוב לה את הפרס. והזוכה היא… טילדה סווינטון! היי, מגניב. טילדה סווינטון מלכה, במיוחד כשהיא נראית כמו פסל שיש שמישהו צבע את השער המפוסל שלו באדום בוהק. אחרי נאום נהדר, שבו היא מספרת על מנהגו של ג'ורג' קלוני לישון כשהוא תלוי הפוך בחליפת העטלף בעלת הפטמות שלו מ'באטמן ורובין', היא זוכה להערצתנו הנצחית (כלומר, הערצתם של רני ורידס, ואולי גם מקסי. את הערצתי הנצחית היא קיבלה עוד מ'קונסטנטין', שלא לדבר על הופעתה כחלק ממוצג מוזיאוני ששמו "טילדה סווינטון ישנה". תגגלו אם אתם לא מאמינים לי).
פדם!
במונטאז' לקראת חלוקת פרסי התסריטים רואים את כל אחד מהמועמדים מתקתק על המחשב שלו (חוץ מהאחים כהן, שישנים). כדי לא לגרום לסכסוכים, היה צריך להוסיף שלט קטן "לא צולם בזמן השביתה". האחים כהן מקבלים את הפרס על 'ארץ קשוחה'. דיאבלו קודי מקבלת אותו על 'ג'ונו'. הכל כצפוי. למרות מגניבותה העילאית (והמעצבנת) של האישה שאני בטוח שהוריה לא נתנו לה את השם דיאבלו, היא דווקא חמודה, בעיקר משום שהיא מתרגשת באמת. היא אומרת שלאלן פייג' יש כוחות-על. לא חדשות גדולות, אנחנו יודעים עוד מ'אקס-מן 3' שהיא יודעת לעבור דרך קירות. אבל כאן עולה שאלה מסובכת: מה קורה אם אלן פייג' מנסה לעבור דרך קיר כשהיא בהריון, ולתינוק שלה אין יכולת כזאת?
זה ייגמר בשש בבוקר בערך
'זהות אבודה' מקבל שלושה פרסים – עריכה, סאונד, ועריכת סאונד. העבודה הקשה משתלמת: אנשי הסאונד עבדו קשה כדי לשחזר את הקול שמשמיע ספר בישול כשהוא נכנס בפנים של מרגל.
פדם!
לא ידעתי עד כמה 'אידית פיאף: החיים בורוד' היה ראוי לפרס האיפור הטוב ביותר (שבו הוא אכן זכה) עד שלא ראיתי את מריון קוטיאר בטקס. אותו הדבר נכון, למעשה, גם בקשר למריון קוטיאר עצמה. מדהים כמה שהיא לא דומה, בשום מובן, לדמות שהיא מגלמת בסרט – שמלבד ההופעה שלה, לא היה סרט נורא מעניין (רידס: "מה מעניין באידית פיאף? היא אפילו לא התאבדה"). אז כן, הזכיה שלה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר מוצדקת (ומשמחת במיוחד את קייט בלאנשט, משום מה). נאום התודה שלה, לעומת זאת, מכיל משפטים כמו "תודה חיים, תודה אהבה". זה מסוג המשפטים שצריך להגיד רק בצרפתית. בשום שפה אחרת זה לא נשמע טוב. אילו היא רק היתה עולה לבמה ובמשך כמה דקות אומרת "פדם! פדם! פדם!", אמנם אף אחד לא היה מבין מה היא רוצה, אבל היו מקרינים את הקטע הזה במונטאז'ים בכל טקס אוסקר מעכשיו ועד הנצח.
הקרב על הבופור
פנלופה קרוז אולי מדברת ארבע שפות, אבל האם היא מדברת עברית? הא? לא? ומה עם קזאחית? רוסית? פולנית? אוסטרית? בעצם אני לא בטוח שיש שפה כזאת. אם כבר הביאו מישהי יעני בינלאומית כדי להגיש את הפרס, היא היתה יכולה לפחות ללמוד להגיד משפטים בסיסיים בשפות של המדינות המועמדות, למשל "Mazaltov bishvil mekabel oscar" או "Tov shelo zachitem mishtamtim masrichim". כמו המוני בית ישראל, אנחנו מצטרפים לקריאה: "יאללה בופור יאללה!" (רני אפילו התקשר כדי להעיר את נועה, שלא תפספס). זהו הרגע שבגללו הרייטינג של האוסקר השנה בארץ בוודאי גבוה יותר במאות אחוזים מבשנים הקודמות, אבל פנלופה לא מעריכה את חשיבות הרגע ואפילו לא מותחת את הדרמה לפני שהיא מפוגגת אותה בהכרזה שהזוכה הוא 'הזייפנים' מאוסטריה. הם בחרו בסרט השואה, האנטישמים האלה! הכיפה של יוסף סידר מבצבצת למשך כמה פריימים מתחתית המסך כשהאוסטרי שמאחוריו קם לגשת לבמה. הידד, הנסיעה ללוס אנג'לס בכל זאת השתלמה. למרבה ההפתעה אושרי כהן לא מממש את איומו ולא מתפרץ לבמה כדי לקחת בכח את האוסקר ששייך לו בזכות. קצת חבל. היה יכול להיות משעשע לראות אותו נגד אנשי האבטחה של הטקס. לא מועיל הרבה למעמדה של ישראל – אבל משעשע.
נופלים לאט
וידוי: לא ממש אכפת לי מי יזכה ב"הסרט הטוב ביותר" השנה – כולם סרטים טובים – כל עוד 'Falling Slowly', מתוך הסרט 'פעם אחת', יקבל את פרס השיר הטוב ביותר. בעיקר כשהוא מועמד מול שלושה פזמונים גנריים מ'מכושפת' ומול הזוועה הווקאלית מ'ריקוד לאור ירח'. הצהרתי על כך מראש, אבל רק אחרי שהזוכה הוכרז – והשיר הנכון אכן זכה, תודה לאל – שמתי לב עד כמה באמת הייתי במתח. בכל הרצינות, היה אכפת לי מהקטגוריה הזאת הרבה יותר מאשר מ"הבופור הטוב ביותר".
ג'ון סטיוארט, מתברר, חושב כמוני. אחרי שמרקטה אירגלובה, חצי מצמד הזוכים, הורדה מהבמה לפני שהספיקה לומר אפילו מילה אחת, סטיוארט קטע את מהלכו המתוכנן של הטקס כדי להחזיר אותה לבמה ולאפשר לה לנאום. ברשימת הדברים הכי נחמדים שמנחה אוסקר כלשהו עשה אי פעם, זה נמצא במקום… שניה, תנו לי לחשב… אה, כן: ראשון. אני מאוד מחבב את ג'ון סטיוארט. וגם את 'Falling Slowly'. אגב, האם ראיתם כבר את 'פעם אחת', שמוצג בימים אלה בקולנועים ברחבי הארץ? אם לא, לכו עכשיו. אוקיי, לא עכשיו. חכו לערב. אבל לכו. המלצה שלי ושל ג'ון.
פדם!
נדמה לי שזהו האיזכור הראשון של ימד"ב באוסקרים. ג'ון: "לפי IMDb, השחקנית הבאה תשתתף ב-2010 ב'פרויקט ללא כותרת של ניקול קידמן'. קבלו את ניקול קידמן". רידס: "מה, היא כאן? למה לא הראו אותה בקטע של הנשים בהריון?". רני: "זאת לא באמת היא, זאת קייט בלאנשט משחקת אותה".
פדם! (לבריאות)
בין המועמדים לפרס הצילום הטוב ביותר: 'ההתנקשות בג'סי ג'יימס על ידי הפחדן רוברט פורד'. איזה מניאקים, ככה להגיד את שם הסרט בלי אזהרת ספוילר? הזוכה, אגב, הוא 'זה ייגמר במילקשייק'. כלומר דם. התכוונתי דם.
פדם!
הלן מירן עולה לבמה כדי להגיש את פרס השחקן הטוב ביותר, ומתחילה את נאומה במילים: "קנאה. זעם. צרות עין". ולכך אני רוצה להוסיף: "מילקשייק". דניאל דיי לואיס מקבל, כמובן, את הפרס, דבר שהיה כל כך צפוי מראש שאפשר היה לדלג על הקטע הזה, אלמלא היה לדיי-לואיס לפחות מספיק שכל כדי לכרוע ברך לפני המלכה.
זה ייגמר בפדם!
– "טוב, אמנם לא זכינו בסרט הזר, אבל לפחות פרס הבמאי הלך ליהודים".
– "מה, האחים כהן יהודים?!"
ספיישל: טקס האוסקר ה-80, על פי תסריט של האחים כהן
השעה היא 6:45. הטקס מתקרב לשיאו. כל הפרסים כבר חולקו, מלבד אחד, ועכשיו נשאר רק רגע השיא. דנזל וושינגטון עולה לבמה ובידו מעטפה. אחרי נאום קצר, הוא פותח אותה ומכריז, "בפרס 'הסרט הטוב ביותר' זוכה…".
פייד אאוט.
פייד אין. הזוכים כבר ירדו מהבמה. ג'ון סטוארט מכריז: "וואו, זה היה כל כך מפתיע! רגע קלאסי בתולדות האוסקרים". גופתו של דנזל וושינגטון מוטלת בצד הבמה. לא ברור מה הלך שם בדיוק, מי בסופו של דבר שם את ידו על המזוודה הפרס או איך. הטקס נמשך עוד רבע שעה, שאותה מבלה ג'ון סטוארט במונולוגים ארוכים ומהורהרים על חלומותיו, הוריו ועל כך שהאוסקר של היום הוא לא האוסקר של פעם. בסוף כולם הולכים הביתה מבולבלים.
אוסקימורון
נכון, לא היו המון הפתעות באוסקר, אבל בכל זאת היו מעטות: לא רבים ידעו שטילדה סווינטון תזכה בפרס שחקנית המשנה, וגם בקטגורית השחקנית הראשית רוב הקולות הלכו לאלן פייג' או ג'ולי כריסטי, ולא למריון קוטיאר. מוקה בוקה ניחש נכון את שתיהן (אם כי הוא טעה בשתי קטגוריות אחרות – הסרט והצילום), ובסך הכל זכה ב-22 נקודות מתוך 27 אפשריות, והוא הזוכה במקום הראשון בתחרות האוסקימורון השנה. מזל טוב מוקה! כל הכבוד בוקה!
ארבעה מנחשים שונים השיגו 21 נקודות, וכאן ההכרעה עברה לשאלת שובר השוויון, הידועה גם כשאלת הג'ק. התשובה הנכונה, כאמור, היתה 5 וחצי; Snier1991, שהימר על 6, היה הכי קרוב, ומקבל את הפרס השני בתחרות. בהפרש של ג'ק אחד, הגיע פלדרמאוס למקום השלישי. את המקומות הרביעי והחמישי חולקים גיא אורבניאק ושודד הים האכזר רותם (אבל שניהם מקבלים רק קרדיט).
ברור שהאחים ישראלים
לא יכולתי שלא להתפקע למראה הבחורה ששורקת שריקה ישראלית עם שתי אצבעות תקועות בפה כשהאחים קיבלו את פרס הבמאי.
זאת היתה פרנסיס מקדרמונט
אישתו של ג'ואל (או אית'ן, אני לא מבדיל). משום מה היא התייפחה במשך כל חצי השעה האחרונה של הטקס.
זאת היתה פרנסיס מקדרמונט
אולי היא בהריון ועוד לא הודיעו לתקשורת על זה. או שבעלה אמר לה שהוא רוצה לשנות את מינו כמו אח מצמד אחר.
זאת היתה פרנסיס מקדרמונט
פרנסס מקדורמנד כמובן!
רגע, באמת?
הם ישראלים במקור?
הם מיבנה במקור.
הם מיבנה במקור.
באו מיבנה לתפוס מעריצות שלוס-אנגלס ישנה ונרדמו ה.. הפקות?
רק כדי לוודא, עכשיו ברצינות -
זה נכון? הם ישראלים, ועוד מיבנה?
אם הם היו מיבנה, אתה חושב שלמישהו היה איכפת מ''בופור''?
כנראה שלא, תודה.
מעולה
צחקתי כל כך שקראתי את הכתבה שנראה לי שאני כבר לא אצליח לשכנע את הקולגות שלי שקראתי משהו שקשור לעבודה, אבל אם כבר מפטרים אותי – אז לפחות בגלל כתבה שווה :)
נראה לי שהגיע הזמן להרחיב את הדיסקליימר בתחתית המסך.
מצד שני, הגולשים יכולים לעשות את המאמץ הסמלי ושאם יפטרו אותם, זה יהיה בגלל קולה שנשפכה על המקלדת.
ושוב אני תוהה אם לא היה עדיף לישון
כשוחרת קולנע נשארתי ערה כל הלילה, הבטתי בשעמום הולך וגובר על כל השמלות המפוארות והתסרוקות העשויות בקפידה שהלכו בחשיבות עצמית על השטיח האדום.. חיכיתי טרוטת עיניים לדבר עצמו. ובסה"כ היו לי רק כמה רגעים טובים במהלך לילה שלם: כמו – דניאל דיי לואיז מקבל אות אצולה, כשוא כורע מהמלכה הלן מירן – זה היה רגע מעובד למחזה מיידי, איני חושבת שהיה ספונטאני אך זה לא גרע מקסמו.. חוויאר בארדאם, הו חוויאר, כל כך הייתי מתאמצת עבורו לו רק הואיל לעזוב לרגע את… אמא שלו, לה הודה בשפתו – שפתה- שפתם וגם חתם בנשיקה לאמא על השפתיים! הרגע הטוב הבא – מריון קוטיאר החמודה מסתירה את פיה היפה, נראית כה שונה מהזמרת אותה גילמה כה בעוצמה וברגש, נבוכה וממלמלת שטויות אך משמחת את ליבי… הלאה, הקטע בו ג'ון סטוארט עומד על כך שהזוכה הנרגשת, חצי מהצמד שזכה באוסקר על השיר – תישא את נאומה.. הרגע הכי עצוב – לראות את הית' לדג'ר, הית' לדג'ר !! בעמוד האבל בסיומו של מסמך ה 'לזכרם' בין המון ישישים וישישות.. חוץ מזה
אהבתי את ההמואז'ים – אני אוהבת קולנע – וזהו, הולכת לישון..בוקר טוב הוליווד
דאמט הייתי קרוב.
19 נקודות והימור 6 בגזרת הניקולסון. למה לעזאזל הימרתי ש"זה יגמר בדם" יקח את הפרס הגדול?
אהבתי את מונטאז' ככה-היה-נראה-הטקס-אם-התסריטאים-היו-ממשיכים-לשבות (הצדעה למשקפות, הצדעה לאנשים קמים מסיוט). גם האופן שבו סטיוארט הציג את טום הנקס היה משעשע מאוד (רק חבל שהוא חייך מייד). שהראו את המועמדות לפרס "תינוק השנה" הייתי בטוח שהם ידחפו את הארווי ווינסטיין לאחד הריבועים. בדיחות על שמנים תמיד עובדות. אבל לא.
סה"כ היה נחמד.
רגע לפני שאני צונחת לשינה חסרת סרטים (אני מקווה)
שמשהו יסביר לי מה עשה שם בטקס – רטטויי? ולמה למען השם?!
רגע לפני שאני צונחת לשינה חסרת סרטים (אני מקווה)
אתה צריכה לומר תודה שזה רטטוי ולא Bee ואם כבר מדברים על Bee…
היי! אנחנו רק גרים ביחד, אנחנו לא אותו בן אדם!
מתוך סקרנות אזוטרית:
יש תמונות של סידר מן הטקס?
מספר רשמים מהטקס
– גידולף טיטלר.
– בכלל היה מונולוג פתיחה מוצלח, ראויות לציון בדיחות יום הכיפור וזו על הנשיא והאסטרואיד.
– אני מודה שבעבר לא הבנתי מה אנשים מוצאם באיימי אדמס, עכשיו אני מבין, היא מקסימה לגמרי.
– רק אני שמעתי את סטיב קראל אומר שייט? כבר אין את החמש שניות דיילי?
– מה לעזעזל עושים "דה רוק" והאנה מונטנה באוסקר.
– אוון וילסון באמת נראה מדוכא רצח, שיבדקו מה איתו.
– נראה לי שיש לי יכולת על חושית (מלבד ניחושי אוסקר כמובן), כי שניות לפני שסטיוארט העלה את הזמרת הצכית לבמה חשבתי לעצמי ש"אם יש להם לב הם יתנו לה לחזור ולנאום".
– דיאבלו קודי נראתה ממש כועסת בסוף הנאום שלה (אולי על עצמה שלא עמדה בהתרגשות ובכתה). לרגע חששתי לשלומו של האריסון פורד.
– באשר לפרסים, אני חייב להגיד שמזה שנים, קשה למצוא מילה רעה על הזוכים. ברור שיש העדפות אחרות לפעמים, אבל באופן כללי, לכל הזוכים יש קייס אמיתי.
אחלה אוסקר
כמעט מש''א
-בנאום של דיאבלו קודי, פשוט נרדמתי [וקמתי מבוהלת בסופו "מה הילה מה קרה? מה הפסדתי? היא אמרה משו מצחיק!?" וחזרתי להיות חצי מתה]
תאמת, היה שווה להישאר ערה סופסוף בשביל החברה, לבד לא הייתי עושה את זה..
-תמיד אהבתי את איימי אדמס.
-אני די מופתעת מבחירת השחקניות ומהאפקטים [המצפן?? באמת??]
-חבל, חבל שלא ראו יותר ג'וני
– מה נסגר השנה? פיטרו את ג'ק ואפילו לא מכשירים את ג'ורג' קלוני?
אז, בנתיים, עד לשנה הבאה..
מספר רשמים מהטקס
הוא אמר שוט ולא שיט.
טילדה סווינדון המלכה
טילדה סווינדון זכתה גם בהערצתי אחרי קונסטנטין ואפילו עוד יותר אחרי שקילקלה את "האריה, המכשפה…" כשבקרב הסופי כולנו תמכנו במכשפה.
הדבר הכי יפה בטקס
הקעקוע של דיאבלו קודי.
http://blogs.nypost.com/movies/photos/codieink
ארר....
לא כזה…
חוצמזה, זה לא אותו קעקוע בשתי התמונות.
זה אותו אחד
רק עם תוספת שנעשתה יותר מאוחר.
רק רציתי לציין
שזו כתבת סיכום האוסקר הכי מצחיקה בקול רם שקראתי.
אז , וכדי לשחזר את גודל ההישג אני מציע שכל הכתבות בעין-הדג יכתבו בין השעות 3:00 ל-7:00. אלא אם כן זה כבר המצב…
בכל מקרה אני מרוצה מהאוסקר השנה: מזה שהטקס הרגיש קצר ודי זרם, מסטיוארט כמנחה משעשע אבל גם רגיש ומתקן טעויות, מהזכיות בפרסי המשחק ובמיוחד מהאחים כהן – הם פשוט לא מתרגשים החבר'ה האלה.
מה שכן, שוב האוסטרים דפקו אותנו עם השואה שלהם ( שחור במיוחד)
אז זחל מה אתה אומר על הזכייה של דיי לואיס?
..סתם..
סליחה, אני רק שאלה
מצטערת על ההידחפות הברוטלית, אבל אני חייבת למצוא את המקור לציטוט שמסתובב לי בראש המון זמן. אני לא מצליחה לשייך אותו לשום סרט, אבל בטוחה ששמעתי/ ראיתי אותו בסרט כל שהוא. חפרתי, חפרתי, ובסוף חשבתי לעצמי – איזה מקום נכון יותר לשאול שאלה כזו מאשר כאן?
(העורכים רשאים להעיף אותי לעזאזל, או אולי להשתתף ולעזור לי).
הקיצר, מדובר בציטוט של ניטשה, שאומר:
תודה,
סליחה
וברכות.
ואם כבר - ביקורת מצוינת
צחקתי המון. הלן מירן שולטתתת!!1
מחלקת הציטוטים של ימד''ב
מאשרת שהציטוט נלקח מהסדרה המצוירת של באטמן (1992).
אך זה מופיע שם בנוסח שונה.
יש מצב שקיים עוד נוסח או שהמשפט יותר מדי מורכב בשביל מערכת החיפוש של דבי.
מחלקת הציטוטים של ימד''ב
הגוגל טוען שהציטוט הזה היה בסרט "פרידריך ניטשה".
מחלקת הציטוטים של ימד''ב
ועכשיו שמתי לב שההודעה המקורית אכן נתנה את המקור הניטשאי – ואני מרגיש קצת טיפש. לא נורא, לפחות למדתי משפט מגניב של ניטשה.
הוא צודק.. אני זוכר את זה גם מ'בטמן'
והציטוט הזה מופיע גם ב''מצולות'' של ג'יימס קאמרון
ישר בפתיחה.
הוא גם מופיע בנוסח שונה בשיר
The Abyss Stares At You של Kadenzza.
אבל משהו אומר לי שלא משם זה מוכר לך…
המקור לציטוט הוא ניטשה.
יכול להיות,
אבל אני די בטוח שניטשה הוא זה שטבע אותו.
אני מכבד את דעתכם, אבל
אני מסכים איתה לגמרי!
סליחה, אני רק שאלה
מthe abyss.בימד"ב:http://www.imdb.com/title/tt0096754/
לרד פיש...
כשבוב הופ אומר Passover הוא מתכוון לכך שהאוסקר תמיד פסח עליו והוא אף פעם לא היה מועמד.כ"כ קשה להבין?
לא ציפיתי אפילט להיות קרוב
הייתי בטוח שהשחקניות מנעו כל סיכוי שלי לזכות
שאלוהים יברך את ניקולסון
גיידולף טיטלר, זה מצחיק? נו,באמת...
הבדיחה על גיידולף טיטלר הייתה טפשית וחסרת טעם, רואים שהיתה שביתה!
חוץ מלהתלונן סתם, אילו עוד תרגילים אתה מכיר?
משוואות ממעלה שלישית, קפיצה משולשת ובורג באוויר, ותרגיל
התפנות במצב שריפה מהביצפר שלי.
טקס האוסקר לא השתנה במהותו,
רק זמן התגובה שלו כנראה מתקצר, וגם זה לטובה. אם לאורך רוב השנים האחרונות זכו באוסקר במאים גדולים באיחור של שלושים שנה על סרט בינוני ומטה, עכשיו זכו בו במאים גדולים באיחור של עשר שנים על סרט טוב. הם עדיין לא זכו בו בזמן והאוסקר עדיין רודף אחרי כבוד מוכח של אנשים שכבר שינו את פני הסינמה האמריקאית כבר לפני כמעט עשרים שנה. ושלא תבינו לא נכון. אני שמח בשביל האחים כהן. מאוד. אני חושב שהזכייה שלהם היא צדק היסטורי אדיר. אבל בזה בעצם עוסק האוסקר – לא באומנות כי אם בצדק היסטורי.
אכן.
זה נכון באותה מידה לסקורסזה בשנה שעברה.
אז ככה
טילדה סווינטון מפחידה אותי. היא נראית כמו חייזר והרגשתי שכל רגע הראש שלה עומד להיפתח והיא תירה קרניים קטלניות לכל עבר.
או שהצלם מאוהב באלן פייג', או שהיא החליפה את ג'ק ושכחו להודיע לנו.
שמתם לב שג'סיקה אלבה הכינה שמלה מחבובות? שמתם לב שדיאבלו קודי לבשה וילון מקלחת?
אני יודע שדניאל דיי לואיס מאוד משקיע בהכנה לתפקיד. למה העגילים, הוא מצטרף לשודדי הקריביים?
כפי שחשדתי בזמן צפיה ב"פעם אחת", מרקטה לא מסוגלת להפסיק לחייך. זה הוכח כשעשו לה טרנספר מהבמה. לא נורא, אם יותר אנשים היו מקדישים דקה ביום לבהות בחיוך של מרקטה, לא היו יותר מלחמות.
ג'וש ברולין נראה ממש מוזר בלי זקן. משהו בין קורט ראסל למחדד.
מתברר שבוחרים את הסרטים התעודיים הזוכים על סמך כוסיותן של היוצרות/המפיקות. אני מניח שמייקל מור יכול לפרוש.
מעניין איזה פרס יגיש וול-E בשנה הבאה.
הבדיחה עם המטוס היא כנראה תצוגת המשחק הטובה ביותר של ג'ונטרה אי פעם.
לא לדאוג, שנה הבאה "עץ לימון" לוקח.
אז ככה
פינגווין… אתה צודק!!! בהכל!!!
לא לדאוג, שנה הבאה ''עץ לימון'' לוקח.
או לחילופין, 'לבנון' (מה שיצור מצב אירוני במיוחד, ואני אוהב מצבים אירוניים במיוחד).
דרך אגב, *מילקשייק* – ה*חתול* החדש?
מה שכן, אתה לא יכול להאשים את הצלם בסעיף מס' 2.
הסרט שזכה, על אדית פיאף,
הוא "פיאף" שהוקרן כאן? או שזה סרט אחר על אדית פיאף?
'החיים בוורוד' - היה רק אחד כזה עם מריון קוטיאר
עדיין לא הבנתי אם מדובר באותו סרט
עכשיו הבנתי, מרשימת הזוכים
האם למישהו פה יש את הקטע של פרס מפעל חיים לברנש בן ה 98?
לא כי אני ממש חייבת לראות את זה שוב, לא היה א-ר-ו-ך מספיק..
ועל זה נאמר אל יתהלל חוגר כמפתח.
עשו הרבה רעש וספיישלים ואושרי כהן כבר הכין מקום במזוודה לאוסקר והתהדר במיטב החליפות. יותר מדי אווירה של נצחון היתה שם.
בסופו של דבר אין סנטימנטים מיותרים אלינו גם במדינת היהודים השנייה. והאמת? בצדק.
תשמע, עד כמה שאני לא סובל את התירוץ הישראלי הידוע
"העיקר ההשתתפות" שהוא מבחינתי צורה יפה להגיד "לא בא לי להתאמץ וטוב לי עם זה", עצם העובדה שלישראל היה השנה סרט שנחשב בעל סיכויים גבוהים להכנס לרשימת המועמדים הסופית, ולאחר שהוא נפסל מסיבות טכניות נשלח המחליף שלו שכן נכנס לרשימה (מתוך כמה עשרות סרטים מכל העולם) – זה חתיכת הישג, גם אם את הפרס לא לקחו בסוף.
שועשעתי רבות
גם אני בעד שמעתה כל הכתבות יכתבו אך ורק לפנות בוקר, ובתנאי שהכותב היה ער מהבוקר ולא ישן כל היום.
לא כי זה יותר טוב. סתם סאדיזם.
טבלת האוסקימורון
האם לא תפורסם טבלת הניחושים באוסקימורון עם הניקוד?
ברור לי שלא ניצחתי, אך הייתי רוצה לדעת כמה טוב/גרוע הייתי… (בעיקר כי אני לא זוכר מה היו הניחושים שלי).
כששלחת טופס
היה אמור להישלח אליך מייל עם הניחושים שלך, הוא לא הגיע?
לי לא נשלח
יכול להיות שיש לי טעות הקלדה או משהו דומה?
כששלחת טופס
לא, לא הגיע אלי טופס…
יש קישור למונולוג הפתיחה של הטקס?
נשמע כמו שעמום אחד גדול.
(הטקס, לא הביקורת).
לא שיש לי כח להישאר ער בלילה בשביל זה, אבל אתמול נאלצתי להישאר ער מטעמי לימודים ועשר דקות הספיקו לי לפני שזיפזפתי.
מה שכן חבל על ה"בופור". אבל כנראה שהנושא שואה הוא מקדם גבוה מדי במשוואת האוסקר (מה גם שעל פי המבקרים באמת מדובר בסרט טוב יותר).
מה בדיוק קרה עם הצ'כית שהורדה מהבמה בלי הזדמנות לנאום?
העלו את המוזיקה לפני שהיא הספיקה לדבר.
אז היא ירדה מהבמה, אבל היה ברור שהיא כן רצתה לומר משהו.
ולמה השמיעו את המוסיקה לפני..? נגמר לה הזמן או משהו?
טעות טכנית
הזוכה הראשון סיים לדבר, אז הטכנאי כנראה לא שם לב לזוכה השנייה עד שהיה מאוחר מדי.
ואז ג'ון סטוארט המלך,
העלה אותה לבמה אחרי הפרסומות, ונתן לה לומר כל מה שרצתה.
אז כרגיל, אני מנחשת מזעזע. אבל למי אכפת?! בניחוש החשוב - צדקתי!
טילדה סווינטון, שמאז עולמות מקבילים היא פחות או יותר המתחרה היחידה שיש למירנדה ריצ'רדסון על נשמתי – הגיע הזמן (כבר מזמן בא הזמן) שיהיה לך אוסקר באמתחתך.
חורף? באפריקה?!
ניבוי לאוסקר של השנה הבאה...
אחרי שמריון קוטיאר זכתה (בצדק) בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר על הסרט 'אידית פיאף' והיתה לשחקנית הראשונה מזה הרבה שנים שזכתה בפרס על תפקיד בסרט זר, אני מהמר על כך שהיאם עבאס הישראלית\\ערביה – במידה והסרט 'עץ לימון' יצא בארה"ב לפני סוף דצמבר – תזכה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בטקס של השנה הבאה.
ראיתי קטעים מהסרט 'עץ לימון', והיא פשוט כל כך מדהימה בהם שאני לא יכול להאמין שמישהי אחרת חוץ ממנה תזכה בפרס בשנה הבאה, אף אחת.
תהיה לה תחרות קשה
הימור שטחי לחלוטין מהשרוול: ג'וליאן מור (על העיוורון), ניקול קידמן (אוסטרליה), נעמי ווטס (משחקי שעשוע), מריל סטריפ (Doubt).
אם אני לא טועה
'אוסטרליה' אמור להיות סרט פעולה, נכון?
אם ככה אין לניקול קידמן סיכוי להיות מועמדת.
על סמך השנים האחרונות
אין לניקול קידמן סיכוי להיות מועמדת גם אם תגלם את לורנס איש ערב. כל שנה מאז הזכיה יש עליה הימורים וכל שנה היא לא מועמדת. ממה שאני מבין, "אוסטרליה" יהיה דרמה דמויית מערבון עם קטעי אקשן מלחמתי מזדמנים. לסגנון כזה דווקא יש פוטנציאל לא רע באוסקר.
בעיקר כששני הסרטים הטובים של השנה
שגם היו המתחרים המרכזיים בקטגוריות הראשיות באוסקר השנה היו מערבונים.
לפי מה שהבנתי, זה אפוס.
ולא מעט אפוסים זוכים באוסקר, והרבה סרטי אפוס זכו במספר גדול של אוסקרים (בן חור, שר"ה, חלף עם הרוח) כך שיש סיכוי לא קטן (וגם לא גדול) שיישבר שיא של 7-8 פרסים, מתוכם גם את פרס השחקנית המדובר.
אפוסים זה פאסה
אני אמנם מניח שבשלב מסוים, הם יחזרו להיות מובילי אוסקר, אבל בשנים האחרונות, האקדמיה העדיפה סרטי במאים על פני סרטי אולפנים. שר"ה, "בן חור" ו"חלף עם הרוח" הן הפקות ענק שהוצמד להן במאי בידי אולפן חזק שפעל רבות לשיווקו. שלושה מארבעת הזוכים האחרונים הם סרטים לא אפיים שמוכרים קודם כל בזכות הבמאים שלהם (איסטווד, סקורסזה והאחים כהן).
ומה עם טיטניק?
הוא נחשב אפוס, אתה לא חושב?
סיפור אהבה, סצנת אקשן בלתי נלאית ויש לו אפילו גרסא של 200 דקות. ולפי שנות אוסקר זה קרה לא מזמן. וכמובן, שר"ה. אני נשאר בדעה שאוסטרליה יכול לקבל לא מעט אוסקרים. מעניין איך באז (שנות אור) לורמן יעשה אפוס.
גם הפצוע האנגלי וגלדיאטור הם אפוסים
התייחסתי בכוונה לטקסים שאחרי שר"ה, בהם ניכר שינוי באפיון הזוכים באוסקר. האולפנים כמעט ואינם מעורבים עוד כמפיקים של סרטי אוסקר ומשמשים בעיקר כמפיצים. הדבר משפיע על אופי המועמדים והזוכים שנוטים להיות הרבה יותר מגוונים מאשר לפני עשור.
שתי דוגמאות לשם המחשה של השינוי:
1. בשלוש השנים האחרונות, אף סרט לא היה מועמד ביותר משמונה קטגוריות.
2. השנה, הסרט היחיד שהשיג יותר ממועמדות אחת על משחק, הוא "מייקל קלייטון". נדמה לי שזו הפעם הראשונה בה 18 סרטים שונים מועמדים על משחק.
למען האמת, הזוכים הוודאיים של השנה הם
בערך "אפוסים רגשיים". מתארים מסר רחב יריעה בלי הרבה דמויות או סצינת קרב 100ממת.
אילו זוכים ודאיים?
אם השנים האחרונות לימדו אותנו משהו, זה שלא ניתן לחזות את הזוכים לפני שעונת האוסקר נמצאת בעיצומה (אוקטובר-דצמבר).
בקשר לאוסקר,
שמעתי שמישהו בתפוז עומד לפתוח עצומה באנגלית שמציעה חוק חדש באקדמיה האמריקאית לקולנוע.
מהיום, כל אחד מחברי האקדמיה חייב לראות לפחות את 40 הדקות הראשונות של כל אחד מהסרטים המועמדים בשביל להצביע להם.
מה דעתך על זה (בתור אחד שמבין בענייני אוסקר)?
במידה והעצומה תצליח והחוק יתקבל, זה ישנה לדעתך משהו בבחירות העתידניות שלהם? זאת אומרת, הם יתבססו יותר על איכות ולא על באזז ופופולאריות לדעתך?
ארבעים דקות?
בעיני, צריכים לחייב את המצביעים לצפות בכל המועמדים במלואם, או שקולותיהם יפסלו.
אני לא חושב שזה ישפיע במיוחד על התוצאות כי רוב חברי האקדמיה רואים את הסרטים האלה ממילא ואלה שמצביעים ע"פ באזז בלבד הם כנראה מיעוט.
גם אני שאלתי אותו למה רק 40,
אז הוא ענה לי שזה בגלל שבקטגוריה של הסרטים הזרים אז הם חייבים לראות 20 דקות (למרבה האירוניה) אז 40 דקות בקטגוריה המרכזית נראית כאופציה הנכונה.
הם מחויבים גם עכשיו לראות את הסרטים במלואם.
לכן עצומת 40 הדקות היא, איך לומר, קצת טפשית. מה שכן, אי אפשר לפקח על כך שהם באמת עושים את זה, וזה לא ישתנה אם החובה תופחת ל-40 דקות.
חחחחחחחח,
לא, לא הבנת. הכוונה היא שבדיוק כמו בקטגורית הסרט הזר, הם צריכים להעביר איזשהו כרטיס אחרי ה-40 דקות כדי שידעו שהם באמת ראו את זה ואז הם יוכלו להצביע. משהו כזה.
בבקשה אל תעשה את זה.
זו המקבילה הוירטואלית של לשרוט לוח, והשמיעה הוירטואלית שלי מאוד רגישה. תודה.
ואיך את זה תוכל לאכוף?
חבר אקדמיה שירצה לדפוק את השיטה יוכל להכניס את הסרט לדיוידי, ללחוץ על Play, ללכת לשטוף כלים ולחזור בזמן כדי להעביר כרטיס.
וחוצמזה, שוב, מדובר בקבוצה קטנה של מפריעים, שקיבלה תשומת לב יותר מכל שאר חברי האקדמיה שמצייתים לחוקים.
ומאיפה את יודעת שרובם מצייתים לחוקים?
יש להניח שבוחנים אותם או משהו.
לדוגמה, סרטי הטוויסטים שהיו מועמדים (החוש השישי) או זכו (החשוד המיידי, תסריט ושחקן משנה) באוסקר. בטח שואלים אותם שאלות על הטוויסט. או לדוגמא ,
מינורי לחשוד המיידי
יכלו לשאול את חברי האקדמיה עם הייתה שם דמות בשם קייזר סוזה.
אני יודע!
יהיה בוחן על הסרט ("מי רצח את אגתה פאלסקוג?"; "מי הפליל את רוג'ר ראביט?"; "מי אמר למי 'איפה היית ביסדי ארץ'?"; "פרט שלוש דרכי מאבק בהן נקט הישוב כנגד תקנות הספר הלבן" וכן הלאה). מהר מאוד, כמו כל חבורה של תלמידים שלא סומכים עליהם, יגיעו ההעתקות וההורדות מהאינטרנט ("צריך פתרון ל-"בלתי נסלח" שאלון 4-ג"). והדרך מכאן ועד להשתלטות על העולם _____ (השלם).
ואני מסביר: זה לא יכול לעבוד
כשאתה מדבר על חובת ה-20 דקות בסרטים זרים, אני מניח שאתה מתכוון ל"וועדות" שמסננות את 60 ומשהו הסרטים שנשלחים על ידי המדינות השונות כל שנה ומבינהם בוחרים את הסרטים שיעלו לשלב הבא. האקדמיה מארגנת הקרנות מיוחדות לחברי הועדות האלה (שמונות, אם אני זוכר נכון, כמה עשרות אנשים), מכיוון שרוב הסרטים האלה לא מוקרנים בארה"ב ואין לחברי הועדות שום דרך אחרת לצפות בהם.
לעומת זאת, בשאר הקטגוריות יכולים להיות מועמדים כל הסרטים שהוקרנו בארה"ב לאורך כל השנה, ומצביעים להן כל 7,000 חברי האקדמיה. חלק מהם ראו, מן הסתם, את הסרטים בקולנוע, בנקודה כלשהי לאורך השנה. רבים מהם רואים את הסרטים בעותקי דיוידי (סקרינרים) שנשלחים אליהם הביתה. אין שום דרך לדעת איזה סרטים ראה כל אחד, מתי, באיזה תנאים והאם הוא יצא אחרי 40 דקות או לא. לכן ההצעה לא פרקטית.
אה, ובכן, כשאתה מסביר את זה ככה...
בסדר, זה לא רעיון טוב.
אבל אני חושב שעדיין צריכה להיות איזושהי שיטה. אני לא בטוח איזו, אבל צריכה להיות.
אבל קודם כל, צריכים להחליף להוציא כמה חברי אקדמיה, כמו מייקל ביי ועקיבא גולדסמן.
או לחילופין, להוסיף כמה מבקרי קולנוע לאקדמיה.
תיקון: בלי *להחליף*
וב''שיטה'' התכוונתי לאיזושהי דרך מסודרת
שבה חברי האקדמיה יוכלו לראות סרטים נבחרים, ולהצביע להם.
אולי הסרטים עם הביקורות הטובות ביותר, או הסרטים שמקבלים הכי הרבה פרסים, או אולי גם וגם.
אם אפשר להציע רגע אופציה חלופית...
אתה יכול פשוט לא לסמוך על האוסקר. מצא לך פרס אחר כלשהו שמעניקיו קולעים לטעמך, או איזה מבקר שיודע מה אתה אוהב, וסמוך עליו, וכל אימת יזכיר מישהו את הפרס ב-א', סנן בין שיניים חשוקות "האקדמיה האלה, אין להם טעם!". כולם יהיו מרוצים, ואף אחד לא יצטרך לאבד את מקומו או להתחיל לסדר מחדש סדרי עולם.
זה לא כל כך נכון..
כשמשהו חשוב לך לא תרצי לפעול לטובתו? או לפחות להגיד שזה מפריע לך?
אוקיי,
אבל לא כדאי בשלב ראשון לעשות תחקיר קצר איך דברים עובדים, ורק אחר כך ליזום עצומות ולמחות כמה שצריך?
זאת בדיוק הסיבה שהגבתי פה,
דה!
התכוונתי לעצומה של המישהו בתפוז
אה, אוקי.
למה את מתכוונת כשאת אומרת תחקיר?
כלומר, לאיזה מן תחקיר את מצפה?
הימור זהיר:
לקרוא קצת על הנושא, ולהשתמש בד"ר גוגל לחיפוש, לפני שמחליטים לכתוב. או, כמו שמספרים שאמר עגנון למישהו שרצה להיות סופר, "תמיד תקרא יותר ממה שאתה כותב".
זה תלוי.
אם האוסקר כל כך לא משקף וחברי האקדמיה כל כך לא רלוונטיים, למה שזה יהיה כל כך חשוב לך? ומה בדיוק עצומה באתר אינטרנט ישראלי זניח תעשה בנידון?
יש להגיד שמשהו מפריע לי ("אוף, האוסקר הזה, רק סרטים גרועים זוכים בו ואז הם מצליחים יותר") ויש לאבד לחלוטין כל שמץ של פרופורציות ("חייבים לעשות משהו! חייבים לפטר את חברי האקדמיה!"). אז נכון, גם לי יש היסטוריה של אובדן פרופורציות היסטרי (אנחנו עדיין מחכים למימון לתוכנית ההתנקשות בסטיב מרטין), ובכל זאת – האוסקר לא עושה לך את זה, תתעלם.
אם את שואלת אותי באופן אישי?
אז לא ממש אכפת לי.
אבל ניסיתי לענות במקום מישהו, או בשמו מישהו, המגיב, לא סתם מישהו.. אווף התבלבלתי..
ואני עדיין קצת סולד מה'תתעלם' שלך. אם אני מבין נכון לפחות לפי הגישה שלך, עבור כל דבר שקשה לשינוי, גם אם הוא הכי חשוב לנו, לא נפעל ביתר נכונות ונצא מנקודה ש'יאלה נו.. מישהו אחר יעשה את זה'- השקפת עולם קצת מבאסת.
ממש לא.
אני בעד שיפור העולם ודון קישוטים. אבל קמצוץ של ריאליסטיות לא יזיק – עצומה באתר ישראלי שדורשת משהו שבלתי אפשרי לאכוף מטקסי האוסקר? באמת שיותר פשוט להתעלם מהאוסקר ולמצוא טקס שקולע יותר לטעמך. אולי ליצור טקס משלך, אפילו. את הבעיה הזו יש דרכים טובות יותר לתקן…
חייבים להחליף את חברי האקדמיה (ודחוף)
אם רובם רואים ממילא את הסרטים במלואם, ועדיין בוחרים סרטים כמו 'השתולים', בשנה שבה יוצאים סרטים כמו "הילדים של מחר", אז הם מטומטמים שלא מבינים כלום באומנות, וצריכים להחליף אותם.
לא ככה?
או שיש להם טעם שונה משלך. גם אפשרות.
או שהם מטומטמים,
שזאת האפשרות הסבירה יותר .
ועכשיו ברצינות, אתה לא מסכים שהבחירות שיש להם הרבה פעמים בחירות מגוחכות?
"רוקי" זכה כשמולו התמודד "רשת שידור" (!).
"מיליון דולר בייבי" זכה כש"שמש נצחית בראש צלול" בכלל לא היה מועמד (!!!).
נו באמת.
גם אם הם ראו את הסרטים המועמדים, עושה רושם שהבחירות שלהם מבוססות יותר על פופולאריות ובאזז, שלא לדבר על זה שבטח רבים מחברי האקדמיה בחרו בסרטים של חלק מהחברות כי הם תלויים בהם (יש להם חוזה איתם, וכאלה).
לא ככה?
אני כמעט אף פעם לא מסכים עם הבחירות של האקדמיה
מצד שני, אני גם כמעט אף פעם לא מסכים עם תוצאות סרט השנה של עין הדג. כל מה שזה אומר לי בוודאות זה שיש לאנשים שונים טעם שונה והאוסקר הוא המייצג של הממוצע ביניהם. לא סביר להניח שיעניקו את הפרס לסרטים לא מוכרים יחסית מכיוון שכל מצביע בוחר מה הוא רוצה לראות. מהסיבה הזו, יחצנות מושכת אנשים לצפות בסרטים מסוימים להם יש באזז חיובי.
ידוע שחלק מחברי האקדמיה למעשה מצביעים בהתאם לדעה הפופולארית או כמחווה לשחקן/במאי מסוים, אבל נראה לי חבל להתעכב על זה, כאשר הרוב עדיין מצביעים לפי טעמם.
כמעט הסכמתי איתך.
ואז העמדת מול "השתולים" את "הילדים של מחר" שאם יש סרט שהוא בעיני גרוע ומוערך יתר על המידה לא פחות מהשתולים, זה זה.
יודע מה? אני מוכנה להסכים איתך בכל זאת, ולו כדי שחברי האקדמיה יוחלפו מפעם לפעם – סתם כדי שיהיה מעניין: שיריבו על מקומם וזכות ההצבעה שלהם! שיעלו לרשת קליפים קצרים של ריקודים שהם רוקדים ויתנו לקהל הרחב לשפוט ביניהם! אקדמאי נולד! ווהו!
(מה? אני? אני חושבת שתאי המוח שלי עדיין קצת גוססים מעשר הדקות של הישרדות שנכפו עלי במימונה. לא! איכשלאקוראיםלך, מה את עושה?! תסמני עיגול, לא איקס!)
דעתי היא שעצומה בתפוז אומרת בדיוק אפס לאקדמיה.
ב''זוכים ודאיים'' התכוונתי
לארץ קשוחה וזה יגמר בדם, שהיה זוכה די ודאי. לא התכוונתי לזוכים של השנה הבאה.
יותר מזה
'רובוטריקים' לא זכה בכלום. לא אפקטים, לא סאונד, לא עריכת סאונד. טוב מאוד.
האמת שקצת הופתעתי כשמייקל ביי התוודה שהוא באקדמיה
מעניין אותי לדעת למי הוא הצביע.
ל''הזייפנים''.
ל''הזייפנים''.
וכן, אני חושבת שזו באמת הייתה ההפתעה של הערב(כאילו, חוץ מהשחקנית..)
לכל בעיה יש פתרון
http://www.theonion.com/content/news/cgi_team_creates_realistic_oscar
אני באמת זכיתי?
נדמה לי שההגרלות היחידות בהן זכיתי היו בצבא (תורנויות מטבח, שבת בבסיס וכד').
בהנחה (הלא מבוססת) שאכן בי מדובר, ולא במתחזה: מקבלים תעודה מהודרת שמאשרת את הזכיה? החמניות יצטרכו להגר מהסלון לשרותים, אבל הכבוד…
הבדיחה של בוב הופ
פסח, כי תמיד פוסחים עליו בחלוקת הפרסים. geddit?
אבל... זה לא מצחיק.
זה מה שחשבתי בפעם הראשונה ששמעתי את הבדיחה הזאת. אבל זה מאולץ ומטופש מכדי להיות ה-בדיחה שחייבים לחזור עליה כל שנה.
לא, אבל זה ריגשי מצוין.
האקדמיה מרגישה אשמה – זה פאקינג בוב הופ, והם אף פעם לא נתנו לו אוסקר – ולכן לפחות מזכירה אותו כל שנה באופן סמלי, בהתנצלות נצחית.
ועל מה היה צריך לתת לפאקינג בוב הופ אוסקר?
לא נתנו לו אוסקר, נתנו לו חמישה
http://www.imdb.com/name/nm0001362/awards
נכון שאף אחד מהם לא היה תחרותי, אבל האקדמיה חייבת התנצלות לכל כך הרבה קומיקאים, שבוב הופ עוד במצב טוב. מתי כבר יתנו לג'רי לואיס אוסקר על מפעל חיים?
אני חשבתי שזה בגלל שכולם יהודים בהוליווד
אז זה כמו סדר פסח אצלו בבית.
אה... לא
פסח באנגלית זה PASSOVER וזה גם PASS OVER כלומר: פוסחים עליו בהענקת הפרסים.
כאמור - ההסבר הזה לא נשמע מאוד הגיוני.
בוב הופ היה אמנם קומיקאי ידוע (בין השאר בכך שהנחה את הטקס בעריך מיליון פעם), אבל בקולנוע לא עשה שום דבר Oscar-worthy, ואפילו לא היה מועמד אף פעם.
היי, לא אמרתי שזו בדיחה מוצלחת
(למעשה, היא די לא מוצלחת) אבל זה ההסבר ההגיוני היחיד, והוא גם מסתדר עם משחק המילים – שבאורח פלא מתאים גם לעברית וגם לאנגלית.
אני הבנתי את זה אחרת
בעבר, טקס האוסקר נערך באביב. התאריך המאוחר ביותר בו בוב הופ היה מנחה, הוא 18 באפריל. אפשרי שבוב הופ באמת התכוון שאותו טקס נערך בפסח. פה, במדינת היהודים, הבדיחה הזו לא מצחיקה, אבל בארה"ב, שם היהודים הם מיעוט (אבל לא בתעשיית הקולנוע), יש משהו מאוד מצחיק במילים יהודיות. באותה מידה, אני מניח שרוב הצופים בבית לא באמת הבינו את הבדיחה של ג'ון סטיוארט השנה על יום כיפור, אבל צחקו כי שם החג מצחיק אותם. בקהל, לעומת זאת, היו לא מעט אנשים יהודים, או שבקשרים טובים עם יהודים והבינו את הבדיחה.
אוסקר ב-18 באפריל? איזה סיוט.
כאילו שעונת הספקולציות והניחושים והטרטורים על הכבוד העצום שהביא לנו 'בופור' אלא אם כן הוא יפסיד ואז זה יהיה ביזיון לאומי היא לא מספיק ארוכה עכשיו.
בכל אופן, זה ההסבר הכי הגיוני ששמעתי לבדיחה עד עכשיו. קשה לי לקנות את זה כבדיחת "מקפחים אותי ולא נותנים לי מועמדות". אם מרטין סקורסזה היה אומר דבר כזה, זה היה מצחיק. בוב הופ? לא.
אגב, התגובה של סקורסזי לזכיה הייתה לא פחות מצחיקה
ואכן, זו כבר נכנסה למונטאז' האוסקר השנה.
וזה די הגיוני
בהתחשב בכך שבוב הופ הנחה את האוסקר הרבה יותר מכל אדם אחר.
ואולי זה ההסבר
הוא הנחה את הטקס כל כך הרבה פעמים שעבורו זהו אירוע שנתי שהוא מארח, כמו סעודת חג.
אני רואה שהבדיחה הזאת נהייתה ממש קושייה.
"אורח פלא" – תרגום מילולי.
אכן, מפליא שמדי פעם עוד מתפלק לאנשים תרגום מוצלח…
החדשות הלא טובות
מתברר שלטקס האוסקר השנה היה את הרייטינג הנמוך ביותר בשני העשורים האחרונים. הוא נמוך ב-21% מהטקס דאשתקד. אני כל כך מקוה שזה לא ימנע מג'ון סטיוארט להנחות גם בעתיד.
אני חושב שאחת הסיבות לכך היא החדירה הגדולה של הPVR
כך שמרבית האנשים לא צופים באוסקר בשידור חי אלא רק בהקלטה בה אפשר לדלג על פרסומות. מעניין מה היו נתוני ההקלטות של האוסקר בTivo.
אגב, שמתם לב שבין הזוכים על המשחק
יש שני בריטים, צרפתייה וספרדי.
כלומר אפילו לא אמריקאי אחד.
אני לא זוכר עוד שנה בה היה מצב כזה (ותקנו אותי אם אני טועה).
אגב, שמתם לב שבין הזוכים על המשחק
1964,ג'ולי אנדרוס, רקס הריסון ופיטר יוסטינוב הבריטים ולילה קדרובה הרוסיה.
למען השם!
שכחתם להודות לי הפעם, למה זה?
בכל מקרה, הדבר הכי נורא (אחרי השעמום המדהים של הטקס, בצפיה ערוכה ונטולת צחוקים) היה השמלות. איך יתכן שבמשך שעה וחצי של צפיה בפרשנות שמלות של ערוץ E לא ראיתי ולו שמלה אחת שגרמה לי להזיל ריר, או להתבכיין בתשוקה או שניהם? מה עובר על הנשים האלה שיש להן את ההזדמנות ללבוש את השמלה הכי יפה (ויקרה) בעולם ובמקום זה בוחרות בקלינקס החדש, עם אלוורה וטחינה, בדוגמת נמר? למה? למה?
מעיק, ידידיי, מעיק.
למען השם!
לא שכחנו, דושמן יקר. הודינו למקסי במקום, תרומתו פשוט היתה הרבה יותר מורגשת וכבדת משקל.
השורה שהכי הצחיקה אותי, בלי מתחרים
ג'ון סטוארט, אין כמוך.
בהחלט.
מצטער, אני יודע שמוקדם מדי אבל אני פשוט לא יכול להתאפק
אז הנה ההימורים שלי לזוכים באוסקר של השנה הבאה:
סרט: 'Synecdoche, New York' או 'אדם בן כלב' (במידה והסרט יהיה טוב, ולא – בתקווה – פלופ נוראי, יש לו סיכויים מאוד טובים לזכות באוסקר לסרט הטוב ביותר בגלל שזה סרט על השואה, והאקדמיה האמריקאית לקולנוע מאוד אוהבת סרטים על השואה).
במאי: צ'רלי קאופמן (Synecdoche, New York) או פול שרדר (אדם בן כלב).
שחקן: ג'יימי פוקס (The Soloist) או ג'ף גולדבלום (אדם בן כלב).
שחקנית: מריל סטריפ (Doubt) או – אולי רק אולי – היאם עבאס (עץ לימון).
שחקן משנה: פיליפ סימור הופמן (Synecdoche, New York).
שחקנית משנה: איילת זורר (אדם בן כלב).
תסריט מקורי: צ'רלי קאופמן (Synecdoche, New York).
תסריט מעובד: נח סטולמן (אדם בן כלב).
סרט אנימציה: וול-E (אנדרו סטנטון).
סרט בשפה זרה: עץ לימון.
סרט תעודי: וואלס עם באשיר.
אז כמו שאתם רואים, אני מהמר שהישראלים ישחקו אותה מכל בחינה בטקס של השנה הבאה, זה אולי קצת מופרך, אבל בהחלט אפשרי.
פיליפ סימור הופמן
הוא שחקן ראשי לגמרי בחדש של קאופמן, איך שלא תסתכל על זה.
סתם הערה, שכן אני מוכרח שלא להתייחס למופרכות של כל התגובה הזו, כדי להימנע מהעלבה. אם לא הצלחת להתאפק ואתה נהנה, סבבה מבחינתי. רק אל תעוות את העובדות.
ממה ששמעתי...
הוא אומנם בתפקיד *הגברי* המרכזי בסרט, אבל התפקיד שלו הוא יחסית משני.
וגם אם הוא משחק בתפקיד הראשי בסרט, הוא עדיין יכול להיות מועמד בקטגורית שחקן המשנה.
וממה שאני שמעתי...
ועל פי עלילת הסרט העוסקת במחזאי בגילומו של סימור הופמן, זה אחד התסריטים הכי אוטוביוגרפי של קאופמן (אולי יותר מאדפטיישן). לכן נדמה לי שהתפקיד שלו יהיה מרכזי מאוד, או למעשה המרכזי ביותר.
אבל כנראה שאתה צודק בכל מקרה.הרי לפי החוקים המשונים של האקדמיה הוא יוכל להיות מועמד לשחקן המשנה ללא קשר לדקות המסך שלו/ל"גודל" התפקיד.
האמת שההימורים של אלברט לא כל כך מופרכים
"אדם בן כלב" והסרט של קאופמן באמת יכולים להיות הפייבוריטים באוסקר ולזכות בכל הפרסים.
ול"עץ לימון" באמת יש סיכויים לא רעים (אחרי השבחים ששמעתי עליו) לזכות בפרס האוסקר לסרט הזר בשנה הבאה, וכך גם להיאם עבאס בפרס השחקנית הטובה ביותר.
בעצם, מה בכלל קורה עם "אדם בן כלב"? הסרט לא היה אמור להיות מוצג בהקרנת בכורה בפסטיבל ברלין האחרון?
לא אמרתי שההימורים מופרכים
אדרבא, אמרתי שכל העניין עצמו (להמר על האוסקר שנה מראש) נראה מופרך בעיניי עד כדי כך שאני אפילו לא אכנס לטיב ההימורים. רק רציתי לתקן אי דיוק טכני שלכד את עיניי, ומסתבר שאפילו לזה היה כבר פיתרון.
בכל מקרה זו רק דעתי, ואני מקבל את הדעה ההפוכה לה. שכן להט והענקת היבטים ספורטיביים לענפים שלא נתפסים כספורטיביים הם כור מחצבתו של כל חנון באשר הוא.
בכל מקרה, אני שיניתי את דעתי...
ואני מהמר כעת על וויליאם דפו על 'אדם בן כלב'.
להמר עכשיו זה מוקדם מדי
מאחר בשנים האחרונות תמיד מועמדים סרטים באף אחד לא שמע עליהם.
ובכל זאת, אני חושב שלסרטים הבאים של האחים כהם וקלינט איסטווד יש יותר סיכוי.
הסרט הבא של האחים כהן לא אמור להיות קומדיה?
עם ככה אז אין שום סיכוי שהוא יהיה מועמד לאוסקר בקטגורית הסרט הטוב ביותר.
ומה הוא סרטו הבא של איסטווד?
ושוב, מה קורה עם "אדם בן כלב"?
ג'ונו לא קומדיה? מיס סאנשיין הקטנה לא קומדיה?
הסרט הבא של איסטווד יקרא Changeling
לפי ימד"ב, הסיפור הוא על אישה שבנה החטוף שב אליה, אבל היא חושדת שהוא הוחלף בכפיל (או משהו כזה). לא בדיוק חומר לאוסקר שלישי, אבל אצל איסטווד אי אפשר לדעת. השמות היותר מוכרים שמשתתפים בסרט הם אנג'לינה ג'ולי, איימי ראיין וג'ון מלקוביץ'.
http://www.imdb.com/title/tt0824747/
התסריטאי ג'יי. מייקל סטרצ'ינסקי כתב עד כה רק לטלויזיה. בין השאר, הוא כתב ל"בבילון 5" ו"רצח במשיכת קולמוס", אבל הרבה יותר מגניב: הקריירה שלו התחילה בכתיבה ל"הי-מן".
הסרט הבא של איסטווד יקרא Changeling
אתה רציני? איסטווד מביים וסטרצ'ינסקי כותב. אני יכול למות בשקט (אבל עדיף לא למות כי אני רוצה לראות את הסרט).
'הי-מן'?
היא לא במקרה נחשבה לסדרה מחורבנת?
האמת שאני לא ממש זוכר מה היה בסדרה הזאת, רק שהיה שם איזה לוחם כזה שנלחם בשלד בשם סקלטון ורכב על טיגרס (!) ענקי. זה לא נשמע כמו חומר של יצירת מופת.
'הי-מן'?
זו אחת הסדרות הכי קמפיות שנוצרו אי פעם. שרירן בתחתונים רוכב על טיגריס ירוק במסכה ומלווה בגנרל שלא באמת מפקד על שום צבא, נלחם ב"דרדס מגודל עם גולגולת במקום ראש", כפי שתארו אותו ב-Cracked.com, שלמרות כוחות בלתי מוגבלים, ניתן לנטרול בעזרת נברשת. הדבר היחיד שיותר אומלל מהסדרה הזו, זה הסרט על פיה.
עדיין, ליליד שנות השמונים כמוני שטחן שעות מול הוידאו (כמו דויד, רק עם מלבנים שחורים במקום דיסקים) בצפיה בהי-מן, נשמע מגניב שמישהו שכתב את הזבל הנוסטלגי הזה יעבוד על סרט של קלינט איסטווד.
אם אני לא טועה הדבר הכי אומלל
שהסדרה הטיפשית הזאת ניסתה לעשות זה לחנך את הנוער על ידי מסר שלא קשור לכלום בסוף כל פרק.
הי מן והטיגריס – אל תאנסו, זה רע! רע! רע!
הי מן והטיגריס – אל תעשנו, זה נורא! רע! רע!.
הי מן והטיגריס – אל תרביצו אחד לשני, כי זה נורא, נורא! רע! ועזבו את זה שאני רוצח אנשים על ימין ועל שמאל (בתחתונים), פשוט אל תרביצו אחד לשני, למה? כי ככה אמרתי.
סליחה על ה, אבל זה הפתיח, למי שלא מכיר:
http://www.youtube.com/watch?v=JEsHUel04dY&feature=related
עשרים וחמש שנות מחקר עדיין לא הצליחו לפענח מה לעזאזל התפקיד של אורקו ואיזה מין שם דבילי לסופר גיבור זה "איש-הוא".
אגב, מתברר שהסרט המצולם Masters of the Universe (עם דולף לונגדרן וקורטני קוקס) נמצא ביו-טיוב. לא הדרך הכי חוקית לצפות בו, אבל זה או זה, או לחכות לשידור בערוץ MGM. עוד יצירת מופת בהפקת גולן וגלובוס.
דולף לונדגרן הוא דרך נהדרת לדעת שמשהו לא שווה צפיה, לא משנה מה.
אפילו סרטים עם תיאור עלילה שנשמע מסקרן-משהו לא הצלחתי לשרוד במשך יותר מחמש דקות. למעשה, אני לא חושבת שאי פעם ראיתי סרט שלם בהשתתפותו.
(אלא אם כן אני מבלבלת אותו עם מישהו אחר – מדובר על הבלונדיני שנוטה לעבור לעולמות פנטסטיים אלטרנטיביים, שם יקלע לנסיבות שיקרעו לחלוטין את החולצה שהוא לובש, ובהיותו נטול מזוודה, יאלצו אותו להסתובב במה שנראה כמו שמן מסאז' בלבד, לא?)
בערך, את הסרט הזה הוא מתחיל בלי חולצה.
כאילו לא מספיק גרוע גם ככה, בדקתי בתרגומון ומתברר שהשם העברי של הסרט הוא "מלחמת השחקים". כמה סימנים עוד צריך לא להפיץ סרט?
סביר להניח שראית סרט אחד שלם שלו
'רוקי 4'- סרט פופולרי אף יותר מהראשון.
ללמדך, לעולם אל תניח הנחות.
אני, בחורה של רמבו אני (לא במובן נערת בונד, או משהו. כטעם קולנועי בלבד).
רוקי= רמבו
אחרי שהפסיד כל תואר אפשרי בזירה רוקי שינה את שמו לרמבו והתחיל לחסל אנשים במקום עם אגרוף, עם תת מקלע
''רוקי 4'' זה הסרט עם הלוחם הרוסי?
אם זה הוא אז אני חייב לציין שזהו סרט ענק שבכיתי במהלכו, והוא גם סרט רוקי היחיד שראיתי…
אז כדאי שתראה גם את הראשון
הוא הכי טוב
אם אתה באמת רוצה לבכות
כדאי לך לראות את רוקי 6.
דולף לונדגרן הוא דרך נהדרת לדעת שמשהו לא שווה צפיה, לא משנה מה.
חייל אוניברסלי?
אחלה סרט ויש לו שם שרשרת של אוזניים. יאם…
ממה ששמעתי...
סרט נוסף של 'הי-מן' (הפעם באנימצית מחשב מתקדמת) נמצא כרגע בשלבי הפקה, רק שלא יחרבנו על הנוסטלגיה מהסדרה הגם-ככה די מחורבנת כמו שמייקל ביי עשה עם 'רובוטריקים'.
לדעתי שי-רה הרבה יותר קאמפית מהי-מן
אחת הדרכים הכי בטוחות למשוך את תשומת ליבו של אדם זר (שהיה ילד באייטיז) היא לזעוק
עובד בכל פעם.
לא צריך להיות ילד באייטיז
כפי שאח שלי למד כשהוא ואחותנו, שירה, עבדו באותה חברת קייטרינג.
הוא לא רק כתב ל'בבילון 5', הוא גם יצר אותה.
יש לו גם כמה פרויקטים מפורסמים למדי בקומיקס (שאף אחד מהם לא אהבתי במיוחד, אבל אם אני זוכר נכון, הובעו פה דעות שונות באתר לגבי איכותם).
היאם עבאס-כבוד
בינתיים מתברר שהיא תשחק בסרטו הבא של ג'ים ג'רמוש, ששוב מלהק את ביל מארי וטילדה סווינטון: http://e.walla.co.il/?w=/214/1243103 מה שרק מגביר את הציפייה ל'עץ לימון', יש הקרנות מוקדמות?, משהו?, פתאום ה-27 לחודש נראה כל כך רחוק.
נדמה לי שיש בסינמטק החודש
תבדוק את התוכניה שלהם.
תודה
אבל אני עממי מדי בשביל סינמטק, אז עדיף כבר לחכות.
בזמנו אני דווקא זוכר ש'ביקור התזמורת' הציג בסופי שבוע הקרנות טרום בכורה בסינמה סיטי, כשלושה שבועות לפני הבכורה הרשמית.
בקשר לקיטי פרייד
או אלן פייג' ,אני יכול להרגיע אותכם שבקומיקס לפחות,היא יכולה לקחת אנשים אחרים איתה דרך הקירות כשהיא עוברות אותם.
אז לתינוק יהיה שלום.
מקסי רגוע עכשיו
זה ידוע מהקומיקס (או מהסרט אם רוצים)
שהיכולת של Shadowcat מגיע עם התוסף Usable on Others כמו העור הביו-מתכתי של קולוסוס. אז אין לה שום בעיה לעבור דרך קירות עם העובר.
הדיילי שואו על הרייטינג הנמוך של האוסקר
http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=156939&title=hooray-for-oscarwood&byDate=true
הדיילי שואו על הרייטינג הנמוך של האוסקר
מישהו ראה את סאטרדי נייט לייב האחרון?
יש שם מערכון לא רע על כמה מהסרטים המועמדים.
תאמת ממש התאכזבתי, ציפיתי יותר מSNL שטינה פי מנחה.
נו, כנארה שאני אשאר עם הקאסט של SNL ב1999-2003
(צפו בו כאן כי עוד שניה הוא יורד מהרשת).
http://www.youtube.com/watch?v=6mYvMaKNyrE
החיקוי הוא אמנם מצוין, וזה מאוד מצחיק בדקה הראשונה, אבל שם זה פחות או יותר נגמר. זאת הטעות הנפוצה של סטנדאפיסטים ואנשים שעושים סרטים שנגמרים ב-Movie: רק בגלל שאתה עושה חיקוי של משהו, זה לא הופך אותו למצחיק.
אגב, חיפוש של "I Drink YOur Milkshake" ביוטיוב הוביל לתוצאות מפתיעות. נראה לי שהציטוט הזה נכנס לפנתאון הציטוטים הגדולים של הקולנוע ברגע שבו הסרט יצא.
האם הכרת הציטוט הזה תהרוס לי באופן כלשהו
את ההנאה מהסרט? כי אני מאוד רוצה לראות אותו, ונתקלתי בו כבר באינסוף מקומות (כולל פה) למרות שאני מאוד נזהר מספויילרים.
לא, המשפט הזה הוא לא ספוילר
(אבל עדיף בהחלט להימנע מצפיה בסצינה שממנה הוא לקוח במלואה – וגם היא, כמובן, נמצאת ביוטיוב).
איזה יופי שהאקדמיה החליטה לכפר על חטא הטעם הרע
שלה בקטגוריית הפסקול של השנתיים הקודמות, והעניקה פרס לפסקול של "כפרה".
רגע לפני שאני מתחיל להתעסק בניחושים לאוסקר של שנה הבאה, נבואה ראשונה לפרסי אופיר 2008.
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226&postid=1163057773656227040
'רוסון'?
מה זה 'רוסון'?
ותן לי כבר עכשיו לתקן אותך, אלון אבוטבול לא יזכה על השחקן הראשי הטוב ביותר על 'אצבע אלוהים' משתי סיבות: 1. זאת קומדיה. 2. הוא בתפקיד המשני ומשה איבגי בתפקיד הראשי. חוץ מזה, גם מיכאל מושנוב הוא לא בתפקיד הראשי ב'איים אבודים' אלא אושרי כהן.
ואם כבר אז אושרי כהן יזכה על תפקידו בסרט 'לבנון' (שמשום מה בכלל לא נמצא אצלך בהימורים כמועמד אפשרי לשחקן הראשי הטוב ביותר).
אני הייתי הולך על 'חסר מנוחה' במקום 'אצבע אלוהים' בקטגורית הסרט הטוב ביותר.
מאיפה המידע?
אני באמת סקרן לדעת, כי מאוד קשה למצוא מידע מהימן על סרטים ישראלים.
למזלי יש לי משפחה שקשורה לעסקי הקולנוע:
אבא – מפיק
אמא – תסריטאית
אח – עיתונאי
בן דוד – עורך
אגב,
אני לא מהמר על "חסר מנוחה" מאותה סיבה שאני לא מהמר על "אדם בן כלב". הסרט כנראה לא יהיה כשיר לאוסקר ונראה לי שזה יגרום להרבה חברי האקדמיה הישראלית להימנע מלהצביע לו.
"רוסון" הוא שיתוף פעולה של הבמאים/תסריטאים ירון שני וסקאנדר קופטי ועוסק במספר סיפורים המתרחשים ביפו. השחקנים הם תושבי העיר ורובם חסרי נסיון ושמותיהם לא פורסמו עדיין.
"לבנון" עושה רושם של יותר סרט אנסמבל מאשר סרט בעל שחקן ראשי מובהק. מה גם שלא נראה לי שיתנו לאושרי כהן מועמדות שניה ברצף על תפקיד חייל בלבנון.
האנגלית לא עצרה את 'ביקור התזמורת' מלקבל מועמדות (ולזכות)
באופיר.
מצד שני, יכול מאוד להיות שהאקדמיה למדה מטעויות העבר, מצד שלישי, אם היא למדה מטעויות העבר אולי עד הטקס הבא היא כבר תשנה את הדרך שבא נשלח הנציג הישראלי לאוסקר.
'לבנון' לא יהיה סרט אנסמבל
למעשה ממה ששמעתי, ברוב הסרט מופיעים רק איתי טיראן (המפקד) ואושרי כהן (אחראי הנשק) שתקועים בתוך סוג של מוצג שמזכיר מאוד את הבופור.
מוצב ולא מוצג.
For what it's worth חלק ב'
ועכשיו לאוסקר (נא לקחת בערבון מאוד מוגבל):
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226&postid=1163057773656227390
'9' באמת יוצא השנה?
בכל מקרה, עדיין בלי ספק מוקדם מדי, כאמור, אבל כבר עכשיו הייתי מהמר על 'וול-E' בתור הזוכה בפרס האנימציה של השנה הבאה (לא שזה סיכון גדול להמר על הסרט של פיקסאר בכל שנה נתונה). חוץ מזה, קח בחשבון שייצא גם סרט של מיאזאקי השנה.
חשבתי על מיאזאקי,
אבל לא מצאתי סימן ברור באיזו שנה הוא יצא בארה"ב.
אם לא יהיו הפתעות, לא יצא בארה''ב לפני 2009.
בהנחה, כמובן, שיש לו מפיץ אמריקאי, מה שלא בטוח בכלל.
ואגב, אני עדיין מפנטז על ''אזור ואסמאר'' או איך שלא יקראו לו
בארה"ב בתור מועמד בשנה הבאה. את הנתונים יש לו, הבעיה היא שיש לו גם את הויינשטיינים.
אגב [2] – אני חושב שאתה שם יותר מדי כסף על ההוא עם הפרטיזנים. הסרטים של זווייק תמיד נשמעים טובים בתיאוריה בשביל הקטגוריות הגדולות לאוסקר, אבל איכשהו לא מצליחים להגיע לשם בפועל.
אני מבטיח לך
הסיכוי שיותר מסרט אחד מחמשת המועמדים שאני מהמר עליהם כרגע (לסרט הטוב ביותר), יהיה מועמד בעוד שנה, הוא בערך כמו ש-"8 צדדים לאמת" יהיה מועמד על התסריט.
אזור ואסמאר לא יצא לפני איזה 7-8 חודשים?
לא בארה''ב.
דיסני כבר לא מפיצים את מיאזאקי?
לא ברור.
עסקת ההפצה שלהם היתה עם חברת "טוקומה", שסטודיו ג'יבלי כבר לא חלק ממנה.
מצד שני, אני לא בטוח עם "הטירה הנעה" הופץ על ידי דיסני לפני או אחרי שזה קרה, או אם הם אולי החליטו לחדש את החוזה שלהם עם סטודיו ג'יבלי באופן עצמאי. בקיצור: לא ממש ברור מה הולך שם.
אפשר פרטים על 'משפחת אנשי היער'?
אה, ו...
'המקרה המוזר של בנג'מין באטון' לא יזכה על איפור, תהיה בטוח בזה.
למרות שאני בהחלט מבין למה אתה חושב ככה, כידוע, דמותו של בראד פיט בסרט (בנג'מין באטון) הופכת לצעירה יותר ויותר מיום ליום, אבל שינוי זה בסרט לא יבוא לכדי ביטוי בעזרת איפור, אלא בעזרת "הדבקה" של פניו של בראד פיט על גופים צעירים יותר.
עיבוד לספרה של ההיסטוריונית נחמה טק. מדובר בסיפורם האמיתי של שלושה אחים יהודים שנמלטו מהגטו ועמדו בראש הצבא הפרטיזני הגדול ביותר במלחמת העולם השניה. שמו של הספר בתרגום לעברית הוא "משפחת אנשי היער".
האמת? זה נראה יותר כמו סרט שמועמד לכמה פרסים, אבל יוצא רק עם אוסקר סמלי על התסריט או משהו. קצת קשה לי לראות את אדוורד זוויק כפולו-אפ למרטין סקורסזי והאחים כהן, אבל אני עובד עם מידע מוגבל כאן.
ומה עם 'אדם בן כלב' והבא של קאופמן?
די התעלמת מהם, ולא נראה לי שהאקדמיה תתעלם מהם.
האחד הוא סרט שואה, והאקדמיה אוהבת מאוד סרטי שואה.
והשני הוא, המממ, סרט של צ'ארלי קאופמן.
ומה עם 'אדם בן כלב' והבא של קאופמן?
"אדם בן כלב" מקבל הרבה באזז בארץ, אבל ברשת העולמית, די מתעלמים ממנו כרגע. השמות מאחורי הסרט לא מושכים כרגע תשומת לב ונראה לי שהוא יצליח יותר באירופה מאשר באמריקה.
לא התעלמתי מהסרט של צ'רלי קאופמן ("סינקדוכה, ניו-יורק"), נתתי לו שלוש מועמדויות.
אגב, לפני שמישהו ישאל: לא, אני לא חושב שהית' לדג'ר יהיה מועמד על "האביר האפל". שחקנים גדולים ממנו, בסרטים אוסקריים יותר, לא היו מועמדים לאחר מותם.
אני ארצח כל אחד ואחת מחברי האקדמיה
במידה והית' לדג'ר לא *יזכה* בפרס השחקן הטוב ביותר.
ואז מה? תהיה חייב לכולם אוסקר.
תוכנית לעשות מה, בדיוק?
נראה שהתפקיד של לג'דר בסרט מושך אליו הרבה באזז אוסקרי
אחרי הקרנה מוקדמת שנערכה:
http://www.news.com.au/entertainment/story/0,26278,23361048-10388,00.html
זה לא רציני
מעבר לכך שיש עוד כמעט שנה עד טקס האוסקר הבא, באזז לא שווה הרבה לפני שהסרט יצא וידועה תגובת המבקרים והקהל אליו. אני מניח שההופעה של לדג'ר אכן תגרור לא מעט אזכורי אוסקר, אבל צריך לקחת אותם בפרופורציה. זה עדיין סרט גיבור-קומיקס קיצי, מהסוג שהאקדמיה נוהגת לשייך רק לקטגוריות ה"טכניות".
את הבאזז הנוכחי התחילו כנראה מעריצי השחקן והאחים וורנר תופסים עליו טרמפ. אין פה חוקים, אבל זה שבן אדם מת, לא הופך אותו אוטומטית למועמד לאוסקר.
מה שמעניין אותי
זה האם התפקיד של הג'וקר נחשב לתפקיד ראשי או תפקיד משנה?
לפי תקנון האקדמיה, זאת אומרת.
כי לדעתי, בתור שחקן משנה יהיה יותר קל לקבל את האוסקר.
שחקן משנה.
אין הגדרה בתקנון
בד"כ, מי שבאמת קובע אם תפקיד הוא ראשי או משני, זה האולפן המפיץ. מצד אחד, איתן הוק (יום אימונים מסוכן) וג'יימי פוקס (הנוסע) היו מועמדים כשחקני משנה, למרות שהתפקיד שלהם ראשי לכל דבר. מצד שני, אנתוני הופקינס זכה באוסקר כשחקן ראשי בשתיקת הכבשים על תפקיד של פחות מעשרים דקות.
מה שהתקנון כן קובע זה ששחקן/ית לא יכול/ה להיות מועמד/ת יותר מפעם אחת באותה קטגוריה באותה שנה.
גם אם זה בשני סרטים שונים?
יש אפשרות אחרת?
חשבתי שהוא התכוון לכך שהוא יהיה מועמד
על אותה דמות, וכן יש אפשרות אחרת, אם הוא מגלם יותר מדמות אחת באותו סרט.
אין אפשרות כזו
שחקן יכול להיות מועמד רק פעם אחת על כל סרט. למדו את הלקח מאז 1945, כשבארי פיצג'רלד היה מועמד גם כשחקן ראשי וגם כשחקן משנה על אותו תפקיד ב-Going my Way. זה אמנם לא כמו לשחק שני תפקידים נפרדים, אבל הכוונה היא לתת פרס על ההופעה הטובה ביותר של שחקן בסרט, לא לתפקיד הטוב ביותר.
ופורסט וויטאקר זכה באוסקר לשחקן ראשי
על תפקיד שהוא משני לכל דבר.
כנ''ל לגבי דניאל דיי לואיס
ב"כנופיות ניו יורק".
חוץ מעניין הזכייה.
מדובר על משפחת ביילסקי
דובר ביחידת הפרטיזנים *היהודית* הגדולה ביותר, לא הגדולה באופן מוחלט.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bielski_partisans
http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=16283
שמחתי לראות את נרניה מועמד ל5 פרסים
ולוקח על האפקטים (שבנוסף לסרט האנימציה, זוהי הקטיגוריה הכי אהובה עלי, וגם הפסקול, לפעמים). מקווה שזה אכן מה שיקרה.
מה עם ''ואלקירי''?
ומה זה "9"?
סוד קטן מאחורי הקלעים:
השרת עושה לי בעיות ונטען נורא לאט כשאני מנסה לעדכן. לכן, כשאני חושב משהו כמו "אוי, רציתי להכניס את ואלקירי לעיצוב תלבושות", קול פנימי אומר לי לחכות שיהיו לי מספיק דברים לעדכן בשביל להצדיק התמודדות עם השרת המעצבן.
9, ממה שהבנתי, הוא סרט אנימציה פוסט אפוקליפטי על יצורים דמויי בובות שמנסים לשרוד בעולם חרב. מדובר בעצם בעיבוד באורך מלא לסרט הקצר באותו שם ששיין אייקר יצר לפני שלוש שנים:
http://www.youtube.com/watch?v=964QHmjLqa0
וואו!
זה היה… ואוו, פשוט… וואו.
וואו!
אני מנחש שזה לא יהיה סרט לילדים.
אכן סרטון מגניב.
הייתי בזמנו בSiggraph 2005 ואותו שיין אייקר ישב, דיבר וענה לשאלות באי הכנס לאחר הקרנת הסרטון.
סרטון מרשים, אני בהחלט אלך לראות את הסרט המלא לכשיגיע לארץ.
והראזי הולך ל...
http://www.filmdrunk.com/post.phtml?pk=1278
בהנחה שהדבר הזה יגיע לקולנוע.
באמת?
אני מספק ללאנס מרטין בערך שליש מהפוסטים
אז הוא נחמד אליי בהקדשות.
סרטי שואה זה פאסה.
כלומר, ב-14 (!) שנים האחרונות לא זכה סרט שואה בפרס הסרט הטוב ביותר. למען האמת, אפילו העמדה של סרטי השואה בסרטים הדוקונמטריים נחלשה בשנים האחרונות. לאחרונה האוסקר עובר לעסוק בסרטים שאחוזי המגניבות שלהם גבוהים קצת יותר. שר הטבעות? שיקגו? השתולים(!)? ארץ קשוחה? הם יותר מגניבים. אם ברשימה שלך מישהו ינצח, נראה לי שזה "האחים בלום", שיש לו פוטנציאל קוליות יותר גבוה מסרט הפרטיזנים.
גם יש לי צרות עם קטגוריית השחקן: לא נראה לי שפרנק לנגלה, שחקן טלוויזיה לא כל-כך מוכר יצליח להביס שמות גדולים כמו דניאל קרייג, בראד פיט או בניסיו דל טורו. למען האמת, אני חוזה הפתעה מצד סרטים הפעולה; יכול להיות שהאקדמיה תיתן לבוב דאוני ג'וניור מועמדות, כמו שהיא עשתה ב-2004 כשנתנה לג'וני מעומדות על שודדי הקאריביים (ארור שון פן שלקח לג'וני את האוסקר).
''הפסנתרן'' זכה בשלוש קטגוריות מאוד נחשבות
"החיים יפים" לקח שלושה פרסים ו"הזייפנים" לקח את האוסקר לסרט בשפה זרה. מה שכן, אני באמת צריך לעדכן את ההימור שלי ואין לי עודף זמן לשם כך.
"האחים בלום" הוא הימור די פרוע. אם הסרט הזה ימשוך מספיק תשומת לב בפסטיבלים, יהיה לו סיכוי. כרגע, הוא נחשב חסר באזז, אבל מה שווה הניחוש אם אי אפשר להפתיע מדי פעם? אני לא חושב שמגניבות היא המדד לזכיה באוסקר, אלא פשוט המידה בה חברי האקדמיה מוכנים לקבל את הסרט ועדיין להרגיש שיש בו משהו מיוחד. הזכיה מאוד תלויה בהרכב המצביעים (מגוונים יותר מבחינת גיל, מוצא אתני ורקע מקצועי) ובמידה בה הם מתגרים לצפות בסרט. יש מספר מאפיינים משותפים בולטים לרוב הזוכים מאז "אמריקן ביוטי", אבל הם מקבלים משמעות רק בדיעבד.
פרנק לנגלה זכה בפרס הטוני על אותו תפקיד וכרגע, עושה רושם שהבאזז איתו. נכון שמוקדם לשפוט, אבל מלבד הנטיה להעניק פרסים על גילום אנשים אמיתיים (ריצ'רד ניקסון במקרה הזה), ההצבעות נוטות יותר לכיוון מי שמשדרים איכות ופחות לשמות הגדולים. אם בראד פיט או דניאל קרייג יזכו, זה יהיה בזכות יכולת המשחק ולא בזכות תלוש המשכורת שלהם. רק השנה הוענקו שלושה אוסקרים לשחקנים לא מוכרים יחסית באמריקה.
קייט וינסלט תחלוק עליך
היי, בדיוק אתמול ראיתי את הפרק ב"ניצבים" עם קייט וינסלט שטוענת שאין כמו סרט שואה בשביל אוסקרים! (וסרטים על נכים ומפגרים. אני מניחה שסרט על מפגר נכה בשואה זה ממש אוסקר בכיס).
היא יודעת מה היא אומרת
קייט ווינסלט משתתפת השנה ב"נער הקריאה", בתפקיד אישה הנשפטת כחברה ב-SS.
מה שציינת עכשיו הוא ספוילר די חמור לסרט ''נער קריאה'',
אאז"נ את הספר (ואם הסרט יהיה נאמן לו).
מה שציינתי עכשיו מופיע בהרבה מאוד תקצירים
לא קראתי את הספר
אבל שמעתי עליו ואני יודעת את הפרט הזה, זה כנראה ספויילר, אבל ספויילר שכבר נחשף בתיקשורת הרבה מאוד.
אז אני לא מאשים אותך אלא את התקצירים.
עד כמה שזכור לי
הקשר לשואה מתגלה בשלב יחסית מוקדם בספר. מצד שני, קראתי אותו ממש מזמן.
היא יודעת מה היא אומרת
בנוסף, היא גם מכערת את עצמה לצורך התפקיד. נשמע כמעט אוסקרי מדי כדי באמת לנצח.
מצד שני, זו קייט ווינסלט
היא הייתה מועמדת חמש פעמים עד גיל שלושים ולא זכתה. הרבה יהמרו עליה במועמדות השישית, על איזה סרט שלא יהיה.
זה מוזר.
למען האמת, הייתי מנחש לא רע, אבל קטגוריות המשחק דפקו אותי. והנה הקטגוריות שאותן ניחשתי נכון:
שחקנית המשנה, שחקן המשנה, הסרט, הבמאי, התסריט המקורי.
רק לי הצרפתייה שזכתה הייתה מאוד פקאצה? ה"Thankyou" שלה היה מעצבן כמו עינוי סיני.
ודיאבלו קודי שזכתה הייתה מתוקה מאוד. הנאום שלה היה הנאום הקלישאתי הכי לא קלישאתי שהיה, אני חושב. אבל כנראה הפינגווין יודע יותר טוב.
הנאום של הצרפתיה הוא הדבר הכי גרוע שראיתי בטלוויזיה.
בכל פעם שאני רואה אותו..אני פשוט רוצה שהאדמה תבלע אותי, היא במיוחד עצבנה אותי כשאמרה משפטים כמו
כאילו, רציתי להגיד, הא??
טילדה סווינטון
שחקנית ממש מעולה.
אבל.. למה? למה? למה? למה??! היא באה לטקס האוסקר לבושה כך ולא מאופרת?!
טילדה סווינטון
כי היא מגניבה בטירוף!
..וכי היא נראית ככה מצוין.
כי היא התחפשה לצעקה של מונק.
מצטער אם מישהו כבר לינקק לזה
אבל אתמול ראיתי את הסרט הקצר המועמד לאוסקר "מוכרת הגפרורים הקטנה", שהוא סרט נפלא ונוגע ללב, ודיסני באופן מפתיע נצמדים למקור ולא משנים שום דבר מהפרטים, ואני, בתור אחד שלא אהב את הסיפור המקורי הסרט עשה לי חשק לקרוא אותו שוב.
http://www.youtube.com/watch?v=kkoaFT-Oc-U
אוי, זה פשוט נפלא!
ןהסוף אפילו מפתיע, יחסית לדיסני, זאת אומרת.
באמת נפלא. תודה.
שאלה שעלה לי לראש:
הסרט הקצר הזה נעשה לפני או אחרי שדיסני ופיקסאר התמזגו?
כי זה לא נראה כמו משהו שדיסני "הרגילה" היתה מעזה לעשות.
שאלה מעניינת
הסרט הוקרן לראשונה בספטמבר 2006. דיסני ופיקסאר התמזגו בינואר של אותה שנה. אז עקרונית, כן, זה נעשה אחרי המיזוג, אבל סביר שהעבודה על הסרט התחילה לפניו.
אבל זה לא אומר שהם (פיקסאר) לא התערבו בעבודה על הסרטון
גם אם זה לא היה מאז שהעבודה עליו החלה.
אני מקווה שאני צודק ושההתערבות של פיקסאר לוקחת את דיסני למקומות בוגרים יותר מבעבר.
אני דווקא מקווה שאתה טועה,
ואז יהיה גם את דיסני ש"מתבגרים" בלי עזרה מפיקסאר, ואולי תתפתח תחרות עם האולפנים האחרים.
טקס פרסי אדון האופל. מואהאהאהא!
אני יודע שזה באיחור, אני יודע שזה עלול להיות מיותר, אבל אחרי בכל שנה אני עורך מין טקס פרסי אדון האופל עם עצמי, החלטתי שאולי כדאי שאכתוב את זה פה.
קודם כל, שני שיאים חשובים נשברו השנה עבורי (אני מדבר על 2007), שיא הצפיות בסרטים, ראיתי בערך 36 סרטים והשיא השני הוא שיא הצפיות בבתי הקולנוע – 10 סרטים.
השחקן הראשי הטוב ביותר
1- ג'וני דפ – "שודדי 3" – זוכה
2- רואן אטקינסון – "החופשה של בין"
3-ג'יימס מקבוי – "כפרה"
4-דניאל דיי-לואיס – "זה ייגמר בדם"
5- קייסי אפלק – "ג'סי ג'יימס"
שחקן המשנה הטוב ביותר
1-ח'ביאר ברדאם – "ארץ קשוחה"
2-ביל ניי – "שודדי 3"
3-יאן פאט צ'או – "שודדי 3"
4-פאול דאנו – "זה ייגמר בדם" – זוכה.
השחקנית הראשית הטובה ביותר
1-אלן פיג' – "ג'ונו"
2-דאקוטה בלו ריצ'ארדס – "מצפו הזהב"
3-קירה נייטלי-"כפרה"
4-ניקי בלונסקי – "היירספרי"
5-אמי אדאמס – "מכושפת" – זוכה
שחקנית המשנה הטובה ביותר
1-אמילדה סטאנטון – "הארי פוטר"
2-איוון ריצ'ל ווד – "מעבר ליקום"
3-ניקול קידמן- מצפו הזהב"
4-קירה נייטלי – "שודדי 3" – זוכה
5-הלנה בונהם קרטר – "הארי פוטר"
סרט האנימציה הטוב ביותר
1-"רטטוי"
2-"תפוס ת'גלים" – זוכה.
3-"מפחת סימפסון-הסרט"
התפאורה הטובה ביותר
1-"כפרה" – זוכה
2-"מצפן הזהב"
3-"סוויני טוד"
4-"אוצר לאומי:ספר הסודות"
5-"שודדי 3"
הצילום הטוב ביותר
1-"אני האגדה"
2-"שודדי 3"
3-"ג'סי ג'יימס" – זוכה
4-"החופשה של בין"
5-"מעבר ליקום"
עיצוב התלבושות הטוב ביותר
1-"שודדי 3" – זוכה
2-"מכושפת"
3-"סוויני טוד"
4-מעבר ליקום"
5-"תוכנית המשחק"
העריכה הטובה ביותר
1-"תוכנית המשחק"
2-הארי פוטר"
3-"ג'סי ג'יימס"
4-"כפרה" – זוכה
5-"אני האגדה"
האיפור הטוב ביותר
1-"שודדי 3" – זוכה
2-"היירספרי"
3-"כפרה"
הפסקול הטוב ביותר
1-"שודדי 3" – זוכה
2-"רודף העפיפונים"
3-החופשה של בין"
4-"רטטוי"
5-"ממלכת טיראביתיה"
השירים הטובים ביותר
1-"מעבר ליקום (זוכה) 2-סוויני טוד" 3-לפגוש את הרובינסונים" 4-"ממלכת טיראביתיה" 5-"ביוולף" 6-"אלווין והצ'יפמנקס" 7-"רודף העפיפונים" 8-"ג'ונו" 9-"היירספרי" 10-"מכושפת"
האפקטים המיוחדים הטובים ביותר
1-"ספיידר-מן 3"
2-"שודדי 3" – זוכה.
3-"ארבעת המופלאים:עלייתו של הגולש הכסוף"
התסריט המעובד הטוב ביותר
1-"ג'סי ג'יימס"
2-"אני האגדה"
3-"כפרה"
4-"ממלכת טיראביתיה" – זוכה.
5-"ביוולף"
התסריט המקורי הטוב ביותר
1-"הממלכה"
2-"שעת שיא 3"
3-"מכושפת"
4-"שודדי 3" – זוכה
5-"תפוס ת'גלים"
הבימוי הטוב ביותר
1-"ממלכת טיראביתיה"
2-"מעבר ליקום"
3-"ארץ קשוחה"
4-"כפרה" – זוכה
5-"רודף העפיפונים"
הסרט הטוב ביותר
1-"ארץ קשוחה"
2-"שודדי 3" – זוכה
3-"ממלכת טיראביתיה"
4-"תפוס ת'גלים"
5-"ג'סי ג'יימס"
אם זה היה מיותר. אני מתנצל.
אני לא מבינה.
מתנצלת על האיטיות.
מכיוון שרשימת המועמדים שונה מזו הרשמית של האוסקר – אלה הם המועמדים והזוכים על פי הסרטים שאתה ראית בלבד?
זאת אומרת, חשבת של"תפוס ת'גלים" מגיעה מועמדות לאוסקר על פני, למשל, "כפרה", אחרי שראית את שניהם – או שפשוט לא ראית את "כפרה" ולכן "תפוס ת'גלים" נכנס לחמשת המועמדים פשוט כי אותו כן יצא לך לראות?
ראיתי את כל הסרטים הנמצאים בהודעה שלי.
זה מין טקס חלוקת פרסים (דימיוניים) בין הסרטים שראיתי.
מעניין.
גם לי יש החלוקה שלי. הייתה לך בחירה מעניינת, לעומת זאת, אני מוכרח לחלוק עליך בנוגע ל"זה ייגמר בדם". עושה רושם שלא אהבת את הסרט, כיוון שלא הענקת לו פרסים חשובים שבהחלט מגיעים לו. 'זה ייגמר', מעבר להיותו סרט איכותי רב רבדים ועמוס ברעיונות, הוא גם קולנוע בשיאו ופול תומאס אנדרסון, במאי הסרט, עושה קולנוע ענק. כל שוט ושוט, כל פריים ופריים, הכל מחושב, נקי ומרשים. אנדרסון יוצר קולנוע ביזארי, אקספרסיוניזם טהור. צילום מרחבים מעוותים והבדלים מובהקים בין אור וצל. 'זה ייגמר' כל כך אסתטי, כל כך נעים לעין ובעיקר, הוא הסרט הטוב ביותר לשנה החולפת.
אז, לא אהבת אותו?
מסכים.
סצינת החוף היא כמו ציור של גוגן, פול תומס אנדרסון הוא גאון.
ודיי לואיס בהופעת חייו.
אהבתי, אבל לא יותר מדי
בעיקר בגלל שהחבר שהיה איתי ושהכרחתי אותו לראות איתי את הסרט לא שכח להזכיר לי כל חמש דקות כמה הסרט גרוע, ואני מאוד רגיש לדברים כאלה, אני מאבד ריכוז בסרט. אם כי גם אם הייתי רואה אותו בתנאים טובים לא הייתי מתאהב בו עד כדי כך, סרט טוב, אבל לא מצאתי סצינה מרהיבה ומסמרת שערות, אולי בעיקר כי הטעם שלי גרוע.
טוב, אז הייתה לי צפיה שניה
ואכן, הפעם ישנו שיפור ניכר, הסרט בהחלט מדהים, חזק ואחד הכי טובים של השנה שעברה, אם כי אני לא בטוח שזזה בגלל הבימוי, אומנם תומאס אנדרסון הוא אכן במאי מצוין, אך מה שהופך את "זה יגמר בדם" לכל כך טוב הוא גם שחקנים מדהימים (אני עדיין עומד על כך שפאול דאנו מפגין יכולת משחק גאונית, ודיי לואיס מרהיב גם כן) וחשוב מזה, מוזיקה שהיא בפני עצמה לא מי יודע מה טובה אך משתלבת בסצינה בצורה כל כך מוזרה שהתוצאה די מבריקה. הם פשוט הדביקו לסצינות רבות מוסיקה בכלל לא מתאימה מה שעושה אותה (הסצינה) למוזרה מאוד, וזה דבר טוב, בעצם הדבקת מוסיקה לא מתאימה לסצינה עד כדי כך שהיא גורמת לשיפור ניכר היא מה שהפך את "קיל ביל" לכ-כך טוב מבחינתי, ב"זה יגמר בדם" אהבתי את השימוש במוזיקה, לראות את דיי לואיס רץ, מטלפן, נוסע ברכב נראה כל כך מדהים בעיקר בגלל השימוש במוסיקה. למשל, כשדי לואיס נוסע בשקט במכונית שלו אפשר לצפות גם למוסיקה שקטה, ואפילו לזה שלא יהיה שימוש בה בכלל, אך בסרט המוסיקה רועשת ומעולה ומשפרת את הסצינה רבות. אם זו הייתה החלטתו של הבמאי אז הוא באמת גאון.
מצפיה גם ב"מגנוליה" (המדהים, יש לומר) הבחנתי שפאול תומאס אנדרסון מאוד אוהב את השימוש בוויס אובר, הרבה אפילו. והוא יודע להשתמש בזה היטב.
וואו! אני לא מסכים עם הכל.
וגם צרמו לי הבחירות שלך, מצטער.
זכותך.
רק שאלה?
איך סרט הפינגווינים התורן הצליח להתעלות מבחינתך על רטטוי?
אם...הוא היה מצחיק, הטוויסט מפתיע, האנימציה מרהיבה.
אה, ו"רטטוי" היה נורא אובר-רייטד (בנגוד ל"וול-י" שאני חושב שמגיעות לו כל המחמאות).
קטגוריות השחקניות היה משהו מוזר למען האמת
לאף אחת מהמועמדויות לא היתה הופעה מדהימה או משהו, אבל מהסרטים שראיתי מעטים היו עם שחקנית בתפקיד הראשי, או מוכשרת במיוחד בתפקיד משנה. בקשר לשחקן המשנה שכחתי את המועמד החמישי ג'יימס מסורסדן מ"מכושפת", ואפרופו שחקן משנה, לפי דעתי האקדמיה ממש התעלמה מפאול דאנו, הופעה מדהימה כזו לא ראיתי מזמן, עמדתי לתת את הפרס לברדאם אבל אז בא פאול, הופעה נהדרת, הוא זה שהיה צריך לקבל את כל הקרדיט במקום דניאל דיי-לויס (שגם הוא היה מעולה).